Ennemminkin niin päin, että PutPut, NHB, Experience ja muutama muu nimimerkki saa itkupotkuraivareita, jos joku sanoo vähänkään jotain positiivista Volvosta. heti asia käännetään ihmeelliseksi merkin "palvonnaksi" etenkin niiden toimesta, jotka itse palvovat jotain toista automerkkiä jumalaisena.
Sivukaupalla jankkaamista ja vänkäämistä ihan yksinkertaisista asioista, siis VAIN JA AINOASTAAN siitä että onko Volvon tuote ja taktiikka totaalisen täydellinen. Yhtään pienintäkään kysymysmerkkiä ei ole saanut perustellusti esittää kukaan kun sinä olet ruvennut riehumaan.
Kukaan tuskin Volvon ulkonäköä superhienona on pitänyt, mutta onko tuossa luokassa jotain toista huipputyylikästä maasturia? En ainakaan itse tiedä yhtään.
Mukavaa nähdä että Ajattelija2013:n taktiikka on vanha tuttu (mitä olet käyttänyt vuosikaudet aiheesta toiseen): leikkii tietämätöntä.
Mikäs siinä maailman hianointa autoa on ihailla kun kilpailijoita ei edes ole!!??
Ja paljonko myynti on pudonnut? Heilahteluita nyt tapahtuu aina markkinoilla ja siitä ei lyhyellä aikavälillä kannata vetää suuria johtopäätöksiä.
Mutta kun eihän hybridien myynnin pitänyt pudota, pysyä samana tai edes kasvaa keskinkertaisesti!!! Hybridien myyntilukujenhan piti olla RÄJÄHDYKSENOMAISESSA KASVUSSA eikä kenenkään pitänyt haluta muuta kuin vain hybridejä!!!
Tässä sinun kertomiasi 'totuuksia' joilla olet yrittänyt osoittaa että Hybridien myynti räjähtää eikä ihan kohta kukaan muuta haluakaan:
Ajattelija2013:
"Alkaa siellä jenkeissäkin se ekologisuus ja vihreä imago painamaan."
"Ja kuten tiedämme, myös rapakon takana on herätty ekologisuuteen. [...]Miksi maastureiden pitäisi jämähtää V8 aikaan, kun muuten niistä ollaan jo luopumassa."
"Mitä muuten itse luulette, mikä on tulevaisuuden suuntaus? Suuri V8 vai yhtä tehokas pieni turbo/hybridi? Monessako autossa on 10 vuoden kuluttua V8? Olisiko Volvo vain edellä aikaansa? Etenkin potentiaaliselle Volvoilijalle saattaa olla vain plussaa, että konepellin alle ei saa V8:a."
"Kuten on jo todettu, leveilyä on sekin, että ajaa tehokkaalla "ekoautolla". Se saattaa olla melko pian enemmän in, kuin V8:lla elvistely."
"Mitä luulet, kumpi meistä on oikeassa? Onko V8:n merkitys maasturin keulalla kasvanut vai pienentynyt? Moneenko maasturiin edes saa tuolloin V8 moottoria."
"Kymmen vuoden aikahyppy liittyy myös siihen, että itse uskon, että ympäristön paine kasvaa yhä enemmän siihen suuntaan, että mitään V8 maastureita ei hyväksytä."
"Kuten edelleen näemmä i8:n ja Teslan myynnistä, maailmassa on suuri joukko ihmisiä, jotka haluavat ostaa "ekologista luksusta", jolla luodaan kuvaa menestyvästä, mutta ekologisesta ihmisestä."
"Eräästä uutisesta poimittua.
Reutersin mukaan yksin Peking toivoo kaduilleen viittä miljoonaa sähkö- ja hybridiautoa vuoteen 2020 mennessä."
"Minä en esimerkiksi väittänyt, että suuret moottorit kokonaan häviäisivät 10 vuodessa. Mutta on aivan varmaa, että niiden myynti- ja valmistusmäärät pienenevät nykyisestä merkittävästi."
"Jos esimerkiksi Pekingin tavoite 5 miljoonasta hybridi-/sähköautosta toteutuu, on Volvon paljon järkevämpää kilpailla noista asiakkaista, kuin kehitellä täysin nollasta jotain kuitenkin pian kuopattavaa V8 konetta."
"Ja onhan tuolla markkina-alueella hybridit vahvoilla. Se pieni kulutus on nykyään monelle statussymboli."
Muuten jos Volvo on, kuten väität, "edellä aikaansa", niin sehän tarkoittaa sitä että Volvo ei myy sitä mitä nykykuluttajat haluavat ja tarvitsevat.
Montako prosenttia Volvon V8 myisi, kilpaillessaan vastaavien Bemareiden ja Mersujen kanssa.
Onko V8 ainoa vaihtoehto nelisylinteriselle saatanan epärehellinen jankkaaja?
Kuinka jättikulutuksinen on moderni, vähäpäästöinen vapaastihengittävä V8 käytännössä sellaisessa käytössä mihin esim. Jenkit sitä käyttävät? Entä jos sen yhteydessä on vielä hybridijärjestelmä?
Ja kerro sinä minulle kuinka monta kymmentä tuhatta V8-mallia kilpailijat myy samaan aikaan kun Volvo myy kymmeniä koko mallistostaan kaikilla koneilla yhteensä??? Kerro sinä kuinka monta tuon hintaluokan autoa myydään V8:lla verrattuna 4-sylinterisellä??? Kerro sinä ettei Venäläiset muka osta Volvoja, kun kerran omasta mielestä siellä ne oli nimenomaan arvostettuja ja haluttuja sekä niitä näkyi melkeinpä useimmiten juuri 6- tai 8-sylinterisinä??
Äh, nyt vastasin Vastaanväittäjäx2013:lle... Muuten: edellisviestiini vastaamasi oli kaikki täysin väärin eikä ollenkaan totta.
Kukaan tuskin Volvon ulkonäköä superhienona on pitänyt, mutta onko tuossa luokassa jotain toista huipputyylikästä maasturia? En ainakaan itse tiedä yhtään.
Kun et kerran tiedä tuosta segmentistä tai autoista mitään niin hyvä että kysyt. Onhan niitä tyylikkäitä isoja maastureita olemassa, jotkut jopa 9-paikkaisia:
Ennemminkin niin päin, että PutPut, NHB, Experience ja muutama muu nimimerkki saa itkupotkuraivareita, jos joku sanoo vähänkään jotain positiivista Volvosta. heti asia käännetään ihmeelliseksi merkin "palvonnaksi" etenkin niiden toimesta, jotka itse palvovat jotain toista automerkkiä jumalaisena. .
NHB jo sinulle osoittikin, kuka sen henkilöstä itkemisen aloitti heti ensimmäisellä sivulla kun joku kyseenalaisti aiheellisesti Volvon rajoittuneen moottorivalikoiman. Sinä et pysty objektiiviseen keskusteluun, et sitten millään.
Mun mielestä Volvo XC90 on hieno, ja se tulee myymään hyvin maailmanlaajuisesti. Hyvän vastaanoton on saanut maailmalla, katsotaan mitäs ensitesteissä sanotaan.
Sinä kauppias suvun pojuna tiedät että hyvä tavara menee aina kaupaksi. Tiedät varmaan mitä tarkoitan.
Jännä tuo mielikuva vieläkin miten moottorin pitää olla iso Minulla on kokemusta vanhasta XC90 vain 2.5t koneella ja sillä pärjää hyvin vaikka perässä 1700kg vaunu. Joten varmasti tehokkaampi uusi 2 litrainen riittää hyvin käytännössä varsinkin kun uutuus on kevyempi kuin poistuva malli. Mutta tosiaan mielikuvat on se mitkä ratkaisee. Toki Volvon kohde jenkeissä on enemmänkin soccer mother eli useimmiten auto on perheen kakkosauto, jolla mutsi kuskaa pentulaumoja ympäriinsä. Ja tässä segmentissä Volvon turvallisuus mielikuva on se myyntiargumentti, ei V8.
Jännä tuo mielikuva vieläkin miten moottorin pitää olla iso Minulla on kokemusta vanhasta XC90 vain 2.5t koneella ja sillä pärjää hyvin vaikka perässä 1700kg vaunu. Joten varmasti tehokkaampi uusi 2 litrainen riittää hyvin käytännössä varsinkin kun uutuus on kevyempi kuin poistuva malli. Mutta tosiaan mielikuvat on se mitkä ratkaisee. Toki Volvon kohde jenkeissä on enemmänkin soccer mother eli useimmiten auto on perheen kakkosauto, jolla mutsi kuskaa pentulaumoja ympäriinsä. Ja tässä segmentissä Volvon turvallisuus mielikuva on se myyntiargumentti, ei V8.
Et taida tietää paljoa menosta Pohjoismaiden ulkopuolella?
Nainenkin kun ostaa autoa esim. Jenkeissä niin saattaa vähemmän tehokkaan V6:senkin kohdalla miettiä että "Onkohan tässä tarpeeksi tehoa että pärjään liikenteessä?". Perähikiä-sosialistimaissa on tietty oma käsityksensä 'riittävästä' ja 'järkevästä'...ja ajetaan jollain V40 D2:lla. Ja porukka on niin junttia ettei tule mieleen ettei se oma käsitys 'järkevästä' ole maailman napa.
Eikä ole pienintäkään käsitystä millaiseen käyttöön muissa maissa autot ostetaan, ja mitä siellä pidetään mukavuusasiana ja tärkeänä. Välimatkat voivat olla oikeasti pitkiä (eikä 'pitkien välimatkojen Suomessa' virastotyöpaikasta lähimpään S-markettiin ja siitä kotiin tai korkeintaan viikonloppuisin pari tuntia mökille), mukana voi olla eri tason ostovoiman tai oikean työnteon myötä harrastus- tai työvälineitä peräkärryssä, korkeuseroja voi olla eri tapaan, käytetyt nopeudet ja etenkin liikenteen tahti täysin erilaista kuin Suomen lobotomia-kuskien matelu pikkukylissä. Siinä ei pidemmän päälle välttämättä jaksa nelipyttyisen kanssa hönkiä eikä välttämättä jaksa konekaan.
Edelleenkin on muita koneita olemassa kuin JOKO 4-sylinterinen TAI V8.
Suomalaisen mielestä tietenkin 1.6-litrainen Dacia riittää hyvin.
Kukaan tuskin Volvon ulkonäköä superhienona on pitänyt, mutta onko tuossa luokassa jotain toista huipputyylikästä maasturia? En ainakaan itse tiedä yhtään.
Kun et kerran tiedä tuosta segmentistä tai autoista mitään niin hyvä että kysyt. Onhan niitä tyylikkäitä isoja maastureita olemassa, jotkut jopa 9-paikkaisia:
Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa.
Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa.
Mutta Volvon korotettu tila-auto sitten on...just. Jenkit ei ole nimenomaan ensimmäisen Mustangin jälkeen tehneet mitään tyylikästä, mutta Volvo on. Aha. Hyvä että tiedetään ritsan taso. Oikein tuplavarmistuksella, sillä tuo sinun kaikki kuvat toistava vastausviesti alleviivaa sen.
Et taida tietää paljoa menosta Pohjoismaiden ulkopuolella?
Minkä psykologin maailma PutPutissa menettää. Yhdestä viestistä osaat päätellä teitämykseni maailman menosta. Olet myös hyvä lukemaan toisten kirjoitusten rivien välistä kuten tulkitset Ritsan ihailevan Volvon designia toteamuksesta jossa ei Volvoa edes mainittu.
Mutta asiaan eli edelleenkin olen sitä mieltä että Volvon imago on enemmän perheauto kuin sportti, joten uskon tulevan moottoripaletin riittävän aika pitkälle. Volvon vahvuudet ovat muualla kuin suorituskyvyssä, olkoot markkina-alue mikä tahansa. Esim Aussit naureskelevat Volvon olevan huonojen kuskien ja vanhojen miesten auto. Ei näe eikä kuule mitään, hankitaan Volvo. Jos ja kun sitten jotain sattuu niin onpahan turvallinen auto, toisin kuin mopo mikä vaarille Suomi-vitsissä hankitaan.
Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa.
Mutta Volvon korotettu tila-auto sitten on...just. Jenkit ei ole nimenomaan ensimmäisen Mustangin jälkeen tehneet mitään tyylikästä, mutta Volvo on. Aha. Hyvä että tiedetään ritsan taso. Oikein tuplavarmistuksella, sillä tuo sinun kaikki kuvat toistava vastausviesti alleviivaa sen.
Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti.
Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti.
Ai olen pahoillani! Et tietenkään ajatellut lainkaan Volvoa (keskustelussa Volvosta, vastauksena vertaukseen jonka kohteena on Volvo)! Jatka ihmeessä asiallista keskustelua siitä että Jenkit ei ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa...
Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti.
Ai olen pahoillani! Et tietenkään ajatellut lainkaan Volvoa (keskustelussa Volvosta, vastauksena vertaukseen jonka kohteena on Volvo)! Jatka ihmeessä asiallista keskustelua siitä että Jenkit ei ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa...
Epäilen pahoittelusi aitoutta. Tulet tänne raivoamaan pahaa oloasi huutomerkkien kanssa, sehän sitä asiakeskustelua on. Toit esiin aika selvästi että uusi Volvo ei kovin tyylikäs ole, ehkä niin, mutta jos mielestäsi Jenkkien vuosikymmeniä jatkunut kulmikas laatikkomuotoilu on mielestäsi tyylikästä niin Volvon pitäisi sopia hyvin makuusi.
Mutta asiaan eli edelleenkin olen sitä mieltä että Volvon imago on enemmän perheauto kuin sportti, joten uskon tulevan moottoripaletin riittävän aika pitkälle. Volvon vahvuudet ovat muualla kuin suorituskyvyssä, olkoot markkina-alue mikä tahansa.
Ja perheautoissa ei tietenkään tarvita lainkaan mitään suorituskykyä, vain 'sporteissa'?? Seuraavaksi kai alat kertomaan minkä tyyppiset ihmiset tarvitsevat minkä verran hevosvoimia?
Sinulta meni näköjään kaikki kirjoittamani täysin yli hilseen. Onko vaikea ymmärtää että ensinnäkin muualla voi olla täysin erilainen käsitys siitä mikä on 'riittävä suorituskyky' (ja 'järkevä auto'), ja toisekseen se että ehkä muualla on ihmisiä jotka ei ole vain yltiösosialistisia nössöjä vaan uskaltavat ja haluavat painaa kaasuakin joskus ihan normaaliajossa jotta meno ei ole pelkkää matelua!!!! (Ja jos valtaosa isoa kalustoa survoo liikenteessä sitä kaasua reippaasti niin liikennevirtaan liittymisiin ja siinä ajamiseen kaipaavat muutkin sen seurauksena riittävää tehoreserviä jottei ajo tunnu kaiken irti ottamiselta joka kerta vaan rennolta)
Niin on, mutta tuollaista ei voi ostaa mistään. Ja puhe oli Volvo XC90:n segmentin kulkineista. Mitä taas tulee Jenkkeihin niin onhan niitä tyylikkäitä vaikka kuinka paljon, mm. Maseratin konserniveljiä on lukuisia tyylikkäitä, samoin kuin GM:llä Cadillacin uusista malleista moni. Uusi Corvettekin. Siitä huolimatta että ovat SUV:ja niin mielestäni Grand Cherokee SRT ja Durango SRT ovat todella tyylikkäitä.
Tyylikkyydessä Italialaisiin on epäreilua verrata, varsinkin mielikuvitusautoihin!
Jättäkää nyt hyvät ihmiset tuo 6 vuotiaiden sarkasmi ja toisten moittiminen. Joku pitää volvosta, joku ei. Onko autosta menestyjäksi, volvon pelastajaksi vai ollaanko saabin tiellä niin vain aika näyttää mutta hyvä että on vaihtoehtoja meille kuluttajille. Nautiskellaan kukin autoista joista pidetään, ja jätetään muitten (merkkien ja ihmisten) mollaaminen vähemmälle.
Minusta volvo näyttää ihan ok'lta ja nelisylinterinen riittäisi minulle. Onko auto hyvännäköinen/kiinnostava niin vasta luonnossa nähtynä ja hinnat tiedossa voi tuota arvioida.
Mutta asiaan eli edelleenkin olen sitä mieltä että Volvon imago on enemmän perheauto kuin sportti, joten uskon tulevan moottoripaletin riittävän aika pitkälle. Volvon vahvuudet ovat muualla kuin suorituskyvyssä, olkoot markkina-alue mikä tahansa.
Ja perheautoissa ei tietenkään tarvita lainkaan mitään suorituskykyä, vain 'sporteissa'?? Seuraavaksi kai alat kertomaan minkä tyyppiset ihmiset tarvitsevat minkä verran hevosvoimia?
Sinulta meni näköjään kaikki kirjoittamani täysin yli hilseen. Onko vaikea ymmärtää että ensinnäkin muualla voi olla täysin erilainen käsitys siitä mikä on 'riittävä suorituskyky' (ja 'järkevä auto'), ja toisekseen se että ehkä muualla on ihmisiä jotka ei ole vain yltiösosialistisia nössöjä vaan uskaltavat ja haluavat painaa kaasuakin joskus ihan normaaliajossa jotta meno ei ole pelkkää matelua!!!! (Ja jos valtaosa isoa kalustoa survoo liikenteessä sitä kaasua reippaasti niin liikennevirtaan liittymisiin ja siinä ajamiseen kaipaavat muutkin sen seurauksena riittävää tehoreserviä jottei ajo tunnu kaiken irti ottamiselta joka kerta vaan rennolta)
Jos nyt tiivistetään tämä keskustelu niin ainut epäilyshän on ollut XC90 suorituskyvyn riittävyys Amerikan markkinoilla kun ei ole 6-8 sylinterisiä moottoreita. Se mikä on kenenkin käsitys tehojen riittävyydestä on jokaisen oma asia. Mutta kun katsellaan jenkkien yleistä autokantaa niin kiihtyvyydet "paremmilla" autoilla 0-60mph on nykyään siinä 6-8s johon T6 ja jopa D5 mallit pystyvät. Otetaan T6 kanssa (320hv) vertailuun vaikka ylistämäsi BMW:n X5 xDrive35i 3.0 litran kuutoskoneelle (306hv). T6 häviää jopa 0.4s (6.9 vs 6.5) 0-100km joka on todella suuri ero. Volvo taas yhdistetyssä normikulutuksessa vie voiton "suurella" 0.8 litran erolla (7.7 vs 8.5). Joten pelkästään teho/suoritus lukuja vertaamalla ei turbo nelonen häviä vapaastihengittävälle kuutoskoneelle. Ja mitä kokemukseen tulee, niin hyvin pärjäsin huonommallakin suorituskyvyllä varustetulla vuokra-autolla jenkeissä jäämättä jalkoihin. Toki isolla V8 pickupilla liikkuminen oli hauskempaa kuin 2.3 litran "4-banger junk econoboxilla". Tehoreservistä olen samaa mieltä mutta se on globaali, ei pelkästään jenkki-ilmiö.
Jos ei muuten niin vaikka Ruotsin kautta tilaamalla. Mitä tulee näihin koppiautoihin niin en ole koskaan ymmärtänyt niiden funktiota, ne on kokoonsa nähden pieniä sisältä, kovin kauniiksi niitä on tuhra kehua, maastossakaan ei citymaastureilla tee oikeen mitään Rangea lukuunottamatta. Ehkä se funktio on ekon pönkittäminen.
XC90 on myynyt käsittömättä 1927 kappaletta. Tuo valtava menestys on näköjään saanut trollit liikkeelle. Kommenteissa hms88 heittää aivan käsittämätöntä juttua. Jokainen joka ei kirjoittele itkupotkuraivarin vallassa tajuaa, ettei tuo ole mahdollista. Volvo on täydellisyys.
Kuka on sanonut, että Volvo on täydellisyys? Hyvänen aika, että aikuinen ihminen voi olla lapsellinen. Eihän täällä olla edes keskusteltu kyseisen auton todellisista ominaisuuksista. Ja turha edes keskustella, kun niistä ei vielä juuri mitään tiedetä.
Volvon "puolustajat" ovat todenneet täällä oikeastaan kaksi asiaa.
1. Volvo on luokassaan ihan ok näköinen ja uudistui aivan tarpeeksi verrattuna kilpailijoiden uudistuksiin. Jos sitä verrataan vaikka saksalaisiin kilpailijoihin, niin eivät ne yhtään paremmilta tai moderneimmalta näytä. Esimerkiksi uusi X5 on rumempi kuin edeltäjänsä. Kaikki tuon luokan autot ovat lähes samanlaisia laatikoita. En minä kuitenkaan väitä, että Volvokaan mitenkään silmää hivelisi. Perus maasturi, jonka keulasta kyllä pidän, mutta muutoin muotoilu on todella tavanomaista.
2. Täällä on keskusteltu siitä, riittääkö 400 hv nelisylinterinen hybridi Volvon keulalle. Jos me uskomme, että useimmille potentiaalisille Volvon asiakkaille se riittää, niin miten ihmeessä joku saa väännettyä asian niin, että Volvo on "täydellinen".
Huvittavinta tässä on se, että Volvo fanaatikoiksi meitä muutamaa syyttelevät sellaiset ihmiset, jotka itse suorastaan palvovat tiettyjä automerkkejä. Muutamat vänkääjät suorastaan palvovat Merkkiään sekoavat pienestäkin kritiikistä. Miten ihmeessä tuollaiset fanaatikot kehtaavat syyttää jostain merkistä positiivisesti puhuvaa fanaatikoksi? Huvittavaa.
Olenkin todellinen Volvo-fanaatikko, kun en ole ikinä Volvoa omistanut, eikä tälläkään hetkellä markkinoilla ole yhtään Volvoa, jonka itselleni ostaisin. Todella fanaattista!!
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Sivukaupalla jankkaamista ja vänkäämistä ihan yksinkertaisista asioista, siis VAIN JA AINOASTAAN siitä että onko Volvon tuote ja taktiikka totaalisen täydellinen. Yhtään pienintäkään kysymysmerkkiä ei ole saanut perustellusti esittää kukaan kun sinä olet ruvennut riehumaan.
Kukaan ei väitä Volvoa täydelliseksi.
Ja kukakohan täällä riehuu?
Miksi muuten laitat tänne noita typeriä kuvia? Laita pelkkä linkki, jos haluat levittää noita kuvia.
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
- ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
- 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
- sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
- Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle.
Mutta asiaan eli edelleenkin olen sitä mieltä että Volvon imago on enemmän perheauto kuin sportti, joten uskon tulevan moottoripaletin riittävän aika pitkälle. Volvon vahvuudet ovat muualla kuin suorituskyvyssä, olkoot markkina-alue mikä tahansa.
Ja perheautoissa ei tietenkään tarvita lainkaan mitään suorituskykyä, vain 'sporteissa'?? Seuraavaksi kai alat kertomaan minkä tyyppiset ihmiset tarvitsevat minkä verran hevosvoimia?
Sinulta meni näköjään kaikki kirjoittamani täysin yli hilseen. Onko vaikea ymmärtää että ensinnäkin muualla voi olla täysin erilainen käsitys siitä mikä on 'riittävä suorituskyky' (ja 'järkevä auto'), ja toisekseen se että ehkä muualla on ihmisiä jotka ei ole vain yltiösosialistisia nössöjä vaan uskaltavat ja haluavat painaa kaasuakin joskus ihan normaaliajossa jotta meno ei ole pelkkää matelua!!!! (Ja jos valtaosa isoa kalustoa survoo liikenteessä sitä kaasua reippaasti niin liikennevirtaan liittymisiin ja siinä ajamiseen kaipaavat muutkin sen seurauksena riittävää tehoreserviä jottei ajo tunnu kaiken irti ottamiselta joka kerta vaan rennolta)
Luulisin, että 400 hevosella pärjää melko mukavasti liikenteen seassa. Ei sillä AMG Mersua tai M Bemaria kiihdytyskilpailussa voiteta, mutta edelleenkään Volvon ostajat eivät taida olla tuollaisesta asiasta kovinkaan kiinnostuneita.
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
- ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
- 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
- sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
- Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle.
Otan sinunkin kanssa vedon. Ostan sinulle uuden M5 BMW:n, jos olen joku noista muista nimimerkeistä. Tehdään vedosta sinun osaltasi helppo, jos olet edes 50 % varma väitteestäsi. Osta sinä minulle vaikka (rakastamasi) Volvo V40 halvimpana versiona, jos en ole kukaan noista muista nimimerkeistä. Saat varmasti selvitettyä asian TM:n toimitukselta. Sopiiko?
Ja sitten se toinen juttu. Millä perusteella me jankkaamme enemmän kuin te? Te jankkaatte omaa mielipidettänne ja me ehkä omaamme. Miten siis määrittelet, että vain me jankutamme? Minun mielestäni te jankutatte. Vai olisiko niin, että me molemmat jankutamme?
Onko keskustelupalstan idea se, että yksi kirjoittaja heittää jonkun väitteen ja sitten muut vain taputtelevat olalle ja nyökyttelevät? Jos joku kehtaa olla eri mieltä, niin on raivopäinen jankkaaja?
XC90 on myynyt käsittömättä 1927 kappaletta. Tuo valtava menestys on näköjään saanut trollit liikkeelle. Kommenteissa hms88 heittää aivan käsittämätöntä juttua. Jokainen joka ei kirjoittele itkupotkuraivarin vallassa tajuaa, ettei tuo ole mahdollista. Volvo on täydellisyys.
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
- ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
- 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
- sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
- Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle.
Voi voi, nyt piti siis lähteä mollaamaan nimimerkkiä Ajattelija2013, kun isin pikkutrolli Experience ei saanut tahtoaan läpi Tekniikan Maailman keskustelupalstalla.
Ennemminkin niin päin, että PutPut, NHB, Experience ja muutama muu nimimerkki saa itkupotkuraivareita, jos joku sanoo vähänkään jotain positiivista Volvosta. heti asia käännetään ihmeelliseksi merkin "palvonnaksi" etenkin niiden toimesta, jotka itse palvovat jotain toista automerkkiä jumalaisena. .
NHB jo sinulle osoittikin, kuka sen henkilöstä itkemisen aloitti heti ensimmäisellä sivulla kun joku kyseenalaisti aiheellisesti Volvon rajoittuneen moottorivalikoiman. Sinä et pysty objektiiviseen keskusteluun, et sitten millään.
Tuossa kohdin se vain liittyi jokseenkin asiaan. NHB on tosiaan puolustellut downsizing moottoreita täällä erittäin kiivaasti vuosia. Pienissä vähäpäästöisissä turbomoottoreissa hän on nähnyt aina vain pelkkää hyvää. Eikä siinä mitään, onhan hän ollut pitkälti oikeassa. Minun mielestäni on ihan asiallista ihmetellä, miksi kelkka kääntyy yhtäkkiä, kun kyse on maasturista (Volvosta).
Tässä NHB:n kirjoittamaa tekstiä PutPutille pari vuotta sitten. Tämän valossa ymmärtänette, miksi ihmettelen NHB:n kantaa Volvon hybridistä.
Putput:
Kun osaisitkin käsitellä edes yhtä osa-aluetta oikein ja järkevästi, saati että osaisit verrata eri ratkaisujen muita osa-alueita toisiinsa vaikuttavina...
Esim. millä tavalla tarkalleen ottaen se kuormitus on mielestäsi niin hiveän merkittävä, missä tilanteissa? Miksi tuo ero ei sitten näy käytännössä? Oletko unohtanut jonkin asian, tai kenties useammankin?
Minkä verran hyötysuhde eroaa pienemmän ahdetun ja isomman vaparin välillä? Miksi? Mitkä tekijät vaikuttavat 'ilman virtaukseen' vaparissa, mitkä tekijät ahdetussa? Minkä verran pumppaushäviöitä tai muita 'hyötysuhteen heikentymisiä' tapahtuu vaikkapa esimerkin 1.4TFSI:n ja 116i:n tapauksissa?
Miksi edes tuo kirkkaasti paras 'downsizing'-konekaan (ainoa jonka mainitaan näissä keskusteluissa) ei oikeasti ole 'ylivertainen' mitenkään vaikka niin väitätkin, ja miksi hoetaan yhä 'downsizingista' vaikka muita esimerkkejä ei sitten oikeastaan olekaan mutta päinvastaisia tapauksia vaikka kuinka paljon?
NHB
Nyt voinet hyväksyä vuosia sitten kirjoittamani asiat, kun itse BMW:kin julistaa samaa. Tässä BMW:n esittelymateriaalia kolmisylinteristen julkistuksesta:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=744332 (Mukana myös ääninäyte)
Kaikesta ennakkokritiikistä huolimatta näyttää siltä, että ainakin moottoria testanneet journalistit ovat tyytyväisiä moottorin ominaisuuksiin: "Despite the limited mileage, we are already sold on its strong torque qualities, overall responsiveness, inherent smoothness throughout its complete rev range and alluring acoustic qualities."
http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/1-series/first-drives/first-drive-r eview-bmw-1-series-three-cylinder-prototype
Mielenkiintoista nähdä, miten paljon tämä BMW:n tuleva downsizing-moottori tulee parantamaan tilannetta. Harmi vaan, kun saamme yhä odotella muutaman vuoden. Kilpailu tulee ainakin olemaan kovaa. Markkinoilla on nyt aika hyviä aineksia esillä. Usissa malleissa on tiputettu painoa tuntuvasti, ilmanvastus pienenee ja moottorit kehittyvät. Sen lisäksi myös hybriditeknologia menee eteenpäin ja yleistyy.
Mielenkiintoista myös huomata, että kun AutoCarin testaajat kehuvat Bemarin prototyyppiä, niin se on NHB:lle hieno homma. Kun joskus toin esille, miten saman lehden testaajat kehusivat Volvon moottoreita, niin he olivat muistaakseni känniin juotettuja krapulaisia viinalla, ruoalla ja naisilla lahjottuja idiootteja, tai jotain muuta vastaavaa. Ja kaveri vielä ihmettelee, miksi kyseenalaistan hänen joitain Volvokommenttejaan.
Kukaan tuskin Volvon ulkonäköä superhienona on pitänyt, mutta onko tuossa luokassa jotain toista huipputyylikästä maasturia? En ainakaan itse tiedä yhtään.
Kun et kerran tiedä tuosta segmentistä tai autoista mitään niin hyvä että kysyt. Onhan niitä tyylikkäitä isoja maastureita olemassa, jotkut jopa 9-paikkaisia:
Ehkä jonnekin tyylikurssille kannattaisi lähteä jos pitää Jeep Grand Cherokeen keulaa hienona.
Ajattelija2013:
Sivukaupalla jankkaamista ja vänkäämistä ihan yksinkertaisista asioista, siis VAIN JA AINOASTAAN siitä että onko Volvon tuote ja taktiikka totaalisen täydellinen. Yhtään pienintäkään kysymysmerkkiä ei ole saanut perustellusti esittää kukaan kun sinä olet ruvennut riehumaan.
Mukavaa nähdä että Ajattelija2013:n taktiikka on vanha tuttu (mitä olet käyttänyt vuosikaudet aiheesta toiseen): leikkii tietämätöntä.
Mikäs siinä maailman hianointa autoa on ihailla kun kilpailijoita ei edes ole!!??
Mutta kun eihän hybridien myynnin pitänyt pudota, pysyä samana tai edes kasvaa keskinkertaisesti!!! Hybridien myyntilukujenhan piti olla RÄJÄHDYKSENOMAISESSA KASVUSSA eikä kenenkään pitänyt haluta muuta kuin vain hybridejä!!!
Tässä sinun kertomiasi 'totuuksia' joilla olet yrittänyt osoittaa että Hybridien myynti räjähtää eikä ihan kohta kukaan muuta haluakaan:
Ajattelija2013:
Muuten jos Volvo on, kuten väität, "edellä aikaansa", niin sehän tarkoittaa sitä että Volvo ei myy sitä mitä nykykuluttajat haluavat ja tarvitsevat.
Onko V8 ainoa vaihtoehto nelisylinteriselle saatanan epärehellinen jankkaaja?
Kuinka jättikulutuksinen on moderni, vähäpäästöinen vapaastihengittävä V8 käytännössä sellaisessa käytössä mihin esim. Jenkit sitä käyttävät? Entä jos sen yhteydessä on vielä hybridijärjestelmä?
Ja kerro sinä minulle kuinka monta kymmentä tuhatta V8-mallia kilpailijat myy samaan aikaan kun Volvo myy kymmeniä koko mallistostaan kaikilla koneilla yhteensä??? Kerro sinä kuinka monta tuon hintaluokan autoa myydään V8:lla verrattuna 4-sylinterisellä??? Kerro sinä ettei Venäläiset muka osta Volvoja, kun kerran omasta mielestä siellä ne oli nimenomaan arvostettuja ja haluttuja sekä niitä näkyi melkeinpä useimmiten juuri 6- tai 8-sylinterisinä??
Äh, nyt vastasin Vastaanväittäjäx2013:lle... Muuten: edellisviestiini vastaamasi oli kaikki täysin väärin eikä ollenkaan totta.
Ajattelija2013:
Kun et kerran tiedä tuosta segmentistä tai autoista mitään niin hyvä että kysyt. Onhan niitä tyylikkäitä isoja maastureita olemassa, jotkut jopa 9-paikkaisia:
Ajattelija2013:
NHB jo sinulle osoittikin, kuka sen henkilöstä itkemisen aloitti heti ensimmäisellä sivulla kun joku kyseenalaisti aiheellisesti Volvon rajoittuneen moottorivalikoiman. Sinä et pysty objektiiviseen keskusteluun, et sitten millään.
quattroholic:
Sinä kauppias suvun pojuna tiedät että hyvä tavara menee aina kaupaksi. Tiedät varmaan mitä tarkoitan.
Jännä tuo mielikuva vieläkin miten moottorin pitää olla iso Minulla on kokemusta vanhasta XC90 vain 2.5t koneella ja sillä pärjää hyvin vaikka perässä 1700kg vaunu. Joten varmasti tehokkaampi uusi 2 litrainen riittää hyvin käytännössä varsinkin kun uutuus on kevyempi kuin poistuva malli. Mutta tosiaan mielikuvat on se mitkä ratkaisee. Toki Volvon kohde jenkeissä on enemmänkin soccer mother eli useimmiten auto on perheen kakkosauto, jolla mutsi kuskaa pentulaumoja ympäriinsä. Ja tässä segmentissä Volvon turvallisuus mielikuva on se myyntiargumentti, ei V8.
Uuden mallin rusikointia: http://youtu.be/DUvhUjXNZIY
Tomppa Kruisailija:
Et taida tietää paljoa menosta Pohjoismaiden ulkopuolella?
Nainenkin kun ostaa autoa esim. Jenkeissä niin saattaa vähemmän tehokkaan V6:senkin kohdalla miettiä että "Onkohan tässä tarpeeksi tehoa että pärjään liikenteessä?". Perähikiä-sosialistimaissa on tietty oma käsityksensä 'riittävästä' ja 'järkevästä'...ja ajetaan jollain V40 D2:lla. Ja porukka on niin junttia ettei tule mieleen ettei se oma käsitys 'järkevästä' ole maailman napa.
Eikä ole pienintäkään käsitystä millaiseen käyttöön muissa maissa autot ostetaan, ja mitä siellä pidetään mukavuusasiana ja tärkeänä. Välimatkat voivat olla oikeasti pitkiä (eikä 'pitkien välimatkojen Suomessa' virastotyöpaikasta lähimpään S-markettiin ja siitä kotiin tai korkeintaan viikonloppuisin pari tuntia mökille), mukana voi olla eri tason ostovoiman tai oikean työnteon myötä harrastus- tai työvälineitä peräkärryssä, korkeuseroja voi olla eri tapaan, käytetyt nopeudet ja etenkin liikenteen tahti täysin erilaista kuin Suomen lobotomia-kuskien matelu pikkukylissä. Siinä ei pidemmän päälle välttämättä jaksa nelipyttyisen kanssa hönkiä eikä välttämättä jaksa konekaan.
Edelleenkin on muita koneita olemassa kuin JOKO 4-sylinterinen TAI V8.
Suomalaisen mielestä tietenkin 1.6-litrainen Dacia riittää hyvin.
Putput:
Älä nyt viitsi.Jenkit ei ensimmäisen Mustangin jälkeen ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa.
ritsa:
Mutta Volvon korotettu tila-auto sitten on...just. Jenkit ei ole nimenomaan ensimmäisen Mustangin jälkeen tehneet mitään tyylikästä, mutta Volvo on. Aha. Hyvä että tiedetään ritsan taso. Oikein tuplavarmistuksella, sillä tuo sinun kaikki kuvat toistava vastausviesti alleviivaa sen.
Putput:
Minkä psykologin maailma PutPutissa menettää. Yhdestä viestistä osaat päätellä teitämykseni maailman menosta. Olet myös hyvä lukemaan toisten kirjoitusten rivien välistä kuten tulkitset Ritsan ihailevan Volvon designia toteamuksesta jossa ei Volvoa edes mainittu.
Mutta asiaan eli edelleenkin olen sitä mieltä että Volvon imago on enemmän perheauto kuin sportti, joten uskon tulevan moottoripaletin riittävän aika pitkälle. Volvon vahvuudet ovat muualla kuin suorituskyvyssä, olkoot markkina-alue mikä tahansa. Esim Aussit naureskelevat Volvon olevan huonojen kuskien ja vanhojen miesten auto. Ei näe eikä kuule mitään, hankitaan Volvo. Jos ja kun sitten jotain sattuu niin onpahan turvallinen auto, toisin kuin mopo mikä vaarille Suomi-vitsissä hankitaan.
Putput:
Sanoinko jossain että Volvo on tehnyt jotain tyylikästä? Eihän teidän fanaatikkojen kanssa voi keskustella mistään asiallisesti.
ritsa:
Ai olen pahoillani! Et tietenkään ajatellut lainkaan Volvoa (keskustelussa Volvosta, vastauksena vertaukseen jonka kohteena on Volvo)! Jatka ihmeessä asiallista keskustelua siitä että Jenkit ei ole tehnyt yhtäkään tyylikästä autoa...
Putput:
Epäilen pahoittelusi aitoutta. Tulet tänne raivoamaan pahaa oloasi huutomerkkien kanssa, sehän sitä asiakeskustelua on. Toit esiin aika selvästi että uusi Volvo ei kovin tyylikäs ole, ehkä niin, mutta jos mielestäsi Jenkkien vuosikymmeniä jatkunut kulmikas laatikkomuotoilu on mielestäsi tyylikästä niin Volvon pitäisi sopia hyvin makuusi.
Tomppa Kruisailija:
Ja perheautoissa ei tietenkään tarvita lainkaan mitään suorituskykyä, vain 'sporteissa'?? Seuraavaksi kai alat kertomaan minkä tyyppiset ihmiset tarvitsevat minkä verran hevosvoimia?
Sinulta meni näköjään kaikki kirjoittamani täysin yli hilseen. Onko vaikea ymmärtää että ensinnäkin muualla voi olla täysin erilainen käsitys siitä mikä on 'riittävä suorituskyky' (ja 'järkevä auto'), ja toisekseen se että ehkä muualla on ihmisiä jotka ei ole vain yltiösosialistisia nössöjä vaan uskaltavat ja haluavat painaa kaasuakin joskus ihan normaaliajossa jotta meno ei ole pelkkää matelua!!!! (Ja jos valtaosa isoa kalustoa survoo liikenteessä sitä kaasua reippaasti niin liikennevirtaan liittymisiin ja siinä ajamiseen kaipaavat muutkin sen seurauksena riittävää tehoreserviä jottei ajo tunnu kaiken irti ottamiselta joka kerta vaan rennolta)
Tuo on tyylikäs.
ritsa:
Niin on, mutta tuollaista ei voi ostaa mistään. Ja puhe oli Volvo XC90:n segmentin kulkineista. Mitä taas tulee Jenkkeihin niin onhan niitä tyylikkäitä vaikka kuinka paljon, mm. Maseratin konserniveljiä on lukuisia tyylikkäitä, samoin kuin GM:llä Cadillacin uusista malleista moni. Uusi Corvettekin. Siitä huolimatta että ovat SUV:ja niin mielestäni Grand Cherokee SRT ja Durango SRT ovat todella tyylikkäitä.
Tyylikkyydessä Italialaisiin on epäreilua verrata, varsinkin mielikuvitusautoihin!
Täytyy siis kai valita kompromissi:
Jättäkää nyt hyvät ihmiset tuo 6 vuotiaiden sarkasmi ja toisten moittiminen. Joku pitää volvosta, joku ei. Onko autosta menestyjäksi, volvon pelastajaksi vai ollaanko saabin tiellä niin vain aika näyttää mutta hyvä että on vaihtoehtoja meille kuluttajille. Nautiskellaan kukin autoista joista pidetään, ja jätetään muitten (merkkien ja ihmisten) mollaaminen vähemmälle.
Minusta volvo näyttää ihan ok'lta ja nelisylinterinen riittäisi minulle. Onko auto hyvännäköinen/kiinnostava niin vasta luonnossa nähtynä ja hinnat tiedossa voi tuota arvioida.
Peace. Please.
Putput:
Jos nyt tiivistetään tämä keskustelu niin ainut epäilyshän on ollut XC90 suorituskyvyn riittävyys Amerikan markkinoilla kun ei ole 6-8 sylinterisiä moottoreita. Se mikä on kenenkin käsitys tehojen riittävyydestä on jokaisen oma asia. Mutta kun katsellaan jenkkien yleistä autokantaa niin kiihtyvyydet "paremmilla" autoilla 0-60mph on nykyään siinä 6-8s johon T6 ja jopa D5 mallit pystyvät. Otetaan T6 kanssa (320hv) vertailuun vaikka ylistämäsi BMW:n X5 xDrive35i 3.0 litran kuutoskoneelle (306hv). T6 häviää jopa 0.4s (6.9 vs 6.5) 0-100km joka on todella suuri ero. Volvo taas yhdistetyssä normikulutuksessa vie voiton "suurella" 0.8 litran erolla (7.7 vs 8.5). Joten pelkästään teho/suoritus lukuja vertaamalla ei turbo nelonen häviä vapaastihengittävälle kuutoskoneelle. Ja mitä kokemukseen tulee, niin hyvin pärjäsin huonommallakin suorituskyvyllä varustetulla vuokra-autolla jenkeissä jäämättä jalkoihin. Toki isolla V8 pickupilla liikkuminen oli hauskempaa kuin 2.3 litran "4-banger junk econoboxilla". Tehoreservistä olen samaa mieltä mutta se on globaali, ei pelkästään jenkki-ilmiö.
Putput:
Kyllä kai niitä jostain kun niille hintakin löytyy:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/autohinnasto/malli
Jos ei muuten niin vaikka Ruotsin kautta tilaamalla. Mitä tulee näihin koppiautoihin niin en ole koskaan ymmärtänyt niiden funktiota, ne on kokoonsa nähden pieniä sisältä, kovin kauniiksi niitä on tuhra kehua, maastossakaan ei citymaastureilla tee oikeen mitään Rangea lukuunottamatta. Ehkä se funktio on ekon pönkittäminen.
NHB:
Kuka on sanonut, että Volvo on täydellisyys? Hyvänen aika, että aikuinen ihminen voi olla lapsellinen. Eihän täällä olla edes keskusteltu kyseisen auton todellisista ominaisuuksista. Ja turha edes keskustella, kun niistä ei vielä juuri mitään tiedetä.
Volvon "puolustajat" ovat todenneet täällä oikeastaan kaksi asiaa.
1. Volvo on luokassaan ihan ok näköinen ja uudistui aivan tarpeeksi verrattuna kilpailijoiden uudistuksiin. Jos sitä verrataan vaikka saksalaisiin kilpailijoihin, niin eivät ne yhtään paremmilta tai moderneimmalta näytä. Esimerkiksi uusi X5 on rumempi kuin edeltäjänsä. Kaikki tuon luokan autot ovat lähes samanlaisia laatikoita. En minä kuitenkaan väitä, että Volvokaan mitenkään silmää hivelisi. Perus maasturi, jonka keulasta kyllä pidän, mutta muutoin muotoilu on todella tavanomaista.
2. Täällä on keskusteltu siitä, riittääkö 400 hv nelisylinterinen hybridi Volvon keulalle. Jos me uskomme, että useimmille potentiaalisille Volvon asiakkaille se riittää, niin miten ihmeessä joku saa väännettyä asian niin, että Volvo on "täydellinen".
Huvittavinta tässä on se, että Volvo fanaatikoiksi meitä muutamaa syyttelevät sellaiset ihmiset, jotka itse suorastaan palvovat tiettyjä automerkkejä. Muutamat vänkääjät suorastaan palvovat Merkkiään sekoavat pienestäkin kritiikistä. Miten ihmeessä tuollaiset fanaatikot kehtaavat syyttää jostain merkistä positiivisesti puhuvaa fanaatikoksi? Huvittavaa.
Olenkin todellinen Volvo-fanaatikko, kun en ole ikinä Volvoa omistanut, eikä tälläkään hetkellä markkinoilla ole yhtään Volvoa, jonka itselleni ostaisin. Todella fanaattista!!
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
PutPut
Kukaan ei väitä Volvoa täydelliseksi.
Ja kukakohan täällä riehuu?
Miksi muuten laitat tänne noita typeriä kuvia? Laita pelkkä linkki, jos haluat levittää noita kuvia.
Ajattelija2013:
Tämä kommentti tulee foorumin todelliselta jankkaajalta, inttäjältä, manipuloijalta ja äärimmäiseltä Volvo-fanaatikolta.
Alkaakin mietityttää onko nämä X2013, x2014, A-utoilija ja Derrick sama hämmentäjä yhden nimimerkin takana?
Harmittaa kun keskustelut menee tuollaiseen jankkaamiseen.
Vielä kai on kerrattava yhteenvetoa liittyen XC90:
- ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
- 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta.
- sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
- Volvon myynti ja kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle.
Putput:
Luulisin, että 400 hevosella pärjää melko mukavasti liikenteen seassa. Ei sillä AMG Mersua tai M Bemaria kiihdytyskilpailussa voiteta, mutta edelleenkään Volvon ostajat eivät taida olla tuollaisesta asiasta kovinkaan kiinnostuneita.
Experience:
Otan sinunkin kanssa vedon. Ostan sinulle uuden M5 BMW:n, jos olen joku noista muista nimimerkeistä. Tehdään vedosta sinun osaltasi helppo, jos olet edes 50 % varma väitteestäsi. Osta sinä minulle vaikka (rakastamasi) Volvo V40 halvimpana versiona, jos en ole kukaan noista muista nimimerkeistä. Saat varmasti selvitettyä asian TM:n toimitukselta. Sopiiko?
Ja sitten se toinen juttu. Millä perusteella me jankkaamme enemmän kuin te? Te jankkaatte omaa mielipidettänne ja me ehkä omaamme. Miten siis määrittelet, että vain me jankutamme? Minun mielestäni te jankutatte. Vai olisiko niin, että me molemmat jankutamme?
Onko keskustelupalstan idea se, että yksi kirjoittaja heittää jonkun väitteen ja sitten muut vain taputtelevat olalle ja nyökyttelevät? Jos joku kehtaa olla eri mieltä, niin on raivopäinen jankkaaja?
NHB:
Olen samaa mieltä siitä että XC90 on saanut trollin liikkeelle, tämän keskusteluketjunhan on aloittanut trolli.
1927 on muuten Volvon perustamisvuosi. Valmistusmäärän 1927 kpl ja perustamisvuoden 1927 välillä lienee jokin yhteys (erikoismalli First Edition) ?
Experience:
Voi voi, nyt piti siis lähteä mollaamaan nimimerkkiä Ajattelija2013, kun isin pikkutrolli Experience ei saanut tahtoaan läpi Tekniikan Maailman keskustelupalstalla.
JEV2:
Tuossa kohdin se vain liittyi jokseenkin asiaan. NHB on tosiaan puolustellut downsizing moottoreita täällä erittäin kiivaasti vuosia. Pienissä vähäpäästöisissä turbomoottoreissa hän on nähnyt aina vain pelkkää hyvää. Eikä siinä mitään, onhan hän ollut pitkälti oikeassa. Minun mielestäni on ihan asiallista ihmetellä, miksi kelkka kääntyy yhtäkkiä, kun kyse on maasturista (Volvosta).
Tässä NHB:n kirjoittamaa tekstiä PutPutille pari vuotta sitten. Tämän valossa ymmärtänette, miksi ihmettelen NHB:n kantaa Volvon hybridistä.
Putput:
NHB
Mielenkiintoista myös huomata, että kun AutoCarin testaajat kehuvat Bemarin prototyyppiä, niin se on NHB:lle hieno homma. Kun joskus toin esille, miten saman lehden testaajat kehusivat Volvon moottoreita, niin he olivat muistaakseni känniin juotettuja krapulaisia viinalla, ruoalla ja naisilla lahjottuja idiootteja, tai jotain muuta vastaavaa. Ja kaveri vielä ihmettelee, miksi kyseenalaistan hänen joitain Volvokommenttejaan.
Volvolla täytyy olla jotain erittäin mielenkiintoista menossa ja tulossa, koska se pitkästä aikaa herättää näin paljon tunteita ja keskustelua.
Putput:
Ehkä jonnekin tyylikurssille kannattaisi lähteä jos pitää Jeep Grand Cherokeen keulaa hienona.
Lefa:
Ei siitä ole kyse vaan siitä että muista merkeistä kuin BMW ei saa keskustella. Jos niin tekee niin se loukkaa syvästi Bemarin omistajia.