PiiJei

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @PiiJei kirjoitti: Ainoa propagoinnin arvoinen asia tässä ketjussa ja teemassa on raskaan liikenteen kuljettajien ammattitaito. Tai tarkemmin: sen puute. Kuka muistaa ajan, jolloin puhuttiin ”teiden ritareista”? Nykyään meillä on teiden porsaita.…
  • Ainoa propagoinnin arvoinen asia tässä ketjussa ja teemassa on raskaan liikenteen kuljettajien ammattitaito. Tai tarkemmin: sen puute. Kuka muistaa ajan, jolloin puhuttiin ”teiden ritareista”? Nykyään meillä on teiden porsaita. Isossa kuvassa ritare…
  • On kai mahdollista, että rekkakuskeissa on vielä ammattilaisiakin. Jossain. Toisaalta tasa-arvo näyttää edenneen tähänkin porukkaan ja nimenomaan negatiivisessa mielessä. Erityisen irvokasta tässä esimerkissä on, että tämä amatööri kehtasi vielä val…
  • Aika nostaa ketjua. Tänään pk-seudulla kaksi lippalakkipäistä raskaan liikenteen juniorisankaria ajoi maansiirtoyhdistelmänsä nurin. Ainakaan toisen amatöörin matka ei ihan heti jatku sillä omalla vanhalla BMW:llä. Onneksi kukaan ulkopuolinen ei jää…
  • Just näin. Neliveto on paras vaihtoehto lähes kaikessa, mutta se maksaa, ainakin jonkun verran. Toisaalta, jos auton valinta toteutuisi vain rationaalisin kriteerein ajaisimme kaikki Dacialla.
  • Käyttötarkoitus on tässä huomioitava myös. Kenties napamoottori toimii tyydyttävästi arkipäiväisessä työmatka- yms. rennossa ajossa. Mutta edelleen: massan lisääminen kiekkoihin ei ole hyvä idea. Toisin sanoen vähänkään urheilullisempi ajaminen vati…
  • No, olihan niitä joskus mopojakin napaan asennetulla moottorilla. Eipä ole enää. Kyllä perusajatus on tehdä kiekoista (kaikki renkaiden kanssa pyörivä tilpehööri) mahdollisimman kevyet ja keskittää massa pyörän massakeskipisteen tienoille. Toki nap…
  • Tein tänään epätieteellisiä havaintoja palatessani Lapista pääkaupunkiseudulle. Tässä jonossa suoritetussa kokoontumisajossa maan halki aina jotkut päättävät voittaa aikaa ohituksin. Tänään 90% näistä ohituksiin lähtevistä miehistä ajoi Audilla. Tok…
  • Ainoa harmi uudessa C-sarjassa on ilmajousituksen poistuminen lisävarustelistalta.
  • Hybrid ei liene koskaan ajanut lumisateessa maantiellä. Juuri huitaisin lumipöllyssä koko maan halki ja havainto ihan sama kuin Juhalla: karkeasti yksi kolmasosa ajaa ilman valoja. Parhaimmillaan vielä aivan liian lyhyillä välimatkoilla edellä menij…
  • Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: oma liki uusi hybridi-Mersuni ei lähde pakkasella akulla liikkeelle, vaikka esilämmitys olisi päällä tunteja. Esimerkiksi juuri nyt lämpömittari näyttää -16C. Polttomoottori käynnistyy heti kun laittaa virrat p…
  • Itselläni uusi bensa-hybridi-Mersu ja toiminta pakkasella ihan samanlaista kuin GLE:ssä. Hölmöimmillään polttis käy muutaman minuutin ennenkuin sähköajo sallitaan. Täytyy testata esilämmityksen roolia vielä. Miksi täyssähkön akustoa siis kohdella…
  • Eikö nämä sijoittamista/spekulointia koskevat keskustelut kuuluisi jonnekin muualle? Tämä on tekniikan maailma.
  • Kyse on Volkkarin ’Microbus’ -konseptista vanhan hippibussin (Type 2) markkinapaikalla. Vuonna 2001 julkaistiin ensimmäinen korvava konsepti. Vuonna 2011 taas uusi vanhalla nimellä Bulli töpseli auton kyljessä. Sitten 2016 BUDD-e, ja 2017 ID.Buzz…
  • Volkkari julkaisi uuden Microbussin vuonna 2001. Sitten siitä tuli e-Bulli vuonna 2011 Tokion autonäyttelyssä. Seuraavaksi nimi muuttui ID.Buzziksi muutama vuosi sitten ja ruvettiin horisemaan autonomisesta ajamisesta samalla kun ohjauspyörästä teht…
  • Volkkarin ID.Buzzin kehitystaival on kyllä hämmentävä suoritus. VW:ltä toki voi odottaa kaikenlaista, onhan dieseleihinkin törsätty tähän mennessä kai 30 miljardia. Tai muihin ID-malleihin ei osata kirjoittaa softaa. Mutta siis ID.Buzzin konseptista…
  • Ilman minkään brändin silmälaseja: nyt on menty aivan lepikkoon muotoilussa. Tämä olisi kammottava vaikka keulassa lukisi Ssangyong. Ristus!
  • 3 kuukauden käytön jälkeen hybridi-Mersuni bensiininkulutus 2,2 l/100km.
  • Tätähän tämä on nimenomaan BMW:n suhteen ollut jo vuosikymmeniä: Poliisi: 17-vuotias hurjasteli Bemarilla 206 km/h – ”Ajo-oikeus palautellaan joskus aikuisena sitten” https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006707448.html Muun muassa Tekniikan …
  • En tunne Kiiraa, mutta ymmärtääkseni hän on innokas moottoripyöräilija ja kai myös autoilija. Olettaisin hänen olevan noin 50-vuotias, ehkä vähän alle. Tästä tulee mahdolliseksi ajokokemuksen kartuttamisajaksi noin 30 vuotta. Voihan tosin olla, e…
  • Pääkirjoituksen väite toimittajan 5 miljoonan kilometrin ajokokemuksesta on yksiselitteisesti mahdoton, jollei Kiira ole 150-vuotias. Kuvista päätellen hitusen nuorempi.
  • Asiallinen kysymys Samilta, johon täällä tavalliseen tapaan vastauksena lähinnä älinää. Yritetäänpä. Jokainen toki päättää itse kuinka paljon haluaa rahoituksestaan maksaa. Yleisesti ottaen 10% lähestyvät korot ovat todella suuria. Laske vaikka E…
  • Heh. Ei minulla toki ole BMW:tä tai mitään muutkaan tuotetta vastaan yhtään mitään. Ne ovat tuotteita. Sen sijaan kahden aikaisemman kommentoijan keskenkasvuista ajatusmaailmaa vastaan minulla on hyvinkin paljon. Kuten jokainen ymmärtää, esimerkiksi…
  • Seuraava BMW romuna: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4c48aa41-5377-46d7-a0f0-2d10c8c2820c
  • Taas mennään. Voimia omaisille. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3dbd4ef7-d114-4d3d-8ac7-a0c9b33eda37
  • @740 GLE kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: tracktest kerro vielä miten tiekaide hyökkäsi BMW:n kimppuun. Miksi yhden BMW kuljettajan pitäisi vastata muiden BMW kuljettajien ajamisesta? Mikä on sinun vastuusi siihen,…
  • Kyllä se Helsinki-Tampere-Helsinki, tai vastaava, on ihan arkipäivää. Keskustassa sähköauton lataaminen onnistuu, mutta entä asiakkaan pihassa reunakaupungilla? Pidennetäänkö työpäivää tunnilla-parilla lataamisen vuoksi ABC:n viehättävässä kahvilass…
  • Sähköautojen ongelma ei ole toimintamatka vaan toimintamatka-hintasuhde. Sadan tonnin auto, jolla ei pääse Kolera-altaalta Tammerkosken rannalle ja takaisin on - no - juuri sitä. Tästä saattaa kieliä esimerkiksi runsaahko tarjonta vähän ajettuja Aud…
  • Ja päätämme kaupallisen tiedotuksen tähän.
  • Talvivertailun ideana on löytää absoluuttisesti paras talviauto vuoden uutuuksien joukosta. Samalla periaatteella soisi tehtävän enemmänkin vertailuja.
Default Avatar
Jäsen 13.05.2015 alkaen
8 aloitettua keskustelua
193 viestiä
0 ×   16 ×