Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin

246 kommenttia
1235789
  • Heh, muuten voisin uskoakin Lauraveen ajaneen Subarua, mutta 4-vaihteisen automaatin kehuminen töksähti: Eikai nyt Subaru-fanikaan pidä tuota laatikkoa millään tavalla nykyaikaisena?

      
  • Bugracer:

    petos:
    lauravee:
    Kun tuosta Subarusta on puhuttu tälläkin palstala, niin pääsin tällä viikolla ajamaan Legacy Outpack 3.0r:ää vm -05. Ennen olin suhtautunu Subbeen aika neutraalisti, mut kyllä nyt tilanne muuttui. Auto sytytti kyllä tosi paljon: Hienostunut boxer kutonen, jonka ääntä ei juuri kuulunut missään tilanteessa, 180kw tehoa, hienosti vaihtava automaatti, huippuluokan neliveto, apunaan ajonvakautus ja luisonesto. Sisätilojen hienostunut viimeitely haki kyllä vertaistaan, niin sileitä nahkapenkkejä en ole kyllä muissa autoissa nähnyt, koelaudan rauhallinen ja hienostunyt tyyli teki vaikutuksen, ei yhtään ylimuotoilua, vaan klassiset rauhalliset linjat. Keskellä kauniisti koetauluun sointuva iso värinäyttö, jonka asennus ei näyttänyt niin möhkäleeltä kun monissa muissa. Varusteitakin tuntui olevan joka lähtöön mm. aut. ilmastointi, vakkari, navigaattori, sähköpenkit ym. Jos siinä olis ollu vielä katajat koetaulussa, niin olis kyllä ihan kympin auto. Kun on ajanut autoja Ministä Ferrariin, niin harvoin enää mikään auto oikesti sytyttää, mut tuo Subaru oli kyllä sellainen.



    kerrankin kunnon käyttökokemus subarusta eikä mitään paskanjauhantaa jonkun epäilyttävän autolehden kepillä tökkimisestä.

    lauraveellä selvästikin makua hienolle tekniikalle ja sporttisille autoille.

    Lisäisin vielä että tuollainen kolmilitrainen legacy (tai pienempi turbomalli) on lumellakin huikean nopea liikahtamaan, ja menee sinne minne käsketään.

    tuntuma sekä etu että takapäähän on kaikissa tilanteissa erinomainen, ja ohjaus ei voisi olla juuri parempi.

    Sporttisuudesta kertoo melko kova alusta, ja auton kallistelu ja ''vaappuminen'' on aivan olematonta kovissakin ääritilanteissa jos vertaa moneen muuhun autoon. Tuo on vieläpä huomionarvoista outbackissa koska siinä on extra maavara.

    Moottorista vielä lisäisin että myös rajusti kiihdytettäessä ja /tai aivan yläkierroksilla vedettäessäkin koneen ääni on uskomattoman mielyttävä :tongue:



    Harmi että kommentin pohjaa vie kirjoittajan aiemman Suomi24 tasoiset provoilut. Muutenkin täysin kritiikittömään ylistykseen pitäisi suhtautua todella epäillen kun on kysymys tavis autosta. Ei siis Veyron tms.

    Tämä ei tietty muuta omaa mielipidettäni Subarusta joka on varsin positiivinen.






    Joo, nyt oli Petoksen mieleinen kirjoitus, kun kieli ruskeana subarua kehuttiin.



      
  • Bugracer:



    Harmi että kommentin pohjaa vie kirjoittajan aiemman Suomi24 tasoiset provoilut.


    -no ihan asiaa ainakin nyt kirjoitti, vai?

    kaikki eivät aina jaksa olla niin yliasiallisia ja ystävällissävyisiä, mutta eikai nyt parista kerrasta ammuta?

    kuten voi huomata ihan asiallista tekstiä oli tuo kommentointi.


    Muutenkin täysin kritiikittömään ylistykseen pitäisi suhtautua todella epäillen kun on kysymys tavis autosta. Ei siis Veyron tms.

    -no kerro nyt ihmeessä omat käyttökokemukset kritiikkien kanssa, tuollaisesta subarusta, jos kerran arveluttaa moiset ylistykset?
      
  • Lähes kaikki edellset Lauraveen viestit ovat kyllä olleet jonkun esipuberteetista kärsivän tuotoksia todennäköisesti iskän koneelta.

      
  • simppa:

    Heh, muuten voisin uskoakin Lauraveen ajaneen Subarua, mutta 4-vaihteisen automaatin kehuminen töksähti: Eikai nyt Subaru-fanikaan pidä tuota laatikkoa millään tavalla nykyaikaisena?






    voihan se laatikko silti olla ajossa mukava ja vaihtaa nätisti, vaikka onkin nelipykäläinen.



    ei sitä uudenaikaiseksi kukaan ole hehkuttanutkaan.



    jos oikein muistan, kolmilitraiseen saa 5-pykäläisenkin automaatin.



    tuo on aina ollut niitä simpan tähtihetkiä ja elämän pieniä bonuksia (lievittäessä harmitusta subarun kerätessä ihailua), että subarun automaatit ovat 4-pykäläisiä.

      
  • mikkot:



    Joo, nyt oli Petoksen mieleinen kirjoitus, kun kieli ruskeana subarua kehuttiin.






    kyllä oli joo, mistäs sulle saatais joku saba (opel) ylistys, niin ei tarvis kyrpä otsassa purkautua kun toiset tyytyväisinä autoonsa puhelevat siitä?



    jos sinulla on subarustakin jotain kokemusta tai sanottavaa voit toki kirjoittaa ja keskustella niistä sensijaan että auot vain päätäsi toisten kommenteista.





      
  • petos:

    mikkot:


    Joo, nyt oli Petoksen mieleinen kirjoitus, kun kieli ruskeana subarua kehuttiin.




    kyllä oli joo, mistäs sulle saatais joku saba (opel) ylistys, niin ei tarvis kyrpä otsassa purkautua kun toiset tyytyväisinä autoonsa puhelevat siitä?

    jos sinulla on subarustakin jotain kokemusta tai sanottavaa voit toki kirjoittaa ja keskustella niistä sensijaan että auot vain päätäsi toisten kommenteista.





    Heh heh! Minä en kaipaa minkään merkin ylistyksiä, enkä lyttyyn lyömisiä ja Subarusta on jonkin verran kokemusta, enimmäkseen farmari-Leonesta, ja ne kokemukset eivät ole kovin mairittelevia. Uusimpien Subarujen huonoimpina puolina pidän edelleekin ruosteeneston heikkoutta. Mutta niin,,, kyllä tuollaiset ylistyksien ylistykset ovat hauskaa luettavaa tiettyyn rajaan asti.



      
  • mikkot:



    kyllä tuollaiset ylistyksien ylistykset ovat hauskaa luettavaa tiettyyn rajaan asti.






    mikset sitten korjaa jos siinä on mielestäsi jotain posketonta??!!



    otat siitä sen lainaa toiminnon, ja vastaat -mitä mieltä itse olet.



    oliko tuossa jotain tarpeetonta ylistystä, minun ja lauraveen kertomissa kokemuksissa autosta?



    tuntuu vain älyttömltä että jos joku kehuu jotain asiaa, ja toinen nauraa sille, mutta ei kuitenkaan sano mikä siinä oli pielessä...

      
  • petos:

    mikkot:


    kyllä tuollaiset ylistyksien ylistykset ovat hauskaa luettavaa tiettyyn rajaan asti.




    mikset sitten korjaa jos siinä on mielestäsi jotain posketonta??!!

    otat siitä sen lainaa toiminnon, ja vastaat -mitä mieltä itse olet.

    oliko tuossa jotain tarpeetonta ylistystä, minun ja lauraveen kertomissa kokemuksissa autosta?

    tuntuu vain älyttömltä että jos joku kehuu jotain asiaa, ja toinen nauraa sille, mutta ei kuitenkaan sano mikä siinä oli pielessä...




    Se huvittaa, kun tuo subaru on mielestäsi niin helvetin hyvä, ja volvosta taas ei meinaa hakemallakaan löytää mitään positiivista sanomista.



      
  • Juu, legendaarisin kommentti oli, että Subarussa on kaikki ominaisuudet samalla tasolla tai parempia kuin Volvossa.

      
  • olen kyllä kertonut volvoa ruotiessani hyviäkin puoli, tässä ketjussa kyllä niitä huonoja, kun listasin noita asioita joiden takia en voi arvostaa volvoa parhaaksi autoksi.



    Muutenkaan ei tule nuo volvon hyvät puolet esiin, koska turhaudun volvon ylistykseen johtuen siitä että kukaan ei ole lukuisistä yrityksistäni huolimatta kertonut mitä niin hyvää siinä on, vaikka ratkaisut ja systeemit ovat paruskauraa.

      
  • simppa:

    Juu, legendaarisin kommentti oli, että Subarussa on kaikki ominaisuudet samalla tasolla tai parempia kuin Volvossa.






    noita ominaisuuksiahan puntaroitiin läpi kohta-kohdalta tuolla toisessa ketjussa joku aika sitten, ja jokainen saa vetää omat mielipiteensä, ja painottaa omia mieltymyksiään.



      
  • Miten voi painottaa omia mielipiteitään, kun Subarussa on kaikki ominaisuudet paremmin? Sehän ei jätä tilaa mielipiteille yhtään.

      
  • simppa:

    Miten voi painottaa omia mielipiteitään, kun Subarussa on kaikki ominaisuudet paremmin? Sehän ei jätä tilaa mielipiteille yhtään.






    jessus, sehän oli vain minun mielipide minun tarpeisiini.

    ymmärrän jos jonkun toisen kohdalla asia on toisinpäin, ja volvo tyydyttää kuljettajan tarpeet ja odotukset subarua paremmin.

      
  • petos:


    -no kerro nyt ihmeessä omat käyttökokemukset kritiikkien kanssa, tuollaisesta subarusta, jos kerran arveluttaa moiset ylistykset?




    Omat kokemukseni Subarusta rajoittuvat pariin vuokrauskertaan Legacysta (nykyinen ja edellinen malli) ja alle 500 km ajoon molemmilla. Näistä kokemuksista ei kartu vielä paljoa kehua tai kritiikkiä, mutta muutama 'kritiikki' kun sitä kerran pyydettiin:

    - Kulutus molemmilla ajokerroilla omalla ajotyylilläni ja seka-ajossa oli noin litran enemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Tietty en pysty todistamaan tätä, koska en aja aina samaa reittiä, nopeudet vaihtelevat jne, mutta eroa ainakin tässä tapauksessa on ollut

    - Rengasmelua on liikaa verrattuna esim Volvoon tai BMW'hen

    - uudempi ajamani malli oli 2 litrainen, ja autossa ei ollut ajonvakutusjärjestelmää, puute jota ei mielestäni voi ohittaa olankohautuksella.

    - Automaatti hukkaa huomattavasti tehoa



    Tämä ei muuta sitä että mielestäni Legacy oli varsin miellyttävä kokemus ja siinä on myös loistavia ominaisuuksia. Nelivetoa sain kokeilla vanhemmalla mallilla ja se toimi mallikkaasti, muotoilu varsinkin uudemmassa mallissa miellyttää silmää, työn jälki on hyvää jne.



    Pointti on että kaikista autoista löytyy kompromisseja, vain fanaatikko uskoo muuta.

      
  • Bugracer:



    Pointti on että kaikista autoista löytyy kompromisseja, vain fanaatikko uskoo muuta.



    Aivan! Auto on kompromissien summa. Niin BMW, Volvo, Subaru kuin Ladakin. Joidenkin vain tuntuisi olevan hirveän vaikea käsittää tätä.

      
  • Moi



    Hieman ihmetyttää kateuden sävyttämä keskustelu. Itselläni on v70 kaikilla varusteilla turboilla ym. Autossa ei ole ollut mitään vikaa. Se on hiljainen, rengasmelu ei raikaa, verrattuna Mersuun, Audiin, Saabiin. Palvelu liikkeesä ystävällistä, myynti + huolto.



    Auto on kaiken lisäksi hyvän näköinen, tästähän ei kannata edes kiistellä - makuasia.

      
  • Bugracer:



    Omat kokemukseni Subarusta rajoittuvat pariin vuokrauskertaan Legacysta (nykyinen ja edellinen malli) ja alle 500 km ajoon molemmilla. Näistä kokemuksista ei kartu vielä paljoa kehua tai kritiikkiä, mutta muutama 'kritiikki' kun sitä kerran pyydettiin:
    - Kulutus molemmilla ajokerroilla omalla ajotyylilläni ja seka-ajossa oli noin litran enemmän kuin muilla samankokoisilla autoilla. Tietty en pysty todistamaan tätä, koska en aja aina samaa reittiä, nopeudet vaihtelevat jne, mutta eroa ainakin tässä tapauksessa on ollut

    <

    blockquote>





    -selittyy kai nelivedolla ja sen toteutustavalla.



    Sellainen juttu joka kannattaisi huomata kaikkien kulutus jeesustelijoiden, eli se että subarussa on neliveto koko ajan päällä, eikä niinkun jossain kyhäelmissä esim. etuveto, ja sitten vasta taaksekin vetoa kun jo luisutaa.



    Subarulla sitä ekaa sutaisua ei tule läheskään niin helposti kuin joillain leikki-nelivedoilla.

    Tuohon perustui mm. taannoinen Legacyn testivoitto Autobildin vetotestissä.



    on siis kyse suorituskyvyn hyödystä kulutuksen kustannuksella.



    Toisaalta jos ajoit automaatilla, se riittää jo lisäämään kulutusta, koska ne on subaruissa aivan perseestä, mitä tulee vaikutuksesta kulutukseen ja tehonhukkaamiseen.



    ja muuten, yksi litra kulutuksessa ei ole mielestäni paha sillä jotkut autot kuluttaa sen yhden litran enemmän tarjoamatta mitään hyötyä siitä vastineeksi.





    - Rengasmelua on liikaa verrattuna esim Volvoon tai BMW'hen





    -tuo on ihan totta kyllä.



    itselläni on kitkat alla, ja meno on kyllä korvaani sen verran hiljaista että ei häiritse.

    Mutta ainahan mitä vähemmmän rengasmelua sen parempi olisi..







    - uudempi ajamani malli oli 2 litrainen, ja autossa ei ollut ajonvakutusjärjestelmää, puute jota ei mielestäni voi ohittaa olankohautuksella.





    -joo, toiset on tuota mieltä.





    - Automaatti hukkaa huomattavasti tehoa





    -Subarun 4-vaihteinen automaatti on sellainen juttu kyllä jota en itselleni ottaisi myöskään, manuaali on paljon parempi ja sopii sporttiseen autoon ja ajotapaan muutenkin.



    Jos automaatin haluaa, ja vaatii siltä paljon voi olla muu merkki parempi.

      
  • Markku64:

    Hieman ihmetyttää kateuden sävyttämä keskustelu.




    Tuskin kukaan Volvokuskille on kateellinen. Vai onko Volvo niin kallis ja vaikeasti saatavissa, ettei niitä kaikille halukkaille riitä?

      
  • Petos:



    Kun tässäkin ketjussa olet kovasti Volvon nelivetoa morkannut, niin kertoisitko, mikä on oikea neliveto? Toki muutkin saavat kommentoida.

      
  • simppa:



    Kun tässäkin ketjussa olet kovasti Volvon nelivetoa morkannut, niin kertoisitko, mikä on oikea neliveto? Toki muutkin saavat kommentoida.







    -Sellainen neliveto joka toimii oikeasti, eikä ole vain ''AWD''-merkki takakontissa :grin:



    en kai minä nyt sitä ole tarpeettomasti ''morkannut'',

    sehän on ihan yleisesti tiedossa ettei nuo volvon kyhäelmät pärjää esim. Subarun tai Audin vastaaville.



    koska täällä pitää aina perustella kaikki mitä sanoo, laitetaan tohon nyt pari lainausta.





    Totuus nelivedosta- sivustolta:



    ''Haldexin hyvät ja huonot puolet



    Haldexilla eteneminen voi loppua jo 10 cm lumessa tai helpossa maastossa, ellei kuljettaja aja määrätietoisesti. Haldex on tehty helpottamaan liikkeellelähtöjä.



    HYVÄÄ

    - kevyt rakenne

    - edullinen toteuttaa

    - reagointi nopeus paranee koko ajan



    HUONOA

    - pieni luistonhallintakapasiteetti

    - auto on pääsääntöisesti 2-vetoinen

    - vaatii huoltoa, mikäli käyttö on keskimääräistä raskaampaa

    - ei todellinen neliveto ''





    vetotesti autobildissä:



    ''Auto Bildin nelivetolehti Allrad pisti seitsemän nelivetoautoa kovaan vetotestiin. Lopputuloksissa voittajaksi selvisi Subaru Outback 2.5, joka pystyi vetämään auton massaan suhteutettuna raskaimman taakan. Syyksi Subarun ylivoimaan paljastui Subarun symmetrinen, jatkuva neliveto, joka jakaa voiman automaattisesti pitävämmälle akselille ja vetoa on käytössä koko ajan.



    Kun kilpailijoissa neliveto on useimmiten ratkaistu runsaalla ja monimutkaisella elektroniikalla, joka säätelee nelivetoa vasta havaittuaan luiston, Subaru vetää neljällä koko ajan. Tämän ansiosta se pyörän ensimmäinen ruopaisu jää tulematta ja Subaru pääsee liikkeelle. Ja niin kuin kaikki liukkaalla liikkeelle pyrkivät tietävät, kun pyörä kerran pääsee pyörähtämään tyhjää, loppuu meno saman tien.



    Vertailun tulokset (Auto Bild Allrad 2/2007):



    1) Subaru Outback 2.5

    2) BMW X3 2.Od

    3) Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI

    4) Audi Q7 3.0 TDI Quattro

    5) Nissan Navara 2.5 dCi

    6) Kia Sorento 2,5 CRDI

    7) Lexus RX 400 h ''



    Linkki testiin:



    http://www.subaru.de/vergleichstest_allradsysteme_-_autobildallrad_01.2007.pdf





    ja se tärkein: olen itse testannut V70 crosscounty AWD:n ja Legacyn etenemis ja mäennousukykyä ja onhan niissä huomattavaa eroa. puhumattakkaan itse normaalin ajon hauskuudesta.





    ps. saahan näistä jutuista ja totuusnelivedosta.comista olla mitä mieltä vaan, nämä ovat omat kokemuksiini perustuvat mielipiteet.



    Ja painotan vielä ettei volvoa tarvitse ''lyödä'' siksi ettei nelivedot ole sen erikoisalaa, mutta tein työtä käskettyä :innocent:







    EDIT: Niin jäi toteamatta, että en osaa sanoa volvon aivan uusimman uuden awd:n pätevyydestä, kun en ole aivan juuri äsken kokeillut ( tai kuullut ) sitä.



    Eli voihan olla että ovat saaneet kehitettyä sitä toimivammaksi.

      
  • Pistää silmään tuossa tulosluettelossa X3 sijoitus 2. Bemarin 4-veto on samantyylinen monilevysysteemi kuin Volvon käyttämä Haldex. Eli Volvossa se on huono mutta Bemarissa hyvä? :confused:Toisaalta muistan Motor Trendin 2003 Vuoden SUV valintakokeissa XC90 meni ylös rinnettä mistä ei Hummer H2 päässyt ilman lukkoja ja alennusvaihteita. Taitaa tuo Volvon 4-vedon huono maine olla perua vanhoilta viskokytkimen ajoilta, ei niinkään Haldexin. Haldex taitaa olla yleisin 4-vedon toteutustapa nykyään, sitä käyttää myös Audi poikittaismoottoreissaan, Onhan Se Subaru hyvä mutta kyllä näillä "leikki" 4-vedoilla pärjää siinä käytössä mihin ne on tehty eli nnormaalissa arkiajossa. Tosin ei se jatkuva 4-vetokaan kesää tee. Huomasin tuossa jokin aika sitten plateettapyörästöllä tehdyn 4-vedon jäävän jumiin pieneen kynnykseen kun voima karkasi takapyörien kautta, ei ollut lukkoja eikä elektroniikkaa apuna, piti käyttää käsijarrua lukitukseen.

      
  • Volvossako ei ole jatkuva neliveto, Petos? Katsopa, mitä Haldex Instant Traction tarkoittaa. Volvot ovat vuodesta 2006 olleet jarkuvalla nelivedolla. Taka-akselilla on kokoajan painetta jokaisessa nykyvolvossa. Esimerkiksi XC70:ssä on kokoajan 10% vedosta takapyörillä. Voitkin sitten perustella bemarin nelikon paremmuuden tähän näin.



    Esimerkiksi lantikan Freelander 2 on kyllä maastossa melkoisen suvereeni verrattuna muihin kyseisen luokan menijöihin. Neliveto siinä on sama kuin Volvoissakin, eli kokoajan taka-akselilla painetta pitävä Haldex.



    Saab on ensimmäinen auto neljännen sukupolven Haldexilla:



    http://www.haldex-xwd.com/



    Siinä vähän faktaa kyseisestä vetojärjestelmästä.



    Volkkareiden Haldex taitaa muuten olla ihan puhtaasti kytkeytyvä malli, eli tulee tulee sukupolven perässä.



    MOT.

      
  • Otetaanpa taas tämä jo aiemminkin esittämäni 4-vetoisten testi TM:ssa, kun kyseessä on autojen käyttö normaaliliikenteessä, eikä mikään vetotesti. Miksi Volvo voittaa tuossa testissä Subarun hallittavuudessa, etenemiskyvyssä ja väistökokeessa ja myös kiihdytyksessä ylämäkeen, jos Subaru on yliivoimainen nelivedon toteutuksessa Volvoon nähden? Kuinka moni myöskään tarvitsee mahdollisimman hyvää vetokykyä autolta? Tuo testihän on peräti vuodelta 2002 eli eikö tuo Volvon käyttämä Haldex ole noista ajoista jo parantunutkin? Kunhan vaan huvikseni näitä ihmettelen eli minua ei muutoin tämä nelivetoasia kosketa henkilökohtaisesti. :open_mouth:



    TM 3/2002 nelivetoisten autojen talvitesti:

    1. Audi A4 1,8T quattro 9,4 p

    2. Volvo S60 AWD 9,3 p

    3. BMW 325xi 8,9 p

    4. Skoda Octavia 4 WD 8,5 p

    5. MB E320 4Matic 8,4 p

    6. Subaru Impreza GX 8,4 p

    7. Jaguar X-type 8,3 p

    8.-10. Honda HRV 4WD, Renaul Scenic, Suzuki Liana 7,8 p kaikki



    Arvosanat Volvo vs Subaru

    Talviajo maantiellä 9, 9

    Hallittavuus 8, 7

    Etenemiskyky 10, 9



    Arvosanat hallittavuus liukkaalla:

    Volvo vs Subaru

    Jäärata hyvä, hyvä

    Lumirata hyvä, hyvä

    Väistökoe hyvä, välttävä



    Kiihdytys 20 % ylämäkeen lumipinnalla

    Volvo vs Subaru

    8,1 s/64 km/h, 9,1 s/50 km/H



    Volvolla oli testin paras aika.

      
  • simppa:

    Volvossako ei ole jatkuva neliveto, Petos? Katsopa, mitä Haldex Instant Traction tarkoittaa. Volvot ovat vuodesta 2006 olleet jarkuvalla nelivedolla. Taka-akselilla on kokoajan painetta jokaisessa nykyvolvossa. Esimerkiksi XC70:ssä on kokoajan 10% vedosta takapyörillä.






    -kuten kirjoitin, en ole noin uutta testaillut.



    ja voi olla että se nykyään on ihan pätevä.



    Pitäisi päästä volvon rattiin testaamaan ( voisi tehdä minulle hyvää muutenkin ) :wink:



      
  • Major:

    Pistää silmään tuossa tulosluettelossa X3 sijoitus 2. Bemarin 4-veto on samantyylinen monilevysysteemi kuin Volvon käyttämä Haldex. Eli Volvossa se on huono mutta Bemarissa hyvä? :confused:


    Ei, ei ole samanlainen.

      
  • petos:

    simppa:
    Volvossako ei ole jatkuva neliveto, Petos? Katsopa, mitä Haldex Instant Traction tarkoittaa. Volvot ovat vuodesta 2006 olleet jarkuvalla nelivedolla. Taka-akselilla on kokoajan painetta jokaisessa nykyvolvossa. Esimerkiksi XC70:ssä on kokoajan 10% vedosta takapyörillä.



    -kuten kirjoitin, en ole noin uutta testaillut.

    ja voi olla että se nykyään on ihan pätevä.

    Pitäisi päästä volvon rattiin testaamaan ( voisi tehdä minulle hyvää muutenkin ) :wink:






    Noniin, tulihan se sieltä. Miksi ihmeessä sitten olet useampaan otteeseen kirjoittanut "asiantuntevia" viestejä tuosta Volvo "leikkinelivedosta", jos sinulla ei ole ollut edes perusfaktoista tietoa.

      
  • simppa:

    Volvossako ei ole jatkuva neliveto, Petos? Katsopa, mitä Haldex Instant Traction tarkoittaa. Volvot ovat vuodesta 2006 olleet jarkuvalla nelivedolla. Taka-akselilla on kokoajan painetta jokaisessa nykyvolvossa. Esimerkiksi XC70:ssä on kokoajan 10% vedosta takapyörillä. Voitkin sitten perustella bemarin nelikon paremmuuden tähän näin.


    Juu, kai sitä liikkeellelähdössä esikytkeytyvää nelivetoa voi kutsua jatkuvaksi. Mutta onko tosiaan aina jatkuva, esim. kovemmissa nopeuksissa?



    Ei tarvitse perustella muuta kuin että puhut puppua jos väität Volvon systeemin olevan paremman kuin Bemun nelivedon. Taas jostain ihmeen syystä oletat että Bemu olisi edes Volvon kilpailija saati että Volvo olisi samalla tasolla. Jo autojen rakenteet ennen vetotavan mukaanottamista tekee selvän eron noiden välille. Ja vetotavoissa on paljon eroa kehittyneisyydessä!



    Eihän Volvo ole edes GM:n Opeliin perustuvan Saabin vetojärjestelmän tasalla vaan parikin sukupolvea jäljessä!



    Saab on ensimmäinen auto neljännen sukupolven Haldexilla:

    http://www.haldex-xwd.com/

    Siinä vähän faktaa kyseisestä vetojärjestelmästä.




    Niin, SAABIN järjestelmästä, EI VOLVON. Miksi keskustelusa Volvon systemistä laitat linkin Haldexin kehittyneimmälle systeemille kun Volvolla ei sitä ole vaan ainoastaan Saabilla?



    Volkkareiden Haldex taitaa muuten olla ihan puhtaasti kytkeytyvä malli, eli tulee tulee sukupolven perässä.


    Jaa, Volvo sukupolven-pari Saabin perässä. VW ja Skoda TAITAA OLLA Volvon perässä? Onko VW oikeasti Volvon perässä vain oletatko vain?

      
  • A-utoilija:



    Miksi Volvo voittaa tuossa testissä Subarun hallittavuudessa, etenemiskyvyssä ja väistökokeessa ja myös kiihdytyksessä ylämäkeen, jos Subaru on yliivoimainen nelivedon toteutuksessa Volvoon nähden?


    -tuohan on testi jossa vaikuttaa paljon muukin kuin vain nelivedon toiminta.


    Pidätkö tuota testiä muutenkaan jonain jumalan sanana, tuossahan on mukana kaikenmaailman väyrysmersut ja imprezat sekaisin, järjetöntä.

    muutenkaan en voi kommentoida järkevästi tuota testiä koska en ole lukenut sitä, eli en tiedä miten ja mitä on testattu, ja millä autoilla tarkalleen, millä renkailla, ym noihin tuloksiin mahdollisesti vaikuttavat tekijät.


    miten muuten on mahdollista että Volvo V50 T5 jää kuin tikku paskaan Legacylle radalla, ja Volvo S60 R (joka on olevinaan kova sana ) jää viimeiseksi jää/lumiratanopeustestissä samalla kun Impreza pesee koko porukan?

    Miten nuo ratatestit ja vetotestit eroaa jostain arkipäivän normaaliajosta? nuohan ovat nimenomaan vaativuudeltaan suurimalle mahdolliselle koetukselle autot laittavia kokeita, toisin kun että joku TM-pappa vähän kiertelee keiloja volvon palkkashekki taskussa.


    Kuinka moni myöskään tarvitsee mahdollisimman hyvää vetokykyä autolta?

    -Neliveto otetaan monesti sen takia että pitää vetää jotain.

    vaikkei sinua kosketa, voin kertoa että monella on paljonkin tarvetta hyvälle vetoautolle kun kuljetetaan esim. kilpa-ajo-kalustoa, moottorikelkkoja, erilaisia veneitä, työjuttuja, rakennusmateriaaleja, ja ihan kaikenmaailman kuormia. Niin ja tietysti asuntovaunuja.

    raskas taakka perässä liukkaallahan testaa paremmin kuin mikään sitä että kuinka hyvin neliveto jakaa voimaa sinne minne pitää, ja kuinka hyvä pito autossa on?



    Kunhan vaan huvikseni näitä ihmettelen eli minua ei muutoin tämä nelivetoasia kosketa henkilökohtaisesti. :open_mouth:

    -ei kosketa, mutta volvon lippu pitää pitää korkealla...

      
  • Volvo on yhden sukupolven Saabia perässä, mutta Volvo saa tuon XWD:n käytöön pikapuoliin. Tuo sinun "pari sukupolvea" on harvinaista roskaa. Saabissa on neljännen sukupulven nelikko, ja Volvossa kolmannen (toistaiseksi).



    Ja mikä ihmeen liikkeellelähdössä esikytkeytyvä neliveto? Se on jatkuva kokoajan. Volvon XWD:hen tulee lisäksi muutama ominaisuus, mitä Saabilla ei ole.



    Skoda Superbiin tulee muuten XWD.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit