Enpä muista vähään aikaan nähneeni noin suurta tarvetta muiden hyväksynnälle. Näytät ottavan lähes henkilökohtaisesti kaiken Teslaan kohdistuvan kritiikin, vaikka käytännössä olet itsekin myöntänyt mm. vakionopeudensäätimen toimimattomuuden huonossa…
@Lukija33539 kirjoitti:
Lupaukset on lupauksia ja käytäntö hieman muuta. Omassa autossa lupaus ~600km, tämän aamun auraamattomilla ja loskasilla teillä todellisuus oli luokkaa 50% luvatusta. Toki tuolla pärjäsi lataamatta ja illalla paluumatkalle…
Kumppanin anti keskusteluun taitaa olla, että asia ei ole niin yksinkertainen eikä mikään neuvo kelpaa. Varsinkaan millään sijoitusten tuotolla on turha tulla leveilemään.
@Kumppani kirjoitti:
Höpsistä sentään! Sinun siis ei pitänyt opettaa sijoittamisesta, vaan kertoa miten parhaiten saisi TÄNÄÄN ostettua autonsa, nyt.
@740 GLE kirjoitti:
Kerroin jo tuossa yllä.
Kun puhuit S&P5…
Taitaa olla tämä tutkimus, valitettavasti koko materiaali on vain norjaksi: https://www.toi.no/publications/evaluation-of-the-crash-effects-of-section-control-article32639-29.html
@Lukija336949 kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
@Lukija336949 kirjoitti:
Esimerkiksi Norjassa todettiin laajoissa tutkimuksissa, että niillä tieosilla, joissa automaattinen keskinopeusvalvonta oli ollut käytössä…
@Lukija336949 kirjoitti:
Esimerkiksi Norjassa todettiin laajoissa tutkimuksissa, että niillä tieosilla, joissa automaattinen keskinopeusvalvonta oli ollut käytössä, liikenteessä kuolleiden ja vakavasti loukkaantuneiden määrä väheni 49–54 prosentt…
@Kumppani kirjoitti:
Minä oikaisin tuolta osin itseni jo ennen kuin jälkijunassa tulit mukaan. Edelleenkään en löydä kuin PROSENTTEJA aiheesta 13.10.2024 19:22, johon kommentoin.
Korjasin väärinkäsityksesi heti 21:08.
Näet viestissä pe…
Taitaa Kumppania kiinnostaa asia niin paljon, että pystyy ymmärtämään kuukausittain julkaistun tilaston täysin väärin: "Ei ne prosentit, vaan määrät. Jos viimeksi on myyty 4 Geelyn autoa, niin +25% on 5 autoa. Vuhuuu."
@Kumppani kirjoitti:
OK, kiitos kommentteista. Tulkitsen uudestaan: jos sähköautoja on myyty 100 niin Geelyn ja VAGgineen osuus niistä on vähän alle 50%. Edelleen kiinnostaa ne määrät, josta näkee luvut suhteutettuna henkilöautojen kokonaismyynti…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
Myönnä nyt vain, että kuvittelit prosenttien edustavan myynnin kasvua. Menee osaltasi muuten aika noloksi
Osuudet olen laskenut trafin ensirekisteröinneistä, jotka…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Kumppani kirjoitti:
Taidat olla @Lukija33539 vanha nimimerkki Topi...?
Geely 24,8 %
VAG Group 24,5 %
Ei ne prosentit, vaan määrät. Jos…
@Kumppani kirjoitti:
Taidat olla @Lukija33539 vanha nimimerkki Topi...?
Geely 24,8 %
VAG Group 24,5 %
Ei ne prosentit, vaan määrät. Jos viimeksi on myyty 4 Geelyn autoa, niin +25% on …
@Lukija31722 kirjoitti:
Meillä päin pyöräilijät tavallisimmin pysähtyvät kiltisti suojatien viereen odottamaan sopivaa rakoa ylittääkseen suojatien sopivassa välissä. Kun pyöräilijä pysähtyy, hänestä tulee samantien jalankulkija, jolloin hänellä …
@Kumppani kirjoitti:
@Yosemite J kirjoitti:
Joillekin ei satasen vauhti riittänyt. Olivat kai niitä parempia kuskeja...
Nämä kuskit ovat parasta A-luokkaa, ne eivät kohella...
Tämä sisältää ajatuksen, että kirjoi…
@Lukija336949 kirjoitti:
Onko kellään käsitystä miksi työmaan nopeusrajoitus jatkuu edelleen pitkään työmaan jälkee.
Hyvä kysymys, vastoin ohjeistusta se ainakin on
Kappale 3.1.8: https://ava.vaylapilvi.fi/ava/Julkaisut/Vaylavirasto/v…
@Herbert kirjoitti:
Mihin viittaat suosituksellasi?
Haluat ilmeisesti edelleen kertoa, että rajoitusnopeudella ajavat eivät ole enemmistössä vaikka keskinopeuksien jakauman huippu ja suurin massa osuu erittäin lähelle rajoitusnopeutta?
@Herbert kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Riippuu tietysti siitä, millaisen nopeushaarukan lasket suurinta sallittua ajaviksi. 110-120 vai 119-120. Jokunen sivu taaksepäin eräs nimimerkki sa…
@Herbert kirjoitti:
Tietysti pitää. Mutta jos itse luopuu ylinopeudesta, vähenee toisen ylinopeuskuskin aiheuttama haitta oleellisesti. Siitä kannattaa aloittaa, kun omaan toimintaan on helpompi vaikuttaa kuin muiden. Samalla ohitustarvekin v…
@Herbert kirjoitti:
Jos itselläni olisi tapana ajaa sääntöjen vastaisesti, kokisin ehkä enemmän ongelmia muista sääntöjen vastaisesti ajavista. Perustuuhan liikenne ennakoitavuuteen ja ennakointi perustuu sääntöihin.
Usein näen kyllä tilan…
@Lukija209751 kirjoitti:
Teit siis melko yllättävää ja nopeaa ohitusta ja silti pakettiautokuski ehti puolustamaan reviiriään? Ettei kyse olisi ollut jostain muusta noepudenmuutoksista. Mutta oliko tuossa ohituksessa mitään järkeä, kun juuri enne…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Lukija209751 kirjoitti:
Eikö gaussin käyrän ideana ole olla huipun suhteen liki symmetrinen? Yli 120 ajavia on tuskin lainkaan, mikä johtuu rajoituksesta ja käyrä on vain puolikas.
No sit…
@Herbert kirjoitti:
Huippu osuu n. 115 kohdalle eli on aika lähellä keskinopeutta 113.
Aamuyöllä kello 0-5, kyllä. Muuten huippu on haarukassa 115-118.
@Herbert kirjoitti:
Mistä sain tuon datan, itse en matetiaalia siihen löytänyt?
Entä mikä on vasemman reunan asteikko?
Näyttää myös siltä, että 120 ajavat eivät ole enemmistössä.
https://tie.digitraffic.fi/ui/tms/history/
…
@Herbert kirjoitti:
@Lukija57294 kirjoitti:
Minulla ei ole tiedossa moottoriteiden nopeusjakauma. Epäilen, ettei se mene Gaussin käyrän mukaan, ellei käyrän asteikkoa skaalata niin epätarkaksi, että huippukohta on 80 ja…