Vihdoinkin kunnon urheiluauto Japanista

80 kommenttia
13»
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 21:21 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    04.11.2007 klo 20:12 misar kirjoitti
    Kerropa mitkä eurooppalaiset 3,5l urheiluautot kestävät paketissa 1350hv tehoilla, odotan mielenkiinnolla kommenttiasi.
    Käsittääkseni nämä 700-900hv versiot ovat yleisesti kaupan.



    Kerropa minulle, mitä pirun väliä on jollain litratehoilla? Luulisi, että koneen paino/tehosuhde on paljon merkittävämpi. Esimerkiksi Z06 vetten 7,0l V8 kone painaa vähemmän kuin 350Z:n 3,5l V6, ja mikäli ne ihan väärässä ole, se on Skylinenkin konetta kevyempi. Eli kerropa nyt meille, mitä pirun väliä jollain litrateholla on, jos puolet isompi vetten kone on keveämpi kuin tuo Nissanin voimalaitos


    Nuo 700-900hv versiot ovat viripajojen rakentamia, eivät tehtaalta tulleita malleja. Niitä ei pidä verrata vakioautoihin

    Sitäpaitsi löytyy niitä muitakin:

    http://www.lingenfelter.com/LingenfelterC6ZO6427CIDTwinTurboCorvette.htm

    Edes päälle 900hv vettet eivät ole mitenkään tolkuttoman harvinaisia



    Kysymys kuului pysyvätkö paketissa nuo kevytversiot??

    Litratilavuudella on kait sen verran merkitystä, että mahdollinen Nissanin seitsenlitrainen kai sitten kehittäisi 2700hv noin suurimpiirtein elon laskuopin mukaan?



    [misar muokkasi tätä viestiä 05.11.2007 klo 01:47]
      
  • Lainaus:
    04.11.2007 klo 23:56 Herbert kirjoitti
    [quote title="04.11.2007 klo 19:17 misar kirjoitti"]

    "Mikä on oikea urheiluauto? käsittääkseni se on alustasuunnittelultaan yksinomaan kyseiseen autoon tehty, on takavetoinen ja kaksipaikkainen."

    Miksi takavetoinen?

    "Se ei ole perheauton alustalle tehty coupe versio, tätähän käyttävät nimenomaan saksalaiset, ranskalaiset ja huomattavassa määrin vähemmän esim japanilaiset ja italialaiset."

    Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä alusta? Onko se sama kuin englanninkielinen käsite platform vai sitä, että lainataan jousitus sellaisenaan perheautosta ja laitetaan se saman auton coupe-versioon?

    Kun Volvon 850-malli esiteltiin noin 15 vuotta sitten, kertoi TM koeajossaan sen ajettavuuden olevan N-luokan rata-autojen tasoa. Paljon mukavamman tosin. Jos tuossa on perää, ei kai perheautojen alustarakenteiden välttämättä tarvitse hävetä. Eikä se, että joku auto rakennetaan ihan omaksi erilliseksi mallikseen tarkoita sitä, että se olisi jotenkin muita parempi. Massamallin kehityksessä on käytössä paljon enemmän rahaa kuin jonkin pienempinä sarjoina valmistettavan auton kehityksessä. Kai se jossain näkyy?

    "Ps. oletteko huomanneet katukuvassa runsaasti Nissan 200SX autoja, ne ovat luultavasti tuontiautoja määrästä päätellen, sekin on muuten oma autonsa takavetoinen eikä mikään perheauton coupe versio."

    On sen verran vanha auto, että on jo siirtynyt teinikäyttöön ja autot sen näköisiä. Mutta eipä tuokaan aikanaan ajettavuudesta kehuja saanut. Kaunis katuauto mielummin.


    Jos et ymmärrä yhteyksiä, niin en välitä kertoa.

    Tämä keskustelu on muutenkin aivan naurettavaa tasoa.

      
  • Kalle Kehveli sanoi: "tuskimpa ne Ingolstadissa pelon sekaisin tuntein odottavat Nissanin ja Lexuksen tuloa."

    Niin, en osaa sanoa näistä Audin peloista. Mutta BMW:n sisäpiiriläinen sanoi Autocarin toimittajalle, että ainoa, mitä BMW pelkää, on Infiniti. Kohta nähdään, onko syytä... luultavasti on, mikäli maailman autotoimittajia on uskominen.

      
  • Lainaus:
    05.11.2007 klo 01:22 misar kirjoitti

    Kysymys kuului pysyvätkö paketissa nuo kevytversiot??

    Litratilavuudella on kait sen verran merkitystä, että mahdollinen Nissanin seitsenlitrainen kai sitten kehittäisi 2700hv noin suurimpiirtein elon laskuopin mukaan?



    Et sitten kaikessa nerokkuudessasi millään pystynyt perustelemaan, mitä haittaa siitä iskutilavuudesta on, jos Nissanin kone painaa enemmän jo vakiona ja päälle 200hv tehottomampana! Laskuoppini mukaan sama Nissanin seitsenlitrainen painaisi jo niin paljon, että se olisi täysin käyttökelvoton pata. Koitapa uudestaan väännellä mieleisesi totuus tuosta litratilavuudesta!

    Tuo vetten konehan on aika kuulu siitä, että se pysyy kasassa todella hyvin.

    Vetten kone on ulkomitoiltaan vielä pienempikin kuin ZX300:sen 3.0 V6 ja käsittääkseni Zetan 3.5 V6 konettakin pienempi!

    http://forums.streetfire.net/printthread.php?t=928&pp=40

    Tuolla aika hienosti LS1 (veten 5,7l perusmylly) ympätty 300ZX Nissaniin.

    Tuosta voit ottaa faktat haltuun LS7:sta (Z06:den kone):

    http://wheeltalk.fancal.net/?p=357

    Ihan hyvä vertailu BMW:n V10 koneeseen, sillä Vetten kone on kevyempi. LS7 ei edes vaadi korkeaoktaanista bensaa.

    "458lb (=207,7kg) dry weight"



    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 05.11.2007 klo 09:13]
      
  • petos: "voisit vähän perustella. oliko tm:ssä jota luet raamattunasi kenties jokin ''testi'' taas jossa ei tullut kehuja..?"

    Sori. Minulla oli mielessä se vanhempi koppainen 200SX, jota Suomessakin myytiin aika hyvin. Eihän sitä enää -99 tehty. Uudesta en tiedä mitään.

    Vanhasta muuten antoi kommentit eräs heppu, jolla on muutama SM-mitali rata-autoilussa. Mutta antaa olla, koko ketjun.

      
  • [quote title="05.11.2007 klo 10:38 Herbert kirjoitti"]

    Sori. Minulla oli mielessä se vanhempi koppainen 200SX, jota Suomessakin myytiin aika hyvin. Eihän sitä enää -99 tehty. Uudesta en tiedä mitään.

    -niin, no mitäs tuosta. yleensä kuin 200sx:tä puhutaan, ihmisten mielikuvat ovat niissä 80-90-luvun vaihteen mallissa.


    Vanhasta muuten antoi kommentit eräs heppu, jolla on muutama SM-mitali rata-autoilussa.

    -en ala tuosta vanhemmasta mallista vänkäämään, en ole sen kanssa niin paljoa ollut tekemisissä. Ehkei se sitten ole niin kova sana, en tiedä.

    niin, kyllähän noihin oikeisiin rattimiesten juttuihin ennemmin uskoo kuin minun näkemyksiini tai simpan ''japsiautot maanrakoon-projekteihin'' täällä.

    Jos kysytään oikeilta huippukilpa-autoilijoita näkemyksiä, ei niissä kumarreta mihinkään ilmansuuntaan maailmankartalla.
    Ja maailmalla japani automaana käsittääkseni nauttii suurta ''respectiä'' mitä tulee kilpa-autoihin, urheiluautoihin, urheillullisten moottoreihin valmistajana ja ylipäätänsä kaikkeen sporthenkiseen toimintaan autojen kanssa.
    Eli kaikki tämän palstan japanihalveksunnat voi jättää omaan arvoonsa.


    Mutta antaa olla, koko ketjun.

    -samaa olen yrittänyt, mutta on ollut aivan pakko kommentoida, kun on niin mielenkiintoinen aihe.

      
  • Lainaus:
    05.11.2007 klo 00:42 petos kirjoitti
    vähän kevennystä.
    tuolla aiemmin mainittiin muuten Honda NXS, tässä pari vanhaa clippiä.


    https://www.youtube.com/watch?v=izaWlKxVo1A

    https://www.youtube.com/watch?v=KxYWLQ1_TD4


    hyvin kelpas ''riisikuppi'' (joka ei muuten ole KUNNON urheiluauto, lol )
    maailman kovimmalle kilpa-ajajalle :tongue:

    huomatkaa muuten kuinka tuossa ensimmäisessä pätkässä vetää melkoisilla limiteillä tuon huippunopean kaarteen ennen viimeistä shikaania :smile:


    Mitenkään NSX:ää väheksymättä on sanottava, että mitä muuta Senna olisi voinut tuossa tilanteessa sanoa? Vähän lähdekritiikkiä taas, jookos?

    Kimi Räikkösenkin mielestä mersun SLK oli varmasti maailman paras urheilauto, kun hän ajoi McLarenilla.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 17.11.2007 klo 14:27]
      
  • Lainaus:
    17.11.2007 klo 14:23 Simppa- kirjoitti
    [
    Mitenkään NSX:ää väheksymättä on sanottava, että mitä muuta Senna olisi voinut tuossa tilanteessa sanoa? Vähän lähdekritiikkiä taas, jookos?

    Kimi Räikkösenkin mielestä mersun SLK oli varmasti maailman paras urheilauto, kun hän ajoi McLarenilla.



    luulitko tosiaan että linkitin tuon jutun ihan tosissaan japaninlipun värit silmissä kiiluen ja kuvittelin tuolla ''sennaa apuna käyttäen kertovan että nsx on joku huippusuperauto''?

    kuten tuohon laitoin vähän kevennystä.. :sleepy:

      
  • äh, vahinko. Sori.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 17.11.2007 klo 22:10]
      
  • https://www.youtube.com/watch?v=yDoJdQXmwu8



    Hyvät arvostelut sai. On nopea, pysähtyy hyvin ja on hyvä ajaa. Vielä kohtuuhintainenkin, ainakin Jenkeissä.

      
  • Aika hyvin.Nopeampi kuin porsche 911 turbo tai itse asiassa kaikessa parempi paitsi jarrutuksessa.Aika kova luu jos hinta on satkun pintaan.Sillähän pyyhkii pyllyä melkein millä vaan

    pois lukien bugatti veyronit tai fefe entzot.

      
  • Tämmönen juttu oli kilpailevan autolehden sivuilla:



    Nissan GT-R kiihtyy nollasta sataan 3,5 sekunnissa ja nollasta 300 km/h nopeuteen 13,7 sekunnissa.



    Siis voiko toi oikeasti olla noin nopea kiihtymään tonne kolmeensataan vai onko tossa joku painovirhepaholainen?

      
  • Koska makuasioista sopii kiistellä, on tuo Nissan ihan nätti, varsinkin sisältä. Tai olisko nätti liian hempeä sana, sanovaan vaikka sopivan raa'n näköinen.

      
  • Niin mun oma makuni kyllä tykkää nissanin brutaalista gt-r mallistosta.Sillä vanha r34 oli viritettynä yksi

    brutaalemmista autoista mitä tiedän.

    Sen takia tykkään enemmän esim köönigseg(korjattkoon joku

    joka osaa kirjoittaa oiken sen nimen)

    kuin bugattin veyronista.

      
  • BMW 135i Coupe on vissiin hyvä, kun se voitti Porsche Cayman S:n saku-AMS:n testissä kohtuullisen selvästi. Mihin perustuu Porssen korkea hinta ?



    http://lyhytlinkki.net/?dgqsss7a



    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_509874_14009.hbs?ext_site_number=2

      
  • Tuskin sentään tuo 0-300 km/h pitää kutiaan. Veyron nimittäin kiihtyy 0-100 n. 2,5 sekassa, reilut 7 sekkaa 0-200 ja 0-300 n. 16,7 sekkaa. Eli epäilen että tuo 13,7 on virheellinen lukema.

      
  • Tuossa kun kuuntelin tuon videon selostuksen, niin käsittääkseni tuo neljännesmailin?? loppuaika on 11,6 sekkaa, huippunopeuden ollessa 121 mailia tunnissa, eli n. 195 km/h.

      
  • Pakko on tähänkin keskusteluun ottaa kantaa, kun rumilukseksi jotkut kehtaa haukkua. Ulkonäkö on minun mielestäni ainaki erittäin siisti, kun ottaa huomioon typerät vaatimukset mitkä nykyautoista tekee niin kauhean näköisen, eli jalankulkijoiden turvallisuustekijät ja yleiset trendit autosuunnittelussa. Ei tuo GTR:n ulkonäkö paljoa poikkea uudesta lancerista tai varisnkaan lancer evosta, joka on todella tyylikäs tylsien perheautojen seassa.



    Sisusta on hieno, kaikkine nappuloineen. GTR ei ole mikään mersu tai lexus.. mihin mennään ihmettelemään ettei kuulu yhtään ulkomaailman ääniä tai moottorin hurinaa ja ihmettellään miten hienolta penkinpääliset näyttää ja miten mukavaa ainetta keskikonsoli on. Ja saahan nekin muutettua jos sitä hakee, mutta miksi sitten alunperin oli ostanut auton joka ei edes sitä yritä. Kuitenkin jos omistaa GTR:n ja ehtii katsella sisustaa, on auto aivan väärissä käsissä.



    Ja jos rehellisesti mietitään, mikä on kohderyhmä, niin eiköhän ne ole se sama porukka, kuka tänä päivänä ostelee mielummin noita vanhoja skylineja ulkomailta, hinnalla millä hyvänsä ja sitten vasta alkaa upottaa sitä rahaa niihin, koska skyline on rakentelukulttuurin yksi merkittävimpiä ja tunnetuimpia autoja. Eli jos joku valittaa sisustasta tai ulkonäöstä.. en usko, että monikaan niitä normaaleiksi jättää.



    Tehoja löytyy enemmän kuin tarvii normaalikäyttöön ja varmasti radallekkin. 3.8 V6, 480 hv, 588 Nm, 0-100km/h 3,3s ja huippunopeus yli 300km/h joten ei kuulosta yhtään huonolta joten mistä kaikki valitus? yhdeltä nettisivulta luin, että esim jenkeissä tuo auto maksaa M3:sen luokkaa, joka ei ole yhtä suorituskykyinen tai nätti. Eli en usko suomesta saa mitään yhtä tehokasta samaan hintaan.



    Siltikin ulkomaisia arvosteluja olen lukenut ja katsellut, ja kaikissa auto vaikuttaa erittäin lupaavalta. Jos vain rahat löytyisi, kävisin ostamassa heti kun ilmestyy ensimmäiset tänne.

      
  • itse halun nähdä auton "luonnossa" ennen kuin voi todella sanoa miltä näyttää...

    teknisesti on ihailtava laitos

      
  • Uskaltaako tässä edes kysyäkään, että onko alle sadalla hevosvoimalla ja n. 11s 0-100km/h kiihtyvyysarvoilla mitään asiaa urheiluautokategoriaan? Muissa suoritusarvoissa, ajo-ominaisuuksissa ja ulkonäköasioissa smart Roadster kai tarvittavat kriteerit täyttääkin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit