Ketju käsittelee isoa katumaasturia, NHB keskustelee isojen katumaastureiden yleisimmistä konevaihtoehdoista ja sinä tuot keskusteluun kolmossarjan bensakoneet. Ei, se ei ole alusta asti selvää. Toiset puhuu aidasta ja sinä aidan seipäästä.
NHB sinulle jo useaan otteeseen perustelikin, miksi vastaava kehitys ei isoissa katumaastureissa ole lainkaan niin selvää.
Höpöhöpö. Ongelmia tulee siitä, kun sinunlainen huutelija ei ole keskustelussa mukana alusta asti, etkä ole lukenut alkupään viestejä ja sitten tartut yhtäkkiä johonkin yhteen lauseeseen. Jos tulet huutelemaan kesken keskustelun, niin lue sitten kaikki kirjoitukset. Tai jos et lue, niin älä ainakaan tee omia oletuksia muiden sanomisista.
Oli aivan selvää, että en puhu tuon esimerkin osalta X5 mallista. Koko kesksutelun yksi pointtihan on se, että muilla merkeillä ei vielä pahemmin neloskoneita ole tuossa luokassa.
Perustelin myös aivan selvästi, miksi toin mukaan henkilöautojen moottorit. Siksi, koska kysyin, että kun henkilöautoissa ja jopa urheiluautoissa suuntaus on downsizing, niin miksi maasturit olisivat jokin ulkopuolinen joukko jota asia ei koske. Ja tähän toin mukaan BMW:n bensakoneet, koska BMW:n bensa rivikuutonen on aikoinaan ollut ehkä automaailman klassikkoja, jota tuskin kukaan olisi uskonut korvattavan näin nopeasti turbonelikoilla. Ei Bemarin dieselillä sellaista asemaa ole tietääkseni koskaan ollutkaan, joten ei se asiaan liittynyt mitenkään.
Yleisesti tässä ainakin omalta osaltani on puhuttu vain bensakoneista. Tuskin kukaan on täällä vängännyt, miksi Volvossa ei ole V8 dieseliä.
Tuosta näkee mitä moottoreita on vitoseen saatavilla, aika suppea valikoima.
Niin, tuossa on yhden mallisarjan kymmenen eritehoista moottorivaihtoehtoa välillä 150 ja n. 450 hv ja niidenkin yläpuolelta löytyy vielä 560 hv:n M5, jonka taktisesti unohdit. Jos tuo on mielestäsi suppea valikoima, niin kerro toki millä merkillä löytyy oleellisesti enemmän vaihtoehtoja. Ja minkä teholuokan moottori mielestäsi puuttuu 5-sarjan BMW:n valikoimista?
Tuosta näkee mitä moottoreita on vitoseen saatavilla, aika suppea valikoima.
Niin, tuossa on yhden mallisarjan kymmenen eritehoista moottorivaihtoehtoa välillä 150 hv ja n. 450 hv ja niidenkin yläpuolelta löytyy vielä 560 hv:n M5, jonka taktisesti unohdit. Jos tuo on mielestäsi suppea valikoima, niin kerro toki millä merkillä löytyy oleellisesti enemmän vaihtoehtoja. Ja minkä teholuokan moottori mielestäsi puuttuu 5-sarjan BMW:n valikoimista?
Kyllähän valikoima erittäin laaja on. Keskustu koski enemmän kutoskoneiden korvaamista nelosturboilla.
Mutta jospa nyt lopetetaan tämä Bemarista jauhaminen ja keskustellaan Volvosta.
Tuosta näkee mitä moottoreita on vitoseen saatavilla, aika suppea valikoima.
Niin, tuossa on yhden mallisarjan kymmenen eritehoista moottorivaihtoehtoa välillä 150 hv ja n. 450 hv ja niidenkin yläpuolelta löytyy vielä 560 hv:n M5, jonka taktisesti unohdit. Jos tuo on mielestäsi suppea valikoima, niin kerro toki millä merkillä löytyy oleellisesti enemmän vaihtoehtoja. Ja minkä teholuokan moottori mielestäsi puuttuu 5-sarjan BMW:n valikoimista?
Jos jätetään taktikointi pois tästä? Tuossa linkissä on kokonaista kolme vaihtoehtoa, neloskone, kutoskone ja veekasi. Tuskin kukaan aito BMW fanaatikko urheilullisella imagolla varustettua autoa nokivasarana ostaa.
Toisinaan ajattelija voisi lukea kenelle kysymys oli kirjoitettu, vaikkei itse jaksakaan toisinaan laittaa lainaamansa kirjoituksen nimimerkkiä näkyviin.
Höpöhöpö. Ongelmia tulee siitä, kun sinunlainen huutelija ei ole keskustelussa mukana alusta asti, etkä ole lukenut alkupään viestejä ja sitten tartut yhtäkkiä johonkin yhteen lauseeseen. Jos tulet huutelemaan kesken keskustelun, niin lue sitten kaikki kirjoitukset. Tai jos et lue, niin älä ainakaan tee omia oletuksia muiden sanomisista.
Onhan tämä kannaltasi hankalaa, kun jäät palstalla toistuvasti kiinni täysin puutteellisin tiedoin esitetyistä väittämistä. Volvon neloskoneen valinnan selittää vain ja ainoastaan valmistajan hyvin rajalliset resurssit, jolloin yhden moottoriperheen kehittäminen koko mallistoon on ainoa järkevä vaihtoehto.
On päivänselvää ettei Volvo tällä moottoripaletilla pysty kilpailemaan täysimääräisesti etenkään saksalaisten kanssa, yrittää sitä värittää millaisilla ekolaseilla tahansa. Perustellusti voi siis sanoa, että XC90:llä on iso riski jäädä marginaaliin kyseisessä autoluokassa.
Sinuna en puhuisi oletusten tekemisestä yhtään mitään.
Ajattelija2013:
Oli aivan selvää, että en puhu tuon esimerkin osalta X5 mallista. Koko kesksutelun yksi pointtihan on se, että muilla merkeillä ei vielä pahemmin neloskoneita ole tuossa luokassa.
Perustelin myös aivan selvästi, miksi toin mukaan henkilöautojen moottorit. Siksi, koska kysyin, että kun henkilöautoissa ja jopa urheiluautoissa suuntaus on downsizing, niin miksi maasturit olisivat jokin ulkopuolinen joukko jota asia ei koske.
Isot katumaasturit vain ovat autoista sellaisia, joiden kohderyhmää ekologisuus kosiskelee vähiten. Tämäkin on sinulle perusteltu usean henkilön toimesta. Nämä jo ensimmäisellä sivulla esitetyt argumentit sinulta meni täysin ohi.
Ajattelija2013:
Ja tähän toin mukaan BMW:n bensakoneet, koska BMW:n bensa rivikuutonen on aikoinaan ollut ehkä automaailman klassikkoja, jota tuskin kukaan olisi uskonut korvattavan näin nopeasti turbonelikoilla. Ei Bemarin dieselillä sellaista asemaa ole tietääkseni koskaan ollutkaan, joten ei se asiaan liittynyt mitenkään.
Totuus on se, että heräsit puhumaan bensakoneista vasta kun rehellinen paskapuheesi tuotiin esiin. Samaa rataa yrität jatkaa väittämällä, etteivät BMW:n kuutosdieselit olisi jo pitkään olleet mittapuuna muille.
Joskus kannattaa vain lopettaa se kuopan kaivaminen...
Toisinaan ajattelija voisi lukea kenelle kysymys oli kirjoitettu, vaikkei itse jaksakaan toisinaan laittaa lainaamansa kirjoituksen nimimerkkiä näkyviin.
Luin kyllä. Eipä täällä kovin moni muukaan tuota sääntöäsi noudata. Yritinpähän nyt saada keskustelun takaisin raiteilleen.
Toisinaan ajattelija voisi lukea kenelle kysymys oli kirjoitettu, vaikkei itse jaksakaan toisinaan laittaa lainaamansa kirjoituksen nimimerkkiä näkyviin.
Ritsa on yksi Ajattelijan nimimerkeistä onko sillä väliä millä nimimerkillä vastaan jos ne ovat samalta henkilöltä?
Ei kai kukaan ihan tosissaan kuvittele mielessään mitään muuta kuin bensiinikäyttöistä moottoria kun puhutaan BMW:stä ja kutoskoneesta, ihan oikeasti??
Onhan tämä kannaltasi hankalaa, kun jäät palstalla toistuvasti kiinni täysin puutteellisin tiedoin esitetyistä väittämistä. Volvon neloskoneen valinnan selittää vain ja ainoastaan valmistajan hyvin rajalliset resurssit, jolloin yhden moottoriperheen kehittäminen koko mallistoon on ainoa järkevä vaihtoehto.
Ei ole minun vikani, jos et lue mistä keskustellaan. Mitään puutetta tiedossani ei ollut. Ja tietenkin on selvää, että taloudellinen järkevyys ratkaisee kaiken tekemisen, kun yrityksistä puhutaan. V8 Volvo olisi mielestäni ollut hölmö ratkaisu, koska sen tekeminen ei olisi taloudellisesti kannattavaa.
On päivänselvää ettei Volvo tällä moottoripaletilla pysty kilpailemaan täysimääräisesti etenkään saksalaisten kanssa, yrittää sitä värittää millaisilla ekolaseilla tahansa. Perustellusti voi siis sanoa, että XC90:llä on iso riski jäädä marginaaliin kyseisessä autoluokassa.
No se on joidenkin mielipide. Aika moni on eri mieltä. Saksalaisten myyntimääriin Volvo ei koskaan tule pääsemään ja se on aivan selvää. Täysimääräisesti Volvo ei yritäkään kilpailla. Ei Volvolla ole kilpailijaa esimerkiksi AMG Mersulle tai M Bemarille. Muiden mallien osalta Volvo pyrkii kilpailemaan muiden merkkien suurien maastureiden kanssa.
Isot katumaasturit vain ovat autoista sellaisia, joiden kohderyhmää ekologisuus kosiskelee vähiten. Tämäkin on sinulle perusteltu usean henkilön toimesta. Nämä jo ensimmäisellä sivulla esitetyt argumentit sinulta meni täysin ohi.
Nuo argumentit eivät menneet ohi. En vain usko tuota ja tuosta yritän keskustella. Toki osa haluaa sen V8:n, mutta suuri osa maasturinkin ostajista arvostanee ekologisuutta. Urheiluauto pienine tiloineen ja suurine moottoreineen on lähtökohtaisesti vielä epäekologisempi. Silti ekologiset urheiluautot on vastaanotettu innostuneesti, kuten BMW i8.. En ymmärrä, miksi maastureiden osalta näin ei olisi. Itse uskon, että Volvo teki (tietenkin taloudellisista syistä ratkaisun, johon ennen pitkää muutkin päätyvät ainakin osittain.
Totuus on se, että heräsit puhumaan bensakoneista vasta kun rehellinen paskapuheesi tuotiin esiin. Samaa rataa yrität jatkaa väittämällä, etteivät BMW:n kuutosdieselit olisi jo pitkään olleet mittapuuna muille.
Älähän lässytä. Jos puhutaan vanhoista klassisista Bemarin rivikutosista, niin tuskin kukaan ajattelee dieseleitä. Ja kuten totesin, Volvonkin osalta on kokoajan puhuttu bensakasin korvaamisesta bensahybridillä.
Enkä missään nimessä väitä, etteikö Bemarin diesel olisi luokkansa huippua. Mutta eivät ne ole sellaisessa "klassikon" asemassa koskaan olleet, kuin BMW:n bensakutoset.
Toisinaan ajattelija voisi lukea kenelle kysymys oli kirjoitettu, vaikkei itse jaksakaan toisinaan laittaa lainaamansa kirjoituksen nimimerkkiä näkyviin.
Ritsa on yksi Ajattelijan nimimerkeistä onko sillä väliä millä nimimerkillä vastaan jos ne ovat samalta henkilöltä?
En aio osallistua tähän keskusteluun enää mitenkään. Huomiosi on aivan ilmeinen jo tuolta edelliseltä sivulta lähtien.
On kyllä erikoista miten tämä Ajattelija2013/ritsa taitaa tämän keskustelun totaalisen sekoittamisen. Ja sitten lopuksi kehtaa pyytää keskustelun palautusta aiheeseen kun on ensin tehnyt pohjatyön totaaliseen kaaokseen. Harvoin näkee että yksi kapellimestari saa koko orkesterin täysin sekaisin vielä niin ettei tajua omaa osuuttaan mihinkään tapahtuneeseen. Omalta osaltani tämä päättyy tähän jatkakaa te keiden huumori riittää tähän täysin järjettömän keskustelun jatkamiseen.
En aio osallistua tähän keskusteluun enää mitenkään. Huomiosi on aivan ilmeinen jo tuolta edelliseltä sivulta lähtien.
On kyllä erikoista miten tämä Ajattelija2013/ritsa taitaa tämän keskustelun totaalisen sekoittamisen. Ja sitten lopuksi kehtaa pyytää keskustelun palautusta aiheeseen kun on ensin tehnyt pohjatyön totaaliseen kaaokseen. Harvoin näkee että yksi kapellimestari saa koko orkesterin täysin sekaisin vielä niin ettei tajua omaa osuuttaan mihinkään tapahtuneeseen. Omalta osaltani tämä päättyy tähän jatkakaa te keiden huumori riittää tähän täysin järjettömän keskustelun jatkamiseen.
Ota yhteyttä TM:n toimitukseen. Jos minä ja Ritsa olemme sama henkilö, ostan sinulle uuden BMW M5:n. Jos minä ja ritsa emme ole sama henkilö, niin lupaatko tehdä saman?
ja katso kuka keskustelun sekoitti. Pyrin kirjoittamaan aiheesta, mutta NHB aloitti jauhamaan minusta henkilönä, johon sitten muutama muukin yhtyi. Sitten sinä tulet nillittämään jostain valehtelusta, kun totean kaikkien tietämän asian, että Bemarin kutoskoneet on pitkälti korvattu turbonelosilla.
En aio osallistua tähän keskusteluun enää mitenkään. Huomiosi on aivan ilmeinen jo tuolta edelliseltä sivulta lähtien.
On kyllä erikoista miten tämä Ajattelija2013/ritsa taitaa tämän keskustelun totaalisen sekoittamisen. Ja sitten lopuksi kehtaa pyytää keskustelun palautusta aiheeseen kun on ensin tehnyt pohjatyön totaaliseen kaaokseen. Harvoin näkee että yksi kapellimestari saa koko orkesterin täysin sekaisin vielä niin ettei tajua omaa osuuttaan mihinkään tapahtuneeseen. Omalta osaltani tämä päättyy tähän jatkakaa te keiden huumori riittää tähän täysin järjettömän keskustelun jatkamiseen.
Ota yhteyttä TM:n toimitukseen. Jos minä ja Ritsa olemme sama henkilö, ostan sinulle uuden BMW M5:n. Jos minä ja ritsa emme ole sama henkilö, niin lupaatko tehdä saman?
ja katso kuka keskusteluns ekoitti. Pyrin kirjoittamaan aiheesta, mutta NHB aloitti jauhamaan minusta henkilönä. Sitten sinä tulet nillittämään jostain valehtelusta, kun totean kaikkien tietämän asian, että Bemarin kutoskoneet on pitkälti korvattu turbonelosilla.
Myönnetään tämä heti alkuun olin väärässä. Teidän viestit 20:57 ja 20:59 ei ole mahdollisia samalta päätteeltä.
Ajattelija2013 voisit hieman laskea kierroksia koneessa ja myöntää joskus virheesi etkä aloita samoja kiistoja aina uudelleen. Kun vanhoja aina kaivelee ei uutta keskustelua voi järkevästi jatkaa. Kysyn miten kaikki hyvät keskustelut menevät aina totaaliseen umpikujaan? Eihän tämä voi olla asiallisen keskustelun tavoite missään nimessä. Respect brothers.
En aio osallistua tähän keskusteluun enää mitenkään. Huomiosi on aivan ilmeinen jo tuolta edelliseltä sivulta lähtien.
On kyllä erikoista miten tämä Ajattelija2013/ritsa taitaa tämän keskustelun totaalisen sekoittamisen. Ja sitten lopuksi kehtaa pyytää keskustelun palautusta aiheeseen kun on ensin tehnyt pohjatyön totaaliseen kaaokseen. Harvoin näkee että yksi kapellimestari saa koko orkesterin täysin sekaisin vielä niin ettei tajua omaa osuuttaan mihinkään tapahtuneeseen. Omalta osaltani tämä päättyy tähän jatkakaa te keiden huumori riittää tähän täysin järjettömän keskustelun jatkamiseen.
Ota yhteyttä TM:n toimitukseen. Jos minä ja Ritsa olemme sama henkilö, ostan sinulle uuden BMW M5:n. Jos minä ja ritsa emme ole sama henkilö, niin lupaatko tehdä saman?
ja katso kuka keskusteluns ekoitti. Pyrin kirjoittamaan aiheesta, mutta NHB aloitti jauhamaan minusta henkilönä. Sitten sinä tulet nillittämään jostain valehtelusta, kun totean kaikkien tietämän asian, että Bemarin kutoskoneet on pitkälti korvattu turbonelosilla.
Myönnetään tämä heti alkuun olin väärässä. Teidän viestit 20.57 ja 20.59 ei ole mahdollisia samalta päätteeltä.
Ajattelija2013 voisit hieman laskea kierroksia koneessa ja myöntää joskus virheesi etkä aloita samoja kiistoja aina uudelleen. Kun vanhoja aina kaivelee ei uutta keskustelua voi järkevästi jatkaa. Kysyn miten kaikki hyvät keskustelut menevät aina totaaliseen umpikujaan? Eihän tämä voi olla asiallisen keskustelun tavoite missään nimessä. Respect brothers.
Aika moni muu voisi laskea niitä kierroksia. Jospa yritetään nyt tosiaan pysyä siinä aiheessa.
Myönnän kyllä virheeni jos niin teen. Tein virheen i8 moottorin osalta.
ja katso kuka keskusteluns ekoitti. Pyrin kirjoittamaan aiheesta, mutta NHB aloitti jauhamaan minusta henkilönä. Sitten sinä tulet nillittämään jostain valehtelusta, kun totean kaikkien tietämän asian, että Bemarin kutoskoneet on pitkälti korvattu turbonelosilla.
Uskomatonta. Aloitusviestissäni en sanallakaan maininnut sinua tai ketää muutakaan, vaan kirjoitin ainoastaan autoista. Siihen sinä vastasit kappaleella, jossa kirjoitat lähes yksinomaan minusta. Kuinka paljon valheita saat mukaan samaan keskusteluun? Jos et poista viestejäsi, niin jokainen näkee kyllä ensimmäiseltä sivulta aloituksesi. Lainataan se nyt tähän vielä varmuuden vuoksi.
Olen ennenkin ihmetellyt, miten NHB löytää lähes aina jotain negatiivista Volvosta. Tällä kertaa palstan yksi kiivaimmista downsizen puolustajista löytääkin pienestä moottorista heti jotain negatiivista, kun Volvo tekee sellaisia. Muuten niitä on puolustettu henkeen ja vereen.
Sori vaan palstan sotkemisesta. Viesteihisi ei kannattaisi vastata, mutta hankala ohittaa noita suoria valheitasi kun ne kohdistuvat suoraan tänne.
Todella vähän kuluttavaa maasturia ei juurikaan ole markkinoilla kokeiltu, syykin on aika selvä. Eurooppalaiset eivät ole investoineet hybridien tuotantoon ja akkuteknologia on käytännössä Aasialaisten käsissä. Suunnittelu on kallista ja moottoritehdas on iso investointi ja useimpien valmistajien pääomat makaavat noissa olemassaolevissa tehtaissa. Lexus on kylläkin myynyt RX hybiridiä maailmanlaajuisesti erittäin hyvin, joten ei Volvollakaan pitäisi esteitä myynnille olla jos vaan tuotanto hybridin osalta pysyy tahdissa mukana. Tuolle hybridille tuskin on kuitenkaan varattu mitään kovin isoa osaa tuotannossa, ainakaan niin ei ole V60 D6:n kohdalla.
Minua edelleen mietityttää NHB:n kommentti ison auton ja ison moottorin liittymisestä johonkin samaan "tarpeeseen". Jos kyse on huomioarvosta, niin millaista positiivista huomiota saa nykyään V8-koneisella autolla, jos puhutaan läntisistä markkinoista? Epäilen, että esim. Tesla saa aikaan paljon enemmän huomiota ja positiivista huomioarvoa kuin iso maasturi. Ja jos resepti toimii urheilutyyppisessä autossa niin miksi ei toimisi maasturissa?
Volle ja Saab ovat perinteisesti USA:ssa olleet lähinnä itärannikon liberaalien suosiossa., esim. Bostonissa niitä näki aikanaan melko paljon vaikka muuten ovat aika harvinaisia. Vähän kuluttavalla hybridillä voi olla saumaa myös länsirannikolla, jossa ympäristötietoisuus on aika suurta ja paljon kuluttavat laitteet eivät ole mitenkään suosiossa.
Ja niistä Bemarin koneista: kyllä suunta on niissä ihan selkeä. Koko ajan mennään kohti pienempiä koneita kautta linjan. Tottakai jatkossakin Mersun ja Bemarin pitää tehdä venäläisille ja arabeille jokin erikoisen mauton tekele, bisnes on bisnestä.
Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.
Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.
En tiedä mistä hehkutuksesta puhut, minä ainakin keskustelen täällä autoista yleensä sen vähä mitä edes niihin viitsin osallistua, liikenne on minusta oleellisempi asia kuin se millä siellä köröttelee. Bmw tuntuu olevan se ainoa oikea jumalten kulkuneuvo jolla on sellainen sädekehä että se ei hehkutuksia tarvitse, mutta auta armias jos joku vähänkin sitä arvostelee niin siitä on oksat pois. Muut vähäpätöisemmät merkit, olkoon sitten mikä tahansa niin se on hehkutusta. Tuot esiin sitten minkä tahansa asian jostain muusta merkistä niin se on Bemarimiesten mielestä heti kyseisen merkin hehkutusta ja samanaikaisesti ilmeisesti Bemarin vähättelyä?? Siltä näin sivusta seuranneena alkaa vaikuttaa. Kovin on herkkänahkaista porukkaa. Mitä tulee auton omistussuhteeseen sillä ei ole mitään merkitystä auton laatuun jos niput on kunnossa, ja kaikki raha taitaa tällä hetkellä olla juuri kiinassa, autoja valmistetaan edelleen siellä missä ennenkin ja nyt myös kiinassa.
Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu.
Minusta tässä ketjussa ei edes ole esiintynyt mitään mieletöntä Volvon hehkutusta. Enemmänkin ollaan puhuttu siitä moottorista. Saa sitten nähdä minkälainen tuo auto noin muuten on kilpailijoihin verrattuna. Ainoastaan turvallisuudesta voinee lähes varmasti sanoa, että se tulee olemaan huippuluokkaa.
Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.
Jaa-a, joku saa korjata jos olen väärässä, mutta eikö kaikki (ainakin lähes kaikki) Applen puhelimet kasata Kiinassa. Ei näytä kauheasti jenkkejä liikuttavan. Eiköhän se ole niin, että kunhan tuote, suunnittelu ja laadunvalvonta ovat kunnossa, niin valmistusmaalla ei ole väliä. Toki Kiinassa paljon romuakin tehdään, mutta se romu päätynee enimmäkseen Kiinan omille markkinoille.
Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.
Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.
USA:ssa on tällä hetkellä edullista tuottaa autoja, sikäli ratkaisu olisi poikkeava. Muuten valmistusmaalla tuskin on suurta väliä, aasialaiset autot kuten muukin tavara myy USA:ssa hyvin. Ja esim. Fordin kohdalla on vaikea sanoa mistä mikäkin auto tosiasiassa tulee kun tehtaita ja alihankintaa on periaatteessa kaikilla isoilla markkinoilla ja mallit käytännössä samoja ympäri maailman.
Omana mielipiteenä voin sanoa, että made in usa ei ole minulle mikään laadun symboli. Siellähän nämä saksalaismarkkien maasturitkin tehdään ja jos EU:n touhu jatkuu energian ym osalta nykyisenlaisena niin jatkossa varmaan aika moni muukin auto tulee sieltä.
ritsa:
Ei pidäkään täysin, siksi laskinkin eri moottorivaihtoehdot suoraan maahantuojan sivuilta.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2013/showroom/configurator.html
Tuosta näkee mitä moottoreita on vitoseen saatavilla, aika suppea valikoima.
JEV2
Höpöhöpö. Ongelmia tulee siitä, kun sinunlainen huutelija ei ole keskustelussa mukana alusta asti, etkä ole lukenut alkupään viestejä ja sitten tartut yhtäkkiä johonkin yhteen lauseeseen. Jos tulet huutelemaan kesken keskustelun, niin lue sitten kaikki kirjoitukset. Tai jos et lue, niin älä ainakaan tee omia oletuksia muiden sanomisista.
Oli aivan selvää, että en puhu tuon esimerkin osalta X5 mallista. Koko kesksutelun yksi pointtihan on se, että muilla merkeillä ei vielä pahemmin neloskoneita ole tuossa luokassa.
Perustelin myös aivan selvästi, miksi toin mukaan henkilöautojen moottorit. Siksi, koska kysyin, että kun henkilöautoissa ja jopa urheiluautoissa suuntaus on downsizing, niin miksi maasturit olisivat jokin ulkopuolinen joukko jota asia ei koske. Ja tähän toin mukaan BMW:n bensakoneet, koska BMW:n bensa rivikuutonen on aikoinaan ollut ehkä automaailman klassikkoja, jota tuskin kukaan olisi uskonut korvattavan näin nopeasti turbonelikoilla. Ei Bemarin dieselillä sellaista asemaa ole tietääkseni koskaan ollutkaan, joten ei se asiaan liittynyt mitenkään.
Yleisesti tässä ainakin omalta osaltani on puhuttu vain bensakoneista. Tuskin kukaan on täällä vängännyt, miksi Volvossa ei ole V8 dieseliä.
ritsa:
Niin, tuossa on yhden mallisarjan kymmenen eritehoista moottorivaihtoehtoa välillä 150 ja n. 450 hv ja niidenkin yläpuolelta löytyy vielä 560 hv:n M5, jonka taktisesti unohdit. Jos tuo on mielestäsi suppea valikoima, niin kerro toki millä merkillä löytyy oleellisesti enemmän vaihtoehtoja. Ja minkä teholuokan moottori mielestäsi puuttuu 5-sarjan BMW:n valikoimista?
FARwd:
Kyllähän valikoima erittäin laaja on. Keskustu koski enemmän kutoskoneiden korvaamista nelosturboilla.
Mutta jospa nyt lopetetaan tämä Bemarista jauhaminen ja keskustellaan Volvosta.
FARwd:
Jos jätetään taktikointi pois tästä? Tuossa linkissä on kokonaista kolme vaihtoehtoa, neloskone, kutoskone ja veekasi. Tuskin kukaan aito BMW fanaatikko urheilullisella imagolla varustettua autoa nokivasarana ostaa.
Toisinaan ajattelija voisi lukea kenelle kysymys oli kirjoitettu, vaikkei itse jaksakaan toisinaan laittaa lainaamansa kirjoituksen nimimerkkiä näkyviin.
Ajattelija2013:
Onhan tämä kannaltasi hankalaa, kun jäät palstalla toistuvasti kiinni täysin puutteellisin tiedoin esitetyistä väittämistä. Volvon neloskoneen valinnan selittää vain ja ainoastaan valmistajan hyvin rajalliset resurssit, jolloin yhden moottoriperheen kehittäminen koko mallistoon on ainoa järkevä vaihtoehto.
On päivänselvää ettei Volvo tällä moottoripaletilla pysty kilpailemaan täysimääräisesti etenkään saksalaisten kanssa, yrittää sitä värittää millaisilla ekolaseilla tahansa. Perustellusti voi siis sanoa, että XC90:llä on iso riski jäädä marginaaliin kyseisessä autoluokassa.
Sinuna en puhuisi oletusten tekemisestä yhtään mitään.
Ajattelija2013:
Isot katumaasturit vain ovat autoista sellaisia, joiden kohderyhmää ekologisuus kosiskelee vähiten. Tämäkin on sinulle perusteltu usean henkilön toimesta. Nämä jo ensimmäisellä sivulla esitetyt argumentit sinulta meni täysin ohi.
Ajattelija2013:
Totuus on se, että heräsit puhumaan bensakoneista vasta kun rehellinen paskapuheesi tuotiin esiin. Samaa rataa yrität jatkaa väittämällä, etteivät BMW:n kuutosdieselit olisi jo pitkään olleet mittapuuna muille.
Joskus kannattaa vain lopettaa se kuopan kaivaminen...
FARwd:
Luin kyllä. Eipä täällä kovin moni muukaan tuota sääntöäsi noudata. Yritinpähän nyt saada keskustelun takaisin raiteilleen.
FARwd:
Ritsa on yksi Ajattelijan nimimerkeistä onko sillä väliä millä nimimerkillä vastaan jos ne ovat samalta henkilöltä?
Ei kai kukaan ihan tosissaan kuvittele mielessään mitään muuta kuin bensiinikäyttöistä moottoria kun puhutaan BMW:stä ja kutoskoneesta, ihan oikeasti??
Wea:
Ei ole mutta sinusta on kyllä moneksi.
ritsa:
Juu, eihän diesel-bemareita - varsinkaan 5-sarjalaisina - myydä Suomessa juuri lainkaan?
FARwd:
Myydään tottakai mutta siinä käy näin:
https://www.youtube.com/watch?v=fU4f_NwAfUs
JEV2
Ei ole minun vikani, jos et lue mistä keskustellaan. Mitään puutetta tiedossani ei ollut. Ja tietenkin on selvää, että taloudellinen järkevyys ratkaisee kaiken tekemisen, kun yrityksistä puhutaan. V8 Volvo olisi mielestäni ollut hölmö ratkaisu, koska sen tekeminen ei olisi taloudellisesti kannattavaa.
No se on joidenkin mielipide. Aika moni on eri mieltä. Saksalaisten myyntimääriin Volvo ei koskaan tule pääsemään ja se on aivan selvää. Täysimääräisesti Volvo ei yritäkään kilpailla. Ei Volvolla ole kilpailijaa esimerkiksi AMG Mersulle tai M Bemarille. Muiden mallien osalta Volvo pyrkii kilpailemaan muiden merkkien suurien maastureiden kanssa.
Nuo argumentit eivät menneet ohi. En vain usko tuota ja tuosta yritän keskustella. Toki osa haluaa sen V8:n, mutta suuri osa maasturinkin ostajista arvostanee ekologisuutta. Urheiluauto pienine tiloineen ja suurine moottoreineen on lähtökohtaisesti vielä epäekologisempi. Silti ekologiset urheiluautot on vastaanotettu innostuneesti, kuten BMW i8.. En ymmärrä, miksi maastureiden osalta näin ei olisi. Itse uskon, että Volvo teki (tietenkin taloudellisista syistä ratkaisun, johon ennen pitkää muutkin päätyvät ainakin osittain.
Älähän lässytä. Jos puhutaan vanhoista klassisista Bemarin rivikutosista, niin tuskin kukaan ajattelee dieseleitä. Ja kuten totesin, Volvonkin osalta on kokoajan puhuttu bensakasin korvaamisesta bensahybridillä.
Enkä missään nimessä väitä, etteikö Bemarin diesel olisi luokkansa huippua. Mutta eivät ne ole sellaisessa "klassikon" asemassa koskaan olleet, kuin BMW:n bensakutoset.
ritsa:
Älähän höpötä ja lässytä.
Wea:
En aio osallistua tähän keskusteluun enää mitenkään. Huomiosi on aivan ilmeinen jo tuolta edelliseltä sivulta lähtien.
On kyllä erikoista miten tämä Ajattelija2013/ritsa taitaa tämän keskustelun totaalisen sekoittamisen. Ja sitten lopuksi kehtaa pyytää keskustelun palautusta aiheeseen kun on ensin tehnyt pohjatyön totaaliseen kaaokseen. Harvoin näkee että yksi kapellimestari saa koko orkesterin täysin sekaisin vielä niin ettei tajua omaa osuuttaan mihinkään tapahtuneeseen. Omalta osaltani tämä päättyy tähän jatkakaa te keiden huumori riittää tähän täysin järjettömän keskustelun jatkamiseen.
Bemaria ei saa arvostella. Se on pyhä.
Ota yhteyttä TM:n toimitukseen. Jos minä ja Ritsa olemme sama henkilö, ostan sinulle uuden BMW M5:n. Jos minä ja ritsa emme ole sama henkilö, niin lupaatko tehdä saman?
ja katso kuka keskustelun sekoitti. Pyrin kirjoittamaan aiheesta, mutta NHB aloitti jauhamaan minusta henkilönä, johon sitten muutama muukin yhtyi. Sitten sinä tulet nillittämään jostain valehtelusta, kun totean kaikkien tietämän asian, että Bemarin kutoskoneet on pitkälti korvattu turbonelosilla.
Wea:
Kyllä yksi Julle ainakin pariksikymmeneksi aliakseksi on jo venynyt ja niitähän on helppo keksiä lisää.
Ajattelija2013:
Myönnetään tämä heti alkuun olin väärässä. Teidän viestit 20:57 ja 20:59 ei ole mahdollisia samalta päätteeltä.
Ajattelija2013 voisit hieman laskea kierroksia koneessa ja myöntää joskus virheesi etkä aloita samoja kiistoja aina uudelleen. Kun vanhoja aina kaivelee ei uutta keskustelua voi järkevästi jatkaa. Kysyn miten kaikki hyvät keskustelut menevät aina totaaliseen umpikujaan? Eihän tämä voi olla asiallisen keskustelun tavoite missään nimessä. Respect brothers.
tracktest:
Aika moni muu voisi laskea niitä kierroksia. Jospa yritetään nyt tosiaan pysyä siinä aiheessa.
Myönnän kyllä virheeni jos niin teen. Tein virheen i8 moottorin osalta.
EU:n päästötavoite on 75 g/km 2020-luvun puoliväliin mennessä, tuskin se tavoite saavutetaan pelkästään kosmeettisilla muutoksilla eli sähköautoilla.
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvoon-tulossa-3-sylinterinen-moottori
Ajattelija2013:
Uskomatonta. Aloitusviestissäni en sanallakaan maininnut sinua tai ketää muutakaan, vaan kirjoitin ainoastaan autoista. Siihen sinä vastasit kappaleella, jossa kirjoitat lähes yksinomaan minusta. Kuinka paljon valheita saat mukaan samaan keskusteluun? Jos et poista viestejäsi, niin jokainen näkee kyllä ensimmäiseltä sivulta aloituksesi. Lainataan se nyt tähän vielä varmuuden vuoksi.
Sori vaan palstan sotkemisesta. Viesteihisi ei kannattaisi vastata, mutta hankala ohittaa noita suoria valheitasi kun ne kohdistuvat suoraan tänne.
Todella vähän kuluttavaa maasturia ei juurikaan ole markkinoilla kokeiltu, syykin on aika selvä. Eurooppalaiset eivät ole investoineet hybridien tuotantoon ja akkuteknologia on käytännössä Aasialaisten käsissä. Suunnittelu on kallista ja moottoritehdas on iso investointi ja useimpien valmistajien pääomat makaavat noissa olemassaolevissa tehtaissa. Lexus on kylläkin myynyt RX hybiridiä maailmanlaajuisesti erittäin hyvin, joten ei Volvollakaan pitäisi esteitä myynnille olla jos vaan tuotanto hybridin osalta pysyy tahdissa mukana. Tuolle hybridille tuskin on kuitenkaan varattu mitään kovin isoa osaa tuotannossa, ainakaan niin ei ole V60 D6:n kohdalla.
Minua edelleen mietityttää NHB:n kommentti ison auton ja ison moottorin liittymisestä johonkin samaan "tarpeeseen". Jos kyse on huomioarvosta, niin millaista positiivista huomiota saa nykyään V8-koneisella autolla, jos puhutaan läntisistä markkinoista? Epäilen, että esim. Tesla saa aikaan paljon enemmän huomiota ja positiivista huomioarvoa kuin iso maasturi. Ja jos resepti toimii urheilutyyppisessä autossa niin miksi ei toimisi maasturissa?
Volle ja Saab ovat perinteisesti USA:ssa olleet lähinnä itärannikon liberaalien suosiossa., esim. Bostonissa niitä näki aikanaan melko paljon vaikka muuten ovat aika harvinaisia. Vähän kuluttavalla hybridillä voi olla saumaa myös länsirannikolla, jossa ympäristötietoisuus on aika suurta ja paljon kuluttavat laitteet eivät ole mitenkään suosiossa.
Ja niistä Bemarin koneista: kyllä suunta on niissä ihan selkeä. Koko ajan mennään kohti pienempiä koneita kautta linjan. Tottakai jatkossakin Mersun ja Bemarin pitää tehdä venäläisille ja arabeille jokin erikoisen mauton tekele, bisnes on bisnestä.
Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.
Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.
Volvo XC90 V8.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html
tracktest:
En tiedä mistä hehkutuksesta puhut, minä ainakin keskustelen täällä autoista yleensä sen vähä mitä edes niihin viitsin osallistua, liikenne on minusta oleellisempi asia kuin se millä siellä köröttelee. Bmw tuntuu olevan se ainoa oikea jumalten kulkuneuvo jolla on sellainen sädekehä että se ei hehkutuksia tarvitse, mutta auta armias jos joku vähänkin sitä arvostelee niin siitä on oksat pois. Muut vähäpätöisemmät merkit, olkoon sitten mikä tahansa niin se on hehkutusta. Tuot esiin sitten minkä tahansa asian jostain muusta merkistä niin se on Bemarimiesten mielestä heti kyseisen merkin hehkutusta ja samanaikaisesti ilmeisesti Bemarin vähättelyä?? Siltä näin sivusta seuranneena alkaa vaikuttaa. Kovin on herkkänahkaista porukkaa. Mitä tulee auton omistussuhteeseen sillä ei ole mitään merkitystä auton laatuun jos niput on kunnossa, ja kaikki raha taitaa tällä hetkellä olla juuri kiinassa, autoja valmistetaan edelleen siellä missä ennenkin ja nyt myös kiinassa.
Minusta tässä ketjussa ei edes ole esiintynyt mitään mieletöntä Volvon hehkutusta. Enemmänkin ollaan puhuttu siitä moottorista. Saa sitten nähdä minkälainen tuo auto noin muuten on kilpailijoihin verrattuna. Ainoastaan turvallisuudesta voinee lähes varmasti sanoa, että se tulee olemaan huippuluokkaa.
Jaa-a, joku saa korjata jos olen väärässä, mutta eikö kaikki (ainakin lähes kaikki) Applen puhelimet kasata Kiinassa. Ei näytä kauheasti jenkkejä liikuttavan. Eiköhän se ole niin, että kunhan tuote, suunnittelu ja laadunvalvonta ovat kunnossa, niin valmistusmaalla ei ole väliä. Toki Kiinassa paljon romuakin tehdään, mutta se romu päätynee enimmäkseen Kiinan omille markkinoille.
tracktest:
USA:ssa on tällä hetkellä edullista tuottaa autoja, sikäli ratkaisu olisi poikkeava. Muuten valmistusmaalla tuskin on suurta väliä, aasialaiset autot kuten muukin tavara myy USA:ssa hyvin. Ja esim. Fordin kohdalla on vaikea sanoa mistä mikäkin auto tosiasiassa tulee kun tehtaita ja alihankintaa on periaatteessa kaikilla isoilla markkinoilla ja mallit käytännössä samoja ympäri maailman.
Omana mielipiteenä voin sanoa, että made in usa ei ole minulle mikään laadun symboli. Siellähän nämä saksalaismarkkien maasturitkin tehdään ja jos EU:n touhu jatkuu energian ym osalta nykyisenlaisena niin jatkossa varmaan aika moni muukin auto tulee sieltä.