Moottorin vaihto takuuuna

4 kommenttia

Autooni, jolla oli ajettu vähän yli 40000 km vaihdettiin moottori takuutyönä. Mitään merkintää huoltokirjaan tai muutakaan "mustaa valkoisella" en merkkikorjaamosta saanut. Onko tällainen yleinen käytäntö vai mistä lienee kysymys ja miten tällainen vaikuttaa auton jälleen myynti arvoon?

• Mikä auto? Onko sähköinen huoltoloki ajan tasalla?

• Mitenkähän tuo sitten ihmisten mielissä vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon. Oikeastihan se on pieni plussa kun autossa on 40tkm vähemmän ajettu kone, mutta ajatteleeko mahdollinen ostaja että autossa on jotain epäilyttävää? Minä ehkä suhtautuisin vähän epäillen, vaikka sille ei ole mitään loogista perustetta. Vanhassa, monta sataa tuhatta km ajetussa autossahan koneenvaihto on taas selkeä plussa.

• Peugeot 308, huoltologista en tiedä.

@740 GLE kirjoitti:
    Mikä auto? Onko sähköinen huoltoloki ajan tasalla?

• Aivan näin, mutta lähinnä minua askarruttaa se, ettei moottorin vaihdosta ole mitään merkintää tai raporttia huoltokirjassa.

@M880 kirjoitti:
    Mitenkähän tuo sitten ihmisten mielissä vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon. Oikeastihan se on pieni plussa kun autossa on 40tkm vähemmän ajettu kone, mutta ajatteleeko mahdollinen ostaja että autossa on jotain epäilyttävää? Minä ehkä suhtautuisin vähän epäillen, vaikka sille ei ole mitään loogista perustetta. Vanhassa, monta sataa tuhatta km ajetussa autossahan koneenvaihto on taas selkeä plussa.

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit