BMW X4

28 kommenttia

Anteeksi bemarifanit, mutta minusta tämä on yksi rumimmista autoista pitkään aikaan:

http://images.pistonheads.com/nimg/29579/BMWX4_04.jpg



Kojelauta lisäksi kantikas ja kovamuovisen oloinen.



Ilmeisesti tämä on sitten sitä sisäistä kauneutta?

  
  • Mikäs tuosta niin ruman tekee? Mielestäni tuo on yksi markkinoiden tyylikkäimmistä maastureista ja paljon tyylikkäämpi, kuin esimerkiksi X3 tai uusi X5, tai useimpien kilpailijoiden vaihtoehdot. Tyylikkyys toki syö hieman käytettävyyttä, mutta kyllä tuo olisi luultavasti oma vaihtoehtoni, jos maasturia olisin hankkimassa. Maasturin hyvät puolet Suomen rapautuvilla teillä ilman rumaa ja möhkälemäistä ulkonäköä.



    Bemarin sisustus on tyyliltään hieman omanlaisensa, enkä siitä itsekään niin pidä, mutta ei siinä mitään kovamuovia ole. Laadukas sisustus on, vaikka tyylillisesti se onkin makuuni vähän vanhanaikainen.

      
  • Pitää suhtautua makuasiana, jossa kauneus on katsojan silmässä. Minusta kyseinen auto tuo mieleen sarjakuvien karikatyyrimuotoilun. Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes lattiatasoon.

    TM-keskustelupalstasta olen salavihkaa ihmetellyt, miksi juttu pyörii enimmäkseen Audin, BMW:n, Volvon, ehkä Mersun ja VW:nkin ympärillä?

      
  • Evoque on mielestäni noiden katumaastureiden selvästi hienoin design, mutta kyllä X4 kestää muotoilun puolesta vertailun kaikkiin muihin.

      
  • Vaikea nähdä mitään suurta eroa BMW 5 GT ja BMW 3 GT autoihin. Tai BMW X6 autoon. Toisin sanoen kun malleja on näin paljon niin niitä ei erota toisistaan kohta.

      
  • Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes lattiatasoon.




    En ymmärrä tuota ainaista takatiloista vaahtoamista. Kuinka usein takapenkillä matkustaa yli 180 cm ihmisiä? Ja jos niitä usein matkustaa, niin silloin se X4 tai mikään muukaan coupemainen auto tuskin on ostoslistalla. Joillekin tyyli on tärkeämpää, kuin takatilat. Useimmille on kuitenkin välttämätöntä, että takana on ovet ja edes kohtuudella tilaa, jos sinne satunnaisesti joku eksyy. Silloin tällainen auto toimii erinomaisesti.



    Evogue on kyllä myös tyylikäs. Uusi pikku Porsche voi myös olla kova kilpailija ainakin tehokkaammille X4 malleille. Tyylistä en tiedä, mutta Porschen merkki on kovaa valuuttaa ja autoa on kehuttu maasta taivaaseen.

      
  • andertz:

    Vaikea nähdä mitään suurta eroa BMW 5 GT ja BMW 3 GT autoihin. Tai BMW X6 autoon. Toisin sanoen kun malleja on näin paljon niin niitä ei erota toisistaan kohta.


    Jos hinnaston silmäilyn jälkeenkin on vielä epäselvää ja edelleen kiinnostaa, niin kannattaa pyytää automyyjää parkkeeraamaan autot rinnakkain. Ehkäpä niitä erojakin alkaa löytyä.



      
  • FARwd:

    andertz:
    Vaikea nähdä mitään suurta eroa BMW 5 GT ja BMW 3 GT autoihin. Tai BMW X6 autoon. Toisin sanoen kun malleja on näin paljon niin niitä ei erota toisistaan kohta.

    Jos hinnaston silmäilyn jälkeenkin on vielä epäselvää ja edelleen kiinnostaa, niin kannattaa pyytää automyyjää parkkeeraamaan autot rinnakkain. Ehkäpä niitä erojakin alkaa löytyä.




    Ja vaikka tämä luonnollisesti näyttää aika samalta kuin X6, niin X4 on paljon järkevämmän kokoinen kuin valtava X6, jonka koosta alkaa olla jo joissain tilanteissa haittaa. Suomen parkkipaikathan on mitoitettu -70 luvun autoille.

      
  • NHB



    "Evoque on mielestäni noiden katumaastureiden selvästi hienoin design, mutta kyllä X4 kestää muotoilun puolesta vertailun kaikkiin muihin."



    Minun mielestä X4 on sellaisille joilla on rahaa muttei minkäänlaista tyylitajua. Cheek tai Elastinen vaan soimaan kajareista ja kartsalle.



    Evoque on pikkasen paremmin muotoiltu, mutta kasaan painettu katto ei miellytä.



      
  • Ajattelija2013:

    FARwd:
    andertz:
    Vaikea nähdä mitään suurta eroa BMW 5 GT ja BMW 3 GT autoihin. Tai BMW X6 autoon. Toisin sanoen kun malleja on näin paljon niin niitä ei erota toisistaan kohta.

    Jos hinnaston silmäilyn jälkeenkin on vielä epäselvää ja edelleen kiinnostaa, niin kannattaa pyytää automyyjää parkkeeraamaan autot rinnakkain. Ehkäpä niitä erojakin alkaa löytyä.



    Ja vaikka tämä luonnollisesti näyttää aika samalta kuin X6, niin X4 on paljon järkevämmän kokoinen kuin valtava X6, jonka koosta alkaa olla jo joissain tilanteissa haittaa. Suomen parkkipaikathan on mitoitettu -70 luvun autoille.




    Tuskin X6:sta pysyvästi säilytetään jonkun 1970-luvun kerrostalon parkkipaikalla.



      
  • andertz:

    Tuskin X6:sta pysyvästi säilytetään jonkun 1970-luvun kerrostalon parkkipaikalla.


    Ehdottomasti samaa mieltä. Kyllä erityisesti BMW:t on tehty ajettaviksi! :sunglasses:



    Mutta myös X6:den kuljettajat saattavat silloin tällöin poiketa asioilla esim. markettien ahtailla parkkipaikoilla tai keskustan parkkihalleissa.

      
  • andertz:

    Ajattelija2013:
    FARwd:
    andertz:
    Vaikea nähdä mitään suurta eroa BMW 5 GT ja BMW 3 GT autoihin. Tai BMW X6 autoon. Toisin sanoen kun malleja on näin paljon niin niitä ei erota toisistaan kohta.

    Jos hinnaston silmäilyn jälkeenkin on vielä epäselvää ja edelleen kiinnostaa, niin kannattaa pyytää automyyjää parkkeeraamaan autot rinnakkain. Ehkäpä niitä erojakin alkaa löytyä.



    Ja vaikka tämä luonnollisesti näyttää aika samalta kuin X6, niin X4 on paljon järkevämmän kokoinen kuin valtava X6, jonka koosta alkaa olla jo joissain tilanteissa haittaa. Suomen parkkipaikathan on mitoitettu -70 luvun autoille.


    Tuskin X6:sta pysyvästi säilytetään jonkun 1970-luvun kerrostalon parkkipaikalla.




    Mutta kun uusienkin asuntojen ja muidenkin parkkipaikkojen mitat ovat jostain 70 luvulta.

      
  • Onneksi siellä suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ei ole noita isoja autoja ongelmana ja kaikilla on hyvä olla. 20 vuotta vanha Corolla sopii oikein hyvin ruutuun kuin ruutuun.

      
  • NHB:

    Onneksi siellä suomalaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa ei ole noita isoja autoja ongelmana ja kaikilla on hyvä olla. 20 vuotta vanha Corolla sopii oikein hyvin ruutuun kuin ruutuun.




    Eipä liioitella. Keskimääräinen suomalainen auto on vuoden 2003 Toyota Corolla eli vasta 11 vuotta vanha. Tuommoisilla siis keskimäärin suomalaiset on pakotettu ajamaan tässä verotuksen luvatussa maassa. Ymmärtäähän sen, että tuommoinen hankittaisiin ensimmäiseksi autoksi, mutta kun suurella osalla ei ole ikinä varaa ajaa tuon uudemmalla autolla.



    http://yle.fi/uutiset/nain_moni_ajaa_vanhemmalla_autolla_kuin_sina/6880326

      
  • Ajattelija2013:

    Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes lattiatasoon.


    En ymmärrä tuota ainaista takatiloista vaahtoamista. Kuinka usein takapenkillä matkustaa yli 180 cm ihmisiä? Ja jos niitä usein matkustaa, niin silloin se X4 tai mikään muukaan coupemainen auto tuskin on ostoslistalla. Joillekin tyyli on tärkeämpää, kuin takatilat. Useimmille on kuitenkin välttämätöntä, että takana on ovet ja edes kohtuudella tilaa, jos sinne satunnaisesti joku eksyy. Silloin tällainen auto toimii erinomaisesti.




    Vaikka en olekaan 180 cm, vaahtoan takatiloista, sillä kun lähden porukalla Lapinmatkalle, istun mielelläni suuren osan matkaa takapenkillä. Jos joudun keikkumaan polvet koukussa perseen kärjellä lähes lattiatasolla olevalla istuimella, on siitä mukavuus kaukana, olipa auto muuten kuinka tyylipelle tahansa. Jos autoon tehdään takapenkki ja ovet, pitäisi siellä voida viihtyisästi matkustaakin.

      
  • https://www.press.bmwgroup.com/global/pressDetail.html?title=the-new-bmw-x4&outputChannelId=6&id=T0169706EN&left_menu_item=node__8977



    Set 2 ja sieltä viimeisimpiä kuvia, niin on kuva takapenkistä.



    Tuosta kuvasta voi ehkä päätellä mahtuuko taakse 180cm kokoinen vai ei ja onko pääntilaa tarpeeksi ja miten korkealla istutaan. Jalkatilaa näkyy olevan ihan mukavasti.



    Lehtitietojen mukaan edessä istutaan muutaman sentin matalammalla kuin X3 maasturissa. Ehkä siis takanakin istutaan sitä mallia hieman alempana.



    Ituma-asento lienee takapenkillä ns. polvet koukussa - tyylinen ratkaisu. Ainakin X1-, 1- ja 3-sarjojen kohdalla asia on näin. Eli takapenkki on turhan alhaalla, jotta saadaan parempi pääntila taakse.



    Lehtijuttujen mukaan X6:ssa ei ainakaan ole mukava aikuisen istua takana, koska pääntilan kasvattamisen takia istuin on melko alhaalla.

      
  • Zagarat:

    Ajattelija2013:
    Mahtaa tuossakin olla takapenkillä reilut pääntilat, ja miksei olisi, koska istuin lienee muodikkaasti laskettu lähes lattiatasoon.


    En ymmärrä tuota ainaista takatiloista vaahtoamista. Kuinka usein takapenkillä matkustaa yli 180 cm ihmisiä? Ja jos niitä usein matkustaa, niin silloin se X4 tai mikään muukaan coupemainen auto tuskin on ostoslistalla. Joillekin tyyli on tärkeämpää, kuin takatilat. Useimmille on kuitenkin välttämätöntä, että takana on ovet ja edes kohtuudella tilaa, jos sinne satunnaisesti joku eksyy. Silloin tällainen auto toimii erinomaisesti.


    Vaikka en olekaan 180 cm, vaahtoan takatiloista, sillä kun lähden porukalla Lapinmatkalle, istun mielelläni suuren osan matkaa takapenkillä. Jos joudun keikkumaan polvet koukussa perseen kärjellä lähes lattiatasolla olevalla istuimella, on siitä mukavuus kaukana, olipa auto muuten kuinka tyylipelle tahansa. Jos autoon tehdään takapenkki ja ovet, pitäisi siellä voida viihtyisästi matkustaakin.




    No sitten sinä et ehkä osta coupemaista autoa. Siksi BMW:llä on myös X3 ja X5. Mutta kuten jo sanoin, hyvin harvoin auton takana istuu yli 180 cm ihmisiä ainakaan pitkiä matkoja. Jos sinne joku silloin tällöin puoleksi tunniksi istuu, niin X4 riittänee mainiosti. Itselläni on A5 sportback, eikä siinä ole mitään ongelmaa, jos 180 cm ihminen siellä jonkin aikaa istuu, vaikka pääntilaa onkin ehkä hieman vähemmän, kuin A4 sedanissa. Kaksi ovea kuitenkin hankaloittaisivat elämää paljon enemmän.



    Ja jos autojen myyntilukuja katsotaan, niin aika moni muukin on valmis maksamaan hieman ekstraa siitä tyylistä, vaikka hieman pääntiloissa hävitäänkin.

      
  • Hienolta näyttää!



    Ja vaikka takatilat ei nyt mitään tila-automaisia olekaan, niin uskoisin, että tuskin se Lapin reissu siitä on kiinni, etteikö takana pari aikuista pystyisi matkustamaan.



    Nyt vain Suomi hintoja odotellaan, kun Saksan ja Ruotsin BMW sivuilla ne on jo julkaistu.

      
  • Autojen ulkonäkö on onneksi asia, josta saa olla anteeksipyytelemättä juuri sitä mieltä kuin on. Minun mielipiteeni on se, että siinä missä suurin osa katumaastureista on muotoilultaan sarjassa huulipunaa sialle ovat Nissan Juke, BMW X6 ja nyt myös X4 suoranaisen plastiikkakirurgisen teurastuksen uhreja. Jostain syystä Evoque miellyttää minunkin silmääni sääntöä vahvistavana poikkeuksena eivätkä isommatkaan Ranget pahalta näytä. Tietty ikonisuus sen kai tekee.



    BMW:n nykylinjoista yleisesti ottaen pidän kyllä ja 3 GT on jopa vahvasti harkinnassa seuraavaksi ykkösautoksi kunhan i40:n takuuaika alkaa lähestyä loppuaan.

      
  • nimim Erkki:

    Autojen ulkonäkö on onneksi asia, josta saa olla anteeksipyytelemättä juuri sitä mieltä kuin on. Minun mielipiteeni on se, että siinä missä suurin osa katumaastureista on muotoilultaan sarjassa huulipunaa sialle ovat Nissan Juke, BMW X6 ja nyt myös X4 suoranaisen plastiikkakirurgisen teurastuksen uhreja. Jostain syystä Evoque miellyttää minunkin silmääni sääntöä vahvistavana poikkeuksena eivätkä isommatkaan Ranget pahalta näytä. Tietty ikonisuus sen kai tekee.

    BMW:n nykylinjoista yleisesti ottaen pidän kyllä ja 3 GT on jopa vahvasti harkinnassa seuraavaksi ykkösautoksi kunhan i40:n takuuaika alkaa lähestyä loppuaan.




    Mielipiteitä saa toki olla, mutta kai myös saa pitää jostain anteeksi pyytelemättä? Jos auto näyttää mielestäsi rumalta, niin mikäs siinä, mutta täytyy myös huomata, että hyvin harva sitä takatilaa tarvitsee ja monien mielestä tämä näyttää paljon paremmalta kuin X3.



    Itse tosin hieman ihmettelen, jos pidät 3 GT:sta, mutta et tästä. Nämähän ovat varsin saman tyylisiä autoja muotoilultaan, paitsi että 3 GT on epäsopusuhtaisen korkea henkilöautoksi, kun taas maasturissa se korkeus ei sinänsä näytä hassulta.Minusta siis tämä on tyylikäs, 3 GT jokseenkin omituinen, epäsopusuhtainen ja hassun näköinen. Toki se on paljon onnistuneempi kuin 5 GT.

      
  • Jos nyt näihin muotoilun makuasioihin mennään niin minusta X4 ja 3 GT on hyvinkin erilaisia. 3 GT on korkea, mutta pitkä akseliväli pelastaa paljon. Etuviistosta ja takaviistosta auto näyttää ihmeen sopusuhtaiselta. Keula on hienompi kuin F30/31/32 eikä peräkään ole takaa katsoen huono. Suoraan sivulta taas perä näyttää mun silmään tosi raskaalta ja vaikutelma on yllättävän erilainen, lähes masentava.



    X4:ssä taas on sama pystysuunnassa kahden erilaisen auton yhteenliimausefekti katsoipa sitä etu/takaviistosta tai suoraan sivulta, tai edestä. Tämän lisäksi vaikutelmaa heikentää auton lyhyys, jota korkeus tietysti korostaa. X4:n perä sivulta katsoen ei kuitenkaan näytä 3 GT:n tapaan raskaalta vaan voimakkaalta. Takaa katsoen X4:n perää hallitsee kohtuuton määrä vaakalinjoja.



    Nämä vain mun mielipiteinä, ei herneitä.

      
  • Ei minusta ole mitään ihmettelemistä siinä, että pitää 3 GT:stä, mutta ei pidä tästä X4:stä. Juuri noin nimittäin itsekin ajattelen. 3 GT ja X4 ovat aika eri tyylisiä autoja ja en näe niillä juuri muuta yhteistä kuin BMW:n logo.



    Näin vasta vähän aikaa sitten 3 GT:n parkkipaikalla ja totesin omin silmin, että on varsin tyylikäs peli ja luonnossa vielä paremman näköinen kuin kuvissa. Pidän lähinnä outona tätä nykyistä auton mataluuden ihannointia ja takatilojen tuhoamista liian coupemaisilla linjoilla.

      
  • 235+255 ja A-utoilija veivät sanat sormistani, kiitos ja kippis.

      
  • A-utoilija:

    Ei minusta ole mitään ihmettelemistä siinä, että pitää 3 GT:stä, mutta ei pidä tästä X4:stä. Juuri noin nimittäin itsekin ajattelen. 3 GT ja X4 ovat aika eri tyylisiä autoja ja en näe niillä juuri muuta yhteistä kuin BMW:n logo.

    Näin vasta vähän aikaa sitten 3 GT:n parkkipaikalla ja totesin omin silmin, että on varsin tyylikäs peli ja luonnossa vielä paremman näköinen kuin kuvissa. Pidän lähinnä outona tätä nykyistä auton mataluuden ihannointia ja takatilojen tuhoamista liian coupemaisilla linjoilla.




    Kuten olen jo monta kertaa kirjoittanut, suuri osa ihmisistä ei tarvitse takatiloja tai etenkään takamatkustajan pääntiloja juuri mihinkään. Silloin ulkonäkö menee kirkkaasti takatilojen edelle. Itse kuulun tähän ryhmään. Moni kuitenkin haluaa ne neljä ovea, jonka vuoksi ns. neliovisia coupeja myydään paljon. Useinhan näissä on vielä takaluukku/koppa paljon käytännöllisempi kuin perinteisessä sedanissa. Itse ihmettelen, mikä tämän ymmärtämisessä on muutamalle jankuttajalle niin vaikeaa. Jos tarvitset takatiloja, niin osta auto jossa tilaa riittää. Ei silti tarvitse ruikuttaa niistä varsin harvoista automalleista, joissa ulkonäkö menee takapääntilan edelle. Varsinkin kun useimmiten näille löytyy teknisesti vastaava malli, jossa takatiloja on. Jokaiselle siis jotakin.



    Mataluutta ei voi kauheasti ihannoida, jos tarvitsee takatiloja, mutta kyllä matala auto useimpien mielestä näyttää paremmalta kuin korkea auto.



    GT 3 ja X4 ovat toki erityylisiä autoja kun toinen on maasturi, mutta onhan niiden kylkilinja ja kattolinja hyvin samankaltainen. Kovasti siis hämmästelen, jos jonkun mielestä GT 3 on upea, mutta X4 todella ruma. Eri asia sitten on, kumpi on käytännöllisempi.

      
  • nimim Erkki:

    235+255 ja A-utoilija veivät sanat sormistani, kiitos ja kippis.




    Samoin. X4 ei oikein toimi.



      
  • Ajattelija2013:


    Kuten olen jo monta kertaa kirjoittanut, suuri osa ihmisistä ei tarvitse takatiloja tai etenkään takamatkustajan pääntiloja juuri mihinkään. Silloin ulkonäkö menee kirkkaasti takatilojen edelle.




    Jos itse en haluaisi takatiloja, niin valinta osuisi kyllä aika kauas tuolsta ruudusta.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:

    Kuten olen jo monta kertaa kirjoittanut, suuri osa ihmisistä ei tarvitse takatiloja tai etenkään takamatkustajan pääntiloja juuri mihinkään. Silloin ulkonäkö menee kirkkaasti takatilojen edelle.


    Jos itse en haluaisi takatiloja, niin valinta osuisi kyllä aika kauas tuolsta ruudusta.




    Eipä tuo nyt minullakaan ensimmäisenä tulisi mieleen, mutta mitäs siitä. Pointti on siis se, että kaikki eivät niitä takatiloja arvosta ja kiva että meillekin tehdään tyylikkäitä autoja. En siis ymmärrä, miksi tämänkin yhteydessä takatiloista naristaan, kun kaupasta voi ostaa X3:n, jos niitä takatiloja kaipaa. Noiden kahden välillä itse en empisi sekuntiakaan, vaan X4 olisi varma valinta.

      
  • Onkos kukaan tiedustellut jo X4 suomi hinnastoa ?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit