"Toivotaan onnellista yhteistä matkaa sinulle ja uudelle autohankinnalle!"
Kiitos! Olen hyvin tyytyväinen uuteen autooni. Priuksessa oli hyvät puolensa, uudessa on omansa. Ajellaan ja katellaan.
"
Onko tällaisessa keskustelussa ideaa? Jos Bemarin uuden 5-sarjan ohjauksesta ei pidä, niin sitten ei varmaan osta sellaista? Jos pitää tai asia ei häiritse, voipi harkita Bemaria muiden muassa."
Tästä tulee mieleen se vuosia kestänyt märehti…
Tein tällä viikolla autohankinnan. Valinta oli monellakin tavalla musta hevonen sillä kyseinen merkki ei ollut alkuperäisellä pohdintalistallani. Lisäksi auto käy dieselpolttoaineella vastoin alkuperäistä suunnitelmaani. Tein mielestäni hyvät kaupat…
Aloittaja päivittää keskustelua. Olen keskittänyt tarjonnan haravoinnin B-mallin Mersuihin (A- ja C- mallit varauksin) sekä 2- ja 3- sarjan Bemareihin. Mazda6 kiinnostaa jonkin verran edelleen, ja mustana hevosena Opel Insignia. Kävin koeajolla manu…
Noin lyhyessä ajassa juuri mistään mallista ei muodostu haluttua keräily- tai kulttiautoa. Vai tuleeko mieleen vuoden 1997 autoja, jotka olisivat tuplanneet uushankintahintansa?
Ihan asiallisesti tämä keskustelu on mielestäni edennyt. Toki olisin toivonut enemmän mielipiteitä ja kokemuksia keskustelun aloituksessa mainitsemistani autoista.
Korealaisilla ei ole oikein mitään kiinnostavaa tarjolla. Ioniq ja Niro voisivat tulla kyseeseen, mutta toistaiseksi ne ovat budjetin ulottumattomissa. Vaikka auton ostossa on kohtuullisen tarkka budjetti, ei se tarkoita viimeistenkin hilujen käyttä…
Nykyinen autoni on -08 Prius, eikä Prius tällä hetkellä ole ostoslistalla. Ei minulla Priusta vastaan sinänsä mitään ole, mutta aikansa kutakin. En tiedä mitä tarkoitat teknisillä ongelmilla, mutta ainakin omassa Priuksessani on ollut jonkin verran …
Minulla on ollut sama nimimerkki vuodesta 2002 alkaen, siis jo ennen kirjautumispakkoa ja paljon ennen tätä uutta foorumia. Ennenvanhaan riehumisen täällä hoiti nimimerkki putput, mutta nykyään haukkumiset ja muut asiattomuudet ovat tämän toisen käs…
B-Mersun uudistus 2012 ei ollut pelkkä facelift, vaan auto meni ihan uusiksi. Esimerkiksi edeltäjämallin välipohjarakenteesta luovuttiin. Ulkonäöstä olen samaa mieltä. Mutta kun ei tuo nykyinenkään kärry ole mitään kaunista katseltavaa, niin ehkä ti…
Mazda tuntuisi kiinnostavimmalta tällä hetkellä, ainoastaan ruostemaine epäilyttää. BMW:n kolmonen paukuttelee budjettia, ja kiinnostavasta 2-sarjastakaan ei tarjonta alle 25t ole kovin kummoinen. VW-konsernin autoista kannattaa kuulemma välttää van…
"Vähälahjaisuutesi on ilmennyt noiden 33 vastauksen aikana mitä olet tänne ulostanut joten turpa tukkoon. Nimimerkin takaa on helppo lässyttää. Kaltaisesi ovat pelkkiä luusereita jotka pätevät näin kun eivät muuhun kykene. Lapsellisuus näkyy ja kuul…
On sulla otsaa. Pistät omat sekoilusi muiden ymmärtämättömyyden piikkiin ja haukut vielä päälle. Tasollesi ei noin vain vajota, sen täytyy vaatia jo työtä.
Tracktest. Iltapäivällä suorastaan patistit NHB:tä täydentämään vanhoja kirjoituksiaan, mutta nyt illalla siinä ei mielestäsi ole mitään järkeä (ilman vinkkiä, laitetaan tämä nyt vielä, kun kuitenkin siihen vetoat). Eli ei kannata ihmetellä jos tääl…
Mielestäni vanhojen viestien täydentäminen tai muuten muokkaaminen on aika älytöntä, eikä edusta kovin hyvää keskustelukulttuuria. Uudemmilta kommenteilta putoaa pohja jos vanhempien viestien sisältöä muutetaan. Ehkä jos on tullut kirjoitettua jotai…
Budjetti on tuo ilmoitettu, eikä yhtään haittaa, vaikka se alittuisikin. Jos olisin valmis maksamaan enemmän, panostaisin ennemmin auton tuoreuteen kuin nelivetoon tai tehokkaampaan moottoriin. Ne kun eivät tarjoa minulle juuri mitään lisäarvoa.
Onhan noita autoja maailmassa, toiset kiinnostavampia kuin toiset. Noista Honda voisi tulla kyseeseen, ei ehkä juuri tuo yksilö tosin. Ilmoitettu kulutus ja päästöt ei kyllä ole ihan tätä päivää.
Runflat-renkaiden tarjoaminen tuskin johtuu autokaappauksista tai moottoriteiden turvallisuudesta, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että ihmiset eivät halua vaihtaa renkaita tien varressa.
Olen itse tehnyt samanlaista pohdintaa erilaisten hybridien kanssa, mutta koeajon tasolle asia ei ole vielä edennyt. Oma Priukseni edustaa vuonna 2004 esiteltyä tekniikkaa, ja kulutus sekalaisessa ajossa on suunnilleen sama kuin edellisen kirjoittam…
"Lopputulos on ettei Toyotan hybridin ajo poikkea sähköautolla ajosta.
Napista käyntiin ajosuunnan valinta ja sähköllä lähdetään, tarvittaessa polttomoottori tulee mukaan."
Eikös se tuolla tavalla tapahdu kaikilla automaattivaihteisilla ajaminen…
Minulla on ollut Prius jo kuutisen vuotta, auto itse on vielä pari vuotta vanhempi. Kaikkiin muihin puutteisiin, kuten tunnottomaan ohjaukseen, totuin hyvin nopeasti, mutta tuo moottorin voimakas ääntely melko maltillisissakin kiihdytyksissä häirits…
Jos jollain menee tuo sekaisin vanhan XC60:n kanssa, lienee optikolla käynti paikallaan. Kaunis ei ole se laatusana, jota itse käyttäisin, mutta muotoilu on kieltämättä onnistunut. Sopivasti raikas ja mutta silti ilman häiritseviä yksityiskohtia tai…
740GLE
"
Kone pitkittäin?
A-W mäkeen ja ZF-8 tilalle?
Kova neliveto tai takavetoon prosessorin ohjaamana liitettävä etuveto?
Värikoodi mustaherukka yhä tuotannossa?
Ja nimi paperin alareunaan…"
Mutta eihän se nykyinen täytä yhtään näistä …
Nykyistä Priusta on aika vaikea ymmärtää, varsinkin kun Toyotan omastakin mallistosta löytyy kilpailukykyisempiä hybridejä halvemmalla. Ehkä sitä voisi ajatella jonkinlaisena modernina klassikkona tai statusesineenä, mutta ainakaan jälkimmäiseen ei …
Toyotan perinteinen tekniikka on hyvä (osa)selitys Toyotan luotettavuudelle, mutta ei se tee siitä mitään illuusiota. Takavuosina Toyota edusti kansanautoissa melko edistyksellistä moottoriteknologiaa moniventtiilitekniikan ja muuttuvan venttiiliena…
tracktest: "Toyotan kohdalla illuusio kestävyydestä perustuu täysin vanhentuneeseen tekniikkaan. Tätä ei Toyotaa ylistävät totuudentorvet näytä millään ymmärtävän."
Mutta jos kestävyys perustuu vanhentuneeseen tekniikkaan, miksi se olisi illuusio…