VW laatu...

256 kommenttia
1234689
  • Lainaus:
    20.09.2007 klo 09:58 Kalle Kehveli kirjoitti
    Missä välissä ne on pysyvän korjauskeinon löytäneet? Valituksia samasta viasta olen nähnyt edelleen, eihän sitä ole vasta kuin reilu vuosi toitsulla ihmetelleet :grin:


    Minäkään en ole nähnyt valituksia pitkään aikaan. Jos sinä olet, niin sano ihmeessä, että missä.

      
  • issä välissä ne on pysyvän korjauskeinon löytäneet? Valituksia samasta viasta olen nähnyt edelleen, eihän sitä ole vasta kuin reilu vuosi toitsulla ihmetelleet

    Viimetalvena jo! Luistiventtiiliin on jo pitkään asennettu välilevy jolla askelmoottori ohjatun venttiiilin jumiutuminen estetään, sekä uuttamallia venttiiliä on vaihdeltu. Tämäkin siis jo viimetalvena.

    Minäkään en ole nähnyt valituksia pitkään aikaan. Jos sinä olet, niin sano ihmeessä, että missä.

    - samaa ihmettelen itsekkin, kenellä? Koska? Missä?


    EGR jumiutuu yleensä karstan kertymisen vuoksi. EGR on ollut (JA ON) juuri tästä syystä ongelma muillakin dieselmoottorivalmistajilla. Käsittääkseni tuo typerä härpäke on laitettu vain Typen oksidien kuriin saamiseksi. Itse olisin valmis heittämään jonkkaan koko venttiilin.
    Toiset jopa ovat viritellessään tulpanneet venttiilin koska se ei näy katsastuksissa, kuulemma?
    Katsastuksessahan mitataan vain pakokaasun valon läpäisykykyä. Ja minusta tuntuu hullulta ylipäätään että koneeseen imupuolelle johdetaan skeidaa. Joissain moottoreissa on kuulemma olleet vanhemmiten imusarjat ja imuventtiilit aivan noessa. En tiedä sitten miten koneet kestää vanhemmiten? Jos joku on näitä rakennellut tai asennellut muuten, kertokaapa ihmeessä?

      
  • Pensakoneista olen poistanut pois käytöstä.
    Tehnyt "sokean" tiivisteen tai tulpannut alipaineletkun, siis riippuu systeemistä. Joistain olen irroittanut ohjaussolenoidin johdon mutta ECU voi sekoilla, siis riippuu systeemistä tuokin! :sunglasses:

      
  • Joopa joo, hommatkaa joku jaappanilainen pirssi niin ei tartte kymmentä sivua valittaa ja antaa korjausohjeita näistä VW:n vioista.

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    24.09.2007 klo 08:50 FlatOut kirjoitti
    Joopa joo, hommatkaa joku jaappanilainen pirssi niin ei tartte kymmentä sivua valittaa ja antaa korjausohjeita näistä VW:n vioista.

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:


    Arvoisa FlatOut:
    Nämä korjausehdotukset ovat tojoon, ei passattiin. Jos jotenkin et ole ymmärtänyt, niin ketju alkoi DSG ongelmista, ei jostain v***n läpästä.

      
  • Lainaus:
    24.09.2007 klo 11:47 Sulo-1 kirjoitti
    Lainaus:
    24.09.2007 klo 08:50 FlatOut kirjoitti
    Joopa joo, hommatkaa joku jaappanilainen pirssi niin ei tartte kymmentä sivua valittaa ja antaa korjausohjeita näistä VW:n vioista.

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:


    Arvoisa FlatOut:
    Nämä korjausehdotukset ovat tojoon, ei passattiin. Jos jotenkin et ole ymmärtänyt, niin ketju alkoi DSG ongelmista, ei jostain v***n läpästä.


    Aha, no eikös se DSG ole Volkkarin vermeitä ? Näin olen antanut itselleni ymmärtää...

    Ja jos otsikon 'VW laatu' alla keskustelette Toyotan ongelmista niin olette mielestäni väärässä keskustelussa. No tämähän on tuttua täällä TMnet:ssä, keskustellaan, mitä sattuu ja missä sattuu...


    :grin: :grin:

      
  • DSG kyllä, mutta korjausehdotukset ovat tulleet tojoon ja en mitenkään käsitä yhteyttä aloittamaani topicciin

      
  • Tämähän kertoo laadusta kaiken oleellisen:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2007&p=16&id=2087207

    "Käytetyn farmari-Golfimme ensimmäinen koeajolenkki katkesi kiusalliseen vikaan, ennen kuin se oikeastaan ehti kunnolla edes alkaa. Parkkihallissa autoa siirrettäessä sähköinen kaasupoljin lopetti toimintansa kokonaan, ja moottorielektroniikan varoitusvalo syttyi. Tämän jälkeen auton siirtely onnistui ennen korjaustoimenpiteitä ainoastaan varovasti joutokäynnillä."

    Plus tyyppivikoina vialliset bensapumput kaikissa malleissa, öljypumput 1.8T:ssä, tukivarret kaikissa...

      
  • Plus tyyppivikoina vialliset bensapumput kaikissa malleissa, öljypumput 1.8T:ssä, tukivarret kaikissa...

    Jaaha taas trollit vauhdissa. Mistäköhän tuon öljypumppuvian repäisit, 1.8T:hän on osoittautunut todella luotettavaksi lastutettunakin, kaikki turbokoneethan saa rikki toki väärällä käytöllä ja mm. liikaa ahtamalla.

    Yleistä mitä yleistät, mutta eipä noita tukivarsia mene enää 2000-luvulla uusiutuneissa Volkkareissa, Passatin 3b (ei enää faceliftattu 3bg, joka tuli 2001) ja Audin A4 olivat ongelmallisimmat.

    Luepa lisää vaikka Tuolta

    Tämähän kertoo laadusta kaiken oleellisen:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2007&p=16&id=2087207


    Samasta tiivistelmästä lainattua:

    Golfin käyttäjistä peräti 79 prosenttia aikoo ostaa tulevaisuudessakin samanmerkkisen auton, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.

    Jokuhan siinä merkissä taitaa kuitenkin omistushalua herättää, kateellisten mollaajien harmiksi. Minusta ainakin Volkkarin nykymallisto on muotoilullisesti aika harmaata, ettei siinäkään pitäisi syy olla jatkuvalle, kokemuksiin perustumattomalle, loanheitolle.


    [tipitiioweihewrier muokkasi tätä viestiä 25.09.2007 klo 13:18]
      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 13:11 tipitiioweihewrier kirjoitti

    Jaaha taas trollit vauhdissa. Mistäköhän tuon öljypumppuvian repäisit, 1.8T:hän on osoittautunut todella luotettavaksi lastutettunakin, kaikki turbokoneethan saa rikki toki väärällä käytöllä ja mm. liikaa ahtamalla.

    Samasta tiivistelmästä lainattua:

    Golfin käyttäjistä peräti 79 prosenttia aikoo ostaa tulevaisuudessakin samanmerkkisen auton, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi.

    Jokuhan siinä merkissä taitaa kuitenkin omistushalua herättää, kateellisten mollaajien harmiksi. Minusta ainakin Volkkarin nykymallisto on muotoilullisesti aika harmaata, ettei siinäkään pitäisi syy olla jatkuvalle, kokemuksiin perustumattomalle, loanheitolle.


    En todellakaan tiedä, kuinka yleinen tuo öljypumppuongelma on, mutta ainakin täällä siitä on keskusteltu:

    http://groups.google.fi/group/sfnet.harrastus.autot/browse_thread/thread/fb3b162e2d4f234e/fcdac99dacaf6c9e?hl=fi#fcdac99dacaf6c9e

    Olen ajanut itse A4 1.8T:llä about 100 000 kilsaa, enkä törmännyt sinä aikana sen kummemmin bensapumppu-, öljypumppu- kuin tukivarsiongelmiinkaan. Sekään ei silti tarkoita, ettei niissä olisi joillain muilla voinut ongelmia olla.

    Mitä tulee tuohon merkki- ja malliuskollisuuteen, niin vastaavassa kyselyssä Corollan omistajista vaatimattomasti 93 prosenttia sanoi tod. näk. päätyvänsä samanmerkkiseen jatkossakin. Ja myös Toyotan mallisto on muotoilullisesti harmaata, mutta silti sitäkin mollataan ihan yhtä lailla kuin Volkkareita. Kateellisuudesta ei kyllä ole kyse kummassakaan, vaan jonkin asteisesta hegemoniataistosta ja suurten autonvalmistajien vastaisesta kapinahengestä.

      
  • Lainaus:
    24.09.2007 klo 08:50 FlatOut kirjoitti

    Aha, no eikös se DSG ole Volkkarin vermeitä ? Näin olen antanut itselleni ymmärtää...

    Ja jos otsikon 'VW laatu' alla keskustelette Toyotan ongelmista niin olette mielestäni väärässä keskustelussa. No tämähän on tuttua täällä TMnet:ssä, keskustellaan, mitä sattuu ja missä sattuu...


    :grin: :grin:

    Pikemminkin tämä keskustelu alkaa muotoutumaan keskustelijoille henkilökohtaisempiin aiheisiin, sillä jotenkin tuntuu että suurin osa tämänkin threadin osanottajista ei ole koskaan edes VW:tä omistanut.

      
  • Lainaus:
    25.09.2007 klo 22:12 F23 kirjoitti
    jotenkin tuntuu että suurin osa tämänkin threadin osanottajista ei ole koskaan edes VW:tä omistanut.


    Voi niitä onnellisia.

      
  • Tänä aamuna naapuriini tuli hinauslavetti ja vei pajalle -06 TDI Passatin. Rouva puhisi raivoa täynnä että:" #&%£$!*, näin kallis auto ei #&%£$!* saa jättää lähtemättä liikkeelle, kohta lähtee #&%£$!* vaihtoon jos ei rupee toimiin".
    50tkm ajettu TDi alkoi kuulemma polttaa akun merkkivaloa ja jätti auton poikittain keskelle tietä eikä käyntiin millään.

    Toinen keisi itsellä äskettäin: työkaveri (nainen) soittaa toissaviikolla moottoritieltä -96 Bensa Ventostaan että tuu hinaamaan. Kävin auttamassa tytön pois tieltä kun oli samalla suunnalla kuin itsekin. Tästä koneesta oli kipinä loppunut kun testailin että bensaa saa jne. Tallilla totesin mittaillessa että puolan hartsista valettu mötikkä oli halki kahdessa osassa. Vaihdoin puolan ja taas tuli kipinää. En ole ennen nähnyt että Puola menee keskeltä halki?
    Kaverit kettuilee minulle aina että "maalaiset ajaa Toyolla", no, mutta olen aina sanonut niille että maalla pitää olla luottopelit alla. Kun ei ole julkisiakaan millä kulkea.

      
  • [quote title="09.10.2007 klo 10:48 Disukka kirjoitti"]
    50tkm ajettu TDi alkoi kuulemma polttaa akun merkkivaloa ja jätti auton poikittain keskelle tietä eikä käyntiin millään.

    Ns. akkuvika on tyypillisin tiellejätön syy nykyautoissa. Voit katsoa vaikka ADACin tilastosta. Siellä ei erikseen mainita missään Volsua, vaan kaikkien autojen tiellejättöjen syylistasta löytyy juuri tämä kyseinen.

    Toinen keisi itsellä äskettäin: työkaveri (nainen) soittaa toissaviikolla moottoritieltä -96 Bensa Ventostaan että tuu hinaamaan.

    Ajatella. Vasta 11+ vuotta vanha, ja jätti tielle. :wink:




    [AkiK muokkasi tätä viestiä 09.10.2007 klo 11:38]
      
  • Kannan oman korteni kekoon. Vw Polo 1.4 74kw, rekisteröity 2/05. Merkkihuollettu ja ollut uudesta asti käytössämme. Ensimmäiseen huoltoon mennessä (19200km) öljyn lisäystarve oli n.1,2 litraa. Tämän jälkeen öljyä on alkanut kulua koko ajan enemmän ja tällä hetkellä sitä kuluu 8,5 desiä/1000 km. Öljynkulutusta on seurattu merkkihuollon toimesta. Maahantuojan mukaan tuo on tietenkin normaalia kulutusta ja ei suostu edes keskustelemaan korjauksesta. Autolla on ajettu n.27000 km. Kyllä se melko lailla ottaa päähän, että autolla, jonka öljytilavuus suodattimineen on 3,2 litraa, pitää lisätä öljyä maksimi huoltovälillä yli 25 litraa. Ja tämä on normaalia. En suosittele kenellekään volkswagen merkkisen ajoneuvon hankkimista jo pelkästään sen takia, että jos tämäntapaisia ongelmia ilmenee, ei maahantuoja välitä pätkääkään asiakkaasta tai myymiensä tuotteiden kohtuuttomasta öljynkulutuksesta. Eikö kukaan pysty vetämään rajaa sille, mikä on normaalia öljynkulutusta? Ohjekirjaan on helppo kirjata, että 1l/1000km on normaalia. Vielä helpompaa on sen perusteella pakoilla vastuuta, kun myydään laadutonta tuotetta.

      
  • niinpä niin. viime viikolla duunikaverille piti tarjota kyytiä kun golffiin iski jonkinlainen polttoainejärjestelmän vika. Auto meni tänään vaihtoon, kyllästyi heikkoon laatuun.

    kyllä vw:n laatu on melko heikkoa, verrattuna kilpailijoihin.

    mutta ei tästä enempää :kiss: :innocent: :innocent: :innocent:

      
  • Kerro Heittiö, mikä VW-huolto viittaa ko. tapauksessa kintaalla? Voisin tosiaan kuvitella, että jotkut tuntemani VW- jälleenmyyjät voisivat menetelläkin noin! Hiukan alkaa kuitenkin nämä jutut kuullostaa keksityiltä? Vai mitä? Netissä kun voidaan loruta mitä tahansa!

      
  • Itselläni on aikoinaan Passat ollut, ja eihän se omistus ilman vikoja sujunut. Suurin harmituksen aihe oli onneton huoltopalvelu. Kuitenkin kannattaa suhtautua näihin "kaverin auto", tai "tuttu korjaamomies" kliseisiin suodattimien kanssa. (vrt hevosmiesten tietotoimisto) Volkkarilla on ongelmansa, mutta kummasti sitä myydään ja varsinkin Golf pitää erinomaisesti hintansa.

    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 09.10.2007 klo 21:21]
      
  • Rampe2:lle todettakoon, että jälleenmyyjällä ei liene tässä tapauksessa väliä, sillä kintaalla tuli nimenomaan maahantuojalta eli vv-autolta. Jälleenmyyjä toimi vain välikätenä. Oleellisinta lienee, että kukaan ota tällaisesta öljynkulutuksesta vastuuta. Minulla ei ole mitään tarvetta käydä keksimään näitä juttuja. Toimituksesta löytyy varmasti nimi ja osoitetiedot, mikäli joku tuntee kokevansa vääryyttä.

      
  • Tasapuolisuuden vuoksi oma korteni kekoon: vm. -06 Passat 2.0TDI DSG, 38 000 mittarissa, ei yhtään vikaa. Eikä syö öljyä.

    Kavereilla on nuita vanhempia Golffeja (vm. 2000 suunnilleen), ja ne ovat kyllä olleet ongelmattomia vaikka mittarissa alkaa olla aika paljon. Golffihan on luotettavuustilastoissakin melko kärjessä ollut, Toyotankin edellä.

      
  • ainiin, tästähän olikin puhetta jo aiemmin tässä ketjussa, ja ihan unohdin; volkkareissa ei esiinny paljoakaan vikoja.


    :grin:

      
  • Ja minäpä väitän ettei suomesta löydy yhtään vm. -00 Golffia, mistä ei olisi puolia/puolaa vaihdettu. Tai vaikkapa muovista Boschin ilmamassa-anturia. Öljynkulutus on ihan tunnettu "ominaisuus". Vuosituhannen vaihteessa VW:llä oli laatuongelmat pahimmillaan.

      
  • ?

    Volkkareissa esiintyy vikoja niinkuin muissakin autoissa.
    Laitoin vain vastaesimerkkejä omista kokemuksistani kun joku täällä kertoi rikkinäisestä Polostaan. En siis epäile Polo- tarinaa, kerroin vain miten minulla ja parilla kaverillani on volkkareiden kanssa mennyt. Siskolla on muuten bensa-Polo ja hyvin se on toiminut viimeiset 3 vuotta.

    Fleiminä ja täkynä tässä sinulle Petos heittäisin että jokainen v. 99 melkein ostamani vm. -93 Subaru Legacy oli pahasti ruosteessa (alustan palkit). Autoasentajaisäni tutki alustan ja kehoitti jättämään kauppaan, koska kärry olisi ollut pian korjauskelvoton. Ostin sitten -94 Sitikan, ei ruostetta vaan huolettomia kilometrejä vuoteen 2006 asti. :grin:

      
  • Heittiölle sanoisin edellisen kommentin jälkeen: Bullshittia!

      
  • Rampe-2:n kommenteista päätellen hän itse työskentelee maahantuojan palveluksessa tai ainakin jossain määrin on VW- tuotteisiin sidonneinen. Haluatko kenties auton rekisterinumeron vai riittääkö sosiaaliturvatunnukseni ja tilinumeroni?
    Hauskaa, että autoni öljynkulutusta ei täällä uskota todeksi, mutta maahantuojan ja jälleenmyyjän mukaan se on täysin normaalia.

      
  • Lainaus:
    09.10.2007 klo 21:07 Rampe2 kirjoitti
    Kerro Heittiö, mikä VW-huolto viittaa ko. tapauksessa kintaalla? Voisin tosiaan kuvitella, että jotkut tuntemani VW- jälleenmyyjät voisivat menetelläkin noin! Hiukan alkaa kuitenkin nämä jutut kuullostaa keksityiltä? Vai mitä? Netissä kun voidaan loruta mitä tahansa!


    En tiedä mihin viittaat "loruilla". Toki voin antaa rek nron ja voit käydä keskustelemaan Passatin "laadusta".
    Tiedoksi vain että huolto ei ole pystynyt paikallistamaan DSG vikaa. Nykyään auto arpoo parhaimmillaan 3 vaihteen välillä... VV-auto kokeili josko vika poistusi vaihtamalla laatikon öljyt... v****u! HUOLTO KOKEILEE! Ei kuulosta kauhean hyvältä ja ammattitaitoiselta.
    Ja se öljyn kulutus on kuulemma "normaalia". Olen lisännyt 2l öljyä ja autolla on ajettu 20tkm.

      
  • Heittiö, oletko tarkistanut onko öljypohjan roppu ehjä?

      
  • 200hv: Kyllä olen tarkistanut. Myös merkkihuolto tarkisti samalla, kun öljynkulutusta seurattiin. Lisäksi ulkoisia öljyvuotoja ei havaittu, eikä pihakivetykselle ole huollon jälkeen 5 litran öljylammikkoa ilmaantunut.

      
  • Lainaus:
    09.10.2007 klo 23:34 Ilwagen kirjoitti

    Fleiminä ja täkynä tässä sinulle Petos heittäisin että jokainen v. 99 melkein ostamani vm. -93 Subaru Legacy oli pahasti ruosteessa (alustan palkit). Autoasentajaisäni tutki alustan ja kehoitti jättämään kauppaan, koska kärry olisi ollut pian korjauskelvoton. Ostin sitten -94 Sitikan, ei ruostetta vaan huolettomia kilometrejä vuoteen 2006 asti. :grin:



    ei minun tästä tarvitse riehaantua, minkäs minä sille voin että olet törmännyt autoihin joista ei ole huolehdittu.

    autot käsittääkseni suunnitellaan ja tehdään kestämään n. muutaman vuoden, ei miksikään ikiliikkujaksi suolakylpyihin.

    tuon takia osittain ''annan anteeksi'' pienen ruosteherkkyyden. ( plus että katson japsilasein asiaa :grin: )
    sitäpaitsi auton saa kyllä pidettyä ruosteettomana jos haluaa, se on käyttäjästä ja huolenpidosta kiinni.
    Mutta, jos auton tekniikka on vaihtelevalaatuista, heikkoa ja vikaherkkää, ei asialle käsittääkseni voi tehdä MITÄÄN.

    minusta on vain ihmeellistä että se oma auto pitää aina jankuttaa väkisin YHTÄ HYVÄKSI kuin jokin joka on tunnetusti parempi jossain asiassa. Sama ilmiö oli tuolla puhuttaessa ajo-ominaisuuksista ja tuolla ''volvo on yhtä hyvä kuin bmw'' -jauhannoissa...

    vaikka itse omistan japseja, en minäkään vänkää että japsit olisivat yhtä hyviä kuin vaikka vw-audi ruosteen tai joidenkin muiden ominaisuuksien suhteen.

      
  • minusta on vain ihmeellistä että se oma auto pitää aina jankuttaa väkisin YHTÄ HYVÄKSI kuin jokin joka on tunnetusti parempi jossain asiassa. Sama ilmiö oli tuolla puhuttaessa ajo-ominaisuuksista ja tuolla ''volvo on yhtä hyvä kuin bmw'' -jauhannoissa...

    Niin tai pyrkiä nostamaan omistamaansa autoa/ automerkkiä muiden vastaavien yläpuolelle...

    Jos Subaru olisi ollut mielestäni minulle parempi olisin ostanut sellaisen. Dieselin puute, kova kulutus ja (arvaan muiden japsien perusteella) huono kantavuus ei kuitenkaan meikäläiselle sovi. Nelivetoa tarvitsen 0,1 prosentissa ajojani, turha siis sekin. Se 2 viikon vuokra-ajokokemus v. 2004 joka minulla farkku-Legacystä Alpeilla on (sen vanhan ruostekasan lisäksi siis) ei kovettanut muita uusia autoja enempää. Hyvä se oli, ei siinä mitään. Niin oli Focuskin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit