Nämä Individualin Volvo-koeajot on ihan oma lukunsa. Muistan aiemmankin V70-koeajon, jossa oli sama "provokatoorinen" sävy.
S60 tilat on sitä mitä kilpailijoillakin, paitsi tavaratila on hieman pienempi. En ymmärrä miksi tuota asiaa edes jauhetaan, koska tuon luokan sedanit ei ole tehty lapsiperheiden lastenvaunujen kuskaukseen. Jos tilat ei riitä, niin sitten samoilta valmistajilta vaan joku toinen malli, esim. farmari. Istuin äskettäin C-Mersun kuskin paikalla ja takapenkillä autoliikkeessä ja S60 on ihan yhtä tilava, paitsi että se on sisältä monin verroin tyylikkäämpi kuin Mersu, joka on yllättävän ankea.
Tuohon Volvon suorituskykyyn ja kulutukseenkin verrattuna esim. A4:ään vaikuttaa paljon se, että Volvo on noin 100 kg painavampi. S60 ei ole ulkomitoiltaan mitenkään erityisen pieni auto enää, vaan mm. yhtä leveä kuin S80 ja lähes yhtä korkeakin. Aina kun itse olen tehnyt vertailua Volvon ja Audin vertailukelpoisten mallien kanssa, niin olen pitänyt enemmän Volvosta. Niin kävi edellisten S60 vs A4 mallien osaltakin, mutta uusia en ole ajamalla vertaillut. Ulkonäkö, sisusta ja ergonomia menee kuitenkin Volvolle, kuten perusistuimetkin. Volvon istuimiin tulee parannusta sivutuen suhteen viimeistään sitten, kun R-design paketti tulee saataville. Muutoinhan ne on erinomaiset matka-istuimet.
Ei kai voi odottaa, että Volvo voittaisi saksalaisia testejä. Saksan AMS:n testissä piste-erot loppupisteissä oli niin pienet, että jos Volvo pääsee noinkin lähelle saksalaisessa testissä, niin hyvä auto jo täytyy olla kyseessä.
Yhtä avuttomalta näyttää tuo Volvon haukkuminenkin. Itse omaan Volvoon hyvin neutraalin asenteen ja täytyy sanoa, että keskustelu on saanut hyvin lapsellisia piirteitä. Lukuisat saksalaisten automerkkien nimeen vannovat yrittävät löytää kaikki mahdolliset negatiiviset asiat ja kun ei niitä riittävästi löydy, niin sitten keksitään niitä ja toistavat niitä kuin papukaijat. Sitten muutama Volvon ystävä? yrittää tuoda esiin positiivisia asioita ja vähän realismia. Lopuksi jää sitten nämä heintsit, derrikit ja zetat jotka adminina laittaisin muteen.
edit: näköjään olin niin hidas, että pari viestiä kerkesi väliin. Tämä oli vastaus Z:n aikaisempaan viestiin.
...on tuo A-utoilijan epätoivoinen Volvon puolustelu...
Volvoa ei sen kummemmin tarvi puolustella. Aina kun Volvo tekee uuden mallin, niin tämä palsta tuntuu olevan täynnä mitä ihmeellisempiä provoiluja. Koeajoista poimitaan nytkin vaan jokainen lause, jossa hiukankin on arvosteltu jotain asiaa ja näistä sitten jauhetaan ja unohdetaan kaikki se positiivinen mitä autolehdet kirjoittaa.
Nimimerkki -Z- viimeaikaisten viestien tasoa olen ihmetellyt. Mistä tämä Volvon vastainen kampanja?
Itse olen niitä harvoja, jotka tällä palstalla on esim. omistamaasi Insigniaa puolustaneet. Ei siitäkään kaikki tunnu tykkäävän eli Opelkin on ristiriitaisia tunteita herättävä automerkki ja Insignia on tehty aika puhtaasti muotoilun ehdoilla eli ei sekään kovin käytännöllinen ole. Eikä se Opel valitettavasti siitä parane, jos haukkuu Volvoa.
Johan minä linkitin Automotorsportin Fredrik Huldtin ajovideon, jossa tämä ei löytänyt oikein mitään huomautettavaa ajettavuudesta ja alustasta. Jollei ruotsi taivu, niin se on oma vika. Mitään merkittävää eroa "saksalaissportteihin" ei ollut.
Ja tähän mennessä on siis jo kaksi testiä, jossa Volvo S60 on lyönyt Mercedeksen, mutta saksanpellet vaan jatkaa vänkäämistään. Samanlaisia turhakkeita ne pienet saksalaisautotkin ovat, toisessa on se johtotähti ja toisessa bmw-lätkä. Ja päällepäin BMW näyttää mitättömän pieneltä.
Ennenkuin auto-asioista puhuu, niin kannattaa säädättää se oma ylisuuri ego vähän pienemmäksi.
Enkä ymmärrä miksi Derrick pitäisi laittaa muteen, koska Derrickillä ei ole sitä saksanpelleille tyypillistä ylisuurta egoa.
Volvoa ei sen kummemmin tarvi puolustella. Aina kun Volvo tekee uuden mallin, niin tämä palsta tuntuu olevan täynnä mitä ihmeellisempiä provoiluja. Koeajoista poimitaan nytkin vaan jokainen lause, jossa hiukankin on arvosteltu jotain asiaa ja näistä sitten jauhetaan ja unohdetaan kaikki se positiivinen mitä autolehdet kirjoittaa.
Johtunee siitä että uuden Volvomallin kerrotaan(derrick ym.) aina olevan Mersu/BMW killer. Eikä ne koskaan ole sellaisia olleet, ehkä nyt, joko nyt! eikö vieläkään jne jne.
Totta hitossa esimerkiksi uusi Accord, Passat tai A4 saisi samanlaisen kakkaryöpyn jos niitä verrattaisiin parempiin ja kalliimpiin autoihin. "Ihan yhtä hyvä tai parempi pienemmällä hinnalla".
Johan minä linkitin Automotorsportin Fredrik Huldtin ajovideon, jossa tämä ei löytänyt oikein mitään huomautettavaa ajettavuudesta ja alustasta. Jollei ruotsi taivu, niin se on oma vika. Mitään merkittävää eroa "saksalaissportteihin" ei ollut.
Olkoonkin että Ruotsin AMS on aika ihastunut teutooniautoihin, ovat uudet Volvo ja Saab saaneet poikkeuksellisen paljon suitsutusta.
Jos Volvon mainonta ja sitä kautta imago eivät etoisi niin paljon, voisin kuvitella tuosta uudesta V60:stä jopa tykkääväni. En vaan saata, en sitten mitenkään. Tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö osaisi arvostaa S/V60:ä teknisenä laitteena varsin hyväksi.
Ne ei ole ihan yksi tai kaksi testiä, missä A4 on piessyt bemarin Ja mersun. Ja eipä se A4 välttämättä tule etenkään bemaria halvemmaksi.
Toki voi jäädä huomaamatta kun anti on pelkästään BMW, BMW, MB ja BMW. Jotkut näistä fanaattisista bemarifaneista ovat todella rasittavia, hokevat vain bemarin mainoslauseita ja osaavat tekniset esitteet ulkoa. Sattui tuollainen kerran ratapäiville samaan aikaan. Siinä oli muutamalla Porsche-miehelläkin hermo kireällä. Btcf idiootit vielä erikseen.
Yleisesti ottaen Mersu-, BMW- ja Alfamiehet on järjellistä porukkaa jotka tykkäävät autoista ja etenkin niiden ajamisesta
Henk.koht. en tykkää yhtään mistään btfc mikälie tuningporukasta ja asia ei kiinnosta yhtään. Alfabbs ja uudehko bmwforum on hyviä keskustelupalstoja joita luen päivittäin. Volvon nostaminen takavetopremiumien tasolle on asia jota en siedä ja itselleni en mitään mahda.
Etuvetoisista Alfasta tykkään nykyisin lähinnä nostalgiasyistä...
Jos Volvon mainonta ja sitä kautta imago eivät etoisi niin paljon, voisin kuvitella tuosta uudesta V60:stä jopa tykkääväni. En vaan saata, en sitten mitenkään. Tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö osaisi arvostaa S/V60:ä teknisenä laitteena varsin hyväksi.
Mikä Volvon mainonnassa tai imagossa etoo? Mainontahan on aina ollut aika maltillista, eikä mitenkään päällekäyvää. Uutta S60 mainostetaan ihan poikkeuksellisesti rata-ajopätkällä ja sekin mainostaa osittain sitä tuttua Volvon turvallisuutta.
Volvon imago taas on itselleni oikein hyvä. Siinä on sopivasti paremman luokan auton imagoa, olematta mitenkään pröystäilevä. Autoja sen kummemmin tuntemattomat sukulaisetkin kommentoi vaan lähinnä, että "eikö nuo Volvot ole aika kalliita autoja."
Volvon nostaminen takavetopremiumien tasolle on asia jota en siedä ja itselleni en mitään mahda.
tarkoitatko imagoa vai tuotetta?
pystyisitkö koeajamaan volvon ilman ennakkoluuloja?
eikä siinä ole mitään ihmeellistä jos jokin tuote ei sytytä kunhan on edes kokeillut ja eihän tuotteiden tarkoitus ole edes miellyttää kaikkia kun se on sula mahdottomuus.
itselleni ei imagolla ole väliä jos tuote täyttää asettamani kriteerit esim. voin huoletta ajaa vaikka dacialla...
No enpä nykyistä enkä edellisiäkään autoja ole koeajojen perusteella ostanut. Testit tuossa Audin tapauksessa vain osoittavat, etten ihan yksin pidä Audia hyvänä autona. Tokihan joillekin on tavattoman vaikeaa myöntää, että on muitakin hyviä autoja kuin ne omat lempimerkit.
Ja mitä tuohon metsiin tulee,niin paskin auto-ostokseni koskaan on ollut mb. Tuli Alfaa ikävä sillä romulla ajaessa. Ja ompa tuo nykyinenkin bemari auto muiden joukossa, ei se ole mitenkään autuaaksi tekevä kosla.
Volvo nyt ei kaikkia miellytä, se on ihan ok. Mutta tuo bemarin ja mersn jalustalle nostaminen on aika hupaisaa. Ei se bemari mikään Ferrari ole.
Oikeastaan tuo sinun mainintasi "paremmista" merkeistä kertoo ihan kaiken. sitä ollaan niin polleata ja ylpeätä kun on se bemari saatu hankittua, onhan se nyt oltava "parempi" auto. Sitten ajellaan ratapäivilläkin kuin maailmanvaltias, onhan autossa "ainutlaatuinen" individual-nahkaverhoilu, valvetronic ja mitä lie muuta. Ne tekevät autosta ylivertaisen esimerkiksi Audiin nähden. Joka muuta väittää, on väärässä. Onhan bemari parempi merkki.
Jos nyt Audilta ja bemarilta otettaisiin minu kiinnostavimmat mallit, niin RS5 voisi tulla talliin M3:men sijaan. Taitaa Audi olla kalliimpikin.
Itse olen ihmetellyt miksei tällä palstalla Audi tunnu oikein herättävän keskustelua eikä suuria tunteenpurkauksia puoleen tai toiseen. Esim. Audi A7-ketju ei paljon tuntunut kiinnostavan. Huvittavaa muuten miten uusimmassa TM:n Audi A7 jutussa viitattiin TMNet-palstaan ja että A7 on herättänyt täällä tunteita puolesta ja vastaan. Eihän se ole juuri mitään tunteita herättänyt, jos verrataan vaikka näihin Volvo-keskusteluihin.
Audi on tylsä; se mikä on etu VW:llä on Audissa tylsää! Vaikka olenkin puoltanut konsernin autojen ulkomuotoa, niin Audilla tuo menee jo liian tylsäksi! Kaikki täysin samalla kaavalla muotoiltuja, samalla tekniikalla jne. Tosin BMW:llä alkaa homma mennä myös samaa rataa.
Kokeiltaisiinko välistä jatkaa keskustelua toisinpäin niin, että ne jotka ovat tähän asti löytäneet vain negatiivista Volvosta kertoisivat nyt kolme positiivista asiaa ja päinvastoin?
Mitähän erikoista siinä C-sarjan Mersussa on, kun esimerkiksi Ford S-Max Volvon turbokoneella oli yhtä nopea ratakierroksella kuin C-sarjan farmarimersu 170 hevosvoiman koneella.
Huvittava oli myös tämän palstan vääntö siitä, voiko CTS-V olla M5:ttä nopeampi. Kun CTS-V oli ajanut ringillä huippu ajan, alkoi bemarimiesten toimesta saman tien papatus siitä, kuinka M5 on "oikeasti" nopeampi auto, sitä ei kuulemma oltu ringillä vaan samalla tavalla testattu. Eihän nyt cadillac voi olla taksibemaria nopeampi. Vaan kuinkas sitten kävikään, kun noilla päästiin radalle tekemään vertailutestejä... Se huonomman merkkinen olikin sitä paremman merkkistä nopeampi.
Kokeiltaisiinko välistä jatkaa keskustelua toisinpäin niin, että ne jotka ovat tähän asti löytäneet vain negatiivista Volvosta kertoisivat nyt kolme positiivista asiaa ja päinvastoin?
Hyvä! Volvossa on hyvää: peruspenkit vs takavetopremiumien peruspenkit, imago(sopii työpaikoille/naapureille ilman kateudenpuuskia), melunhallinta.
Kerro sinäkin omat kokemukset/tuntemukset opelixi.
Jos Volvon mainonta ja sitä kautta imago eivät etoisi niin paljon, voisin kuvitella tuosta uudesta V60:stä jopa tykkääväni. En vaan saata, en sitten mitenkään. Tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö osaisi arvostaa S/V60:ä teknisenä laitteena varsin hyväksi.
Mikä Volvon mainonnassa tai imagossa etoo? Mainontahan on aina ollut aika maltillista, eikä mitenkään päällekäyvää. Uutta S60 mainostetaan ihan poikkeuksellisesti rata-ajopätkällä ja sekin mainostaa osittain sitä tuttua Volvon turvallisuutta.
Volvon imago taas on itselleni oikein hyvä. Siinä on sopivasti paremman luokan auton imagoa, olematta mitenkään pröystäilevä. Autoja sen kummemmin tuntemattomat sukulaisetkin kommentoi vaan lähinnä, että "eikö nuo Volvot ole aika kalliita autoja."
Volvo lähti menemään väärille raiteille IMHO siinä vaiheessa kun tuli ne "...turvallisuutta kuten vain Volvo osaa..." -tyyppiset mainokset. Siitä eteenpäin ei oikein ole muistettu olla rehellisiä (mainokset tosin harvemmin on). Nyt sitten tämä tuorein mainos - suoraan Saabin performance team -touhuja.
Volvon imago on minusta vähän sellainen holier-than-thou. Jos stereotypioita haetaan niin se on sitten sellainen espoolainen rivitalo ja tien päällä ylimielinen törkeilijä kun alla on kaikkia muita turvallisempi auto.
En vaan tykkää sitten yhtään - voisin mieluummin olla vaikka BMW-kuski kuin Volvoilija
Nämä Individualin Volvo-koeajot on ihan oma lukunsa. Muistan aiemmankin V70-koeajon, jossa oli sama "provokatoorinen" sävy.
S60 tilat on sitä mitä kilpailijoillakin, paitsi tavaratila on hieman pienempi. En ymmärrä miksi tuota asiaa edes jauhetaan, koska tuon luokan sedanit ei ole tehty lapsiperheiden lastenvaunujen kuskaukseen. Jos tilat ei riitä, niin sitten samoilta valmistajilta vaan joku toinen malli, esim. farmari. Istuin äskettäin C-Mersun kuskin paikalla ja takapenkillä autoliikkeessä ja S60 on ihan yhtä tilava, paitsi että se on sisältä monin verroin tyylikkäämpi kuin Mersu, joka on yllättävän ankea.
Tuohon Volvon suorituskykyyn ja kulutukseenkin verrattuna esim. A4:ään vaikuttaa paljon se, että Volvo on noin 100 kg painavampi. S60 ei ole ulkomitoiltaan mitenkään erityisen pieni auto enää, vaan mm. yhtä leveä kuin S80 ja lähes yhtä korkeakin. Aina kun itse olen tehnyt vertailua Volvon ja Audin vertailukelpoisten mallien kanssa, niin olen pitänyt enemmän Volvosta. Niin kävi edellisten S60 vs A4 mallien osaltakin, mutta uusia en ole ajamalla vertaillut. Ulkonäkö, sisusta ja ergonomia menee kuitenkin Volvolle, kuten perusistuimetkin. Volvon istuimiin tulee parannusta sivutuen suhteen viimeistään sitten, kun R-design paketti tulee saataville. Muutoinhan ne on erinomaiset matka-istuimet.
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/volvolta-uudet-s60-ja-v60-r-design-mallit.html
Ei kai voi odottaa, että Volvo voittaisi saksalaisia testejä. Saksan AMS:n testissä piste-erot loppupisteissä oli niin pienet, että jos Volvo pääsee noinkin lähelle saksalaisessa testissä, niin hyvä auto jo täytyy olla kyseessä.
...on tuo A-utoilijan epätoivoinen Volvon puolustelu...
-Z-:
ja oma toimintasi on erilaista opelin suhteen?
vastaisit edes joskus aloittamiisi heittoihin...
No mitä tähän nyt sitten pitäis taas todeta? Että Insignia on NIIIN paljon parempi kuin tuo S60. Niinkö?
Kävin ajamassa tuon S60 ihmerimpulan ja kyllä nimimerkki individual tiivistää harvinaisen hyvin mistä siinä on kysymys.
Se siitä, uusi aihe pliis....
Yhtä avuttomalta näyttää tuo Volvon haukkuminenkin. Itse omaan Volvoon hyvin neutraalin asenteen ja täytyy sanoa, että keskustelu on saanut hyvin lapsellisia piirteitä. Lukuisat saksalaisten automerkkien nimeen vannovat yrittävät löytää kaikki mahdolliset negatiiviset asiat ja kun ei niitä riittävästi löydy, niin sitten keksitään niitä ja toistavat niitä kuin papukaijat. Sitten muutama Volvon ystävä? yrittää tuoda esiin positiivisia asioita ja vähän realismia. Lopuksi jää sitten nämä heintsit, derrikit ja zetat jotka adminina laittaisin muteen.
edit: näköjään olin niin hidas, että pari viestiä kerkesi väliin. Tämä oli vastaus Z:n aikaisempaan viestiin.
-Z-:
Volvoa ei sen kummemmin tarvi puolustella. Aina kun Volvo tekee uuden mallin, niin tämä palsta tuntuu olevan täynnä mitä ihmeellisempiä provoiluja. Koeajoista poimitaan nytkin vaan jokainen lause, jossa hiukankin on arvosteltu jotain asiaa ja näistä sitten jauhetaan ja unohdetaan kaikki se positiivinen mitä autolehdet kirjoittaa.
Nimimerkki -Z- viimeaikaisten viestien tasoa olen ihmetellyt. Mistä tämä Volvon vastainen kampanja?
Itse olen niitä harvoja, jotka tällä palstalla on esim. omistamaasi Insigniaa puolustaneet. Ei siitäkään kaikki tunnu tykkäävän eli Opelkin on ristiriitaisia tunteita herättävä automerkki ja Insignia on tehty aika puhtaasti muotoilun ehdoilla eli ei sekään kovin käytännöllinen ole. Eikä se Opel valitettavasti siitä parane, jos haukkuu Volvoa.
Niin. Se on kuule A-utoilija tämä palsta. Jos tänne yrittää tosissaan jotain asiallista laittaa, niin pas***** se muuttuu alta aikayksikön.
Nyt kieltämättä syyllistyin itse siihen samaan...
Laitetaan nyt MUTE päälle Opelixin toiveen mukaisesti, niin ei tarvi Adminin vaivautua.
Hyvää Syksyn jatkoa itse kullekin...
Johan minä linkitin Automotorsportin Fredrik Huldtin ajovideon, jossa tämä ei löytänyt oikein mitään huomautettavaa ajettavuudesta ja alustasta. Jollei ruotsi taivu, niin se on oma vika. Mitään merkittävää eroa "saksalaissportteihin" ei ollut.
Ja tähän mennessä on siis jo kaksi testiä, jossa Volvo S60 on lyönyt Mercedeksen, mutta saksanpellet vaan jatkaa vänkäämistään. Samanlaisia turhakkeita ne pienet saksalaisautotkin ovat, toisessa on se johtotähti ja toisessa bmw-lätkä. Ja päällepäin BMW näyttää mitättömän pieneltä.
Ennenkuin auto-asioista puhuu, niin kannattaa säädättää se oma ylisuuri ego vähän pienemmäksi.
Enkä ymmärrä miksi Derrick pitäisi laittaa muteen, koska Derrickillä ei ole sitä saksanpelleille tyypillistä ylisuurta egoa.
A-utoilija:
Johtunee siitä että uuden Volvomallin kerrotaan(derrick ym.) aina olevan Mersu/BMW killer. Eikä ne koskaan ole sellaisia olleet, ehkä nyt, joko nyt! eikö vieläkään jne jne.
Totta hitossa esimerkiksi uusi Accord, Passat tai A4 saisi samanlaisen kakkaryöpyn jos niitä verrattaisiin parempiin ja kalliimpiin autoihin. "Ihan yhtä hyvä tai parempi pienemmällä hinnalla".
Derrick:
Olkoonkin että Ruotsin AMS on aika ihastunut teutooniautoihin, ovat uudet Volvo ja Saab saaneet poikkeuksellisen paljon suitsutusta.
Jos Volvon mainonta ja sitä kautta imago eivät etoisi niin paljon, voisin kuvitella tuosta uudesta V60:stä jopa tykkääväni. En vaan saata, en sitten mitenkään. Tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö osaisi arvostaa S/V60:ä teknisenä laitteena varsin hyväksi.
Vackraste:
Ne ei ole ihan yksi tai kaksi testiä, missä A4 on piessyt bemarin Ja mersun. Ja eipä se A4 välttämättä tule etenkään bemaria halvemmaksi.
Toki voi jäädä huomaamatta kun anti on pelkästään BMW, BMW, MB ja BMW. Jotkut näistä fanaattisista bemarifaneista ovat todella rasittavia, hokevat vain bemarin mainoslauseita ja osaavat tekniset esitteet ulkoa. Sattui tuollainen kerran ratapäiville samaan aikaan. Siinä oli muutamalla Porsche-miehelläkin hermo kireällä. Btcf idiootit vielä erikseen.
Terveisin toinen bemarikuski
Yleisesti ottaen Mersu-, BMW- ja Alfamiehet on järjellistä porukkaa jotka tykkäävät autoista ja etenkin niiden ajamisesta
Henk.koht. en tykkää yhtään mistään btfc mikälie tuningporukasta ja asia ei kiinnosta yhtään. Alfabbs ja uudehko bmwforum on hyviä keskustelupalstoja joita luen päivittäin. Volvon nostaminen takavetopremiumien tasolle on asia jota en siedä ja itselleni en mitään mahda.
Etuvetoisista Alfasta tykkään nykyisin lähinnä nostalgiasyistä...
No eipä sillä, ei minunkaan kommentit tuolla edellä
''sopineet laatuun'' vaikka täysin asiallisia olivat ja enkä ole väittämieni kanssa yksin.
Ratakiskosta vielä yritin taivuttaa ja alleviivata etten koko autoa ole lyttäämässä.
KonstaKoo:
Mikä Volvon mainonnassa tai imagossa etoo? Mainontahan on aina ollut aika maltillista, eikä mitenkään päällekäyvää. Uutta S60 mainostetaan ihan poikkeuksellisesti rata-ajopätkällä ja sekin mainostaa osittain sitä tuttua Volvon turvallisuutta.
Volvon imago taas on itselleni oikein hyvä. Siinä on sopivasti paremman luokan auton imagoa, olematta mitenkään pröystäilevä. Autoja sen kummemmin tuntemattomat sukulaisetkin kommentoi vaan lähinnä, että "eikö nuo Volvot ole aika kalliita autoja."
simppa:
Mikä ihmeen perversio sinulla on aina kaikkiin lehtien ym. medioiden testeihin? Eikö auton ns käteensopivuus ole sinulle minkäänlainen arvo?
Koskaan ei ole tullut edes mieleen hankkia omaa autoa "testien" perusteella(median sana = nolla, aina) vaan kovakouraisen koeajon perusteella.
Vackraste:
tarkoitatko imagoa vai tuotetta?
pystyisitkö koeajamaan volvon ilman ennakkoluuloja?
eikä siinä ole mitään ihmeellistä jos jokin tuote ei sytytä kunhan on edes kokeillut ja eihän tuotteiden tarkoitus ole edes miellyttää kaikkia kun se on sula mahdottomuus.
itselleni ei imagolla ole väliä jos tuote täyttää asettamani kriteerit esim. voin huoletta ajaa vaikka dacialla...
Vackraste:
millainen on kovakourainen koeajo?
No enpä nykyistä enkä edellisiäkään autoja ole koeajojen perusteella ostanut. Testit tuossa Audin tapauksessa vain osoittavat, etten ihan yksin pidä Audia hyvänä autona. Tokihan joillekin on tavattoman vaikeaa myöntää, että on muitakin hyviä autoja kuin ne omat lempimerkit.
Ja mitä tuohon metsiin tulee,niin paskin auto-ostokseni koskaan on ollut mb. Tuli Alfaa ikävä sillä romulla ajaessa. Ja ompa tuo nykyinenkin bemari auto muiden joukossa, ei se ole mitenkään autuaaksi tekevä kosla.
Volvo nyt ei kaikkia miellytä, se on ihan ok. Mutta tuo bemarin ja mersn jalustalle nostaminen on aika hupaisaa. Ei se bemari mikään Ferrari ole.
finman:
Sellainen 'saksassa' pieni kieppi, unohtamatta mutkateitä...
Suomessa nopeuskatto on 120 km/h:ssa, muista sinäkin se.
simppa:
Mitkä ihmeen lempimerkit? Minulla on ollut erittäin hyviä autoja vuosien varrella sekä idästä että lännestä.
Oikeastaan tuo sinun mainintasi "paremmista" merkeistä kertoo ihan kaiken. sitä ollaan niin polleata ja ylpeätä kun on se bemari saatu hankittua, onhan se nyt oltava "parempi" auto. Sitten ajellaan ratapäivilläkin kuin maailmanvaltias, onhan autossa "ainutlaatuinen" individual-nahkaverhoilu, valvetronic ja mitä lie muuta. Ne tekevät autosta ylivertaisen esimerkiksi Audiin nähden. Joka muuta väittää, on väärässä. Onhan bemari parempi merkki.
Jos nyt Audilta ja bemarilta otettaisiin minu kiinnostavimmat mallit, niin RS5 voisi tulla talliin M3:men sijaan. Taitaa Audi olla kalliimpikin.
Itse olen ihmetellyt miksei tällä palstalla Audi tunnu oikein herättävän keskustelua eikä suuria tunteenpurkauksia puoleen tai toiseen. Esim. Audi A7-ketju ei paljon tuntunut kiinnostavan. Huvittavaa muuten miten uusimmassa TM:n Audi A7 jutussa viitattiin TMNet-palstaan ja että A7 on herättänyt täällä tunteita puolesta ja vastaan. Eihän se ole juuri mitään tunteita herättänyt, jos verrataan vaikka näihin Volvo-keskusteluihin.
simppa:
Väärin. Jos keskustelupalstalla ottaa esiin asioita, ei se välttämättä tarkoita että on 'saanut' hankittua juuri niitä kyseisiä asioita...
Relax simppa
A-utoilija:
Heh, huvitti oikein lukea painetusta lehdestä viittaus siihen 'laadukkaaseen' keskusteluun.
Audi on tylsä; se mikä on etu VW:llä on Audissa tylsää! Vaikka olenkin puoltanut konsernin autojen ulkomuotoa, niin Audilla tuo menee jo liian tylsäksi! Kaikki täysin samalla kaavalla muotoiltuja, samalla tekniikalla jne. Tosin BMW:llä alkaa homma mennä myös samaa rataa.
Kokeiltaisiinko välistä jatkaa keskustelua toisinpäin niin, että ne jotka ovat tähän asti löytäneet vain negatiivista Volvosta kertoisivat nyt kolme positiivista asiaa ja päinvastoin?
Mitähän erikoista siinä C-sarjan Mersussa on, kun esimerkiksi Ford S-Max Volvon turbokoneella oli yhtä nopea ratakierroksella kuin C-sarjan farmarimersu 170 hevosvoiman koneella.
Huvittava oli myös tämän palstan vääntö siitä, voiko CTS-V olla M5:ttä nopeampi. Kun CTS-V oli ajanut ringillä huippu ajan, alkoi bemarimiesten toimesta saman tien papatus siitä, kuinka M5 on "oikeasti" nopeampi auto, sitä ei kuulemma oltu ringillä vaan samalla tavalla testattu. Eihän nyt cadillac voi olla taksibemaria nopeampi. Vaan kuinkas sitten kävikään, kun noilla päästiin radalle tekemään vertailutestejä... Se huonomman merkkinen olikin sitä paremman merkkistä nopeampi.
Opelixi:
Hyvä! Volvossa on hyvää: peruspenkit vs takavetopremiumien peruspenkit, imago(sopii työpaikoille/naapureille ilman kateudenpuuskia), melunhallinta.
Kerro sinäkin omat kokemukset/tuntemukset opelixi.
A-utoilija:
Volvo lähti menemään väärille raiteille IMHO siinä vaiheessa kun tuli ne "...turvallisuutta kuten vain Volvo osaa..." -tyyppiset mainokset. Siitä eteenpäin ei oikein ole muistettu olla rehellisiä (mainokset tosin harvemmin on). Nyt sitten tämä tuorein mainos - suoraan Saabin performance team -touhuja.
Volvon imago on minusta vähän sellainen holier-than-thou. Jos stereotypioita haetaan niin se on sitten sellainen espoolainen rivitalo ja tien päällä ylimielinen törkeilijä kun alla on kaikkia muita turvallisempi auto.
En vaan tykkää sitten yhtään - voisin mieluummin olla vaikka BMW-kuski kuin Volvoilija