Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
13468921
  • Hyvin jatkuu edelleen jankutus tällä palstalla. Nyrkkisääntö on että mitä tahansa mitä Ajattelija2013 tai AkiK kirjoittaa niin asia on aika pitkälti tasan päinvastoin. Tai ei voi edes sanoa että päinvastoin sillä varsinkin Ajattelija2013:n horina on niin päätöntä. Lukijathan suorastaan tyhmenee kun pitää tuota idiotismia todistaa.



    Kyllä on kovaa vääntöä siitä miten automaailman kenties rajoitetuin moottorivalikoima onkin hyvä juttu... Kyllä tottakai Bemun dieseleistä ei kukaan välitä mitään... Ei tietenkään statussymboliproomu tarvitse muuta kuin nelipyttyisen koneen... Pelkästään nelipyttyinen ilman vaihtoehtoja on pelkästään edistyksellisyyttä ja parantaa myyntiä... Koskaan ei nelipyttyisiä isommat koneet olleet XC90:n myynnille tärkeä asia, etenkään siellä missä niitä oikeasti edes jonkin verran myytiin... Ilmiselvästi Bemu on 'siirtynyt pienempiin koneisiin' koska Ajattelija2013-matematiikalla 1.6, 1.8, 2.0 ja 2.5 -litraisista vapaastihengittävistä moottoreista siirtyminen täysin ahdettuun 1.6, 2.0 ja 3.0 -moottorivalikoimaan on pienentämistä!!! 5-sarjassakin on siirrytty 1.8, 2.0, 2.5, 3.0, 3.4 ja 3.6 -litraisista vapaastihengittävistä 2.0, 3.0, ja 4.4-litraisiin ahdettuihin!



    Ja klassikko-aivopieruja satelee jälleen niin että vaikka tätä älyvapautta on joutunut näkemään jo pitkään niin olen jälleen täysin häkeltynyt siitä kuinka idiootti joku voi olla!! Jatkuvasti! Kerta toisensa jälkeen ja silti vaan jatkaa pokkana!! Eikö yhtään hävetä koskaan? Vuosia järjelliset ihmiset ajattelee että miten kehtaat suoltaa tuota huttua VÄITTEIDEN muodossa ja osoittavat täysin järkevin argumentein pupun täysin vääräksi. Kerta. Toisensa. Jälkeen. Ei vaikutusta, Ajattelija2013 on edelleen 'asiantuntija'...



    TÄLLÄ KERTAA SE VOLVO ONKIN VARMAAN PARAS!! NYT ON SE HETKI! TÄTÄHÄN EI OLE KOSKAAN ENNEN SPEKULOINEET ERÄÄT UUDEN VOLVON MALLIN ESITTELYSSÄ...



    ...ja sitten vielä valittavat että 'muut ei pysy aiheessa'. Urpojen vaihtoehtotodellisuudessa aihe on vain ja ainoastaan automerkkifanitus.

      
  • Ajattelija2013:

    Kyllä tuo nyt erottuu vanhasta niin paljon kuin maasturi yleensä voi edellisestä mallista erottua. Joissain kuvissa näyttää upealta, toisissa hieman tönköltä. Saa nähdä miltä näyttää luonnossa. Sisustus on luokkansa kärkeä.




    Tätäkin pitää ihmetellä:



    En voisi olla enempää eri mieltä tuosta eroavaisuudesta!!!!!!!!!!!!

    Ainoastaan keula on hieman muutettu (X3:n näköiseksi plus Volvo-grilli), loppu auto on vain koon kasvamisen takia hieman pidentynyt mutta yleismuoto on aika prikulleen vanhan näköinen. Perähän on lähes identtinen.



    En sano että on sinänsä huonon näköinen (lukuunottamatta käsittämättömiä porrastettuja lokasuojia sekä renkaiden suhdetta pyöräkoteloihin lisävarustelluissa esittelyautoissakin!), pointti on se että Ajattelija kai toivoo jostain syystä että olisi jotenkin radikaali ja siksi näkee jotain mitä ei todellisuudessa ole?? Nimittäin minusta on 100% ehdottomasti tuo on hyvin saman näköinen pientä keulan muutosta lukuunottamatta.



    On tapahtunut ainoastaan hieman päivitystä detaljien suhteen jotta on samanlainen kuin nykyään myynnissä olevat modernit autot: esim. takapuskurin ja pakoputkien osalta, ja tietenkin vähän erilaista peltien taitekohtaa täytyy uuteen versioon laittaa. Valot on tottakai on päivitetty 'uusiin' verrattuna ikivanhaan edellismalliin, mutta tarkoittaako se että se olisi jotenkin radikaalisti muotoiltu? Mielestäni ei. Ja ledit sisältyy tuohon huomioon siitä että keulaa on kyllä vähän muutettu edellismalliin nähden. Luulen että kyse on taas siitä että Ajattelija2013 on saanut jonkin idean päähänsä ja sehän täytyy sitten selittämällä selittää todellisuudeksi.



    Sisustus on luokkansa kärkeä.


    Olen eri mieltä. Ja ennenkaikkea ihmettelen miten maagisesti Ajattelija pystyy tuonkin toteamaan kuvista???



    Minusta sisustus on todella yksinkertainen (joka ei välttämättä ole huono asia) eikä siitä todellakaan mitenkään erityisen hienoa vaikutelmaa saa ainakaan kuvista. Ihan siisti se on, ja varmaan kelpaa kohderyhmälle eli vähän perusautoa kalliimpaa ostavalle jolle pääasia on se ettei se ole ihan Kia tai Mazda ja on isokokoinen. Vaikkei muotoilullisesti ja (usein liiallisen) detaljirikkauden sekä koristeellisuuden suhteen pääse kalliimpien tuon luokan autojen tasolle, niin pintamateriaalien tason suhteen ehkä suunnilleen pääsee (joka ei ole vaikeata varsinkaan noin yksinkertaisilla muodoilla = sen kuin vain ostaa kalliimpaa materiaalia ja länttää noiden muutaman suuren pinnan päälle). Kalleimpien kuten Range Roverin tasolle ei pääse läheskään.





    Minulle tuli heti ensimmäisen mieleen että tuohan näyttää aivan tältä (monella tapaa):



    image



    image





    Tai keskikonsolin osalta kuin tämä:



    image

      
  • Toivottavasti tämä Volvon johtajan käyttämä esittelykappale on prototyyppi tai jotain, nimittäin uskomatonta hapuilua:



    https://www.youtube.com/watch?v=hSvdCcBUOhw



    Toisaalta käyttölogiikka vaikuttaa todella fiksulta, toisaalta käyttöliittymän näkymä on alkunäkemältä aivan surkea sillä se on todella mustavalkoinen ja liian yhdenmukainen: ei eri toimintoja ja applikaatioita erota toisistaan vaan näyttää siltä kuin ruutu olisi täynnä samannäköisiä symboleja ja tekstejä!



    Tuota voi parantaa massiivisesti lisäämällä erottuvuutta jottei kaikkea tarvitse lukea ja etsiä sieltä kaikean seasta.



    Lisäksi näyttää siltä että herkkyyden ja kosketusten vastaanoton logaritmien säädöissä on vielä kehitettävää. Onneksi sen voi tehdä helposti. Ellei kyse ole sittenkin hardwaren hitaudesta...

      
  • Kiva kun PutPutkin palaa keskusteluun.



    Kyllä on kovaa vääntöä siitä miten automaailman kenties rajoitetuin moottorivalikoima onkin hyvä juttu...




    Ainakin Volvon kannalta ihan järkevä ja perusteltu veto. Tehohaarukka on riittävän laaja, enkä edelleenkään usko sylinterien määrällä oevan ratkaisevaa vaikutusta Volvon ostajille.



    Kyllä tottakai Bemun dieseleistä ei kukaan välitä mitään...




    Kuka tuollaista on väittänyt? BMW on ehdottomasti dieseleiden huippua. Mutta eivät ne reilu 10 vuotta sitten missään klassikon asemassa olleet, kuten BMW:n rivikutoset olivat ja ovat.



    Koskaan ei nelipyttyisiä isommat koneet olleet XC90:n myynnille tärkeä asia, etenkään siellä missä niitä oikeasti edes jonkin verran myytiin...




    Maailma muuttuu ja arvot muuttuvat. Ja aikaisemmin V8:lle ei ole ollut varteenotettavaa vaihtoehtoa. Nyt siitä nelipyttyisestä saadaan irti V8:n tehot ja vääntö, mutta pienellä kulutuksella. Ja onhan tuolla markkina-alueella hybridit vahvoilla. Se pieni kulutus on nykyään monelle statussymboli.



    Ajattelija2013-matematiikalla 1.6, 1.8, 2.0 ja 2.5 -litraisista vapaastihengittävistä moottoreista siirtyminen täysin ahdettuun 1.6, 2.0 ja 3.0 -moottorivalikoimaan on pienentämistä!!! 5-sarjassakin on siirrytty 1.8, 2.0, 2.5, 3.0, 3.4 ja 3.6 -litraisista vapaastihengittävistä 2.0, 3.0, ja 4.4-litraisiin ahdettuihin!




    Onhan se nyt päivän selvää, että BMW on korvannut kutoskoneitaan nelosturboilla. Siinä teho- ja hintaluokassa, jossa kutoskoneet aikaisemmin olivat, ovat nyt nelosturbot. Aivan uskomatonta, että joku edes jotain muuta väittää. Esimerkiksi siihen 5-sarjaan saa yhden ahdetun bensakutosen ja sekin on oikeastaan vanhan V8:n tilalla. Ja kaikki tämä on ollut pelkästään positiivista ja kasvattanut Bemarin myyntiä.



    En voisi olla enempää eri mieltä tuosta eroavaisuudesta!!!!!!!!!!!!




    Huom, en väittänyt, että se paljoa eroaa. Mutta sen verran, kuin tuon luokan maasturi nyt yleensäkään vanhasta eroaa. Yhtään mitään radikaalia en tuossa näe.



    Jospa PutPut ensi kerralla luet mitä kirjoitetaan. Saattaisit selvitä pienemmällä raivonpurkauksella. Nyt liioittelet kirjoituksiani huomattavasti.

      
  • Volvo on tiivistynyttä täydellisyyttä ja yksikään kasikone ei ikinä ole ylittänyt 320 hevosvoiman rajaa.

      
  • tracktest:

    Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.

    Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.


    Volvo XC90 V8.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html




    Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi.



      
  • Myönnettävä on että tuo Ajattelija2013 inttäminen on kyllä uskomatonta. Eikö muuta tekemistä ole kuin jatkuvasti inttää ja jankata samaa virttä? Rauhoitu jo!



    Sanotaan, että muut ovat melko varmaan yhtä mieltä seuraavista pointeista liittyen XC90:

    - ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.

    - 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta. Ei siinä mitään, saadaanhan heppoja vaikka 500 irti, mutta miten kauan tuo jaksaa viedä 2000kg:n tankkia? Ilman muuta ne markkina-alueet joilla myyntiä voisi tulla haluavat lähes poikkeuksetta min. kutoskoneita. Sitä on aivan turha kiistää. Joku Suomen myynti on täysin merkityksetön tässä. Vaikka neli-pyttyisen melu onnistutaan eristämään, ovat värinät ja soundi edelleen asioita joiden kanssa on elettävä.

    - sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi –kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).

    - Volvon myynti, kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle. XC90 toimitukset alkavat ensi vuonna (kesäksi 2015 Suomeen), eli v70/s80 korvaajat viipyvät tuonne 2016-2017 paikkeille ja 60-mallit 2018-2020. Millä Volvo paikkaa näiden mallien kuihtumisen markkinoilla? Ehkä sitten Kiinaan nuo vanhat mallit kelpaa? Silti tässä on jotain samoja merkkejä Saabin kanssa.

    - vaikea tuosta on mitään mullistavaa löytää tai wau-fiiliksiä saada, valitettavasti.

      
  • Derrick:

    tracktest:
    Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.

    Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.


    Volvo XC90 V8.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html


    Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi.




    On lähinnä säälittävää lukea arvostetulla foorumilla tämänkaltaisia asiattomuuksia. Jos ainoa keino nimimerkillä Derrick (tosimies) on hakea huomiota tällä tavoin kun ei sitä muuten toisten keskustelijoiden keskuudessa saa. Tämän kaltainen yritys on lähinnä toivotonta ajanhaaskausta sillä tällä et saa täältä kuin myötähäpeistä sääliä osaksesi. Ei todellakaan tällä tyylillä, osoitat vain argumentaation tason olevan hyvin puutteellista kohdallasi. Pienistä pippeleistä vihjaileva puhuja on aina tyytymätön omaansa. Toivottavasti et jatka tätä vaan otat opiksesi niin ohitan tämän typeränä heittona jota ei sen enempää kannata puljata.

      
  • tracktest:

    Derrick:
    tracktest:
    Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.

    Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.


    Volvo XC90 V8.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html


    Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi.



    On lähinnä säälittävää lukea arvostetulla foorumilla tämänkaltaisia asiattomuuksia. Jos ainoa keino nimimerkillä Derrick (tosimies) on hakea huomiota tällä tavoin kun ei sitä muuten toisten keskustelijoiden keskuudessa saa. Tämän kaltainen yritys on lähinnä toivotonta ajanhaaskausta sillä tällä et saa täältä kuin myötähäpeistä sääliä osaksesi. Ei todellakaan tällä tyylillä, osoitat vain argumentaation tason olevan hyvin puutteellista kohdallasi. Pienistä pippeleistä vihjaileva puhuja on aina tyytymätön omaansa. Toivottavasti et jatka tätä vaan otat opiksesi niin ohitan tämän typeränä heittona jota ei sen enempää kannata puljata.




    Vaikuttaa vähän siltä että pyrit koko ajan haastamaan riitaa.

      
  • Derrick:

    tracktest:
    Derrick:
    tracktest:
    Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.

    Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.


    Volvo XC90 V8.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html


    Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi.



    On lähinnä säälittävää lukea arvostetulla foorumilla tämänkaltaisia asiattomuuksia. Jos ainoa keino nimimerkillä Derrick (tosimies) on hakea huomiota tällä tavoin kun ei sitä muuten toisten keskustelijoiden keskuudessa saa. Tämän kaltainen yritys on lähinnä toivotonta ajanhaaskausta sillä tällä et saa täältä kuin myötähäpeistä sääliä osaksesi. Ei todellakaan tällä tyylillä, osoitat vain argumentaation tason olevan hyvin puutteellista kohdallasi. Pienistä pippeleistä vihjaileva puhuja on aina tyytymätön omaansa. Toivottavasti et jatka tätä vaan otat opiksesi niin ohitan tämän typeränä heittona jota ei sen enempää kannata puljata.


    Vaikuttaa vähän siltä että pyrit koko ajan haastamaan riitaa.




    Lopeta tuo lapsellinen saivartelu. Tämä lässytys ei kuulu tänne täällä keskustellaan pääsääntöisesti asioista. Nuo sinun huutelut kuuluu suoli24 osastoon siellä moniongelmaiset keventää mieltään haukkumalla ja solvaamalla.



    Oletko kuullut että sitä saa mitä tilaa ja sinä tämän aloitit joten voit miehenä jos sellaisena itseäsi pidät myös kunnialla lopettaa. Haluatko ottaa kyseenalaisen kunnian siitä että tämä keskustelu suljetaan, valinta on yksinomaan sinun.

      
  • Putput:

    Kyllä on kovaa vääntöä siitä miten automaailman kenties rajoitetuin moottorivalikoima onkin hyvä juttu.


    Tartun vain tähän kohtaan, johon haluan tehdä takennuksen.



    Meitä oli täällä kyllä myös muutama, jotka näkivät jo alkumetreillä, että Volvon valitsema yhden pohjalevyn ja voimalinjan konsepti on isossa järkäleessä venytettynä äärimmilleen, eikä se ehkä pysty uskottavasti kattamaan isojen järkäleiden globaaleja markkinoita.



    ...mutta se valinta saattoi silti olla Volvolle ainoa mahdollinen. Valittu konsepti on vain XC90 mallissa varioitu maksimimittoihinsa ja markkinat tulevat näyttämään kannattiko se?



    Minusta Experiencen yhteenveto oli aika osuva. Volvon huolenaihe ei ole XC90 uusiutuminen, vaan S60/V70/S80 puuttuminen.

      
  • tracktest:

    Derrick:
    tracktest:
    Derrick:
    tracktest:
    Näissä Volvon hehkutuksissa Suomessa on jotain samankaltaisuutta elettiin sitten vaikka vuotta 2005. Sama hehkutus alkaa aina uuden tultua. Menestys on sitten kokonaan toinen juttu. Kiinalaisuus Pohjois-Amerikassa laadun suhteen ei välttämättä vakuuta ostajia. Kiinalaiset koittavat USA:n markkinoille nimittäin kiinalaisen tehtaan Volvoilla.

    Näin jostain luin korjatkaa jos olen väärässä.


    Volvo XC90 V8.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288336557978.html


    Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi. Kun väite vaikutti hieman omituiselta.



    On lähinnä säälittävää lukea arvostetulla foorumilla tämänkaltaisia asiattomuuksia. Jos ainoa keino nimimerkillä Derrick (tosimies) on hakea huomiota tällä tavoin kun ei sitä muuten toisten keskustelijoiden keskuudessa saa. Tämän kaltainen yritys on lähinnä toivotonta ajanhaaskausta sillä tällä et saa täältä kuin myötähäpeistä sääliä osaksesi. Ei todellakaan tällä tyylillä, osoitat vain argumentaation tason olevan hyvin puutteellista kohdallasi. Pienistä pippeleistä vihjaileva puhuja on aina tyytymätön omaansa. Toivottavasti et jatka tätä vaan otat opiksesi niin ohitan tämän typeränä heittona jota ei sen enempää kannata puljata.


    Vaikuttaa vähän siltä että pyrit koko ajan haastamaan riitaa.


    Lopeta tuo lapsellinen saivartelu. Tämä lässytys ei kuulu tänne täällä keskustellaan pääsääntöisesti asioista. Nuo sinun huutelut kuuluu suoli24 osastoon siellä moniongelmaiset keventää mieltään haukkumalla ja solvaamalla.

    Oletko kuullut että sitä saa mitä tilaa ja sinä tämän aloitit joten voit miehenä jos sellaisena itseäsi pidät myös kunnialla lopettaa. Haluatko ottaa kyseenalaisen kunnian siitä että tämä keskustelu suljetaan, valinta on yksinomaan sinun.




    Kirjoitin siis näin: "Ainoa asia mikä viittaa kiinalaisuuteen tässä asiayhteydessä taitaa löytyä lähinnä omista housuistasi." Tämä oli lähinnä vertauskuvallinen humoristinen viittaus. Kun väitteet vaikuttivat vähän omituisilta.



    Niin siis tuosta tuotteesta on melko vaikea löytää mitään varsinaista kiinalaista, eikö se muotoilukin ole jonkun saksalais-itävaltalaisen muotoilutiimin käsialaa, jostakin tämän luin tai kuulin. Ja sitten vielä valmistuksesta, eikö esimerkiksi Audi Q5:kin valmisteta Kiinassa, josta se lähetetään ympäri maailmaa ? Onko valmistusmaalla mitään merkitystä autoissa ?



    Ehkä nyt voisitkin lähemmin täsmentää tätä kiinalaisuusväitettäsi, jota olet viljellyt tämän keskustelun alusta asti. Varmaan moni muukin on kiinnostunut kuulemaan tästä lisää.

      
  • 740 GLE:

    Putput:
    Kyllä on kovaa vääntöä siitä miten automaailman kenties rajoitetuin moottorivalikoima onkin hyvä juttu.

    Tartun vain tähän kohtaan, johon haluan tehdä takennuksen.

    Meitä oli täällä kyllä myös muutama, jotka näkivät jo alkumetreillä, että Volvon valitsema yhden pohjalevyn ja voimalinjan konsepti on isossa järkäleessä venytettynä äärimmilleen, eikä se ehkä pysty uskottavasti kattamaan isojen järkäleiden globaaleja markkinoita.

    ...mutta se valinta saattoi silti olla Volvolle ainoa mahdollinen. Valittu konsepti on vain XC90 mallissa varioitu maksimimittoihinsa ja markkinat tulevat näyttämään kannattiko se?




    Tavallaan ehkä 'ainoa mahdollinen'. Vaikka moni paaaljon pienempi merkki on pystynyt pitämään useamman koneen palettia äärimmäisen pienivolyymisissäkin kipoissa. Ihan naurettavan pienivolyymisilläkin merkeillä voi olla useampaa moottorityyppiä valikoimissa.



    Ja investoimisen rohkeudestahan on myös kyse, onko puolustus- vai kasvustrategia. TAI juuri se että haluavatkin tehdä Opel Ampera-tyyppisen voimanlähteen ja hybriditön versio on olemassa vain jotta saavat kurotettua alempiin hintaluokkiin ja homman alkuun, eli toteutettua ylipäänsä.



    Itse kyllä ihmettelen että minkä logiikan mukaan bensakoneesta kannattaa tehdä nelipyttyinen, varsinkaan hybridiin tuollaisessa proomussa ja noille markkinoille? Oma logiikka sanoo että PHEV:issä saadaan päästöt niin alas hybridittömiin vaihtoehtoihin verrattuna että täysin huoletta voi heittää V6:sen poikittain keulalle! Paljonko se V6 tai sama vaikka V12 kuluttaa kun köröttelee sähkömoodissa töihin? Eikä iso kone PHEV:ssä kulutussyklien lukemia niin radikaalisti nosta (kuin pitäisi). Onhan se nähty että papereihin saatavat lukemat on ne joilla on merkitystä, ja isokoneisenkin PHEVin lukemat olisi tarpeeksi hyvät paperilla. Ja asiakkaat ajattelee että sähköllähän aion kuitenkin ajaa.



    V6 myös tekee kauppaa esim. Jenkeissäkin, unohtakaa palstaurpojen V8 tai R4 -olkiukot: kyllä R5 tai V6 on myös olemassa ja Ford on jo maksanut suuren osan markkinointityöstä Jenkeissä V6:sen hyväksynnän voittamiseksi. Siis jos kyseessä on iso, ahdettu V6. F-150:n myynnistä suuri osa on jo V6:sta, tosin osin siksi että se on asiakkaille pakotettu (kunnollista modernia V8-vaihtoehtoa ei ole edes tarjolla). Nelipyttyinen menee jo aivan liian kauas kuitenkin, ja ne jotka voisivat 6:sta harkitakin ei usein edes 4:sta vilkaise.



    Dieselit taas on vain Euroopan sosialisteille joten ne voi olla vaikka kaksipyttyisiä kunhan kaupparatsut vaan säästää parikin senttiä veroissa. Onhan se jo nähty ettei Volvojen ostajat euroopassa välitä tippaakaan siitä että auto on Ladan tasolla suorituskyvyssä. Mielestäni pikkukoneisessa bensaversiossa ei ole mitään järkeä koska eihän bensakoneita ylipäänsä kukaan Euroopassa edes halua, ja jenkit taas tahtoo väihtään V6sen!



    Minusta Experiencen yhteenveto oli aika osuva. Volvon huolenaihe ei ole XC90 uusiutuminen, vaan S60/V70/S80 puuttuminen.


    Voi olla, voi olla ettei. Nimittäin kuka (taas kerran Euroopan ulkopuolella) haluaa farkkuja (tai oikeastaan nykyään edes Euroopassa)? Farkun korvaaja on SUV ja jos hintaa tiputtaa tarpeeksi niin iso käy köyhemmillekin. Paljonko Volvo on myynyt S60 ja S80:stä? Eikö niillä kilpailla volyymimalleja tai suorituskykyisiä vastaan joka on Volvolle aika mahdotonta?



    Vaikea on Volvon lähteä kilpailemaan skarpanneita firmoja vastaan missään muualla kuin XC90:n segmentissä eli nykykulutustottumusten mukaisen tila-auton kanssa joka siis tehdään SUV:n näköiseksi. Pystyisikö Volvo saamaan kaupaksi muuta kuin utilitaarista tila-autoa jossa hieman lisärautaa turvallisuuden vuoksi? En usko että Volvo pystyy luksusta myymään, ei volyymiä, ei ajettavuutta, ei 'coupémaista' tai muutoin dynaamista tms. uutta muotoilua, ei huipputeknologiaa. Ekologisuuden kauppaaminen onnistuu vain tarjoamalla pienempää moottoria, ei totuttua tasoa paranneltuna.



    Sedaneissa johonkin Dodge Chargeriinkin nähden saisivat tehdä aika paljon työtä että pääsevät tosiasiallisesti samaan tulokseen, ja samaan aikaan katteet on järkyttävän paljon huonommat pikkufirmalla minivolyymeillä ja sitten pitäisi vielä investoida kilpailijoita enemmän markkinointiin ja palveluverkostoon jotta auto nähtäisiin premiumina. Ja tuo Chargerkin on siis oikeastaan aika vanha malli joka perustuu ikivanhaan pohjaan. Jos Volvo haluaisi sitä vastaan saada samaa tasoa niin parin vuoden päästä viimeistään nähdään mitä uusi pohjalevy mahdollistaa ja sitä vastaan Volvon pitäisi tarjota yhtä hyvää mutta lisäturvallisuudella höystettynä!



    Minusta yhden SUV:in taktiikka voi toimia aika pitkällekin. Alempaan hintaluokkaan ja kaluston teknisiin kykyihin Volvon imago sopii hyvin: Eurooppalainen 'vähän parempi merkki' jotta voi laskuttaa SUV-lisää ja konservatiivinen nörttiostajakunta tai vähemmän aktiivinen ja 'räväkkä' porukka jotka eivät kaipaakaan ihmeellisempiä ajoelämyksiä. Ei egohirmuimmat huippujohtajat tai uraraketit jotka vaatisivat todella luksusta. Volvon peruskama siistissä paketissa toimii juuri sopivasti ja imagolisää tuo juuri tietty erikoisuus kun ei ole sitä samaa Fordia, GM:ää tai Volkkaria mitä muilla on.



    Minusta todella huomattavaa on se että eri segmentissä Range Rover myy kuin häkä ja pärjää monilla jättimarkkinoilla (nimenomaan vauraimmilla markkinoilla) suvereenisti ja pärjäisivät varmaan täysin hyvin vaikka myisivät vain yhtä mallia (...vaikka ovatkin totaalisia susia)! Näköjään Discon seuraajakin on jo eri pohjalevyllä (pikkuautomaisella halvemmalla poikittaiskoneisella Evoquen alustalla) joten Range Roveriin tehdyt panostukset saadaan ulos vain kahdella eri variaatiolla: perus luksusmallilla ja RR Sportilla. Jakamista tietty tapahtuu Jaguarin kanssa mutta ostaahan moni isokin firma toisilta koneita ja ties mitä muita osia.

      
  • Derrick:


    Niin siis tuosta tuotteesta on melko vaikea löytää mitään varsinaista kiinalaista, eikö se muotoilukin ole jonkun saksalais-itävaltalaisen muotoilutiimin käsialaa, jostakin tämän luin tai kuulin. Ja sitten vielä valmistuksesta, eikö esimerkiksi Audi Q5:kin valmisteta Kiinassa, josta se lähetetään ympäri maailmaa ? Onko valmistusmaalla mitään merkitystä autoissa ?

    Ehkä nyt voisitkin lähemmin täsmentää tätä kiinalaisuusväitettäsi, jota olet viljellyt tämän keskustelun alusta asti. Varmaan moni muukin on kiinnostunut kuulemaan tästä lisää.




    Audeja nyt valmistetaan ties missä ympäri Itäblokkia, ja Jenkkeihin meneviä Meksikossa.



    Ja automuotoilijat kiertävät autofirmoja täysin vapaasti joten todella erilaisten merkkien malleilla, maasta riippumatta, sattuu joskus olemaan sama muotoilija.



    Volvolla Kiinalaista on vain kaikki päätökset ja resurssit. Omistajuus ja päätösvalta on vissiin aika ylikorostettua. Venäjän armeijakin vain itse päätti lähteä lomailemaan Ukrainaan totalitaristisen valtion kalusto hallussaan...

      
  • Derrick:

    Ehkä nyt voisitkin lähemmin täsmentää tätä kiinalaisuusväitettäsi, jota olet viljellyt tämän keskustelun alusta asti. Varmaan moni muukin on kiinnostunut kuulemaan tästä lisää.




    Perustan näkemykseni tähän mitä Geelyn taholta on viestitetty ruotsalaisille jo pidemmän aikaa.

    Kiinalainen Geely on sitä mieltä, että Volvon muotoilu on räätälöitävä kiinalaiseen makuun. Tätä se kiinalaisuus siis on, oletan että tämä menee jakeluun kerrasta jopa sinulle, muut oletettavasti tämän jo tiesivätkin.

      
  • Derrick:



    Niin siis tuosta tuotteesta on melko vaikea löytää mitään varsinaista kiinalaista, eikö se muotoilukin ole jonkun saksalais-itävaltalaisen muotoilutiimin käsialaa, jostakin tämän luin tai kuulin. Ja sitten vielä valmistuksesta, eikö esimerkiksi Audi Q5:kin valmisteta Kiinassa, josta se lähetetään ympäri maailmaa ?




    No ei. Mistä sait päähäsi tuollaista? Kiinassa ulkomaisilla valmistajilla on tuotantoa hyvin paljon, mutta eipä sieltä juurikaan autoja ympäri maailmaa lähetellä.



      
  • 740 GLE:


    Minusta Experiencen yhteenveto oli aika osuva. Volvon huolenaihe ei ole XC90 uusiutuminen, vaan S60/V70/S80 puuttuminen.




    Edellinen XC90 oli pitkään Volvon myydyin malli. Meni Kaupaksi etenkin jenkeissä, vaikka siihenkään ei kasikonetta moneen vuoteen saanut.



    Itse en useampisylinteristen puuttumista näe suurena ongelmana, kun tehohaitari menee aina 400 hv asti. Edellinenkin XC90 oli harvemmin vaihtoehto niille mörkömoottorisille punaniskatankeille.



    Hybridikin tuo mielenkiintoisen lisän luokkaan. Lexus RX taitaa olla ainoa, joka tarjoaa jotain vastaavaa vähän maltillisemmilla tehoilla?

      
  • NHB:

    Derrick:


    Niin siis tuosta tuotteesta on melko vaikea löytää mitään varsinaista kiinalaista, eikö se muotoilukin ole jonkun saksalais-itävaltalaisen muotoilutiimin käsialaa, jostakin tämän luin tai kuulin. Ja sitten vielä valmistuksesta, eikö esimerkiksi Audi Q5:kin valmisteta Kiinassa, josta se lähetetään ympäri maailmaa ?


    No ei. Mistä sait päähäsi tuollaista? Kiinassa ulkomaisilla valmistajilla on tuotantoa hyvin paljon, mutta eipä sieltä juurikaan autoja ympäri maailmaa lähetellä.




    Tässä lukee että Audeja valmistetaan Kiinassa ja Intiassa ja niitä lähetellään sieltä eri paikallisille kehittyville markkinoille, ei siis ympäri koko maailmaa.



    "I Tyskland har Audi två produktionsanläggningar som båda kännetecknas av lång erfarenhet av bilbyggande: Ingolstadt och Neckarsulm. Hit är merparten av den tekniska utvecklingen förlagd och här hittar vi även många upplevelsevärldar. I dessa ges besökarna en fascinerande inblick i Audis historia och filosofi. Audi A3 Sportback har byggts i Bryssel sedan 2007. Audi A1 började tillverkas här 2010. Vid anläggningen i ungerska Györ tillverkas varje år ca 1,9 miljoner hightech-motorer. Dessutom bygger Audi premiumbilar för olika lokala tillväxtmarknader vid sina fabriker i Indien (Aurangabad) och i Kina (Changchun)."







      
  • tracktest:

    Derrick:
    Ehkä nyt voisitkin lähemmin täsmentää tätä kiinalaisuusväitettäsi, jota olet viljellyt tämän keskustelun alusta asti. Varmaan moni muukin on kiinnostunut kuulemaan tästä lisää.


    Perustan näkemykseni tähän mitä Geelyn taholta on viestitetty ruotsalaisille jo pidemmän aikaa.
    Kiinalainen Geely on sitä mieltä, että Volvon muotoilu on räätälöitävä kiinalaiseen makuun. Tätä se kiinalaisuus siis on, oletan että tämä menee jakeluun kerrasta jopa sinulle, muut oletettavasti tämän jo tiesivätkin.




    Niin, se on sinänsä ikävää ettei Volvo XC 90:n muotoilussa päästä samaan sykähdyttävään muotojen harmoniaan kuin mitä esimerkiksi BMW X5:ssä. Huomatkaa miten kauniisti takavalot jakautuvat kahtia tavaratilan luukun vaikutuksesta. Ja auton kylkien uurteet ovat ikäänkuin piste iin päälle tässä täydellisyyttä hipovassa luomuksessa.



    https://www.google.fi/search?q=bmw+x5&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=eqcJVLW9M-af7Aa3sYHwBg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=vvu7EQKP0YXX4M%3A%3BN1gVIBlAu6qBkM%3Bvvu7EQKP0YXX4M%3A&imgrc=vvu7EQKP0YXX4M%253A%3Buo0zahUKp7w6UM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stunningvehicles.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2014%252F05%252FBMW-X5-10.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stunningvehicles.com%252Fbmw-x5-midsize-luxury-suv%252F%3B2270%3B1310



      
  • Experience:

    Myönnettävä on että tuo Ajattelija2013 inttäminen on kyllä uskomatonta. Eikö muuta tekemistä ole kuin jatkuvasti inttää ja jankata samaa virttä? Rauhoitu jo!

    Sanotaan, että muut ovat melko varmaan yhtä mieltä seuraavista pointeista liittyen XC90:
    - ulkonäkö olisi vaatinut reilumpaa uudistusta, nyt maskia ja valoja lukuunottamatta lähes vanhan näköinen.
    - 4-pyttyinen moottori ainoana vaihtoehtona on pelottavaa myynnin kannalta. Ei siinä mitään, saadaanhan heppoja vaikka 500 irti, mutta miten kauan tuo jaksaa viedä 2000kg:n tankkia? Ilman muuta ne markkina-alueet joilla myyntiä voisi tulla haluavat lähes poikkeuksetta min. kutoskoneita. Sitä on aivan turha kiistää. Joku Suomen myynti on täysin merkityksetön tässä. Vaikka neli-pyttyisen melu onnistutaan eristämään, ovat värinät ja soundi edelleen asioita joiden kanssa on elettävä.
    - sisätilat ovat selvä parannus nyky-volvoista, s/v/xc60, v70 ja s80. Vihdoin on eroon päästy täysin käyttökelvottomasta epä-ergonomisesta nappulaviidakosta josta oikean napin löytäminen on täyttä lottoa tuplauksella. Lisäksi s/v/xc60, v70 ja s80 ämpärimuovi –kojelautaan on saatu saksalaisten tasoa olevia materiaaleja (ainakin kuvien perusteella).
    - Volvon myynti, kasvun kannalta olisi ollut järkevää tuoda nopealla aikataululla korvaajat näiden historiallisten V70/S80 tilalle ja nopeasti perään myös 60-mallien tilalle. XC90 toimitukset alkavat ensi vuonna (kesäksi 2015 Suomeen), eli v70/s80 korvaajat viipyvät tuonne 2016-2017 paikkeille ja 60-mallit 2018-2020. Millä Volvo paikkaa näiden mallien kuihtumisen markkinoilla? Ehkä sitten Kiinaan nuo vanhat mallit kelpaa? Silti tässä on jotain samoja merkkejä Saabin kanssa.
    - vaikea tuosta on mitään mullistavaa löytää tai wau-fiiliksiä saada, valitettavasti.




    Tässä Autoexpessin videossa sanotaan että "a fantastic looking car", mutta ymmärrän toki sen että saksalaisesta kyrpäotsaisuudesta kärsivät eivät voi olla samaa mieltä, tilanne voisi kait olla eri jos vaikka keulalle löisi Mersun tähtimerkin. Voisi kuvitella että Autoexpressin toimittaja ymmärtää asiat hieman paremmin kuin joku yksittäinen Saksan idiootti Tekniikan Maailman palstalla.



    PS. Miten Kiina-projekti etenee ? Onko tapahtunut edistystä ajalla 15.7.2007 - 5.9.2014 ?



    http://autohullut.fi/tag/2014-volvo-xc90/



      
  • Derrick:

    Trollia eli Experienceä ei kannata ruokkia, ainakaan provosoitumalla itse.



    p.s Sain toki hyvät naurut tuosta viime kommentistasi.

      
  • A-utoilija:

    Derrick:
    Trollia eli Experienceä ei kannata ruokkia, ainakaan provosoitumalla itse.

    p.s Sain toki hyvät naurut tuosta viime kommentistasi.




    En kyllä ymmärrä mitä kiinalaista tuossa XC 90:n muotoilussa on (ehkä aito 7-paikkaisuus jos se muotoihin vaikuttaa) jos kerran saksalaiset ja itävaltalaiset ovat sen muotoilleet (oliko saksalainen muotoilu tällä kertaa huono ?).



    Eniten kai kiinalaisia kiinnostaa se että sedanmallinen auto on pidennetty, kuten näistä myyntiluvuista ehkä käy ilmi. Kaikilla valmistajilla kai on pidennysversionsa Kiinaa varten. Maasturien muotoilulla ei liene Kiinassa merkitystä.



    https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumes



      
  • Derrick:

    Dessutom bygger Audi premiumbilar för olika lokala tillväxtmarknader vid sina fabriker i Indien (Aurangabad) och i Kina (Changchun)."




    Olen kyllä aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan päähäni pakotettuja ruotsin sanoja, mutta eikö tuossa sanota jotain sellaista, että Audilla on tehtaan Kiinassa ja Intiasta, joissa tehdään autoja lähialueiden kehittyville markkinoille? Ei tuo oikein tue väitettäsi.

      
  • NHB:

    Derrick:
    Dessutom bygger Audi premiumbilar för olika lokala tillväxtmarknader vid sina fabriker i Indien (Aurangabad) och i Kina (Changchun)."


    Olen kyllä aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan päähäni pakotettuja ruotsin sanoja, mutta eikö tuossa sanota jotain sellaista, että Audilla on tehtaan Kiinassa ja Intiasta, joissa tehdään autoja lähialueiden kehittyville markkinoille? Ei tuo oikein tue väitettäsi.




    Kirjoitin että autot lähetetään ympäri maailmaa, mikä ei siis pidä paikkaansa. Vaan ainoastaan lähialueille.

      
  • Eikös Usassa myytävät Audin A3:set tehdä myös Kiinassa?

      
  • Derrick:


    Vaikuttaa vähän siltä että pyrit koko ajan haastamaan riitaa.




    Näin sanoo Derrick joka kirjoittaa useita itkupotkuraivariviestiä siksi että muiden mielestä Volvo ei ole upea!!! Siis eivät arvostelleet rumaksi tai kritisoineet, vaan ainoastaan koska eivät ylistäneet Derrickin mielestä tarpeeksi!! Korjatkaa jos olen väärässä mutta minä en ainakaan muista lukeneeni koko ketjussa yhtäkään väitettä että se olisi ruma tai muutenkaan oikeastaan mitään kritiikkiä ollenkaan! Vain että ei erotu vanhasta ja että on konservatiivisesti muotoiltu!! Siitä menee Derrickin kuppi nurin!! Tasapainoista toimintaa!!



    No nyt Derrick, ole hyvä: minun mielestäni se on 'ihan siisti' mutta aivan liian tylsä! Ehkä parin viikon päästä olen jo vähän kyllästynyt ja annas olla kun ollaan 5 vuoden päässä! Päälle vielä että sitten on muilta on tullut uudet mallit tai faceliftit: kuinka antiikkiselta tuo silloin näyttää! Ja jos Volvo uudistaa XC90:stä samaan tahtiin kuin ennen niin...



    Vuonna 2015 Jenkkeihin tuodaan jo Kiinassa (Chengdu) tehtyjä Volvoja. Sanoo Volvo.



    Muissa uutisissa: Jenkeissä on tänä vuonna hybridien myynti laskenut, ja markkinoiden kausittaisen luonteen tuntevat arvioivat että ennemmin lukemat laskevat edelleen ja on täysin mahdotonta parhaassa tapauksessakaan että ero viime vuoteen kurotaan loppuvuonna kiinni. Öljyn hinnan kovin shokki on takana, hinnat stabilisoituneet, joten Jenkit ovat alkaneet ostaa isompikulutuksisia jälleen enemmän. (Samaan aikaan toisaalla Volvon johtaja sanoo haastattelussa että he valmistautuvat öljyttömään maailmaan...)



    Mutta ei hätää, Ajattelija2013 tietää että hybridejä myydään aivan valtavasti ja tuo lukema on tiputukseta huolimatta edelleen huimalla 3,6% tasolla. Tuosta 3,6%:sta Volvo varmaan saa napattua, hmm, kuinka monta promillea?



      
  • Näin sanoo Derrick joka kirjoittaa useita itkupotkuraivariviestiä siksi että muiden mielestä Volvo ei ole upea!!! Siis eivät arvostelleet rumaksi tai kritisoineet, vaan ainoastaan koska eivät ylistäneet Derrickin mielestä tarpeeksi!!




    Ennemminkin niin päin, että PutPut, NHB, Experience ja muutama muu nimimerkki saa itkupotkuraivareita, jos joku sanoo vähänkään jotain positiivista Volvosta. heti asia käännetään ihmeelliseksi merkin "palvonnaksi" etenkin niiden toimesta, jotka itse palvovat jotain toista automerkkiä jumalaisena.



    Kukaan tuskin Volvon ulkonäköä superhienona on pitänyt, mutta onko tuossa luokassa jotain toista huipputyylikästä maasturia? En ainakaan itse tiedä yhtään.



    Mutta ei hätää, Ajattelija2013 tietää että hybridejä myydään aivan valtavasti ja tuo lukema on tiputukseta huolimatta edelleen huimalla 3,6% tasolla. Tuosta 3,6%:sta Volvo varmaan saa napattua, hmm, kuinka monta promillea?




    Ja paljonko myynti on pudonnut? Heilahteluita nyt tapahtuu aina markkinoilla ja siitä ei lyhyellä aikavälillä kannata vetää suuria johtopäätöksiä. Montako prosenttia Volvon V8 myisi, kilpaillessaan vastaavien Bemareiden ja Mersujen kanssa.

      
  • XC90 on myynyt käsittömättä 1927 kappaletta. Tuo valtava menestys on näköjään saanut trollit liikkeelle. Kommenteissa hms88 heittää aivan käsittämätöntä juttua. Jokainen joka ei kirjoittele itkupotkuraivarin vallassa tajuaa, ettei tuo ole mahdollista. Volvo on täydellisyys.



    http://www.worldcarfans.com/114090580782/volvo-xc90-is-a-hit-1927-first-editions-sold-in-47-hours

      
  • Noh, kunhan ams.de on vertaillut mersun, bemun, volvon ja vaikka lantikan, ja volvo löytyy totutusti viimeiseltä sijalta, niin tilanne normalisoituu ja etuvetoinen volvo poistuu takavasemmalle.

      
  • Mun mielestä Volvo XC90 on hieno, ja se tulee myymään hyvin maailmanlaajuisesti. Hyvän vastaanoton on saanut maailmalla, katsotaan mitäs ensitesteissä sanotaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit