Hyundai Genesis Coupe Eurooppaan!

22 kommenttia

Hyundai Genesis Coupea saa nyt Suomessakin. Uutuudessa on 303 hv 3,8l V6-moottori ja vakiona erittäin kattava varustelu (nahat, cd-vaihtaja, keyless go, 19" alut, parkkitutka...). Vaihteiden vaihdosta huolehtii saksanpremiumeista tutuksi tullut ZF:n kuusiportainen automaatti. Hinta on erittäin kilpailukykyinen, 49 984 €.



http://www.hyundai.fi/ajankohtaista.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL2h5dW5kYWluX2FpdG9fdXJoZWlsdWF1dG9fX2dlbmVzaXNfY291cGUuaHRt&tyyppi=SK&jul_id=47479&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Hyundain+aito+urheiluauto%2C+Genesis+Coupe



Äärimmäisen mielenkiintoinen uutuus! Seuraavaksi kun saataisiin vielä Genesis sedan.

  
  • Onko 50 tuhatta kilpailukykyinen tuossa autoluokassa???? Kyllä on hintataso Suomessa lievästi sanottuna kova! Melkein kuin joku Australia! Sääliksi käy loskassa tarpovia alamaisia.

      
  • Itse tarvisin Hyundain urheiluauton ostaakseni paljon enemmän vakuutteluja kuin sen omien kotisivujen kehuskelu. Onko tuossa muuta hyvää kuin +300 hv moottori ja onko esim. matkustamon melutaso ihan helvetillinen jopa urheiluautoksi ja onko muutkin ominaisuudet 50 tonnin hinnan edellyttämällä tasolla? Jos tuommoisen ostaisi uutena, niin romahtaisiko arvo välittömästi eli ei saisi enää itse vaihdossa siitä paljon mitään? Onko tuosta olemassa jotain koeajoja tai vertailuja joissa olisi todettu ominaisuuksien olevan kohdallaan hintaan ja kilpailijoihin nähden?



    En vaan oikein jaksa tuosta innostua, mutta ehkä tuo jotain tarjoaa urheiluauto-friikeille, joiden pitää saada uusi auto 50 tonnilla.



    Ulkonäkö on vähän nössö keulasta ja matkustamo ei minun silmääni oikein miellytä 50 tonnin autoksi.



    http://www.km77.com/fotos/Hyundai/Genesis_2011/Hyundai-Genesis_2011-3.8_V6_303_CV_-version_para_el_mercado_EE.UU.-Gama_Genesis-Coupe-Super_Red_-Exterior-Frontal-Lateral-2_puertas-201101050017.html?modelId=1969&modelVersionId=3426&photoType=1&order=2&division=version&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8



    http://www.km77.com/fotos/Hyundai/Genesis_2011/Hyundai-Genesis_2011-Gama_Genesis_Coupe_-version_para_el_mercado_EE.UU.-Gama_Genesis-Coupe-Interior-Salpicadero-2_puertas-201101050024.html?modelId=1969&finishId=2589&photoType=2&order=2&division=acabado&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8

      
  • Tokihan siitä on testejä vaikka millä mitalla, onhan tuo ollut Jenkeissä myynnissä jo pari vuotta. Hyvin se on testeissä menestynytkin selvästi kalliimpia autoja vastaan. Etenkin ajettavuutta on kehuttu.



    Eipä tule mieleen toista 300 hv coupea, joka lähtisi varusteineen viidelläkympillä.

      
  • simppa:

    Tokihan siitä on testejä vaikka millä mitalla, onhan tuo ollut Jenkeissä myynnissä jo pari vuotta. Hyvin se on testeissä menestynytkin selvästi kalliimpia autoja vastaan. Etenkin ajettavuutta on kehuttu.

    Eipä tule mieleen toista 300 hv coupea, joka lähtisi varusteineen viidelläkympillä.




    Jep, kai se hintataso on tuollainen. Sääliksi käy.



    Ja todellakin jotain nelisylinterisiä etuvetohatchbackejäkin on jotka maksavat tuon verran ja jopa paljon enemmän kuten Audi TT. On syytäkin saada kunnon etumoottori-takaveto ja vielä jopa kuusisylinterisiä urheiluautoja myyntiin niin paljon kuin mahdollista!! Hienoa!

      
  • Mielestäni hinnoittelu on enemmän kuin kohdallaan. Takaveto, tehot, varustelu maksaisi saksalaisena vähintään tuplat. Tuolla hinnalla ainoa kilpailija on Musse, jolla on enemmän brändikarismaa, mutta lienee tuotteena luokkaa alempana.

      
  • Ulkomaanelävien testejä lukiessa, tuosta jää vähän sellainen kuva, ettei se ole oikein hyvä missään käytössä? Epämukava alusta ei sovi leppoisaan kruisailuun. Ajettavuus on taas enemmän tuohon kruiserin suuntaan. Varusteluakaan en kovin paljon kehuisi. Kunnollisia ohjauspyörän säätöjä ja sähköpenkkejän ei löydy edes lisävarustelistalta.

      
  • Onkohan tuossa Genesis Coupen ESC:ssä vaihtoehtoisia asetuksia tai poiskytkentämahdollisuutta suoraan napista?

    Ajettavuus ja ajoasento olisi kyllä oltava kunnossa tuollaisessa(kin) autossa. Ja liukkaat nahkapenkit on /C:stä!

      
  • NHB:



    Olemme sitten lukeneet ilmeisesti eri testejä, kun minun lukemissani jenkkitesteissä Genesis Coupe on pärjännyt varsin hyvin kalliimpiakin autoja vastaan.



    Kaikkia varusteita ei Genesikseen ehkä saa, mutta vakiona tuossa on huikean paljon. Ainoa tarjottu lisävaruste on metalliväri. Vakiona tosiaan löytyy nahkapenkit, keyless go, hyvät poppivehkeet ipod liitännällä ja cd-vaihtajalla, lämmittettävä tuulilasi, vaihteenvalitsimet ratissa, 19" alut jne... Kaikista noista joutuu esimerkiksi saksalaisissa maksamaan ekstraa ja rutkasti.

      
  • FARwd:

    Onkohan tuossa Genesis Coupen ESC:ssä vaihtoehtoisia asetuksia tai poiskytkentämahdollisuutta suoraan napista?
    Ajettavuus ja ajoasento olisi kyllä oltava kunnossa tuollaisessa(kin) autossa. Ja liukkaat nahkapenkit on /C:stä!




    Löytyy napista poiskytkettävä esp. Lukkoperäkin vielä.

      
  • Minäkin luin testin



    http://www.autobild.de/artikel/audi-a5-hyundai-genesis-coupe-vergleich-1553138.html



    Audi A5 338 pistettä

    Hyundai Genesis Coupe 265 pistettä



      
  • Nunchaku:

    Minäkin luin testin

    http://www.autobild.de/artikel/audi-a5-hyundai-genesis-coupe-vergleich-1553138.html

    Audi A5 338 pistettä
    Hyundai Genesis Coupe 265 pistettä




    Joo, kuka lukee enää jotain Saksalaisia perusautolehtiä?? Niillä lähti jo mopo käsistä vuosia sitten (se vähä mikä siinäkään vaiheessa oli käsissä ), ja nyt finanssikriisin myötä lensi viimeinenkin järki ja selkäranka ikkunasta ulos 'kansallisprotektionismin' paniikkinappulaa painettaessa. Ihan kamalaa skeidaa AMS:t, AutoBildit, Auto Zeitungit sun muut. Aivan naurettavia.



    Odotatko että missään näistä automaailman 7 Päivää -lehdistä löytää edes järkevää lausetta, saati kun testataan Audia, etenkään kun vastapuolena on ei-Saksalainen, varsinkaan jos tuo ei-Saksalainen on vielä Hyundai??? Haloo...



    Tuo Genesis Coupé ei muuten ole kovin kehuttu tietääkseni nelipyttyisellä turbolla, ja V6:sena se on edelleen tuota testattua perusetuvetoAudia selvästi edullisempi.



    Heh, juuri sai AMS jopa Audi A1:sen voittamaan Minin vertailussa!!! Hahhah, loppupäätelmä oli tyyliin että A1 on niin tilava...

      
  • Vaikka testi on tietenkin täyttä kuraa eräiden mielestä, niin silti on aika ainutlaatuinen suoritus saada jokaisessa arvostelukohdassa huonoimmat pisteet.

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/hyundai-genesis-coupe-peugeot-rcz-und-vw-scirocco-im-test/gesamtbewertung

      
  • NHB:

    Vaikka testi on tietenkin täyttä kuraa eräiden mielestä, niin silti on aika ainutlaatuinen suoritus saada jokaisessa arvostelukohdassa huonoimmat pisteet.
    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/hyundai-genesis-coupe-peugeot-rcz-und-vw-scirocco-im-test/gesamtbewertung




    Ainakin tuo testi vahvistaa omat epäilyni tuon Hyundain suhteen. Lähinnä keskinkertainen tuote luokassaan, kuten odottaa sopiikin ja jää aika reilusti Spiroccolle ja Peugeot RCZ:lle lähes kaikessa ja harmi kun jää myös muotoilussa, joka voisi olla se ase taistelussa muita vastaan.



    Eihän tuo testi nyt asioista mitään absoluuttista totuutta kerro, kuten ei testit koskaan ja varmaan Hyundaikin on jollekin ihan passeli valinta, mutta arvoaan tuskin pitää kovinkaan hyvin.



      
  • Putput:


    Heh, juuri sai AMS jopa Audi A1:sen voittamaan Minin vertailussa!!! Hahhah, loppupäätelmä oli tyyliin että A1 on niin tilava...




    A1 sai sisätiloista paremman arvosanan pienimmällä mahdollisella erolla. Todella pienestä takakontistaan Mini sai täysin ansionsa mukaan enemmän miinusta. Mikä tuossa muka meni väärin?

      
  • Penari jos voittaa näissä surkeissa saksalaisissa lehtitesteissä niin se onkin poikkeuksellisesti täyttä faktaa ja oikein. Eikö niin putputti?

      
  • Tänään kävin heittää lyhyen koeajon Genesis Coupélla. Ennakko-odotuksia ei oikein ollut ja heti alkuun on pakko sanoa että yllätyin kyllä todella iloisesti. Lämpötila oli nollassa ja vähemmän liikennöidyt tiet hyvin jäisiä. Isommilla teillä oli ajourat kuluneet asfaltille, mutta osin märkiä ja osin jäisiä silti.



    Tämä yhdistettynä tarjolla olleisiin tehoihin ja 245-leveisiin kitkarenkaisiin takana teki menosta melko mielenkiintoista. 1-3 vaihteilla perän sai aina irti vaikka alla oli muka asfalttia. Enimmän aikaa ajoin vaihteiston manuaalipuolella ja ajonvakautus pois päältä. Tällöin meno oli todellakin hauskaa, nopealla ohjauksella luistot sai korjailtua ja auto tuntui pysyvän hyvin näpeissä. Välillä ois toki kaivannut lukkoperää hillitsemään yksipyöräsutimista.



    Automaattiasennossa voimasta tuntui välillä häviävän yli puolet, vaikka luistonesto reagoi osittain liian hitaasti. Edes pitävän näköinen asfaltti ei aina auttanut. Kun jäällä painoi vähänkään kaasua automaattiasennossa kuului BÖÖÖÖÖ-viuuuuuu kun ensin moottori heräsi ja sitten alkoi hillitön sutiminen johon luistoesto puuttui turhan pitkällä viiveellä. Sopivaa pientä kaasua oli näin tottumattoman vaikea hakea ja takajarrut tuntuivat kuumentuvan hajusta päätellen.



    Manuaalipuolella ajaminen tuntui jotenkin paljon helpommalta mulle, mutta ei silloinkaan sopivan kaasun hakeminen pidon säilyttämiseksi helppoa ollut. Eniten hämmästytti miten nopeasti rattiläpysköistä sai vaihdettua vaihteita, sekä ylös että alas vaihdot tuntuivat tapahtuvan mukavan selkeästi. Monella perinteisellä automaatilla olen todennut manuaalipuolen turhaksi jo lyhyellä koeajolla, mutta tässä tykkäsin siitä miten se toimi. Moottorijarrutukset oli tehokkaita (takapyörät sai hetkeksi luistoon kun heitti kakkosta 60-70 km/h kaasu ylhääll&#228:wink:. Myös isolla vaihteella vedättäminen onnistui, vaikka sitä en kunnolla voinut testata. Jos kuutosella vaihteli kaasua pohjaan-ylös-pohjaan-tyyliin 50-60 km/h nopeudessa huomasi miten momentinmuunnin antoi vähän luistoa, mutta silti pikkuvaihteilla ei kuminauhamaisuus mitenkään häirinnyt.



    Sisustasta sen verran että istuin oli mulle aika sopiva, vaikka istuinosan pituussäätö puuttuikin. Myös ratti istui käteen hyvin. Muilta osin sisusta jätti aika kylmäksi, keskikonsoli on tavallisen tylsä ja muovinen. Keskikonsolin yläosan mustavalkoinen LCD-näyttö (radiolle kai lähinn&#228:wink: oli jotenkin vanhahtava. Vaihdekeppi Lexus/MB-tyylisine kulisseineen oli kuin jostain muusta autosta.



    Tavaratila on matala ja hankala lastata koska auto ei ulkonäöstään huolimatta ole liftback. Lattian alla oli iso, mutta kapea alikokoinen vararengas, eikä senkään poistamisella paljoa lisätilaa irtoa.



    Kaikenkaikkiaan autosta jäi positiivinen kuva. Onko tästä sitten BMW 3-sarjan coupén kilpailijaksi, kokonaisuutta ajatellen tuskin, mutta varmasti ajamisen iloa on silti harvinaisen paljon tarjolla tähän hintaan. Jos yrittää tätä johonkin verrata niin tilat, automaatti ja äänimaailma tekee sen että mun aiemmin ajamista autoista tämä muistuttaa eniten ehkä Jaguar XK 4.2:sta. Ei huonosti Huyndailta.



    A-utoilija:

    Onko tuossa muuta hyvää kuin +300 hv moottori ja onko esim. matkustamon melutaso ihan helvetillinen jopa urheiluautoksi ja onko muutkin ominaisuudet 50 tonnin hinnan edellyttämällä tasolla?


    Hyviä kysymyksiä joihin en suorilta osaa vastata. Melutaso luultavasti on helvetillinen jos 19" kesärenkain olisi ajanut tuota Oulun superkarkeaksi kulunutta moottoritietä. Nyt ei sitä voinut kokeilla kun ruuhka tukki pääsyn sinnepäin ja alla oli 18" kitkat. Tämä oletus meluisuudesta siis perustuu siihen, että autosta tuli kaikilta osin sellainen kuva että meluntorjunta ei ole ollut ykkösjuttu. Konepelti rämähti ikävästi kun sen sulki, eikä takakontin lattian allakaan näyttänyt siltä että melua olisi yritetty torjua. Samoin ovet tuntui hiukan ontoilta. Jotain melun torjunnan tasosta kertoivat myös moottorin pakoäänien kuuluminen sisään melkein paremmin ikkunat kiinni kuin auki. Matalaa pakomurinaa oli siis tarjolla riittävästi, mutta onneksi nyt oli tehoakin samassa suhteessa.

      
  • NHB:

    Kunnollisia ohjauspyörän säätöjä ja sähköpenkkejän ei löydy edes lisävarustelistalta.


    Ohjauspyörän sai säädettyä kohtuu hyvin ja sähköpenkitkin oli koeajoautossa.

      
  • simppa:

    Löytyy napista poiskytkettävä esp. Lukkoperäkin vielä.


    Lukkoperää en itse havainnut koeajoautossa, pariin otteeseen onnistuin tekemään yksipyöräsutimista sen verran pitkään että jos lukko olisi ollut niin luulisi sen jo tehneenkin jotain. Vai onko lukko ehkä sähköinen jarruja käyttävä versio joka kytkeytyy pois kuin ESC:n kytkee pois?

      
  • NHB:

    Vaikka testi on tietenkin täyttä kuraa eräiden mielestä, niin silti on aika ainutlaatuinen suoritus saada jokaisessa arvostelukohdassa huonoimmat pisteet.
    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/hyundai-genesis-coupe-peugeot-rcz-und-vw-scirocco-im-test/gesamtbewertung


    Jos noita pisteitä katsoo niin tämmöisiä eroja löytyy:



    Kori (tilat, turvallisuus, laatuvaikutelma): Hyundai 0,4% RCZ:aa jäljessä



    Ajomukavuus (istuinmukavuus, ergonomia, melu, jousitus):

    Hyundai 2% RCZ:aa jäljessä



    Moottori ja voimansiirto: Hyundai 10% Sciroccoa jäljessä



    Ajodynamiikka: Hyundai 9% RCZ:aa jäljessä



    Ympäristö ja kustannukset: Hyundai 4% RCZ:aa jäljessä





    Eli takkiin tulee lähinnä moottorissa ja ajettavuudessa. Testattu malli vain oli 2.0T joka ei ainakaan minua isommin kiinnostaisi. Scirocco ja RCZ kun taas saa aika paljon miinusta mun silmissä siitä, että niistä puuttuu se 3.8 kone ja takaveto.

      
  • 235+255:

    Eniten hämmästytti miten nopeasti rattiläpysköistä sai vaihdettua vaihteita, sekä ylös että alas vaihdot tuntuivat tapahtuvan mukavan selkeästi. Monella perinteisellä automaatilla olen todennut manuaalipuolen turhaksi jo lyhyellä koeajolla, mutta tässä tykkäsin siitä miten se toimi. Moottorijarrutukset oli tehokkaita (takapyörät sai hetkeksi luistoon kun heitti kakkosta 60-70 km/h kaasu ylhäällä ).


    Huomasitko, antoiko automaattisen välikaasun (esim. Alfan ja Ferrarin tapaan) pienemmälle vaihtaessa vai oliko se riittämätön, kun takapyörät luistivat? Tokihan se liukkaalla voi vähän luistella pienen välikaasunkin kanssa.

      
  • FARwd:

    Huomasitko, antoiko automaattisen välikaasun (esim. Alfan ja Ferrarin tapaan) pienemmälle vaihtaessa vai oliko se riittämätön, kun takapyörät luistivat?


    Ei antanut minkäänlaista välikaasua mitä oisin huomannut. Joissain Audeissakin taisi S-tronic välikaasun antaa jos en ihan väärin muista.

      
  • Ihan perus S-tronic osaa tuon välikaasun, ei siis edes tarvitse olla mikään sporttinen S- tai RS-malli. Fiilistelymielessä ihan komean kuuloinen, jos on useampisylinterinen moottori.



    235+255:



    Ilmeisesti tässä "perusmallissa" ei sitten olekaan lukkoa. Mun moka. Jenkeissä saa jonkun "track"-paketin, jossa on Torsen takana.



    Jenkeissä huhutaan, että Coupeakin voisi ruveta saamaan Hyundain uudella 5,0 V8:lla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit