Onko muuten 100% varmaa että Volvo on tehty täysin omalle pohjalevylle, eikä mitään osien jakamista, teknologiavaihtoa yms. ole tehty lainkaan? Koska ihan kuin olisin nähnyt jotain teknisesti HYVIN SAMANLAISTA, saman muotoista ja samoin teknisin ratkaisuin aiemmin...
Tuossa kohdin se vain liittyi jokseenkin asiaan. NHB on tosiaan puolustellut downsizing moottoreita täällä erittäin kiivaasti vuosia. Pienissä vähäpäästöisissä turbomoottoreissa hän on nähnyt aina vain pelkkää hyvää. Eikä siinä mitään, onhan hän ollut pitkälti oikeassa. Minun mielestäni on ihan asiallista ihmetellä, miksi kelkka kääntyy yhtäkkiä, kun kyse on maasturista (Volvosta).
Uskomaton kaveri... NHB perusteli hyvin miksi isoissa SUVeissa downsizing ei ole seksikästä, joten eikö olennaista ole pohtia juuri sitä miksi näin on eikä sitä miksi juuri NHB on sitä mieltä? Huvittavinta tässä on, että olet downsizingista NHB:n kanssa samaa mieltä...
Eri mieltä ei kanssasi näköjään voi olla ilman, että vastaväitteesi välittömästi kohdistuu vastapuolen motiiveihin ja henkilöön. Lue ihan itse ensimmäiseltä sivulta kuka aloitti höpöhöpöt ja henkilöistä keskustelun...
Tuossa kohdin se vain liittyi jokseenkin asiaan. NHB on tosiaan puolustellut downsizing moottoreita täällä erittäin kiivaasti vuosia. Pienissä vähäpäästöisissä turbomoottoreissa hän on nähnyt aina vain pelkkää hyvää. Eikä siinä mitään, onhan hän ollut pitkälti oikeassa. Minun mielestäni on ihan asiallista ihmetellä, miksi kelkka kääntyy yhtäkkiä, kun kyse on maasturista (Volvosta).
Uskomaton kaveri... NHB perusteli hyvin miksi isoissa SUVeissa downsizing ei ole seksikästä, joten eikö olennaista ole pohtia juuri sitä miksi näin on eikä sitä miksi juuri NHB on sitä mieltä? Huvittavinta tässä on, että olet downsizingista NHB:n kanssa samaa mieltä...
Eri mieltä ei kanssasi näköjään voi olla ilman, että vastaväitteesi välittömästi kohdistuu vastapuolen motiiveihin ja henkilöön. Lue ihan itse ensimmäiseltä sivulta kuka aloitti höpöhöpöt ja henkilöistä keskustelun...
Uskomaton kaveri on tämä Volvo-Ajattelija2013 ja A-utoilija eri nm:llä...
Loppukaneettina voi todeta että xc90 ei tuo mitään uutta Volvo-malliistoon, saman vanhan toistoa.Toivotaan Volvollle hyvää mutta samalla pahaa pelätään...
Uskomaton kaveri on tämä Volvo-Ajattelija2013 ja A-utoilija eri nm:llä...
Loppukaneettina voi todeta että xc90 ei tuo mitään uutta Volvo-malliistoon, saman vanhan toistoa.Toivotaan Volvollle hyvää mutta samalla pahaa pelätään...
Voisit lopettaa tuon shaissen jauhamisen eri nimimerkkien arvuuttelun osalta. Ajattelija2013 teki sinulle tarjouksen vedosta, jossa voisit voittaa M5 BMW:n. Tartu nyt "poju" ihmeessä vetoon, kun olet noin varma asiastasi.
2. Täällä on keskusteltu siitä, riittääkö 400 hv nelisylinterinen hybridi Volvon keulalle. Jos me uskomme, että useimmille potentiaalisille Volvon asiakkaille se riittää, niin miten ihmeessä joku saa väännettyä asian niin, että Volvo on "täydellinen".
Huvittavinta tässä on se, että Volvo fanaatikoiksi meitä muutamaa syyttelevät sellaiset ihmiset, jotka itse suorastaan palvovat tiettyjä automerkkejä. Muutamat vänkääjät suorastaan palvovat Merkkiään sekoavat pienestäkin kritiikistä. Miten ihmeessä tuollaiset fanaatikot kehtaavat syyttää jostain merkistä positiivisesti puhuvaa fanaatikoksi? Huvittavaa.
Olenkin todellinen Volvo-fanaatikko, kun en ole ikinä Volvoa omistanut, eikä tälläkään hetkellä markkinoilla ole yhtään Volvoa, jonka itselleni ostaisin. Todella fanaattista!!
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Olet jäänyt jo monta kertaa kiinni puhtaista valheista. Se olit nimenomaan sinä, joka aloitit kääntämään tätäkin keskustelua kohti henkilökohtaisuuksia. Noilla näytöillä et omaa minkäänlaista uskottavuutta tuossa kovasti esittämässäsi tuomarin roolissa. Valehtelet vain viestistä toiseen ja esität jotain pyhimystä. Koeta arvata, miksi aika monet kirjoittajat eivät jaksa suhtautua sinuun asiallisesti...
On tavallaan surullista huomatta, ettet näe eroa ykkössarjan ja X5:n välillä. Sinänsä tuo ei yllätä, koska viesteistäsi on aina huokunut yksinkertaisuus vahvasti läpi. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa. Jos ei ymmärrysä ole suotu, niin paha sitä on vaatia. Sitä en kuitenkaan hyväksy missään tilanteessa, että alat syyttämään muita henkilökohtaisuuksista sen jälkeen, kun olet yksiselitteisesti ja näyttävästi aloittanut kaiken tuon. Haluat kovasti jotain jeesuksen sädekehään ympärillesi, mutta kirjoitat kuin mikäkin riitapukari. Toovottavasti ymmärsit edes vähän tuosta.
Tuossa kohdin se vain liittyi jokseenkin asiaan. NHB on tosiaan puolustellut downsizing moottoreita täällä erittäin kiivaasti vuosia. Pienissä vähäpäästöisissä turbomoottoreissa hän on nähnyt aina vain pelkkää hyvää. Eikä siinä mitään, onhan hän ollut pitkälti oikeassa. Minun mielestäni on ihan asiallista ihmetellä, miksi kelkka kääntyy yhtäkkiä, kun kyse on maasturista (Volvosta).
Uskomaton kaveri... NHB perusteli hyvin miksi isoissa SUVeissa downsizing ei ole seksikästä, joten eikö olennaista ole pohtia juuri sitä miksi näin on eikä sitä miksi juuri NHB on sitä mieltä? Huvittavinta tässä on, että olet downsizingista NHB:n kanssa samaa mieltä...
Eri mieltä ei kanssasi näköjään voi olla ilman, että vastaväitteesi välittömästi kohdistuu vastapuolen motiiveihin ja henkilöön. Lue ihan itse ensimmäiseltä sivulta kuka aloitti höpöhöpöt ja henkilöistä keskustelun...
Uskomaton kaveri on tämä Volvo-Ajattelija2013 ja A-utoilija eri nm:llä...
Loppukaneettina voi todeta että xc90 ei tuo mitään uutta Volvo-malliistoon, saman vanhan toistoa.Toivotaan Volvollle hyvää mutta samalla pahaa pelätään...
Taitaa vaan pikkupojua pelottaa kun Volvon XC 90 on paljon sulavalinjaisempi ja kauniimpi auto kuin esimerkiksi BMW X5 - möhkömaasturi.
Nuo ääribemaristit,(jotka ovat täysin verrattavissa äärimuslimeihin,ei tosin yhtä vakavasta aiheesta) kun saataisiin seuraavaan Big Brotheriin.
BMW on kait se automerkki jonka kannattajat aiheuttavat eniten riitaa internetin autopalstoilla. Lisäksi BMW on automerkki jolla kaahataan eniten. Riidan haastamisessa ja kaahaamisessa on jokin tietty yhteys.
Tähän lisään vielä sen että riidanhaastaja-trollit tuskin elävässä elämässä ajelevat jollakin kalliilla autolla, lähinnä kai jollakin vanhalla BMW-mannelavetilla, sen vuoksi täällä Tekniikan Maailman palstalla trollataan muita automerkkejä pää punaisena, kun oma autotilanne on niin huono.
Vaikea kuvitella että henkilö, joka on aloittanut ristiretken tiettyä automerkkiä kohtaan jo 15.7.2007, omistaisi käytännössä esimerkiksi melko uuden 5-sarjan Bemarin. Päätrollin autotilanne ei ilmeisesti ole kovin hyvä.
Tämä keskustelu näyttää saavan kaiken aikaa kyseenalaisempia ulottuvuuksia, henkilöön menevää solvausta mitä suuremmassa määrin. Vaikka periaatteessa makuasioistahan autojen valinnoissa on viime kädessä kyse.
Onko liikaa pyydetty että keskustelun tason saisi nostettua pohjamudista mielekkääseen asiakeskusteluun? Jossa mielipiteeteelle sallitaan oma sijansa eikä lähdetä solvaamaan toisen valintaa vain sen takia että se poikkeaa omasta. Ajattelija2013:ta (Muihin huutelijoihin en viitsi aikaani tuhlata) turhautumisen huomaa keskustelun edetessä parhaiten siitä että otetaan esiin mieliaihe BMW. Josta hyvä esimerkki on tämä uuden BMW X5:n ulkonäön toteaminen "rumaksi" ja ei se sen huonompi ole ulkonäön suhteen kuin muiden merkkien näkemykset SUV:sta tässä segmentissä. Ulkonäkö saa joidenkin keskustelijoiden päässä liian suuren osan (merkityksen) vaikka nämä pitävät sisällään hyvin paljon merkittävämpiä asioita ja näitähän rittää kun osaa käyttää koko aivokapasiteettinsa eikä vain sitä yhtä osaa siitä.
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
2. Täällä on keskusteltu siitä, riittääkö 400 hv nelisylinterinen hybridi Volvon keulalle. Jos me uskomme, että useimmille potentiaalisille Volvon asiakkaille se riittää, niin miten ihmeessä joku saa väännettyä asian niin, että Volvo on "täydellinen".
Huvittavinta tässä on se, että Volvo fanaatikoiksi meitä muutamaa syyttelevät sellaiset ihmiset, jotka itse suorastaan palvovat tiettyjä automerkkejä. Muutamat vänkääjät suorastaan palvovat Merkkiään sekoavat pienestäkin kritiikistä. Miten ihmeessä tuollaiset fanaatikot kehtaavat syyttää jostain merkistä positiivisesti puhuvaa fanaatikoksi? Huvittavaa.
Olenkin todellinen Volvo-fanaatikko, kun en ole ikinä Volvoa omistanut, eikä tälläkään hetkellä markkinoilla ole yhtään Volvoa, jonka itselleni ostaisin. Todella fanaattista!!
Kaiken kruunuksi joku PutPutin kaltainen fanaattinen raivopää vielä väittää, että minä olisin täällä jossain raivon vallassa. Minulle tämä on ihan normaalia keskustelua. PutPut on tainnut olla Putinin propakandaopissa. Molemmat syyttävät vastustajaa juuri niistä asioista, joita itse tekevät.
Olet jäänyt jo monta kertaa kiinni puhtaista valheista. Se olit nimenomaan sinä, joka aloitit kääntämään tätäkin keskustelua kohti henkilökohtaisuuksia. Noilla näytöillä et omaa minkäänlaista uskottavuutta tuossa kovasti esittämässäsi tuomarin roolissa. Valehtelet vain viestistä toiseen ja esität jotain pyhimystä. Koeta arvata, miksi aika monet kirjoittajat eivät jaksa suhtautua sinuun asiallisesti...
On tavallaan surullista huomatta, ettet näe eroa ykkössarjan ja X5:n välillä. Sinänsä tuo ei yllätä, koska viesteistäsi on aina huokunut yksinkertaisuus vahvasti läpi. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa. Jos ei ymmärrysä ole suotu, niin paha sitä on vaatia. Sitä en kuitenkaan hyväksy missään tilanteessa, että alat syyttämään muita henkilökohtaisuuksista sen jälkeen, kun olet yksiselitteisesti ja näyttävästi aloittanut kaiken tuon. Haluat kovasti jotain jeesuksen sädekehään ympärillesi, mutta kirjoitat kuin mikäkin riitapukari. Toovottavasti ymmärsit edes vähän tuosta.
Voisitko ystävällisesti siis vastata niihin kysymyksiin jotka ovat relevantteja tässä asiayhteydessä. Olet siis jo muutama vuosi sitten ollut erittäin innoissasi automerkki BMW:n downsizing-moottoreista. Yllättäen et olekaan kovin innostunut Volvon vastaavasta moottoripolitiikasta. Uskottavuuttasi nakertaa se että mielipiteet muuttuvat kuin tuuliviirillä riippuen siitä mikä automerkki on kyseessä.
Lisäksi mainitsen sen että eräässä Volvo-keskusteluketjussa linkitit innoissasi uutisen siitä että kuorma-autovalmistaja Volvo vähentää 5000 henkilöä. Tämä uutinen tuskin liittyi mitenkään Volvo-henkilöautoihin.
Ja tässä keskustelussa ihmettelit sitä miksi First Edition - mallia myytiin 47 tunnissa vain 1927 kappaletta, vaikka tämän sarjan valmistusmäärä oli rajoitettu 1927 kappaleeseen perustamisvuoden 1927 mukaan.
Tämä keskustelu näyttää saavan kaiken aikaa kyseenalaisempia ulottuvuuksia, henkilöön menevää solvausta mitä suuremmassa määrin. Vaikka periaatteessa makuasioistahan autojen valinnoissa on viime kädessä kyse.
Onko liikaa pyydetty että keskustelun tason saisi nostettua pohjamudista mielekkääseen asiakeskusteluun? Jossa mielipiteeteelle sallitaan oma sijansa eikä lähdetä solvaamaan toisen valintaa vain sen takia että se poikkeaa omasta. Ajattelija2013:ta (Muihin huutelijoihin en viitsi aikaani tuhlata) turhautumisen huomaa keskustelun edetessä parhaiten siitä että otetaan esiin mieliaihe BMW. Josta hyvä esimerkki on tämä uuden BMW X5:n ulkonäön toteaminen "rumaksi" ja ei se sen huonompi ole ulkonäön suhteen kuin muiden merkkien näkemykset SUV:sta tässä segmentissä. Ulkonäkö saa joidenkin keskustelijoiden päässä liian suuren osan (merkityksen) vaikka nämä pitävät sisällään hyvin paljon merkittävämpiä asioita ja näitähän rittää kun osaa käyttää koko aivokapasiteettinsa eikä vain sitä yhtä osaa siitä.
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
Keskustelu rauhoittuu heti kun ottaa BMW lasit pois päästä ja alkaa keskustelemaan autoista kulkuvälineinä, sitä ne vain on, ei mitään uskon välikappaleita.
Olet jäänyt jo monta kertaa kiinni puhtaista valheista. Se olit nimenomaan sinä, joka aloitit kääntämään tätäkin keskustelua kohti henkilökohtaisuuksia. Noilla näytöillä et omaa minkäänlaista uskottavuutta tuossa kovasti esittämässäsi tuomarin roolissa. Valehtelet vain viestistä toiseen ja esität jotain pyhimystä. Koeta arvata, miksi aika monet kirjoittajat eivät jaksa suhtautua sinuun asiallisesti...
On tavallaan surullista huomatta, ettet näe eroa ykkössarjan ja X5:n välillä. Sinänsä tuo ei yllätä, koska viesteistäsi on aina huokunut yksinkertaisuus vahvasti läpi. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa. Jos ei ymmärrysä ole suotu, niin paha sitä on vaatia. Sitä en kuitenkaan hyväksy missään tilanteessa, että alat syyttämään muita henkilökohtaisuuksista sen jälkeen, kun olet yksiselitteisesti ja näyttävästi aloittanut kaiken tuon. Haluat kovasti jotain jeesuksen sädekehään ympärillesi, mutta kirjoitat kuin mikäkin riitapukari. Toovottavasti ymmärsit edes vähän tuosta.
Kuten Derrick ylempänä kirjoittaa, sinulla itselläsi tosiaan mielipide muuttuu kuin tuuliviirillä automerkistä riippuen. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä siitä vanhasta tekstistäsi. Olet puolustellut downsizingiä jo vuosia, täysin siitä riippumatta, minkälaisen auton nokalla hommaa harjoitetaan. On päivän selvää, että tässä tapauksessa kysymys on merkistä, eikä autotyypistä, kun yhtäkkiä downsizingiä ja hybridiä vastustat. Nolo juttu, että vanhat tekstisi ovat tallella.
Kuten jo selitin, se alussa "henkilökohtaisuuksiin" meneminen oli varsin perusteltua ja liittyi myös aiheeseen. Toin esille ristiriidan jutuissasi. Sinä sen sijaan et tapasi mukaan kestänyt kritiikkiä ja aloit kirjoittamaan minusta henkilönä, ilman että asia varsinaisesti liittyi muuhun aiheeseen.
Unohdit kokonaan vastata, että kun AutoCar kehui Volvon uusia moottoreita, niin AutoCarin testaajat olivat muistaakseni krapulaisia viinalla, ruoalla ja naisilla lahjottuja ääliöitä. Mutta kun saman lehden testaajat kehuivat Bemaria, niin sinä tyytyväisenä jaat lehden kehuja eteenpäin. Kai tällekin sekoilullesi löytyy jokin mahtava selitys, tai jos ei löydy, niin syytä minua taas valehtelijaksi, jotta saat kierrettyä omat sekoilusi.
Kaikkien tällaisten seikkojen jälkeen (unohtamatta sitä kuorma-auto episodia) kehtaat vielä ruikuttaa, jos joku ihmettelee Volvovastaisuuttasi.
Tämä keskustelu näyttää saavan kaiken aikaa kyseenalaisempia ulottuvuuksia, henkilöön menevää solvausta mitä suuremmassa määrin. Vaikka periaatteessa makuasioistahan autojen valinnoissa on viime kädessä kyse.
Onko liikaa pyydetty että keskustelun tason saisi nostettua pohjamudista mielekkääseen asiakeskusteluun? Jossa mielipiteeteelle sallitaan oma sijansa eikä lähdetä solvaamaan toisen valintaa vain sen takia että se poikkeaa omasta. Ajattelija2013:ta (Muihin huutelijoihin en viitsi aikaani tuhlata) turhautumisen huomaa keskustelun edetessä parhaiten siitä että otetaan esiin mieliaihe BMW. Josta hyvä esimerkki on tämä uuden BMW X5:n ulkonäön toteaminen "rumaksi" ja ei se sen huonompi ole ulkonäön suhteen kuin muiden merkkien näkemykset SUV:sta tässä segmentissä. Ulkonäkö saa joidenkin keskustelijoiden päässä liian suuren osan (merkityksen) vaikka nämä pitävät sisällään hyvin paljon merkittävämpiä asioita ja näitähän rittää kun osaa käyttää koko aivokapasiteettinsa eikä vain sitä yhtä osaa siitä.
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
Ei kai kukaan tällaista voi kiistää, mitä esimerkiksi Edmunds.com kirjoittaa tuosta vanhemmasta mallista. Eli uudistamista kaivataan usealla osa-alueella. En osaa sanoa minkä tehoinen moottori olisi tarpeeksi tehokas tähän uuteen malliin, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna 400 hevosvoiman pitäisi riittää. Pulmana kai joillekuille on se että merkki on Volvo. Lisäksi kun maapaallo on hukkumassa saastepaskaan, niin voisi kuvitella että ekologisuus olisi myyntivaltti.
"The 2014 Volvo XC90 remains a likable seven-passenger luxury crossover SUV, but it's one of the oldest models in its class and feels dated in key areas. We'd steer most consumers toward its more modern rivals, which offer fresher designs, newer features, better performance and higher fuel economy." -- Edmunds"
Onko liikaa pyydetty että keskustelun tason saisi nostettua pohjamudista mielekkääseen asiakeskusteluun? Jossa mielipiteeteelle sallitaan oma sijansa eikä lähdetä solvaamaan toisen valintaa vain sen takia että se poikkeaa omasta. Ajattelija2013:ta (Muihin huutelijoihin en viitsi aikaani tuhlata) turhautumisen huomaa keskustelun edetessä parhaiten siitä että otetaan esiin mieliaihe BMW. Josta hyvä esimerkki on tämä uuden BMW X5:n ulkonäön toteaminen "rumaksi" ja ei se sen huonompi ole ulkonäön suhteen kuin muiden merkkien näkemykset SUV:sta tässä segmentissä. Ulkonäkö saa joidenkin keskustelijoiden päässä liian suuren osan (merkityksen) vaikka nämä pitävät sisällään hyvin paljon merkittävämpiä asioita ja näitähän rittää kun osaa käyttää koko aivokapasiteettinsa eikä vain sitä yhtä osaa siitä.
En pidä X5 Bemaria rumana, mutta se on rumempi kuin edeltäjänsä, joka oli minusta varsin hieno. X5 Bemarin poimin siksi, että se nyt sattuu olemaan Volvon kanssa samaa luokkaa ja yksi uusimmista, sekä ainakin Suomessa suosituimmista malleista tuossa luokassa.
Kuten Derrick ylempänä kirjoittaa, sinulla itselläsi tosiaan mielipide muuttuu kuin tuuliviirillä automerkistä riippuen. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä siitä vanhasta tekstistäsi. Olet puolustellut downsizingiä jo vuosia, täysin siitä riippumatta, minkälaisen auton nokalla hommaa harjoitetaan. On päivän selvää, että tässä tapauksessa kysymys on merkistä, eikä autotyypistä, kun yhtäkkiä downsizingiä ja hybridiä vastustat. Nolo juttu, että vanhat tekstisi ovat tallella.
Kuten jo selitin, se alussa "henkilökohtaisuuksiin" meneminen oli varsin perusteltua ja liittyi myös aiheeseen. Toin esille ristiriidan jutuissasi. Sinä sen sijaan et tapasi mukaan kestänyt kritiikkiä ja aloit kirjoittamaan minusta henkilönä, ilman että asia varsinaisesti liittyi muuhun aiheeseen.
Unohdit kokonaan vastata, että kun AutoCar kehui Volvon uusia moottoreita, niin AutoCarin testaajat olivat krapulaisia viinalla, ruoalla ja naisilla lahjottuja ääliöitä. Mutta kun saman lehden testaajat kehuivat Bemaria, niin sinä tyytyväisenä jaat lehden kehuja eteenpäin. . Kai tällekin sekoilullesi löytyy jokin mahtava selitys, tai jos ei löydy, niin syytä minua taas valehtelijaksi, jotta saat kierrettyä omat sekoilusi.
Kaikkien tällaisten seikkojen jälkeen (unohtamatta sitä kuorma-auto episodia) kehtaat vielä ruikuttaa, jos joku ihmettelee Volvovastaisuuttasi.
Väitätkö, ettet valehdellut siitä, kuka aloitti henkilökohtaisuudet? Jos asia on epäselvä, niin ole hyvä ja tarkasta se ensimmäiseltä sivulta. Mahtaakohan sinusta löytä miestä katsomaan tuota sivua.
tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä minä kannatan, vaan siitä millaisia autoja myydään. Itse kannatan tosiaan downsizingiä, mutta noiden upsizing autojen markkinoista hemmetin iso osa on nelikkoa isompien moottorien hallinnassa. Tarjonnan kapeus ei ole vahvuus.
Onko muuten 100% varmaa että Volvo on tehty täysin omalle pohjalevylle, eikä mitään osien jakamista, teknologiavaihtoa yms. ole tehty lainkaan? Koska ihan kuin olisin nähnyt jotain teknisesti HYVIN SAMANLAISTA, saman muotoista ja samoin teknisin ratkaisuin aiemmin...
En näe mitään yhteistä Outlanderin PHEV:n ja uuden XC90:n hybridin voimansiirtoratkaisujen kanssa. Outlanderin koeajoin keväällä ja aika pätevä peli. Siinä pääosassa on todellakin sähkömoottorit molemmilla akseleilla ja polttomoottori on pääsääntöisesti generaattori. Voimalinjassa ei ole edes perinteistä vaihteistoa vaan tarvittaessa polttomoottori liittyy voimansiirtoon planeettavaihteiston kautta. Tästä johtuen liikkeelle lähdetään aina sähkömoottoreilla ja polttomoottori kytkeytyy mykaan vain yli 60km/h vauhdissa, silloinkin tarvittaessa. Pienemmillä nopeuksilla moottorin kierrokset eivät riitä. Volvon voimansiirto taas on toteutettu perinteisesti polttomoottorilla etupyörille ja taka-akselilla sähkömoottori lisäpotkua antamassa. Pelkästään sähköllä ajaessa taitaa tuo 80hv:n sähkömoottori olla aika heikko liki parin tonni massalle. Varmaan toki ryömii ruuhkissa ja kruisailee kun on ensiksi vauhtiin päässyt mutta luulempa että useinmiten kiihdytyksiin kytkeytyy polttomoottori mukaan.
Väitätkö, ettet valehdellut siitä, kuka aloitti henkilökohtaisuudet? Jos asia on epäselvä, niin ole hyvä ja tarkasta se ensimmäiseltä sivulta. Mahtaakohan sinusta löytä miestä katsomaan tuota sivua.
Jos se on henkilökohtaisuuksiin menemistä, että ihmettelen kantasi muuttumista, niin sitten menin henkilökohtaisuuksiin. Sinä menit henkilökohtaisuuksiin aivan muilla tavoin.
Edelleenkään et kommentoinut sitä AutoCar juttua. Alat ehkä itsekin ymmärtämään, miksi kyseenalaistan suhtautumisesi Volvoon. Aika vaikea noita kaikkia ristiriitaisuuksia ja epäloogisuuksia on kiistää. Muutenhan asiaosaamisesi onkin palstan kärkeä ja juuri siksi alunperin kiinnitinkin huomiota juttuihisi Volvosta.
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
Mille sijalle arvelet uuden XC90-mallin sijoittuvan aikanaan tuolla listalla?
Entä mikä oli pointtisi minun käyttäjätunnukseni mainitsemisesta? Aika vähän olen nimittäin tähän ketjuun viitsinyt osallistua, kun tämä ketju on karannut niin pahasti trollaukseksi ja riitelyksi ja toisaalta siksikin, koska minulla ei ole mitään kiinnostusta tämän luokan möhkömaastureihin.
Aika vaikea noita kaikkia ristiriitaisuuksia ja epäloogisuuksia on kiistää. Muutenhan asiaosaamisesi onkin palstan kärkeä ja juuri siksi alunperin kiinnitinkin huomiota juttuihisi Volvosta.
NHB:n sanoin: "Tuon luokan autoon 8-sylinterinen moottori olisi kuitenkin tarpeen. Nyt ei puhuta mistään ekoautosta vaan ihan täysikokoisesta alistajaporvarin SUV:sta, joiden ostajista moni haluaa ison moottorin. Näiden autojen markkinat ovat isolta ostalta maissa, joissa arvot poikkeavat pohjoismaalaisesta vaatimattomuudesta. Jos rahaa on, tai vaikkei sitä olisikaan, niin rahan pitää näkyä ja kuulua. "
Kiistät siis alleviivatun, vaikka se on helppo osoittaa todeksi katsastamalla mitä kyseisessä autoluokassa myydään eniten. Yrität vääntää mustaa valkoiseksi käymällä henkilöiden kimppuun sen sijaan, että ymmärtäisit kokonaisuutta. Onko "ad hominem" argumentointi tuttua?
Rautalankaa: Pikku- ja perheautoluokissa downsizing on selvä trendi, isoissa SUVeissa se ei vain kuulu kuvioon edellä mainituista syistä.
Jos se on henkilökohtaisuuksiin menemistä, että ihmettelen kantasi muuttumista, niin sitten menin henkilökohtaisuuksiin. Sinä menit henkilökohtaisuuksiin aivan muilla tavoin.
Edelleenkään et kommentoinut sitä AutoCar juttua. Alat ehkä itsekin ymmärtämään, miksi kyseenalaistan suhtautumisesi Volvoon. Aika vaikea noita kaikkia ristiriitaisuuksia ja epäloogisuuksia on kiistää. Muutenhan asiaosaamisesi onkin palstan kärkeä ja juuri siksi alunperin kiinnitinkin huomiota juttuihisi Volvosta.
Tuota samaa NHB:n persoonan "ihmettelyä" ulostat joka kerta, kun kirjoitan jotain muuta kuin ylistystä Volvosta. Jopa Volvon kiistämättä heikoista myyntiluvuista julkisesti kirjoittaminen on jotenkin väärin. Itseäni ei tuollainen kiinnosta, mutta sinä olet joka kerta vetämässä keskustelua pois autoista. Tuo alkaa riittämään.
Yhdessä tuon monilla nimimerkeillä trollaavan derrickin kanssa teette totaalisen argumentointivirheen, jotta pääsette taas suosikkipuuhaanne eli tuohon "ihmettelyyn". Autocar kokeili kolmesylinteristä 1-sarjalaista. Te rinnastatte sen XC90:iin, mutta minä rinnastan sen Volvon pienimpiin malleihin. Lue vastaukseni A-utoilijalle. Viimeinen kappale riittää. Mikä tuossa on epäloogista verrattuna siihen, mitä kirjoitin Autocarin jutusta? Myös derrick saa yrittää löytää tuosta sen epäloogisuuden.
Toinen virheenne on se, että rinnastatte möhkömaasturien myynnin ja minun mielipiteen downsizingista. Eihän noilla ole mitään yhteyttä. Downsizingin kannattajana en kannata möhkömaastureita laisinkaan, mutta hemmetin monet niistä, jotka möhkömaasturin ovat ostaneet möhkömaasturin, ovat samalla valinneet neloskonetta isomman moottorin. Ihmisten kulutustottumukset eivät liity millään tavalla siihen, mitä minä kannatan. Tuo on aivan ilmeinen uhka kyseisen Volvon myynnille. Jännä juttu muuten, että vaikka moni kirjoittaja on todennut saman, niin tartut vain näiden kirjoittajien viesteihin, joita pidät siis "ihmeellisinä". Esimerkiksi 740 jää kokonaan vaille tuota ihmeellisyys leimaa, vaikka kirjoittaa aivan samaa. En toki minäkäön häntä leimaisi, koska hän on yksi palstan asiallisimmista kirjoittajista, mutta tuo osoittaa hyvin sen, että tässä sinulle ongelma on henkilöt eikä asiat.
Rautalankaa: Pikku- ja perheautoluokissa downsizing on selvä trendi, isoissa SUVeissa se ei vain kuulu kuvioon edellä mainituista syistä.
Sama trendi on kaikissa luokissa, ei vitossarjalainenkaan mikään pikkuauto ole mutta 1,7 tonnia liikkuu silti vaivattomasti lähes puolta pienemmillä tehoilla samankokoisella kaksilitraisella moottorilla.
Autocar kokeili kolmesylinteristä 1-sarjalaista. Te rinnastatte sen XC90:iin, mutta minä rinnastan sen Volvon pienimpiin malleihin. Lue vastaukseni A-utoilijalle. Viimeinen kappale riittää. Mikä tuossa on epäloogista verrattuna siihen, mitä kirjoitin Autocarin jutusta? Myös derrick saa yrittää löytää tuosta sen epäloogisuuden.
Edelleenkään et vastannut siihen pahimpaan ristiriitaan koko AutoCar jutussa ja sinuun suhtautumisessasi siihen. Kun minä toin joskus esille AutoCarin testin, jossa kehuttiin Volvon uusia turbomoottoreita, niin sitä totesit jotain tähän suuntaan: tuollaisella testillä ei ole mitään merkitystää, koska AutoCarin toimittajat on lahjottu viinalla, ruoalla ja naisilla ja siksi he kehuvat Volvon moottoreita. Kun saman lehden testaajat kehuvat Bemarin prototyypin moottoreita, niin sinä ylpeänä linkkaat jutun PutPutille todisteeksi oikeassa olemisestasi. Tässä on jälleen esimerkki siitä, miten mielipiteesi asioista muuttuvat heti, jos kyseessä on Volvo.
Kun toimittajat kehuvat Volvoa, he ovat lahjottuja juoppoja. Kun samat toimittajat kehuvat samankaltaisessa tilanteessa Bemaria, niin se on sinulle pätevää todistusaineistoa oikeassa olemisestasi.
Sama trendi on kaikissa luokissa, ei vitossarjalainenkaan mikään pikkuauto ole mutta 1,7 tonnia liikkuu silti vaivattomasti lähes puolta pienemmillä tehoilla samankokoisella kaksilitraisella moottorilla.
Epäilemättä, se on iso perheauto. Iso SUV se ei tietääkseni kuitenkaan ole.
Voisitko ystävällisesti siis vastata niihin kysymyksiin jotka ovat relevantteja tässä asiayhteydessä. Olet siis jo muutama vuosi sitten ollut erittäin innoissasi automerkki BMW:n downsizing-moottoreista. Yllättäen et olekaan kovin innostunut Volvon vastaavasta moottoripolitiikasta. Uskottavuuttasi nakertaa se että mielipiteet muuttuvat kuin tuuliviirillä riippuen siitä mikä automerkki on kyseessä.
Lisäksi mainitsen sen että eräässä Volvo-keskusteluketjussa linkitit innoissasi uutisen siitä että kuorma-autovalmistaja Volvo vähentää 5000 henkilöä. Tämä uutinen tuskin liittyi mitenkään Volvo-henkilöautoihin.
Ja tässä keskustelussa ihmettelit sitä miksi First Edition - mallia myytiin 47 tunnissa vain 1927 kappaletta, vaikka tämän sarjan valmistusmäärä oli rajoitettu 1927 kappaleeseen perustamisvuoden 1927 mukaan.
Vastataan nyt tähänkin, vailla samat asiat ehkä tuli jo käytyä läpi, kun virkistävästi kirjoitit välillä asiallisen viestin.
Olen ollut monen valmistajan downsizingin koneista innoissani. BMWn ja Volvon moottoripolitiikat poikkeavat tässä täysin. Bemarilla on jo pikkumalleissa kolmisylinterinen ja X5:ssä on isompien mootttoreiden alla vain yksi nelisylinterinen vaihtoehto, jota ei taideta euroopan ulkopuolella edes myydä. Volvon kolmisylinteriset ovat vasta tulossa pienimpiin malleihin ja XC90:ä tarjotaan vain neloskoneilla. Miten saat noin täydellisesti eroavista linjoista vastaavia?
Sekoitin Volvot. Sellaista sattuu. Mitä sitten?
En kyllä missään vaiheessa tuollaista ihmetellyt. Väite on omaa tuotantoasi..
Epäilemättä, se on iso perheauto. Iso SUV se ei tietääkseni kuitenkaan ole.
Tässä on villakoiran ydin. Minä en usko, että SUVien osalta tilanne olisi kovinkaan erilainen. Minä väitän, että 10 vuoden kuluttua SUVeissa havaitaan aivan samanlainen suuntaus, kuin mitä kaikissa muissakin autoissa on jo havaittu. Olisi suorastaan omituista, jos SUVit eläisivät tältä osin jossain omassa maailmassaan. Itse uskon, että vaikka tietty ostajakunta suuria V8 moottoreita haluaa, niin ulkopuolinen paine tulee niin voimakkaaksi, että sellaisilla ei mielellään ajeta monissakaan piireissä, eikä sellaisia myöskään haluta paljoa valmistaa. Pienten moottoreiden ominaisuudet saadaan myös niin hyviksi, ettei senkään vuoksi möhkömoottoreille ole suurtakaan tarvetta. Te olette eri mieltä ja suotakoon se teille. Aika näyttää, kummat ovat oikeassa.
Kun vielä puhutaan erityisesti Volvon SUV mallista, niin minä uskon, että tämän merkin osalta moottorin tilavuus ei tälläkään hetkellä ole niin oleellinen asia. Asiakaskunta on hieman erilaista, kuin AMG Mersuja tai muita vastaavia ostelevat. Tämän väitteen osalta on hankalaa nähdä tulevaisuudessakaan, kuka on oikeassa. Jos Volvo myy huonosti, niin syitä voi olla monia.
En oikein vieläkään ymmärrä, miten tästä mielipiteestä joku saa asian väännettyä niin, että "Volvo on täydellinen". Eihän tässä ole juurikaan edes otettu kantaa XC Volvon hyvyyteen.
Volvon ajatuksen ymmärrän kuitenkin hyvin. Luultavasti Volvollakin ollaan sitä mieltä, että downsizing toimii myös maastureissa. Tämän vuoksi ei ollut järkevää haaskata rahaa oman V8:n kehittämiseen nollasta, koska moottoria ei kuitenkaan myytäisi kovinkaan suuria määriä enää koskaan. Jos Volvo on oikeassa, niin tehokkaan hybridin kehittäminen on paljon kannattavampaa, koska siihen suuntaan joka tapauksessa kuljetaan. Ja tietenkin on päivän selvää, että ratkaisussa on osittain kyse rajallisista resurlsseista ja rahasta, kuten aina yritystoiminnassa on.
Jonkun verran jenkeissä asuneena ja kulttuurinkin kohtuullisen tuntevana voin sanoa, että kyllä jenkki haluaa maasturin ja pick-upiin sen V8 (ei ole vaihtoehtoa). Itselläni oli työsuhde autona viimeksi Cadillac Escalade Vortecin V8:lla. Escalade ei ole jenkeissä mikään ökyauto, se on vain kohtuullisen hyvin toimeentulevan palkansaajan auto, jonka perhe ja kaikki tarvikkeet pitää saada matkaan, kun lähdetään viikonlopun viettoon. Tuollaiseen asiaan sitä pidetään järkivalintana. Caddy hörppii kaupunkiajoissa sellaista 20l/100km ja maantiellä sellaista 14l/100km. Jos jenkki haluaa pienentää päästöjä niin Escaladen saa flexifuel -versiona, mutta silti V8. Kulutuksen osalta ei ole niin merkitystä, koska bensa on halpaa. Joissain V8:ssa on sylintereiden lepuutustoiminto (joka on vissiin saatu toimimaan, Cadillac toi sen joskus 80-luvulla) ja sitten on isot hybridit. Toinen myynnillisesti tärkeä seikka olisi, että auto olisi tehty Jenkeissä, sillä myydään. Made in China ei ole mikään myyntivaltti, Made in Sweden olisi parempi.
Kun EU -alueen myynti XC90 osalta ei ole kuitenkaan suurta vaan päämarkkinat on jenkeissä, olisi luullut että Volvo olisi huomioinut markkinoiden toiveet sen suhteen. Volvollahan on laatumaine jenkeissä, toivottavasti se säilyy. Ja se joka ostaa Toyota Priuksen ei varmasti edes vilkaise möhkö-Volvoa vaikka se olisi pienempi päästöinen.
Sama trendi on kaikissa luokissa, ei vitossarjalainenkaan mikään pikkuauto ole mutta 1,7 tonnia liikkuu silti vaivattomasti lähes puolta pienemmillä tehoilla samankokoisella kaksilitraisella moottorilla.
Epäilemättä, se on iso perheauto. Iso SUV se ei tietääkseni kuitenkaan ole.
Ford ainakin panostaa tilavuuden pienentämiseen isossakin luokassa, eikä se ole yksin.
Edelleenkään et vastannut siihen pahimpaan ristiriitaan koko AutoCar jutussa ja sinuun suhtautumisessasi siihen. Kun minä toin joskus esille AutoCarin testin, jossa kehuttiin Volvon uusia turbomoottoreita, niin sitä totesit jotain tähän suuntaan: tuollaisella testillä ei ole mitään merkitystää, koska AutoCarin toimittajat on lahjottu viinalla, ruoalla ja naisilla ja siksi he kehuvat Volvon moottoreita. Kun saman lehden testaajat kehuvat Bemarin prototyypin moottoreita, niin sinä ylpeänä linkkaat jutun PutPutille todisteeksi oikeassa olemisestasi. Tässä on jälleen esimerkki siitä, miten mielipiteesi asioista muuttuvat heti, jos kyseessä on Volvo.
Kun toimittajat kehuvat Volvoa, he ovat lahjottuja juoppoja. Kun samat toimittajat kehuvat samankaltaisessa tilanteessa Bemaria, niin se on sinulle pätevää todistusaineistoa oikeassa olemisestasi.
No nyt selvisi, mistä kenkäsi puristaa. Lyhyen valonpilkahduksen jälkeen päätit sitten vajota taas valehteluun. Pistetäänpä tässä heti ensialkuun julki se, mitä väitin ja mitä en väittänyt:
Älä viitsi höpistä omiasi. En tuomitse enkä kiitä niitä ennen kuin näen jotain "hieman" syvällisempää informaatiota kuin pari hyvin yleisluontoista lausetta. Tuokin pitäisi lukea aika hemmetin selkeästi aikaisemmissa kirjoituksissani. Kysymys kuuluukin, että mikä ihmeen hinku sinulla on tarve muutella kirjoituksiani jatkuvasti?
Tuo linkittämäsi "testi" oli joku pikainen koeajo, jossa moottori mainittiin parissa lauseessa. Tuollaisen perusteella en ala vetämään mitään johtopäätöksiä mistään moottorista. Mutta koska sinä haluat haastaa riitaa ja leimata osaa kirjoittajista, niin koska en ylistänyt Volvon moottoria ilman mitään tietoa, niin kyllähän minun täytyy olla täysin asenteellinen. Vähän aikaa jo näytti siltä, että kykenet asialliseen kirjoitteluun, mutta sitä kesti vain hetki. Nyt menit takaisin rakkaimpiin aiheisiisi eli valheet ja autoista kirjoittavien leimaaminen. Joskus lapsena olisin ehkä jaksanut köydä noita sun rakastamia foorumisotia, mutta nyt tuollainen ainoastaan tympäisee. Kyllä tää on nyt nähty. Ainoastaan se jää harmittamaan, etten lopettanut valheidesi oikomista jo aikaisemmin.
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
Mille sijalle arvelet uuden XC90-mallin sijoittuvan aikanaan tuolla listalla?
Entä mikä oli pointtisi minun käyttäjätunnukseni mainitsemisesta? Aika vähän olen nimittäin tähän ketjuun viitsinyt osallistua, kun tämä ketju on karannut niin pahasti trollaukseksi ja riitelyksi ja toisaalta siksikin, koska minulla ei ole mitään kiinnostusta tämän luokan möhkömaastureihin.
En lähde arvuuttelemaan sijoituksia. Kuten testeissä yleensä käy makuasiat ratkaisevat, pienillä marginaaleilla erimerkkisten autojen järjestyksen kun testin pisteitä ynnäillään. Tulosten vaihtelu eri testeissä eroaa toisistaan monesti mitä painotetaan ja pidetään tärkeänä. Suomen oloissa auton lämpiävyys on tärkeää ja siinä esimerkiksi omallakin kokemuksella aina todennut että BMW on ollut oikea valinta. Vilua ei BMW:ssä tarvitse nähdä (kokea).
Lähdit peesaamaan Derrick nimimerkkiä vaikka tiedät miten tuo käyttäytyy ja usein myös tahallaan provosoi ja trollaa.
Tässä väliin vähän viihdykettä (hyvälaatuiset korvakuulokkeet korville):
https://www.youtube.com/watch?v=n7emUCOGwpw
Onko muuten 100% varmaa että Volvo on tehty täysin omalle pohjalevylle, eikä mitään osien jakamista, teknologiavaihtoa yms. ole tehty lainkaan? Koska ihan kuin olisin nähnyt jotain teknisesti HYVIN SAMANLAISTA, saman muotoista ja samoin teknisin ratkaisuin aiemmin...
https://www.youtube.com/watch?v=e1Xwt0hCI4o&list=UUULKp_WfpcnuqZsrjaK1DVw
Ai että Volvo muka 'edelläkävijä'?
EDIT: tästä unohtui hymiö.
Ajattelija2013:
Uskomaton kaveri... NHB perusteli hyvin miksi isoissa SUVeissa downsizing ei ole seksikästä, joten eikö olennaista ole pohtia juuri sitä miksi näin on eikä sitä miksi juuri NHB on sitä mieltä? Huvittavinta tässä on, että olet downsizingista NHB:n kanssa samaa mieltä...
Eri mieltä ei kanssasi näköjään voi olla ilman, että vastaväitteesi välittömästi kohdistuu vastapuolen motiiveihin ja henkilöön. Lue ihan itse ensimmäiseltä sivulta kuka aloitti höpöhöpöt ja henkilöistä keskustelun...
JEV2:
Uskomaton kaveri on tämä Volvo-Ajattelija2013 ja A-utoilija eri nm:llä...
Loppukaneettina voi todeta että xc90 ei tuo mitään uutta Volvo-malliistoon, saman vanhan toistoa.Toivotaan Volvollle hyvää mutta samalla pahaa pelätään...
Experience:
Voisit lopettaa tuon shaissen jauhamisen eri nimimerkkien arvuuttelun osalta. Ajattelija2013 teki sinulle tarjouksen vedosta, jossa voisit voittaa M5 BMW:n. Tartu nyt "poju" ihmeessä vetoon, kun olet noin varma asiastasi.
Ajattelija2013:
Olet jäänyt jo monta kertaa kiinni puhtaista valheista. Se olit nimenomaan sinä, joka aloitit kääntämään tätäkin keskustelua kohti henkilökohtaisuuksia. Noilla näytöillä et omaa minkäänlaista uskottavuutta tuossa kovasti esittämässäsi tuomarin roolissa. Valehtelet vain viestistä toiseen ja esität jotain pyhimystä. Koeta arvata, miksi aika monet kirjoittajat eivät jaksa suhtautua sinuun asiallisesti...
On tavallaan surullista huomatta, ettet näe eroa ykkössarjan ja X5:n välillä. Sinänsä tuo ei yllätä, koska viesteistäsi on aina huokunut yksinkertaisuus vahvasti läpi. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa. Jos ei ymmärrysä ole suotu, niin paha sitä on vaatia. Sitä en kuitenkaan hyväksy missään tilanteessa, että alat syyttämään muita henkilökohtaisuuksista sen jälkeen, kun olet yksiselitteisesti ja näyttävästi aloittanut kaiken tuon. Haluat kovasti jotain jeesuksen sädekehään ympärillesi, mutta kirjoitat kuin mikäkin riitapukari. Toovottavasti ymmärsit edes vähän tuosta.
Experience:
Taitaa vaan pikkupojua pelottaa kun Volvon XC 90 on paljon sulavalinjaisempi ja kauniimpi auto kuin esimerkiksi BMW X5 - möhkömaasturi.
Nuo ääribemaristit,(jotka ovat täysin verrattavissa äärimuslimeihin,ei tosin yhtä vakavasta aiheesta) kun saataisiin seuraavaan Big Brotheriin.
viltteri valjami:
BMW on kait se automerkki jonka kannattajat aiheuttavat eniten riitaa internetin autopalstoilla. Lisäksi BMW on automerkki jolla kaahataan eniten. Riidan haastamisessa ja kaahaamisessa on jokin tietty yhteys.
Tähän lisään vielä sen että riidanhaastaja-trollit tuskin elävässä elämässä ajelevat jollakin kalliilla autolla, lähinnä kai jollakin vanhalla BMW-mannelavetilla, sen vuoksi täällä Tekniikan Maailman palstalla trollataan muita automerkkejä pää punaisena, kun oma autotilanne on niin huono.
Vaikea kuvitella että henkilö, joka on aloittanut ristiretken tiettyä automerkkiä kohtaan jo 15.7.2007, omistaisi käytännössä esimerkiksi melko uuden 5-sarjan Bemarin. Päätrollin autotilanne ei ilmeisesti ole kovin hyvä.
Tämä keskustelu näyttää saavan kaiken aikaa kyseenalaisempia ulottuvuuksia, henkilöön menevää solvausta mitä suuremmassa määrin. Vaikka periaatteessa makuasioistahan autojen valinnoissa on viime kädessä kyse.
Onko liikaa pyydetty että keskustelun tason saisi nostettua pohjamudista mielekkääseen asiakeskusteluun? Jossa mielipiteeteelle sallitaan oma sijansa eikä lähdetä solvaamaan toisen valintaa vain sen takia että se poikkeaa omasta. Ajattelija2013:ta (Muihin huutelijoihin en viitsi aikaani tuhlata) turhautumisen huomaa keskustelun edetessä parhaiten siitä että otetaan esiin mieliaihe BMW. Josta hyvä esimerkki on tämä uuden BMW X5:n ulkonäön toteaminen "rumaksi" ja ei se sen huonompi ole ulkonäön suhteen kuin muiden merkkien näkemykset SUV:sta tässä segmentissä. Ulkonäkö saa joidenkin keskustelijoiden päässä liian suuren osan (merkityksen) vaikka nämä pitävät sisällään hyvin paljon merkittävämpiä asioita ja näitähän rittää kun osaa käyttää koko aivokapasiteettinsa eikä vain sitä yhtä osaa siitä.
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Luxury-Midsize-SUVs/
Toivon että tällä kommentilla olisi asiallinen vastaanotto. Siitä voisi asiallinen keskustelu taas saada alkunsa se kun on osalla selvästi päässyt unohtumaan. Kun tunteet ovat alkaneet viemään yhtä sun toista keskustelijaa. Muutamaa keskustelijaa joita olen pitänyt erittäin fiksuina keskustelijoina aina ( Esim. A-utoilija) on nyt selviä merkkejä ilmassa että harkinta rupeaa pettämään. Respect brothers.
NHB:
Voisitko ystävällisesti siis vastata niihin kysymyksiin jotka ovat relevantteja tässä asiayhteydessä. Olet siis jo muutama vuosi sitten ollut erittäin innoissasi automerkki BMW:n downsizing-moottoreista. Yllättäen et olekaan kovin innostunut Volvon vastaavasta moottoripolitiikasta. Uskottavuuttasi nakertaa se että mielipiteet muuttuvat kuin tuuliviirillä riippuen siitä mikä automerkki on kyseessä.
Lisäksi mainitsen sen että eräässä Volvo-keskusteluketjussa linkitit innoissasi uutisen siitä että kuorma-autovalmistaja Volvo vähentää 5000 henkilöä. Tämä uutinen tuskin liittyi mitenkään Volvo-henkilöautoihin.
Ja tässä keskustelussa ihmettelit sitä miksi First Edition - mallia myytiin 47 tunnissa vain 1927 kappaletta, vaikka tämän sarjan valmistusmäärä oli rajoitettu 1927 kappaleeseen perustamisvuoden 1927 mukaan.
tracktest:
Keskustelu rauhoittuu heti kun ottaa BMW lasit pois päästä ja alkaa keskustelemaan autoista kulkuvälineinä, sitä ne vain on, ei mitään uskon välikappaleita.
NHB
Kuten Derrick ylempänä kirjoittaa, sinulla itselläsi tosiaan mielipide muuttuu kuin tuuliviirillä automerkistä riippuen. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä siitä vanhasta tekstistäsi. Olet puolustellut downsizingiä jo vuosia, täysin siitä riippumatta, minkälaisen auton nokalla hommaa harjoitetaan. On päivän selvää, että tässä tapauksessa kysymys on merkistä, eikä autotyypistä, kun yhtäkkiä downsizingiä ja hybridiä vastustat. Nolo juttu, että vanhat tekstisi ovat tallella.
Kuten jo selitin, se alussa "henkilökohtaisuuksiin" meneminen oli varsin perusteltua ja liittyi myös aiheeseen. Toin esille ristiriidan jutuissasi. Sinä sen sijaan et tapasi mukaan kestänyt kritiikkiä ja aloit kirjoittamaan minusta henkilönä, ilman että asia varsinaisesti liittyi muuhun aiheeseen.
Unohdit kokonaan vastata, että kun AutoCar kehui Volvon uusia moottoreita, niin AutoCarin testaajat olivat muistaakseni krapulaisia viinalla, ruoalla ja naisilla lahjottuja ääliöitä. Mutta kun saman lehden testaajat kehuivat Bemaria, niin sinä tyytyväisenä jaat lehden kehuja eteenpäin. Kai tällekin sekoilullesi löytyy jokin mahtava selitys, tai jos ei löydy, niin syytä minua taas valehtelijaksi, jotta saat kierrettyä omat sekoilusi.
Kaikkien tällaisten seikkojen jälkeen (unohtamatta sitä kuorma-auto episodia) kehtaat vielä ruikuttaa, jos joku ihmettelee Volvovastaisuuttasi.
tracktest:
Ei kai kukaan tällaista voi kiistää, mitä esimerkiksi Edmunds.com kirjoittaa tuosta vanhemmasta mallista. Eli uudistamista kaivataan usealla osa-alueella. En osaa sanoa minkä tehoinen moottori olisi tarpeeksi tehokas tähän uuteen malliin, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna 400 hevosvoiman pitäisi riittää. Pulmana kai joillekuille on se että merkki on Volvo. Lisäksi kun maapaallo on hukkumassa saastepaskaan, niin voisi kuvitella että ekologisuus olisi myyntivaltti.
"The 2014 Volvo XC90 remains a likable seven-passenger luxury crossover SUV, but it's one of the oldest models in its class and feels dated in key areas. We'd steer most consumers toward its more modern rivals, which offer fresher designs, newer features, better performance and higher fuel economy." -- Edmunds"
Tracktest
En pidä X5 Bemaria rumana, mutta se on rumempi kuin edeltäjänsä, joka oli minusta varsin hieno. X5 Bemarin poimin siksi, että se nyt sattuu olemaan Volvon kanssa samaa luokkaa ja yksi uusimmista, sekä ainakin Suomessa suosituimmista malleista tuossa luokassa.
Ajattelija2013:
Väitätkö, ettet valehdellut siitä, kuka aloitti henkilökohtaisuudet? Jos asia on epäselvä, niin ole hyvä ja tarkasta se ensimmäiseltä sivulta. Mahtaakohan sinusta löytä miestä katsomaan tuota sivua.
tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä minä kannatan, vaan siitä millaisia autoja myydään. Itse kannatan tosiaan downsizingiä, mutta noiden upsizing autojen markkinoista hemmetin iso osa on nelikkoa isompien moottorien hallinnassa. Tarjonnan kapeus ei ole vahvuus.
Putput:
En näe mitään yhteistä Outlanderin PHEV:n ja uuden XC90:n hybridin voimansiirtoratkaisujen kanssa. Outlanderin koeajoin keväällä ja aika pätevä peli. Siinä pääosassa on todellakin sähkömoottorit molemmilla akseleilla ja polttomoottori on pääsääntöisesti generaattori. Voimalinjassa ei ole edes perinteistä vaihteistoa vaan tarvittaessa polttomoottori liittyy voimansiirtoon planeettavaihteiston kautta. Tästä johtuen liikkeelle lähdetään aina sähkömoottoreilla ja polttomoottori kytkeytyy mykaan vain yli 60km/h vauhdissa, silloinkin tarvittaessa. Pienemmillä nopeuksilla moottorin kierrokset eivät riitä. Volvon voimansiirto taas on toteutettu perinteisesti polttomoottorilla etupyörille ja taka-akselilla sähkömoottori lisäpotkua antamassa. Pelkästään sähköllä ajaessa taitaa tuo 80hv:n sähkömoottori olla aika heikko liki parin tonni massalle. Varmaan toki ryömii ruuhkissa ja kruisailee kun on ensiksi vauhtiin päässyt mutta luulempa että useinmiten kiihdytyksiin kytkeytyy polttomoottori mukaan.
Jos se on henkilökohtaisuuksiin menemistä, että ihmettelen kantasi muuttumista, niin sitten menin henkilökohtaisuuksiin. Sinä menit henkilökohtaisuuksiin aivan muilla tavoin.
Edelleenkään et kommentoinut sitä AutoCar juttua. Alat ehkä itsekin ymmärtämään, miksi kyseenalaistan suhtautumisesi Volvoon. Aika vaikea noita kaikkia ristiriitaisuuksia ja epäloogisuuksia on kiistää. Muutenhan asiaosaamisesi onkin palstan kärkeä ja juuri siksi alunperin kiinnitinkin huomiota juttuihisi Volvosta.
tracktest:
Mille sijalle arvelet uuden XC90-mallin sijoittuvan aikanaan tuolla listalla?
Entä mikä oli pointtisi minun käyttäjätunnukseni mainitsemisesta? Aika vähän olen nimittäin tähän ketjuun viitsinyt osallistua, kun tämä ketju on karannut niin pahasti trollaukseksi ja riitelyksi ja toisaalta siksikin, koska minulla ei ole mitään kiinnostusta tämän luokan möhkömaastureihin.
Ajattelija2013:
NHB:n sanoin: "Tuon luokan autoon 8-sylinterinen moottori olisi kuitenkin tarpeen. Nyt ei puhuta mistään ekoautosta vaan ihan täysikokoisesta alistajaporvarin SUV:sta, joiden ostajista moni haluaa ison moottorin. Näiden autojen markkinat ovat isolta ostalta maissa, joissa arvot poikkeavat pohjoismaalaisesta vaatimattomuudesta. Jos rahaa on, tai vaikkei sitä olisikaan, niin rahan pitää näkyä ja kuulua. "
Kiistät siis alleviivatun, vaikka se on helppo osoittaa todeksi katsastamalla mitä kyseisessä autoluokassa myydään eniten. Yrität vääntää mustaa valkoiseksi käymällä henkilöiden kimppuun sen sijaan, että ymmärtäisit kokonaisuutta. Onko "ad hominem" argumentointi tuttua?
Rautalankaa: Pikku- ja perheautoluokissa downsizing on selvä trendi, isoissa SUVeissa se ei vain kuulu kuvioon edellä mainituista syistä.
Ajattelija2013:
Tuota samaa NHB:n persoonan "ihmettelyä" ulostat joka kerta, kun kirjoitan jotain muuta kuin ylistystä Volvosta. Jopa Volvon kiistämättä heikoista myyntiluvuista julkisesti kirjoittaminen on jotenkin väärin. Itseäni ei tuollainen kiinnosta, mutta sinä olet joka kerta vetämässä keskustelua pois autoista. Tuo alkaa riittämään.
Yhdessä tuon monilla nimimerkeillä trollaavan derrickin kanssa teette totaalisen argumentointivirheen, jotta pääsette taas suosikkipuuhaanne eli tuohon "ihmettelyyn". Autocar kokeili kolmesylinteristä 1-sarjalaista. Te rinnastatte sen XC90:iin, mutta minä rinnastan sen Volvon pienimpiin malleihin. Lue vastaukseni A-utoilijalle. Viimeinen kappale riittää. Mikä tuossa on epäloogista verrattuna siihen, mitä kirjoitin Autocarin jutusta? Myös derrick saa yrittää löytää tuosta sen epäloogisuuden.
Toinen virheenne on se, että rinnastatte möhkömaasturien myynnin ja minun mielipiteen downsizingista. Eihän noilla ole mitään yhteyttä. Downsizingin kannattajana en kannata möhkömaastureita laisinkaan, mutta hemmetin monet niistä, jotka möhkömaasturin ovat ostaneet möhkömaasturin, ovat samalla valinneet neloskonetta isomman moottorin. Ihmisten kulutustottumukset eivät liity millään tavalla siihen, mitä minä kannatan. Tuo on aivan ilmeinen uhka kyseisen Volvon myynnille. Jännä juttu muuten, että vaikka moni kirjoittaja on todennut saman, niin tartut vain näiden kirjoittajien viesteihin, joita pidät siis "ihmeellisinä". Esimerkiksi 740 jää kokonaan vaille tuota ihmeellisyys leimaa, vaikka kirjoittaa aivan samaa. En toki minäkäön häntä leimaisi, koska hän on yksi palstan asiallisimmista kirjoittajista, mutta tuo osoittaa hyvin sen, että tässä sinulle ongelma on henkilöt eikä asiat.
edit: linkki korjattu
JEV2:
Sama trendi on kaikissa luokissa, ei vitossarjalainenkaan mikään pikkuauto ole mutta 1,7 tonnia liikkuu silti vaivattomasti lähes puolta pienemmillä tehoilla samankokoisella kaksilitraisella moottorilla.
NHB
Edelleenkään et vastannut siihen pahimpaan ristiriitaan koko AutoCar jutussa ja sinuun suhtautumisessasi siihen. Kun minä toin joskus esille AutoCarin testin, jossa kehuttiin Volvon uusia turbomoottoreita, niin sitä totesit jotain tähän suuntaan: tuollaisella testillä ei ole mitään merkitystää, koska AutoCarin toimittajat on lahjottu viinalla, ruoalla ja naisilla ja siksi he kehuvat Volvon moottoreita. Kun saman lehden testaajat kehuvat Bemarin prototyypin moottoreita, niin sinä ylpeänä linkkaat jutun PutPutille todisteeksi oikeassa olemisestasi. Tässä on jälleen esimerkki siitä, miten mielipiteesi asioista muuttuvat heti, jos kyseessä on Volvo.
Kun toimittajat kehuvat Volvoa, he ovat lahjottuja juoppoja. Kun samat toimittajat kehuvat samankaltaisessa tilanteessa Bemaria, niin se on sinulle pätevää todistusaineistoa oikeassa olemisestasi.
ritsa:
Epäilemättä, se on iso perheauto. Iso SUV se ei tietääkseni kuitenkaan ole.
Derrick:
Vastataan nyt tähänkin, vailla samat asiat ehkä tuli jo käytyä läpi, kun virkistävästi kirjoitit välillä asiallisen viestin.
Olen ollut monen valmistajan downsizingin koneista innoissani. BMWn ja Volvon moottoripolitiikat poikkeavat tässä täysin. Bemarilla on jo pikkumalleissa kolmisylinterinen ja X5:ssä on isompien mootttoreiden alla vain yksi nelisylinterinen vaihtoehto, jota ei taideta euroopan ulkopuolella edes myydä. Volvon kolmisylinteriset ovat vasta tulossa pienimpiin malleihin ja XC90:ä tarjotaan vain neloskoneilla. Miten saat noin täydellisesti eroavista linjoista vastaavia?
Sekoitin Volvot. Sellaista sattuu. Mitä sitten?
En kyllä missään vaiheessa tuollaista ihmetellyt. Väite on omaa tuotantoasi..
JEV2
Tässä on villakoiran ydin. Minä en usko, että SUVien osalta tilanne olisi kovinkaan erilainen. Minä väitän, että 10 vuoden kuluttua SUVeissa havaitaan aivan samanlainen suuntaus, kuin mitä kaikissa muissakin autoissa on jo havaittu. Olisi suorastaan omituista, jos SUVit eläisivät tältä osin jossain omassa maailmassaan. Itse uskon, että vaikka tietty ostajakunta suuria V8 moottoreita haluaa, niin ulkopuolinen paine tulee niin voimakkaaksi, että sellaisilla ei mielellään ajeta monissakaan piireissä, eikä sellaisia myöskään haluta paljoa valmistaa. Pienten moottoreiden ominaisuudet saadaan myös niin hyviksi, ettei senkään vuoksi möhkömoottoreille ole suurtakaan tarvetta. Te olette eri mieltä ja suotakoon se teille. Aika näyttää, kummat ovat oikeassa.
Kun vielä puhutaan erityisesti Volvon SUV mallista, niin minä uskon, että tämän merkin osalta moottorin tilavuus ei tälläkään hetkellä ole niin oleellinen asia. Asiakaskunta on hieman erilaista, kuin AMG Mersuja tai muita vastaavia ostelevat. Tämän väitteen osalta on hankalaa nähdä tulevaisuudessakaan, kuka on oikeassa. Jos Volvo myy huonosti, niin syitä voi olla monia.
En oikein vieläkään ymmärrä, miten tästä mielipiteestä joku saa asian väännettyä niin, että "Volvo on täydellinen". Eihän tässä ole juurikaan edes otettu kantaa XC Volvon hyvyyteen.
Volvon ajatuksen ymmärrän kuitenkin hyvin. Luultavasti Volvollakin ollaan sitä mieltä, että downsizing toimii myös maastureissa. Tämän vuoksi ei ollut järkevää haaskata rahaa oman V8:n kehittämiseen nollasta, koska moottoria ei kuitenkaan myytäisi kovinkaan suuria määriä enää koskaan. Jos Volvo on oikeassa, niin tehokkaan hybridin kehittäminen on paljon kannattavampaa, koska siihen suuntaan joka tapauksessa kuljetaan. Ja tietenkin on päivän selvää, että ratkaisussa on osittain kyse rajallisista resurlsseista ja rahasta, kuten aina yritystoiminnassa on.
Jonkun verran jenkeissä asuneena ja kulttuurinkin kohtuullisen tuntevana voin sanoa, että kyllä jenkki haluaa maasturin ja pick-upiin sen V8 (ei ole vaihtoehtoa). Itselläni oli työsuhde autona viimeksi Cadillac Escalade Vortecin V8:lla. Escalade ei ole jenkeissä mikään ökyauto, se on vain kohtuullisen hyvin toimeentulevan palkansaajan auto, jonka perhe ja kaikki tarvikkeet pitää saada matkaan, kun lähdetään viikonlopun viettoon. Tuollaiseen asiaan sitä pidetään järkivalintana. Caddy hörppii kaupunkiajoissa sellaista 20l/100km ja maantiellä sellaista 14l/100km. Jos jenkki haluaa pienentää päästöjä niin Escaladen saa flexifuel -versiona, mutta silti V8. Kulutuksen osalta ei ole niin merkitystä, koska bensa on halpaa. Joissain V8:ssa on sylintereiden lepuutustoiminto (joka on vissiin saatu toimimaan, Cadillac toi sen joskus 80-luvulla) ja sitten on isot hybridit. Toinen myynnillisesti tärkeä seikka olisi, että auto olisi tehty Jenkeissä, sillä myydään. Made in China ei ole mikään myyntivaltti, Made in Sweden olisi parempi.
Kun EU -alueen myynti XC90 osalta ei ole kuitenkaan suurta vaan päämarkkinat on jenkeissä, olisi luullut että Volvo olisi huomioinut markkinoiden toiveet sen suhteen. Volvollahan on laatumaine jenkeissä, toivottavasti se säilyy. Ja se joka ostaa Toyota Priuksen ei varmasti edes vilkaise möhkö-Volvoa vaikka se olisi pienempi päästöinen.
JEV2:
Ford ainakin panostaa tilavuuden pienentämiseen isossakin luokassa, eikä se ole yksin.
http://www.equipmentworld.com/displacement-replacement-how-the-2015-f-150s-2-7l-ecoboost-packs-v8-power-into-a-v6-frame/
Ajattelija2013:
No nyt selvisi, mistä kenkäsi puristaa. Lyhyen valonpilkahduksen jälkeen päätit sitten vajota taas valehteluun. Pistetäänpä tässä heti ensialkuun julki se, mitä väitin ja mitä en väittänyt:
Älä viitsi höpistä omiasi. En tuomitse enkä kiitä niitä ennen kuin näen jotain "hieman" syvällisempää informaatiota kuin pari hyvin yleisluontoista lausetta. Tuokin pitäisi lukea aika hemmetin selkeästi aikaisemmissa kirjoituksissani. Kysymys kuuluukin, että mikä ihmeen hinku sinulla on tarve muutella kirjoituksiani jatkuvasti?
Tuo linkittämäsi "testi" oli joku pikainen koeajo, jossa moottori mainittiin parissa lauseessa. Tuollaisen perusteella en ala vetämään mitään johtopäätöksiä mistään moottorista. Mutta koska sinä haluat haastaa riitaa ja leimata osaa kirjoittajista, niin koska en ylistänyt Volvon moottoria ilman mitään tietoa, niin kyllähän minun täytyy olla täysin asenteellinen. Vähän aikaa jo näytti siltä, että kykenet asialliseen kirjoitteluun, mutta sitä kesti vain hetki. Nyt menit takaisin rakkaimpiin aiheisiisi eli valheet ja autoista kirjoittavien leimaaminen. Joskus lapsena olisin ehkä jaksanut köydä noita sun rakastamia foorumisotia, mutta nyt tuollainen ainoastaan tympäisee. Kyllä tää on nyt nähty. Ainoastaan se jää harmittamaan, etten lopettanut valheidesi oikomista jo aikaisemmin.
A-utoilija:
En lähde arvuuttelemaan sijoituksia. Kuten testeissä yleensä käy makuasiat ratkaisevat, pienillä marginaaleilla erimerkkisten autojen järjestyksen kun testin pisteitä ynnäillään. Tulosten vaihtelu eri testeissä eroaa toisistaan monesti mitä painotetaan ja pidetään tärkeänä. Suomen oloissa auton lämpiävyys on tärkeää ja siinä esimerkiksi omallakin kokemuksella aina todennut että BMW on ollut oikea valinta. Vilua ei BMW:ssä tarvitse nähdä (kokea).
Lähdit peesaamaan Derrick nimimerkkiä vaikka tiedät miten tuo käyttäytyy ja usein myös tahallaan provosoi ja trollaa.