omasta mielestä ei se ole ratkaiseva asia kuinka monta sylentriä on koneessa vaan miten se toimii...
juuri näin, ja eikös tuo kuutoskoneiden käytön yksi syy ole moottoritilavuus.....
ei ole järkeä tehdä 1,6 litrasta kutoskonetta...jo kutoskone toisi jotain sellaista lisäarvoa moottorille niin miksi pieniä kutuskoneita ei ole olemassa ? isoja rivinelosia kun ei ole järkevä tehdä.....
Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti käyttänyt ei-numero mallimerkintöjä: Nuo vanhat Admiral, Kapitan tulikin jo mutta Kadett, Ascona, Omega, Astra, Vectra, Calibra. Iso muutos olisi ottaa numerot käyttöön, ehkä aika olisi? Voisi olla vaikka Opel F5 2.0 CDTI. Astran seuraaja Opel F3 ja Corsa: Opel F1 etc.
Saksalaiset tuntuu tyypillisesti käyttävän numero/kirjain-mallimerkintöjä: C 220 CDI, E 250 CDI, 525i, 735d, A4, A6, S4. Kun taas nimien käyttö mallimerkinnösissä tuntuu olevan myös jenkkipeleissä käytössä.
Mielestäni numeromerkinnät kestää ajan hammasta, nimet taas vanhenee, vai miltä kuulostaisi jos uusi Insignia olisi Opel Ascona tai Omega, vrt. 535i tuntuu aina yhtä tuoreelta tai Mercedes E 350.
omasta mielestä ei se ole ratkaiseva asia kuinka monta sylentriä on koneessa vaan miten se toimii...
juuri näin, ja eikös tuo kuutoskoneiden käytön yksi syy ole moottoritilavuus.....
ei ole järkeä tehdä 1,6 litrasta kutoskonetta...jo kutoskone toisi jotain sellaista lisäarvoa moottorille niin miksi pieniä kutuskoneita ei ole olemassa ? isoja rivinelosia kun ei ole järkevä tehdä.....
Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti käyttänyt ei-numero mallimerkintöjä: Nuo vanhat Admiral, Kapitan tulikin jo mutta Kadett, Ascona, Omega, Astra, Vectra, Calibra. Iso muutos olisi ottaa numerot käyttöön, ehkä aika olisi? Voisi olla vaikka Opel F5 2.0 CDTI. Astran seuraaja Opel F3 ja Corsa: Opel F1 etc.
Saksalaiset tuntuu tyypillisesti käyttävän numero/kirjain-mallimerkintöjä: C 220 CDI, E 250 CDI, 525i, 735d, A4, A6, S4. Kun taas nimien käyttö mallimerkinnösissä tuntuu olevan myös jenkkipeleissä käytössä.
Mielestäni numeromerkinnät kestää ajan hammasta, nimet taas vanhenee, vai miltä kuulostaisi jos uusi Insignia olisi Opel Ascona tai Omega, vrt. 535i tuntuu aina yhtä tuoreelta tai Mercedes E 350.
------------------------------------------------------------
ainakin peugeotilla on ongelma kun pitävät nollaa kskellä ja ensimmäinen kertoo kokoluokan ja viimeinen sukupolven
ja nyt lähestyy jo 9 mitä sen jälkeen....
kyllä esim. golf kertoo paljon että nimi on myös hyvä...
ennen vielä nuo mb/bmw numeroista näki koneen koon mutta ei enään esim. uusi bensa E250 on 1,8 l ja mersuhan käyttää yhtä kirjainta a.b.c.e.s ja olihan c edeltäjä numero 190...
saati bmw;n logiikka 135 ja 740 sama kokoinen kone miksei ole 735??? ja jos puhutaan 750 mallista tulee minulle mieleen 5,0 v12 ei nykyinen 4,4 v8....
ainakin peugeotilla on ongelma kun pitävät nollaa kskellä ja ensimmäinen kertoo kokoluokan ja viimeinen sukupolven ja nyt lähestyy jo 9 mitä sen jälkeen....
1007 on ollut jo uutta numerosarjaa, samoin 4007.
Toisaalta, voihan esim 309:n jälkeen tulla vaikka 310:kin :-)
ainakin peugeotilla on ongelma kun pitävät nollaa kskellä ja ensimmäinen kertoo kokoluokan ja viimeinen sukupolven ja nyt lähestyy jo 9 mitä sen jälkeen....
1007 on ollut jo uutta numerosarjaa, samoin 4007.
Toisaalta, voihan esim 309:n jälkeen tulla vaikka 310:kin :-)
Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti käyttänyt ei-numero mallimerkintöjä: Nuo vanhat Admiral, Kapitan tulikin jo mutta Kadett, Ascona, Omega, Astra, Vectra, Calibra. Iso muutos olisi ottaa numerot käyttöön, ehkä aika olisi? Voisi olla vaikka Opel F5 2.0 CDTI. Astran seuraaja Opel F3 ja Corsa: Opel F1 etc.
Saksalaiset tuntuu tyypillisesti käyttävän numero/kirjain-mallimerkintöjä: C 220 CDI, E 250 CDI, 525i, 735d, A4, A6, S4. Kun taas nimien käyttö mallimerkinnösissä tuntuu olevan myös jenkkipeleissä käytössä.
Mielestäni numeromerkinnät kestää ajan hammasta, nimet taas vanhenee, vai miltä kuulostaisi jos uusi Insignia olisi Opel Ascona tai Omega, vrt. 535i tuntuu aina yhtä tuoreelta tai Mercedes E 350.
------------------------------------------------------------
ainakin peugeotilla on ongelma kun pitävät nollaa kskellä ja ensimmäinen kertoo kokoluokan ja viimeinen sukupolven
ja nyt lähestyy jo 9 mitä sen jälkeen....
kyllä esim. golf kertoo paljon että nimi on myös hyvä...
ennen vielä nuo mb/bmw numeroista näki koneen koon mutta ei enään esim. uusi bensa E250 on 1,8 l ja mersuhan käyttää yhtä kirjainta a.b.c.e.s ja olihan c edeltäjä numero 190...
saati bmw;n logiikka 135 ja 740 sama kokoinen kone miksei ole 735??? ja jos puhutaan 750 mallista tulee minulle mieleen 5,0 v12 ei nykyinen 4,4 v8....
Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin...
Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin.
Niin, kyllä ne saksalaiset osaa, tässäkin. Ainakin BMW ja MB ja VW.
Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin.
Niin, kyllä ne saksalaiset osaa, tässäkin. Ainakin BMW ja MB ja VW.
Audia ei pidä unohtaa, varsinkin quattrot kyllä säväyttää tai vaikkapa R8 !
...on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel.
Itse ajoin pojankloppina Asconalla, sekä taka- että etuvetoisella. Olisi aika hassua jos uuden 483 cm pitkän Insignian nimi olisi sama kuin noilla Asconoilla. Täysin eri autosta ja kokoluokasta on kuitenkin kyse. Asconaan vertaus osuu lisäksi vähän ohi, vertailu tulisi mielestäni tehdä Omegaan.
Insignia olisi minulle liian iso, pienemmillä ketteremmillä ulkomitoilla saa tarpeeksi sisätilaa (vaikka Astra Sedan) ja ulkomittojen vuoksi pysäköintiongelma tulisi riesakseni (ahdas autohalli).
Täytyy sanoa, ettei aivan heti olisi uskonut tuota vuosilukua. Aika pitkä on Opelin historia GM:n alla. Joku vuosi 1960-70 olisi tuntunut olevan lähempänä..
Tähän liittyy noiden aiemmin mainittujen isojen Opelien kohdalla sekin, että niihin haettiin konepuolelta apua nimenomaan USA:sta. Luksusluokassa piti olla V8, ja siksi koneina olivat rivikutoset ja kalliimmissa V8:t. Ainakin V8:t olivat jenkkiperua.
Olen jenkkivalmistajien ahdingossa ihmetellyt sitä, etteivät ne hae enemmän apua Eurooppalaisilta/Aasialaisilta konserninosiltaan ahdinkoon. Taloudellisemmat koneet ja automallit on olemassa. Vai onko se kuitenkin niin, ettei taloudellisuus loppujen lopuksi kiinnosta jenkeissä asiakkaita, auton pitää edelleen olla suuri?
Täytyy sanoa, ettei aivan heti olisi uskonut tuota vuosilukua. Aika pitkä on Opelin historia GM:n alla. Joku vuosi 1960-70 olisi tuntunut olevan lähempänä..
Tähän liittyy noiden aiemmin mainittujen isojen Opelien kohdalla sekin, että niihin haettiin konepuolelta apua nimenomaan USA:sta. Luksusluokassa piti olla V8, ja siksi koneina olivat rivikutoset ja kalliimmissa V8:t. Ainakin V8:t olivat jenkkiperua.
Olen jenkkivalmistajien ahdingossa ihmetellyt sitä, etteivät ne hae enemmän apua Eurooppalaisilta/Aasialaisilta konserninosiltaan ahdinkoon. Taloudellisemmat koneet ja automallit on olemassa. Vai onko se kuitenkin niin, ettei taloudellisuus loppujen lopuksi kiinnosta jenkeissä asiakkaita, auton pitää edelleen olla suuri?
Tässä on nyt niitä yhtreistyökuvioita, FIAT ostaa Chryslerista 35%. Jenkit saa eurooppalaista tekniikkaa ja FIAT saa Alfan jenkkimarkkinoille + FIAT 500.
Merkillistä, ettei Toyota ole missään ahdingossa, vaikka sen myynnit ovat laskeneet yhtä paljon kuin jenkkivalmistajien ?
Saattaa olla niin ettei tarvitse silti rahallista tukea kuten jenkkien valmistajat. Pärjää varmaankin ilman valtion tukea. Toki myynti takkuaa kuten muillakin.
Tuon takia tämä on juuri niin merkillistä ja jonka takia esim. sinä varmaan tulkitset minun olevan "pihalla".
-huomaan kyllä että et ole oikeasti pihalla. heh.
Miten tuollaista termiä voi noin löyhin perustein noin mustasukkaisesti "varjella" tällaisella palstalla, sitä en ole koskaan tajunnut.
-onhan tämä vähän pelleilyä välillä.
En keksi kuin Lexuksen, joka tarjoaa vain ns. parempaa mallistoa (ja taitaa olla yksi harvoja joka "syntyi premiumiksi" ). Muilla premiumeiksi mielletyillä merkeillä on varsin hyvin edustettuina karvalakkimalleja alemmassa päässä mallistoa, jotka eivät mielestäni poikkea "taviksista", ei koneiden, varustelun tai materiaalien suhteen.
-en sanonutkaan että pitäisi tarjota VAIN parempaa mallistoa, vaan että olisi laajalla rintamalla tarjota parempaa ( verrattuna vaikka opel -yhden mallin paras versio vrt. vaikka BMW -kokonainen armeija hienoja autoja joka korimallilla ja kokoluokkaan -olkoonkin että joku alkaen -pienikoneisin malli ei olisi mikään yliveto )
Toki on sitten automerkkejä, jotka tarjoaa vain ja ainoastaan luksusta ilman mitään karvalakkeja.
Miksei siis keskitytä autoon? Ei merkkiin!
-keskitytään minun puolestani. Kiinnitin vain huomioni kun tuntui että joidenkin juttujen rivien välistä paistoi että nyt kun on insignia on tullut, voi opelin nostaa ''mersun rinnalle''.
Eikö olisi kivempi tulla tunnetuksi oikeasti hyvien autojen arvostajana, kuin pelleimagoasioiden vankina, terminvahtijana? Noin kärjistetysti sanottuna....
-kyllä! mutta kestääkö Insignia syynäämisen, ja jospa ne perinteiset premiumpelle-automallit vetääkin pidemmän korren?
Minuun ei mikään silmiä hivelevä ja seksikäs muotoilu uppoa, enkä voi ottaa vakavasti noin isoa rivinelos-etuveto autoa jonain oikeasti huippu-ajettavana himoittuna laatuautona.
Olen kuitenkin avoin asialle, jos siitä jotain näyttöä tulee.
Mikä ettei. Mutta tulisiko tuosta autosta heti ns. premium?
Vaikka keulalla lukisikin Toyota?
-ei tietenkään, pitää muukin olla kunnossa.
Muuten;
Toyotan ja Subarun tulevasta urheiluautosta tulee tietääkseni esimerkillisesti takavetoinen. Veikkaan että suosio on kova.
Finmann:
hyundai genesis on merkin ensimmäinen takaveto ja valittiin vuoden autoksi pohjois-amerikassa
on varmaa että saksalaisilla tulee olemaan vaikeaa kilpailla sen kanssa koska on paljonkin halvempi.
-Jep.
Voi muuten taas ihmetellä miksi takaveto? etuveto olisi valmistuskustannuksia ajatellen autotehtaalle halvempi ratkaisu.
kysymys miten asemoidaan mersu kun suurin osa myyntiä on 4 koneisia malleja???
-pienimmät koneet on nelosia mersullakin. Eihän iskutilavuudelta pieniä koneita ole kenenkään järkeä tehdä useampi sylinterisiksi, se on kaiketi ihan autotekninen juttu.
Siinä se premium tuleekin, että on tarjolla sitten isompaa ja useampisylinteristä versiota ja kaikkiin malleihin.
omasta mielestä ei se ole ratkaiseva asia kuinka monta sylentriä on koneessa vaan miten se toimii...
-neloskoneita vaivaa minusta yleensä niiden äänien tylsyys ja hengettömyys.
Mitä enemmän sylintereitä, sitä sivistyneempää on käynti ja käyntiäänet.
Näillä jutuilla ei tietenkään ole mitään väliä sellaiselle joka ole pätkääkään kiinnostunut mitä kuulee kun nilkkaa ojentaa, tai kuutelee tyhjäkäyntiä auton ulkopuolella.
Toyotan ja Subarun tulevasta urheiluautosta tulee tietääkseni esimerkillisesti takavetoinen. Veikkaan että suosio on kova.
---------------------------------------------------------
vaikea sanoa tuleeko sitä ollenkaan eikös hondakin pannut jäihin nsx seuraajan joka oli aika pitkälle valmis???
------------------------------------------------------------
Finmann:
hyundai genesis on merkin ensimmäinen takaveto ja valittiin vuoden autoksi pohjois-amerikassa
on varmaa että saksalaisilla tulee olemaan vaikeaa kilpailla sen kanssa koska on paljonkin halvempi.
-Jep.
Voi muuten taas ihmetellä miksi takaveto? etuveto olisi valmistuskustannuksia ajatellen autotehtaalle halvempi ratkaisu.
-------------------------------------------------------
tuohon hintaluokkaan täytyy imagollisesti tehdä taka/neliveto koska kuitenkin takavetoa pidetään
jollain tasolla erikoisuutena
-----------------------------------------------------------
omasta mielestä ei se ole ratkaiseva asia kuinka monta sylentriä on koneessa vaan miten se toimii...
-neloskoneita vaivaa minusta yleensä niiden äänien tylsyys ja hengettömyys.
Mitä enemmän sylintereitä, sitä sivistyneempää on käynti ja käyntiäänet.
Näillä jutuilla ei tietenkään ole mitään väliä sellaiselle joka ole pätkääkään kiinnostunut mitä kuulee kun nilkkaa ojentaa, tai kuutelee tyhjäkäyntiä auton ulkopuolella.
( hui, tästä tulee kyllä paskaa niskaan.. )
minkä takia pitää kuulla moottorin äänet jos ei ole jokin sporttimalli??? tietenkin esim. bmw:n 6 konetta on hieno kuunnella.
monessa uudessa urheilu-autossa on ratkaistu äänimaailma että n.4000kier. jälkeen avataan suorempi putkisto ja tulee hienommat äänet....
mutta tässäkin asiassa on jokaisella omat maku....
vaikea sanoa tuleeko sitä ollenkaan eikös hondakin pannut jäihin nsx seuraajan joka oli aika pitkälle valmis???
-joo, tuo on kyllä totta. Näinä aikoina pannaan herkästi jäihin näitä uusi suunnitelmia.
tuohon hintaluokkaan täytyy imagollisesti tehdä taka/neliveto koska kuitenkin takavetoa pidetään
jollain tasolla erikoisuutena
-eli halutaan tehdä uskottava auto. Montas niitä menestyneitä etuveto-isommankokoluokan autoja löytyi?
minkä takia pitää kuulla moottorin äänet jos ei ole jokin sporttimalli???
-no, en voi tietenkään vastata jonkun toisen puolesta. Omasta mielestäni on oleellista auton ajamisessa, että myös kuuloaistille on jotain mukavaa tarjolla.
tietenkin esim. bmw:n 6 konetta on hieno kuunnella.
-Niin on. Lisäksi on V8, ja heh V10. Mutta niinhän löytyy joka peruskulkineestakin
Mm. Corveteissa on tuollainen systeemi, joka muistaakseni 4000 rpm vapauttaa täydet äänet. Tuon systeeminhän saa ohitettua, jolloin tyhjäkäynti on kyllä todella kumea.
Tuollaisen viriputkellisen Z06 veten käynnistäminen ainakin meikäläisessä aiheutti lähes sydärin, kun ei kaveri niistä putkista vielä siinä vaiheessa ollut kertonut.
Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin.
Niin, kyllä ne saksalaiset osaa, tässäkin. Ainakin BMW ja MB ja VW.
Jos ei nimi miestä pahenna niin ei kai autoakaan. Opelilla alkoi muutos nimeämisessä Kadetin muuttuessa Astraksi. Haluttiin sellaisia mallinimiä mitkä eivät millään kielellä tarkoita mitään. ( Ei pahoiteta kenenkään mieltä.) Samalla Vauxhallin nimen alla myytävät autot pyrittiin saamaan samoiksi mallinimiltään. (Ennen esim. Ascona = Cavalier). Vectra nimenä olisi mielestäni palvellut aivan hyvin vai oliko Vectra C niin huono, että siitä haluttiin lopullisesti eroon? Tai ehkä Vectra D olisi luonut liiallisen mielikuvan pelkästä dieselmallistosta?
No sehän oli provo Petoksen suuntaan, kun mielestäni meni vähän överiksi nuo perustelut Kumppanille
jaa meni överiksi? okei, otetaan sitten kaikki vaan kokovartalopuudutus, korvatulpat korviin, ja mittanauhat esiin ja mittaillaan tavaratilojen ja takapolvitilojen suuruuksia.
Tällä palstalla tuntuu kaikenlainen autoilla hifistely, ja autosta nauttiminen kaikilla aisteilla olevan punainen vaate.
Tuolla ''muualla maailmassa'' kyllä on maailman sivu ollut luonteikkaat, muhkea saundiset ja useampi sylinteriset koneet ja hienot tekniset jutut autofanien arvostuksessa, heh.
petos:
------------------------------------------------------------
hyundai genesis on merkin ensimmäinen takaveto ja valittiin vuoden autoksi pohjois-amerikassa
on varmaa että saksalaisilla tulee olemaan vaikeaa kilpailla sen kanssa koska on paljonkin halvempi.
toisivat sen myös eurooppaan....
siitä saa myös hienon cuope mallin....
GM:n johtaja rick wagoner sanoi pari vuotta sitten että opelia nostetaan luokkaa ylemmäs ja chervolet tulee ns.lähtö merkiksi
ilmeisesti matkivat vw/skoda asetelmaa???
petos:
juuri näin, ja eikös tuo kuutoskoneiden käytön yksi syy ole moottoritilavuus.....
ei ole järkeä tehdä 1,6 litrasta kutoskonetta...jo kutoskone toisi jotain sellaista lisäarvoa moottorille niin miksi pieniä kutuskoneita ei ole olemassa ? isoja rivinelosia kun ei ole järkevä tehdä.....
Nasse:
Ehkä nyt asia ei ole kuitenkaan vain mallimerkinnästä kiinni? Opelhan on perinteisesti käyttänyt ei-numero mallimerkintöjä: Nuo vanhat Admiral, Kapitan tulikin jo mutta Kadett, Ascona, Omega, Astra, Vectra, Calibra. Iso muutos olisi ottaa numerot käyttöön, ehkä aika olisi? Voisi olla vaikka Opel F5 2.0 CDTI. Astran seuraaja Opel F3 ja Corsa: Opel F1 etc.
Saksalaiset tuntuu tyypillisesti käyttävän numero/kirjain-mallimerkintöjä: C 220 CDI, E 250 CDI, 525i, 735d, A4, A6, S4. Kun taas nimien käyttö mallimerkinnösissä tuntuu olevan myös jenkkipeleissä käytössä.
Mielestäni numeromerkinnät kestää ajan hammasta, nimet taas vanhenee, vai miltä kuulostaisi jos uusi Insignia olisi Opel Ascona tai Omega, vrt. 535i tuntuu aina yhtä tuoreelta tai Mercedes E 350.
alfred100:
-----------------------------------------------------------
pienin lähiaikoina myytävänä ollut malli oli mazda mx3
jossa 1,8 v6 ja eipä ollut kaksinen....
Andrea:
finman:
1007 on ollut jo uutta numerosarjaa, samoin 4007.
Toisaalta, voihan esim 309:n jälkeen tulla vaikka 310:kin :-)
Kumppani:
-----------------------------------------------------------
välinolla on peugeotin tavaramerkki autoissa ja tulpa nolla
tulee olemaan vain suv malleissa esim tuleva 3008 ja tuo 1007 on poikkeus ja suuri pettymys peugeotille....
Onko arvoisan nimimerkki andertzin tarkoitus pyytää nimimerkki Andrea kanssaan Vantaan Ikeaan huonekaluostoksille, ehkäpä makutuomariksi?
finman:
Itse asiassa VW on pitänyt mallinimikkeensä vakiona hyvin pitkään, toisin kuin Opel. Kyllä Polo, Golf, Passat tai Scirosso ovat aika vakiotuneita nimikkeitä. Pientä epäröintiä on ollut Vento/Bora -linjalla tosin...
Andrea:
Niin, kyllä ne saksalaiset osaa, tässäkin. Ainakin BMW ja MB ja VW.
Kumppani:
Audia ei pidä unohtaa, varsinkin quattrot kyllä säväyttää tai vaikkapa R8 !
Andrea:
No nimenä R8 ei liene kovin vanha... Mutta autona kyllä ehdottomasti säväyttävä!
Audi on ollut itse asiassa ainaski toiseksi huonoin mallinimistön pitäjä Opelin jälkeen. Siis saksalaisista.
Itse ajoin pojankloppina Asconalla, sekä taka- että etuvetoisella. Olisi aika hassua jos uuden 483 cm pitkän Insignian nimi olisi sama kuin noilla Asconoilla. Täysin eri autosta ja kokoluokasta on kuitenkin kyse. Asconaan vertaus osuu lisäksi vähän ohi, vertailu tulisi mielestäni tehdä Omegaan.
Insignia olisi minulle liian iso, pienemmillä ketteremmillä ulkomitoilla saa tarpeeksi sisätilaa (vaikka Astra Sedan) ja ulkomittojen vuoksi pysäköintiongelma tulisi riesakseni (ahdas autohalli).
Andrea:
Tähän liittyy noiden aiemmin mainittujen isojen Opelien kohdalla sekin, että niihin haettiin konepuolelta apua nimenomaan USA:sta. Luksusluokassa piti olla V8, ja siksi koneina olivat rivikutoset ja kalliimmissa V8:t. Ainakin V8:t olivat jenkkiperua.
Olen jenkkivalmistajien ahdingossa ihmetellyt sitä, etteivät ne hae enemmän apua Eurooppalaisilta/Aasialaisilta konserninosiltaan ahdinkoon. Taloudellisemmat koneet ja automallit on olemassa. Vai onko se kuitenkin niin, ettei taloudellisuus loppujen lopuksi kiinnosta jenkeissä asiakkaita, auton pitää edelleen olla suuri?
on apua haettu ja tuleekin
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Fiat+nousi+Chryslerin+suuromistajaksi/1135242883313
AkiK:
Tässä on nyt niitä yhtreistyökuvioita, FIAT ostaa Chryslerista 35%. Jenkit saa eurooppalaista tekniikkaa ja FIAT saa Alfan jenkkimarkkinoille + FIAT 500.
http://www.automotorsport.se/news/16851/senaste-nytt-fiat-köper-35-procent-av-chrysler/
Ilmeisesti FIATin talous on kunnossa ?
Andrea:
ei se ihan kunnossa ole mutta ihan ok, tuo kauppahan ei maksa "juuri mitään" eli rahaa ei käytetä vaan vaihdetaan teknologiaa ja markkinointia yms
andertz:
Saattaa olla niin ettei tarvitse silti rahallista tukea kuten jenkkien valmistajat. Pärjää varmaankin ilman valtion tukea. Toki myynti takkuaa kuten muillakin.
Kumppani:
petos:
minkä takia pitää kuulla moottorin äänet jos ei ole jokin sporttimalli??? tietenkin esim. bmw:n 6 konetta on hieno kuunnella.
monessa uudessa urheilu-autossa on ratkaistu äänimaailma että n.4000kier. jälkeen avataan suorempi putkisto ja tulee hienommat äänet....
mutta tässäkin asiassa on jokaisella omat maku....
finman:
Mm. Corveteissa on tuollainen systeemi, joka muistaakseni 4000 rpm vapauttaa täydet äänet. Tuon systeeminhän saa ohitettua, jolloin tyhjäkäynti on kyllä todella kumea.
Tuollaisen viriputkellisen Z06 veten käynnistäminen ainakin meikäläisessä aiheutti lähes sydärin, kun ei kaveri niistä putkista vielä siinä vaiheessa ollut kertonut.
https://www.youtube.com/watch?v=aC3imchN4wg&feature=PlayList&p=B614FDEB71E5A6DF&playnext=1&index=28
Noita Corsia ei vaan saa kilpiin.
Omassa kaarassa on viriputket. Todella makean kuuloiset, mutta välillä turhankin äänekkäät. Itse olisin jättänyt laittamatta.
kiva provo.....
kateellisten puhetta.....
meilläpäin autolla ajetaan, ei kuunneella ääniä....lisäksi eipä tuo ruma ääni haittaa kun se ei kuulu siälle....
ei lämmitä yhtään, miksi haluaisin kutuskoneen kun nelosellakin pärjää ?? keroppa pari hyvää syytä?
Kumppani:
Jos ei nimi miestä pahenna niin ei kai autoakaan. Opelilla alkoi muutos nimeämisessä Kadetin muuttuessa Astraksi. Haluttiin sellaisia mallinimiä mitkä eivät millään kielellä tarkoita mitään. ( Ei pahoiteta kenenkään mieltä.) Samalla Vauxhallin nimen alla myytävät autot pyrittiin saamaan samoiksi mallinimiltään. (Ennen esim. Ascona = Cavalier). Vectra nimenä olisi mielestäni palvellut aivan hyvin vai oliko Vectra C niin huono, että siitä haluttiin lopullisesti eroon? Tai ehkä Vectra D olisi luonut liiallisen mielikuvan pelkästä dieselmallistosta?
andertz:
jaa meni överiksi? okei, otetaan sitten kaikki vaan kokovartalopuudutus, korvatulpat korviin, ja mittanauhat esiin ja mittaillaan tavaratilojen ja takapolvitilojen suuruuksia.
Tällä palstalla tuntuu kaikenlainen autoilla hifistely, ja autosta nauttiminen kaikilla aisteilla olevan punainen vaate.
Tuolla ''muualla maailmassa'' kyllä on maailman sivu ollut luonteikkaat, muhkea saundiset ja useampi sylinteriset koneet ja hienot tekniset jutut autofanien arvostuksessa, heh.
Tuulilasin lukijat äänestivät vuoden auto tittelistä. Voittajaksi selviytyi uusi Opel Insignia.
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=&article=157261