Alfa Romeo MiTo 1.4 JTB Multiair 99 kW CO2=129g/km 23 992,- e.
Audi A1 1,4 TFSI 90 kW CO2=124g/km 22 882,- e.
Citroen DS3 VTi 120 (1.6) 88 kW CO2=136g/km 19 997,- e.
Fiat 500 Sport 1,4 16v 73 kW CO2=140g/km 19 687,- e.
Mini Cooper R55 (1.6) 90 kW CO2=129g/km 26 146,- e.
Seat Ibiza 1.2 TSI 77 kW CO2=124g/km 16 898,- e.
VW Golf 1,2 TSI 63 kW CO2=129g/km 19 098,- e.
VW Polo 1,2 TSI 77 kW CO2=124g/km 19 038,- e.
Halvin on Seat ja kallein on Mini.
Mutta tällaiset autot ostetaan tunteella ei järjellä.
Joo, varsinkin nuo kolme viimeistä ostetaan tunteella.
Vaikea keksiä, miksi valita tuo Audi ennen sitikkaa, Fiatia tai Miniä.
En ole kyllä A1:llä ajanut, mutta luulen sen olevan noita etevämpi laatuvaikutelmassa, äänieristyksessä ja varustelista laajuudessa. Onhan siinäkin jo muutama syy valita Audi.
En ole kyllä A1:llä ajanut, mutta luulen sen olevan noita etevämpi laatuvaikutelmassa, äänieristyksessä ja varustelista laajuudessa. Onhan siinäkin jo muutama syy valita Audi.
Perjantaina kokasin A1 1.4TSFI versiota. Auto oli suht kiva ajaa mutta sen pilasi toimimaton DSG???-vaihteisto. Useemman kerran jätti vaihtamati isomalle kun lähti risteyksestä. A3 mallia olin enempi katsomassa, mutta sekin jää kauppaan em. syystä, sillä kyllä koeajoautojen tulisi toimia kunnolla.
En ole kyllä A1:llä ajanut, mutta luulen sen olevan noita etevämpi laatuvaikutelmassa, äänieristyksessä ja varustelista laajuudessa. Onhan siinäkin jo muutama syy valita Audi.
On toki, mutta käytännössä A1:t tullaan myymään kulimalleina, Suomessa kun ollaan.
Varustelistassa on toki pituutta, mutta hinta karkaa pienellä ruksailulla sellaisiin lukemiin, että harva pikkukäppänästä sellaisia makselee.
Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta on se A1 susitylsä verrattuna vaikka Miniin tai Fiat 500:een.
Naapurissa oleva autokoulu on näemmä hankkinut valkoisen A1:n ja tietysti perusperusvarusteilla. On melko tylsän näköinen koppimopo.
On toki, mutta käytännössä A1:t tullaan myymään kulimalleina, Suomessa kun ollaan.
Varustelistassa on toki pituutta, mutta hinta karkaa pienellä ruksailulla sellaisiin lukemiin, että harva pikkukäppänästä sellaisia makselee.
Varsin hyvin Minikin on myynyt. Sen lisävarusteiden myynti on yllättänyt valmistajankin. Maailman kaupungeissa on kyllä ostovoimaista porukkaa, joiden tilatarpeet täyttää pienempikin auto. Heitä ei ruksien piirtely varustelistaan vie konkurssiin.
Kalliit autot ovat Suomessa vielä kalliimpia ja volyymimalleja ei pieni arkkina vedä "tarpeeksi".
Ja Mineistä yllättävänkin suuri osa Suomessakin on Cooper S:iä. Se ei ole halpa auto varsinkaan kun ne järjestään ova sillä Chili-paketilla.
Mini onkin Mini, eikä mikään premiumviritetty Vw Polo.
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
A2 oli niin kallis ja erikoinen pikkuauto, ettei kai kukaan edes odottanut se myyvän kovin suuria määriä.
Alvittomat lähtöhinnat Saksassa vuonna 2000 16% MwSt:
Komiovisia Mini ja sitikkakin on. DS3 perustuu myös vahvasti C3:meen. Siltikin erittäin hyvä pikkukippo.
Hyvähän tuollainen DS3 voi olla, mutta siitä hyvyydestä on vielä pitkä matka myyntimenestykseen.
Mini on kannuksensa näyttänyt ja myy edelleen erinomaisesti.
Audi A1:n ulkonäössä tai ominaisuuksissa ei vaan ole mitään poikkeavaa, siis sellaista joka saisi ihmiset haluamaan jotakin erilaista. Järkiauto ja silloin pitäisi olla sitä järkeäkin. A2:ssa sitä ehdottomasti oli, kun sellainen 5-ovinen hieman korkeampi auto on erinomainen kakkosautoksi tai kauppakassiksi. Jos ei sillä reseptillä irronnut menestystä, niin ei irtoa taatusti A1:n reseptilläkään.
Vertailun vuoksi voidaan katsoa Audi A3:sta, joka myy heikosti. Heikosti verrattuna Golfiin ja heikosti verrattuna A4:eenkin.
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
A2 oli niin kallis ja erikoinen pikkuauto, ettei kai kukaan edes odottanut se myyvän kovin suuria määriä.
Alvittomat lähtöhinnat Saksassa vuonna 2000 16% MwSt:
Polo 10 840
A2 16 350
2010 19% MwSt:
Polo 14 675
A1 15 800
Niin, samoilla apajilla ollut A-sarjan Mersu kyllä myi hyvin ja formaatiltaan se oli aivan samanlainen kuin A2.
Joku tuolla sanoi että nämä autot ostetaan tunteella, mutta ainakin kokeiltuani Audi A1 1.4:n, niin sitä tunnetta ei tullut. Eniten hommassa mätti automaattivaihteiston toiminta (toimimattomuus).
Muistatko oliko jäänyt asetuksessa vahingossa S(port)-vaihteelle tuo DSG-boxi? Nimittäin meillä on kakkosautona Golf DSG:llä ja se kyllä perus Drive-asennolla vaihtaa niin jumalattoman nopeasti isolle, että vähän tuntuu että turhankin...
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
Epäkäytännöllisyys on ilmeisesti kuitenkin se mikä myy. A2 oli premium-valmistajalle liian käytännöllinen "järkiauto", sellaiset ovat Audin hintaisten autojen ostajien mielestä kait tylsiä. A2 myös poikkesi kaikin puolin muusta Audi-mallistosta. Mersukin on pyrkinyt tekemään pienistä autoistaan järkeviä suht huonolla menestyksellä. Jatkossa pikkumersut ovat enemmän coupe-tyylisiä ilmeisesti.
Audi A2 oli kyllä tavallaan aikaansa edellä. Ympäristöarvot eivät vielä tuolloin myyneet, taloudellisuushan oli auton kantava idea. Ehkä tuo alumiinisen ja taloudellisen cityauton ideologia tällä hetkellä myisi paremmin, esim. Skodan tai Vw:n merkki nokalla.
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
Epäkäytännöllisyys on ilmeisesti kuitenkin se mikä myy. A2 oli premium-valmistajalle liian käytännöllinen "järkiauto", sellaiset ovat Audin hintaisten autojen ostajien mielestä kait tylsiä.
Tohtinen olla eri mieltä.
Audin ylivoimaisesti myydyin mallisarja on A4, joka on tarjolla sedanina tai farkkuna. Saman auton coupemallin eli A5:n myynti on aivan mitätöntä järkiversioihin verrattuna.
Samoin A3-malli sai potkua myyntiin vasta 5-ovisen Sportbackin myötä.
Kunhan A1:stä saadaan 5-ovinen järkimalli tarjolle, niin se valtaa taatusti reilun enemmistön A1:n vähäisestä myynnistä.
Ymmärtäisin tuon tunnepuolen argumentin, jos A1 olisi jokin näyttävä coupe eli "pikku-TT", mutta kun ei ole. Se läpitylsä kaksiovinen luukkuperä, siis aivan kuin jonkin Nissan Micra tai Vw Polo. Ei sellaista kukaan tunteella osta.
Ei kai kukaan epäkäytännöllistä autoa osta jos se ei omaan elämäntilanteeseen sovi. A2 oli mielenkiintoinen auto, mutta aikaansa edellä. Viherpiiperrys nousi muotiin vasta myöhemmin, ja ennenkaikkea varmaankin veromuutosten ansiosta. Kallis hinta ja omituinen muotoilu eivät tuolloin iskeneet ostajiin.
Ja mitä tulee järkiperusteisiin noin yleensä, niin aika vähän niitä voidaan käyttää argumentteina pienistä Audeista puhuttaessa. A1 ja A3 ovat molemmat suoria VW-johdannaisia, eivätkä laajempaa moottoripalettiaan lukuunottamatta erotu mitenkään edukseen Polosta tai Golfista. Neljä rengasta keulamaskissa vain tuntuvat oikeuttavan useamman tonnin hinnankorotuksen ilman että myyntimäärät romahtavat.
Ei kai kukaan epäkäytännöllistä autoa osta jos se ei omaan elämäntilanteeseen sovi. A2 oli mielenkiintoinen auto, mutta aikaansa edellä. Viherpiiperrys nousi muotiin vasta myöhemmin, ja ennenkaikkea varmaankin veromuutosten ansiosta.
A2 oli tosiaan aikaansa edellä, valitettavasti sen lento loppui ennen suosiota.
Verouudistus on myllännyt automarkkinat, mutta vain Suomessa.
Suomen lilliputtimaisilla markkinoilla ei ole kerrassaan mitään vaikutusta siihen, millaisia autoja tehtaat kehittävät. Ne volyymimarkkinat ovat jossain muualla, eikä meidän kotoperäisillä veroratkaisuilla ole minkäänlaista vaikutusta maailmanmenoon.
Kun Audi A1:n hinta on näin kova, niin en usko että auto käy Suomessa kaupaksi.
Eikös Suomessa sama muita maita reilumpi Audi-lisä ole jo ihan tavallista muissakin malleissa?
Audi A4 Sedan 1,8 TFSI 118 kW multitronic
27100 vs. 29620 (+9,3 %)
(autoveroton hinta Saksassa vs. Suomessa)
Audi A4 Avant 2,0 TDI 105 kW quattro Start-Stop
29916 vs. 33220 (+11,0 %)
Audi A3 Sportback 1.2 TFSI S Tronic Ambition
21512 vs. 23940 (+11,3 %)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S Tronic Ambition
22479 vs. 25860 (+15,0 %)
Audi A3 Sportback 1.6 TDI S Tronic Ambition
23991 vs. 26540 (+10,6 %)
Audi A1 1.6 TDI Ambition
16974 vs. 20950 (+23,4 %)
Audi A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition
17773 vs. 22080 (+24,2 %)
Lueskelin että A1:tä on valmistettu vuonna 2010 peräti 50000 kpl, joista marraskuun loppuun mennessä oli myyty vain 20000 kpl. Kuulemma Saksassakin autokauppiaiden mielestä A1 on liian kallis. Kun pikkuauton hintaan lisätään 4000 euron kuljetuskustannukset Suomeen, niin ei ihme että asiakkaat eivät Suomessa ole tyytyväisiä.
En ole kyllä A1:llä ajanut, mutta luulen sen olevan noita etevämpi laatuvaikutelmassa, äänieristyksessä ja varustelista laajuudessa. Onhan siinäkin jo muutama syy valita Audi.
Perjantaina kokasin A1 1.4TSFI versiota. Auto oli suht kiva ajaa mutta sen pilasi toimimaton DSG???-vaihteisto. Useemman kerran jätti vaihtamati isomalle kun lähti risteyksestä. A3 mallia olin enempi katsomassa, mutta sekin jää kauppaan em. syystä, sillä kyllä koeajoautojen tulisi toimia kunnolla.
Sinulla varmaan luiskahti vaihdekeppi vasemmalle puolelle tiptronic-asentoon, jossa itse vaihdellaan vaihteita. Kyllä sekin vaihtaa, mutta antaa aikamoiset kierrokset ennen sitä
Ja mitä tulee järkiperusteisiin noin yleensä, niin aika vähän niitä voidaan käyttää argumentteina pienistä Audeista puhuttaessa. A1 ja A3 ovat molemmat suoria VW-johdannaisia, eivätkä laajempaa moottoripalettiaan lukuunottamatta erotu mitenkään edukseen Polosta tai Golfista. Neljä rengasta keulamaskissa vain tuntuvat oikeuttavan useamman tonnin hinnankorotuksen ilman että myyntimäärät romahtavat.
Kummasti vaan näiden umpitylsien järkiautojen A3 yms. kauppa käy, vaikka hinnassa on ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna. Ilmeisesti se hinta ei ihan harakoille kuitenkaan mene, kun katsoo minkä merkkisiä autoja näkyy liikenteessä mitenkin vanhana. Onko se sitten laatua vai sitä, että arvokkaampaa autoa on mielekkäämpää pitää korjaamalla kunnossa?
Ja mitä tulee järkiperusteisiin noin yleensä, niin aika vähän niitä voidaan käyttää argumentteina pienistä Audeista puhuttaessa. A1 ja A3 ovat molemmat suoria VW-johdannaisia, eivätkä laajempaa moottoripalettiaan lukuunottamatta erotu mitenkään edukseen Polosta tai Golfista. Neljä rengasta keulamaskissa vain tuntuvat oikeuttavan useamman tonnin hinnankorotuksen ilman että myyntimäärät romahtavat.
Kummasti vaan näiden umpitylsien järkiautojen A3 yms. kauppa käy, vaikka hinnassa on ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna. Ilmeisesti se hinta ei ihan harakoille kuitenkaan mene, kun katsoo minkä merkkisiä autoja näkyy liikenteessä mitenkin vanhana. Onko se sitten laatua vai sitä, että arvokkaampaa autoa on mielekkäämpää pitää korjaamalla kunnossa?
Niitä pidetään liikenteessä joista kori ei lahoa alta. Ei ostohinnalla ole niinkään paljoa merkitystä.
Alfa Romeo MiTo 1.4 JTB Multiair 99 kW ja CO2-päästö 129 g/km.
Mini Cooper (1.6) 88 kW ja CO2-päästö 129 g/km.
Citroen DS3 VTi 120 (1.6) 88 kW ja CO2-päästö 136 g/km.
Seat Ibiza 1.2 TSI 77 kW ja CO2-päästö 124 g/km.
Volkswagen Polo 1,2 TSI 77 kW ja CO2-päästö 124 g/km.
ja vielä vertailuksi
Fiat 500 0.9 TwinAir 63 kW ja CO2-päästö 95 g/km.
Vaikea keksiä, miksi valita tuo Audi ennen sitikkaa, Fiatia tai Miniä.
simppa:
Niin minunkin mielestä. Kuitenkin esimerkiksi VW fanaatikko on sitä mieltä, että A1 saattaa Minin häpeään, heh heh.
http://www.ajovalo.net/Koeajot/A1.html
Hinnat noille alkaen:
Alfa Romeo MiTo 1.4 JTB Multiair 99 kW CO2=129g/km 23 992,- e.
Audi A1 1,4 TFSI 90 kW CO2=124g/km 22 882,- e.
Citroen DS3 VTi 120 (1.6) 88 kW CO2=136g/km 19 997,- e.
Fiat 500 Sport 1,4 16v 73 kW CO2=140g/km 19 687,- e.
Mini Cooper R55 (1.6) 90 kW CO2=129g/km 26 146,- e.
Seat Ibiza 1.2 TSI 77 kW CO2=124g/km 16 898,- e.
VW Golf 1,2 TSI 63 kW CO2=129g/km 19 098,- e.
VW Polo 1,2 TSI 77 kW CO2=124g/km 19 038,- e.
Halvin on Seat ja kallein on Mini.
Mutta tällaiset autot ostetaan tunteella ei järjellä.
Penteles:
Joo, varsinkin nuo kolme viimeistä ostetaan tunteella.
simppa:
En ole kyllä A1:llä ajanut, mutta luulen sen olevan noita etevämpi laatuvaikutelmassa, äänieristyksessä ja varustelista laajuudessa. Onhan siinäkin jo muutama syy valita Audi.
Perjantaina kokasin A1 1.4TSFI versiota. Auto oli suht kiva ajaa mutta sen pilasi toimimaton DSG???-vaihteisto. Useemman kerran jätti vaihtamati isomalle kun lähti risteyksestä. A3 mallia olin enempi katsomassa, mutta sekin jää kauppaan em. syystä, sillä kyllä koeajoautojen tulisi toimia kunnolla.
Satuin näkemään tänään ensimmäisen kerran luonnossa (autokouluautona, en ollut sattumoisin puikoissa ;-)
ja olihan se aivan törkeän näköinen itseään leveämpi tötterö. Jokainen näkemäni koppimopo on suuresti haluttavampi.
NHB:
On toki, mutta käytännössä A1:t tullaan myymään kulimalleina, Suomessa kun ollaan.
Varustelistassa on toki pituutta, mutta hinta karkaa pienellä ruksailulla sellaisiin lukemiin, että harva pikkukäppänästä sellaisia makselee.
Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta on se A1 susitylsä verrattuna vaikka Miniin tai Fiat 500:een.
Naapurissa oleva autokoulu on näemmä hankkinut valkoisen A1:n ja tietysti perusperusvarusteilla. On melko tylsän näköinen koppimopo.
sjvirt:
Varsin hyvin Minikin on myynyt. Sen lisävarusteiden myynti on yllättänyt valmistajankin. Maailman kaupungeissa on kyllä ostovoimaista porukkaa, joiden tilatarpeet täyttää pienempikin auto. Heitä ei ruksien piirtely varustelistaan vie konkurssiin.
Kalliit autot ovat Suomessa vielä kalliimpia ja volyymimalleja ei pieni arkkina vedä "tarpeeksi".
Ja Mineistä yllättävänkin suuri osa Suomessakin on Cooper S:iä. Se ei ole halpa auto varsinkaan kun ne järjestään ova sillä Chili-paketilla.
Mini onkin Mini, eikä mikään premiumviritetty Vw Polo.
Nähtiinhän se Audi A2:kin kanssa. Auto oli hyvä kuin mikä, eikä myynnille pitänyt periaatteessa olla mitään esteitä. Siitä huolimatta kauppa ei käynyt edes Saksassa.
Nyt sitten yritetään paluuta pikkuautoluokkaan ja vieläpä todella paljon epäkäytännöllisemmällä kolmiovisella versiolla.
Komiovisia Mini ja sitikkakin on. DS3 perustuu myös vahvasti C3:meen. Siltikin erittäin hyvä pikkukippo.
sjvirt:
A2 oli niin kallis ja erikoinen pikkuauto, ettei kai kukaan edes odottanut se myyvän kovin suuria määriä.
Alvittomat lähtöhinnat Saksassa vuonna 2000 16% MwSt:
Polo 10 840
A2 16 350
2010 19% MwSt:
Polo 12 270
A1 15 800
simppa:
Hyvähän tuollainen DS3 voi olla, mutta siitä hyvyydestä on vielä pitkä matka myyntimenestykseen.
Mini on kannuksensa näyttänyt ja myy edelleen erinomaisesti.
Audi A1:n ulkonäössä tai ominaisuuksissa ei vaan ole mitään poikkeavaa, siis sellaista joka saisi ihmiset haluamaan jotakin erilaista. Järkiauto ja silloin pitäisi olla sitä järkeäkin. A2:ssa sitä ehdottomasti oli, kun sellainen 5-ovinen hieman korkeampi auto on erinomainen kakkosautoksi tai kauppakassiksi. Jos ei sillä reseptillä irronnut menestystä, niin ei irtoa taatusti A1:n reseptilläkään.
Vertailun vuoksi voidaan katsoa Audi A3:sta, joka myy heikosti. Heikosti verrattuna Golfiin ja heikosti verrattuna A4:eenkin.
NHB:
Niin, samoilla apajilla ollut A-sarjan Mersu kyllä myi hyvin ja formaatiltaan se oli aivan samanlainen kuin A2.
Joku tuolla sanoi että nämä autot ostetaan tunteella, mutta ainakin kokeiltuani Audi A1 1.4:n, niin sitä tunnetta ei tullut. Eniten hommassa mätti automaattivaihteiston toiminta (toimimattomuus).
EFC:
Muistatko oliko jäänyt asetuksessa vahingossa S(port)-vaihteelle tuo DSG-boxi? Nimittäin meillä on kakkosautona Golf DSG:llä ja se kyllä perus Drive-asennolla vaihtaa niin jumalattoman nopeasti isolle, että vähän tuntuu että turhankin...
sjvirt:
Epäkäytännöllisyys on ilmeisesti kuitenkin se mikä myy. A2 oli premium-valmistajalle liian käytännöllinen "järkiauto", sellaiset ovat Audin hintaisten autojen ostajien mielestä kait tylsiä. A2 myös poikkesi kaikin puolin muusta Audi-mallistosta. Mersukin on pyrkinyt tekemään pienistä autoistaan järkeviä suht huonolla menestyksellä. Jatkossa pikkumersut ovat enemmän coupe-tyylisiä ilmeisesti.
Audi A2 oli kyllä tavallaan aikaansa edellä. Ympäristöarvot eivät vielä tuolloin myyneet, taloudellisuushan oli auton kantava idea. Ehkä tuo alumiinisen ja taloudellisen cityauton ideologia tällä hetkellä myisi paremmin, esim. Skodan tai Vw:n merkki nokalla.
AkiK:
Tohtinen olla eri mieltä.
Audin ylivoimaisesti myydyin mallisarja on A4, joka on tarjolla sedanina tai farkkuna. Saman auton coupemallin eli A5:n myynti on aivan mitätöntä järkiversioihin verrattuna.
Samoin A3-malli sai potkua myyntiin vasta 5-ovisen Sportbackin myötä.
Kunhan A1:stä saadaan 5-ovinen järkimalli tarjolle, niin se valtaa taatusti reilun enemmistön A1:n vähäisestä myynnistä.
Ymmärtäisin tuon tunnepuolen argumentin, jos A1 olisi jokin näyttävä coupe eli "pikku-TT", mutta kun ei ole. Se läpitylsä kaksiovinen luukkuperä, siis aivan kuin jonkin Nissan Micra tai Vw Polo. Ei sellaista kukaan tunteella osta.
Ei kai kukaan epäkäytännöllistä autoa osta jos se ei omaan elämäntilanteeseen sovi. A2 oli mielenkiintoinen auto, mutta aikaansa edellä. Viherpiiperrys nousi muotiin vasta myöhemmin, ja ennenkaikkea varmaankin veromuutosten ansiosta. Kallis hinta ja omituinen muotoilu eivät tuolloin iskeneet ostajiin.
Ja mitä tulee järkiperusteisiin noin yleensä, niin aika vähän niitä voidaan käyttää argumentteina pienistä Audeista puhuttaessa. A1 ja A3 ovat molemmat suoria VW-johdannaisia, eivätkä laajempaa moottoripalettiaan lukuunottamatta erotu mitenkään edukseen Polosta tai Golfista. Neljä rengasta keulamaskissa vain tuntuvat oikeuttavan useamman tonnin hinnankorotuksen ilman että myyntimäärät romahtavat.
juuso01:
A2 oli tosiaan aikaansa edellä, valitettavasti sen lento loppui ennen suosiota.
Verouudistus on myllännyt automarkkinat, mutta vain Suomessa.
Suomen lilliputtimaisilla markkinoilla ei ole kerrassaan mitään vaikutusta siihen, millaisia autoja tehtaat kehittävät. Ne volyymimarkkinat ovat jossain muualla, eikä meidän kotoperäisillä veroratkaisuilla ole minkäänlaista vaikutusta maailmanmenoon.
Kun Audi A1:n hinta on näin kova, niin en usko että auto käy Suomessa kaupaksi.
Audi A1 1.6 TDI Ambition 16974e vs. 20950e
Audi A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition 17773e vs. 22080e
(autoveroton hinta Saksassa vs. Suomessa)
Lisäksi hintaero esim. Poloon on Suomessa aivan toista luokkaa kuin Saksassa, jossa hinnat ovat hyvin lähellä toisiaan.
Vuonna 2010 rekisteröitiin vain 128 kpl Audi A1:ä. Aika paljon on kirimistä, jos meinaa ensi vuonna päästä lähelle VW Polon 2200 kpl:een myyntilukuja.
happohui:
Eikös Suomessa sama muita maita reilumpi Audi-lisä ole jo ihan tavallista muissakin malleissa?
235+255:
Audi A4 Sedan 1,8 TFSI 118 kW multitronic
27100 vs. 29620 (+9,3 %)
(autoveroton hinta Saksassa vs. Suomessa)
Audi A4 Avant 2,0 TDI 105 kW quattro Start-Stop
29916 vs. 33220 (+11,0 %)
Audi A3 Sportback 1.2 TFSI S Tronic Ambition
21512 vs. 23940 (+11,3 %)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S Tronic Ambition
22479 vs. 25860 (+15,0 %)
Audi A3 Sportback 1.6 TDI S Tronic Ambition
23991 vs. 26540 (+10,6 %)
Audi A1 1.6 TDI Ambition
16974 vs. 20950 (+23,4 %)
Audi A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition
17773 vs. 22080 (+24,2 %)
Lueskelin että A1:tä on valmistettu vuonna 2010 peräti 50000 kpl, joista marraskuun loppuun mennessä oli myyty vain 20000 kpl. Kuulemma Saksassakin autokauppiaiden mielestä A1 on liian kallis. Kun pikkuauton hintaan lisätään 4000 euron kuljetuskustannukset Suomeen, niin ei ihme että asiakkaat eivät Suomessa ole tyytyväisiä.
EFC:
Sinulla varmaan luiskahti vaihdekeppi vasemmalle puolelle tiptronic-asentoon, jossa itse vaihdellaan vaihteita. Kyllä sekin vaihtaa, mutta antaa aikamoiset kierrokset ennen sitä
juuso01:
Kummasti vaan näiden umpitylsien järkiautojen A3 yms. kauppa käy, vaikka hinnassa on ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna. Ilmeisesti se hinta ei ihan harakoille kuitenkaan mene, kun katsoo minkä merkkisiä autoja näkyy liikenteessä mitenkin vanhana. Onko se sitten laatua vai sitä, että arvokkaampaa autoa on mielekkäämpää pitää korjaamalla kunnossa?
drive:
Niitä pidetään liikenteessä joista kori ei lahoa alta. Ei ostohinnalla ole niinkään paljoa merkitystä.