Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin

246 kommenttia
«13456789

http://www.autoblog.com/2008/01/18/report-ford-secretly-planning-summer-sale-of-volvo/



Ford on kiistänyt myyvänsä Volvoa, mutta nyt vaikuttaa siltä, että se salassa suunnittelee myyvänsä sen kesällä. Ruotsalaismerkki ei ole kohta kymmeneen vuoteen tuottanut sentin senttiä voittoa. Fordin mitta alkaa olla täysi ja lompakko tyhjä..



Ehkä venäläiset olisivat kiinnostuneita? Siellähän Volvo on suosittu auto. Ei kyllä voi ihmetellä, että Volvo on tuottanut pelkkää tappiota sillä se valmistaa rumia autoja, jotka ovat teknisesti epäluotettavia, aina kuluttajatilastojen häntäpäässä. Että oikein premiumia! Hah! Lisäksi imago on junttimainen. Viimeinen hyvä Volvo oli 700-sarja joskus 80-luvulla, vaikka sekin oli katastrofi luotettavuuden puolesta.



  
  • Anders-Simo:

    http://www.autoblog.com/2008/01/18/report-ford-secretly-planning-summer-sale-of-volvo/

    ... sillä se valmistaa rumia autoja, jotka ovat teknisesti epäluotettavia, aina kuluttajatilastojen häntäpäässä. Että oikein premiumia! Hah! Lisäksi imago on junttimainen. Viimeinen hyvä Volvo oli 700-sarja joskus 80-luvulla, vaikka sekin oli katastrofi luotettavuuden puolesta.




    :grin:



    Se oli hyvin sanottu, junttien traktori jonka ajo-ominaisuudet on suoraan 70-luvun jenkkilotjasta.



    :grin:

      
  • Vastaan tähän provoon, että viimeinen hyvä Volvo oli 900-sarja eikä 700-sarja.

      
  • edit:



    poistin viestini, koska fittipaldi poisti omansa ensin, enkä tahdo että vain omani näkyvät tuossa.



    tällaista keskustelua.. :sleepy:



    on hyvä että volvosta voi aina puhua :wave:

      
  • Anders-Simo:

    . Viimeinen hyvä Volvo oli 700-sarja joskus 80-luvulla, vaikka sekin oli katastrofi luotettavuuden puolesta.






    Mitähän hyvää jäi jäljelle? Karmea laatikkomainen muotoilu, huono ajettava (kankea mutta hutera), laiska, suurikulutuksinen jne. :smile:

    T. 740 GL:n viisi kk omistanut joskus.

    :ashamed:

      
  • Komppaan Anders-Simoa !

      
  • http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/articleId=124362/firstNav=Gallery/photoId=50241



    Ihan kamala auto tuo Maaliskuussa Genevessä julkaistava SUV :wink:

    En muuten luota tuohon Autobogin uutiseen tuosta kannattavuudesta. Taisi olla viime vuonna kun Volvon oman ilmoituksen mukaan heillä meni paremmin kuin koskaan ja myivät autoja ennätysmäärän. Se voi tietenkin olla mahdollista, että Ford nyhtää kaiken konserniavustuksena, jolloin tulos saadaan tappiolle jos niin verotus yms. syistä halutaan.



    image

      
  • Heh, jokainen 700-sarjalaiseen perehtynyt tietää, että kyseinen auto on pomminvarma samaan tapaan kuin vanhat mersut. Itse olen nähnyt useamman yksilön noita seiskasatkuja taksina (!!) pääkaupunkiseudulla. Tosin niin olen 80-l. mersujakin. 700-sarjalaisen rikkominen liene sula mahdottomuus.

      
  • Ja mitä tuohon imagoon tulee, niin mikäköhän oli suomen arvostetuin automerkki?`



      
  • simppa:

    Heh, jokainen 700-sarjalaiseen perehtynyt tietää, että kyseinen auto on pomminvarma samaan tapaan kuin vanhat mersut. Itse olen nähnyt useamman yksilön noita seiskasatkuja taksina (!!) pääkaupunkiseudulla. Tosin niin olen 80-l. mersujakin. 700-sarjalaisen rikkominen liene sula mahdottomuus.




    Niin aika harvasta pelistä se kampiakseli menee poikki. Muuta kaikkea "pientähän" tunnetusti merkki-intoilijat korjailevat varsin huomaamattomasti. :smile:

    Omassa yksilössäni (tuolloin 8 vuotias ja ajettu n 140 tkm) riitti puuhasteltavaa, lyhyestä omistusajasta huolimatta. :xmas: Mutta kestävähän se oli, kun ei se kampiakseli mennyt poikki kertaakaan.

      
  • Simppa: "Ja mitä tuohon imagoon tulee, niin mikäköhän oli suomen arvostetuin automerkki?"



    Lieneekö vaikuttaa kovinkaan paljon Fordin päätökseen kyseisestä asiasta, tuskin edes vaikka täällä myytäisiin Volvoa enemmän kuin Toyotaa.

      
  • Peri Arvo:

    Simppa: "Ja mitä tuohon imagoon tulee, niin mikäköhän oli suomen arvostetuin automerkki?"

    Lieneekö vaikuttaa kovinkaan paljon Fordin päätökseen kyseisestä asiasta, tuskin edes vaikka täällä myytäisiin Volvoa enemmän kuin Toyotaa.




    No joku tuolla sanoi Volvon imagoa kehnoksi. Toki Suomen myyntiluvut eivät vaikuta minkään merkin kohtaloon suuntaan tai toiseen.

      
  • simppa:

    Ja mitä tuohon imagoon tulee, niin mikäköhän oli suomen arvostetuin automerkki?`




    Voivoi... Aika säälittävä yritys.



    Tuollaisten toitottaminen vain vahvistaa harmaata tuulipukunössö-imagoa.

      
  • Warcraft:

    http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/articleId=124362/firstNav=Gallery/photoId=50241

    Ihan kamala auto tuo Maaliskuussa Genevessä julkaistava SUV :wink:
    En muuten luota tuohon Autobogin uutiseen tuosta kannattavuudesta. Taisi olla viime vuonna kun Volvon oman ilmoituksen mukaan heillä meni paremmin kuin koskaan ja myivät autoja ennätysmäärän. Se voi tietenkin olla mahdollista, että Ford nyhtää kaiken konserniavustuksena, jolloin tulos saadaan tappiolle jos niin verotus yms. syistä halutaan.




    Ensinnäkin tuo autohan vasta laatikkomainen onkin... Pieni kulma vain taitettu takaa. Ei nuo muutamat muilta kopioidut muotoiluelementit kuten Bemun kylkivekit ja Mondeo/Mazda6/JaggeXF ikkunalista/ikkunamuotoilu takana sitä hirveästi muuta sulavaksi.



    Ja tuo on konsepti, myyntiin tulee tod näk XC90:n tyylinen lattea laatikko.



    Hmm, et luota Autoblogin arvioon luotettavuudesta, ihan ok. Mutta sitten sanot että mielummin luotat Volvon omiin selityksiin?????? Just...



    Mitä tulee Fordin 'nyhtämisestä konserniavustuksena' niin voisit katsoa mitä jokaisen nykyisen Volvon pinnan alta löytyy: koko auto perustuu Fordiin, ja kaikki laitteisto on vahvasti konsernikamaa. Mieti vähän aikaa millaiset edellytykset Volvolla on selviytyä itsenäisenä ja millaisia nuo tuotteet olisivat omilla resursseilla ilman tuota järjettömän suurta Fordin osuutta autoissa.



    Tottakai täytyy huomioida noissa autoissa ne kulut mitä konserni laittaa tuotekehitykseen JA VALMISTUKSEEN, ei se mene niin että kaikki yhteiset kulut merkitään Fordin kuluiksi ja kaikki Volvon tuotot ovat puhtaasti Volvon tuottoja...



    Siihen en ota kantaa että tuottaako Volvo voittoa vai ei, mutta tuskin se mikään rahasampokaan on noilla pienillä myyntimäärillä jakeluverkostoon nähden. Plussana on se kuinka vähän on täytynyt muokata Fordeja joten tuotekehityskustannukset ja ehkä tuotantokustannuksetkin ovat kiitettävän alhaiset.



    En ole koskaan kuullut mitään kehuja Volvon katteista.

      
  • Putput:

    simppa:
    Ja mitä tuohon imagoon tulee, niin mikäköhän oli suomen arvostetuin automerkki?`



    Voivoi... Aika säälittävä yritys.

    Tuollaisten toitottaminen vain vahvistaa harmaata tuulipukunössö-imagoa.




    Mitäs säälittävää tuossa oli? Onko sinulla esittää parempaa faktaa? Ei varmaan, kuten ei yleensäkään.

      
  • Putput:



    Mitä tulee Fordin 'nyhtämisestä konserniavustuksena' niin voisit katsoa mitä jokaisen nykyisen Volvon pinnan alta löytyy: koko auto perustuu Fordiin, ja kaikki laitteisto on vahvasti konsernikamaa. Mieti vähän aikaa millaiset edellytykset Volvolla on selviytyä itsenäisenä ja millaisia nuo tuotteet olisivat omilla resursseilla ilman tuota järjettömän suurta Fordin osuutta autoissa.

    Siihen en ota kantaa että tuottaako Volvo voittoa vai ei, mutta tuskin se mikään rahasampokaan on noilla pienillä myyntimäärillä jakeluverkostoon nähden. Plussana on se kuinka vähän on täytynyt muokata Fordeja joten tuotekehityskustannukset ja ehkä tuotantokustannuksetkin ovat kiitettävän alhaiset.




    Mistähän olet saanut päähäsi, että Volvo perustuu kokonaan Fordiin? Ja toisaalta mikä siinä Fordissa yleensäkään on niin huonoa? Ford tekee ominaisuuksiltaan oikein hyviä autoja ja Fordin suurin ongelma on ollut herkkä ruostuminen ja alustassa on ollut joitain herkästi kuluvia osia. Noita ongelmiahan ei ole Volvoissa ja esim. alustan osissa on suuriakin eroja ja Volvot ei myöskään ruostu.



    Tähän sopii hyvin ote Tuulilasin 13/2007 V70 koeajosta:

    "Eri automerkit jakavat osia keskenään, joten ovatko autot samoja?



    Yhteistyötä ei salailla, sillä Volvon monesta alustaosasta löytyy FoMoCo-teksti. Ford Motor Companyn logot koristavat ainakin vetoakseleita ja tukivarsia. Logoista huolimatta esimerkiksi ylempien poikkitukien välillä on eroa: Volvon kaarevat tuet ovat paksumpaa tavaraa. Mondeon ylätuista kyseistä embleemiä ei itse asiassa edes löydy. Taka-akselilla autojen jousi-iskunvaimenninpaketti on samannäköinen, mutta poikittaisessa alatukivarressa on suuri ero. Volvon tukivarsi on kevytmetallia, Mondeon prässätty teräksestä. Entä miten on mittojen laita? Alustan strategiset mitat eivät ole samat, ulkomitoista puhumattakaan.



    Monet merkit ovat vieneet yhteistyönsä huomattavasti pitemmälle ja eri merkkien välille on haettu yksilöllisyyttä lähinnä pienillä ulkonäkömuutoksilla ja varusteilla. Samojen osien jakaminen ei tee autoista identtisiä, varsinkaan tässä tapauksessa. Auton ajettavuuteen voidaan vaikuttaa suuresti jo erilaisten puslien aulla sekä jousituksen, iskunvaimennuksen, kallistuksenvakaimien ja ohjauksen hienosäädöllä. V70 ja Mondeo eivät ole samanlaiset, minkä huomaa jo pienellä ajolenkillä. Esim. äänieristyksen suhteen ero on kenen tahansa havaittavissa: Volvo on selvästi hiljaisempi."

      
  • Kannaattaakin mennä kertomaan ihmisille että 'tuon ja tuon tutkimuksen mukaan Volvo on arvostettu' kun ympärillä olevat ihmiset nauravat kanariankeltaiselle T-5 R:lle. Se varmaan auttaa... :lol:



    Toimitusjohtajat oikein ihmettelevät kuinka paljon haluavatkaan peruspertin harmaata volvoa, naiset eivät jätä rauhaan ja lapset ihailevat suut auki: sehän on kuin nykyajan Aston Martin DB5! Kun ajaa Volvolla tuntuu kuin olisi itse James Bond...

      
  • Simo-Anders:

    PutPut

    Milläs autolla itse ajelet, ettei vaan olisi joku 1992-mallinen p####ralli-bemari ?




    Luulen, että iskän autolla kyseinen kaveri menee jos siihenkään ikä riittää. Meinaan kukaan puberteettivuosistaan eroon päässyt ei voi olla kannoissaan noin ehdoton.

      
  • Itseasiassa aika monella TJ:llä on Volvo, joten tuskin niissäkään piireissä pahemmin naureskellaan. Nimiä en nyt viitsi tähän laittaa.

      
  • simppa:

    Itseasiassa aika monella TJ:llä on Volvo, joten tuskin niissäkään piireissä pahemmin naureskellaan. Nimiä en nyt viitsi tähän laittaa.




    Pitäisikö tuon olla jokin uutinen? Ensinnäkin noita toimitusjohtajia on ties millaisista lafkoista, ja isoimmissakin on toki Volvolla ajavia. Mutta se mitä sanoin olikin ettei niitä mitenkään kovin arvosteta, kuten ei joidenkin TJ:n Corolloja... Ovat vain ostaneet edullisen auton kulkineeksi, siinä kaikki.



    Ja sen voin sanoa että kyllä niille varmaan useinkin naureskellaan, ei vain päin naamaa...

      
  • yritän tuhannennen kerran laittaa asiallista kritiikkiä volvosta, katsotaan osaako joku vastata jotain fiksua..



    Jos on volvo arvostetuin merkki, niin tässä

    muutamia raskauttavia asioita minkä takia en volvoa nimenomaan voi pitää suomen arvostetuimpana merkkinä:





    -se että volvo on konserni tuote joka ei suunnittele autoa itse alusta alkaen, ja jakaa tekniikkaa ja alustoja Eli tavallaan ottaa apua vastaan toiselta merkiltä! oli tuo sitten hyvin merkittävää tai vain jonkin verran, tuota ei voi missään nimessä arvostaa.



    asia on verrattavissa siihen että syöt jossain pikaruokaketjussa kuin että menisi ravintolaan joka loihtii ja suunnittelee itse laadukkaat safkat, heh.





    -Etuveto on kustannuskysymys- eli kuljettajan nautinnosta tingitään voiton maksimoinin ja massamyynninedistämisen nimissä.



    tuota ei voi missään nimessä arvostaa!



    niitä merkkejä jotka pitävät periaatteensa ja tekevät (korkeamman hinnan ja sitä kautta huonomman myynninkin uhalla ) ainoan oikean joskin kalliimman ratkaisun eli takavedon ( tai hyvän nelivedon ) voi todellakin arvostaa!





    -volvosta ja sen laadusta tulee paljon soraääniä kuten nitinät ja natinat, ajettavuuden ja ohjauksen huono tarkkuus, ym. asiat.



    suomen arvostetuimman auton ei luulisi saavan niin paljon huonoa palautetta.





    -volvolla ei ole tarjolla kunnon urheilullista, kiitettävän hyvällä ajettavuudella varustettua sportti mallia, eikä autourheiluosaamista.



    tuotakaan asiaa ei voi arvostaa.





    tämä on vain minun henk.koht mielipide, ja siitä on turha repiä pelihousuja.. :no_mouth:

      
  • A-utoilija:

    Putput:


    Mitä tulee Fordin 'nyhtämisestä konserniavustuksena' niin voisit katsoa mitä jokaisen nykyisen Volvon pinnan alta löytyy: koko auto perustuu Fordiin, ja kaikki laitteisto on vahvasti konsernikamaa. Mieti vähän aikaa millaiset edellytykset Volvolla on selviytyä itsenäisenä ja millaisia nuo tuotteet olisivat omilla resursseilla ilman tuota järjettömän suurta Fordin osuutta autoissa.

    Siihen en ota kantaa että tuottaako Volvo voittoa vai ei, mutta tuskin se mikään rahasampokaan on noilla pienillä myyntimäärillä jakeluverkostoon nähden. Plussana on se kuinka vähän on täytynyt muokata Fordeja joten tuotekehityskustannukset ja ehkä tuotantokustannuksetkin ovat kiitettävän alhaiset.


    Mistähän olet saanut päähäsi, että Volvo perustuu kokonaan Fordiin? Ja toisaalta mikä siinä Fordissa yleensäkään on niin huonoa? Ford tekee ominaisuuksiltaan oikein hyviä autoja ja Fordin suurin ongelma on ollut herkkä ruostuminen ja alustassa on ollut joitain herkästi kuluvia osia. Noita ongelmiahan ei ole Volvoissa ja esim. alustan osissa on suuriakin eroja ja Volvot ei myöskään ruostu.

    Tähän sopii hyvin ote Tuulilasin 13/2007 V70 koeajosta:
    "Eri automerkit jakavat osia keskenään, joten ovatko autot samoja?

    Yhteistyötä ei salailla, sillä Volvon monesta alustaosasta löytyy FoMoCo-teksti. Ford Motor Companyn logot koristavat ainakin vetoakseleita ja tukivarsia. Logoista huolimatta esimerkiksi ylempien poikkitukien välillä on eroa: Volvon kaarevat tuet ovat paksumpaa tavaraa. Mondeon ylätuista kyseistä embleemiä ei itse asiassa edes löydy. Taka-akselilla autojen jousi-iskunvaimenninpaketti on samannäköinen, mutta poikittaisessa alatukivarressa on suuri ero. Volvon tukivarsi on kevytmetallia, Mondeon prässätty teräksestä. Entä miten on mittojen laita? Alustan strategiset mitat eivät ole samat, ulkomitoista puhumattakaan.

    Monet merkit ovat vieneet yhteistyönsä huomattavasti pitemmälle ja eri merkkien välille on haettu yksilöllisyyttä lähinnä pienillä ulkonäkömuutoksilla ja varusteilla. Samojen osien jakaminen ei tee autoista identtisiä, varsinkaan tässä tapauksessa. Auton ajettavuuteen voidaan vaikuttaa suuresti jo erilaisten puslien aulla sekä jousituksen, iskunvaimennuksen, kallistuksenvakaimien ja ohjauksen hienosäädöllä. V70 ja Mondeo eivät ole samanlaiset, minkä huomaa jo pienellä ajolenkillä. Esim. äänieristyksen suhteen ero on kenen tahansa havaittavissa: Volvo on selvästi hiljaisempi."






    Se vain on joidenkin puuropäiden mielestä niin, että jos eri automerkeissä/malleissa on sama platform(pohjalevy),niin ne "ovat käytännössä samoja autoja". Sehän on täyttä soopaa.



    Niin ja kyllä se eräiden mielestä tuo Volvo on mitä laaduttomin, rumin, huonoajoisin ja tyhmien ihmisten auto.



      
  • En tiedä mihin Volvon "Suomen arvostetuin automerkki" -lause perustuu. En ole itse Volvomiehiä, mutta uskon että yleisesti Volvo on erittäin arvostettu - joitakin se tuntuu harmittavan.



    Petoksen viestiin sen verran että, on eri asia onko Volvo SINUSTA suomen arvostetuin merkki vai ei. Itsellenikään Volvo ei ole "se juttu", mutta kyllä Volvon arvostuksen näkee katukuvassa, imagotutkimuksissa jne. Esim urheilumallien puute ei mielestäni peilaa sitä onko auto arvostettu vai ei, tai onko etuveo kompromissi. Asioistahan voi olla montaa mieltä.



    Imagoon vaikuttavat monet asiat, pienen pienesti jopa keskustelupalstat :kiss: . Aika ikävästi esim BMW'n omistajat profiloituvat ala-arvoisten kommenttien mukaan tälläkin palstalla. Toivottavasti ihmiset näkevät tämän läpi ja tietävät että BMW miehet ovat aivan samanlaista kelpo sakkia ja autokin on hyvä :wink:



    Sarkasmi, vitsi, kieli-poskella-asenne ja tätäkään viestiä ei tarvitse vetää nenäänsä. :grin:

      
  • Vuodelta 2004 tämä tutkimus:



    http://www.soprano.fi/recent/42-467-5194.html



    "Arvokkaimmat brändit markkinointiviestintäalan päättäjien mielestä



    1. Coca-Cola

    2. Nokia

    3. Fazer

    4. Valio

    5. Fazerin Sininen

    6. Pirkka

    7. Volvo

    8. Sony

    9. Nike

    10. Mercedes-Benz"




    Uusin tulos on Markkinointi & Mainonta-lehden brändien arvostus-tutkimuksesta. Seuraavina tulivat Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari ja Jaguar. Että näin. Mikäli PutPutilla ei ole faktan poikastakaan tuossa kitinässään

      
  • no mistäs simppa luulet tuon johtuvan, että volvo on autoista korkeimmalla tuossa listassa, ja peittoaa merkit kuten porche ja ferrari?

      
  • simppa:

    Vuodelta 2004 tämä tutkimus:

    http://www.soprano.fi/recent/42-467-5194.html

    "Arvokkaimmat brändit markkinointiviestintäalan päättäjien mielestä

    1. Coca-Cola
    2. Nokia
    3. Fazer
    4. Valio
    5. Fazerin Sininen
    6. Pirkka
    7. Volvo
    8. Sony
    9. Nike
    10. Mercedes-Benz"


    Uusin tulos on Markkinointi & Mainonta-lehden brändien arvostus-tutkimuksesta. Seuraavina tulivat Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari ja Jaguar. Että näin. Mikäli PutPutilla ei ole faktan poikastakaan tuossa kitinässään




    Uusin tulos brändien arvostuksesta v. 2007 löytyy täältä:

    http://markkinointimainonta.talentum.com/pdf/brandit.pdf



    Ja sittenhän Volvo on vielä halutuin automerkki Tuulilasin tutkimuksessa:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=123914



    Simpan linkissä on hyvin kiteytetty miksi Volvoa arvostetaan:

    "Volvossa lukijat arvostivat turvallisuutta ja luotettavuutta sekä laatua ja toimivuutta järkevään hintaan. Merkkiä ei pidetty pröystäilevänä."



    Eiköhän tässä olekin jo yhdeksi kertaa Volvo provoilijoille purtavaa, joten annetaan puheenvuoro taas heille ...

      
  • Kohta tullee PutPutin "mutta kun oikeasti selän takana nauretaan"-viesti. Löytäisi nyt jotain faktaa väitteensä tueksi tuo poloinen kaveri.

      
  • A-utoilija:



    Eiköhän tässä olekin jo yhdeksi kertaa Volvo provoilijoille purtavaa, joten annetaan puheenvuoro taas heille ...








    tekeydyt koko ajan jonkinlaiseksi provoilun uhriksi, miten olisi, voisitko ensin kommentoida tuota edellistä pohdintaani(eilen 22:33) ??



    oliko siinä jotain asiatonta, tai jotain älyttömästi pielessä?





    ei ole mikään pakko vastata, mutta ihmetyttää vaan kun valitat provoista mutta jaksat kyllä vastata näille volvoa laatikoiksi haukkuville ym. ''vyön alle lyöjille'', kun saisit asiallistakin viestiä... :open_mouth:

      
  • Kärki tuossakin Audi, VW, Volvo, BMW. Mitenkäs olikaan se parkkipaikkanaureskelun laita?



    edit: aha, juster poisti viestinsä.

      
  • petos:

    no mistäs simppa luulet tuon johtuvan, että volvo on autoista korkeimmalla tuossa listassa, ja peittoaa merkit kuten porche ja ferrari?




    Sen takia, että ihmiset kokevat Volvon hyväksi autoksi, jonka imago on sopii useimmille ostajille.

      
  • A-utoilija:

    simppa:
    Vuodelta 2004 tämä tutkimus:

    http://www.soprano.fi/recent/42-467-5194.html

    "Arvokkaimmat brändit markkinointiviestintäalan päättäjien mielestä

    1. Coca-Cola
    2. Nokia
    3. Fazer
    4. Valio
    5. Fazerin Sininen
    6. Pirkka
    7. Volvo
    8. Sony
    9. Nike
    10. Mercedes-Benz"


    Uusin tulos on Markkinointi & Mainonta-lehden brändien arvostus-tutkimuksesta. Seuraavina tulivat Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari ja Jaguar. Että näin. Mikäli PutPutilla ei ole faktan poikastakaan tuossa kitinässään


    Uusin tulos brändien arvostuksesta v. 2007 löytyy täältä:
    http://markkinointimainonta.talentum.com/pdf/brandit.pdf

    Ja sittenhän Volvo on vielä halutuin automerkki Tuulilasin tutkimuksessa:
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=123914

    Simpan linkissä on hyvin kiteytetty miksi Volvoa arvostetaan:
    "Volvossa lukijat arvostivat turvallisuutta ja luotettavuutta sekä laatua ja toimivuutta järkevään hintaan. Merkkiä ei pidetty pröystäilevänä."

    Eiköhän tässä olekin jo yhdeksi kertaa Volvo provoilijoille purtavaa, joten annetaan puheenvuoro taas heille ...






    Tämä tutkimus kertoo miten mainonnan tekijät näkevät brändin (markkinointimainonnan) rakentamisen onnistuneen heidän näkökulmastaan. On siis enemmän mainostoimistojen keskinäinen mittelö, kuin varsinainen tuotemerkkien paremmuus vertailu.



    Tästä syystä esim. Elovena, Prisma, Core-Tex, Hackman, S-etukortti jne. brändejä voidaan vertailla sulassa sovussa keskenään. Nämä tuotemerkit muuten sijoittuvat tässä vertailussa paremmin kuin yksikään automerkki. Koska kyseessä on nimenomaan brändin rakennus vertailu, siinä kerrotaan myös brändin haltija ja mainostoimisto.



    Miksi sitten Volvo käyttää tätä markkinointimainonta tutkimusta mainonnassaan onkin toinen juttu. Todettakoon nyt kuitenkin että, Volvo on aikaisemminkin saanut mainonnastaan kyseenalaista mainetta.





    Alempi Tuulilasin linkki taas on jo vanhaa tietoa, miksihän A-utoilija on sattumalta juuri tämän tänne löytänyt? Uudempaa tietoa on toki olemassa.



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=144495



    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/BMW+j%C3%A4lleen+merkkien+merkki/1135227119504?merkki=BMW

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit