Hybrid ei liene koskaan ajanut lumisateessa maantiellä. Juuri huitaisin lumipöllyssä koko maan halki ja havainto ihan sama kuin Juhalla: karkeasti yksi kolmasosa ajaa ilman valoja. Parhaimmillaan vielä aivan liian lyhyillä välimatkoilla edellä menij…
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: oma liki uusi hybridi-Mersuni ei lähde pakkasella akulla liikkeelle, vaikka esilämmitys olisi päällä tunteja. Esimerkiksi juuri nyt lämpömittari näyttää -16C. Polttomoottori käynnistyy heti kun laittaa virrat p…
Itselläni uusi bensa-hybridi-Mersu ja toiminta pakkasella ihan samanlaista kuin GLE:ssä. Hölmöimmillään polttis käy muutaman minuutin ennenkuin sähköajo sallitaan. Täytyy testata esilämmityksen roolia vielä.
Miksi täyssähkön akustoa siis kohdella…
Kyse on Volkkarin ’Microbus’ -konseptista vanhan hippibussin (Type 2) markkinapaikalla.
Vuonna 2001 julkaistiin ensimmäinen korvava konsepti. Vuonna 2011 taas uusi vanhalla nimellä Bulli töpseli auton kyljessä. Sitten 2016 BUDD-e, ja 2017 ID.Buzz…
Volkkari julkaisi uuden Microbussin vuonna 2001. Sitten siitä tuli e-Bulli vuonna 2011 Tokion autonäyttelyssä. Seuraavaksi nimi muuttui ID.Buzziksi muutama vuosi sitten ja ruvettiin horisemaan autonomisesta ajamisesta samalla kun ohjauspyörästä teht…
Volkkarin ID.Buzzin kehitystaival on kyllä hämmentävä suoritus. VW:ltä toki voi odottaa kaikenlaista, onhan dieseleihinkin törsätty tähän mennessä kai 30 miljardia. Tai muihin ID-malleihin ei osata kirjoittaa softaa. Mutta siis ID.Buzzin konseptista…
Tätähän tämä on nimenomaan BMW:n suhteen ollut jo vuosikymmeniä:
Poliisi: 17-vuotias hurjasteli Bemarilla 206 km/h – ”Ajo-oikeus palautellaan joskus aikuisena sitten”
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006707448.html
Muun muassa Tekniikan …
En tunne Kiiraa, mutta ymmärtääkseni hän on innokas moottoripyöräilija ja kai myös autoilija.
Olettaisin hänen olevan noin 50-vuotias, ehkä vähän alle. Tästä tulee mahdolliseksi ajokokemuksen kartuttamisajaksi noin 30 vuotta. Voihan tosin olla, e…
Pääkirjoituksen väite toimittajan 5 miljoonan kilometrin ajokokemuksesta on yksiselitteisesti mahdoton, jollei Kiira ole 150-vuotias. Kuvista päätellen hitusen nuorempi.
Asiallinen kysymys Samilta, johon täällä tavalliseen tapaan vastauksena lähinnä älinää.
Yritetäänpä. Jokainen toki päättää itse kuinka paljon haluaa rahoituksestaan maksaa. Yleisesti ottaen 10% lähestyvät korot ovat todella suuria. Laske vaikka E…
Heh. Ei minulla toki ole BMW:tä tai mitään muutkaan tuotetta vastaan yhtään mitään. Ne ovat tuotteita. Sen sijaan kahden aikaisemman kommentoijan keskenkasvuista ajatusmaailmaa vastaan minulla on hyvinkin paljon. Kuten jokainen ymmärtää, esimerkiksi…
@740 GLE kirjoitti:
@Topi27 kirjoitti:
tracktest kerro vielä miten tiekaide hyökkäsi BMW:n kimppuun.
Miksi yhden BMW kuljettajan pitäisi vastata muiden BMW kuljettajien ajamisesta?
Mikä on sinun vastuusi siihen,…
Kyllä se Helsinki-Tampere-Helsinki, tai vastaava, on ihan arkipäivää. Keskustassa sähköauton lataaminen onnistuu, mutta entä asiakkaan pihassa reunakaupungilla? Pidennetäänkö työpäivää tunnilla-parilla lataamisen vuoksi ABC:n viehättävässä kahvilass…
Sähköautojen ongelma ei ole toimintamatka vaan toimintamatka-hintasuhde. Sadan tonnin auto, jolla ei pääse Kolera-altaalta Tammerkosken rannalle ja takaisin on - no - juuri sitä. Tästä saattaa kieliä esimerkiksi runsaahko tarjonta vähän ajettuja Aud…
Talvivertailun ideana on löytää absoluuttisesti paras talviauto vuoden uutuuksien joukosta. Samalla periaatteella soisi tehtävän enemmänkin vertailuja.
Kiistely Cybertruckin muotoilusta on turhaa. Koska härveliä ei ole muotoiltu. Suoran pellin hitsaaminen ja pokkaaminen ei täyttäne muotoilun käsitettä.
H-D -harrastus on harrastus muiden joukossa. Valitettavasti kyseinen merkki liittyy kiinteästi sekä järjestäytyneeseen rikollisuuteen että aivan poskettomaan melusaasteeseen. Kummassakaan ei ole mitään positiivista ja niitä pitääkin halveksua. Tämä …
Polttonesteiden valmistuksesta ja logistiikasta syntyvät päästöt ovat hyvin erilaisia jalostamosta ja raaka-aineesta riippuen. Globaali keskiarvo ei tähän oikein sovi.
Kyllä. 5 km/h tunnissa etenevä auto muodostaa vakavan riskin pienille lapsille. Aika monta lasta on omassa kotipihassa ajettu yli. Keskeneräisen automatiikan käyttöönotto on tässä mielessä vastuutonta toimintaa.
Uskonnoissa on opinkappaleensa ja niistä on turha kiistellä.
Videoiden perusteella Smart Summon vaikuttaa hauskalta kalliilta lelulta, jolle on vaikea löytää hyötykäyttöä. Vähän kuin ne X:n sikakalliit ja turhat takaovet. Ihminen on tietysti pata…