Tillava perhefarkku nelivedolla mökkiteille

60 kommenttia
2»
  • Noilla tarkoilla kriteereillä Subarut (valinta maun mukaan) lienee varmoja valintoja. Eikä Superbikaan paha jos VW-konsernin kamaa haluaa ostaa.



    Samoin kuin jollain muullakin, minulle nousi kysymys että kuinka paljon nelivedosta kannattaa maksaa rahan ja kaiken muunkin sen mukana tulevan muodossa. JOS kyse on vain mökkitiestä niin jo 1000 eurolla saa varmaan aika monelle päivälle tilattua ennen reissua lähellä asuvalta jyvikseltä aurauspalvelun. Eikä lumiketjut paljoa maksa. Nykyiset saa asennettua vielä nopeasti (nopeammin kuin useimmat tienaavat nelivedon vaatiman lisähinnan ja -kulut). Lumeen on taas kivampi mennä nimenomaan pelleilemään/urheilemaan kelkalla tai mönkijällä, minusta kaikista mieluiten laudalla tai suksilla...



    -Neliveto tuo lisäkuluja käyttökulujen osalta

    -Ostokulut ovat suuremmat (vaihtoehtoistuotto tai korkokulut)

    -Autojen valinnanvara pienenee hyvin paljon, kaksivetoisissa huomattavasti enemmän valinnanvaraa. Eli helpompi myös löytää erityisen edullinen auto JA helpompi löytää tarkemmin itselle mieleinen.



    Toinen mikä tulee mieleen on että onko pakko olla diesel? Siksi että haluat välttämättä dieselin vai miksi? Eihän se tule kovin monelle edullisemmaksi ylipäänsä, saati se että jos tulee edullisemmaksi niin ero ei kai kovin suuri ole kuin ääritapauksissa. Ostohintaa saa karsittua aika paljon useissa malleissa valitsemalla bensakoneisen. Samalla saa paremman toimintavarmuuden talvelle kun välttää dieselin talvihaitat. Bensakoneiden käyntikin on tasaisempaa useimmissa tapauksissa, ikävä kyllä usein on tuossa hintaluokassa vaihtoehtoina rääkyvä bensakone (tosin harvoin joutuu käyttämään niitä kierroksia) vs. jyrisevä ja kalkattava diesel. Sekä pienen bensakoneen hieman suurempi kierrosten tarve vs. dieselin puhdittomuus muualla kuin kapealla kierrosalueella plus viiveet. Dieseleissä usein plussana hintaan sisältyvä pysäköintilämmitin, tosin niissäkin on hyvin usein puutteita ja talvitoimintavarmuus heikkenee entisestään (joillakin käyttäjillä ).



    Jos haluaa välttämättä nelivedon niin mikäs siinä, ymmärrän hyvin että mielummin neliveto kuin etuveto. Ja joillekin neliveto on joka tapauksessa hyvä mukavuusvaruste. Useilla kyseessä on investointivalinnasta, eli panostaa mielummin kulkuvälineen etenemiskykyyn (hinnan ja muun nelivedon mukana tulevan osalta) tai kulkualustaan (tai kulkuvälineen muihin ominaisuuksiin/varusteisiin). Nykyään moni nelivetoinen ei tuo hirveästi muita haittoja kuin hinnan, ja etuvetoisissa etenkin se tuo usein paljon positiivista.



    Sitä vaan halusin korostaa että hintaa tuolle kertyy hyvin paljon, ja kun näilläkin palstoilla moni korostaa olevansa 'tavallisia autoilijoita' eivätkä erota minkään merkkisten autojen eroja, niin käytännössä useimmille tuosta on hyötyä vain liikennevalokiihdytyskisoissa talvella (eli elämääkin tärkeämpi juttu siis). No, taitamattomille ja harkitemattomille kuskeille tuo auttaa myös jumiin jäämisen pelon suhteen (tosin aika moni jää vetotavasta riippumatta jumiin, ja vastaavasti ajattelevat kuskit eivät jää jumiin millään vetotavalla).



    Ajatuksiin autoista joita ei ole muut maininneet mutta jotka minulle tuli ensimmäisinä mieleen:



    Melkein mahtuu budjettiin tuleva uusi 9-5 farkku nelivedolla mutta ei ihan (edes perusvarustein). Tuo Saab olisi ainakin aika tilava (ja aika tyylikäskin), maavarasta en tiedä. Minua kiinnostaisi bensakoneinen 9-5 ja jos on tarve niin lumiketjut. Tuossa autossa harkitsisin kyllä investointia nelivetoon kun siinä on vissiin aika hyvä systeemi ja vaihtoehtona on etuveto... Sitten vielä heti tai ehkä uutuudenviehätyksen kadottua uuden innostuksen tuomiseksi Hirschin tehonnosto (Saab-liikkeestä ja takuu säilyy, myös takuun pidennys saatavilla).



    http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Products/Leistung/G270004000



    Odottaisin mielellään uutta 9-5 farkkua, bonuksena se että uusi automalli alla (ja sedan sekä muut GM:n vehkeet olleet tuotannossa jonkin aikaa joten niiltä osin hiottu varmaankin viat hyvin pois). Ei mitään mullistavaa, mutta minusta siinä on jotain erityistä verrattuna joihinkin Superbeihin, Audeihin ja Subaruihin.



    Toinen mikä tulee mieleen, jota ei saa ollenkaan nelivetoisena, on C5 farkku. Siinä pitäisi ainakin maavara riittää kaasunestejousitetussa, ja hintaakaan ei kerry paljoa verrattuna nelivetoisiin. Mukavuus pitäisi olla ensiluokkaista ja vaikkei ole mikään Mersu imagon osalta niin todella edustavan näköinen se on ja aika luksusvehje käyttää. En tiedä onko mikään muu lähelläkään C5:ttä mukavuudeltaan etenkään epätasaisilla teillä. Tuonkin valitsisin ennemmin hyväksi todetulla bensakoneella (BMW:n kanssa kehitetty ahdettu THP) niin ei hyydy talvellakaan, vaikka tuossakin on ihan hyviä dieselvaihtoehtoja tarjolla. Uskomattoman hyvännäköinen, huippumukava ja edullinen, mutta ei saatavilla nelivetoisena. Helposti alle 40t€ hyvin varusteltuna, eikä korkeamaavaraisen haittoja. (Citroen muuten mainostaa tuon auton jotain 'Snow Motion' -luistoneston ominaisuutta jonka pitäisi auttaa vetopitoa liukkailla pinnoilla, en tiedä millainen on käytännössä ). C5 on kaunein auto, edes hintaluokan tuplaus ei tahdo sitä muuttaa, eikä se ole mielipidekysymys vaan fakta!!



    Hyvälaatuinen video:

    https://www.youtube.com/watch?v=HgWCA2of7r0



    Ymmärrän jos tuo auto on vähän eri tyylinen kuin mitä 'mökkitielle ostaja' etsii: https://www.youtube.com/watch?v=-Wr254eN0fE



    ...tosin näyttää se toimivan Siperiassakin:

    https://www.youtube.com/watch?v=BnKrqhPdnEM



      
  • Putputilla hyviä pointteja.



    Lumiketjut ei varmaan ole huono ajatus. Niistä joskus kyselin, mutta vähän kommentteja tuli.



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4166

      
  • Herbert:

    Putputilla hyviä pointteja.

    Lumiketjut ei varmaan ole huono ajatus. Niistä joskus kyselin, mutta vähän kommentteja tuli.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4166




    Niinhän on suunnilleen koko autoilun historian ajan tehty esim. alppiseuduilla ja monilla alueilla jenkeissä: kun tullaan erityisen lumiselle alueelle jossa etenemiskykyä tarvitaan enemäin kuin normaaliliikenteessä niin silloin muutetaan auto siihen sopivaksi laittamalla lumiketjut.

      
  • Onhan tässä myös laiskuuselementti, johon ainakin itse laskisin. Lumiketjut, aurauspalvelu, itsekolailu, mönkkärillä veto tms varmasti tuo lopputuloksen perillepääsyyn, mutta jos neliveto hieman suuremmalla rahalla tuo saman, niin siihen itse kääntyisin koska laiska olen. Jos on oikein paljon jäätä, lumiketjut toimisivat ehkä parhaiten.



    Milloin tuo 9-5 farkku tulee myyntiin?

      
  • Bugracer:

    Onhan tässä myös laiskuuselementti, johon ainakin itse laskisin. Lumiketjut, aurauspalvelu, itsekolailu, mönkkärillä veto tms varmasti tuo lopputuloksen perillepääsyyn, mutta jos neliveto hieman suuremmalla rahalla tuo saman, niin siihen itse kääntyisin koska laiska olen. Jos on oikein paljon jäätä, lumiketjut toimisivat ehkä parhaiten.


    Mutta mikä oikeasti tulee helpoimmaksi?



    Ja neliveto ei tuo 'samaa', vaan siinä on myös miinuspuolia. Vähn sama kuin jotkut luulevat että maasturi on 'ihan sama' kuin henkilöautomallinen mutta vähän suuremmalla maavaralla.



    Milloin tuo 9-5 farkku tulee myyntiin?


    En usko että mikään estää ostamata vaikka heti. Tilattu auto saapuu syksyllä ainakin Suomesta tilattuna. En ihmettelisi vaikka saisi paljon nopeammin muualta tilattuna, eli saattaisi olla taas yksi syy lisää olla ostamatta uutta autoa Suomesta...



    Se kai esitellään Genevessä?



    image

      
  • Putput:

    Hyvälaatuinen video:
    https://www.youtube.com/watch?v=HgWCA2of7r0


    Monin paikoin ihan hienon näköinen auto (mitä en ois ihan heti uskonut C5:stä sanovani), mutta keskikonsolin nappulapaneeli on minusta ihan hirveän näköinen, kuin jostain 5-vuotta vanhemmasta autosta otettu.

      
  • Harmi, että vastaavia ominaisuuksia ei ole muissa keskihintaisissa autoissa. Periaatteessa tuo olisi crossover vailla vertaa. TM:n käyttötestissä auto pärjäsi kohtuullisesti, mutta hiukan heppoinen kuva siitä jäi.

      
  • mikahe:


    Kyseisessä vertailussa ei ollut kahdessakaan autossa samanmerkkisiä renkaita, mallista ja koosta puhumattakaan (2/5 sama koko). Se outous oli oikein mainittu, toisin kuin monissa muissa saman TV.se:n vertailuissa. Sen takia muihinkaan juttuihin ei kannattane suhtautua kuin koeajoviihteenä.




    Mitä ihmettä? Onko tuo tulkittavissa nyt niin, että vetotapojen erot hukkuvat renkaiden erojan alle? Kaikesta hehkutuksesta voisi luulla aivan toista.



    Uudessa AMS:ssä oli muuten nelivetovertailu. Siinä Subarun ja Audin sporttimallit jäivät kauas mm. perhevolvon ja cittarin vauhdista. Taas meni väärin...

      
  • Peogeot 508 SW Hybrid4 vuonna 2012.



    Ei mitään nykynelivetojen huonoja puolia. Toki saattaa olla että ihan kaikkia etujakaan ei ole tarjolla, mutta kohtuullinen hinta ja 99g Co2 päästöt, 200hp ja 4-500Nm on luvattu, koon puolesta tullenee oikeasti passatin kilpailijaksi.



    Tyylikäs imo https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-peugeot-508

      
  • Mielenkiintoista tietoa jousituksesta ja viitteitä siitä mikä saattaa olla hyvä valinta epätasaisille teille:



    https://www.youtube.com/watch?v=dczypFna-tI&feature=related

      
  • Joillain työsuhdeautoilijoilla auton valinnanvaraa rajottaa työnantajan vaatimukset, kuten itse olin pakotettu hankkimaan dieselin, vaikka sitä en olisi halunnut ja bensamalli olisi ollut kuluiltaankin minun ajoillani halvempi.



    Ja sitten voisin heittää jokerikortin peliin eli Seat Altea Freetrack, joka täyttänee kaikki alussa mainitut vaatimukset ja hintakin jää hyvin kohtuulliseksi.

      
  • Jos Skoda Superb Combi 4x4 täyttäisi kriteerit, niin ehkä sitten myös Subaru Legacy, jonka malliversiosta riippuen voi saada jonkin verran Skodaa halvemmalla. Maavaraa on Legacyssakin 150 mm (vs Superbin 141 mm). Työsuhdeautona Subaru voi olla käyttäjälle huomattavasti Skodaa edullisempi, johtuen Subarun business-malliston agressiivisesta hinnoittelusta.

      
  • Kävin eilen koeajamassa sekä neliveto Superbin ja Outbackin. Sisällä hallissa molemmat olivat hienoja autoja, mutta maantiellä Superbin melutaso oli pettymys. Molemmat oli varustettu Hakkapelitta 7:lla, siis nastarenkain.



    Ajettavuudessa molemmat olivat asiallisia, Skodan hallintalaitteet on tehty herkemmiksi, Subarussa oli vähän miehekkäämpi vaste. Mielestäni makuasia, eikä siitä saa paremmuutta kummallekkaan.



    Etsin itselleni nelivetoista matka-autoa pitkille työreissuille. Meluisa kabiini rasittaa joten Superb jäi täysin pois laskuista. Samoin olen jo hylännyt CR-V:n, Qashqain, Captivan, Passatin... Toisaalta Subaru yllätti erittäin positiivisesti, siitä ehkä aletaan hieromaan kauppoja. Harmi ettei sitä ole nähty missään vertailuissa, tuntuu että haaskasin paljon aikaa etsiessäni mieleistä autoa.



    Nyt alla on vanhempi w211 E-mersu. Muuten hieno auto, mutta takavedon ja etenemisen kanssa on ollut tänä talvena taistelemista. Saisihan tuon Subarun hinnalla tosin myös haettua 4maticin Saksasta...





      
  • "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea uusin Auto, Motor & Sport. Audin ja Subarun yläpään mallit eivät pärjänneet oikein millään osa-alueella. Hitauden lisäksi parhaat älykkäät nelivedot saivat myös hauskuudesta paljon parempia arvosanoja.

    image



    Saman suuntaisia tuloksia oli myös viimeisimmässä Auto, Motor und Sportin nelivetovertailussa.

      
  • NHB:

    "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea ...


    Mistä näitä polkupyöräilyn asiantuntijoita oikein tulee? :cry:

      
  • NHB:

    "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea uusin Auto, Motor & Sport. Audin ja Subarun yläpään mallit eivät pärjänneet oikein millään osa-alueella. Hitauden lisäksi parhaat älykkäät nelivedot saivat myös hauskuudesta paljon parempia arvosanoja.

    Saman suuntaisia tuloksia oli myös viimeisimmässä Auto, Motor und Sportin nelivetovertailussa.




    Luettavissa tuolta:



    http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/grosser-allrad-vergleich-zehn-modelle-im-traktionstest-3301409.html



    Mukana olivat: Audi RS5 Coupé, BMW X3 x-Drive 20d, Mercedes S 350 4Matic, Mini Cooper S Countryman All4, Porsche Cayenne V6, Range Rover TDV8, Subaru Impreza WRX STi, Volvo V60 D5 AWD, VW Passat 2.0 TDI 4Motion ja VW Phaeton V6 TDI 4Motion.



    Testissä oli 700 m testirata ja sen lisäksi testi vielä pisteytettiin useammalla osa-alueella.



    Volvo V60 keräsi eniten kokonaispisteitä ja oli nopein 700 m pitkällä testiradalla. Porsche Cayenne oli toinen sekä pisteissä että testiradalla.



    Eihän nuo autot tietenkään ole oikein vertailukelpoisiakaan keskenään ja tuossa oli kai tarkoituksenakin vertailla noita autoja pareittain eri kokoluokassa, mutta siitä huolimatta omituista, että 205 hv Volvo voitti 450 hv Audi RS5:n testiradalla lähes 5 sekunnilla 700 m matkalla. Mercedes S 350 oli testiradalla hitain yli 8 sekuntia Volvon perässä. Testin huonoimmat kokonaispisteet sai Subaru Impreza, joka jäi testiradalla Volvosta 7,5 sekuntia.

      
  • mikahe:

    NHB:
    "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea ...

    Mistä näitä polkupyöräilyn asiantuntijoita oikein tulee? :cry:




    Kommenttisi osoittaa sen, että älykkäitä nelivetoja on hankala tyrmätä faktapohjalta. Uskovat toki pystyvät tyrmäämään mitä tahansa.

      
  • NHB:

    mikahe:
    NHB:
    "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea ...

    Mistä näitä polkupyöräilyn asiantuntijoita oikein tulee? :cry:


    Kommenttisi osoittaa sen, että älykkäitä nelivetoja on hankala tyrmätä faktapohjalta. Uskovat toki pystyvät tyrmäämään mitä tahansa.


    No eikö ams-vertailun Audi RS5:ssa ole juuri tällainen "älykäs" neliveto? Harmi vain, että se näyttää olevan tarkoitettu kuivalle asfaltille kuten jutussa todetaan, ei esim. Suomen talveen. Tehottomampi ja raskaampi VW Phaeton oli "antiikkisella" Torsenilla nopeampi, vakaampi ja hauskempi.

      
  • Jos nyt pysytään tässä alkuperäisessä otsikossa jotenkin, niin ei noista AMS n autoista sovi tähän "mökkiautokonseptiin" oikeastaan kun Passat, Bemari ja Volvo.



    Minä muuten valkkasin aika lailla tämän kerjun aloittajan tyyppisellä konseptilla uuden subaru outbackin. vaihtoehtona

    outback, forester ja octavia scout. vaikutti pätevältä kaiken puolin, parempi maantieajossa kun forester, joka sinänsä asiallinen. suberbia en harkinnut, ja jos scodillac olisi ollut niin hinnan puolesta octavia. samalla hintahehtaarilla outback tuntui mulle paremmalta, eli vaihtuu uudempaan malliin vaan. hinta ei saanut mennä yli 40:n niine kilkkeineen mitä siinä tarvin joten ei tässä nyt paljon vaihtoehtoja ollutkaan

      
  • Jos mennään lähitulevaisuuteen, voisi tähän ottaa ehdokkaaksi myös Peugeotin 508 SW HYbrid4:n.

    Tulee varmasti kilpailemaan Outbackin, Superb Compi 4x4, Outlanderin, A4 Allroundin ja vastaavien kanssa.



    Tekniikka ja tilat ovat hyvät.

    Kiihtyvyys 0-100 km/h: n. 8,5 s, teho 200 hv, CO2: 99 g/km.

    Hinta-arvio Suomessa alle 40 tuhatta €.



    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/262966/peugeot_508_4x4_exclusive_pics.html

      
  • A-utoilija:

    NHB:
    "Oikeiden" nelivetojen ylivoimaisuuteen uskovilla kannattaa lukea uusin Auto, Motor & Sport. Audin ja Subarun yläpään mallit eivät pärjänneet oikein millään osa-alueella. Hitauden lisäksi parhaat älykkäät nelivedot saivat myös hauskuudesta paljon parempia arvosanoja.

    Saman suuntaisia tuloksia oli myös viimeisimmässä Auto, Motor und Sportin nelivetovertailussa.


    Luettavissa tuolta:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/grosser-allrad-vergleich-zehn-modelle-im-traktionstest-3301409.html

    Mukana olivat: Audi RS5 Coupé, BMW X3 x-Drive 20d, Mercedes S 350 4Matic, Mini Cooper S Countryman All4, Porsche Cayenne V6, Range Rover TDV8, Subaru Impreza WRX STi, Volvo V60 D5 AWD, VW Passat 2.0 TDI 4Motion ja VW Phaeton V6 TDI 4Motion.

    Testissä oli 700 m testirata ja sen lisäksi testi vielä pisteytettiin useammalla osa-alueella.

    Volvo V60 keräsi eniten kokonaispisteitä ja oli nopein 700 m pitkällä testiradalla. Porsche Cayenne oli toinen sekä pisteissä että testiradalla.

    Eihän nuo autot tietenkään ole oikein vertailukelpoisiakaan keskenään ja tuossa oli kai tarkoituksenakin vertailla noita autoja pareittain eri kokoluokassa, mutta siitä huolimatta omituista, että 205 hv Volvo voitti 450 hv Audi RS5:n testiradalla lähes 5 sekunnilla 700 m matkalla. Mercedes S 350 oli testiradalla hitain yli 8 sekuntia Volvon perässä. Testin huonoimmat kokonaispisteet sai Subaru Impreza, joka jäi testiradalla Volvosta 7,5 sekuntia.




    Laittoivatko edes rengastyyppejä esiin? Renkaat ovat kai se tärkein yksittäinen tekijä.



    Kumma kun ei noita testejä koskaan tehdä usealla eri pinnalla tai edes eri päivinä jolloin saisi muutakin kuin kuvan tasan yhdenlaisesta lumipinnasta. Pelkkä lämpötilakin kun vaikuttaa hyvin paljon siihen mikä auto pärjää parhaiten, eri lumipinnat ja eri jääpinnat kun eroavat hyvin paljon toisistaan.

      
  • "Verblüffende Ergebnisse

    So soll es sein: Eine exklusive, mit komprimiertem Schnee bestens präparierte Spielwiese ist die Basis für den Handlingtest. Rund 700 Meter lang ist der Parcours und gespickt mit einem kurzen Slalom, einer weitläufi gen und einer engeren Kehre sowie mit vier schnelleren Wechselkurven. Ein klarer Fall für die Sportler - sollte man meinen. Aber Leistung ist bei der kniffligen Streckenführung nicht alles. Wendigkeit, ein schnell regelndes Allradsystem, gutes Traktionsvermögen sowie ein möglichst neutrales, beherrschbares Fahrverhalten sind zielführender. Mit diesen Genen konnten vor allem zwei der zehn Probanden besonders glänzen: der Porsche und der Volvo. Alle Fahrversuche fanden - soweit möglich - mit komplett deaktivierten Stabilitätssystemen statt."



    Kuinkakohan monta Volvoa saa Cayennen hinnalla ? 700 metrin radalla nuo olivat nopeimmat autot, ja Volvo taisi voittaa koko vertailun.





      
  • Tuossa AMS:n sivujen linkissä ei ole testifaktaa eikä pistetaulukoita jostain syystä ja ne löytyy vain lehden irtonumerosta. Testissä arvosteltiin oheiset osa-alueet: kiihtyvyys, jarrut, käsittely, hallittavuus, vakaus, vetokyky ja ajettavuus.



    Pisteitä Volvo V60 sai 91, Cayenne 90, Mini Countryman 87, BMW X3 84, VW Passat 80, Mersu S-class 79, VW Phaeton 79, Audi RS5 76, Range Rover 64 ja Impreza 59.



    Testirata oli 720 m ja sen ajat oli: Volvo V60 68,4 s, Cayenne 68,8 s, Mini Countryman 70,8 s, VW Phaeton 71,6 s, BMW X3 72,4 s, Audi RS5 73,2 s, VW Passat 73,8 s, Range Rover 74,6 s, Impreza 76,0 s ja Mersu S-class 76,6 s.



    Renkaat oli kitkarenkaat saksalaiseen tapaan ja koot välillä 205/55 R16 (Passat) - 275/45 R20 (Cayenne). Rengasmerkkejä ja malleja oli useita.

      
  • Itselläni sama projekti. Nyt ollut outback diesel ja hyvin toiminut. Superb kiinnostaa korotetulla maavaralla ja huonontien paketilla tai Outback 2.5 CVT. Skodassa selkeästi pienemmät käyttökustannukset kuin subarussa, mutta...dsg vaihteisto arveluttaa.



    quote="cca"]Toiston uhallakin kyselen seuraavaa...



    Hakusessa olisi seuraavat kriteerit täyttävä auto:



    -Dieselfarmari manuaalilaatikolla

    -RIITTÄVÄN isot matkustamo- ja tavaratilat 4-henkiselle perheelle matkusteluun ja harrastuksiin

    -Maavaraa ja neliveto huonoille sivuteille ja keleille talveen

    -Hinta alle 50 000€

    -Kohtuulliset käyttökulut ja kulutus



    Ainoat kriteerit täyttävät autot tuntuvat olevan:

    -Skoda Superb Combi 4x4

    -Subaru Outback



    Onko niin, ettei löydy muita? Citymaastureita en huoli (liian pienet tilat ja usein suolainen hinta). VW Passat 4x4 kävisi, mutta siinä on liian pieni maavara (96 mm). Audit, Volvot, MB:t ym. ovat liian kalliita tai niihin ei saa manuaalilaatikkoa. VW Golf Variant 4x4 ja Octavia Combi 4x4 ovat liian pieniä.



    Superb Combi kerää kehuja laadulla ja varustelulla, Subarussa olisi jatkuva neliveto ja parempi ajettavuus. Miten on, löytyykö kilpailijoita?



    p.s. Jos joku ihmettelee manuaalilaatikon vaatimista, niin toisilla on näitä pinttymiä...automaattia en huoli.



      
  • Roge:


    Superb Combi kerää kehuja laadulla ja varustelulla, Subarussa olisi jatkuva neliveto ja parempi ajettavuus. Miten on, löytyykö kilpailijoita?




    Jatkuva neliveto alkaa olemaan jo vanhentunut termi. Käy ihmeessä kokeilemassa eri toteutuksia nelivedosta. Saattaa nimittäin olla niin, ettei tuo jatkuvuus tuo mainostettua etua.

      
  • Roge:

    Itselläni sama projekti. Nyt ollut outback diesel ja hyvin toiminut. Superb kiinnostaa korotetulla maavaralla ja huonontien paketilla tai Outback 2.5 CVT. Skodassa selkeästi pienemmät käyttökustannukset kuin subarussa, mutta...dsg vaihteisto arveluttaa.




    Kärsisköhän hankintaa jarruttaa, kunnes Outback saa tuon uuden sukupolven bensabokserin, jonka jo saa Foresteriin? Autocarissa oli Foresterissa uuden FB-sarjan 2-litrainen versio ja kulutus oli tippunut vanhempaan moottorisukupolveen verrattuna kivasti. Samoin hienostuneisuutta oli tullut lisää.

      
  • Opelitahan on juuri tullut insignia 4x4 dieselmalleja (myyjä soitti just), mutta jos oikein ymmärsin niin pelkällä automaattilaatikolla. hinta alk n 42 tonnia.

      
  • Roge, millä perusteilla suljet esim. Qashqain +2-mallin pois?



    Jos rahaa varaat 50 000 € ja Qashqai maksaa 34 000 €, jää käyttökulujen merkitys aika toisarvoiseksi. Vaan enpä tiedä, onko noiden välillä edes eroa. Itselläni on ainakin vahva epäilys Skodan todellisista huoltokuluista verrattuna ohjelman mukaisiin huoltoihin. Crossover-vertailussa ilmeni, että ainakin Yetissä muutamien kohteiden huoltoväli on hämmästyttävän pitkä ja vaatinee lisätöitä.



    Vakuutuksista ja kulutuksista ei minulla ole tietoa. Vakuutuksissa ainakin itselläni täydet bonukset pienentävät eroa melkoisesti. Kulutusta en uskaltaisi ilmoitettujen lukemien perusteella arvioida, testejä kaipaisin rinnalle. Sellaisten tuloksia en nyt kuitenkaan muista.



    Qashqai kuuluu jälleenmyyntiarvonsa parhaiten säilyttävien autojen joukkoon.

      
  • Herbert:

    Crossover-vertailussa ilmeni, että ainakin Yetissä muutamien kohteiden huoltoväli on hämmästyttävän pitkä ja vaatinee lisätöitä.




    Mitä kohteita ja millaisia lisätöitä tarkoitat?

      
  • NHB:


    Mitä kohteita ja millaisia lisätöitä tarkoitat?




    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6104

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit