Geneven kirkkain uutuus!

23 kommenttia

http://www.autoblog.com/2006/02/24/screaming-yellow-zonker-honda-civic-type-r-breaks-cover-before/

Kuvassa esiintyy uusi Honda Civic Type-R. Autossa on "vain" 197 hevosvoimaa kuten edeltäjässäänkin - vaikka kone on täysin uusi - joten Honda kärsii hienoisesta tehopulasta verrattuna kilpailijoihinsa, joissa on 20-30 kakkia enemmän.

Toisaalta Honda on lähtenyt vastakkaiselle tielle kuin kilpailijansa: se on uudessa Type-R:ssä pudottanut auton painoa, joten uutuus ei välttämättä ole lainkaan hitaampi kuin kilpailijansa, mutta onpa parempi käsiteltävä keveytensä vuoksi.

LISÄKSI myöhemmin autosta tulee Type-RR-versio, jossa on useita kymmeniä hevosvoimia enemmän ja jossa painoa on todella höylättäy tehokkaasti pois. Siinä on armoton tykki, joka varmasti kyykyttää nykyisen luokkajohtajan, Ford Focuksen - mikä se sporttimalli nyt olikaan..

Hyvä, että Type-R on ärhäkän näköinen. Ei mikään pappasportti, kuten Corolla T-sport, Golf GTi vai mikä lie, Focus ja kumppanit.

Uusi Civic on muuten kumma auto. Kuvissa se näyttää aina rumalta. Haukuinkin sitä kun näin ensimmäiset kuvat. Mutta LUONNOSSA se on erittäin kaunis - eräskin päivä näin mustan sellaisen. Upea ilmestys! Ja tuleva Type-R..... nam!!

  
  • Halleluja!. Golf, astra ja focus tyylikkäämpiä.

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 20:43 Anders-Simo kirjoitti

    Hyvä, että Type-R on ärhäkän näköinen. Ei mikään pappasportti, kuten Corolla T-sport, Golf GTi vai mikä lie, Focus ja kumppanit.


    Corolla T-sport onkin todella pappasportti mutta mikä tekee Golf GTI:stä sellaisen? On nimittäin ainoa hyvän näköinen Golf jos R32 jätetään pois laskuista + kaikin puolin kehuttu joka ominaisuudeltaan.

    Civicin ulkonäöstä tykkää allekirjoittanutkin kovasti, tosin keltaisen Type-R:n levikkeet rumentavat ainakin minusta alkuperäistä puhdasta muotoilua, -ei sillä ettenkö kuola suupielissä sellaista olisi halukas omistamaan...


      
  • Hauskaa, miten joku voi innostua jostain riisipussista :grin:

      
  • Aha
    Honda ottaa oppia moottoripyöräpuolelta, v91 se esitteli cbr 900 jossa oli sama idea eli painoa paljon vähemmän kuin kilpailijoissa ja siten vähempikin teho riitti. mainittakoon että eräässä jenkkilehdessä oli tarinaa tuosta samaisesta pyörästä, moottorille ei tehty normaalia huoltoja kummenpaa paitsi vissiin nokkaketjun kiristin vaihdettu ja ajettuna oli yli 200t mailia, tehoa fillarista otettu 125 hp, siinä auton moottorin valmistajille tekemistä.

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 20:43 Anders-Simo kirjoitti
    Mutta LUONNOSSA se on erittäin kaunis - eräskin päivä näin mustan sellaisen. Upea ilmestys!


    Keula kopioitu vanhasta Citroen SM:stä, takaoven kahvat sekä osa sivuprofiilia Alfalta. Perässä taas häivähdys Citroenia ja Renaultia.
    Niin ja se starttinappula on taas Renaultia. Senkin kaikki ensin haukkuivat ja sen jälkeen niin monet sen apinoivat.

    Kyllä niillä paketti saadaan kasaan, mutta... :sleepy:

    [clacson muokkasi tätä viestiä 03.03.2006 klo 22:45]
      
  • No jo on vääntämistä. Varmasti joka autosta jokin paikka löytyy, minkä voisi kuvitella kopioidun toisesta autosta. En kyllä hirveän innostunut honda civicistä ole, mutta eipä sitä ulkonön puolesta muihin sekoita. Huomasitteko muuten että siinä on pyöreät renkaat, liekkö kuplasta matkittu... :grin:

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 22:41 clacson kirjoitti
    Lainaus:
    03.03.2006 klo 20:43 Anders-Simo kirjoitti
    Mutta LUONNOSSA se on erittäin kaunis - eräskin päivä näin mustan sellaisen. Upea ilmestys!


    Keula kopioitu vanhasta Citroen SM:stä, takaoven kahvat sekä osa sivuprofiilia Alfalta. Perässä taas häivähdys Citroenia ja Renaultia.
    Niin ja se starttinappula on taas Renaultia. Senkin kaikki ensin haukkuivat ja sen jälkeen niin monet sen apinoivat.

    Kyllä niillä paketti saadaan kasaan, mutta... :sleepy:


    Ja kehtasivat laittaa vielä neljä pyörääkin, ihan selvä kopio jo T-Fordista. :sunglasses: Onhan se varma, että suunnittelevat japsit minkälaisen auton tahansa, niin joku näkee sen kopioiduksi.

      
  • Sori vaan pojat, neljä pyörää oli jo roomalaisten kärryissä pari tuhatta vuotta sitten, ettei niitä Henry keksinyt.

      
  • No voi ristus sentään! Honda Civic on aika monen autotoimittajan mielestä ERITTÄIN PERSOONALLINEN auto! Ja nyt se muka on joku kopio jostakin? Ei siinä kyllä sivuprofiilissa ole Alfaa lainkaan. Takaoven kahvan sijoitus on kyllä sama kuin 156:ssa, mutta mitä sitten?

    Ja että Renuakin vielä? Ja perässä? Tuon täytyy olla jo provo: jopa Paavo Lipponenkin kykenee näkemään, että Renuissa on koko perä lommollaan sisäänpäin eli mitään samaa niissä ei ole mihinkään muuhun valmistajaan.

    Ja Citikka XM:n lasikeula? Ei ainakaan muodon puolesta! Se, että materiaali on samannäköinen ( XM:ssä käytettiin MUOVIA, Hondassa lasia ) ei vielä paljoa kerro. Vai pitääkö Hondaa syyttää siitä, että se on kehdannut kopioida Mersusta sen, että kori on tehty metallista??

    Kun nyt noin eteviä olette, niin kertoisitteko vielä, mistä ( eurooppalaisista ) autoista seuraavat japsit on kopioitu:

    -Mazda RX-8 ( joo, varmaan Skoda Octaviasta, joku nero sanoo )

    -Nissan Primera ( ilmetty Porsche 911 tottakai! )

    -Toyota Celica ( hmmm, tulee mieleen Fiat Punto, se alkuperäinen )

    -Mitsubishi Eclipse ( haaaa, siinä on kumipyörät kuten Renault 19:ssa )

    -Nissan Micra, nykyinen ja edeltäjä ( lamput lasia, kopioitu BMW 635 Csi:stä )

    -Honda Jazz ( selvästi matkittu vuoden 1985 Audi 100:sta )

    -Lexus GS300 ( on ihankuin KAIKKI Bemarit vuodesta 1951 alkaen )

    -Mazda 3 ( jotain Citikkaa tässäkin on.... täytyy olla... )

    -Mitsubishi Colt ( luulin tätä ensin Koenigsegg CCX:ksi )

    -Mitsubishi Grandis ( kaikki tila-autot ovat kopioita Renu Espacesta joo )

    -Nissan Murano ( siis suatana, täähän on kopioitu Jukka-talosta; molemmissa on OVET!! )

    -Suzuki Swift ( maailman ainoa Minin kopio, jossa ei ole AINUTTAKAAN osaa Ministä.... )

    -Toyota Aygo ( selvä kopsu S-Mersusta. Miksi? -No, kaikkihan Mersua kopioivat )

    JOO, EI OSAA JAPSI KUIN KOPIOIDA. MILLOINKAHAN ALKAA SAKEMANNI KOPIOIDA JAPSEJA? NOIN NIINKUIN LAADUSSA JA TEKNISESSÄ OSAAMISESSA........? EIKÖS SE KOPSAAMINEN OLE HELPPOA?

      
  • Simon kanssa olen monestakin asiasta eri mieltä, mutta kyllä nyt hondan ulkonäon suhteen olen samoilla linjoilla.

    Ei siitä kaikkien ole ilmeisesti tarkoitus pitääkkään, mutta nimenomaan persoonallinen auton ulkonäkö on. Luulen että autontunnistus kilpailussa helppo nakki, mistä kulmasta hyvänsä.

    Ja näkyi nuo kahvat seatillekkin kelvanneen, mutta sinne taisi muotoilija alfalta mennäkkin.

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 23:15 Anders-Simo kirjoitti
    JOO, EI OSAA JAPSI KUIN KOPIOIDA. MILLOINKAHAN ALKAA SAKEMANNI KOPIOIDA JAPSEJA? NOIN NIINKUIN LAADUSSA JA TEKNISESSÄ OSAAMISESSA........? EIKÖS SE KOPSAAMINEN OLE HELPPOA?

    Ei nyt huutamaan tarvitse ruveta tällaisissa pikkuasioissa. Ota vaan ihan rauhallisesti.

    Autojen ulkonäkö on mielipidekysymys. Aika monesta rumasta autosta sanotaan diplomaattisesti sen olevan persoonallinen.
    No kauneus on katsojan silmissä.

    [clacson muokkasi tätä viestiä 03.03.2006 klo 23:43]
      
  • Hehee.. ihan nasevaa tekstiä A-S tässä latoo.

    Kaipa se yleistys japsien kopioinnin suhteen on peruja sieltä menneiltä vuosikymmeniltä jolloin jaappaninpojat todella tekivät näin. Tuolloin mm. Mazdan insinöörit kertoivat jälkikäteen auliisti ottaneensa tarkkoja mittoja ja malleja Volvo 760:stä kun 929 piti markkinoille pukata. Mazda RX-7:n toinen sukupolvi yhdistettiin vvälittömästi jopa tämän lehden toimesta Porsche 944:ään.
    Ei ollut varmaan myöskään sattumaa että ensimmäinen Lexus oli hyvin samankaltainen c-pilarin seuduilta mitä oli mersun W 126..?

    70-luvun isommat japsit olivat kaikki minikopioita silloisista pikkujenkeistä mutta kävi se kopiointi euroopan sisälläkin.
    Tuolloinen junttiooppeli matki kovasti sen ajan mersun malleja. Kun legendaarinen SL - sarja tuli markkinoille vuonna -71 oli jo parin vuoden kuluttua Rekordissa samantyylinen keula. Ja katsokaapa sen vuosikymmenen Opeleiden sisätiloja, -samat mersun niskatyynyt ja ovenkahvat käsinojineen löytyvät näistäkin. Ei ollutkaan ihme että Opelia kutsuttiin köyhän miehen mersuksi..?

    Löytyyhän näitä nykyäänkin kaikkien kesken jos kaivellaan. Jopa uusi S -sarja lainaa seiskabemarin kojelautaa tai Mazda 3 Alfa 147:n ajatusta mittaristosta. Pahin on kuitenkin Kia Opirus, josta löytyy ihan sitä mannertenvälistä muotokieltä mersuineen, Lincolneineen ja Caddyineen unohtamatta sitä kamalaa korealaista "tyyliä".

      
  • Kaikki kunnia Civin muotoilijoille. Honda palannut paikalleen Japanilaisena edellä kävijänä. Tosin omaan makuun Civin "Tokyo by night" muotoilu, etenkään mittariston osalta, ei oikein iske.

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 23:15 Anders-Simo kirjoitti
    -Mitsubishi Grandis ( kaikki tila-autot ovat kopioita Renu Espacesta joo )



    Muuten meni hyvin, mutta tässä tuli virhe. Kopioinnin kohteena oli Nissan Prairie vm. -82.

      
  • Lainaus:
    06.03.2006 klo 08:31 Herbert kirjoitti
    Lainaus:
    03.03.2006 klo 23:15 Anders-Simo kirjoitti
    -Mitsubishi Grandis ( kaikki tila-autot ovat kopioita Renu Espacesta joo )



    Muuten meni hyvin, mutta tässä tuli virhe. Kopioinnin kohteena oli Nissan Prairie vm. -82.


    Samaa asiaa olen minäkin ihmetellyt koska aivan selvää on että Rellu on kopioinut tila auto idean Nissanilta.
    Oho taas taisi unohtua se tosiasia ettei japsit tee muuta kuin kopioi,
    tosin sitä voisi suositella muillekin, ongelma taitaa vaan piillä siinä että ainoa maa joka pystyy tekemään kopiosta alkuperäistä huomattavasti paremman ovat japanilaiset.
    Kaiken kaikkiaan on äärettömän lapsellista syyttää ketään kopioinnista, on äärettömän harvinaista että joku keksii jotain jota ei olisi jossain historian hämärissä aikaisemmin tehty.

      
  • Lainaus:
    06.03.2006 klo 09:46 misar kirjoitti

    Samaa asiaa olen minäkin ihmetellyt koska aivan selvää on että Rellu on kopioinut tila auto idean Nissanilta.


    Mitsubishi Space Wagoniakin tuotiin muistaakseni Suomeenkin jo 80 luvun alussa. Renault Espace taitaa todellakin olla idealtaankin kopio Nissan Prairiesta ja Mitsubishi Space Wagonista.

    Joku varmaankin kaivelee esille ensimmäisen Fiat Multiplan tai jonkin muun kotteron, josta tila-auton idea on varastettu.

    Mutta koetan tässä nyt ilmaista kevyesti, että autoja on tehty maailmassa jo yli 100 vuotta, varmaankaan ensimmäisen Minin keksimisen jälkeen mitään tosiasiallista uutta ei autorintamalla ole ilmaantunut. Neljä pyörää ja loota !!!! Siinäpä se !

      
  • Lainaus:
    03.03.2006 klo 20:43 Anders-Simo kirjoitti


    Hyvä, että Type-R on ärhäkän näköinen. Ei mikään pappasportti, kuten Corolla T-sport, Golf GTi vai mikä lie, Focus ja kumppanit.


    Millähän perusteella Golf GTi ja Focus ST ovat pappasportteja? Jos katsoo tuota Focusta oranssissa värissään, niin ei siitä nyt ihan heti pappa-auto mieleen tule. Ja kyllä Golf GTI on melko erinäköinen kuin tavallinen Golf...

      
  • Toisaalta onhan Marcus Grönholmkin jo kohta pappaiässä, joten varmaan hänkin sen takia ajaa jo Focuksella. Mikko Hirvonen on varmaan vain uuspappa, eihän muuten ajokkina oilsi Focus?

    Ennenkuin alkaa hillitön parjauskampanja, niin minä EN aja Focuksella. :innocent:

      
  • Uusi civic takaa kuin lada 110. Olisko suunnittelia ladan tehtaan entinen loikkari.

      
  • Taitaa noista uutuuksista olla ainoa tuo Skodan Roomster, joka lähivuosina tulee vaikuttamaan Suomen autokannassa. Huom: kyseisen auton pohjalevy on sama kuin tulevassa uudessa Fabiassa, eli myös uudessa Polossa. Odotan mielenkiinnolla auton esittelyä!

      
  • Lainaus:
    06.03.2006 klo 08:31 Herbert kirjoitti
    Lainaus:
    03.03.2006 klo 23:15 Anders-Simo kirjoitti
    -Mitsubishi Grandis ( kaikki tila-autot ovat kopioita Renu Espacesta joo )



    Muuten meni hyvin, mutta tässä tuli virhe. Kopioinnin kohteena oli Nissan Prairie vm. -82.

    Lancia -78 Nissan -82
    http://www.carstyling.ru/resources/studio/78id_lancia_megagamma_1.jpg
    http://www.dberridge.dial.pipex.com/photos/np1.jpg

      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 23:34 amal kirjoitti
    Uusi civic takaa kuin lada 110. Olisko suunnittelia ladan tehtaan entinen loikkari.


    En siis ole ainoa, jolle tämä mielleyhtymä syntyi...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit