MB C-sarja kalliimpi isompia edustusluokan kilpailijoitaan

414 kommenttia
1246714
  • Menee offtopiciksi mutta...
    pystyykö kukaan mersujen kanssa enemmän teutaroineista vastaamaan, miksi autossa on edelleen vain yksi käyttöviiksi?
    Koetin koeajon aikan tuotakin pohtia enkä keksinyt yhtään perustetta sille, miksi tuo ratkaisu olisi parempi tai edes yhtä hyvä kuin kahden viiksen systeemi. Pikemminkin toisinpäin tuli ajatuksia - jospa vaikka tarvitsee kytkeä tuulilasinpyyhkijät toimeen - käsi irti ratista.
    Suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin on 2 kättä erilaisten juttujen tekemiseen :grin:

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 00:19 Jan79 kirjoitti
    Voi hyvää päivää :open_mouth:

    Täällä taas yllättäen väännetään kättä.. Otsikossa lukee keskustelun aiheena olevan C-sarjan mersu mutta miten kävikään.. Yht´äkkiä täällä "yllättäen" on Bemari vs. Volvo sota..

    Eikö porukka ole vielä huomannut ettei tuon Putputin kanssa ole kovin rakentavaa vaihtaa ajatuksia tai mielipiteitä koska muiden mielipiteet ovat aina ja joka tapauksessa vääriä jos ei yhdy ylistämään saksan ladaa eli bemaria :tongue:

    On ihan sama millä ajokokemuksella tai tiedolla kukakin täällä asioita kertoo.. jos ei pidä bemarista tai sen ominaisuuksista, ei Putputin mielestä ymmärrä autoista mitään.. tai jos joku testi saa Volvon voittamaan testin bemarin nenän edestä joita on yllättävän monta.. tällaiset testit ja julkaisijat ovat puolueellisia tai täysiä idiootteja.. Yö muuttuu päiväksi tai päivä yöksi jos Putput niin haluaa itselleen uskotella.

    Itse en ole jaksanut enää pitkään aikaan kirjoitella ko. tyypin kanssa mutta nyt alkaa mopo karata taas kerran hanskasta..

    Mitä väliä sillä Putput on jos bemari ei todellisuudessa ole ylivoimainen auto? Onko tämä jotenkin sinulta henkilökohtaisesti pois? MInä pidän Volvo parempana autona niin ulkonäöllisesti kuin ajettavanakin.. ja jos 3- sarjan bemarista ja C-sarjan mersusta puhutaan.. jos raha ei ole este.. valitsisin ehdottomasti Mersun.. ulkonäöltään pesee bemarin 6-0 niin ulkoa kuin sisältä.. vielä puhtaammin sisältä.. ja vaikka miten ylistätä bemarin moottoreita.. Mersun moottorit ovat olleet kestävämpiä ja teholuokkia löytyy samoin kuin bemareissa.. ja jos oikein rahaa on niin uusi Amg C-mersu pieksee M3 bemarin joka suhteessa.. hintaa tosin on paljon enemmän mutta jos raha ei olisi ongelma niin miksi tyytyisi halvempaan ja huonompaan :kiss:


    Tiedän että joku imeskelee korillisen herneitä nenään lukiessaan tätä mutta SO WHAT?

    Meillä jokaisella on mielipiteet.. kuka meistä on sanomaan kuka täällä on väärässä ja kuka ei? etenkin kun monet testit puoltavat molempia osapuolia oli mielipide niin tai näin..

    Hyvähyvä, ensin valitat sitä että "Otsikossa lukee keskustelun aiheena olevan C-sarjan mersu mutta miten kävikään.. Yht´äkkiä täällä "yllättäen" on Bemari vs. Volvo sota.. ", sitten KOKO viestisi on vain Bemun haukkumista... Hyvä!

    Ja yrität vain provota älyttömillä väitteillä että Bemun perusmallejakin hitaammat AMG-mallit olisivat jopa M-malleja parempia!!

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 14:45 KonstaKoo kirjoitti
    Menee offtopiciksi mutta...
    pystyykö kukaan mersujen kanssa enemmän teutaroineista vastaamaan, miksi autossa on edelleen vain yksi käyttöviiksi?
    Koetin koeajon aikan tuotakin pohtia enkä keksinyt yhtään perustetta sille, miksi tuo ratkaisu olisi parempi tai edes yhtä hyvä kuin kahden viiksen systeemi. Pikemminkin toisinpäin tuli ajatuksia - jospa vaikka tarvitsee kytkeä tuulilasinpyyhkijät toimeen - käsi irti ratista.
    Suurimmalla osalla ihmisistä kuitenkin on 2 kättä erilaisten juttujen tekemiseen :grin:

    ...siksi että se säästää kustannuksia? Onhan Mersulla muutenkin joskus sisustusratkaisuissa säästö ja muotoilu tärkeämpää kuin ergonomia. Samaa nappulaa kun on halvempi valmistaa massoittain ja kylvää pitkiin riveihin kaikkiin mallisarjoihin (vuosikausia), vaikka parempi käytettävyydelle olisi että näpin muodosta jo tuntee/näkee eron.

    Katsokaa vaikka S-sarjaa, en voi uskoa että AMS:n Mersurakkaus on jopa niin sokeaa että kehtaa kutsua sitä ohjaamoa ergonomiseksi! Mikä voi olla huonompaa ergonomiaa kuin se rivi täsmälleen saman näköisiä 'kromi'nappeja, joiden yllä olevasta symbolista saa sitten tihrustaa JOKA KERTA että mikä nappi olikaan mikä. Ne ovat vielä mitä pahinta jatkuvassa rivissä eikä erillisinä! Ja siis vielä jatkuvasti käytettävissä ilmastoinnin säädöissä eikä missään toisarvoisissa!!

    No joo, siitä yksiviiksisysteemistä: kyllä se vaan on aika typerä, nimenomaan samat kokemukset on että pitää irroittaa käsi ratista kun pitää tuulilasinpyyhkimiä käyttää. Ja vaikka kuinka kauan Mersun omistaa, se on aina vähän hankala (ei se kyllä mikään katastrofikaan ole, mutta huono ratkaisu se silti on). Varsinkin kun on useampi auto niin elleivät ne ole kaikki Mersuja niin on todella ärsyttävää joutua käyttämään eri systeemejä kun hyppää autosta toiseen.

    Minusta siis se ei ole mikään kamalan suuresti vaikuttava asia mutta yksiselitteisesti huonompi systeemi ja ilman mitään hyviä puolia.Tavallinen kaksiviiksijärjestelmä on selvästi parempi.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 10:34 A-utoilija kirjoitti
    Laitetaanpa piste tälle PutPutin inttämiselle näistä Audien ja Volvo S80 tiloista. Eli lasketaan etupenkin tilat polkimiin ja rattiin suurimmillaan ja lisätään kumpaankin takapenkin tilat pienimmillään. Näinhän se pitää laskea, koska kun etupenkin tilat on kaikkein suurimmillaan, niin takapenkille jää tilaa kaikkein vähiten.

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan suurimmillaan +
    mitat takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan pienimmillään
    Audi A6 61+63 =124 cm
    Audi A8 59+63 =122 cm
    Volvo S80 58+67 =125 cm

    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin suurimmillaan +
    mitat takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan pienimmillään
    Audi A6 111+63 =174 cm
    Audi A8 113+63 =176 cm
    Volvo S80 106+67 =173 cm

    Elikä se siitä Audien suuremmasta koosta verrattuna Volvo S80:een! Ratista mitattuna Volvo on jopa suurin ja poljintilasta mitattuna A6 on 1 cm suurempi ja A8 on 3 cm suurempi. Kyllä noissa siis puhutaan pituuden osalta tiloiltaan kokolailla saman luokan autoista, mitä itse eniten ihmettelen Audi A6:n ja A8:n osalta eli missä se edustusluokan koko näkyy A8:n osalta? Turha siis puhua ettei Volvo S80 tai Audi A6 voi käyttää edustusautona koon puolesta.


    Noniin, eli nähdään että kun etupenkillä on samankokoinen henkilö niin Audissa on enemmän tilaa.

    BTW, vaikka Volvo olisi metrin pidempi, ei se silti ole mikään edustusauto, ainakaan mikään haluttava sellainen...

    [Putput muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 19:18]
      
  • Se S-mersun käyttöjärjestelmä on pirusti helpompi kuin i-Drive. 7-sarjalaisessa tuo i-Drive on todellinen painajainen, jos ei muista toimintoja ulkoa. Sitäpaitsi ei niitä nappuloita sekoita, jos ei ole todellinen dementikko. Aika erikoista, ettet S-mersustakaan löydä paljoa hyvää, vaikka se on mielestäni kuitenkin luokkansa paras auto ja edellä baijerilaista vastinettaan.

    Jaa, että mistäkö tiedän? Firmassa oli ennen 7-sarjalainen, joka vaihtui S-sarjalaiseen viime vuonna.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 20:54]
      
  • Kas kas, johan on ihme, ettei firmaasi kelvannut se Volvon S80 edustuskäyttön.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 21:09 MMS kirjoitti
    Kas kas, johan on ihme, ettei firmaasi kelvannut se Volvon S80 edustuskäyttön.


    Itseasiassa eemeliä, 5-sarjalaista ja S80:stä harkittiin ihan tosissaan. Jos minä olisin päättänyt, niin Quattroporte olisi tullut. :grin: Ehkä ihan hyvä, etteivät antaneet sitä valtaa meikäläiselle.

      
  • mitkä ovat tässäkin toikassa kovasti spekuloidun "edustusauton" vaatimukset? mihin sellaista käyetään? voiko esim. Opel/Ford/Nissan olla koskaan/missään edustusauto?

      
  • Lainaan:"mitkä ovat tässäkin toikassa kovasti spekuloidun "edustusauton" vaatimukset? mihin sellaista käyetään? voiko esim. Opel/Ford/Nissan olla koskaan/missään edustusauto?"

    Totta mooses; ovathan Biimeri ja Audikin sinne päässeet tuskaisen yrittämisen kautta (kannattaa muistella menneitä vuosia)! Onhan Skodakin ollut varhaisessa menneisyydessään edustusautojen valmistaja ja ihan loistoautojenkin!

    Muutama "kikkelikalle" remuaa tälläkin saitilla tiettyjen merkkien puolesta! Vaikka tämä on kulunut klisee; suosittelisin heille: "hankkikaa elämä"!

      
  • Unohtui vielä sanoa, että on tyyppejä jotka osaavat kertoa auton ajo-ominaisuuksista vasta kun näkevät logon ratissa! Varmaanin ovat kaikki väistötestit jne. tehneet! Se on tämä internetti sellaista ja mahdollistaa kaikenlaisen bullshitin!

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 20:53 Simppa- kirjoitti
    Se S-mersun käyttöjärjestelmä on pirusti helpompi kuin i-Drive. 7-sarjalaisessa tuo i-Drive on todellinen painajainen, jos ei muista toimintoja ulkoa. Sitäpaitsi ei niitä nappuloita sekoita, jos ei ole todellinen dementikko. Aika erikoista, ettet S-mersustakaan löydä paljoa hyvää, vaikka se on mielestäni kuitenkin luokkansa paras auto ja edellä baijerilaista vastinettaan.

    Jaa, että mistäkö tiedän? Firmassa oli ennen 7-sarjalainen, joka vaihtui S-sarjalaiseen viime vuonna.


    Juujuu, eihän mitään autoa saa millään tavalla (edes perustellusti)arvostella jos samassa segmentissä on mukana BMW koska sehän siis voisi kai tarkoittaa tavallaan BMW:n kehumista!! Rajoita jo vähän tuota ihmeellistä paasaamista, voisit edes miettiä vähän mistä on puhuttu ennen avautumisia! Kumma kun et tuossakin ruvennut kertomaan Volvosta, siinähän onkin varmaan kaikista paras ergonomia eikö?

    Jos edes ymmärtäisit mikä iDrive on... En puhunut Mersun ajotietokoneen käytöstä vaan siitä nappirivistöstä jolla säädetään ilmastointia. Saas nähdä mitä ihmeellisiä perusteluja keksit sen erinomaisuudelle...

    Ihan vaan tiedoksi niin kyllä monet sekoittaa ne nappulat keskenään, itse olen monta kertaa painanut jo vähemmän hankalassa E-sarjassa väärää nappulaa sen samanlaisten nappien rivistössä. Puhumattakaan siitä kuinka suuri merkitys sillä on että pystyykö nappia painamaan ilman että edes katsoo verrattuna siihen että pitää erikseen alkaa tihrustamaan pieniä symboleja!

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 21:29 canaris kirjoitti
    mitkä ovat tässäkin toikassa kovasti spekuloidun "edustusauton" vaatimukset? mihin sellaista käyetään? voiko esim. Opel/Ford/Nissan olla koskaan/missään edustusauto?

    Volvofanaatikkojen kertomien perusteiden mukaan lähes joka ikinen auto voi olla edustusauto ja ainakin Fordeja, Opeleita, Fiateja, Alfoja, Skodia, ym. luetaan edustusautoiksi. Niin löysillä määritelmillä kyllä saadaan JOPA Volvo mukaan.

    Järkevät ihmiset taas yleensä osaavat katsoa realistisesti että mitkä autot on tarkoitettu varsinaisiksi edustusautoiksi, ja mitä yleisesti sellaisina pidetään.

      
  • Kröhöm, voitaisiin äänestää siitä, kuka on foorumin fanaattisin kirjoittelija. Itse en ole Volvoa missään viestissäni väittänyt esimerkiksi bemaria tai mersua paremmaksi autoksi, enkä muistaakseni ole nostanut sitä Audinkaan yläpuolelle. Onhan se tietenkin sinun mielestäsi fanaattista, kun väitän Volvon tarjonneen parhaan ratkaisun meikäläisen liikkumistarpeeseen? Jollekin toiselle se paras ratkaisu voi olla BMW, Audi tai mersu. Sinun vaan on hirveän vaikea tajuta, miksi joku valitsee muun kuin 5-sarjalaisen. Jos 5-sarjalainen olisi niin erinomainen ja niin reippaasti edellä kilpailijoita, miksi muita tuotteita edes myytäisiin? Eikö esimerkiksi E-sarjan myynnin pitäisi olla ihan nollassa? Jos nyt tutustuisit markkinatalouden perusteisiin, huomaisit joidenkin viestiesi totaalisen päättömyyden. Mutta kaipa ne lukiossa viimeistään tulee...

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 22:23 Putput kirjoitti


    Juujuu, eihän mitään autoa saa millään tavalla (edes perustellusti)arvostella jos samassa segmentissä on mukana BMW koska sehän siis voisi kai tarkoittaa tavallaan BMW:n kehumista!! Rajoita jo vähän tuota ihmeellistä paasaamista, voisit edes miettiä vähän mistä on puhuttu ennen avautumisia! Kumma kun et tuossakin ruvennut kertomaan Volvosta, siinähän onkin varmaan kaikista paras ergonomia eikö?

    Jos edes ymmärtäisit mikä iDrive on... En puhunut Mersun ajotietokoneen käytöstä vaan siitä nappirivistöstä jolla säädetään ilmastointia. Saas nähdä mitä ihmeellisiä perusteluja keksit sen erinomaisuudelle...

    Ihan vaan tiedoksi niin kyllä monet sekoittaa ne nappulat keskenään, itse olen monta kertaa painanut jo vähemmän hankalassa E-sarjassa väärää nappulaa sen samanlaisten nappien rivistössä. Puhumattakaan siitä kuinka suuri merkitys sillä on että pystyykö nappia painamaan ilman että edes katsoo verrattuna siihen että pitää erikseen alkaa tihrustamaan pieniä symboleja!


    Volvo ei tarjoa tuotetta tuohon luokkaan. Siinä olet oikeassa, että S80 tarjoaa ainakin minun mitoilleni parhaan ergonomian luokassaan. Tosin vaikea sanoa tarjoaako se 2,0m pitkälle yhtä hyvän ergonomian.

    Mielestäni ne mersun napit ovat yksinkertaisesti nappeja. Ei se niin vaikeaa ole painaa sitä oikeaa nappia. Ne nappulat eivät eroa muiden valmistajien nappuloista, ja samalla tavalla niitä painetaan kuin BMW:n nappeja.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 18:50 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    14.05.2007 klo 00:19 Jan79 kirjoitti
    Voi hyvää päivää :open_mouth:

    Täällä taas yllättäen väännetään kättä.. Otsikossa lukee keskustelun aiheena olevan C-sarjan mersu mutta miten kävikään.. Yht´äkkiä täällä "yllättäen" on Bemari vs. Volvo sota..

    Eikö porukka ole vielä huomannut ettei tuon Putputin kanssa ole kovin rakentavaa vaihtaa ajatuksia tai mielipiteitä koska muiden mielipiteet ovat aina ja joka tapauksessa vääriä jos ei yhdy ylistämään saksan ladaa eli bemaria :tongue:

    On ihan sama millä ajokokemuksella tai tiedolla kukakin täällä asioita kertoo.. jos ei pidä bemarista tai sen ominaisuuksista, ei Putputin mielestä ymmärrä autoista mitään.. tai jos joku testi saa Volvon voittamaan testin bemarin nenän edestä joita on yllättävän monta.. tällaiset testit ja julkaisijat ovat puolueellisia tai täysiä idiootteja.. Yö muuttuu päiväksi tai päivä yöksi jos Putput niin haluaa itselleen uskotella.

    Itse en ole jaksanut enää pitkään aikaan kirjoitella ko. tyypin kanssa mutta nyt alkaa mopo karata taas kerran hanskasta..

    Mitä väliä sillä Putput on jos bemari ei todellisuudessa ole ylivoimainen auto? Onko tämä jotenkin sinulta henkilökohtaisesti pois? MInä pidän Volvo parempana autona niin ulkonäöllisesti kuin ajettavanakin.. ja jos 3- sarjan bemarista ja C-sarjan mersusta puhutaan.. jos raha ei ole este.. valitsisin ehdottomasti Mersun.. ulkonäöltään pesee bemarin 6-0 niin ulkoa kuin sisältä.. vielä puhtaammin sisältä.. ja vaikka miten ylistätä bemarin moottoreita.. Mersun moottorit ovat olleet kestävämpiä ja teholuokkia löytyy samoin kuin bemareissa.. ja jos oikein rahaa on niin uusi Amg C-mersu pieksee M3 bemarin joka suhteessa.. hintaa tosin on paljon enemmän mutta jos raha ei olisi ongelma niin miksi tyytyisi halvempaan ja huonompaan :kiss:


    Tiedän että joku imeskelee korillisen herneitä nenään lukiessaan tätä mutta SO WHAT?

    Meillä jokaisella on mielipiteet.. kuka meistä on sanomaan kuka täällä on väärässä ja kuka ei? etenkin kun monet testit puoltavat molempia osapuolia oli mielipide niin tai näin..


    Hyvähyvä, ensin valitat sitä että "Otsikossa lukee keskustelun aiheena olevan C-sarjan mersu mutta miten kävikään.. Yht´äkkiä täällä "yllättäen" on Bemari vs. Volvo sota.. ", sitten KOKO viestisi on vain Bemun haukkumista... Hyvä!

    Ja yrität vain provota älyttömillä väitteillä että Bemun perusmallejakin hitaammat AMG-mallit olisivat jopa M-malleja parempia!!




    :tongue: Menihän ne herneet :sunglasses: Mersun muut mallit ehkä poislukien C-sarjan AMG versiot kyllä ainakin pesee bemarin versiot mikäli bmw antaa oikeaa tietoa sivuillaan.. Ai niin.. mikään ei pidä paikkaansa.. bemarihan on kaikessa aina paras ja nopein ja kaunein ja komein ja voimakkain ja kehittynein ja nautinnollisin..


    Tuohon keskusteluun edustuskäytöstä??

    Onko se jokin ongelma että Volvoja käytetään edustusautoina? Jos jollain on vain Volvon merkkiä vastaan niin ehkä se sitten syynä.. Ihan samalla tavalla edutuskäyttöön sopivat E-sarjan mersut ja 5-sarjan bemarit... ja myös samaa kokoluokkaa olevat muut merkit! Jännää vaan ettei esim Hyundai Sonataa näy edustustehtävissä vaikka tiloja autolla löytyy..

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 22:53]
      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 22:37 Simppa- kirjoitti
    Kröhöm, voitaisiin äänestää siitä, kuka on foorumin fanaattisin kirjoittelija....



    hohhoijaa kylläpäs joka keskustelu menee ennemmin tai myöhemmin tähän bemarin ylistyslauluun tietyn nimimerkin toimesta, joka edelleen on täysin yksin näitten teorioittensa kanssa.

    niin, mielestäni on automaailmassa ja autokeskusteluissa tiettyjä ''kaikille selviä'' asioita kuten:

    japsit ovat luotettavia, ranskalaiset pehmeitä alustoiltaan, mersut kalliita, bmw todella hiljainen, Ferrari on legendaarinen urheiluauto, lancer evo-kaikkein kehittynein ralliohjus, nastat pitävät paremmin jäällä, manuaali on kestävämpi kuin automaatti, saab ja volvo turvallisia jne. jne näin muutamia ''totuuksia'' esimerkiksi mainitakseni.

    näihin totuuksiin ei voi mielestäni lisätä että ''BMW on kaikista ylivoimaisin automerkki ilman kompromisseja ja heikkouksia'' !
    mitä muut sanovat?

    :grin:

    ps. saa ottaa kantaa noihin listaamiini ''totuuksiin'', keskustelen niistä mieluusti :sunglasses:

      
  • olen muuten huomannut että tuo M3:n voittaminen tai edes siitä puhuminenhan on kuin jokin pyhä lehmä bemari fanaatikoille, sehän on vanha juttu.
    ilmeet on olleet bemari-kultapojuilla näkemisen arvoiset kun tajuaa että häviää esim. galantille :grin: :grin: :grin:


    edit: niin juu piti vielä sanoa että tuolle Volvon halveksinta-bemarin ylivoimaisuuden ylistäminen- aiheelle voisi perustaa ihan oman topicin, niin olisi paljon mukavampi ja selkeämpi lukea näitä ''muita'' aiheita. :innocent:

    [petos muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 23:22]
      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 22:48 Jan79 kirjoitti
    :tongue: Menihän ne herneet :sunglasses: Mersun muut mallit ehkä poislukien C-sarjan AMG versiot kyllä ainakin pesee bemarin versiot mikäli bmw antaa oikeaa tietoa sivuillaan.. Ai niin.. mikään ei pidä paikkaansa.. bemarihan on kaikessa aina paras ja nopein ja kaunein ja komein ja voimakkain ja kehittynein ja nautinnollisin..


    Tuohon keskusteluun edustuskäytöstä??

    Onko se jokin ongelma että Volvoja käytetään edustusautoina? Jos jollain on vain Volvon merkkiä vastaan niin ehkä se sitten syynä.. Ihan samalla tavalla edutuskäyttöön sopivat E-sarjan mersut ja 5-sarjan bemarit... ja myös samaa kokoluokkaa olevat muut merkit! Jännää vaan ettei esim Hyundai Sonataa näy edustustehtävissä vaikka tiloja autolla löytyy..


    ...ja toinen viesti peräkkäin jossa ei puhuta alkuperäisestä aiheesta...

    Siitä vaan esimerkkejä jos löydät Mersun joka on vastaavaa Bemua nopeampi! Itse olen tottunut järjestäen näkemään jopa isokoneisia Brabus-malleja jotka eivät pärjää edes Bemun 'perusmallistolle' (ei siis M-malleja edes)... Viimeisin oli SLK:n uusi AMG-malli joka on paitsi Z4 M Roadsteria niin myös Z3 3.0si:täkin hitaampi (puhumattakaan siitä kuinka paljon hauskempi Bemulla on ajaa kuin automaativaihteisella luuskalla jossa ei ESP:tä edes saa pois)!! Siinä teille AMG:n ja Mersun hinta-laatusuhdetta! Eli jos sinun mielestä AMG-mallit pärjäävät edes läheskään, niin siitä vaan uutta keskusteluaihetta avaamaan esimerkein.

    Puhe on ollut nimenomaan siitä että eräät fanaatikot ovat välttämättä halunneet nostaa Volvojensa statusta väittämällä niitä edustusautoiksi (vähän kuten premium-asialla tai R-mallien 'urheilullisuudella' aiemmin). Olen jo aiemmin kirjoittanut että on selvää ettei E-sarja tai 5-sarjakaan ole edustusautoja. 5-sarjasta on olemassa Li- eli pidennetty mallikin, mutta ei se tarkoita sitä että se on edustusauto. Siihen on omat mallisarjansa.

    Jan79:llä tuo kirjoittelun taso on todella ala-arvoista kun ei näköjään mitään yksilöityä tai perusteltua osaa kirjoittaa. Kaikki on yleistä haukkumista ja suunsoittoa. Sellaista se on kun ei osaa asioista puhua tai niistä oikein ymmärrä, pitää vain ääntä päästää...

    Kuvaavaa on myös ihmeellinen kommenttisi siitä joka hyvin pitkälti 'Suomennettuna' on että: millään mitä kukaan kirjoittaa ei ole mitään väliä koska kaikki on vain mielipiteitä. Harvoin kuulee niin outoa logiikkaa, tämä maailma olisi todella ihmeellinen jos tuo olisi totta.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 23:11 petos kirjoitti
    olen muuten huomannut että tuo M3:n voittaminen tai edes siitä puhuminenhan on kuin jokin pyhä lehmä bemari fanaatikoille, sehän on vanha juttu.
    ilmeet on olleet bemari-kultapojuilla näkemisen arvoiset kun tajuaa että häviää esim. galantille :grin: :grin: :grin:


    Totta.. eikä tarkoitukseni ollut mitenkään haukkua edes M3 bemaria.. rikkaiden leluja kaikki tuollaiset joista meikäläinen voi vaan haaveilla.. Mutta eräälle bmw fanaatikolle voi kyllä kaivaa mustaa valkoisella miten mersu pesee ainakin paperilla bemarin.. sitten jos tosiaan esim. kiihtyvyyksissä on nolla piste jotain eroja, voi miettiä onko erot suuret :sunglasses: Tosin näillä bemari miehillä on tapana uskoa noita lukemia missä bemari on parempi niin miksei toisin päinkin :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 23:21 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    14.05.2007 klo 22:48 Jan79 kirjoitti
    :tongue: Menihän ne herneet :sunglasses: Mersun muut mallit ehkä poislukien C-sarjan AMG versiot kyllä ainakin pesee bemarin versiot mikäli bmw antaa oikeaa tietoa sivuillaan.. Ai niin.. mikään ei pidä paikkaansa.. bemarihan on kaikessa aina paras ja nopein ja kaunein ja komein ja voimakkain ja kehittynein ja nautinnollisin..


    Tuohon keskusteluun edustuskäytöstä??

    Onko se jokin ongelma että Volvoja käytetään edustusautoina? Jos jollain on vain Volvon merkkiä vastaan niin ehkä se sitten syynä.. Ihan samalla tavalla edutuskäyttöön sopivat E-sarjan mersut ja 5-sarjan bemarit... ja myös samaa kokoluokkaa olevat muut merkit! Jännää vaan ettei esim Hyundai Sonataa näy edustustehtävissä vaikka tiloja autolla löytyy..


    ...ja toinen viesti peräkkäin jossa ei puhuta alkuperäisestä aiheesta...

    Siitä vaan esimerkkejä jos löydät Mersun joka on vastaavaa Bemua nopeampi! Itse olen tottunut järjestäen näkemään jopa isokoneisia Brabus-malleja jotka eivät pärjää edes Bemun 'perusmallistolle' (ei siis M-malleja edes)... Viimeisin oli SLK:n uusi AMG-malli joka on paitsi Z4 M Roadsteria niin myös Z3 3.0si:täkin hitaampi (puhumattakaan siitä kuinka paljon hauskempi Bemulla on ajaa kuin automaativaihteisella luuskalla jossa ei ESP:tä edes saa pois)!! Siinä teille AMG:n ja Mersun hinta-laatusuhdetta! Eli jos sinun mielestä AMG-mallit pärjäävät edes läheskään, niin siitä vaan uutta keskusteluaihetta avaamaan esimerkein.

    Puhe on ollut nimenomaan siitä että eräät fanaatikot ovat välttämättä halunneet nostaa Volvojensa statusta väittämällä niitä edustusautoiksi (vähän kuten premium-asialla tai R-mallien 'urheilullisuudella' aiemmin). Olen jo aiemmin kirjoittanut että on selvää ettei E-sarja tai 5-sarjakaan ole edustusautoja. 5-sarjasta on olemassa Li- eli pidennetty mallikin, mutta ei se tarkoita sitä että se on edustusauto. Siihen on omat mallisarjansa.

    Jan79:llä tuo kirjoittelun taso on todella ala-arvoista kun ei näköjään mitään yksilöityä tai perusteltua osaa kirjoittaa. Kaikki on yleistä haukkumista ja suunsoittoa. Sellaista se on kun ei osaa asioista puhua tai niistä oikein ymmärrä, pitää vain ääntä päästää...

    Kuvaavaa on myös ihmeellinen kommenttisi siitä joka hyvin pitkälti 'Suomennettuna' on että: millään mitä kukaan kirjoittaa ei ole mitään väliä koska kaikki on vain mielipiteitä. Harvoin kuulee niin outoa logiikkaa, tämä maailma olisi todella ihmeellinen jos tuo olisi totta.



    Osaatko katsoa peiliin?

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 23:24 Jan79 kirjoitti
    Osaatko katsoa peiliin?


    Oli sitten kyse tieteestä tai sosiaalisesta kanssakäymisestä tai mistä tahansa, 'sinä aina teet sitä' ja 'sinä et koskaan tee sitä' -tapaiset puheenvuorot ovat täysin hyödyttömiä. Minä olen ainakin pyrkinyt yksilöimään ja perustelemaan mistä puhutaan.

    Voit kirjoittaa vaikka kuinka monta kommenttia yleisellä tasolla ja minuun henkilööni kohdistettuna, mutta koskaan niistä ei ole mitään hyötyä ja jäävätkin vain suunsoitoksi. Jos sinulla on oikeasti jotain asiaa tai jokin todellinen pointti jonka haluat ilmaista, siitä vaan yksilöimään ja kertomaan tarkalleen mitä väität.

    Riitely on eri asia kuin keskustelu.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 23:11 petos kirjoitti

    edit: niin juu piti vielä sanoa että tuolle Volvon halveksinta-bemarin ylivoimaisuuden ylistäminen- aiheelle voisi perustaa ihan oman topicin, niin olisi paljon mukavampi ja selkeämpi lukea näitä ''muita'' aiheita. :innocent:


    Juu tänne voisi tosiaan laittaa otsikot: "Halveksi Volvoa", ja "Ylistä Bemaria", joissa ainakin yksi nimimerkki saisi melskata sydämensä kyllyydestä.

    Pakko on tosiaan ihmetellä, miten jollakin voikin olla niin paljon patoutumia Volvoa kohtaan, että jaksaa kinata sellaisesta asiasta onko joku Volvo edustusauto tai että voiko Volvoa edes pitää premiumina. Sehän on aivan selvä asia, että Volvo S80-mallia käytetään jo edustusautona, kuten vastaavia Audeja, Bemareita ja Mersujakin. Samaten aivan selvää on, että perinteiset premium-merkit ovat Audi, BMW, Mersu ja Volvo, joista laadukasta ja hiukan jo kalliimpaa autoa haluava yleensä autonsa valitsee ja hiukan harvinaisempaa premium-merkkiä haluava voi sitten valita vaikka Lexuksen tai jonkin muun.

    Kun tämän keskustelun avauksessa vertailin MB C-sarjan hintaa Audi A6:een, Volvo S80:een ja BMW 5-sarjaan, niin itse jo valintani tehneenä ottaisin edelleenkin ehdottomasti tuosta joukosta Volvon, kun puhutaan alle 60 tonnin hintaluokasta. Kun hintaa nostetaan vaikkapa 80 tonniin, niin valitsisin ehkä 5-sarjan Bemarin nelivetoisena, mutta Volvokin tuli nyt tuohon hintaluokkaan vahvalla mallilla mukaan T6 AWD-mallin myötä eli vertailisin tuossa hintaryhmässä perusteellisesti Bemaria ja Volvoa. Aivan kuten vertailin alle 60 tonnin hintaluokassa Audia ja Volvoa. Mersun jättäisin edelleenkin rauhaan ja vasta jos olisin ostamassa todella kallista luksusautoa hinnasta välittämättä, niin todennäköisin valintani oli S-sarjan Mersu. MB C-sarjan kokoluokassa jos ei hinta merkitsisi yhtään mitään, niin toki voisin myös tuon C-sarjalaisenkin ottaa ja vertaisin sitä BMW:n 3-sarjaan nelivetomalleina. Volvolla ei ole minua kiinnostavia malleja kuin tuo mainittu S80 ja pidän myös C30-mallin ulkonäöstä, jos niin pientä autoa hakisin.

    Eli itselläni ei ole mitään fanaattisuutta minkään automerkin suuntaan ja seuraava auto on 90 % todennäköisyydellä joukosta Audi, BMW ja Volvo ja ehkä vain prosentin todennäköisyydellä se olisi Mersu, mutta en tietysti Mersuakaan kokonaan lue pois laskuista älyttömästä ylihinnasta huolimatta. Tuohon 9 % kuuluvat sitten Opel, VW, Ford, Mazda, Honda ja kenties Lexus.

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 22:37 Simppa- kirjoitti
    Kröhöm, voitaisiin äänestää siitä, kuka on foorumin fanaattisin kirjoittelija. Itse en ole Volvoa missään viestissäni väittänyt esimerkiksi bemaria tai mersua paremmaksi autoksi, enkä muistaakseni ole nostanut sitä Audinkaan yläpuolelle. Onhan se tietenkin sinun mielestäsi fanaattista, kun väitän Volvon tarjonneen parhaan ratkaisun meikäläisen liikkumistarpeeseen? Jollekin toiselle se paras ratkaisu voi olla BMW, Audi tai mersu. Sinun vaan on hirveän vaikea tajuta, miksi joku valitsee muun kuin 5-sarjalaisen. Jos 5-sarjalainen olisi niin erinomainen ja niin reippaasti edellä kilpailijoita, miksi muita tuotteita edes myytäisiin? Eikö esimerkiksi E-sarjan myynnin pitäisi olla ihan nollassa? Jos nyt tutustuisit markkinatalouden perusteisiin, huomaisit joidenkin viestiesi totaalisen päättömyyden. Mutta kaipa ne lukiossa viimeistään tulee...


    Juu, näköjään on Suomessa sen verran rikollista BMW:n omistaminen ja niin ihmeellinen juttu että 'ideologisesti aivan vääränlaisesta' BMW:stä muuten kuin negatiivisten stereotypioiden kirjoittaminen (kuskit mulkkuja ja juppeja, Bemut romuja jne.) saa pasmat aivan umpisolmuun. Niin umpisolmuun että jokaiseen keskusteluaiheeseen näköjään täytyy jatkaa traumojen purkamista siitä että joku on aiemmin ollut jopa niin hullu että on puhunut positiivisesti Bemusta!

    Näköjään täytyy luopua siitä toivosta että voisi tällä palstalla puhua mistään autosta asiallisesti kun kerran ihmisillä on sen verran verenpaineet koholla ja vihat silmillä koska minä julkesin esittää muuta kuin tuttua ja turvallista mielipidemantraa. Olen kuin musta mies junttien tuppukylässä, ihmiset ovat niin vihan, pelon ja ihmetyksen vallassa ettei ajatuskaan oikein kulje ja mistä tahansa puhuisikaan niin näköjään tämä minun 'pyhän turvallisen elämänmenon mullistuksen' aiheuttamat tunnekuohut nousevat aina pinnalle!

    Katso Simppa tuota ylläolevaa lainausta sinun kirjoituksestasi, sillä ei ole mitään tekemistä puheenaiheen kanssa tai sen kanssa mitä olen tässä keskustelussa sanonut. Ehkä voisit puhua jonkun ammattilaisen kanssa siitä järkytyksestä jonka olen aiemmin aiheuttanut 'vierailla puheillani', niin pääsisit niistä ehkä joku päivä yli. Sitten voisit kenties keskustella aiheesta ilman aiempien traumojen aiheuttamia tunnepurkauksia.

    (Ei olisi pitänyt sanoa NYKYISEN TOISEN auton merkkiä, näköjään se että on 'vääräuskoisen' auto vie kaiken 'uskottavuuden'. Lisäksi se selvästikin tekee minusta 'vastustajan' jonka kirjoituksia pitää vastustaa oli aihe mikä tahansa.)

    Lisäisin vielä että Simppa ei tosiaan ole ollut näitä pahimpia fanaatikkoja, jos ne nyt kamalasti tilannetta parantaa. Eli tämä viesti menee kuitenkin enimmäkseen näille muille lahkon jäsenille.

    ...oliko jollakin jotain muuta asiaa C-Mersusta?

    [Putput muokkasi tätä viestiä 15.05.2007 klo 00:44]
      
  • Putput:"Järkevät ihmiset taas yleensä osaavat katsoa realistisesti että mitkä autot on tarkoitettu varsinaisiksi edustusautoiksi, ja mitä yleisesti sellaisina pidetään".

    Lukeeko edellisen lausuja itsensä järkeväksi? Asiasta toiseen: Pääministeri muuten matkustaisi kohtuu mukavasti Skoda Superbissa!
    Milloin Beemeristä tuli edustusauto? Jos Putput tietää ajankohdan niin pojot hänelle?

    Milläs kärryllä IKEA:n pomo ajelee? Määrittääkö ko. herra edustusauton vai Putput?

    Mutta kuten sanottu; autuaita ovat yksinkertaiset!

      
  • Nissaneista puheen ollen: kyllä ent. Maxima oli varsin edustuksellinen. Niin myös nykyinen Murano. Siinä mahtuisi Mattikin istumaan, vaikka pituutta ei varmaan olekaan takatilassa niin paljon kuin Lang-version A8:ssa tai S:ssä.

    Voiko Opel GT:tä sanoa urheilu / urheilulliseksi autoksi, vai onko sekin nimike jo varattu?

      
  • Lainaus:
    15.05.2007 klo 00:55 Rampe2 kirjoitti

    Milloin Beemeristä tuli edustusauto?


    Kyllä se taisi olla 1930-luvulla. Olisikohan ollut BMW 335, jota tehtiin 1939-1941.

      
  • Lainaus:
    15.05.2007 klo 00:02 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    14.05.2007 klo 23:24 Jan79 kirjoitti
    Osaatko katsoa peiliin?


    Oli sitten kyse tieteestä tai sosiaalisesta kanssakäymisestä tai mistä tahansa, 'sinä aina teet sitä' ja 'sinä et koskaan tee sitä' -tapaiset puheenvuorot ovat täysin hyödyttömiä. Minä olen ainakin pyrkinyt yksilöimään ja perustelemaan mistä puhutaan.

    Voit kirjoittaa vaikka kuinka monta kommenttia yleisellä tasolla ja minuun henkilööni kohdistettuna, mutta koskaan niistä ei ole mitään hyötyä ja jäävätkin vain suunsoitoksi. Jos sinulla on oikeasti jotain asiaa tai jokin todellinen pointti jonka haluat ilmaista, siitä vaan yksilöimään ja kertomaan tarkalleen mitä väität.

    Riitely on eri asia kuin keskustelu.



    Ei minua haittaa se että puolustat bemaria viimeiseen asti.. se on jopa kunnioitettavaa :sunglasses: Kaikkihan täällä puolustavat omia mielipiteitään..


    Kerrot vaan että olet täällä ainut joka perustelee väitteensä..
    Niin.. Mustaa valkoisella löytyy paperilla sekä netissä ihan millaiseen makuun tahansa.. jos pidetään testejä faktoina, sellaisia myös löytyy mihin makuun tahansa.. Jos taas pidät bemarin myyntiesitettä faktana, todennäköisesti siellä sanotaan että bemari on markkinoiden ylioimaisin auto. Harmi vaan että samaa sanovat kaikkien muidenkin automerkkien ja mallien esitteet..

    Sitten haukut muita siitä että kaikki täällä eivät ole kanssasi samaa mieltä että bemari olisi millään tasolla edes erinomainen.. ja joku uskaltaa sen myös nimimerkillä kirjoittaa.. Itse vain teet ihan samoin mutta sen koet sitten olevan oikeutettua? Älä vaadi muilta sellaista mitä et itsekään pysty tekemään, äläkä moiti muita sellaisesta mihin itsekin syyllistyt.. :grin:

      
  • Lainaus:
    15.05.2007 klo 10:21 AkiK kirjoitti
    Nissaneista puheen ollen: kyllä ent. Maxima oli varsin edustuksellinen. Niin myös nykyinen Murano. Siinä mahtuisi Mattikin istumaan, vaikka pituutta ei varmaan olekaan takatilassa niin paljon kuin Lang-version A8:ssa tai S:ssä.

    Voiko Opel GT:tä sanoa urheilu / urheilulliseksi autoksi, vai onko sekin nimike jo varattu?



    Joku voi olla vapaasti eri mieltä mutta kyllä mielestäni Opel GT lukeutuu ihan urheiluautojen sekaan.. Tietysti löytyy suorituskykyisempiä iso liuta mutta mihin hintaan :tongue:

      
  • Lainaus:
    15.05.2007 klo 00:55 Rampe2 kirjoitti
    Putput:"Järkevät ihmiset taas yleensä osaavat katsoa realistisesti että mitkä autot on tarkoitettu varsinaisiksi edustusautoiksi, ja mitä yleisesti sellaisina pidetään".

    Lukeeko edellisen lausuja itsensä järkeväksi? Asiasta toiseen: Pääministeri muuten matkustaisi kohtuu mukavasti Skoda Superbissa!
    Milloin Beemeristä tuli edustusauto? Jos Putput tietää ajankohdan niin pojot hänelle?

    Milläs kärryllä IKEA:n pomo ajelee? Määrittääkö ko. herra edustusauton vai Putput?

    Mutta kuten sanottu; autuaita ovat yksinkertaiset!


    Voisi Rampe2 kin katsoa sen kohdan tuosta kirjoituksestani missä sanoin että näköjään aiempien kirjoitusteni viha sumentaa niin ettei enää tarvitse enää edes katsoa mitä kirjoitan, oletusarvoisesti vain vastustat kaikkea.

    Voisiko Rampe kertoa suoraan mitä asiaa hän pitää näissä edustusautokirjoituksissani vääränä? Taas vain yleistykisä, henkilökritiikkiä ja KAIKKEA MUUTA kuin omia suoria väitteitä tai minun väitteitteni perustelemista vääriksi.

    Sinun kirjoituksessasi ei ollut mitään suoria väitteitä, vain kierteleviä juttuja ja haukkuja minua kohtaan. Oletko Savosta vai mikä on kun ei osaa/uskalla suoraan mitään väittää?

    Vai pitääkö kaikki kirjoituksesi suomentaa itse? Eli väität siis että Volvo 240 on edustusauto (eikö sellainen Kamparadilla ole)? Väitätkö että Skoda Superb ja Volvo S80 on edustusautoja mutta 5-sarjan Bemu ei ole, vai mitä yrität sanoa? Mitä S-Mersut, isot Lexukset, sitten on, mitä Maybachit ja Rolls Roycet? Onko sinulla ylipäänsä jotain oikeata sanottavaa vai pitääkö vain jotain väittää vastaan?

      
  • Lainaus:
    15.05.2007 klo 16:08 Jan79 kirjoitti
    Ei minua haittaa se että puolustat bemaria viimeiseen asti.. se on jopa kunnioitettavaa :sunglasses: Kaikkihan täällä puolustavat omia mielipiteitään..


    Kerrot vaan että olet täällä ainut joka perustelee väitteensä..
    Niin.. Mustaa valkoisella löytyy paperilla sekä netissä ihan millaiseen makuun tahansa.. jos pidetään testejä faktoina, sellaisia myös löytyy mihin makuun tahansa.. Jos taas pidät bemarin myyntiesitettä faktana, todennäköisesti siellä sanotaan että bemari on markkinoiden ylioimaisin auto. Harmi vaan että samaa sanovat kaikkien muidenkin automerkkien ja mallien esitteet..

    Sitten haukut muita siitä että kaikki täällä eivät ole kanssasi samaa mieltä että bemari olisi millään tasolla edes erinomainen.. ja joku uskaltaa sen myös nimimerkillä kirjoittaa.. Itse vain teet ihan samoin mutta sen koet sitten olevan oikeutettua? Älä vaadi muilta sellaista mitä et itsekään pysty tekemään, äläkä moiti muita sellaisesta mihin itsekin syyllistyt.. :grin:



    Olet unohtanut sen, että BMW on ehdottomasti kaikkien tarpeisiin parempi kuin Audi/BMW/mersu. Luulisi tuon olevan itsestään selvää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit