Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
17810121321
  • Putput:

    Derrick:
    tracktest:
    Derrick mietippä hieman tätä omaa historiaasi ja se mitä sanoin käytöksestäsi aikaisemmin ja halustasi trollata ja hyökkäillä. Sitä saa mitä tilaa. Eipä taida sumutuksesi oikein onnistua. Tuota voi kutsua jo pakkomielteiseksi fanaattisuudeksi. Solvaus näyttää olevan tavaramerkkisi, ettet vaan ole suoli24 kordinaattoreita joka tällä foorumilla myös räyhää ja kordinoi. Siltä tuo vahvasti näyttää.

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5835,100

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6918,50


    Otan nyt haasteen vastaan ja ainakin yritän saada aikaan jotain uutta tähän ketjuun. Koska Volvo ilmoittaa, että päämarkkinat uudelle XC 90:lle ovat Amerikka ja Kiina, niin varmaan olisi myös hyvä selvittää mitkä on kiinalaisten autotottumukset citymaastureissa ja niiden tehoissa. Amerikkaan ja Kiinaan menee noin 50 prosenttia kokonaismyynnistä.

    T8 - moottori tuottaa siis 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Edelleen on siis hieman pakko ihmetellä sitä että joku pitää näitä tehoja riittämättöminä. Ja miksi joku veekasi olisi itseisarvo. Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km.

    "Att Volvo ligger i startgroparna med nya toppmodellen T8 kunde vi berätta om redan i april men nu får vi alltså fler fakta. Som vi vet ska Volvo kombinera den fyrcylindriga bensinturbon med en elmotor – kallad "Twin Engine" – vilket i Volvo XC90 T8 ger en kombinerad toppeffekt på upp till 400 hk och 640 Nm, samtidigt som CO2-utsläppet inte blir mer än cirka 60 g/km."

    Volvon ja myös Volkswagenin kohdalla Kiina ilmeisesti tulee olemaan päämarkkina jatkossa. Siis kaikissa autoissa.

    PS. En harjoita järjestelmällistä ja pitkäkestoista trollausta niin kuin eräät tekevät jo vuodesta 2007 lukien. Lähinnä olen viljellyt tämmöisiä yksittäisiä huumoripitoisia heittoja, "vastatrolleja".

    On muuten merkillistä ettei TM ole puuttunut tähän yli seitsemän vuoden mittaiseen trollaukseen, voisi kuvitella että lehden imago kärsii moisesta.




    Mitkä ovat XC90:n kilpailijamallit, minkä hintaisia ne ovat ja millä koneilla?




    Ainakin Suomessa esimerkiksi BMV X5 306 hp koneella maksaa 100.709 euroa.

      
  • Moottorivaihtoehtoja BMW X5:een on tarjolla yhteensä kuusi. Bensiinimoottorit ovat kolmilitrainen rivikuutonen ja 4,4-litrainen V8, molemmat turboahdettuja. Euroopassa dieselmoottorit ovat tietysti tärkeämpiä. Niissä vaihtoehdot ovat kaksilitrainen nelisylinterinen ja kolmilitrainen rivikuutonen. Ensin mainittu on X5:n mittapuulla uusi pihistelyversio mutta kokoluokassaan tehokas 160-kilowattinen. Kuusisylinterinen diesel lienee kuitenkin suosituin.



    Siihenkin tosin liittyy vielä reilusti valinnanvapautta, sillä kolmilitraisen voi valita yhdellä, kahdella tai kolmella turbolla ahdettuna.



    Tekniikan Maailma.



      
  • Onko parempi, että automerkin omistaa Intia Kiinan sijaan? :smile:

      
  • tracktest:


    Perustan näkemykseni tähän mitä Geelyn taholta on viestitetty ruotsalaisille jo pidemmän aikaa.
    Kiinalainen Geely on sitä mieltä, että Volvon muotoilu on räätälöitävä kiinalaiseen makuun. Tätä se kiinalaisuus siis on, oletan että tämä menee jakeluun kerrasta jopa sinulle, muut oletettavasti tämän jo tiesivätkin.




    Kaikki autot muotoillaan asiakkaiden mukaan. Kannattaa alkaa totutella "kiinalaisiin" autoihin, koska Aasiassa autojen päämarkkina jatkossa joka tapauksessa on.



    Muutenkin asia on aika huvittava, japanilaiset autot on myyneet hyvin jo pitkään ja ihan samat tarinat kuultiin niistäkin aikanaan. Asioita ilmeisesti ei saisi tehdä eri tavalla?



    ...



    Volvosta edelleen: hybridi tässä luokassa on hyvä avaus. Lexus ei myy huonosti Rx:ää, joten tilausta vähemmän kuluttavalle vaihtoehdolle todennäköisesti on.

      
  • Se miten Geelyn omistamalla Volvolla asioita hoidetaan (puuhastellaan) on kokonaan toinen juttu. Esimerkkinä käy hyvin täällä väännetty ja käännetty Volvon suppea moottorivalikoima ja yksinomaan kiinalaisille räätälöity muotoilu jne...



    BMW:llä asiat menevät yhteistyön merkeissä kiinalaisen Briliancen kanssa jossa muotoillaan BMW:t kiinalaiseen makuun. Tuota yhteistyötä edelsi oikeudenkäynti joka tunnetusti Kiinan maaperällä menee niin että siellä ei muut toimijat kuin kiinalaiset voi noita vääntöjä voittaa. Oli luonnollista aloittaa yhteistyö koska kopiointi on kiinalaisille tuttua ja luonnikasta toimintaa. Tunnetusti myös se mitä tuolla kopioidaan on hyvin merkityksellistä sillä eihän kaikkea tosin kannatakkaan kopioda. Joten voihan tuon ottaa kunnianosoituksena laadukasta ja erittäin arvostettua merkkiä kohtaan mitä BMW ansiokkaasti edustaa. Aidot BMW:t tosin venytettyinä (pidennetyt BMW:t) niille kiinalaisille jotka haluavat erottua tavallisesta kansasta. Tämä vauraampi osa kiinalaisista tunnetusti haluaa väljät jalkatilat siitähän nuo pidennetyt Kiinan markkinoille suunnatut aidot BMW:t tunnetaan. Se että mikä osa myynnistä on pidennettyjä ja mitkä normi mitoissa ei lukuja ainakaan minun tiedossani ole.



    http://www.topgearsuomi.fi/content/bmw-kopio-kiinasta-oikein-luvan-kanssa



    Asioita voi AkiK toki tehdä monella tavalla mikä sitten on viisasta pidemmällä aikavälillä sen aika näyttää, mutta tuo BMW:n valitsema strategia näyttää ainakin toimivan hyvin monessakin mielessä. Olisi sopinut malliksi ruotsalaisille Volvonkin suhteen mutta taisi siellä usko ruveta loppumaan kun myynti maailmanlaajuisesti katsottuna oli heikkoa eikä kasvua saatu riittävästi aikaiseksi lyötiin hansakat tiskiin ja myytiin Volvo Geelylle. Tarina tosin jatkuu ja hyvä niin mutta sananvalta ja päätökset tehdään yksinomaan Kiinassa. Entistä omistajaahan ei tarvinne enää noteerata mitenkään.



    http://fi.gbtimes.com/politiikka/sahkoautoilu-leviaa-kiinassa

      
  • Nyt kun kesksutelu on taas palannut jokseenkin järkeväksi, niin esitän tracktestille pari kysymystä.



    1. Oli Volvon ulkonäöstä mitä mieltä tahansa, niin en oikein vieläkään ymmärrä, että miten se kiinalaisuus näkyy XC90 Volvosta. Minusta se on melko normaalin maasturin näköinen, enkä keksi mitään ulkonäköön liittyvää, mistä voisi päätellä, että Volvo on kiinalaisessa omistuksessa. En oikeastaan edes tiedä, miltä kiinalaisen auton pitäisi näyttää. Onko sinusta kyseisessä Volvossa jotain, joka paljastaa sen kiinalaiseksi?



    2. Kun minä kommentoin jotain X5 Bemarin ulkonäöstä (huonompi kuin vanha malli), niin sinä syytit minua jotenkin niin, että aloitin taas haukkumaan Bemaria. Kuitenkin sinä kirjoitit jo heti ketjun alussa näin : A6 se ei ole missään oikein edukseen.



    Tämä ei nyt ole mitään riidan haastamista, mutta pakko ihmetellä, että miksi Bemaria ei saisi mitenkään arvostella, vaikka itse arvostelet useampiakin automerkkejä varsin usein. Minun puolestani arvostella toki saa (eikä se A6 olekaan mikään muotoilun kukkanen), mutta sitten täytyy hyväksyä Bemarinkin arvostelu.

      
  • Ruotsalaiset luovuttivat Volvon kanssa jo viime vuosituhannella kun fuusio Renaultin kanssa epäonnistui. Sitten Amerikkalainen Ford yritti noin 10 vuotta pelastaa Volvoa ja totesi lopuksi tehtävän mahdottomaksi. Vasta sitten alkoi Kiinalaisen Geelyn puuhastelu. Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.

      
  • tracktest:

    Se miten Geelyn omistamalla Volvolla asioita hoidetaan (puuhastellaan) on kokonaan toinen juttu. Esimerkkinä käy hyvin täällä väännetty ja käännetty Volvon suppea moottorivalikoima ja yksiomaan kiinalaisille räätälöity muotoilu jne...

    BMW:llä asiat menevät yhteistyön merkeissä kiinalaisen Briliancen kanssa jossa muotoillaan BMW:t kiinalaiseen makuun. Tuota yhteistyötä edelsi oikeudenkäynti joka tunnetusti Kiinan maaperällä menee niin että siellä ei muut toimijat kuin kiinalaiset voi noita vääntöjä voittaa. Oli luonnollista aloittaa yhteistyö koska kopiointi on kiinalaisille tuttua ja luonnikasta toimintaa. Tunnetusti myös se mitä tuolla kopioidaan on hyvin merkityksellistä sillä eihän kaikkea tosin kannatakkaan kopioda. Joten voihan tuon ottaa kunnianosoituksena laadukasta ja erittäin arvostettua merkkiä kohtaan mitä BMW ansiokkaasti edustaa. Aidot BMW:t tosin venytettyinä (pidennetyt BMW:t) niille kiinalaisille jotka haluavat erottua tavallisesta kansasta. Tämä vauraampi osa kiinalaisista tunnetusti haluaa väljät jalkatilat siitähän nuo pidennetyt Kiinan markkinoille suunnatut aidot BMW:t tunnetaan. Se että mikä osa myynnistä on pidennettyjä ja mitkä normi mitoissa ei lukuja ainakaan minun tiedossani ole.

    http://www.topgearsuomi.fi/content/bmw-kopio-kiinasta-oikein-luvan-kanssa

    Asioita voi AkiK toki tehdä monella tavalla mikä sitten on viisasta pidemmällä aikavälillä sen aika näyttää, mutta tuo BMW:n valitsema strategia näyttää ainakin toimivan hyvin monessakin mielessä. Olisi sopinut malliksi ruotsalaisille Volvonkin suhteen mutta taisi siellä usko ruveta loppumaan kun myynti maailmanlaajuisesti katsottuna oli heikkoa eikä kasvua saatu riittävästi aikaiseksi lyötiin hansakat tiskiin ja myytiin Volvo Geelylle. Tarina tosin jatkuu ja hyvä niin mutta sananvalta ja päätökset tehdään yksinomaan Kiinassa. Entistä omistajaahan ei tarvinne enää noteerata mitenkään.

    http://fi.gbtimes.com/politiikka/sahkoautoilu-leviaa-kiinassa




    Ainakin minun mielestäni esimerkiksi BMW X5 näyttää huomattavasti enemmän kiinalaiseen makuun sopivalta kuin Volvo XC 90, jonka siis on muotoillut saksalais-itävaltalainen designtiimi. Volvossa on sulavat linjat, kun taas BMW X5 muistuttaa enemmän tämmöistä kantikasta möhkömaasturia. Tätä muotoilukeskusteluahan ei voi käydä ilman että otetaan jokin vertailukohta.



    Ja autohan valmistetaan Torslandassa, joten voi kysyä mikä siinä on kiinalaista. Vanhan XC 90 mallin valmistus jatkuu Kiinassa.



    Voimanlähteistä totean sen että T8 - moottori tuottaa 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km. Näiden lisäksi on olemassa kaksi dieselmoottoria. Haluaisin selvityksen siitä, miksi nämä kolme moottoria eivät riittäisi arkikäyttöön. Vai eikö ne kestä.



    Ford luopui Volvosta samasta syystä kuin miksi se luopui muistakin omistamistaan automerkeistä, eli Ford halusi keskittyä ainoastaan Fordiin. Voisin kuvitella ettei olisi kovin vaikeata ymmärtää sitä että automerkki Ford haluaa keskittyä vain Fordin valmistukseen.

















      
  • Sui Hing:

    Ruotsalaiset luovuttivat Volvon kanssa jo viime vuosituhannella kun fuusio Renaultin kanssa epäonnistui. Sitten Amerikkalainen Ford yritti noin 10 vuotta pelastaa Volvoa ja totesi lopuksi tehtävän mahdottomaksi. Vasta sitten alkoi Kiinalaisen Geelyn puuhastelu. Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.




    Kerro jotain sellaista uutta, mitä emme ole sinulta tällä palstalla ennen kuulleet.

      
  • Ajattelija2013:

    Nyt kun kesksutelu on taas palannut jokseenkin järkeväksi, niin esitän tracktestille pari kysymystä.

    1. Oli Volvon ulkonäöstä mitä mieltä tahansa, niin en oikein vieläkään ymmärrä, että miten se kiinalaisuus näkyy XC90 Volvosta. Minusta se on melko normaalin maasturin näköinen, enkä keksi mitään ulkonäköön liittyvää, mistä voisi päätellä, että Volvo on kiinalaisessa omistuksessa. En oikeastaan edes tiedä, miltä kiinalaisen auton pitäisi näyttää. Onko sinusta kyseisessä Volvossa jotain, joka paljastaa sen kiinalaiseksi?

    2. Kun minä kommentoin jotain X5 Bemarin ulkonäöstä (huonompi kuin vanha malli), niin sinä syytit minua jotenkin niin, että aloitin taas haukkumaan Bemaria. Kuitenkin sinä kirjoitit jo heti ketjun alussa näin : A6 se ei ole missään oikein edukseen.

    Tämä ei nyt ole mitään riidan haastamista, mutta pakko ihmetellä, että miksi Bemaria ei saisi mitenkään arvostella, vaikka itse arvostelet useampiakin automerkkejä varsin usein. Minun puolestani arvostella toki saa (eikä se A6 olekaan mikään muotoilun kukkanen), mutta sitten täytyy hyväksyä Bemarinkin arvostelu.




    Ensimmäiseen kysymykseen vastaus: En itsekkään osaa kertoa miten tuo Geelyn räätälöimä ulkonäkö kiinalaiseen makuun sopivaksi näkyy. Geelyn johdossa julistivat että näin pitää Volvon ulkonäön suhteen toimia mitä se sitten tarkoittikaan.

    Volvo asiantuntijatkaan eivät osaa ilmeisesti kertoa tuosta kuulusta ulkonäöstä mitään. Vai tuleeko tulevaisuudessa jotain mullistavaa sen aika näyttää.



    Toiseen: Omasta mielestäni BMW X5 on livenä oikein edukseen kuten BMW:t yleensäkin. Audi A6 ei miellytä silmää mutta A5 kyllä RS5 eritoten.



    Makuasioista ei kannata kiistellä mutta kuten ennenkin olen sanonut huonosta mausta voi toki huomauttaa ei kai siitä kukaan loukkaannu ei ainakaan pitäisi. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Kyllä täällä BMW:tä arvostellaan ja haukkujien motiivit on kyllä hyvin tiedossa mutta ei siitä sen enempää.

      
  • Sui Hing:

    Ruotsalaiset luovuttivat Volvon kanssa jo viime vuosituhannella kun fuusio Renaultin kanssa epäonnistui. Sitten Amerikkalainen Ford yritti noin 10 vuotta pelastaa Volvoa ja totesi lopuksi tehtävän mahdottomaksi. Vasta sitten alkoi Kiinalaisen Geelyn puuhastelu. Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.




    Jokseenkin tuo historia oli tiedossa vaikken Volvo -asiantuntija olekaan. Renault fuusio on mennyt ohi hyvä kun toit julki tuonkin kaavailun näin se tieto karttuu. :sunglasses:

      
  • Ensimmäiseen kysymykseen vastaus: En itsekkään osaa kertoa miten tuo Geelyn räätälöimä ulkonäkö kiinalaiseen makuun sopivaksi näkyy. Geelyn johdossa julistivat että näin pitää Volvon ulkonäön suhteen toimia mitä se sitten tarkoittikaan.
    Volvo asiantuntijatkaan eivät osaa ilmeisesti kertoa tuosta kuulusta ulkonäöstä mitään. Vai tuleeko tulevaisuudessa jotain mullistavaa sen aika näyttää.




    No niin, nyt siis ollaan samoilla linjoilla. Kiinalaisuus ei tuossa juurikaan näy, oli se sitten hyvä tai huono asia.



    Toiseen: Omasta mielestäni BMW X5 on livenä oikein edukseen kuten BMW:t yleensäkin. Audi A6 ei miellytä silmää mutta A5 kyllä RS5 eritoten.

    Makuasioista ei kannata kiistellä mutta kuten ennenkin olen sanonut huonosta mausta voi toki huomauttaa ei kai siitä kukaan loukkaannu ei ainakaan pitäisi. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Kyllä täällä BMW:tä arvostellaan ja haukkujien motiivit on kyllä hyvin tiedossa mutta ei siitä sen enempää.




    Juuri tuossa on sitä asennetta, jota sinussa en ymmärrä. Sinä arvostelet muita merkkejä surutta, mutta jos joku arvostelee Bemaria, niin takana on muka jotain merkillisiä motiiveja. Minusta väite on aivan käsittämätön.



    Minunkaan mielestäni A6 (etenkään sedan) ei ole mikään kaunotar, mutta ei kyllä ole BMW X5:kään. Eikä tässä mitään motiivia ole, vaan puhdas rehellinen mielipide.

      
  • Ajattelija2013:

    Ensimmäiseen kysymykseen vastaus: En itsekkään osaa kertoa miten tuo Geelyn räätälöimä ulkonäkö kiinalaiseen makuun sopivaksi näkyy. Geelyn johdossa julistivat että näin pitää Volvon ulkonäön suhteen toimia mitä se sitten tarkoittikaan.
    Volvo asiantuntijatkaan eivät osaa ilmeisesti kertoa tuosta kuulusta ulkonäöstä mitään. Vai tuleeko tulevaisuudessa jotain mullistavaa sen aika näyttää.


    No niin, nyt siis ollaan samoilla linjoilla. Kiinalaisuus ei tuossa juurikaan näy, oli se sitten hyvä tai huono asia.

    Toiseen: Omasta mielestäni BMW X5 on livenä oikein edukseen kuten BMW:t yleensäkin. Audi A6 ei miellytä silmää mutta A5 kyllä RS5 eritoten.

    Makuasioista ei kannata kiistellä mutta kuten ennenkin olen sanonut huonosta mausta voi toki huomauttaa ei kai siitä kukaan loukkaannu ei ainakaan pitäisi. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Kyllä täällä BMW:tä arvostellaan ja haukkujien motiivit on kyllä hyvin tiedossa mutta ei siitä sen enempää.


    Juuri tuossa on sitä asennetta, jota sinussa en ymmärrä. Sinä arvostelet muita merkkejä surutta, mutta jos joku arvostelee Bemaria, niin takana on muka jotain merkillisiä motiiveja. Minusta väite on aivan käsittämätön.

    Minunkaan mielestäni A6 (etenkään sedan) ei ole mikään kaunotar, mutta ei kyllä ole BMW X5:kään. Eikä tässä mitään motiivia ole, vaan puhdas rehellinen mielipide.




    Kiinalaiset olivat ilmeisesti sitä mieltä, että aiempi Volvo on liian skandinaavinen, siksi palkattiin saksalais-itävaltalainen muotoilutiimi. Lähinnä on naurettavaa se, että saksalainen muotoilu ei nyt kelpaakaan tämän palstan kirjoittajille.



    Lisäksi Volvosta piti tehdä enemmän premium. Nyt kun se on enemmän premium, niin tämäkään ei siis kelpaa tälle "Saksan hintringille" tällä palstalla.



      
  • Derrick:

    tracktest:
    Se miten Geelyn omistamalla Volvolla asioita hoidetaan (puuhastellaan) on kokonaan toinen juttu. Esimerkkinä käy hyvin täällä väännetty ja käännetty Volvon suppea moottorivalikoima ja yksiomaan kiinalaisille räätälöity muotoilu jne...

    BMW:llä asiat menevät yhteistyön merkeissä kiinalaisen Briliancen kanssa jossa muotoillaan BMW:t kiinalaiseen makuun. Tuota yhteistyötä edelsi oikeudenkäynti joka tunnetusti Kiinan maaperällä menee niin että siellä ei muut toimijat kuin kiinalaiset voi noita vääntöjä voittaa. Oli luonnollista aloittaa yhteistyö koska kopiointi on kiinalaisille tuttua ja luonnikasta toimintaa. Tunnetusti myös se mitä tuolla kopioidaan on hyvin merkityksellistä sillä eihän kaikkea tosin kannatakkaan kopioda. Joten voihan tuon ottaa kunnianosoituksena laadukasta ja erittäin arvostettua merkkiä kohtaan mitä BMW ansiokkaasti edustaa. Aidot BMW:t tosin venytettyinä (pidennetyt BMW:t) niille kiinalaisille jotka haluavat erottua tavallisesta kansasta. Tämä vauraampi osa kiinalaisista tunnetusti haluaa väljät jalkatilat siitähän nuo pidennetyt Kiinan markkinoille suunnatut aidot BMW:t tunnetaan. Se että mikä osa myynnistä on pidennettyjä ja mitkä normi mitoissa ei lukuja ainakaan minun tiedossani ole.

    http://www.topgearsuomi.fi/content/bmw-kopio-kiinasta-oikein-luvan-kanssa

    Asioita voi AkiK toki tehdä monella tavalla mikä sitten on viisasta pidemmällä aikavälillä sen aika näyttää, mutta tuo BMW:n valitsema strategia näyttää ainakin toimivan hyvin monessakin mielessä. Olisi sopinut malliksi ruotsalaisille Volvonkin suhteen mutta taisi siellä usko ruveta loppumaan kun myynti maailmanlaajuisesti katsottuna oli heikkoa eikä kasvua saatu riittävästi aikaiseksi lyötiin hansakat tiskiin ja myytiin Volvo Geelylle. Tarina tosin jatkuu ja hyvä niin mutta sananvalta ja päätökset tehdään yksinomaan Kiinassa. Entistä omistajaahan ei tarvinne enää noteerata mitenkään.

    http://fi.gbtimes.com/politiikka/sahkoautoilu-leviaa-kiinassa


    Ainakin minun mielestäni esimerkiksi BMW X5 näyttää huomattavasti enemmän kiinalaiseen makuun sopivalta kuin Volvo XC 90, jonka siis on muotoillut saksalais-itävaltalainen designtiimi. Volvossa on sulavat linjat, kun taas BMW X5 muistuttaa enemmän tämmöistä kantikasta möhkömaasturia. Tätä muotoilukeskusteluahan ei voi käydä ilman että otetaan jokin vertailukohta.

    Ja autohan valmistetaan Torslandassa, joten voi kysyä mikä siinä on kiinalaista. Vanhan XC 90 mallin valmistus jatkuu Kiinassa.

    Voimanlähteistä totean sen että T8 - moottori tuottaa 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km. Näiden lisäksi on olemassa kaksi dieselmoottoria. Haluaisin selvityksen siitä, miksi nämä kolme moottoria eivät riittäisi arkikäyttöön.

    Ford luopui Volvosta samasta syystä kuin miksi se luopui muistakin omistamistaan automerkeistä, eli Ford halusi keskittyä ainoastaan Fordiin. Voisin kuvitella ettei olisi kovin vaikeata ymmärtää sitä että automerkki Ford haluaa keskittyä vain Fordin valmistukseen.











    Olisiko niin että Geely julistuksessaan ulkonäöstä "Volvo kiinalaiseen makuun" on tarkoittanutkin nämä XC90 mallit toisaalle vaikka Ruotsiin ja Suomeen ainakin täällä ollaan vallan otettuja tuosta ulkonäöstä. Livenä sen sitten näkee miten tuo alkaa ihmisiä kiinnostamaan. Niin ja meinasi unohtua kiinalaiseen makuun tulevat mallit sitten myöhemmin. Kai se on pakko tuota Geelyn johtoa uskoa että kiinalaiseen makuun on tulossa jotain sen aika näyttää mitä.





    Pakkohan noiden moottorien on Volvon asiakaskunnalle riittää tai sitten menee merkki vaihtoon.

      
  • Eikä tässä mitään motiivia ole, vaan puhdas rehellinen mielipide.




    Arvostan rehellistä mielipidettä oli se sitten aidosti mikä hyvänsä. :sunglasses:

      
  • Derrick:

    Lisäksi Volvosta piti tehdä enemmän premium. Nyt kun se on enemmän premium, niin tämäkään ei siis kelpaa tälle "Saksan hintringille" tällä palstalla.




    Eikö sinusta muuhun ole kuin jatkuvaan solvaukseen? Koita nyt päästä tuosta idiotismista eroon. Voit saada arvostusta osaksesi pitemmän päälle jos ymmärätäisit vihdoin mitä asiallinen keskustelu pitää sisällään.

      
  • tracktest:

    Derrick:
    tracktest:
    Se miten Geelyn omistamalla Volvolla asioita hoidetaan (puuhastellaan) on kokonaan toinen juttu. Esimerkkinä käy hyvin täällä väännetty ja käännetty Volvon suppea moottorivalikoima ja yksiomaan kiinalaisille räätälöity muotoilu jne...

    BMW:llä asiat menevät yhteistyön merkeissä kiinalaisen Briliancen kanssa jossa muotoillaan BMW:t kiinalaiseen makuun. Tuota yhteistyötä edelsi oikeudenkäynti joka tunnetusti Kiinan maaperällä menee niin että siellä ei muut toimijat kuin kiinalaiset voi noita vääntöjä voittaa. Oli luonnollista aloittaa yhteistyö koska kopiointi on kiinalaisille tuttua ja luonnikasta toimintaa. Tunnetusti myös se mitä tuolla kopioidaan on hyvin merkityksellistä sillä eihän kaikkea tosin kannatakkaan kopioda. Joten voihan tuon ottaa kunnianosoituksena laadukasta ja erittäin arvostettua merkkiä kohtaan mitä BMW ansiokkaasti edustaa. Aidot BMW:t tosin venytettyinä (pidennetyt BMW:t) niille kiinalaisille jotka haluavat erottua tavallisesta kansasta. Tämä vauraampi osa kiinalaisista tunnetusti haluaa väljät jalkatilat siitähän nuo pidennetyt Kiinan markkinoille suunnatut aidot BMW:t tunnetaan. Se että mikä osa myynnistä on pidennettyjä ja mitkä normi mitoissa ei lukuja ainakaan minun tiedossani ole.

    http://www.topgearsuomi.fi/content/bmw-kopio-kiinasta-oikein-luvan-kanssa

    Asioita voi AkiK toki tehdä monella tavalla mikä sitten on viisasta pidemmällä aikavälillä sen aika näyttää, mutta tuo BMW:n valitsema strategia näyttää ainakin toimivan hyvin monessakin mielessä. Olisi sopinut malliksi ruotsalaisille Volvonkin suhteen mutta taisi siellä usko ruveta loppumaan kun myynti maailmanlaajuisesti katsottuna oli heikkoa eikä kasvua saatu riittävästi aikaiseksi lyötiin hansakat tiskiin ja myytiin Volvo Geelylle. Tarina tosin jatkuu ja hyvä niin mutta sananvalta ja päätökset tehdään yksinomaan Kiinassa. Entistä omistajaahan ei tarvinne enää noteerata mitenkään.

    http://fi.gbtimes.com/politiikka/sahkoautoilu-leviaa-kiinassa


    Ainakin minun mielestäni esimerkiksi BMW X5 näyttää huomattavasti enemmän kiinalaiseen makuun sopivalta kuin Volvo XC 90, jonka siis on muotoillut saksalais-itävaltalainen designtiimi. Volvossa on sulavat linjat, kun taas BMW X5 muistuttaa enemmän tämmöistä kantikasta möhkömaasturia. Tätä muotoilukeskusteluahan ei voi käydä ilman että otetaan jokin vertailukohta.

    Ja autohan valmistetaan Torslandassa, joten voi kysyä mikä siinä on kiinalaista. Vanhan XC 90 mallin valmistus jatkuu Kiinassa.

    Voimanlähteistä totean sen että T8 - moottori tuottaa 400 hp (640 nM), T6 tuottaa 320 hp (400 nM) ja T5 tuottaa 254 hp (350 nM). Volvo itse ilmoittaa että XC 90 T8 on maailman tehokkain SUV päästöarvoilla 60 g per km. Näiden lisäksi on olemassa kaksi dieselmoottoria. Haluaisin selvityksen siitä, miksi nämä kolme moottoria eivät riittäisi arkikäyttöön.

    Ford luopui Volvosta samasta syystä kuin miksi se luopui muistakin omistamistaan automerkeistä, eli Ford halusi keskittyä ainoastaan Fordiin. Voisin kuvitella ettei olisi kovin vaikeata ymmärtää sitä että automerkki Ford haluaa keskittyä vain Fordin valmistukseen.










    Olisiko niin että Geely julistuksessaan ulkonäöstä "Volvo kiinalaiseen makuun" on tarkoittanutkin nämä XC90 mallit toisaalle vaikka Ruotsiin ja Suomeen ainakin täällä ollaan vallan otettuja tuosta ulkonäöstä. Livenä sen sitten näkee miten tuo alkaa ihmisiä kiinnostamaan. Niin ja meinasi unohtua kiinalaiseen makuun tulevat mallit sitten myöhemmin. Kai se on pakko tuota Geelyn johtoa uskoa että kiinalaiseen makuun on tulossa jotain sen aika näyttää mitä.


    Pakkohan noiden moottorien on Volvon asiakaskunnalle riittää tai sitten menee merkki vaihtoon.




    Eli et osaa konkreettisesti kuvailla sitä mikä on tuo "kiinalainen maku". Itse en tiedä kiinalaisesta mausta muuta kuin että kiinalaisten mielestä auton sisustuksessa pitää olla paljon "bling-blingiä". Sekä sitten tuo jalkatila-juttu, minkä vuoksi autoja pidennetään Kiinaa varten.



    Toisaalta selvitin aiemmin tässä ketjussa, että noista autoista XC 90 arvioidaan myytävän noin 25 prosenttia Yhdysvaltoihin, noin 25 prosenttia Kiinaan ja loput 50 prosenttia muualle. Jotenka jos myynnistä menee vain 25 prosenttia Kiinaan, niin miksi "kiinalainen maku" olisi ollut määräävänä auton ulkokuoren muotoilussa ?







      
  • tracktest:

    Derrick:
    Lisäksi Volvosta piti tehdä enemmän premium. Nyt kun se on enemmän premium, niin tämäkään ei siis kelpaa tälle "Saksan hintringille" tällä palstalla.


    Eikö sinusta muuhun ole kuin jatkuvaan solvaukseen? Koita nyt päästä tuosta idiotismista eroon. Voit saada arvostusta osaksesi pitemmän päälle jos ymmärätäisit vihdoin mitä asiallinen keskustelu pitää sisällään.




    Kunhan nyt vain selkeästi yksilöit sen "kiinalaisen maun" niin tällöin keskustelu varmaan muuttuu asialliseksi.



      
  • Minkälainen on audin kiertolaistarina?

      
  • Derrick:

    tracktest:
    Derrick:
    Lisäksi Volvosta piti tehdä enemmän premium. Nyt kun se on enemmän premium, niin tämäkään ei siis kelpaa tälle "Saksan hintringille" tällä palstalla.


    Eikö sinusta muuhun ole kuin jatkuvaan solvaukseen? Koita nyt päästä tuosta idiotismista eroon. Voit saada arvostusta osaksesi pitemmän päälle jos ymmärätäisit vihdoin mitä asiallinen keskustelu pitää sisällään.


    Kunhan nyt vain selkeästi yksilöit sen "kiinalaisen maun" niin tällöin keskustelu varmaan muuttuu asialliseksi.




    Olisiko Geelyn taholta pitkätukkaisia vain jymäytetty ja tehty kuten saksalaiset ovat tehneet vuosikymmenet. Konservatiivinen muotoilu uppoaa paremmin ostajakuntaan kuin radikaalit muutokset jotka voi mennä huonossa lykyssä totaalisesti metsään. Mieleenpainuva keula on BMW:n tavaramerkki sen tunnistaa jo kolmevuotias lapsikin keulan nähdessään. Omaperäisyys on valttia kopioijille käy pitkässä juoksussa aina heikosti. Omien innovaatioiden tehokas tuotto ja toteutus on tie menestykseen.

      
  • tracktest:

    Eikä tässä mitään motiivia ole, vaan puhdas rehellinen mielipide.


    Arvostan rehellistä mielipidettä oli se sitten aidosti mikä hyvänsä. :sunglasses:




    Hyvä niin. Joten jatkossakin voit vapaasti arvostella eri automerkkejä, mutta suo myös muille Bemarin arvostelu, ilman että heti syytät toista jostain merkillisistä motiiveistä tai trollauksesta. Eri mielipiteitä tietenkin on ja niistä kuuluukin täällä väitellä.

      
  • Ajattelija2013:

    tracktest:
    Eikä tässä mitään motiivia ole, vaan puhdas rehellinen mielipide.


    Arvostan rehellistä mielipidettä oli se sitten aidosti mikä hyvänsä. :sunglasses:


    Hyvä niin. Joten jatkossakin voit vapaasti arvostella eri automerkkejä, mutta suo myös muille Bemarin arvostelu, ilman että heti syytät toista jostain merkillisistä motiiveistä tai trollauksesta. Eri mielipiteitä tietenkin on ja niistä kuuluukin täällä väitellä.




    Koitan pitää viisaan ohjeesi mielessäni silloinkin kun joku selvästi trollaa ja provosoi. Respect brothers. :sunglasses:

      
  • viltteri valjami:

    Minkälainen on audin kiertolaistarina?


    August Horchilla meni sukset ristiin perustamansa yrityksen Horchin muun johdon kanssa, joten hän lähti lätkimään, käänsi nimensä latinaksi ja perusti uuden yrityksen, Audi.



    ...joka vaikeuksiin jouduttuaan fuusioitiin Auto-Unioniin. Tätä neljän yrityksen (Audi, Horch, DKW, Wanderer ) liittoa kuvaa neljä yhteen liitettyä rengasta



    ...joka myöhemmin päätyi kilpailijansa Daimler-Benzin omistukseen



    ...jonka Daimler myi Volkswagenille niihin aikoihin, kun uuden ajan DKW F102 esiteltiin edelleen kaksitahtisena (juttu uusimmassa TM:ssa )



    ...DKW F102:sta tuli hyvin pian ensimmäinen uuden ajan Audi



    Ja loppu on...tätä päivää :smile:

      
  • tracktest:

    Derrick:
    tracktest:
    Derrick:
    Lisäksi Volvosta piti tehdä enemmän premium. Nyt kun se on enemmän premium, niin tämäkään ei siis kelpaa tälle "Saksan hintringille" tällä palstalla.


    Eikö sinusta muuhun ole kuin jatkuvaan solvaukseen? Koita nyt päästä tuosta idiotismista eroon. Voit saada arvostusta osaksesi pitemmän päälle jos ymmärätäisit vihdoin mitä asiallinen keskustelu pitää sisällään.


    Kunhan nyt vain selkeästi yksilöit sen "kiinalaisen maun" niin tällöin keskustelu varmaan muuttuu asialliseksi.



    Olisiko Geelyn taholta pitkätukkaisia vain jymäytetty ja tehty kuten saksalaiset ovat tehneet vuosikymmenet. Konservatiivinen muotoilu uppoaa paremmin ostajakuntaan kuin radikaalit muutokset jotka voi mennä huonossa lykyssä totaalisesti metsään. Mieleenpainuva keula on BMW:n tavaramerkki sen tunnistaa jo kolmevuotias lapsikin keulan nähdessään. Omaperäisyys on valttia kopioijille käy pitkässä juoksussa aina heikosti. Omien innovaatioiden tehokas tuotto ja toteutus on tie menestykseen.




    Samaa mieltä tuon Volvo XC 90 muotoilun konservatiivisuudesta.



    Radikaalein muotoilu on kai tällä haavaa tässä Lexus NX:ssä jos puhutaan SUV-autoista. Olisiko tuo jokin ääripää muotoilussa.



    https://www.google.fi/search?hl=fi&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1600&bih=799&q=lexus+nx&oq=lexus+nx&gs_l=img.12..0l2j0i24l8.108.3661.0.5393.8.7.0.1.1.0.202.652.5j1j1.7.0....0...1ac.1.53.img..0.8.660.jiHVfAn4vHM#facrc=&imgdii=&imgrc=0nthIZiCuF2ShM%253A%3BsZQac64aa7dvSM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.motoringresearch.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2014%252F04%252FLexus-NX-4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.motoringresearch.com%252Fcar-news%252Flexus-nx-revealed-ahead-beijing-motor-show-debut-0411941783%3B1280%3B720

      
  • 740 GLE:

    viltteri valjami:
    Minkälainen on audin kiertolaistarina?

    August Horchilla meni sukset ristiin perustamansa yrityksen Horchin muun johdon kanssa, joten hän lähti lätkimään, käänsi nimensä latinaksi ja perusti uuden yrityksen, Audi.

    ...joka vaikeuksiin jouduttuaan fuusioitiin Auto-Unioniin. Tätä neljän yrityksen (Audi, Horch, DKW, Wanderer ) liittoa kuvaa neljä yhteen liitettyä rengasta

    ...joka myöhemmin päätyi kilpailijansa Daimler-Benzin omistukseen

    ...jonka Daimler myi Volkswagenille niihin aikoihin, kun uuden ajan DKW F102 esiteltiin edelleen kaksitahtisena (juttu uusimmassa TM:ssa )

    ...DKW F102:sta tuli hyvin pian ensimmäinen uuden ajan Audi

    Ja loppu on...tätä päivää :smile:




    Tuohan on tavallaan audin synty/kehitystarina, eikä aivan verrattavissa volvon lähihistoriaan

      
  • viltteri valjami:

    740 GLE:
    viltteri valjami:
    Minkälainen on audin kiertolaistarina?

    August Horchilla meni sukset ristiin perustamansa yrityksen Horchin muun johdon kanssa, joten hän lähti lätkimään, käänsi nimensä latinaksi ja perusti uuden yrityksen, Audi.

    ...joka vaikeuksiin jouduttuaan fuusioitiin Auto-Unioniin. Tätä neljän yrityksen (Audi, Horch, DKW, Wanderer ) liittoa kuvaa neljä yhteen liitettyä rengasta

    ...joka myöhemmin päätyi kilpailijansa Daimler-Benzin omistukseen

    ...jonka Daimler myi Volkswagenille niihin aikoihin, kun uuden ajan DKW F102 esiteltiin edelleen kaksitahtisena (juttu uusimmassa TM:ssa )

    ...DKW F102:sta tuli hyvin pian ensimmäinen uuden ajan Audi

    Ja loppu on...tätä päivää :smile:


    Tuohan on tavallaan audin synty/kehitystarina, eikä aivan verrattavissa volvon lähihistoriaan




    Audin vaikeudet ovat kestäneet vuosikymmeniä toisin kuin Volvon se ehkä niissä suurin ero. Audin merkissä pitäisi oikeastaan olla viisi renkasta koska Volkkarin omistuksessa vielä NSU ja Audi yhdistettiin samaksi merkiksi. Audin pitkä "synty/kehitystarina" on ollut muiden kuin Audin omissa käsissä jo yli 80 vuotta.

      
  • Sui Hing:

    Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.




    paitsi että Volvoa on valmistettu yhtäjaksoisesti kun taas Audi "keksittiin" uudelleen katkon jälkeeen



      
  • tracktest:



    Asioita voi AkiK toki tehdä monella tavalla mikä sitten on viisasta pidemmällä aikavälillä sen aika näyttää, mutta tuo BMW:n valitsema strategia näyttää ainakin toimivan hyvin monessakin mielessä.




    Asioita voi toki tehdä monella tapaa. Sinulle ja muutamalle muullekin tällä palstalla tosin näyttää ainoastaan käyvän BMW:n tapa tehdä asioita.



    Minusta on hyvä että Eurooppalaiset automerkit pärjäävät. Vaikka sinänsä nykyisessä globaalitaloudessa käsite "eurooppalainen" on aika outo. Aika vähän alkaa maailmantaloudessa olemaan mitään eurooppalaista valonpilkahdusta. En kuitenkaan usko, että autoteollisuuden tulevaisuus on missään BMW:n X5 V8-koneella tyyppisissä autoissa. Volvon XC90 sekin edustaa möhkömaasturi-ajattelua, mutta on hybridimuodossa sentään aika paljon sitä tulevaisuuden autoa lähempänä kuin V8.



    Eikä mikään sinänsä vielä kerro, etteikö Volvoon tulisi sitä V8:ia. Ei edellisessä mallissakaan sitä ollut alun alkaen.



    Kiinalaista omistusta Volvossa en pidä sen kummempana asiana kuin aiempaa amerikkalaistakaan. Se ero toki on, että Fordille Volvo oli vain mitätön osa koko palettia, Geelylle se on koko firman tulevaisuuden kannalta paljon merkittävämpi. Mutta aika näyttää kuten sanoit.

      
  • GTamv:

    Sui Hing:
    Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.


    paitsi että Volvoa on valmistettu yhtäjaksoisesti kun taas Audi "keksittiin" uudelleen katkon jälkeeen




    Totta oli häpeällistä verrata Volvon pitkää historiaa Audiin joka on vain omistaja Volkkarin yksi etuvetoisten mallien markkinointi nimistä ollut muutaman vuosikymmenen. Pyydän anteeksi virhettäni.

      
  • Sui Hing:

    GTamv:
    Sui Hing:
    Aika sammanlainen kiertolais tarina kuin Audilla liekkö siksi myös Ajatelijan suosiossa.


    paitsi että Volvoa on valmistettu yhtäjaksoisesti kun taas Audi "keksittiin" uudelleen katkon jälkeeen



    Totta oli häpeällistä verrata Volvon pitkää historiaa Audiin joka on vain omistaja Volkkarin yksi etuvetoisten mallien markkinointi nimistä ollut muutaman vuosikymmenen. Pyydän anteeksi virhettäni.




    Audi ainakin tuo markkinoille itsestään ohjautuvan auton, joten luulisi että tekniikkapuoli on hanskassa. Lisäksi Audi tähtää nelisylinterisiin moottoreihin, mikä lienee nykyaikaa,



    http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/09/10/itsestaan-ohjautuva-audi-tulee-myyntiin-hyvin-pian/201412607/304

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit