Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Koska en tietotekniikasta paljon mitään ymmärrä, ihmetyttää tämän uuden TM-sivuston käyttäytyminen vanhemmalla iPadilla eli sivusto * pyytää jatkuvasti muistikapasiteetin laajentamista * latautuu todella hitaasti * kaatuilee jatkuvasti ja ilm…
  • Ajelin varmaan lähes 10 vuotta ilman rengasrikkoja, mutta nyt viimeisen vuoden sisällä olen joutunut kolmesti paikkauttamaan renkaan ruuvin tai naulan tekemän reiän takia...
  • Sähköjänis: "Joku voisi hämmästyä siitä että tekniikan ja autoilun erikoislehti alkaa olla ainoa media Suomessa jota eivät nämä VW-konsernin ongelmat kiinnosta...". Kiinnostuksen asteita ja aiheita on monenlaisia: Kyllä Tekniikan Maailmaa varmas…
  • Nykyinen TM on valitettavasti suuri pettymys tällaiselle lehteä aktiivisesti pitkälti yli 40 vuotta lukeneelle. Eilen postilaatikkoon kolahtaneessa numerossa oli jälleen kerran itselleni erittäin vähän mielenkiintoista luettavaa ja lisäksi tämä nett…
  • Uutta parin viikon ikäistä autoani valitessani tutkin ja koeajoin TM-vertailun autoista kaikki paitsi Subarun ja lisäksi Vectran, C-5:n, C-4:n, Mazda6:n Lagunan, 407:n ja CR-V:n sekä vielä Qashqainkin. Omat näkemykseni osuvat TM-vertailun kanssa aik…
  • Eilen iltapäivällä hieman neljän jälkeen Tuusulanväylällä pohjoiseen: Ruuhkajonossa Kehä I:n jälkeen vauhtia n. 40 km/h ja peileistä katselin, kun vasemmalle kaistalle taakseni vaihtoi kaistaa BMW. Hetken päästä soi torvi pitkään ja hartaasti j…
  • Opelixi: Vuosikaudet kaikki ovat tottuneet jo siihen, että autoilija ei taatusti hidasta ellet pienellä riskillä astu suojatielle. Itse joudun(?) mm. ruuhka-aikoihin nykyään kävelemään uuden duunini takia paljon Stadin keskustassa - mm. E…
  • "Tässä Suomen kuskit ovat umpikehnoja - 'Vaatii täydellistä parantamista'." http://www.iltalehti.fi/autot/2012060115659289_au.shtml Niinpä, jatkuvasti tuota sääntöä rikotaan. Varmaan yksi kymmenestä (mutu) pysähtyy/hidastaa päästääkseen s…
  • Virkamiesmv: Ei ole minun vikani jos takana tulevan kuljettajan otsasuoni pullottaa ja posket punottaa nopeusrajoitusten takia. Sama se, en välitä valojen vilkutteluista enkä tööttäilyistä. Jatkan ajoa edelleen nopeusrajoituksen mukaan. Nopeus…
  • ritsa: Linkki. Näytä missä alle puoli promillea tekee ihmisestä vaarallisen. Muuten et ole uskottava. Omasta uskottavuudestani viis, mutta nyt tosiaan lopetan osaltani tämän keskustelun tähän. http://www.liikenneturva.fi/www/fi/tutk…
  • ritsa: Ei väitä mutta silti tosissaan ehdottaa promillerajan laskua. Jos ja kun halutaan oikeasti tehdä jotain sellaisille jotka eivät halua sopeutua yhteiskuntaan tämä viesti ei ole oikea, viesti tuntuu olevan se että jokainen joka vähänkin on…
  • drive: Tyttörukka olisi edelleen hengissä, jos olisi ollut varovaisempi tietä ylittäessään. Täysin käsittämätöntä tekstiä! Se on siis 11-vuotiaan suojatiellä kävelleen lapsen vika, että jäi kaahaavan rattijuopon yliajamaksi??? dri…
  • Opelixi: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012010515041343_uu.shtml Promillerajan laskusta on täällä keskusteltu ennenkin, mutta taas voi kysyä sen kannattajilta, että olisiko tämä tyttörukka vielä hengissä, jos raja olisi ollut 0.2? Ti…
  • Ajattelija2013: Yksi kitkoja puolustavien selvä tarkoitushakuinen argumentti taas on, että mieluusti muistellaan viime talvea, joka oli poikkeuksellisen lämmin. Pari edellistä talvea olivatkin todella talvisia. Oli jatkuvasti niin kylmä, että e…
  • SuFo: Jäällä jarrutettiin 50-0 km/h ja asfaltilla 80-0 km/h eli noita metrimääriä ei kannata pahemmin vertailla. Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että märällä asvaltilla Goodyear-kitka pysähtyi huomattavasti nopeammin kuin Nokian-nasta. J…
  • Ajattelija2013: Toisaalta oma varovaisuus ei aina riitä. Kun joku muu mokaa, niin haluan, että autoni pysähtyy/kääntyy mahdollisimman nopeasti. Tietyissä olosuhteissa nastojen ja kitkojen välinen ero on dramaattisen suuri. Niin suuri, että se …
  • Eipä taida kitkoillakaan saadut säästöt auttaa. Tieverkon kunnostustarve on arviolta kaksi miljardia euroa, joten uusia maksuja on autoilijoille luvassa (joita niitäkään tuskin tullaan käyttämään täysmääräisinä tieverkon parantamiseen): http://…
  • Opelixi: Herbert: Aloittajan kommenttiin liittyen, itse en ole tuollaiseen käytökseen törmännyt juuri koskaan, joten kovin yleistä punaisiin pysähtyminen ja siitä jatkaminen ei kuitenkaan taida olla, eikä siten iso ongelmakaan. Harvoin tu…
  • just drive: Sanotaanko vaikka näin, että järjen käyttö on sallittua, jos sitä on yhtään pääkoppaan siunaantunut. Arvostan toki sitä että ihminen kykenee kurinalaiseen ja järjestelmälliseen toimintaan, mutta tyhjässä risteyksessä helottavaa…
  • just drive: Keneltä se on pois, jos jättää jököttämättä tyhjissä valoissa? Liikenteen on tarkoitus toimia tehokkaasti, ja tyhjän odottaminen ei sitä ole. Silloinko liikenne siis toimii tehokkaasti, kun jokainen soveltaa liikennesääntöjä …
  • MatLog: Valinta on helppo tehdä: - jos on mahdollisuus valita muu liikennemuoto kuin yksityisautoilu silloin kun tienpinnat ovat liukkaat, valinta on: kitkarenkaat - jos joutuu ajamaan autoa kaikissa olosuhteissa, valinta on nastarenkaat. …
  • mikahe: Penteles: ... mutta sitä en ymmärrä että heti kun se on auton mitan verran päässyt edelle niin vaihtaa takaisin eteeni vaikka vasemmalla kaistalla ei ole autoja sen paremmin edessä kuin takanakaan. Varsinkin märällä tien pinnalla se ärsy…
  • FARwd: Paitsi ehkä ymmärtämättömyyttään ne, jotka laput silmillä vaativat promillerajan laskemista ja "pikatuomioita" ajattelematta sen pidemmälle niiden seurauksia lääkkeitä laillisesti käyttävien oikeusturvaan tai poliisin resursseihin nähden…
  • Herbert: Kyse ei ole oikeudesta ajaa pienessä huppelissa. Herää jo!... simppa: Miksi minun "viihdekäyttöäni" pitäisi suitsia? Perustelkaa nyt, mitä tuomittavaa siinä on, että saatan ajaa yhden kaljan taikka viinilasillisen jälk…
  • ritsa: Ei todellakaan ole enkä ymmmärrä miten raiskaus liittyy liikenteeseen. Syytä oikeuslaitosta sen kyvyttömyydestä tehdä oikeita päätöksiä päivänselvissä asioissa. "En ymmärrä." No niinpä! Oikeuslaitos ei lakeja säädä. Mutta ehk…
  • ritsa: Tämä ei muuta sitä tosiasiaa että lievät promillemäärät eivät näy tilastoissa. Yritä nyt ymmärtää tämä asia, lievä rattijuoppous ei aiheuta onnettomuuksia. "Lievä rattijuoppous"... jokin aika sitten puhuttiin paljonkin termistä …
  • ritsa: Ei siinä pitäisi olla mitään huvittavaa kun tutkitusti mitään haittaa liikenneturvallisuudelle ei ole. Ylipäätään liikenne ei ole mikään huvipuisto. No jopas - yllättävä havainto: liikenne ei ole mikään huvipuisto. Joillek…
  • simppa: Millä rahoilla sinä hankit jokaiseen poliisiautoon tai edes jokaiseen LP:n poliisiautoon tarkkuusalkometrin. Ne ovat kalliita vehkeitä, joiden huoltokaan ei ole ilmaista. Suomessa on tällä hetkellä koko maassa n. 100 tarkkuusalkometri…
  • 740 GLE: Haluatko jatkaa sädekehäsi kiillottamista vai kerrotko kuinka promillerajaa alennetaan kaikkein vaarallisimpien rattijuoppojen kiinnijäämisriskiä pienentämättä? En ole liikennevalvonnan asiantuntija, eikä minun tarvitse ollakaan…
  • On niin koskettavaa kuinka me suoraselkäiset suomalaiset nousemme apinan raivolla puolustamaan ikiaikaista oikeuttamme ajella pienessä kännissä liikenteessä. Ihan kyynel silmäkulmasta herahtaa, kun niin empaattisina tässä asiassa ajattelemme etenkin…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
14 aloitettua keskustelua
163 viestiä
0 ×   0 ×