Eihän tuota viitosen keulaa tarvitse omistajan itse katsella, mutta miksi sen pitää olla noin jälkeenjäänyt desing. Olisi odottanut jotain nykyaikaisempaa.
トヨタ=Toyota, tässä osin olen samaa mieltä kanssasi. Itse pidän muotoilua onnistuneena, mutta en ole erityisen innostunut maskialueesta. Kaukana on se perinne, aggressiivinen häijy BMW-luukki, joka tuijottaa suoraan päin haastavasti.
Tämä on nyt sitten sellainen pehmo-luukki, eikä urheilullinen. En ymmärrä miksi 'munuaisia' on suurennettu korkeiksi ja erityisesti häiritsee nuo isot kromirenkaat ympärillä. Voi olla mustana parempi, tuskin esim. M5 tulee alkuunkaan näyttämään noin pehmolta.
Sivuprofiili on saanut hyökkäävämpää ilmettä ja perän muotoilu on selvästi coupemaisempi, liittäen takaikkunan ja tavaratilan kannen linjat harmoonisesti laskevaan linjaan. Sisällä sitten on hyvin onnistuttu, katselin jotain HD-resolution kuvia BMW Media-sivuilta ja siinä pääsee lähes koskettelemaan esim. kojelautaa, niin tarkkoja kuvat ovat kun zoomaa.
Palstalla on nyt vähän hölmö tilanne, kun on kaksi kilpailevaa viestiketjua uudesta 5-sarjasta. Minusta Mersu vie voiton kuvavertailussa useimmista kulmista ja etenkin sisätiloissa siinä on raikas uusi tuulahdus, kun taas BMW:ssä on perinteisempi ja hieman vanhahtavakin sisätilojen muotoilu.
Tuosta parivertailusta vanha vs uusi 5-sarja käy hyvin ilmi muutokset tai pikemminkin muutosten vähyys. Muutosta voisi lähinnä pitää mallisarjan sisällä eri varustelutasojen välisenä eli ikään kuin uusi olisi vaan kalliimpi varustelutaso. http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1314030
Mp-autoilija: "Palstalla on nyt vähän hölmö tilanne, kun on kaksi kilpailevaa viestiketjua uudesta 5-sarjasta."
Ei ollut tarkoitus tehdä kilpailevaa viestiketjua. Mielestäni on ehkä parempi että tässä ketjussa voi vängätä BMW:n ja MB:n eroista, kun ne tuolla rinta rinnan seisoo jo aloituksessa. Makuasioita kummasta pitää en lähde siitä kiistelemään täysin turhaa vääntämistä kuten on monesti nähty. Keskitytään toisessa ketjussa uuteen BMW 5-sarjaan niiin on parempi.
Tuli sitten käytyä uuden E-farmarin ensiesittelyssä. Muutoinkin katselin uutta E:tä tarkemmin. On se vain huikea auto. Laatu on niin huippua kuin voi olla. Korisovitukset ym. uskomattoman tarkkoja. Farkun tavaratila on järjettömän kokoinen, erityisesti leveys pyöräkoteloiden kohdalla on vakuuttava, todella leveitä tavaroita sopii kyytiin. Auto on melko pystyperäinen mutta se on saatu optisesti häivytettyä muotoilulla
Sedanilla,220d, heitin lyhyen lenkin ja auto on juuri niin loistava kuin vaan voi odottaa. 9G-automaatti toimii erittäin hyvin ja voimaa on tasaisesti koko ajan tarjolla. Äänettömyys kertoo myös huolellisesta suunnittelusta. Yllättäen tuo kojelauta näyttöineen tuntuikin nyt tosi tyylikkäältä luonnossa. Kuvien perusteella en ole pitänyt, mutta tyylikäshän tuo on.
Ehdottomasti paras tämän kokoluokan farkku tällä hetkellä.
Hinnat alkaen on 52.700 € (150hv ja 9G-automaatti business), eli business-varusteet ovat:
421 9-vaihteinen automaattivaihteisto
632 LED High Performance ajovalot
235 Pysäköintipilotti (Pysäköintitutkat edessä ja takana, aktiivinen pysäköintiavustin sekä peruutuskamera)
522 Audio 20 USB
355 Garmin Map Pilot -navigointivalmius (navi +740 €)
Toivottavasti Superb ja Passat ovat joukossa mukana. Ne kun ovat toistaiseksi voittaneet näkemissäni testeissä kaikki premiumit Bemaria ja Audia myöden, mutta uutta E Mersua en muista nähneeni vielä samassa testissä Passatin kanssa.
Tässä hyvä video uudesta Bemarista, Budjetti noin 2-3 kertaa mitä Volvo/Geely investoi. Mitä enemmän perehdyt uuteen vitoseen, sitä paremmat fiilikset. Upea auto! http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1315085
Onhan tuo kokonaisuus ihan omaa luokkaansa kun katsoo yksityiskohtia.
Lopussa mainitaan kilpailijat, ne ovat:
Audi
Jaguar
Mercedes
(Pirkka-tuulipuku-Volvoa ei ole listalla)
WhatCar:
"Mitä enemmän perehdyt uuteen vitoseen, sitä paremmat fiilikset."
Voi pitää paikkansa sinun kohdallasi. Minä en tuosta saa sen kummempia fiiliksiä, vaikka kuinka perehtyisin. Yksi auto luokassaan, jonka muotoilu on vähän turhan varovaista ja vanhoillista. Pidän kuitenkin E-sarjaa ja S90/V90 tyylikkäämpinä ja kiinnostavampina vaihtoehtoina. Mutta eihän tämän luokan autoissa huonoja ominaisuuksiltaan olekaan, on vain hyvin kalliita ja älyttömän kalliita.
Pelkkää spekulaatiota toistaiseksi tuo A6 takavetoisuus ja Audi ei sitä ole vahvistanut mitenkään. Eikä takavetoisuus sitä paitsi olisi monien mielestä hyvä asia ja tuskin siitä myynti mihinkään kasvaisi, koska osa hylkäisi A6:n ja osa taas tykkäisi. Tulos olisi luultavasti plus miinus nolla. Ei siis välttämättä mikään hieno homma.
Jos uusi A6 olisi takavetoinen, niin itsekin unohtaisin sen, vaikka todennäköisesti en noin isoa autoa ostaisikaan.
Seuraavan A6:n pohjalevy on valittu jo monta vuotta sitten, eikä sitä valintaa ole mitään taloudellista järkeä muuttaa enää tässä vaiheessa. Jos tämän päivän säästötavotteiden vuoksi pohjalevyä päätettäisiin vaihtaa, niin suunnittelu lähtisi lähes alusta ja auto myöhästyisi vuosia.
"Äläpä hättäile, kolmen vuoden kuluttua ne maksavat enää puolta vähemmän. Lisäbonuksena silloin myös tiedämme jo toimivatko ne."
No eipä sitä välttämättä kolmen vuoden kuluttua tiedä, onko auto altis ruostumiselle, tai hajoavatko vaihteistot (jos uutta tekniikkaa) noin 100 tkm kohdalla. Ja sitten ei ole enää takuuta voimassa ja auto on muutenkin lähes poikkeuksetta hinkattu kamalaan kuntoon, vaikka hyviäkin yksilöitä joskus näkee. Eli halvemmalla kyllä saa, mutta omat negatiiviset puolensa siinäkin.
Jos haluaa tietää toimiiko 3 vuotta käytetty auto, niin pitäisi ostaa 6 vuoden kuluttua esittelystä 3 vuotta vanha yksilö, mutta sitten on jo pian uutta ja parempaa mallia ja tekniikkaa tuloillaan.
Teknikens Världissä asia esitetään siten että Audit yhä enenevässä määrin rakentuisivat saman pohjalevyn varaan kuin Volkswagenit.
Der Spiegel on asian alkuperäinen lähde.
"Det är tyska Der Spiegel som berättar att Audi inte kommer att designa och utveckla teknik i samma höga utsträckning som i dag utan ska förlita sig på komponenter som är gemensamma med övriga märken inom Volkswagen-koncernen.
Bland annat nämns det att nästa generation Audi A4 kan komma att baseras på Volkswagen Passat. Det betyder att Audis MLB-plattform (som används till bland annat A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7 och Porsche Macan) får flytta på sig till förmån för MQB-plattformen som Golf, Passat, Tiguan, Skoda Octavia, Audi A3 med flera använder sig av. Det innebär i så fall också att Audis längsmonterade motorer blir ett minne blott då de ersätts av tvärställda."
Tuskin Volkkarin pohjalevyn käyttäminen mikään ongelma on. Suurempi ongelma on se, jos Audi siirtää entisestään hybridi- ja sähköautojaan eteenpäin. Jo nyt Audi on hieman jälkijunassa noiden kanssa, mutta tällä hetkellä asialla ei ole vielä suurta merkitystä kuin korkeintaan veroja välttelevän suomalaisen kannalta ja meitä ei ole monia. Parin vuoden kuluttua tilanne saattaa olla maailmanlaajuisestikin toinen.
Miksi Kiinassa valmistettavasta pidennetystä Volvosta vouhottavat ovat täysin hiljaa siitä, että KAIKKI Q5 mallit tulevat Meksikosta? Omituista!?! Jumalmerkkiä ei sovi arvostella?
Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo.
Kaikki Audi Q5 mallit valmistetaan Meksikossa ja nyt vielä Audi Q7:aa aletaan viemaan USA:n markkinoille neljäpyttyisellä 2.0 tfsi koneella. Mitenköhän tämä nyt on mahdollista?
"Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo."
En nyt suoranaisesti toivo että jäisit talvella sutimaan lumiseen risteykseen takaveto-bemmilläsi ja rekka ajaisi päältäsi, mutta jos tämä toteutuisi niin näin olisi ihmiskunnassa taas yksi autoilla pullisteleva räkättirastas vähemmän.
Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo.
Vanhat etuvetoiset A6:set menettivät varmaan nyt sitten arvonsakin?
Auto-m
Kaikki Audi Q5 mallit valmistetaan Meksikossa ja nyt vielä Audi Q7:aa aletaan viemaan USA:n markkinoille neljäpyttyisellä 2.0 tfsi koneella. Mitenköhän tämä nyt on mahdollista?
Meksikossa on tehty vuosikymmeniä VAG:n autoja. Niitä on jopa tuotu Suomeen. Lisäksi Ford ja MB teettää autoja Meksikossa. Tuo Kiina provoilu alkaa olla aika väsynyttä juttua.
WhatCar:
"Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo."
Mikä tässä on selvä homma? Kaikki on vielä pelkkää spekulointia. Seuraavat A6, A7 ja A8 tehdään vielä Audin omalle MLB pohjalevylle. A8:sta on jo naamioituja vakoilukuviakin julkaistu, joten pohjalevy on jo valittu ja kaikki nuo A6 - A8 esitellään ensi vuonna. Mahdollinen siirtyminen Porschen pohjalevyyn ja takavetoon on aikaisintaan joskus 8 vuoden päästä. Paljon ehtii vielä tapahtua ennen sitä.
"With prototypes for the 2018 A7 and 2018 A8, based on the latest MLB architecture, already spotted doing the rounds in Germany, the switch to a rear-wheel drive platform is still likely to be at least eight years away."
Totta. Kuten jo kirjoitin, seuraava A6 ei enää millään ehdi vaihtaa pohjalevyä. Eikö olekin hienoa WhatCar, kun voit ostaa tulevankin A6:n kunnon pohjalevyn päälle rakennettuna sen sijaan, että auto olisi rakennettu jonkin säästösyin valitun pohjalevyn päälle.
Siinä ei tosiaan ole mitään uutta, että valmistajilla on tehtaita monissa maissa. Pohjois-Amerikasta löytyy tehtaita melkein kaikilta premium-autojenkin valmistajilta. Viimeisen perin vuoden aikana Meksikossa on aloitettu tai valmistunut seitsemän eurooppalaisen tai japanilaisen autovalmistajan tehdasprojektia. Meksikolla on poikkeuksellisen hyvät tullisopimukset. Meksikosta on tullivapaa yhteys markkinoille, jotka kattavat 60 prosenttia maailmantaloudesta. Tätä ei kannata sekoittaa siihen, että kiinalainen emoyhtiö ottaa itselleen ostamansa eurooppalaisen brändin toimintoja. Puhutaan aivan eri asioista.
Vielä enemmän eri asioista puhutaan, kun sekoitetaan moottoripaletin rajoittaminen nelisylinterisiin ja laajentaminen nelisylinterisillä. Voisi perustellusta sanoa, että nuo ovat lähes toistensa vastakohtia. Luulisi, että Provoilija20xx pystyisi edes jollakin tavalla loogiseen provoon mittavan provoilukokemuksensa ansiosta, mutta ehkä hän on hieman ruosteessa, kun rakkain provoilukaverinsa Julle ei ole sparraamassa.
Laitetaan tämä tähän keskusteluun... https://tekniikanmaailma.fi/autot/tallainen-bmwn-uusi-5-sarja/
.
Eihän tuota viitosen keulaa tarvitse omistajan itse katsella, mutta miksi sen pitää olla noin jälkeenjäänyt desing. Olisi odottanut jotain nykyaikaisempaa.
トヨタ=Toyota, tässä osin olen samaa mieltä kanssasi. Itse pidän muotoilua onnistuneena, mutta en ole erityisen innostunut maskialueesta. Kaukana on se perinne, aggressiivinen häijy BMW-luukki, joka tuijottaa suoraan päin haastavasti.
Tämä on nyt sitten sellainen pehmo-luukki, eikä urheilullinen. En ymmärrä miksi 'munuaisia' on suurennettu korkeiksi ja erityisesti häiritsee nuo isot kromirenkaat ympärillä. Voi olla mustana parempi, tuskin esim. M5 tulee alkuunkaan näyttämään noin pehmolta.
Sivuprofiili on saanut hyökkäävämpää ilmettä ja perän muotoilu on selvästi coupemaisempi, liittäen takaikkunan ja tavaratilan kannen linjat harmoonisesti laskevaan linjaan. Sisällä sitten on hyvin onnistuttu, katselin jotain HD-resolution kuvia BMW Media-sivuilta ja siinä pääsee lähes koskettelemaan esim. kojelautaa, niin tarkkoja kuvat ovat kun zoomaa.
Jos vertaillaan 5-luukkia v uusi MB E, tässä alla on hyvä linkki samoista kuvakulmista 5 v E. Nyt sitten taas E näyttää tosi konservatiiviselta, jopa pappamaiselta:
http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1314039
Palstalla on nyt vähän hölmö tilanne, kun on kaksi kilpailevaa viestiketjua uudesta 5-sarjasta. Minusta Mersu vie voiton kuvavertailussa useimmista kulmista ja etenkin sisätiloissa siinä on raikas uusi tuulahdus, kun taas BMW:ssä on perinteisempi ja hieman vanhahtavakin sisätilojen muotoilu.
Tuosta parivertailusta vanha vs uusi 5-sarja käy hyvin ilmi muutokset tai pikemminkin muutosten vähyys. Muutosta voisi lähinnä pitää mallisarjan sisällä eri varustelutasojen välisenä eli ikään kuin uusi olisi vaan kalliimpi varustelutaso.
http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1314030
Mp-autoilija: "Palstalla on nyt vähän hölmö tilanne, kun on kaksi kilpailevaa viestiketjua uudesta 5-sarjasta."
Ei ollut tarkoitus tehdä kilpailevaa viestiketjua. Mielestäni on ehkä parempi että tässä ketjussa voi vängätä BMW:n ja MB:n eroista, kun ne tuolla rinta rinnan seisoo jo aloituksessa. Makuasioita kummasta pitää en lähde siitä kiistelemään täysin turhaa vääntämistä kuten on monesti nähty. Keskitytään toisessa ketjussa uuteen BMW 5-sarjaan niiin on parempi.
Kaikkien lehtien toimittajien makujärjestys auto ulkoa/sisältä on mielestänne mikä 1.??? 2.??? 3.???
Tässä on vielä vertailtu Audi A6 v BMW 5-sarja ja MB E eri kulmista.
http://www.bmwblog.com/2016/10/12/bmw-5-series-vs-mercedes-benz-e-class-vs-audi-a6-photo-comparison/
Kokonaisuutena ulkonäön suhteen järjestys olisi:
Sisältä ja lähinna kojelauta:
Tuli sitten käytyä uuden E-farmarin ensiesittelyssä. Muutoinkin katselin uutta E:tä tarkemmin. On se vain huikea auto. Laatu on niin huippua kuin voi olla. Korisovitukset ym. uskomattoman tarkkoja. Farkun tavaratila on järjettömän kokoinen, erityisesti leveys pyöräkoteloiden kohdalla on vakuuttava, todella leveitä tavaroita sopii kyytiin. Auto on melko pystyperäinen mutta se on saatu optisesti häivytettyä muotoilulla
Sedanilla,220d, heitin lyhyen lenkin ja auto on juuri niin loistava kuin vaan voi odottaa. 9G-automaatti toimii erittäin hyvin ja voimaa on tasaisesti koko ajan tarjolla. Äänettömyys kertoo myös huolellisesta suunnittelusta. Yllättäen tuo kojelauta näyttöineen tuntuikin nyt tosi tyylikkäältä luonnossa. Kuvien perusteella en ole pitänyt, mutta tyylikäshän tuo on.
Ehdottomasti paras tämän kokoluokan farkku tällä hetkellä.
Hinnat alkaen on 52.700 € (150hv ja 9G-automaatti business), eli business-varusteet ovat:
Seuraavassa teknikens värld lehdessä verrataan tuota E-farkkua "tavis" malleihin esim optima, talisman etc
Toivottavasti Superb ja Passat ovat joukossa mukana. Ne kun ovat toistaiseksi voittaneet näkemissäni testeissä kaikki premiumit Bemaria ja Audia myöden, mutta uutta E Mersua en muista nähneeni vielä samassa testissä Passatin kanssa.
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/mercedes-e-klasse-200-vw-passat-1-8-tsi
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/ford-s-max-mercedes-glc-vw-passat-variant
Olen itsekin ajanut Passatin ja siinähän on ihan lyömätön hinta/laatusuhde. Täysin premium-tasoa ja laatu ihan ykkösluokkaa.
Tässä hyvä video BMW/MB vertailusta:
Tässä hyvä video uudesta Bemarista, Budjetti noin 2-3 kertaa mitä Volvo/Geely investoi. Mitä enemmän perehdyt uuteen vitoseen, sitä paremmat fiilikset. Upea auto!
http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1315085
Onhan tuo kokonaisuus ihan omaa luokkaansa kun katsoo yksityiskohtia.
Lopussa mainitaan kilpailijat, ne ovat:
(Pirkka-tuulipuku-Volvoa ei ole listalla)
WhatCar:
"Mitä enemmän perehdyt uuteen vitoseen, sitä paremmat fiilikset."
Voi pitää paikkansa sinun kohdallasi. Minä en tuosta saa sen kummempia fiiliksiä, vaikka kuinka perehtyisin. Yksi auto luokassaan, jonka muotoilu on vähän turhan varovaista ja vanhoillista. Pidän kuitenkin E-sarjaa ja S90/V90 tyylikkäämpinä ja kiinnostavampina vaihtoehtoina. Mutta eihän tämän luokan autoissa huonoja ominaisuuksiltaan olekaan, on vain hyvin kalliita ja älyttömän kalliita.
Äläpä hättäile, kolmen vuoden kuluttua ne maksavat enää puolta vähemmän. Lisäbonuksena silloin myös tiedämme jo toimivatko ne.
Nyt on hyviä uutisia, seuraava Audi A6 on lähtökohtaisesti takavetoinen ja lisäksi Quattro. Hieno homma. Asia vaan nyt on niin, että etuveto on hankala ja isoon premium-autoon sitä ei hyväksytä. Myynti varmasti kasvaa. Hyvä Audi.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20161019/nya-uppgifter-audi-kan-skrota-mlb-plattformen
Pelkkää spekulaatiota toistaiseksi tuo A6 takavetoisuus ja Audi ei sitä ole vahvistanut mitenkään. Eikä takavetoisuus sitä paitsi olisi monien mielestä hyvä asia ja tuskin siitä myynti mihinkään kasvaisi, koska osa hylkäisi A6:n ja osa taas tykkäisi. Tulos olisi luultavasti plus miinus nolla. Ei siis välttämättä mikään hieno homma.
Jos uusi A6 olisi takavetoinen, niin itsekin unohtaisin sen, vaikka todennäköisesti en noin isoa autoa ostaisikaan.
Seuraavan A6:n pohjalevy on valittu jo monta vuotta sitten, eikä sitä valintaa ole mitään taloudellista järkeä muuttaa enää tässä vaiheessa. Jos tämän päivän säästötavotteiden vuoksi pohjalevyä päätettäisiin vaihtaa, niin suunnittelu lähtisi lähes alusta ja auto myöhästyisi vuosia.
"Äläpä hättäile, kolmen vuoden kuluttua ne maksavat enää puolta vähemmän. Lisäbonuksena silloin myös tiedämme jo toimivatko ne."
No eipä sitä välttämättä kolmen vuoden kuluttua tiedä, onko auto altis ruostumiselle, tai hajoavatko vaihteistot (jos uutta tekniikkaa) noin 100 tkm kohdalla. Ja sitten ei ole enää takuuta voimassa ja auto on muutenkin lähes poikkeuksetta hinkattu kamalaan kuntoon, vaikka hyviäkin yksilöitä joskus näkee. Eli halvemmalla kyllä saa, mutta omat negatiiviset puolensa siinäkin.
Jos haluaa tietää toimiiko 3 vuotta käytetty auto, niin pitäisi ostaa 6 vuoden kuluttua esittelystä 3 vuotta vanha yksilö, mutta sitten on jo pian uutta ja parempaa mallia ja tekniikkaa tuloillaan.
Teknikens Världissä asia esitetään siten että Audit yhä enenevässä määrin rakentuisivat saman pohjalevyn varaan kuin Volkswagenit.
Der Spiegel on asian alkuperäinen lähde.
"Det är tyska Der Spiegel som berättar att Audi inte kommer att designa och utveckla teknik i samma höga utsträckning som i dag utan ska förlita sig på komponenter som är gemensamma med övriga märken inom Volkswagen-koncernen.
Bland annat nämns det att nästa generation Audi A4 kan komma att baseras på Volkswagen Passat. Det betyder att Audis MLB-plattform (som används till bland annat A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7 och Porsche Macan) får flytta på sig till förmån för MQB-plattformen som Golf, Passat, Tiguan, Skoda Octavia, Audi A3 med flera använder sig av. Det innebär i så fall också att Audis längsmonterade motorer blir ett minne blott då de ersätts av tvärställda."
http://teknikensvarld.se/audi-kommer-att-bli-mindre-unika-nar-det-ska-sparas-pengar-336581/
Tuskin Volkkarin pohjalevyn käyttäminen mikään ongelma on. Suurempi ongelma on se, jos Audi siirtää entisestään hybridi- ja sähköautojaan eteenpäin. Jo nyt Audi on hieman jälkijunassa noiden kanssa, mutta tällä hetkellä asialla ei ole vielä suurta merkitystä kuin korkeintaan veroja välttelevän suomalaisen kannalta ja meitä ei ole monia. Parin vuoden kuluttua tilanne saattaa olla maailmanlaajuisestikin toinen.
Miksi Kiinassa valmistettavasta pidennetystä Volvosta vouhottavat ovat täysin hiljaa siitä, että KAIKKI Q5 mallit tulevat Meksikosta? Omituista!?! Jumalmerkkiä ei sovi arvostella?
Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo.
Kaikki Audi Q5 mallit valmistetaan Meksikossa ja nyt vielä Audi Q7:aa aletaan viemaan USA:n markkinoille neljäpyttyisellä 2.0 tfsi koneella. Mitenköhän tämä nyt on mahdollista?
"Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo."
En nyt suoranaisesti toivo että jäisit talvella sutimaan lumiseen risteykseen takaveto-bemmilläsi ja rekka ajaisi päältäsi, mutta jos tämä toteutuisi niin näin olisi ihmiskunnassa taas yksi autoilla pullisteleva räkättirastas vähemmän.
WhatCar
Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo.
Vanhat etuvetoiset A6:set menettivät varmaan nyt sitten arvonsakin?
Auto-m
Kaikki Audi Q5 mallit valmistetaan Meksikossa ja nyt vielä Audi Q7:aa aletaan viemaan USA:n markkinoille neljäpyttyisellä 2.0 tfsi koneella. Mitenköhän tämä nyt on mahdollista?
Meksikossa on tehty vuosikymmeniä VAG:n autoja. Niitä on jopa tuotu Suomeen. Lisäksi Ford ja MB teettää autoja Meksikossa. Tuo Kiina provoilu alkaa olla aika väsynyttä juttua.
WhatCar:
"Selvä homma, Audi ottaa uuden MSB:een-pohjalevyn uudeksi A6-pohjaksi, sama kuin Porche Panamera. Hienoa, premium on takaveto, sillä siisti. VW on pirkkaa ja etuveto kuten Skoooda ja Volvo."
Mikä tässä on selvä homma? Kaikki on vielä pelkkää spekulointia. Seuraavat A6, A7 ja A8 tehdään vielä Audin omalle MLB pohjalevylle. A8:sta on jo naamioituja vakoilukuviakin julkaistu, joten pohjalevy on jo valittu ja kaikki nuo A6 - A8 esitellään ensi vuonna. Mahdollinen siirtyminen Porschen pohjalevyyn ja takavetoon on aikaisintaan joskus 8 vuoden päästä. Paljon ehtii vielä tapahtua ennen sitä.
http://www.theaudicars.com/news/audi-to-drop-mlb-longitudinal-engine-platform-as-part-of-dieselgate-cost-cuts-reports/
"With prototypes for the 2018 A7 and 2018 A8, based on the latest MLB architecture, already spotted doing the rounds in Germany, the switch to a rear-wheel drive platform is still likely to be at least eight years away."
Totta. Kuten jo kirjoitin, seuraava A6 ei enää millään ehdi vaihtaa pohjalevyä. Eikö olekin hienoa WhatCar, kun voit ostaa tulevankin A6:n kunnon pohjalevyn päälle rakennettuna sen sijaan, että auto olisi rakennettu jonkin säästösyin valitun pohjalevyn päälle.
Siinä ei tosiaan ole mitään uutta, että valmistajilla on tehtaita monissa maissa. Pohjois-Amerikasta löytyy tehtaita melkein kaikilta premium-autojenkin valmistajilta. Viimeisen perin vuoden aikana Meksikossa on aloitettu tai valmistunut seitsemän eurooppalaisen tai japanilaisen autovalmistajan tehdasprojektia. Meksikolla on poikkeuksellisen hyvät tullisopimukset. Meksikosta on tullivapaa yhteys markkinoille, jotka kattavat 60 prosenttia maailmantaloudesta. Tätä ei kannata sekoittaa siihen, että kiinalainen emoyhtiö ottaa itselleen ostamansa eurooppalaisen brändin toimintoja. Puhutaan aivan eri asioista.
Vielä enemmän eri asioista puhutaan, kun sekoitetaan moottoripaletin rajoittaminen nelisylinterisiin ja laajentaminen nelisylinterisillä. Voisi perustellusta sanoa, että nuo ovat lähes toistensa vastakohtia. Luulisi, että Provoilija20xx pystyisi edes jollakin tavalla loogiseen provoon mittavan provoilukokemuksensa ansiosta, mutta ehkä hän on hieman ruosteessa, kun rakkain provoilukaverinsa Julle ei ole sparraamassa.