Mistäköhän saisi koosteen eri hybridien ominaisuuksista, jotta voisi valita itselle sopivimman?
Tarve olisi:
- yli 50 km sähköllä
- lämpöpumppu
- nopea lataus
- kiihtyvyys alle 7s 0-100 km/h
- maasturi tai crossover tai vähän korkeampi istumakorkeus
- mukautuva vakkari
- risteävän liikenteen varoitus
- kaistavahti
- mukautuvat valot
- apple carplay
- hyvät istuimet
- hintakin voisi olla alle 50000
https://autovertaamo.traficom.fi/
Ei ihan mahu hinnan puolesta, mutta muuten kyllä
Lataushybridi DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4
Tyhmä kysymys, mutta mikä tarve on auton kiihtyminen alle 7 s 0-100km/h?
Onko auto ei sopiva jos aikaa meneekin 7,5s.
Eipä taida löytyä noihin vaatimuksiin sopivaa vaihtoehtoa ainakaan uutena.
Juu, kyllä se vielä käy. Eikös ID3 taivu siihen? Tykkään vain, että on hyvä kiihtyvyys ja ohittaessa ei tarvitse arpoa. Mielummin kyllä saisi kiihtyä alle 6s.
Kerro missä tilanteessa sitä normia 10s kahta puolta olevaa parempaa kiihdytystä tarvit, nopeuserot ohitettavaan sallitunrajoissa on niin pienet, että sen kelaa joustavasti pidemmällä turvavälillä jo ennen ohitukseen lähtöä.
Voisitko tinkiä:
-ei lämpöpumppu
Mutta pääsisit yli 50km sähköllä, kiihtyvyys alle 5s. SUV-malli ja erittäin tilava sellainen.
Jos voit, niin kannattaa ostaa vaikkapa Saksasta tai Hollannista käytetty Tesla Model X. Hinnan varmaankin saat alle 50k ihan kunnollisellekin menopelille. Ja ajoakussakin vielä neljä-viisi vuotta takuuta jäljellä. En tiedä varmaksi, miten X-malleja löytyy käytettynä, mutta tiedän yhden Saksasta tuodun Tesla S:n, joka osuu tuohon hintahaarukkaan ja on ihan ok peli. Siihen tulee edelleen OTA-softapäivityksiä. Sen auton hardware ei tue kaikkia ohjelmisto-ominaisuuksia, mm. kameroita ei ole niin montaa kuin nykyisissä malleissa. Model X:stä en tiedä vaikka siinä olisi jo kameratekniikka uudempi, onhan se mallinakin uudempi.
Tee "digiloikka" ja hyppää suoraan hybridin yli täyssähköön.
Joko kävit tuolla Quun ehdottamassa "Autovertaamossa"? Sieltä tosin löytyy tuolle <50t€ rajoitukselle vain uusia malleja.
"Pieni monikäyttöauto" ehdotuksena seuraavasti:
"Iso monikäyttöauto" -valinta vaihtaa nämä:
Noin! Nyt sinun on helppo mennä katsomaan noista ne loput: saatko varustelutoiveet osumaan. Voit tietysti aina tarkistaa, miltä näyttää muiden "segmenttien" valikoima.
Ja hinnat ovat tietysti "alkaen".
Jos tuo toiveesi sisälsi mahdollisesti käytetyt (plugin) hybridit, niin laitoit meidät suonsilmäkkeeseen. Ei sellaisille ole mitään "ominaisuustaulukkoa" vertailtavaksi olemassakaan.
Plugarihybridejä on uusina myyty nykyvinkkelistä jo suht. monta vuotta ja kaikkea mahdollista välillä 30-200t euroa, iästä ja mallista riippuen kalleinkin on saattanut jo tipahtaa alle 50t egeen. Varustelusta ei selviä, mikä on oletusta ja mikä ruksattua, tietenkään. Pieni helpotus on tuo auton kokotoiveesi, mutta saat ihan itse selvittää käytettyjen osuuden kyllä. Nettiauto.comiin hakuehdoksi plugin ja hinta max. 50000 euroa. Ehkä saat itsellesi myös selväksi, mistä on kyse tarjonnallisesti suhteessa kysymykseesi alussa. Max. hintaa hipoen vaihtoehdoksi tulee vähän käytetyistä tila-autoista vaikkapa Peugeot 3008 ja BMW 225
Ja vihjeeksi: VW ID3 ei ole hybridi, se on täyssähköauto.
Tämä on köyhien ongelma, joka ei koske meitä, joiden tuloilla nopeutta ei rajaa auton suorityskyky vaan päivasakot.
Mulla tää menee niin, että aina kun tulot ovat niin hyvät, että tuollaisia 50k maksavia autoja viitsii ostella, niin päiväsakot ovat minimissä. Silloin kun taas päiväsakot ovat tuntuvia, niin ei ole puhettakaan, että viitsisin surkeaa ostovoimaani käyttää uusiin autoihin. Suomi on kurja paikka olla palkkatöissä niissä tuloluokissa, jotka kustantavat tulonsiirrot.
Hyvin junailtu! > @NHB kirjoitti:
Hyvin junailtu!
Nyt minä putosin kyydistä, eikö ne päiväsakot ole rangaistavuudeltaan tasapuolisia tulojen mukaan.