BMW X1 viralliset kuvat julkaistu...

24 kommenttia

BMW X1 Official Gallery Leaked: 43 Photos of Small SUV



Officially revealed BMW X1 photos



Näyttää tyylikkäältä ainakin näissä kuvissa. Siinä on yksi niistä tulevista autoista jonka koeajoa odotan innolla. Hienot moottorit ja mitä todennäköisimmin hyvä ajettavuus (mikäli ei tehdä X3:n kovaa alustaa! ).



Tarkempia speksejä ja hintoja odotellessa...



  
  • Odotellessa on sitten hyvää aikaa käydä koeajamassa syyskuussa Skoda Yeti.:smile:

    Oletko jo muuten kurvaillut VW Tiguanilla?

      
  • Vielä kun malttaisivat tehdä noista X1:stä ja Yetistä kaksivetoiset mallit, alkaisi jo ehkä minuakin kiinnostaa kakkosautoksi. Noissa on varmaan maavara terveellisellä tasolla, kun ei puhuta mistään maastureista vaan huolettomista arkiautoista.

      
  • Toivomuksesi on kuultu. X1 sDrive on jo hinnoiteltu joissakin maissa.

      
  • Eikös Yetistä olekin kaksivetoinen malli tulossa? Ainakin 1.2 TSI ja 110hv 2.0TDI olisivat käsittääkseni etuvetoisia. Maavaraa on TM:n mukaan 18 senttiä, eli ihan mukavasti vaikkapa mökkitielle lomalastista huolimatta.

      
  • Mun täytyy kyllä todeta, ettei näitä nykyautoja voi ainakaan linjakkuudesta moittia. Tai sitten pitää oikein kehua, että kuinka monta eri suuntaan menevää ja kaareutuvaa linjaa ja pokkausta tämänkin Bemarin suunnittelija on yhteen autoon saanut mahtumaan. Jotenkin tuntuu, että suunnittelijoilla nykypäivänä on joku kauhu yhtenäistä isoa pintaa tai pehmeästi kaareutuvaa peltiä kohden ja joka paikkaan pitää lisätä joku pieni pokkaus. Onhan tuossa se hyvä puoli, että jos johonkin päin autoa tulee pieni painauma peltiin niin satunnainen ohikulkija ei välttämättä tiedä onko se tullut vahingossa vai suunnittelijan kynästä.

      
  • Toivottavasti suomeen hinnoitellaan xDrive 18d automaatilla samoten kuin xDrive 2.0d automaatilla. Tiquan on ajettu, joo. Ajettavuus hyvä, sisustus erittäin asiallinen jne. Mutta en silti ostaisi sitä itselle. Liian Golfmainen auto sekä hyvässä, että pahassa.



    Yeti kiinnostaa myös minua. Eritoten sen muunneltavuus jne. Käyn kyllä tutustumassa. Yetiähän ei tule 4x4 automaattina, mikä on kyllä käsittämätön puute.



    Takaisin BMW:en @slowgear - mielipidehän se on tuokin. Mulle puree paremmin nuo pokkaukset ja taitokset, kuin pelkkä sileä (vrt. 2000 luvun alun Audit - vailla muotoja ) mutta ymmärrän kyllä jos siitä ei pidä. Se kieltämättä tekee hieman sekavan vaikutelman.



    X1:n maavaraa ei ole ilmoitettu vielä ilmeisesti missään? Saatikka vetokykyä? Maavaraa jos on vähintään semmonen 18cm ja jarrutonta 750kg / jarrullista 1600kg+ niin harkintaan menee. Viimeinkin autovalmistajat on alkaneet bonjata, että kaikki ostajat ei halua korkeaa möhköä vaan voidaan tehdä myös "koriltaan 3 sarjalainen" joka omaa hieman korotetun alusta ja pikkasen suojia siellä reunoissa/helmoissa.



    Nykyinen kulkine on vuoden päästä siinä iässä, että vaihtoon menee. Innolla jo odotan sitä koeajosumaa. Monet valmistajat pukkaa toinen toistaan miellyttävämpiä vaihtoehtoja. Sinänsä harmi, ettei Saab näytä saavan tuohon pikkumaasturi luokkaan mitään, varsinkaan dieselinä.Liekö kohta mihinkään luokkaan mitään malleja...



    X1 hinnoittelu kiinnostaa erittäin paljon. Vielä ei ole esitetty kovinkaan suuria spekulointeja aiheen tiimoilta, tai ainakaan en ole onnistunut sellaisia löytämään. Syyskuuhun asti siis ilmeisesti joudutaan odottelemaan.



    Hieno auto, kertakaikkiaan (mun silmään! ).

      
  • Eipä noissa X1:n hinnoissa ole enää paljon spekuloitavaa. Saksan hinnoista voi päätellä ihan tarpeeksi:



    BMW X1 sDrive18i €27,200 -



    BMW X1 sDrive18d €29,550 -



    BMW X1 xDrive18d €31,550 - BMW X3 xDrive18d €35,550 (+ €4,000)



    BMW X1 sDrive20d €32,400 -



    BMW X1 xDrive20d €34,400 - BMW X3 xDrive20d €38,300 (+ €3,900)



    BMW X1 xDrive23d €38,800 -



    BMW X1 xDrive28i 258HP €41,500 - BMW X3 xDrive30i 272HP €44,900 (+ €3,400)



      
  • NHB:

    Toivomuksesi on kuultu. X1 sDrive on jo hinnoiteltu joissakin maissa.


    Jos vajaavetoinen riittää, niin saisiko myös fDriven? Sehän sopisi henkilöautokäyttöön muutenkin paremmin. :lol:

      
  • Nuo hinnat näyttää aika huonoilta. Jos tuosta voi vetää prosentuaalisesti suomen hinnat niin aika kallista tulee olemaan. Vaikka eipä se mikään yllätys ole.

      
  • Jos kiinnostaa vertailla Yetin hintoja Saksassa, niin mm. täältä löytyy.

    http://www.motor-talk.de/news/-koda-yeti-erste-preise-t2309635.html?page=2

    Hintaa sillekin tulee nelivetoisena.

      
  • mikahe :

    Jos vajaavetoinen riittää, niin saisiko myös fDriven? Sehän sopisi henkilöautokäyttöön muutenkin paremmin. :lol:




    Mikä on fDrive?

      
  • Aeronautti:

    Viimeinkin autovalmistajat on alkaneet bonjata, että kaikki ostajat ei halua korkeaa möhköä vaan voidaan tehdä myös "koriltaan 3 sarjalainen" joka omaa hieman korotetun alusta ja pikkasen suojia siellä reunoissa/helmoissa.




    Totta. Ehkä asiaan myös vaikuttaa eräiden tahojen katumaasturien mustamaalaus. Tuollainen crossover(?) on sosiaalisesti helpompi hyväksyä. Ja kai kulutuskin on muutaman desin alempi.



    Suzuki SX4, joku Fiatin malli, onhan noita jo jokunen markkinoilla.

      
  • Mitenkäs XC60? Sen saisi nyt uudistuneilla koneillakin. Jos sporttista menopeliä haet, niin sitten toki tuo Volvo ei tule kysymykseen.



      
  • XC60 on kokeiltu. Omassa luokassaan ehdottomasti mukavuuden kärki. Miellyttävämpää sisustaa ei tule (mulle) heti mieleen. Takanäkyvyys on huono. Maavara loistava. Hinta todella korkea. Kun laittaa mieleiset varusteet niin hinta kipuaa yli 60k€.

    Hieno auto silti kaikkinensa. Varmaan monen jenkki-perheenäidin unelmien kohde.



    Meilläkin tuosta XC60:sta hieman haaveillaan. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

      
  • Onko se tosiaan noin kallis noilla diesel-koneillakin? Minun S80 Summum business + jonkin verran lisäkrääsää maksoi muistaakseni vähän yli 60 k€, eikä siitä mielestäni puuttunut mitään olennaista. Päinvastoin oli muutama täysin tarpeeton paketin mukana tullut varuste (mm. takapenkin lämmitys). XC60 on ilmeisesti kalliimpi auto, vaikka toki S80:sen ostin silloin vanhan verotuksen aikaan.



    edit:



    Taidat kaivata ilmeisen kattavasti varusteltua autoa, kun tuota Volvon hinnastoa katselin? Tuossahan on tuolla hinnalla aikamoinen läjä nippeleitä ja nappeleita.



    Mitenkäs sen Subarun laita? Etkös sellaistakin pohtinut?



    X1 voi olla ihan kiva vehje. Toivotaan, että eivät kuitenkaan ole tehneet samanlaista paukkulautaa kuin X3 ainakin ennen faceliftia oli.

      
  • On kyllä tuo X1 todella kivannäköinen peli. Paluu todella kammottavan X6'n jälkeen on mukava, hienon näköinen. Pitänee nähdä livenä ennen lopullista mielipidettä.



    Hinta tosin tuntuu karkaavan taas ihan järjettömäksi. Verailun vuoksi...Jos saksan hinnastossa X3 2.0d on €38,300 ja suomessa sama €52,900 (+38%) niin X1 saksassa €34,400 => Suomessa €47,500! ON PIKKUAUTOLLA HINTAA ! :innocent:



    Ihan suoraan noinhnan se ei mene, mutta BMW'n tuntien varustelu on senverran spartalainen että pitää tykätä bimmeristä aika paljon jos haluaa tuon maksaa.



    Tuo XC60 on muuten koeajamatta, mutta onkohan palstalaisilla käyttökokemuksia? Kuuluu meidänkin perheen potentiaalisiin seuraaviin autoihin.

      
  • Bugracer:

    On kyllä tuo X1 todella kivannäköinen peli. Paluu todella kammottavan X6'n jälkeen on mukava, hienon näköinen. Pitänee nähdä livenä ennen lopullista mielipidettä.


    Livekokemus on tosiaan pakollinen. X6 on parhaimpia bemuja ikinä. Tämä koskee tietysti vain ulkoista olemusta, sillä sisustan puolesta bemut kilpailevat vain Ladan kanssa.



    Panameraa en ole vielä nähnyt luonnossa, mutta se taas on hirveimpiä luomuksia kuvissa mitä olen koskaan nähnyt. Sillä saralla sekin kilpailee Ladan kanssa.

      
  • simppa:

    Onko se tosiaan noin kallis noilla diesel-koneillakin?
    Taidat kaivata ilmeisen kattavasti varusteltua autoa, kun tuota Volvon hinnastoa katselin? Tuossahan on tuolla hinnalla aikamoinen läjä nippeleitä ja nappeleita.




    Onhan se tosiaan näin. Mutta kyllä se hintalappu näytti yli 60k€ kun emännän kanssa käytiin liikkeessä myyjää jututtamassa. Nahkapenkit, irroitettava koukku, kauko-ohjattava webasto, sähköt etupenkkeihin sekä jotain luksusta mitä emäntä nyt keksi. Kallis se oli, tosin silloin oli ne ekat moottorit kyseessä. Siis D5 automaatti.



    simppa:

    Mitenkäs sen Subarun laita? Etkös sellaistakin pohtinut?




    Kyllä. Tökkäsi automaatin puutteeseen. Katsotaan nyt tuleva Outback josko siihen ois diesel + automaatti. Ja mieluusti tehokkaampi diesel. Pelkään vain ,että siitä tulee semmonen laiva ja iso osa Subarun hienouksista uhrataan SUV hengessä. Mutta testataan, ehdottomasti. HInnoittelultaan nykyinen on ihan omassa luokassa, joten siltä osin se on edelleen TODELLA kiinostava merkkivaihtoehto.



    simppa:

    X1 voi olla ihan kiva vehje. Toivotaan, että eivät kuitenkaan ole tehneet samanlaista paukkulautaa kuin X3 ainakin ennen faceliftia oli.




    Juuri tuota minäkin toivon ja pelkään. Toinen on BMW:n hinnoittelu joka voi vetää suupielet alaspäin.



    Muita kiinnostuksen kohteita on Audi A4 Allroad ja tietysti Saabin 9-3X (joka rajautuu kyllä pois dieselin puutteen vuoksi).





      
  • Bugracer:


    Tuo XC60 on muuten koeajamatta, mutta onkohan palstalaisilla käyttökokemuksia? Kuuluu meidänkin perheen potentiaalisiin seuraaviin autoihin.




    Yks työstä tuttu (ns. tuttu, ei henkilökohtainen tuttu.. ) tyyppi omaa tuommosen ja kerran kysäisin että mitä on tykännyt. No, kovasti on tykännyt. Vaihtoi kuulemma Modeon siihen.



    Mukavuutta arvostavalle tuo on ihan ykkösvalinta. Moottori ja vaihteisto pelaa hienosti, ja Volvon tyyliin sisällä viihtyy vaikka Utsjoelta Hankoon. Kaikki pelaa kuin ajatus, eikä hirveästi ole turhaa näkyvillä. Vaikka nyky 9-3:n jälkeen kojelauta onkin melkoinen nappiviidakko.



    Vaimo tykästyi tuohon XC60:n ihan täysin. Siinä on semmonen ihmeellinen, leppoisa ajotunnelma ja luulee ajavansa suurempaa (vrt. XC90 ) autoa. Se on niin leveä ja jotenkin massiivinen, vaikkei todellisuudessa kuitenkaan näin ole.



    En tiedä johtuuko se Ruotsalaisesta designista vai mistä, mutta siinä tulee heti semmonen kotoisa fiilis jota en esimerkiksi Audista ole löytänyt.



    Maavarahan XC60:ssa on ihan kunnon luokkaa - 230mm. Ei tule heti mieleen cittaria vastaavalla. Ja se ei silti tuntunut ajossa liikaa läpi. Tietysti 150mm alustaan on huomattava ero, mutta ei liiaksi.



    Paras Volvo mun mielestä tähän saakka, ei kahta puhetta.

      
  • Tänään kävin ajaan X1 xDrive28i A:n. Uutta lunta pukannut yöllä kohtuulliset 8-10 cm ja pakkasta oli vain muutama aste eli oli mitä mainioin koeajosää nelivedolle. Tarjolla ois toki ollut myös 335xiA Coupé, mutta halusin testata vielä tollasta viimeisen sukupolven 3-litran vaparikonetta ennen kuin ne häviävät kokonaan mallistosta. Tehoahan tuossa on hiukan aiempia versioita vähemmän, mutta kuitenkin mukavat 190kW / 310Nm.



    Lähtökohtaisesti X1 ei kiinnosta sen enempää konseptina, kuin ulkonäöltäänkään ja siksikin oli hauska testata miltä se tuntuu ajaa koska olosuhteet olivat juuri sellaiset joissa joku voisi kuvitella hiukan korkeampaa nelivetoa tarvitsevansa ja unohtaa auton ulkonäkö. Siis kone tulille ja heti seuraavana etsimään DSC:n poistavaa nappia koska tarkoitus oli testata nelivetoa nimenomaan luistoissa. DTC-moodikin olisi ollut tarjolla, mutta en halunnut nyt minkäänlaista "turvaverkkoa" vaan ajattelin ajavani itse, kun se nyt vielä on mahdollista. Ainoastaan automaatin istuminen tähän kuvioon vähän epäilytti.



    Istuma-asentoa hakiessa huomasi, että nahkaiset sporttijakkarat tuntui paremmilta kuin oman auton penkit. Pääntilaa tuntui olevan minua paljon pidemmällekin, jotenkin ärsyttävää kokea itsensä liian lyhyeksi auton sisällä. Muilta osin hallintalaitteet vastasivat melko paljon jo tutuksi tullutta E9x-linjaa. Ainoastaan tuulilasin aurinkolipoista jäi vähän halpa vaikutelma auton hintaluokka huomioiden.



    Ensimmäinen kiihdytys nosti hymyn korviin kun vetopitoa tuntui olevan 18" Hakkapeliitta R -kitkoista huolimatta todella paljon. Liikenteessä ei kuitenkaan hirveästi kiinnostanut leikkiä, vaan yritin etsiä auraamattomia parkkialueita yms. joissa voisi turvallisesti testailla luistoja ja nelivedon kytkeytymistä pidon loppuessa. Sopivia paikkoja löytyikin ja jonkinlaisen totuttelun jälkeen nelivetoon alkoi luottaa sen verran että uskalsi ajaa tahallaan luistoissa. Automaatti tuntui reagoivan D-asennossa liian hitaasti kiihdytyksissä, DS paransi asiaa, mutta varmasti manuaalipuoli (tai -loota) olisi ollut vieläkin parempi.



    TM:n 4/2010 koeajon kommentit nelivedon turvallisen tuntuisesta toiminnasta eri tilanteissa mielessä kiinnosti erityisesti testailla miten nelivedon kytkeytymisen huomaa tai sitä ei huomaa kun pito loppuu. Heti alukuun havaitsi sen, että puolikaasulla oli aika vaikea saada aikaan hallittuja luistoja. Pitoa tuntui olevan melko paljon ja ilman suurempaa alkuvauhtia tiukat käännökset irtolumella menivät usein reilustikin aliohjautuen koska DSC ei ollut päällä jarruilla kääntämässä autoa. Tiellä ajaessa en havainnut tätä ongelmaa, mutta todella liukkaiksi kiillottuneita liikenneympyröitä ei kyllä ollut nyt tarjolla testiin.



    Muutaman harjoituksen jälkeen sitten alkoi paremmin huomaamaan miten paljon kaasua pitää painaa että peränkin saa kunnolla irti irtolumella. Ihan aina tämä ei onnistunut halutulla tavalla, mutta kaikenkaikkiaan tuntui, että auto kyllä kääntyy yliohjautuen kaasullakin jos vain uskaltaa painaa sitä kaasua tarpeeksi ja automaatti saa sopivan vaihteen ajoissa sisään. Ohjauksen tunnokas toiminta luiston oikaisuvaiheessa oli oikeastaan positiivisin yllätys. Tunto renkaiden tapahtumiin oli juuri tässä tärkeässä tilanteessa erinomainen ja luistot tuntui oikenevan kuin itsestään. Liekö sitten nelivedon ansiota?



    Tieajossa päällimmäisenä mieleen jäi hiukan turhan kova urheilualusta ja sivistyneen notkea moottori. Talvella röykkyistä polannetta löytyi ja tärinät tuli melko hyvin läpi matkustajiin asti. Moottorin monipuolinen luonne ja kierrosherkkyys miellyttivät. Vetoa oli hyvin tarjolla jo hiukan alle 2000 rpm alkaen, 4000 rpm meno alkoi todella maistua ja 6000-7000 rpm välillä moottori sai vielä aivan uutta eloa melko sporttisen äänimaailman saattelemana. Siis kolme aika erilaista käyttöaluetta löytyy tarpeen mukaan.

      
  • Myönnettävä on, että tässä jokin aikaa sitten rakastuin X1:een näin netin välityksellä. Auto on todella hyvännäköinen ja nelivedolle on käyttöä. Ainoa selkeä miinus on kojelauta, joka on kiistämättä järkyttävän vaatimattoman näköinen. Mutta ihastuin ulkonäköön niin, että auto vei sydämeni. Olin jopa päättänyt, että se on seuraava autoni, mikäli keväämmällä finanssiasiat menevät toivottuun suuntaan. Mutta pettymyksekseni olen havainnut, että halvin bensakone maksaa 60 000 euroa! Kipukynnykseni on jossain 40 tonnissa, joten ei pysty. Siihen hintaan saisi kyllä tiisselin, mutta ei h--vetti, eihän henkilöautossa voi olla puimurin moottoria, sama kuin laittaisi frakin kanssa kumisaappaat. Hirveä imagovirhe, eihän kukaan nainenkaan tiisseliautoon tule kyytiin kun huomaa miehen suhteellisuudentajuttomaksi saituriksi, jolla on vielä huono maku!



    Ainakin Saksassa käsittääkseni on tulossa myös edullisempi bensakone. Toivottavasti älyävät ottaa sen täkäläiseenkin tuontiohjelmaan. Elleivät, rahani menevät sitten syksyllä Nissanille ja ostan Juke'n: nelivetoinen bensaturbo 190 heppaa. Ulkonäkö ei ole BMW:n eleganssia nähnytkään, mutta onhan se julkean rohkea. Arvo sekin.

      
  • Anders-Simo:

    Mutta pettymyksekseni olen havainnut, että halvin bensakone maksaa 60 000 euroa!


    Niin, halvin bensakone = ainoa bensakone tällä hetkellä eli juurikin tuo xDrive28i A.

      
  • Anders-Simo:


    Ainakin Saksassa käsittääkseni on tulossa myös edullisempi bensakone. Toivottavasti älyävät ottaa sen täkäläiseenkin tuontiohjelmaan. Elleivät, rahani menevät sitten syksyllä Nissanille ja ostan Juke'n: nelivetoinen bensaturbo 190 heppaa. Ulkonäkö ei ole BMW:n eleganssia nähnytkään, mutta onhan se julkean rohkea. Arvo sekin.




    Voit olla varma, että pienempiä koneita tulee tarjolla täälläkin. Juuri näinhän bemari yleensä mallit tuo markkinoille.

      
  • Anders-Simo:

    "Kipukynnykseni on jossain 40 tonnissa, joten ei pysty. Siihen hintaan saisi kyllä tiisselin, mutta ei h--vetti, eihän henkilöautossa voi olla puimurin moottoria, sama kuin laittaisi frakin kanssa kumisaappaat."



    Käy hyvä mies ensin kokeilemassa vaikkapa 20d xDrivea ja puhu sitten vasta puimurin moottoreista. (Kaikki xDrivet kyllä menee valitettavasti yli tuon kipukynnyksen... )



    "Hirveä imagovirhe, eihän kukaan nainenkaan tiisseliautoon tule kyytiin kun huomaa miehen suhteellisuudentajuttomaksi saituriksi, jolla on vielä huono maku!"



    Tuohon tautiin täytyy kyllä varmaan suositella jotain urheiluautoa. :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit