Uusi C

126 kommenttia
«1345

Ootteko tutustunut ? Miltä vaikuttaa?

  
  • Kävin tutustumassa, ja pettymys oli melkoinen. Lähinnä korin muotoilu oli kuin jostain alemman tason kulkineesta. Sen voi ymmärtää, kun tietää keiden kanssa mersu tekee yhteistyötä. Yhdennäköisyys oli melko silmiinpistävä eräisiin muihin. Tekniikka kyllä ok, mutta paha tyylirikko on ajotietokoneen sijoitus. Hinta ei muuten ollenkaan paha.

      
  • Lainaus:
    28.04.2007 klo 21:45 MMS kirjoitti
    Hinta ei muuten ollenkaan paha.

    Meinaatko, että C-sarjan karvalakkimalli lähtisi alta kolmenkymmenentonnin kuten muilla "tavallisilla" automerkeillä?

      
  • No, ei varmasti lähde, ei vielä alle neljänkympinkään. C- Mersusta on aiemminkin joutunut ostaja maksamaan keskimäärin varustustasosta riippuen noin viisikymppiä. Siihen nähden ei uuden c-mallin hinta ole oleellisesti noussut. A-sarja ei ole mielestäni perinteistä mersua miltään osin, joten en sitä oikein laske mersuksi.

      
  • Kävin katselemassa päällisin puolin uutta C-Mercedestä ja minä taas pidin kuin hullu puurosta. Korimallin kauneus riippuu tietysti katsojan silmästä mutta itseäni miellytti todella paljon..

    Minun mielestäni taas juuri se hinta on se suurin miinus :smile:

      
  • Itse pidin autosta, sopivasti samaa sukunäköä kuin isommissa malleissa kuten S:ssä ja varmaan myös tulevassa E:ssä. Avantgarde on hyvän näköinen. Ihan varteenotettava peli luokassaan, napakamman oloinen kokonaisuus kuin edeltäjänsä joka sekin on palvellut hyvin. Perusvarustelu on edelleen kattavampi kuin muissa saksalaisissa ja nyt varustetasojen hintakin on edullisempi kuin ennen, Avantgarde maksaa vain kolmisen tonnia enemmän. Dieselin lisähinta on edelleen kilpailijoita alhaisempi, perusversiossa vain kaksi ja puoli tonnia.

    Pitää käydä jossain vaiheessa ajamassa, sittenhän tuo selviää. Ainakin kehuivat äänieristystä ja ajo-ominaisuuksia parannetun, eihän ne huonoja ole tähän mennessäkään olleet. Toivottavasti suuntavakavuus on säilynyt, etteivät ole tehneet "bemareita".

      
  • Lainaus:
    30.04.2007 klo 10:38 AkiK kirjoitti
    Itse pidin autosta, sopivasti samaa sukunäköä kuin isommissa malleissa kuten S:ssä ja varmaan myös tulevassa E:ssä. Avantgarde on hyvän näköinen. Ihan varteenotettava peli luokassaan, napakamman oloinen kokonaisuus kuin edeltäjänsä joka sekin on palvellut hyvin. Perusvarustelu on edelleen kattavampi kuin muissa saksalaisissa ja nyt varustetasojen hintakin on edullisempi kuin ennen, Avantgarde maksaa vain kolmisen tonnia enemmän. Dieselin lisähinta on edelleen kilpailijoita alhaisempi, perusversiossa vain kaksi ja puoli tonnia.

    Pitää käydä jossain vaiheessa ajamassa, sittenhän tuo selviää. Ainakin kehuivat äänieristystä ja ajo-ominaisuuksia parannetun, eihän ne huonoja ole tähän mennessäkään olleet. Toivottavasti suuntavakavuus on säilynyt, etteivät ole tehneet "bemareita".



    Tuota uuden C:n äänieristysta ovat monet mediat moittineet kelvottomaksi. Esimerkiksi Fifth Gearin mukaa tuuli suhisee jo hiljaisilla nopeuksilla (!!!) ja rengasmelu on kuin jostain Polosta.

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&featureid=741&pageid=1754

    Vain 3 tähteä. Lähes kaikilla kilpailijoilla on 4 (159, A4, S60...) tai viisi (3-sarja).

    Laatuvaikutelmassakin sanomista:

    "You will quite genuinely find a better standard of finish in Ford's S-Max, C-Max or new Mondeo, all three of these cars providing dashboard mouldings and steering wheels of greater quality."

    Melkoinen pettymys tuo C kaikenkaikkiaan.

    edit: Ja onhan tuo C kaikesta huolimatta täysin sikamaisesti hinnoiteltu vaikka 3-sarjaan verrattuna, joka on kaikesta päätellen parempi auto. Ehkä jotkut haluavat sitten maksaa sen omaisuuden siitä tähdestä keulalla.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 30.04.2007 klo 11:03]
      
  • Kaikki on suhteellista, hintakin. Jos menee kaupaksi, niin kait hinta on kohdallaan. Jos ajelee työsuhdeautolla. niin firmahan päättää hintaluokan josta duunari valitsee kulkineen. Tämä oli ainakin meidän firmassa käytäntö. Näitä kait kuitenkin enemmän menee yrityksille käyttöön. Kannattaa myös muistaa mersun strategia kohderymistä joille myyntiä suunnataan. Mersuhan julkisti sen taannoin.

      
  • [quote title="30.04.2007 klo 10:57 Simppa- kirjoitti"]

    Tuota uuden C:n äänieristysta ovat monet mediat moittineet kelvottomaksi. Esimerkiksi Fifth Gearin mukaa tuuli suhisee jo hiljaisilla nopeuksilla (!!!) ja rengasmelu on kuin jostain Polosta.

    En ole lukenut kylläkään noista manitsemistasi "monista" muista medioista vastaavaa. Odotan, kun käyn ajamassa auton ja kommentoin sitten. Etukäteen uskallan sanoa, että tuo Polo-vertaus on täysin älytön.

    Rengasmelu on kaikkien nykyautojen ongelma, jonka voi välttää suurelta osin järkevällä rengastuksella. Ainoat ajamani autot joita se ei vaivaa, on Bemarit ja muutamat isot ranskalaiset. Bemarin tasolle en usko C:n yltävän äänieristyksessä, mutta tuskin se Audille ja Volvolle kuitenkaan oleellisesti häviää.

    Laatuvaikutelmassakin sanomista:

    No enpä huomannut liikkeessä käydessäni. Laatuvaikutelma on suurelta osin makuasia, mutta omassa vertailussani en ole havainnut tässä etua olevan kuin ehkä Audilla, joka on parhaiten viimeistelty.

    Melkoinen pettymys tuo C kaikenkaikkiaan.

    Varmasti olet jo sillä ajanut monta päivää kun noin varma olet? Taitaa olla enemmän siitä kiinni tuo mielipide, että keulalla on väärä merkki.

    edit: Ja onhan tuo C kaikesta huolimatta täysin sikamaisesti hinnoiteltu vaikka 3-sarjaan verrattuna, joka on kaikesta päätellen parempi auto.

    Bemarissa on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta tähän saakka MB on kahdella osa-alueella omassa vertailussani ollut parempi: ajo-ominaisuuksissa meikäläisillä teillä matka-ajossa sekä mukavuudessa, joka on MB:n parhaita puolia vaikkei se siinä aivan ranskalaisten tasolle ylläkään. Nykyinen vanhentunut Audikin pesee Bemarin viimeistelyssä ja ominaisuuksissa uraisilla teillä, mutta mukavaksi Audia ei MB:n tapaan oikein voi sanoa.

    Hinnoittelun "sikamaisuus" on suhteellinen juttu. Viimeeksi kun autoa ostaessani vertailin BMW:n ja MB:n hintaa minulle oleellisilla varusteilla, tuli Bemari (320dA Touring) kalliimmaksi kuin Mersu.

    Ehkä jotkut haluavat sitten maksaa sen omaisuuden siitä tähdestä keulalla.

    Oman kokemukseni mukaan autoilun hinnalla ei ole suurta eroa MB-BMW-Audi-Volvo -akselilla. Eri tavalla hinnoiteltu eri asiat, mutta kokonaiskulut on suuret kaikilla. Jos haluat ajaa edullisesti, ei kannata edes katsella autoa Mersuista, Bemuista, Audeista, Volvoista eikä Lexuksista.

    Fordit ym. kun on kaikessa halvempia, tilavampia ja nykyään lähes yhtä hyviäkin.

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 30.04.2007 klo 13:26]
      
  • En ole vielä ajanut, istunut vain. Istumisesta jäi mieleen täysin luokattomat jakkarat. Tuo koeajo ei kyllä lupaa hyvää, kun 50 000€ autossa suhisee tuuli! Kehoitan sinua lukemaan tuon koeajon, se nimittäin on todella ammattimaisesti tehty, ja ongelmakohdat eritellään selvästi.

    edit: Se vasta huolestuttavaa olisi, jos se häviäisi A4 Audille. A4 on sitä samaa Polo-tasoa.

    Ja tässä koko lopputiivistelmä lainattuna, eikä mitään osittaisia lauseita:

    "A more complete car that's livelier and much better to drive than its predecessor, particularly with the optional Advanced Agility suspension package. That's an option, as is much of a particularly impressive roster of available equipment that includes a superb voice-controlled infotainment system and a surround-sound stereo. It's mostly of higher quality too, the cabin more pleasant to sit in now, but serious wind noise and question marks over road noise significantly undermine this car's luxury ambitions."




    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 30.04.2007 klo 14:09]
      
  • Lainaus:
    30.04.2007 klo 13:25 AkiK kirjoitti
    [quote title="30.04.2007 klo 10:57 Simppa- kirjoitti"]

    Tuota uuden C:n äänieristysta ovat monet mediat moittineet kelvottomaksi. Esimerkiksi Fifth Gearin mukaa tuuli suhisee jo hiljaisilla nopeuksilla (!!!) ja rengasmelu on kuin jostain Polosta.

    En ole lukenut kylläkään noista manitsemistasi "monista" muista medioista vastaavaa. Odotan, kun käyn ajamassa auton ja kommentoin sitten. Etukäteen uskallan sanoa, että tuo Polo-vertaus on täysin älytön.

    Rengasmelu on kaikkien nykyautojen ongelma, jonka voi välttää suurelta osin järkevällä rengastuksella. Ainoat ajamani autot joita se ei vaivaa, on Bemarit ja muutamat isot ranskalaiset. Bemarin tasolle en usko C:n yltävän äänieristyksessä, mutta tuskin se Audille ja Volvolle kuitenkaan oleellisesti häviää.

    Laatuvaikutelmassakin sanomista:

    No enpä huomannut liikkeessä käydessäni. Laatuvaikutelma on suurelta osin makuasia, mutta omassa vertailussani en ole havainnut tässä etua olevan kuin ehkä Audilla, joka on parhaiten viimeistelty.

    Melkoinen pettymys tuo C kaikenkaikkiaan.

    Varmasti olet jo sillä ajanut monta päivää kun noin varma olet? Taitaa olla enemmän siitä kiinni tuo mielipide, että keulalla on väärä merkki.

    edit: Ja onhan tuo C kaikesta huolimatta täysin sikamaisesti hinnoiteltu vaikka 3-sarjaan verrattuna, joka on kaikesta päätellen parempi auto.

    Bemarissa on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta tähän saakka MB on kahdella osa-alueella omassa vertailussani ollut parempi: ajo-ominaisuuksissa meikäläisillä teillä matka-ajossa sekä mukavuudessa, joka on MB:n parhaita puolia vaikkei se siinä aivan ranskalaisten tasolle ylläkään. Nykyinen vanhentunut Audikin pesee Bemarin viimeistelyssä ja ominaisuuksissa uraisilla teillä, mutta mukavaksi Audia ei MB:n tapaan oikein voi sanoa.

    Hinnoittelun "sikamaisuus" on suhteellinen juttu. Viimeeksi kun autoa ostaessani vertailin BMW:n ja MB:n hintaa minulle oleellisilla varusteilla, tuli Bemari (320dA Touring) kalliimmaksi kuin Mersu.

    Ehkä jotkut haluavat sitten maksaa sen omaisuuden siitä tähdestä keulalla.

    Oman kokemukseni mukaan autoilun hinnalla ei ole suurta eroa MB-BMW-Audi-Volvo -akselilla. Eri tavalla hinnoiteltu eri asiat, mutta kokonaiskulut on suuret kaikilla. Jos haluat ajaa edullisesti, ei kannata edes katsella autoa Mersuista, Bemuista, Audeista, Volvoista eikä Lexuksista.

    Fordit ym. kun on kaikessa halvempia, tilavampia ja nykyään lähes yhtä hyviäkin.


    Käytiin sellainen "pitkä koeajo" tekemässä oikein koko perheen voimin (no joo, koira piti jättää pois kun farmari tulee vasta joulukuussa). Koeajoauto oli 220 CDI A Elegance. Parin sadan kilometrin kokemukset olivat seuraavat:
    + kivan näköinen
    + moottori ja vaihteisto toimi upeasti yhteen

    - tuuli alkoi suhista jo 60 km/h:n vauhdista alkaen (sivupeilit?)
    - rengasmelu oli yllättävän kova
    - takatilat yllättävän pienet
    - ohjaus ei pikku nopeuksilla palauttanut "lainkaan" mersun tapaan
    - suuntavakaus ei motarilla ollut sitä mitä olisi odottanut, tuntui kuin auto olisi liikkunut jatkuvasti sivusuunnassa

    Sitten kun summasi ihan perusvarusteet nettilaskurissa niin hoplaa, oltiin 60 Keurossa. Ei minusta niin hyvä ollut mutta toisaalta moni tuon hinnan mersusta varmaan ilomielin maksaa.

      
  • Lainaus:
    30.04.2007 klo 14:48 KonstaKoo kirjoitti

    Käytiin sellainen "pitkä koeajo" tekemässä oikein koko perheen voimin (no joo, koira piti jättää pois kun farmari tulee vasta joulukuussa). Koeajoauto oli 220 CDI A Elegance. Parin sadan kilometrin kokemukset olivat seuraavat:
    + kivan näköinen
    + moottori ja vaihteisto toimi upeasti yhteen

    - tuuli alkoi suhista jo 60 km/h:n vauhdista alkaen (sivupeilit?)
    - rengasmelu oli yllättävän kova
    - takatilat yllättävän pienet
    - ohjaus ei pikku nopeuksilla palauttanut "lainkaan" mersun tapaan
    - suuntavakaus ei motarilla ollut sitä mitä olisi odottanut, tuntui kuin auto olisi liikkunut jatkuvasti sivusuunnassa

    Sitten kun summasi ihan perusvarusteet nettilaskurissa niin hoplaa, oltiin 60 Keurossa. Ei minusta niin hyvä ollut mutta toisaalta moni tuon hinnan mersusta varmaan ilomielin maksaa.


    Juuri samat havainnot sinulla kuin FifthGearin kavereilla. Osuit tuulensuhinoissa samaan kuin kyseinen lehti, ne nimittäin mersun insinöörienkin mielestä tulevat peileistä!

    60k€ on kyllä suorastaan sikamainen hinta, kun vertaa joihinkin kilpailijoihin... Esimerkiksi 159 irtoaisi 15 000€ halvemmalla kelpo varustuksella.

    Eipä nyt tule mieleen toista tuon hintaista autoa, jossa tuulensuhinat olisivat suuri ongelma. Jos 60km/h rupeaa tuulet suhisemaan on jotain pielessä.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 30.04.2007 klo 14:52]
      
  • [quote title="30.04.2007 klo 14:05 Simppa- kirjoitti"]
    En ole vielä ajanut, istunut vain. Istumisesta jäi mieleen täysin luokattomat jakkarat.

    Aika vahvasti kuulostaa asennejutulta, kovin on kärkeviä mielipiteitä. En ota kantaa autoon sen perusteella, että olen sen nähnyt tai siinä istunut. Esim. uusi BMW 5 on ollut auto, joka ei miellyttänyt minua ensi silmäyksellä lainkaan. En edelleenkään täysin pidä sen ulkonäöstä, mutta on se silti paras auto luokassaan niille, jotka sen ominaisuuspainotuksia osaavat arvostaa.

    Penkkejä on monenlaisia, niin on myös makuja niiden suhteen. MB:n peruspenkit eivät varmasti ole kaikkien mielestä hyvät, mutta eivät ole Bemarinkaan tai Volvonkaan. Jostain ihmeestä on keksitty alkaa kehumaan joidenkin tiettyjen autojen penkkejä ikäänkuin ne sopisivat kaikille. Esim. Volvon penkit ovat surkeat pienikokoisemmille naisille ja 3-Bemarin taas niin ahtaat, etteivät isompikokoiset pysty niissä istumaan. Tämän luokan autojen tyypillinen ostaja ei ole Suomessa hoikka alle 30-v mies (vaikka ne näitä yrittävätkin kommentoida suuntaan ja toiseen), vaan enemmänkin vähän varttuneempi kansalainen jonka mitatkaan eivät enää muistuta formulakuskia. Tästä johtuen aika monelle auton oikealle käyttäjälle ne Mersun penkit sattuvat sopimaan paremmin kuin Bemarien ja pikku-Volvojen "urheilulliset" istuimet.

    No, renkaitahan voi aina käydä potkiskelemassa.

    Tuo koeajo ei kyllä lupaa hyvää, kun 50 000€ autossa suhisee tuuli!

    Jää nähtäväksi miten se suhisee ja mitä desibelimittari siitä näyttää. Mm. V70 on ollut auto, jossa tuuli suhisee tuntuvasti, eikä tuo ole menoa haitannut.

    Kehoitan sinua lukemaan tuon koeajon, se nimittäin on todella ammattimaisesti tehty, ja ongelmakohdat eritellään selvästi.

    Se selviää sitten kun kokeilee autoa täällä niissä olosuhteissa ja niillä renkailla jolla sitä ajetaan. Otan kantaa sitten. Monet englantilaisten kehumat tai haukkumat autot eivät ole näyttäytyneet samaan tapaan meillä, esim. vaikka Accord jota siellä kehuttiin ajettavuudesta, äänettömyydestä ym, ja totuus on kyllä meidän teillämme aika lailla toinen (vaikka itse ko. autolla ajankin).

    Sinä toki olet ennakkoasenteesi jo valinnut, tuolla menetelmällä epäilemättä jokainen koeajosi tuo toivomasi tai etsimäsi ilmiöt esille.

    edit: Se vasta huolestuttavaa olisi, jos se häviäisi A4 Audille. A4 on sitä samaa Polo-tasoa.

    Eli Volvot ja muut häviävät jo Polollekin, koska tuo vanha A4:n "reppana" on edelleen testien kärkitasoa. Ajo-ominaisuuksiltaan se on edelleen Suomen olosuhteisiin paras tämän luokan auto, kuten talvitestitkin osoittavat. Mukavuuden puutteet ovat sen (ehkä ainoa) ongelma.

    Mitä Mersun tiloihin tulee, niin taitaa tämä uusi olla kuitenkin tilavampi kuin A4 ja ja BMW3. Ei kait näiden ajatuksena ole olla mitään tila-autoja?


      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 11:11 AkiK kirjoitti
    [quote title="30.04.2007 klo 14:05 Simppa- kirjoitti"]
    En ole vielä ajanut, istunut vain. Istumisesta jäi mieleen täysin luokattomat jakkarat.

    Aika vahvasti kuulostaa asennejutulta, kovin on kärkeviä mielipiteitä. En ota kantaa autoon sen perusteella, että olen sen nähnyt tai siinä istunut. Esim. uusi BMW 5 on ollut auto, joka ei miellyttänyt minua ensi silmäyksellä lainkaan. En edelleenkään täysin pidä sen ulkonäöstä, mutta on se silti paras auto luokassaan niille, jotka sen ominaisuuspainotuksia osaavat arvostaa.

    Penkkejä on monenlaisia, niin on myös makuja niiden suhteen. MB:n peruspenkit eivät varmasti ole kaikkien mielestä hyvät, mutta eivät ole Bemarinkaan tai Volvonkaan. Jostain ihmeestä on keksitty alkaa kehumaan joidenkin tiettyjen autojen penkkejä ikäänkuin ne sopisivat kaikille. Esim. Volvon penkit ovat surkeat pienikokoisemmille naisille ja 3-Bemarin taas niin ahtaat, etteivät isompikokoiset pysty niissä istumaan. Tämän luokan autojen tyypillinen ostaja ei ole Suomessa hoikka alle 30-v mies (vaikka ne näitä yrittävätkin kommentoida suuntaan ja toiseen), vaan enemmänkin vähän varttuneempi kansalainen jonka mitatkaan eivät enää muistuta formulakuskia. Tästä johtuen aika monelle auton oikealle käyttäjälle ne Mersun penkit sattuvat sopimaan paremmin kuin Bemarien ja pikku-Volvojen "urheilulliset" istuimet.

    No, renkaitahan voi aina käydä potkiskelemassa.

    Tuo koeajo ei kyllä lupaa hyvää, kun 50 000€ autossa suhisee tuuli!

    Jää nähtäväksi miten se suhisee ja mitä desibelimittari siitä näyttää. Mm. V70 on ollut auto, jossa tuuli suhisee tuntuvasti, eikä tuo ole menoa haitannut.

    Kehoitan sinua lukemaan tuon koeajon, se nimittäin on todella ammattimaisesti tehty, ja ongelmakohdat eritellään selvästi.

    Se selviää sitten kun kokeilee autoa täällä niissä olosuhteissa ja niillä renkailla jolla sitä ajetaan. Otan kantaa sitten. Monet englantilaisten kehumat tai haukkumat autot eivät ole näyttäytyneet samaan tapaan meillä, esim. vaikka Accord jota siellä kehuttiin ajettavuudesta, äänettömyydestä ym, ja totuus on kyllä meidän teillämme aika lailla toinen (vaikka itse ko. autolla ajankin).

    Sinä toki olet ennakkoasenteesi jo valinnut, tuolla menetelmällä epäilemättä jokainen koeajosi tuo toivomasi tai etsimäsi ilmiöt esille.

    edit: Se vasta huolestuttavaa olisi, jos se häviäisi A4 Audille. A4 on sitä samaa Polo-tasoa.

    Eli Volvot ja muut häviävät jo Polollekin, koska tuo vanha A4:n "reppana" on edelleen testien kärkitasoa. Ajo-ominaisuuksiltaan se on edelleen Suomen olosuhteisiin paras tämän luokan auto, kuten talvitestitkin osoittavat. Mukavuuden puutteet ovat sen (ehkä ainoa) ongelma.

    Mitä Mersun tiloihin tulee, niin taitaa tämä uusi olla kuitenkin tilavampi kuin A4 ja ja BMW3. Ei kait näiden ajatuksena ole olla mitään tila-autoja?



    3-sarjan istuimet eivät kovin kummoiset ole, 5-sarjassa on jo paljon paremmat. C-mersun penkit ovat täysin luokattomat, mutta E;ssä vakiopenkit ovat oikein hyvät. Ei se merkistä johdu. Missä Volvossa on muuten erityisen sporttiset penkit? Ehkä C30, sillä muita en tähän hätään keksi.

    Muuten, kolmen Volvon perusteella varsin pienikokoinen vaimoni pitää Volvojen penkkejä erinomaisina. Myös tämän uuden S80-mallin, jonka penkit ovat kieltämättä menneet hieman takapakkia vanhempaan malliin verrattaessa.

    En kyllä ole V70:ssä mitenkään erityisesti tuulen suhinoita havainnut.
    Et sitten vilkaissutkaan tuota koeajoa? Mielestäni ongelman todellisuudesta kertoo jo se, että mersun insinööritkin myöntävät sen auliisti. Samanlaista se tuuli on briteissäkin. Ja johan tuossa joku oli koeajanutkin C:n, ja sanoi, että tuulet suhisevat jo 60km/h nopeudesta ylöspäin!

    A4 on Polo-tasoa vain äänieristykseltään, joka on täysin kelvoton. Jos valitset tuon vielä 4-sylinterisellä TDI koneella, niin avot, melkoinen mölytoosa on käsissäsi. Ja uskallan väittää, että 159:n ajo-ominaisuudet istuvat Suomeen paremmin kuin tuon Audin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 04.05.2007 klo 12:35]
      
  • Aika rajua tekstiä tulee.. :sunglasses: Itse en ole koeajanut tuota uutta C-Meseä mutta jos sisustaa ja koria katselee, jättää se muut saksalaiset sisarmallit kauas taakseen niin laadussa kuin komeudessaan. Nämään taas yllättäen ovat makuasioita mutta Kun autoon istuu, ensivaikutelma yleensä on se oikea.. C-sarjalaiseen kun istuu, ei voi muuta sanoa kuin että WAU!! Audi ja bemari ovat vähän niin kuin NO JOO.. Kaikissa saksalaisissa varustelu on kallista.. karvahattumallin bemari, Audi ja Mercedes ovat lähtövarustelultaan suht samaa tasoa ja olis noista merkeistä mikä tahansa, ylellisiä varusteita haluavalle käy melkoinen pyörre pankkitilillä.. Joku moitti mersua varusteista mutta tasan tarkkaan jos bemariin haluaa samat varusteet, ei baijerilainen halvempaan pysty.. Sikahintaisia yhtä kaikki..

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 13:00 Jan79 kirjoitti
    Itse en ole koeajanut tuota uutta C-Meseä mutta jos sisustaa ja koria katselee, jättää se muut saksalaiset sisarmallit kauas taakseen niin laadussa kuin komeudessaan. Nämään taas yllättäen ovat makuasioita mutta Kun autoon istuu, ensivaikutelma yleensä on se oikea.. C-sarjalaiseen kun istuu, ei voi muuta sanoa kuin että WAU!!


    Olen täysin eri mieltä, mutta makuasiahan tämä todellakin on.

      
  • [quote title="04.05.2007 klo 12:28 Simppa- kirjoitti"]

    3-sarjan istuimet eivät kovin kummoiset ole, 5-sarjassa on jo paljon paremmat. C-mersun penkit ovat täysin luokattomat, mutta E;ssä vakiopenkit ovat oikein hyvät. Ei se merkistä johdu

    Tämä pohjaa sinun mielipiteeseesi, siitä on siis turha väitellä.

    Itse ottaisin Bemun vain lisävarustepenkeillä, joissa on jatkettava reisituki. Sitä et moneen merkkiin saa. Enkä ostaisi Mersuakaan Classic-versiona sisustusten puoleen. Penkkien tyyli ja "filosofia" on molemmilla merkeillä mallisarjasta riippumatta suht sama, isommissa autoissa on vaan vähän tilavammat jakkarat.

    Missä Volvossa on muuten erityisen sporttiset penkit? Ehkä C30, sillä muita en tähän hätään keksi.

    Kaikki pikku-Volvot, siis ne jotka kilpailevat C-sarjalaisen kanssa samassa kokoluokassa. Itselleni ne istuimet sopivat melko hyvin, mutta V50:stä olen kuullut paljonkin kommenttia sen suhteen, ettei penkki ole kaikille hääppöinen, liian pieneksi tehty. Isommissakin on penkkejä muotoiltu suht voimakkaasti, joillekin se vaan sattuu ja joillekin ei. Taas täysin makuasia.

    Muuten, kolmen Volvon perusteella varsin pienikokoinen vaimoni pitää Volvojen penkkejä erinomaisina.

    Tämäkin on muuten täysin subjektiivinen asia. Kaikkien Mersulla ajavienkin vaimojen mielestä auton penkit on erinomaiset.

    En kyllä ole V70:ssä mitenkään erityisesti tuulen suhinoita havainnut.

    Testeissä siitä on kyllä ollut silloin tällöin vuosien varrella mainintaa ja kyllä sen itsekin V70:llä ajaessani olen huomannut. Ei se minua häirinnyt silti. Tosin minulla oli itselläni S60, joka on äänettömämpi kuin V70. Myöskään ko. auton rengasäänten eristystä ei voi pitää kummoisena, 15" renkailla se yltää sentään jonkinlaiselle tasolle, mutta 17" vie asian jo suht toivottomaksi: Vastaavat äänet löydät Accordistani, tosin sen diesel käy selvästi 20 tonnia kalliimpaa Volvoa sivistyneemmin. Bemari- ja Lexusmiehelle moinen äänekkyys olisi jo täysi katastrofi.

    Et sitten vilkaissutkaan tuota koeajoa? Mielestäni ongelman todellisuudesta kertoo jo se, että mersun insinööritkin myöntävät sen auliisti

    Vilkaisin kyllä. En vaan ennenkään ole vetänyt pidemmälle meneviä päätelmiä brittitestien suhteen. C on sen verran tärkeä tuote Mersulle, että jos tuo ongelma on todellinen, niin eiköhän myyntiin laajemmin tulevissa malleissa asiaan ole jo kiinnitetty huomiota. Jos kyse on vain peileistä niin eiköhän auton peilejä ole aika helppo muuttaa vaikka jälkikäteen? Toyotaa ja Hondaa lukuunottamatta useimpien merkkien ensimmäisen mallisarjan autoihin tehdään pieniä muutoksia jos (ja kun) ongelmia ilmenee. Siksihän niitä takaisinkutsujakin on.

    A4 on Polo-tasoa vain äänieristykseltään, joka on täysin kelvoton.

    A4 on äänieristykseltään varsin keskitasoinen auto. Sijoittuu sinne samaan kastiin Volvojen ja muiden Fordien kanssa. Suosituimpien autojen äänitestissä meidän teillämme äänettömin oli Avensis, sitten tulevat nämä muut kuten Passat, V70 jne aika tasoissa. A4:n äänieristys on samaa tasoa Passatin kanssa. Voisi olla parempikin.

    Ja uskallan väittää, että 159:n ajo-ominaisuudet istuvat Suomeen paremmin kuin tuon Audin.

    No enpä tiedä, onko tuo ero nyt niin suuri. Audi ajettavuudeltaan urissa ym. erinomainen, Alfassa on enemmän Bemarimaista tyyliä, jos ei se vetele niin pahasti. Audi on joka tapauksessa yleisiltä talviominaisuuksiltaan edellä, Alfan lasken talviautona sarjaan "kyllä sillä pärjää, mutta...". Ruostesuojaukseltaan ja sähkötöiltään sitä ei meidän oloihimme ole tehty, vaikka se kaunis onkin ja useimmiten varmasti hyvin pelaakin.

      
  • Näyttääpä olevan niin, että ne nimimerkit jotka kehuvat estoitta Volvoa, eivät voi sietää Mersuja. :sleepy:

    Minusta tämä on sikäli erikoista, että lasken molemmat autot lähinnä meille papoille tehdyiksi. Tosin Volvon uudet mallit ovat sen verran arkisia, että ovat tyylisuuntansa puoleen enemmänkin Volkkari-tyylisiä. No, ehkä tämä on joillekin tärkeä kysymys.

    Sen verran voin omasta Mersu-Volvo kokemuksestani sanoa, että paljon on Volvon pitänyt parantaa laatuaan, jos se aikoo yltää edes C-sarjan tasolle. Näin ainakin omasta kokemuksesta S60 vs. C. Ei C-sarjalainenkaan täydellinen auto ole ollut, mutta vikoja siinä on ollut selkeästi edellisiä Volvoa ja Bemaria vähemmän. Seuraava autoni ei kylläkään ole varmaan mikään näistä. Sen verran hyviä Mondeoita ja Passatteja sitä nykyään rakennetaan :wink:

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 14:11 AkiK kirjoitti


    No enpä tiedä, onko tuo ero nyt niin suuri. Audi ajettavuudeltaan urissa ym. erinomainen, Alfassa on enemmän Bemarimaista tyyliä, jos ei se vetele niin pahasti. Audi on joka tapauksessa yleisiltä talviominaisuuksiltaan edellä, Alfan lasken talviautona sarjaan "kyllä sillä pärjää, mutta...". Ruostesuojaukseltaan ja sähkötöiltään sitä ei meidän oloihimme ole tehty, vaikka se kaunis onkin ja useimmiten varmasti hyvin pelaakin.


    täyttä potaskaa, ja miten A4 voi edelleen olla huippuluokkaa kun se ei sitä edes ollut uutena...

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 14:53 GTAm kirjoitti
    Lainaus:
    04.05.2007 klo 14:11 AkiK kirjoitti


    No enpä tiedä, onko tuo ero nyt niin suuri. Audi ajettavuudeltaan urissa ym. erinomainen, Alfassa on enemmän Bemarimaista tyyliä, jos ei se vetele niin pahasti. Audi on joka tapauksessa yleisiltä talviominaisuuksiltaan edellä, Alfan lasken talviautona sarjaan "kyllä sillä pärjää, mutta...". Ruostesuojaukseltaan ja sähkötöiltään sitä ei meidän oloihimme ole tehty, vaikka se kaunis onkin ja useimmiten varmasti hyvin pelaakin.


    täyttä potaskaa, ja miten A4 voi edelleen olla huippuluokkaa kun se ei sitä edes ollut uutena...


    A4 voitti oman muistini mukaan kaikki TM:n ja TL:n testit aina viime vuotiseen TM:n farkkuvertailuun asti. Siis ne, joihin osallistui... Edelleenkin se on ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen kompromissi tunnokkuutta ja suuntavakautta. Melutasoltaan se ei ole luokkansa kärkeä, mutta suunnilleen S60/V70-tasoa kuitenkin. Audin melu on rengasten jytinää, kun taas Volvon melu on korkeasävyisempää ja tavallaan epämääräisempää. Kokonaishäiritsevyydeltään Volvon ja Audin meteli on omien kokemusteni mukaan suunnilleen samaa tasoa.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 14:21 AkiK kirjoitti
    Näyttääpä olevan niin, että ne nimimerkit jotka kehuvat estoitta Volvoa, eivät voi sietää Mersuja. :sleepy:

    Minusta tämä on sikäli erikoista, että lasken molemmat autot lähinnä meille papoille tehdyiksi. Tosin Volvon uudet mallit ovat sen verran arkisia, että ovat tyylisuuntansa puoleen enemmänkin Volkkari-tyylisiä. No, ehkä tämä on joillekin tärkeä kysymys.

    Sen verran voin omasta Mersu-Volvo kokemuksestani sanoa, että paljon on Volvon pitänyt parantaa laatuaan, jos se aikoo yltää edes C-sarjan tasolle. Näin ainakin omasta kokemuksesta S60 vs. C. Ei C-sarjalainenkaan täydellinen auto ole ollut, mutta vikoja siinä on ollut selkeästi edellisiä Volvoa ja Bemaria vähemmän. Seuraava autoni ei kylläkään ole varmaan mikään näistä. Sen verran hyviä Mondeoita ja Passatteja sitä nykyään rakennetaan :wink:



    Täältä ilmeisesti löytyy sitten poikkeus :sunglasses: Itselläni ei Volvosta ole mitään moitittavaa, päinvastoin.. ja kyllä olen valmis ylistämään mersua. Mulla taas kokemukset Audista ja bemarista ovat miinuksen puolella.. Bemarin urheilullisuus viehättää mutta olen monesti sanonut että ensivaikutelma istuessa autoon pitää yleensä paikkansa ja Audi ja bemari ei minua sytytä oikein millään muotoa.. Mersun ja Volvon jälkeen vain en hirveän korkealle laske audin ja bemarin laatuvaikutelmaa.. Ja vaikka laadukas kokonaisuus olisikin, esim. sisustan muotoilu ja suunnittelu on mielestäni melko säälittävää.. Makuasioista on turha väitellä ja täytyy vain kunnioittaa toisen mielipidettä vaikka itse olisikin toista mieltä :smile:

      


  • Itse ottaisin Bemun vain lisävarustepenkeillä, joissa on jatkettava reisituki. Sitä et moneen merkkiin saa. Enkä ostaisi Mersuakaan Classic-versiona sisustusten puoleen. Penkkien tyyli ja "filosofia" on molemmilla merkeillä mallisarjasta riippumatta suht sama, isommissa autoissa on vaan vähän tilavammat jakkarat.

    Juu. En tiedä oliko ne E:n penkit vakiot, mutta erittäin hyviltä tuntuivat verrattuna tuohon pienempään mersuun.

    Kaikki pikku-Volvot, siis ne jotka kilpailevat C-sarjalaisen kanssa samassa kokoluokassa. Itselleni ne istuimet sopivat melko hyvin, mutta V50:stä olen kuullut paljonkin kommenttia sen suhteen, ettei penkki ole kaikille hääppöinen, liian pieneksi tehty. Isommissakin on penkkejä muotoiltu suht voimakkaasti, joillekin se vaan sattuu ja joillekin ei. Taas täysin makuasia.

    Häh? S80 penkit voisivat olla selvästi voimakkaammin tuetut kaarreajossa. Melkein kaikissa saksalaisissa on kapeammat penkit kuin tässä Volvossa. Edellinen Volvoni oli S60, jonka penkit eivät myöskään ole aivan kapoisat. Noista pienemmistä ei ole niin kokemusta.


    Tämäkin on muuten täysin subjektiivinen asia. Kaikkien Mersulla ajavienkin vaimojen mielestä auton penkit on erinomaiset.

    Vaimo muuten ajaa bemarilla, ettei sen puoleen mitään...


    Testeissä siitä on kyllä ollut silloin tällöin vuosien varrella mainintaa ja kyllä sen itsekin V70:llä ajaessani olen huomannut. Ei se minua häirinnyt silti. Tosin minulla oli itselläni S60, joka on äänettömämpi kuin V70. Myöskään ko. auton rengasäänten eristystä ei voi pitää kummoisena, 15" renkailla se yltää sentään jonkinlaiselle tasolle, mutta 17" vie asian jo suht toivottomaksi: Vastaavat äänet löydät Accordistani, tosin sen diesel käy selvästi 20 tonnia kalliimpaa Volvoa sivistyneemmin. Bemari- ja Lexusmiehelle moinen äänekkyys olisi jo täysi katastrofi.

    Tuli ehkä vedettyä turhan pikaisia johtopäätöksiä S60:sen perusteella. Voi olla, että V70 on paljonkin äänekkäämpi.

    Vilkaisin kyllä. En vaan ennenkään ole vetänyt pidemmälle meneviä päätelmiä brittitestien suhteen. C on sen verran tärkeä tuote Mersulle, että jos tuo ongelma on todellinen, niin eiköhän myyntiin laajemmin tulevissa malleissa asiaan ole jo kiinnitetty huomiota. Jos kyse on vain peileistä niin eiköhän auton peilejä ole aika helppo muuttaa vaikka jälkikäteen? Toyotaa ja Hondaa lukuunottamatta useimpien merkkien ensimmäisen mallisarjan autoihin tehdään pieniä muutoksia jos (ja kun) ongelmia ilmenee. Siksihän niitä takaisinkutsujakin on.

    Tuo oli oikeastaan ensimmäinen kunnon koeajo englannin kielellä. Siksi sen laitoin. Jos muuten olisit lukenut sen kokonaan, niin olisit huomannut kuinka toimittaja ihmetteli sitä, ettei mersu lupaa tehdä suhiseville peileille yhtään mitään! Eli parannuksia ei luvassa...


    A4 on äänieristykseltään varsin keskitasoinen auto. Sijoittuu sinne samaan kastiin Volvojen ja muiden Fordien kanssa. Suosituimpien autojen äänitestissä meidän teillämme äänettömin oli Avensis, sitten tulevat nämä muut kuten Passat, V70 jne aika tasoissa. A4:n äänieristys on samaa tasoa Passatin kanssa. Voisi olla parempikin.

    Uskallan olla eri mieltä. A4 on Alfan kanssa reippaasti huonoiten äänieristetty auto. Tuohon, kun vielä lisää pienen nakuttavan TDI koneen, niin paketti on kasassa. Tuollaisesta A4:stä on kahdelta lomalta kokemus, ja kummallakin kerralla jäi ihmetyttämään se äänekkyys sileälläkin tiellä. Ja nuo desibelimittarit eivät kerro äänen sävystä mitään. Huono äänieristys rupeaa olemaan jo VAG-konsernin "tyyppiongelma", kun A6 ja Octaviakaan eivät ole sieltä hiljaisimmasta päästä.

    No enpä tiedä, onko tuo ero nyt niin suuri. Audi ajettavuudeltaan urissa ym. erinomainen, Alfassa on enemmän Bemarimaista tyyliä, jos ei se vetele niin pahasti. Audi on joka tapauksessa yleisiltä talviominaisuuksiltaan edellä, Alfan lasken talviautona sarjaan "kyllä sillä pärjää, mutta...". Ruostesuojaukseltaan ja sähkötöiltään sitä ei meidän oloihimme ole tehty, vaikka se kaunis onkin ja useimmiten varmasti hyvin pelaakin.

    Mitäs niissä Alfan talviominaisuuksissa on pielessä paitsi bensankulutus? 159 lämpiää kuin kiuas verrattuna suurimpaan osaan kilpailijoita, siinä on tehokkaat penkinlämmittimet jne. Perustele vähän. 159 varsinkin nelivedolla on talviominaisuuksiltaan erinomainen. Ainoa etuvetoisen 159 Alfan ongelma ajettavuuden suhteen on vetely.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 04.05.2007 klo 16:54]
      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 14:21 AkiK kirjoitti
    Näyttääpä olevan niin, että ne nimimerkit jotka kehuvat estoitta Volvoa, eivät voi sietää Mersuja. :sleepy:

    Minusta tämä on sikäli erikoista, että lasken molemmat autot lähinnä meille papoille tehdyiksi. Tosin Volvon uudet mallit ovat sen verran arkisia, että ovat tyylisuuntansa puoleen enemmänkin Volkkari-tyylisiä. No, ehkä tämä on joillekin tärkeä kysymys.

    Sen verran voin omasta Mersu-Volvo kokemuksestani sanoa, että paljon on Volvon pitänyt parantaa laatuaan, jos se aikoo yltää edes C-sarjan tasolle. Näin ainakin omasta kokemuksesta S60 vs. C. Ei C-sarjalainenkaan täydellinen auto ole ollut, mutta vikoja siinä on ollut selkeästi edellisiä Volvoa ja Bemaria vähemmän. Seuraava autoni ei kylläkään ole varmaan mikään näistä. Sen verran hyviä Mondeoita ja Passatteja sitä nykyään rakennetaan :wink:


    Mulla taas kokemukset täysin päinvastaiset. S60 todella varma peli, ja väyrynen oli jatkuvasti pajalla.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 15:58 kenesis kirjoitti

    A4 voitti oman muistini mukaan kaikki TM:n ja TL:n testit aina viime vuotiseen TM:n farkkuvertailuun asti. Siis ne, joihin osallistui... Edelleenkin se on ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen kompromissi tunnokkuutta ja suuntavakautta. Melutasoltaan se ei ole luokkansa kärkeä, mutta suunnilleen S60/V70-tasoa kuitenkin. Audin melu on rengasten jytinää, kun taas Volvon melu on korkeasävyisempää ja tavallaan epämääräisempää. Kokonaishäiritsevyydeltään Volvon ja Audin meteli on omien kokemusteni mukaan suunnilleen samaa tasoa.


    Totta on, että Audi A4 on erinomainen ajettava ja on voittanut suurimman osan Suomessa tehdyistä autovertailuista ja se onkin urheilullista paremman luokan "pikku-autoa" haluavalle oivallinen valinta. Tilaahan A4:ssä ei ole enempää kuin jossain Golfissa tai Corollassa ja pikkutavaratiloja siinä ei ole juuri ollenkaan. Mutta pieniähän ne on kooltaan myös S60, BMW 3-sarja ja Mersun C-sarja.

    Melutaso sen sijaan A4:ssä on esim. Volvo S60 suurempi kaikilta osin, niin rengasmelun kuin erityisesti moottorimelun osalta, joka on Audissa aika karkea ja ottaa korviin kiihdytyksissä ainakin koeajamallani 1.8T -mallilla. Itse yllätyin koeajossa, että miten on tuon luokan autosta unohdettu moottorimelun eristys noin pahasti ja jokaisessa autotestissäkin A4:n moottorimelua on ihmetelty. Joku tietysti pitää A4:n moottorimelua urheilullisuuteen kuuluvana ja ei kai hiljaisuuden takia kukaan A4:ää ostakaan. Moni tehokkaampia malleja ostava vielä laittaa alle mahdollisimman suuret aluvanteet, joilla matkustusmukavuudesta ei juuri enää voi Audin urheilullisen jousituksen ja rengasmelun takia puhua eli ilmeisesti Audien omistajille on pääasia auton ulkoinen näyttävyys ja urheilullisuus. Volvoihin harvemmin noita ylisuuria renkaita viritellään alle, joten Audin ja Volvon omistajat taitaa etsiä autoiltaan vähän eri asioita.

    Uudessa C-Mersussa on minusta yksi sisätilojen muotoiluseikka, joka ainakin kuvissa vaikuttaa epäonnistuneelta. Nimittäin ratin muotoilu on aika outo ja tuo mieleen jonkin halvan Korealaisen tai Japanilaisen kulkupelin. Ulkonäössä sen sijaan on tiettyä tyylikkyyttä, mutta en minä kuitenkaan laittaisi 50-60 tonnia rahaa saadakseni C-Mersun, kun samalla rahalla saa jo tilaviakin premium-luokan autoja.

      
  • Itse odotin enemmän uudelta C-sarjalta, ainakin ulkonäön suhteen. Eli en oikeen pitänyt. Muuten en ole autoa kokeillut. Testejä ja yksittäisiä mielipiteitä alkaa varmaan taas maailmalta pukkaamaan, josta saadaan jokainen, simppakin, mieluinen tulos.

    Toinen saksalainen auto jonka uudistamiseen petyin. Toinen mitäänsanomaton uutuus oli 300-sarjan BMW. Siinäkin odotin jotain muuta kuin Primeran takavaloja ja perusmallin ankeaa sisustaa.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 16:52 Simppa- kirjoitti
    A4 on äänieristykseltään varsin keskitasoinen auto. Sijoittuu sinne samaan kastiin Volvojen ja muiden Fordien kanssa. Suosituimpien autojen äänitestissä meidän teillämme äänettömin oli Avensis, sitten tulevat nämä muut kuten Passat, V70 jne aika tasoissa. A4:n äänieristys on samaa tasoa Passatin kanssa. Voisi olla parempikin.

    Uskallan olla eri mieltä. A4 on Alfan kanssa reippaasti huonoiten äänieristetty auto. Tuohon, kun vielä lisää pienen nakuttavan TDI koneen, niin paketti on kasassa.


    äänieristyksen suhteen erot ovat pieniä, mersu on paras, sitten bemari ja muut noin 1-2 desibelin eroilla, Saab,Fordi huonoimmat nämä siis AMSSIn diesel vertailusta

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 15:58 kenesis kirjoitti



    A4 voitti oman muistini mukaan kaikki TM:n ja TL:n testit aina viime vuotiseen TM:n farkkuvertailuun asti. Siis ne, joihin osallistui...


    itse on kyllä muista yhtään ajettavuustestiä jossa Audi olisi ollut kärjessä, keskitasoa ehkä parempi mutta ei ikinä paras, jos sitä on verrattu samanikäisiin autoihin. Nykyisen keskiluokan parhaat ovat Alfa 159 ja BMW 3 ja sitä edellisenkin parivaljakon taisi muodostaa 156 ja BMW 3

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 17:04 A-utoilija kirjoitti
    Itse yllätyin koeajossa, että miten on tuon luokan autosta unohdettu moottorimelun eristys noin pahasti ja jokaisessa autotestissäkin A4:n moottorimelua on ihmetelty. Joku tietysti pitää A4:n moottorimelua urheilullisuuteen kuuluvana ja ei kai hiljaisuuden takia kukaan A4:ää ostakaan.


    urheilullisessa autossa pitääkin olla ääntä mutta ei välttämättä moottorin tuomaa melua/kalinaa vaan moottorin ääni pitää olla korville sopivaa. Edustusautot on sitten asia erikseen eli suuremmat autot esim BMW5,S80 jne. joiden suunnittelussakin paneudutaan paremmin melun torjuntaan Hiljainen auto luo liian steriilin tunnelman saman kuin istuisi hiljaisessa olohuoneessa sohvalla ja se ei voi olla urheilullinen.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 17:04 A-utoilija kirjoitti


    Melutaso sen sijaan A4:ssä on esim. Volvo S60 suurempi kaikilta osin, niin rengasmelun kuin erityisesti moottorimelun osalta, joka on Audissa aika karkea ja ottaa korviin kiihdytyksissä ainakin koeajamallani 1.8T -mallilla. Itse yllätyin koeajossa, että miten on tuon luokan autosta unohdettu moottorimelun eristys noin pahasti ja jokaisessa autotestissäkin A4:n moottorimelua on ihmetelty. Joku tietysti pitää A4:n moottorimelua urheilullisuuteen kuuluvana ja ei kai hiljaisuuden takia kukaan A4:ää ostakaan. Moni tehokkaampia malleja ostava vielä laittaa alle mahdollisimman suuret aluvanteet, joilla matkustusmukavuudesta ei juuri enää voi Audin urheilullisen jousituksen ja rengasmelun takia puhua eli ilmeisesti Audien omistajille on pääasia auton ulkoinen näyttävyys ja urheilullisuus. Volvoihin harvemmin noita ylisuuria renkaita viritellään alle, joten Audin ja Volvon omistajat taitaa etsiä autoiltaan vähän eri asioita.

    Uudessa C-Mersussa on minusta yksi sisätilojen muotoiluseikka, joka ainakin kuvissa vaikuttaa epäonnistuneelta. Nimittäin ratin muotoilu on aika outo ja tuo mieleen jonkin halvan Korealaisen tai Japanilaisen kulkupelin. Ulkonäössä sen sijaan on tiettyä tyylikkyyttä, mutta en minä kuitenkaan laittaisi 50-60 tonnia rahaa saadakseni C-Mersun, kun samalla rahalla saa jo tilaviakin premium-luokan autoja.


    Mittaustulosten mukaan S60 ja A4 ovat suunnilleen yhtä meluisia. Oman kokemukseni mukaan - joka ei kummankaan auton kohdalla rajoitu pelkkään koeajoon - Audi on jyrisevä ja Volvo sirisevä. Eniten ajamani A4-yksilö oli kylläkin varustettu tuumaa pienemmillä vanteilla kuin tutuin S60:nen. Kuten sanoin, niin itse koen molemmat yhtä ärsyttävinä tai ärsyttämättöminä. Tämäkin on niitä makuasioita, joista saa olla eri mieltä. A4 1.8T ei todellakaan ole äänieristetty moottorinkaan suhteen kovin vahvasti, mutta ei se silti tasakaasulla juurikaan möykkää. Kiihdyttäessä kylläkin.

    Mersun suhteen olemme suunnilleen samaa mieltä. Itse en kuitenkaan pidä uuden C:n ulkonäöstäkään. Avantgarde menettelee joten kuten, muut versiot eivät pätkääkään. Korkean ja epädynaamisen näköinen halpakopio kalliimmista malleista. Sisustus ei puhuttele millään muotoa: kojelauta on ilmastoinnin säätimistä ylöspäin aivan käsittämättömän tylsä ja tasapaksu yhtenäinen muovilevy. Ratti ja mittaristokin on halvan näköiset. Tyylillisesti kojelauta sopisi kilpailemaan Vectran ja Passatin kanssa.

    Ajotuntumista en kommentoi, ellen jostakin ihmeen syystä joskus eksy C-mersulla ajamaan. En usko että eksyn, koska autossa on joka tapauksessa niin paljon epätyydyttäviä piirteitä, etten sitä alkaisi edes harkitsemaan omakseni.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 17:28 GTAm kirjoitti


    itse on kyllä muista yhtään ajettavuustestiä jossa Audi olisi ollut kärjessä, keskitasoa ehkä parempi mutta ei ikinä paras, jos sitä on verrattu samanikäisiin autoihin. Nykyisen keskiluokan parhaat ovat Alfa 159 ja BMW 3 ja sitä edellisenkin parivaljakon taisi muodostaa 156 ja BMW 3


    Siitä vaan kotimaisia lehtiä selaamaan. Ajo-ominaisuuksillaan Audi nimenomaan testivoittonsa keräsi. 2001 A4 voitti sekä kesä-, että talvitestit TM:ssä. 2004 se voitti diesel-vertailun (TM 1/04). Vielä elokuussa 2005 se voitti TL:n parivertailussa tämän nykyisen 3-sarjan bemarin, myös ajettavuus-osiossa.

      
  • Lainaus:
    04.05.2007 klo 17:42 GTAm kirjoitti
    urheilullisessa autossa pitääkin olla ääntä mutta ei välttämättä moottorin tuomaa melua/kalinaa vaan moottorin ääni pitää olla korville sopivaa. Edustusautot on sitten asia erikseen eli suuremmat autot esim BMW5,S80 jne. joiden suunnittelussakin paneudutaan paremmin melun torjuntaan Hiljainen auto luo liian steriilin tunnelman saman kuin istuisi hiljaisessa olohuoneessa sohvalla ja se ei voi olla urheilullinen.


    Juu, tietysti sen noinkin voi ajatella, mutta liika on liikaa. Vaikka 159:ä kovasti arvosta, niin se on harmillisen äänekäs rengasmelultaan. Moottorimelua Alfassa on ihan sopivasti, ja jopa GM pohjainen 2.2l kuulostaa kiihdytettäessä jopa ärhäkältä. Sen lisäksi Alfan 5-sylinterisen dieselin äänet ovat dieseliksi mielestäni poikkeuksellisesti jopa sporttiset! Rengasmelu on mielestäni aina harmillista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit