VW laatu...

256 kommenttia
1234568
  • Sulo:

    Ajelen (tai siis ajelin) vm 2006 Passatilla. Marraskuussa sain auton ja auto ollut pajalla jo 7 kertaa. Milloin on katalysaattorin anturi rikki, milloin keskuslukitus ei toimi (ovi mekanismi ei toimi), JNE JNE ja Passatti lähti vaihtoon ja uusi auto tilaukseen. Jopa asiat sovittu Volkswagen huollon kanssa kuntoon.




    Ja mikä onkaan tulos? Uusi Touran tilattiin ja ja eiköhän se Murphy astu kehiin: Tilasin 125kW version ja nyt auto on Suomessa kaikkine lisävarusteineen mutta VÄÄRÄLLÄ moottorilla! :sleepy: Ja kaiken kruuna se että maahantuoja oli se joka jostain kumman syystä oli päättänyt tilata 103 kW version. Kyllä nyt usko alkaa menemään Volkkarin ammattitaitoon.

    Ei käy lastuviritys kun DSG:ssä on eroja verrattuna 103/125 versioihin.

    "Uusi auto tulee vko 13, toivottavasti". Tässä oli maahantuojan kommentti. Kyllä se VV-auto osaa :no_mouth:

      
  • Lisään oman lusikkani soppaan.Oma käytetty 06 passatti on viikon omistamisen jälkeen alkanut kiukutella auto ei käynnisty ja hinattiin aamulla pajalle.Äsken tuli soitto että taas kunnossa.Pieni pelko hiipii että onko edellinen hävittänyt auton sen vikojen takia vai mikä siinä on syynä.

    Ei vielä mitään sillä siinä on takuuta

    jäljellä noin puolivuotta mutta entäs sen jälkeen?

    Toivotaan että oli vain yksittäinen anturivika.

      
  • Olenko ainoa, jonka nenä haistaa trollin Sulon kirjoituksissa? Tuore auto on täynnä vikaa ja sitten hankitaan uusi samaa merkkiä oleva uusilla ongelmilla..just joo

      
  • Kalle Kehveli :

    Olenko ainoa, jonka nenä haistaa trollin Sulon kirjoituksissa? Tuore auto on täynnä vikaa ja sitten hankitaan uusi samaa merkkiä oleva uusilla ongelmilla..just joo




    Ei kai tuossa uudessa mitään vikaa ole vielä ollut? On vaan väärällä moottorilla. Ja ei ne viat aina vähene merkkiä vaihtamalla, yksilöitä ne autot tuntuvat vielä tänäkin päivänä olevan, tosin ennen vanhaan samanmalliset autot saattoivat olla aivan erituntuisia keskenään. Voihan kyseessä olla jokin pakkorako, ettei merkistä voi jostain syystä luopua esim. vaihtohyvitys, työsuhdeauto ym.

      
  • Ymmärrän hyvin että haiskahtaa MUTTA... Auto on työsuhdeauto ja jotta pääsin Passatista eroon, niin VV-auto edellytti että otan saman konsernin auton alle. Touran vain sopi meidän perheen tarpeisiin paremmin kuin Passat.

    Ja olen tämän topicin aloittaja SULO. Jostain syystä jouduin vaihtamaan nimimerkkini SULO-1.

    Ja syy miksi vaihdoin sen auton pois on se että vikaa vain oli liikaa. Tarinaa voi lukea tämän topicin alusta.

    Uudessa nyt ei vielä mitään vikaa mutta "vain" väärällä moottorilla :weary:

    Mutta kuten aiemmin totesin,niin kyllä VV-auton taso ja uskottavuus ainakin itsellä heikkenee ja paljon!

    Toivotaan että se uusi Touran toimii...

      
  • Loppujen lopuksi, mitä väliä onko 103 kw vai 125 kw. Varmasti molemmilla kerkiää reilusti enemmän kuin on tarvis.

      
  • VV-auton ja koko maan merkkiorganisaation tietäen tuo kohellus ei tullut yllätyksenä. Milloinhan ne herää totuuteen, että ei maksavia asiakkaita voi kohdella miten sattuu. Olen aina pitänyt volkkaria laadukkaana autona ja itselläni ei koskaan ole ollut isompia vikoja niitten kanssa, mutta en silti kiistä etteikö niitä toisilla olisi voinut olla paljonkin. Trollausepäily tuli vaan mieleen kun tälläkin foorumilla sitä harrastetaan aivan liikaa, mutta ei siitä sen enempää. Toivottavasti Sulon uusi auto toimii ja antaa nautinnollisia kilometrejä väärästä moottorista huolimatta.

      
  • Vrhe mikä virhe! Kuitenkin:Omalla kohdallani tyytyisin tuohon pinempitehoiseen koneeseen! Eli jos omalla rahalla ostaisin, niin ostaisin pienempitehoisen! Ei ole pahasti moitteita moottorin osalta kuulunut!

      
  • Jep, se pienempitehoinenkin olisi kiva kun se auto kerran on maassa mutta... Leasingyhtiö kertoi että autosta täytyy tehdä uusi leasinglaskelma koska korot, jäännösarvot (vaihtoautojen arvo) ovat muuttuneet. Tämä tarkoittaa sitä että leasing nousee joten ei ole järkevää ottaa tuota pienempitehoista vaikka sen periaatteessa hyväksyisinkin. Nykyinen laskelmaon tehty viime vuoden puolella uusilla hinnoilla mutta silti leasing olisi kalliimpi 103kW versiolla. Voi tätä matematiikan suloista maailmaa...

    Toinen tarina onkin se että en päästä vv-autoa kuin koiraa veräjästä hyväksymällä heidän virhettään.



    Kyllä se harmitus nyt muutaman päivän jälkeen on laantumassa... kerään voimia huomiselle ja otan yhteyttä suoraan maahantuojaan keskustellakseni hyvityksestä. Kokemuksen perusteella se lienee sateenvarjo :/

      
  • No niin. Uusi Touran alla ja vieläpä sillä pienempitehoisella koneella. MUTTA ei mitään valittamista, kyllä silläkin kerkiää aivan riittävästi!

    Autoliikkeelle (Volkswagen Center)ja leasingyhtiölle hatunnosto asiakaspalvelusta. He olivat halukkaita löytämään ratkaisun ja löytämään keinon tyydyttää asiakas :smile:

    Maahantuojalle 4- palvelutasosta! He eivät ymmärrä että asiakas on se joka maksaa heidän liksat. Kyllä jollakin konsultilla olis töitä takoo VV-auton hemmoille asikaspalvelun saloja sinne takaraivoon! :sleepy:

      
  • Isäukolla vuoden 1993 VW Vento 1.8 bensa,mittariin tyrkätty 320tkm ja muuta remonttia ei ole tehty kuin vaihdettu iskarit kerran ja pakoputkeen pari pätkää..teknisesti luotettavin auto mistä kokemusta,edeltävä Toyota Corolla oli samojen kilometrien jälkeen jo karmea lepakko,ehkä huonoin auto ajettavuudeltaan ikinä,ja Volkkarissa ei roiku eikä repsota edelleen mikään,ihankuin Mersu. :smile:

      
  • Nasse:

    Vrhe mikä virhe! Kuitenkin:Omalla kohdallani tyytyisin tuohon pinempitehoiseen koneeseen! Eli jos omalla rahalla ostaisin, niin ostaisin pienempitehoisen! Ei ole pahasti moitteita moottorin osalta kuulunut!




    Nasselta taitaa lähteä lapasesta jo sähkömoottorilla varustettu potkulautakin kun siinä mahtaa olla liikaa potkua... :lol:

    Niin no, Nassehan ajaakin 103kW skeida oktaaviaa niin tokihan se syö peruskateellista miestä kun muilla on suurempi motti! :wink:

      
  • Lapasesta voi lähteä polkupyöräkin? :innocent:

    Minä olen tietoisesti hankkinut pienitehoisen auton koska "elättää itsensä" kilometrikorvauksilla! :xmas:

    Minulla on aikaa odottaa 10s 0-100! :lol:

      
  • Joo, odottavan aika voi olla pitkä. Kyllä 10s 0-100 on kehno saavutus ainakin omien kriteerien näkökulmasta.

      
  • Autoilija82 vastatkoon minunkin puolestani aiheeseen! Kunnioittakaamme hänen tehokasta automobiiliään, joka ei hänen lapasestaan lähde vaikka kuinka kaasuttaisi! Hän syö monta miestä liikenteessä ajaessaan tehokkaalla autollaan!



    Täytyy sanoa, että meikäläisellä on joskus lähtenyt lapasesta kulkiessa ihan jalkapelilläkin, saati sitten potkulaudalla (tosin en ole sellaisella koskaan liikkunutkaan)! Jalkapelillä olen kulkenut sitten siitäkin edestä!

      
  • MMS:

    Joo, odottavan aika voi olla pitkä. Kyllä 10s 0-100 on kehno saavutus ainakin omien kriteerien näkökulmasta.




    Mihis sulla on niin kiire valamiissa maailimassa? :innocent:

      
  • Minulla on kesken tapaus vw golf v tdi 4motion. Takuu loppui 12/7. Auto on ostettu uutena, ja käytetty huolloissa merkkiliikkeessä ajallaan. Täysin vakio peli. Mittarissa 110tkm Haldex, ja kaikkea muuta kivaa perästä kilahti. Kustannus arvio 4500-5000EUR. Merkkiliike ehdotti korjausta omaan piikkiin, ja vasta keskustelun jäljiltä ottivat yhteyttä maahantuojaan. Liikkeen ja maahantuojan mukaan kyseinen vika on normaalia kulumista. Liikkeen mukaan kuluttaja-asiamieheen ei kannata ottaa yhteyttä, koska he ovat samaa mieltä asiasta.

    Idea uuden auton edullisemmista huoltokustannuksista hieman vesittyi tässä.



    Tuosta 60tkm huollosta minulle auton myynyt liike olisi ottanut n.700EUR. Soitto kierros Etelä-suomen merkkiliikkeisiin osoitti sen olevan tuplaten muihin verrattuna.

    Kiitos pitkästä asiakas suhteesta...(3kk)

      
  • No kannattaa kyllä yrittää kuluttaja-asiamiehen kautta, eihän tuo nyt ole todellakaan mitään normaalia kulumista. Nuo VW/Audi merkkiliikkeet (ainakin eräs pohjois-Suomalainen ketju...) ja maahantuoja yrittävät ilmeisesti aika usein laittaa tuotevastuun alaiset viat ja jopa omat mokansa asiakkaan piikkiin.



    Kaverilta rikottiin Audista merkkiliikkeessa moottori hehkujen vaihdossa, hehku meni poikki ja kansi koneistukseen. Merkkiliike pisti laskun omasta töhöilystään kaverin maksettavaksi, tosin antoivat vähän alennusta jotta "asiakassuhde säilyisi"...



    Harmi sinänsä että maahantuojan ja merkkiliikkeiden suhtautuminen asiakkaisiinsa pilaa sinänsä hyvien autojen mainetta (toki jos Haldex pamahtaa pashaksi nuilla kilsoilla saa hyvyydestä olla eri mieltä...)

      
  • Huomenna minun pitäisi saada maahantuojan perustelu korvaamattomuudelle. Olisi pitänyt saada jo tänään, mutteivat suostuneet kertomaan syytä vain päätöksen. Soitettuani maahantuojalle he kertoivat aina antavansa myöskin perustelun päätökseen, oli se mikä tahansa. Tämän perustelun olisi kuulemma pitänyt myös liikkeen edustajan kertoa minulle. Maahantuoja lupasi ottaa yhteyttä liikkeeseen.

    Kuluttaja-asiamiehen kanta asiaan oli sellainen, että ei voi mennä minun piikkiini kokonaan. Myöskin kilpaileva vw merkkiliike ilmoitti tekevänsä kyselyn suoraan tehtaalle asiasta jollei asia muuten etene. Kerroin kilpailevan liikkeen ja kuluttaja-asiamiehen kannan asiaan. Huolto tokaisi vain: vie autosi sinne huoltoon. Näin olisin tehnytkin ellei liikkumisturva olisi edellyttänyt viemään kyseiseen pajaan.

      
  • ihmetykseni Audin ihannointia kohtaan (tod.näk. vain kotimainen ilmiö:wink: kun se on käytännössä hyvin pitkälti sama auto VW:n kanssa mutta vain tuntuvasti kalliimpi - ja takuulla aivan yhtä vakaa/epävakaa auto laadultaan!




    Just joo. Taas näitä päivän viisaimpia kommentteja. Erityisesti käytännössä hyvin pitkälti sama auto VW:n kanssa kertoo paljon siitä kuinka hyvin olet perillä kyseisten merkkien tekniikasta ja malleista. Se, että joku malli jakaa pohjalevyn ja koneet/vaihteistot on yhteisiä ei vielä kerro oikeastaan mitään. Vai mistä lie johtuu Audi kuskien tyytyväisyys merkkiinsä ja VW:llä ollaan alle keskitason. Autoja verraten, ei huoltoa yms.

      
  • vaikka näistä pitäisi olla hiljaa, nyt on pakko kaivaa tämä ketju esiin ja kertoa yksi tarina laadusta kun itse sitä osittain jouduin todistamaan.



    Ajoinpa tuossa aiemmin Skoda Octaviaa, työkaverin auto, farmari, automaatti, ajettu n. 150 tuhatta.



    Ihmettelin kun automaatti vaihtoi todella nykivästi, ja töksähdellen.

    Mainitsin kaverille siitä, ja hän totesi että ''sellanen tää on aina ollut''.



    Karmea ajokokemus, mutta ajattelin että normaalia tuon hintaiselle perusautolle.



    Mutta myöhemmin kuulin että loota oli mennyt paskaksi, ja auto totaalisen jumiin, ja auton hintaan suhteutettuna kallis remontti edessä.



    Tätä oli edeltänyt kaverin käynti vaihteiston öljynvaihdossa, jossa asentaja oli antanut kaverille muistoksi minigrip-pussissa tukun metalli''hilettä'', joka oli tullut öljyjen mukana. Asentaja oli kertonut kaverille että ''se on kohta menoa, näitä on ollu meillä paljon''.



    Siihen loppui kaverin skeidailut, eikä ihme. Auto oli valittu nimenomaan koska se oli erittäin halpa ja tilava.



    Tilasta oli iloa, mutta halvaksi ei tullut. Tilaa ja murheetonta autoa olisi varmaan löytynyt muiltakin merkeiltä...





    :no_mouth: :no_mouth: :no_mouth:

      
  • No mielummin sitä ajaa epäluotettavalla mutta toiminnaltaan hyvällä automaatilla kuin kestävällä mutta toiminnaltaan täysin kelvottomalla tyyliin nelilovisella lootalla, joka pilaa koko auton.



    Ja kaverisi se nyt vasta idiootti onkin, jos on tuollaisella töksähtelevästi vaihtavalla DSG-tomaatilla suostunut ajamaan. Itse ainakin vaatisin korjauksen pikimmiten, sillä tuo VAG:in DSG on ehjänä markkinoiden parhaimpia vaihteistoja.



    Se on muuten hienoa, että Audia arvostat, mutta Skoda on mielestäsi täysi susi. Vinkiksi voin sanoa, että Audi käyttää täysin samoja DSG-lootia autoissaan.



    Octavia ei muuten ole järin halpa auto luokassaan, mutta tilava kylläkin. Subaru Impreza taitaa itseasiassa olla halvempi auto vaikka Octavia on etuveto. Että se siitä edullisuudesta. Katsoisit nyt sitä Octavia hinnastoa ennen provoilua.

      
  • simppa:



    No mielummin sitä ajaa epäluotettavalla mutta toiminnaltaan hyvällä automaatilla kuin kestävällä mutta toiminnaltaan täysin kelvottomalla tyyliin nelilovisella lootalla, joka pilaa koko auton.

    -hauska tapa kääntää asia heikosti tehdyn tekniikan eduksi. viittaat subarun vanhoihin automaatteihin. Ne hukkaavat kyllä tehoa, ja vievät bensaa pitkistä välityksistä johtuen, mutta ovat kylläkin mukavia, ja vaihtavat nätisti.
    Ja kestävät taatusti paremmin kuin monen kilpailijan lootat.

    Muuten: Volvoahan moititaan myös kilpailijoitaan huonommista päästöistä yms. sen sinä kuittaat sillä että ''parempaa on kyllä tulossa'', ties mitä automaattia ja ihme haldeksia. Luuletko ettei Subaru sitä vanhaa automaattiaan heivaa, ja uudempaa tekniikkaa ole tulossa?

    ihme paniikkipuolustusreaktioita joihin pitää aina sotkea subaru, heh.



    Ja kaverisi se nyt vasta idiootti onkin, jos on tuollaisella töksähtelevästi vaihtavalla DSG-tomaatilla suostunut ajamaan. Itse ainakin vaatisin korjauksen pikimmiten, sillä tuo VAG:in DSG on ehjänä markkinoiden parhaimpia vaihteistoja.


    -takuu oli mennyt umpeen, ja kaveri ei siitä viitsinyt enempää äläkkää tehdä, viimesenpäälle kiltti kaveri kun on.



    Se on muuten hienoa, että Audia arvostat, mutta Skoda on mielestäsi täysi susi. Vinkiksi voin sanoa, että Audi käyttää täysin samoja DSG-lootia autoissaan.

    -Missä minä nyt olen eritellyt mitä arvostan? audia en ole pahemmin kommentoinut edes.

    Miten muuten selität että on suoranaisia käsitteitä sanoa '' not quite AUDI '' tai vaikka ''VW-muovia ''?!?!!


    Katsoisit nyt sitä Octavia hinnastoa ennen provoilua.

    -halvalla tarkoitin todellakin halvanoloisuutta ja halpamaista laatuvaikutelmaa, en hintalappua -sillehän en voi mitään että Subaru myy autojaan niin halvalla ja skoda vw-lisällä.

    eikä tässä mitään provoilua ole, koska asia tapahtui oikeasti, ja sitä on vaikea ruveta puolustelemaan -lootalla tuli tunnit täyteen.

    Huonoa ja vaihtelevaa laatua puskevat autot vaan tilille eikä mitään päänsilityksiä!

    kriittinen ja vaativa asenne laatuun ja kestävyyteen on vain kaikkien meidän eduksi, oli mikä merkki hyvänsä kyseessä!
      
  • Pojat keskustelee: Minun mielestä sitä ja minun mielestä tätä??? Ja asia etenee????? Autoilun pitäisi olla käytäntöä; ei uskontoa!

      
  • Ai Subarun nelilovinen tomaatti vaihtaa nätisti? Just joo, kyllä on tummat lasit päässä eräällä. Montako automaattia olet ajanut, jos tuo vaihtaa mielestäsi nätisti? Tai ehkä se vaihtaa nätisti verrattuna johonkin Volvo Amazonin kolmiloviseen tomaattilaatikkoon.



    Mistä muuten ylipäänsä keksit vetää Subarun tähän keskusteluun. Löytyy nelilovisia ikivanhoja vaihteistoja mm. 300C:stä.



    Skodassa ja Audissa on tosiaankin eroa, mutta niiden DSG-vaihteistot ovat tismalleen samaa tekoa. Vaihteiston kestävyydessä/ominaisuuksissa ei siis todellakaan ole eroa, varsinkaan jos moottorikin on sama.





    Karmea ajokokemus, mutta ajattelin että normaalia tuon hintaiselle perusautolle.





    Siihen loppui kaverin skeidailut, eikä ihme. Auto oli valittu nimenomaan koska se oli erittäin halpa ja tilava.




    Tuoko siis ei viittaa auton hintaan? Just joo. Ihan poliitikkoainesta.

      
  • simppa:



    Ai Subarun nelilovinen tomaatti vaihtaa nätisti? Just joo, kyllä on tummat lasit päässä eräällä. Montako automaattia olet ajanut, jos tuo vaihtaa mielestäsi nätisti?

    Mistä muuten ylipäänsä keksit vetää Subarun tähän keskusteluun. Löytyy nelilovisia ikivanhoja vaihteistoja mm. 300C:stä.


    -Siksi subaru että sinä jauhat aina sen 4-lovisesta automaatista.

    miten niin se EI vaihda nätisti?

    minä käsitän nätillä vaihtamisella sitä että vaihtotapahtuma on eleetön ja sivistynyt, eikä sellainen että niskat nytkähtää.

    Ne ovat kyllä ominaisuuksiltaan heikkoja, vanhoja kun ovat, mutta monien mielestä ihan mukavia tai vähintään ok.

    Noita subaruita automaatilla on vähän väliä eri koeajoissa, enkä ikinä ole lukenut että niitä moitittaisi kammottavan nykiviksi tai epämielyttäviksi, tai yhtään niin surkeiksi kun sinä annat ymmärtää niiden olevan!

    vaikka kaasuunvastaavuudessa ja tehonhukkaamisessa ovatkin kehnoja.
    Ja tuntuupa ne kelpaavan ostajille, suuri osa subaruista myydään kaikesta huolimatta automaatteina.

    tulipahan tästäkin taas kerran väännettyä rautalankaa...


    Tuoko siis ei viittaa auton hintaan? Just joo. Ihan poliitikkoainesta.

    -kysehän oli käytetystä autosta, joka oli kiistatta HALPA kun kaveri sen osti, huomattavan halpa ikäisekseen.

    Johtuen tietysti heikosta laadusta/maineesta/jälleenmyyntiarvosta.

    Se on ihan eri asia nyt ruveta katsomaan hinnastoa mitä uusi maksaa nyt, se oli pointti minkähintaisena kaveri sen hommasi ja mitä joutui kärsimään sen levittyä.


    Sinä sitäpaitsi vedit subarun tähänkin juttuun mukaan, kun aloit jauhamaan Imprezasta. Kummallisia sattumia aina kun kritisoin jotain tulee vastareaktiona aina jotain ikävää subarusta, merkillistä! eikö voisi kommentoida aihetta...
      
  • Ja jos minä olen poliitikkoainesta, tiedä sitten mitä ainesta simppa on, kun monesti on MERSU ollut hampaissa, yllätys juuri vikojen takia.



    Kovasti kerrankin harmitti mersun viat, ja olisi voinut kuulema Vehon takapihalle muuttaa asumaan...



    Jännää että rakkaat VW-tuotteet voidaan painaa villasella kun niissä ilmenee paskaa.

      
  • HALPA kun kaveri sen osti, huomattavan halpa ikäisekseen.

    Johtuen tietysti heikosta laadusta/maineesta/jälleenmyyntiarvosta.




    Jaa, mutta eikös Skoda (Octavia) pidä aika hyvin arvonsa johtuen juuri hyvästä laadusta ja maineesta? Ainakin keskimääräistä paremmin... Ehkä myyjä tiesi että autossa on laatikko hajalla ja myi siksi halvalla?



    Grey-Henin tilastoista käy ilmi, että joidenkin mallien käytetyn auton arvot ovat laskeneet selvästi keskimääristä vähemmän. Sellaisia ovat esimerkiksi Toyota Corolla, Audi A3, Honda CR-V, Škoda Octavia, Honda Accord ja Volvo V70.




    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Uuden+auton+arvo+puolittuu+nopeasti/1135226562755

      
  • Petos:



    Octavia säilyttää kaikkien tilastojen mukaan hintansa poikkeuksellisen hyvin. Toki olisit sinäkin sen voinut ennen noita provoja selvittää. Jos löytää huomattavan halvan ocun, niin kannattaa syynätä se todella tarkkaan, sillä todennäköisesti se ei ole kunnossa. Varsinkin jos hinta on muihinkin vastaaviin merkkeihin nähden alhainen.



    Minä en mersua ostanut käytettynä. Siinä se ero. Lisäksi en ollut niin tyhmä, että olisin suostunut kaikkiin Vehon ehdottamiin jippoihin ja "korjauksiin".



    Voinhan minäkin hankkia käytetyn vaihteistovikaisen Imprezan ja vinkua sitten "huonosta" laadusta, kun vaihteisto porsii. Todella fiksua. Kyllä sitä järkeä saa käyttää, kun hankkii käytettyä autoa.

      
  • simppa:



    Octavia säilyttää kaikkien tilastojen mukaan hintansa poikkeuksellisen hyvin. Toki olisit sinäkin sen voinut ennen noita provoja selvittää.


    -valitan jos tämän käsitti provoksi.


    Jos löytää huomattavan halvan ocun, niin kannattaa syynätä se todella tarkkaan, sillä todennäköisesti se ei ole kunnossa varsinkin jos hinta on muihinkin vastaaviin merkkeihin nähden alhainen.

    -Eihän mikään autoliike laita huomattavan halpaa hintaa, ja paljasta siten että autossa on jotain mätää.

    Kyllä ne tekniikaltaan ''kohtapuolin poikimassa olevat'' autot joissa ei päällepäin ole mitään sanomista, myydään ihan samalla hinnalla kuin ne jotka toimivat seuraavat 10 vuotta ilman vikoja.

    Mitäs järkeä liikkeen olisi laskea hintaa huomattavasti koska tiedetään että auto on hajoamassa kohtapuolin, ja sitten puolenvuoden sisään kuitenkin maksaa viulut kun mossahtaa.
    Autoliikkeillähän on takuu vaikka kyseessä olisi käytetty auto.

    Eiköhän ne ihan ''normaalin'' hinnan ota, ja toivo että sanomista ei tule.


    Minä en mersua ostanut käytettynä. Siinä se ero. Lisäksi en ollut niin tyhmä, että olisin suostunut kaikkiin Vehon ehdottamiin jippoihin ja "korjauksiin".

    -seli seli. Taatusti olisi sama itku ollut mersun vioista vaikka olisit ostanut sen jonkin verran käytettynäkin.

    Helppohan se nyt on sanoa jälkeenpäin että ''juu, jos mersu olisi ollut käytetty, en olisi valittanut'' -hah, melkoinen poliitikko löytyi sieltäkin.


    Vaikka puhutaan ''käytetystä'', sanotaan vaikka vuoden-kolmen vuoden ikäisestä ( ja jonkun mielestä varmaan enemmänkin )ja ''ei-loppunajetusta'' autosta kyllä laadun toivoisi olevan sellainen ettei merkittäviä vikoja tyyliin loota, moottori, totaalinen mätäneminen jne. siihen ikään tule.



    Voinhan minäkin hankkia käytetyn vaihteistovikaisen Imprezan ja vinkua sitten "huonosta" laadusta. Todella fiksua. Kyllä sitä järkeä saa käyttää, kun hankkii käytettyä autoa.


    -ensinnäkin ei se loota paskana ollut kun kaveri sen osti. Ainoastaan vaihdot oli hieman epämukavia, mutta eihän se suoraan tarkoita että jotain häikkää olisi.

    Toiseksi, kaveri ei ole mikään automies joka olisi kovin valveutunut kun autoa koeajaa ja ostaa. Monet meistä eivät ole. Kaveri kuitenkin luotti että vw on luja ja huoleton auto, eikä arvannut että niillä kilometreillä huolia tulisi.

    Ja kun tuota Subarua tunget joka väliin niin pakko todeta että jostain syystä täällä ei myöskään ole mitään ''subarun vaihteleva laatu'' -ketjua.

    Jos sellainen tulee, niin minä EN ainakaan sitä yritä selitellä ja lakaista maton alle, vaikka se olisi harmittavaa. Ei näitä vikoja ole järkeä sulattaa, oli mikä merkki hyvänsä kyseessä.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit