kitkaaja

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • misar: diesel-autojen lämmityksen ja voimatalouden tuottamat hiukkaspäästöt, jotka eu:n alueella arvioidaan 300-500000 tuhatta henkeä vuosittain vaativaksi asiaksi, Onkohan tämä nyt sitten sitä nastakiihkoilijoiden tapaa esittää asioita ;-…
  • MatLog: Kyse oli tapahtuneiden onnettomuuksien analysoinnista... Minulla ei ole paniikkia, sen sijaan joku muu voisi hiukan kaivaa muistisolujaan, että saataisiin turha jankutus loppumaan. Jos et erota mikä ero on onnettomuuden syyllä ja ris…
  • MatLog: Tässä ketjussakin linkitetyn tutkimuksen mukaan kitkarenkaiden osalta syynä onnettomuksiin oli yleisimmin "keliin sopimaton rengastus". Nastarenkaiden osalta Höpö höpö jälleen sinun disinformaatiosi kanssa. Tutkimuksissa on main…
  • MatLog: Käydäänpä läpi tutkimuksia ja rengastehtaiden omia suosituksia. Ensinnäkin: kitkarenkaat tutkimusten mukaan tuottavat enemmän tiepölyä kuin nastarenkaat, ja se pöly on pääosin orgaanista luonteeltaan (=kumiasinesta). Linkit löytyy tästä …
  • Siis MatLog, tarkoitatko nyt tällä sitä, ettei niitä karhennetulla jääpinnalla tehtyjä testejä löydykään?
  • MatLog: Normaalit rengastestit on yleensä tehty karhennetulla jääpinnalla - jos olet eri mieltä,laita niiden lehtien nimet/numerot/vuosi, joiden testeissä erikseen on testattu karhennetun ja erikseen sileän jään pitoa. Laitapa itse maininta …
  • MatLog: kitkaaja:Tässä nähdään taas logiikkasi hienoinen ontuminen. Kun osa testeistä on puolestaan tehty kiillotetulla jääpinnalla, miksi erot noihin karhennetun pinnan tuloksiin sitten ovat olemattomat? Nyt en oikein ymmärtänyt, mitä oike…
  • MatLog: Joidenkin "normaalien" TM-rengastestien kuvissa on näytetty, miten jääpintaa karhennetaan "nastarengaslanalla" vastaamaan pää- ja kantateillä esiintyvää nastarenkaiden karhentamaa jääpolannetta. Karhennetulla jäällä kitkarengas toimii sel…
  • AkiK: Tutkitaan kaikki onnettomuuden osatekijät ja päätellään sitten mikä/mitkä tekjijät onnettomuuden aiheuttivat. Hieman yksinkertaistettuna lienee näin. Kuitenkin ohjeistuksissa tutkintalautakunnille on käsitykseni mukaan kehotettu etsimä…
  • Eri vuosien absoluuttiset jarrutusmatkat eivät ole vertailukelpoisia, koska kelit eivät ole samat. Jään karkeusasteessa voi olla pieniä eroja ja lisäksi testiautolla on oma osuutensa. Oleellista on verrata renkaiden keskinäistä järjestystä." …
  • MatLog: Kannattaa lukea viimeisimmän TM:n Lukijan palstalta toimittajan vastaus testiolosuhdekysymyksiin. Ai, mitähän siellä paljastetaan? Onko TM kenties valheellisesti kertonut testien olleen kiillotetulla jäällä? Voisitko tuon kertoa, ettei…
  • Mm. nimim. kitkaaja taas unohti, että puhuin tasaisesta jääpinnasta, mm. mustasta jäästä, jolloin kitkojen pysähtymiskyky tutkitusti heikkenee dramaattisesti. Nimenomaaan, noin 20%, kuten on ollut laita esimerkiksi TM:N testeissä kiillotetulla j…
  • Tämähän on jo moneen kertaan todettu: tasaisella jääpinnalla kitkarengas pitää huonosti, ja kitkarengas + ABS-jarrut ovat tasaisella jäällä onneton yhdistelmä. mikahen tulisi viimeinkin ymmärtää, että kitkarengas on tietyillä talvisilla keleillä …
  • Kysymyksessä on TM 7/2005, jossa verrattiin jarrutusmatkoja kitkarenkailla ja nastarenkailla. Nastarengas oli Hakkapeliitta 4 ja kitkarengas Continental ContiVikingContact3. ABS-jarruilla tasaisella jääpinnalla jarrutettaessa nastarenkaiden pysäh…
  • AkiK: Taajamissa jäiset jarrutuspaikat ja risteykset ovat aika tyypillisiä talvella. Aika paljon on lain mukaan ajavalla kitkamiehellä vauhtia suojatien kohdalla siinä vaiheessa kun lain mukaan ajavan nastamiehen auto on pysähtynyt suojatien etee…
  • MatLog: En saanut uusimmasta talvirengastestistä mistään selville, tehtiinkö jäätestit kiiltävällä vaí karhennetulla jäällä. Sen kuitenkin tiedän, että aiemmassa testissä testaattiin kumpaakin vaihtoehtoa, ja erot tulivat ei-karhennetulla jääpinn…
  • MatLog: Nimim. kitkaaja ei ilmeisesti ole tutustunut TM:n aikaisempaan, juuri tähän aiheeseen pureutuneeseen testiin. Kannattaa tutustua, ennen kuin leimaa keskustelijoita valehtelijoiksi. En todellakaan ole moisesta testistä kuullut. Väärin …
  • MatLog: 3. Keliolosuhteet, joihin kitkarengas on sopimaton,löytyvät lähes mistä tahansa autotehtaiden julkaisemasta rengastestistä: liukas jääkeli. Etenkin ABS-jarrut ja kitkat ovat huono yhdistelmä silloin, jarrutusmatkat moninkertaistuvat. Olik…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
18 viestiä
0 ×   0 ×