Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
1101113151621
  • A-utoilija:

    Experience:

    Logo muuttuu XC90 myötä, jos et asiaa vielä tiennyt.
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288731095516.html




    OK,kysymys olikin: miksi xc90-ratissa on väärä logo? Ja ristiriita maskin kanssa? Asiakysymys...



    PS: Kysymys oli Ajattelijaxxxx:lle, mutta a-utoilijan vastaus tuli ajattelijaxxxx nopeudella..hmmm ??

      
  • Ajattelija2013:

    Ketää oikeasti kiinnostaa, mihin suuntaan Volvon nuoli sojottaa? :weary:




    Samalla periaatteella BMW:n logon siniset värit voisi vaihtaa punaisiksi? Lainatakseni, ketä oikeasti kiinnostaa "millainen on Volvon logo"?





      
  • A-utoilija:

    Experience:
    A-utoilija:
    Experience:

    Logo muuttuu XC90 myötä, jos et asiaa vielä tiennyt.
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288731095516.html


    OK,kysymys olikin: miksi xc90-ratissa on väärä logo? Ja ristiriita maskin kanssa? Asiakysymys...

    PS: Kysymys oli Ajattelijaxxxx:lle, mutta a-utoilijan vastaus tuli ajattelijaxxxx nopeudella..hmmm ??


    Mitähän taas ajat takaa?
    Kerro ihmeessä mikä ero noilla on:

    Ratti:
    http://www.km77.com/fotos/Volvo/XC90_2015/Volvo-XC90_2015-Gama_XC90-R_Design-Todo_terreno-Interior-Salpicadero-5_puertas-201410220007.html?modelId=2618&modelVersionId=4914&photoType=2&order=2&division=version&galleryLimit=99&galleryBackLimit=8

    Maski:
    http://www.km77.com/fotos/Volvo/XC90_2015/Volvo-XC90_2015-T6-First_Edition-Todo_terreno-Onyx_Black_Metallic-Exterior-Frontal-5_puertas-201408270018.html?modelId=2618&finishId=3978&photoType=1&order=2&division=acabado&galleryLimit=99&galleryBackLimit=8




    Huomaa nuolen suunta, ratissa 1.30 ja maskissa 2.15. Jos firmalla on logo, niin sen pitäisi olla sama joka paikassa...

      
  • Experience:


    Huomaa nuolen suunta, ratissa 1.30 ja maskissa 2.15. Jos firmalla on logo, niin sen pitäisi olla sama joka paikassa...




    Tuon täytyy olla trollausurasi huipennus, kun noin mahtavan havainnon olet tehnyt.



      
  • Huomaa nuolen suunta, ratissa 1.30 ja maskissa 2.15. Jos firmalla on logo, niin sen pitäisi olla sama joka paikassa...




    Experience ylittää jo Jullenkin näillä jutuillaan. Yritä hyvä mies jaksaa, Volvon logosta huolimatta. :hug:

      
  • Se joka toista rölliksi väittää...



    Sanoin vain oman vaatimattoman mielipiteeni ilman tarvetta alkaa niistä sen enempiä kinaamaan. Haluaisin kyllä pitää Volvosta edelleen ja toivon että pysyvät pystyssä ja omia perinteitä kunnioittaen.

      
  • Nostetaanpas tämä lähes "klassikoksi" muodostunut ketju taas kärkeen. :) Hyvin näyttää Volvon XC90 tekevän kauppansa. Ilmeisesti myyntiä rajoittaa edelleen se, että autoa ei pystytä valmistamaan tarpeeksi.

    http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/11/24/volvo-kaytti-viimeisen-mahdollisuutensa-nain-kavi/201515513/304

      
  • Ajettu on ja sanoisin, että hieno, ja kulkee aivan simona - kyseessä ensiesittelymalli Hybridinä. Kaverille tulossa työsuhdeautoksi ja sai sellaisen koeajoon viikonlopuksi. Kulutuksesta en tiedä mutta ainakin kulkupuoli on kunnossa. V 8-ääni puuttuu mutta niin se puuttuu monesta muustakin autosta suomessa.

      
  • Ajettu on ja sanoisin, että hieno, ja kulkee aivan simona - kyseessä ensiesittelymalli Hybridinä. Kaverille tulossa työsuhdeautoksi ja sai sellaisen koeajoon viikonlopuksi. Kulutuksesta en tiedä mutta ainakin kulkupuoli on kunnossa. V 8-ääni puuttuu mutta niin se puuttuu monesta muustakin autosta suomessa.

      
  • "V 8-ääni puuttuu" ei voi olla totta, eihän sillä kehtaa käydä sukulaisilla kylässä.?

      
  • Kesällä tuli ajettu diesel ja bensakoneiset vaihtoehdot ja nyt vihdoin viimein pääsin kokeilemaan T8 hybridiä. Tosin lyhyesti vaan esittelytilaisuudessa. Kaikki autot olivat Inscripition-malleja. Todella mukavia ja viihtyisiä. Diesel oli rautajousin ja sen koin turhan kovaksi eli mukavuutta arvostavan kannattaa satsata ilmajousiin. Ilman sähköavustustakin nuo 2-litraisen koneet kuljettavat autoa ihan riittävän ripeästi vaikka fiilis kovissa kiihdytyksissä onkin "karhea" johtuen äänimaailmasta. Kone kuulostaa rasitetulta ja sitähän se onkin. Normaaliajossa tuota ei huomaa vaan meno on rauhallisen helppoa. Hybridillä sähkökäyttö antaa lisää rauhallisuuden tunnetta, niin tasainen ja hiljainen on meno. Kaupunkiliikenteessä pysyy mukana pelkän sähkömoottorin avulla. Ripeät kiihdytykset Power-tilassa ovat eleettömiä. Ainoastaan kickdownissa huomaa vaihteiston pitkän viiveen ennen kuin alkaa tapahtua. Esittelijä kertoi ajaneensa Helsingistä Joensuuhun keskikulutuksella 8.5L. V8 korvaajaksi riittää hyvin vaikka fiilis ei olekaan samaa luokkaa. Verrokkini remmiahdetun V8+ZF:n voimantuotto ja toiminta vie voiton I4+Aisin+sähkömoottorista, tosin painoakin sillä on puoli tonnia vähemmän.

    Autona XC90 Inscription on todella upea eikä sen tarvitse hävetä edes Range Roverin rinnalla. Mukavuus, viihtyisyys ja turvallisuus huippuluokkaa. Eikä hintakaan luokassaan "paha" ja ainakin Santaderin All-In-One antaa parhaan hyvityshinnan eli kohtuullisilla kk-erillä saatavissa verrattuna kilpailijoihin.

      
  • Mielenkiintoisia testejä ulkomaisissa lehdissä.

    Car lehdessä Audi Q7 tdi 272 hv, Lexus RX 450 hybrid ja Volvo XC90 T8 plugin hybrid. Lexus voitii niukasti, Volvo kakkonen ja Audi hävisi selkeästi ollen kolmonen.

    Tosin tässäkin testissä näkyy juuri se, miksi itse arvostan suomalaisten (ja esim saksalaisten) julkaisujen testejä. Suomessa tehdään mittauksia ja arvostellaan selkeästi pisteillä eri osa-alueita, joita voidaan joko täysin yksiselitteisesti mitata, tai ainakin melko yksiselitteisesti arvioida (esim maantieajo). Näistä piesteistä ja arvotuksista aina urputetaan, mutta tosiasiassa jokainen voi arvottaa testin haluamallaan tavalla. Car lehden testissä lähes suurin osa asioista arvioidaan fiilispohjalta ja perstuntumalta, eikä lukijalle ole kovin selkeää, miksi jokin auto voittaa tai häviää, ja koko testi tuntuu ratkeavan lähinnä fiilispohjalta. Nopeasti lukaistuna en oikein tiedä mikä Lexuksessa oli hyvää, muuta kuin se, että testaaja vain tykkäsi siitä, eikä itselläni ole mitään mahdollisuutta arvioida, mistä autosta itse mahdollisesti eniten pitäisin.

    Täytyy sanoa Lexuksesta, että en tiedä mitä mieltä olen muotoilusta, mutta pisteet siitä, että ainakin se erottuu muista "premium-maastureista". Sisustuksesta en kyllä pidä yhtään, vaikka testaaja siitä pitikin ehkä yllättäen jopa eniten. Liikaa nappuloita ja liian sekavaa, mutta makuasiahan tuo on.

    Toisessa lehdessä (AutoCar) oli BMW X5 hybrid ja Volvo XC90 T8. Tässä testissä Volvo käytännössä murskasi Bemarin, ollen lähes kaikessa Bemaria parempi. Parempi ajettavuus, pienempi kulutus, selvästi parempi suorituskyky, hienompi sisustus, jne.

    Itseäni näissä testeissä kiinnosti eniten T8:n voimalinja, joka näidenkin testien perusteella näyttäisi olevan todella loistava hintaisekseen esimerkiksi S/V90:n keulalle.

      
  • En muista mihin ketjuun Tomppa kirjoitti jo aikaisemmin kokemuksia T8:sta, mutta onko nyt pidemmän käytön jälkeen jotain uutta kerrottavaa voimalinjaan liittyen?

      
  • XC90 myy edelleen hyvin. Huhtikuussa XC90 myi jenkeissä hieman yli 3000 kpl, kun Audi Q7 myi "vain" vajaa 2500 kpl. Hyvin näyttää kauppa käyvän jopa jenkeissä ilman V6 ja V8 moottoreitakin, toisin kuin palstan asiantuntijat "tiesivät".

    Itse olisin pitänyt kohtuullisena onnistumisena, jos Volvo olisi myynyt jenkeissä vaikka puolet uuden Q7:n myyntimääristä, enkä olisi itsekään uskonut, että Volvo myy enemmän kuin Q7.

      
  • Jenkeissä muuten Volvo XC90 PHEVin myynti sen sijaan on hyytynyt oudosti. Huhtikuussa meni kaupaksi enää 150 kpl (vs. tammikuun 226 kpl), kun esim. BMW X5 40e:n vastaava luku oli 655 kpl (vs. 181 kpl), monista muista merkeistä puhumattakaan. Mistähän moinen mahtaa johtua?

    http://insideevs.com/april-2016-plug-electric-vehicle-sales-report-card/

      
  • Paha sanoa. Mistä noista ostajista tietää...

    Jospa siellä on alkanut joku oman maan SUV kiinnostamaan kannatuksen vuoksi? Joku hyvä kamppis, jossa saa kesäksi retkiastiaston mukaan tms?

    Tai "2000$ varusteluetu kevään aikana"? "Nyt korkotarjous 100 nopeimmalle"?

    Ehkä ne jenkit alkaa miettiä, että jospa pienempikin auto riittäisi?

      
  • Suomessakin mielenkiintoisia käänteitä, Volvo jauhaa tuolla XC60:llä vahvasti, syynä osin että vanhaa V70 korvataan tuolla mallilla. Myös huokea pirkka-hinta houkuttaa. Isoimmassa luokassa Mersu GLE nousee kovaa. XC90 taas näyttää hiipuvan, ehkä ne vanhat papat saivat vaihdettua 2003-malliset XC90 uusiin. BMW taas hiipuu X5:n kanssa, taidetaan jo odottaa seuraavaa generaatiota? Mutta X1 huimassa vauhdissa, 320 kpl tänä vuonna. Samoin X3 myy hyvin, 182 kpl. Tässä tarkemmin 2016 tähän asti:

    Audi Q3: 170
    BMW X1: 320
    MB GLA: 65

    Audi Q5: 150
    BMW X3/4: 182
    MB GLC:123
    Volvo XC60: 533

    Audi Q7: 101
    BMW X5: 77
    MB GLE: 101
    Volvo XC90: 233

      
  • Olisiko tuo "työkonemainen look" syynä sille ettei BMW X5 oikein myy ? Muotoilulla on suuri merkitys auton ostopäätökseen. Tässä luokassa ei auto saa näyttää massiiviselta vanhalta Land Roverilta, vaan linjojen tulee olla sulavat. Vähän samaa "työkonelookia" on Audi Q7:n kohdalla. Olen myös katsellut uutta Audi Q5:ta, ja kauhukseni huomasin että se noudattaa Audi Q7:n linjoja. Vanha Q5 näytti hyvältä, mutta nyt on menty muotoilussa selvää takapakkia. Itse saattaisin auton valinnassa päätyä Volvo XC 90:een ihan fiilispohjalta tuon melko linjakkaan muotoilun osalta.

      
  • Eivätkö nuo kaikki tuon luokan autot ole melkoisia möhköfantteja muotoilultaan? Infinity QX ja Lexus LX ne vasta epäsulavia ovatkin. Mersun G-Klasse on tietenkin täysin omassa luokassaan, mutta sotilasajoneuvon kantikkaan muotoilunsa turvin G-Klasse on säilynyt hämmästyttävän pitkään tuotannossa.

      
  • Mersu GLC ainakin on hyvin muotoiltu, tosin se on pienempi kuin nyt puheena olevat autot. Olisiko niin että yksinkertaisuus on hyvästä muotoilussa. Hyvin muotoiltu on myös Jaguar F-Pace.

    G - klassen ja vaikkapa Land Cruiserin käyttötarkoitus lienee ainakin osaksi maastoajo joten ne kai voivatkin olla vähän enemmän rumiluksen luontoisia, eivätkä ne välttämättä kilpaile ns. premiumsuvien kanssa.

      
  • Mersun ikinuori G-sarjan kanttilaatikko lienee pysynyt markkinoilla ulkonäöstään huolimatta, eikä sen vuoksi?

    Muiden autonvalintakriteerit eivät ole minulta pois, mutta silti on yllättävää kuulla, että näitä liiterin kokoisia joku ostaa ulkonäön vuoksi? Minusta niillä ON ehdottomat ylivoimaisetkin puolensa, eikä sen listan kärjen lähelläkään ole ulkonäkö. G-sarjaa

      
  • Mersun ikinuori G-sarjan kanttilaatikko lienee pysynyt markkinoilla ulkonäöstään huolimatta, eikä sen vuoksi?

    Muiden autonvalintakriteerit eivät ole minulta pois, mutta silti on yllättävää kuulla, että näitä liiterin kokoisia joku ostaa ulkonäön vuoksi? Isoilla maastureilla, katu- tai oikeilla maastureilla, ON ehdottomasti hyvät tai suorastaan ylivoimaiset puolensa, eikä ulkonäöllä ole niiden kanssa mitään tekemistä.

      
  • G-Klassen käyttötarkoitus oli joskus ikuisuus sitten maastoajo, mutta nykyisin ne myydään suurkaupunkien rikkaille. Nämä "normaalit" premium-SUVit myydään paljon halvemmalla kilohinnalla. Harva bisnes on niin tuottoisaa, että kuvaan sopii työkalu, jonka hinta on kuusinumeroinen ja joka tuhoaa bensaa 20 litraa satkulle.

    Itse kyllä väitän, että persoonallinen ulkonäkö on iso osa G-Klassen menestystä. Kyseessä on kuitenkin varsin kallis turhake, joka ostetaan pitkälti fiilispohjalta.

      
  • En lähde arvailemaan Geen ostajien motiiveja, kun en ole itse kohderyhmää. Mutta varmaan hinta ja käyttökustannukset rajaa ostajia erittäin tehokkaasti?

    Ostajien kotiosoitteesta riippumatta G silti oikeasti on sitä miltä se näyttääkin.

      
  • Joo machoilevalta luksusturhakkeeltahan tuo G näyttääkin. Renkaatkin noissa ovat sellaisia, ettei niillä ole mitään asiaa asfalttiviidakon ulkopuolelle.

      
  • Minun silmääni isot maasturinnäköiset näyttävät maastureilta. G on niiden joukossa poikkeus, koska se myös oikeasti on maasturi.

    En tiedä millä G-sarjaan vaadittavan rahasumman autoonsa kuluttavat perustelevat ostoksensa, mutta minua kiinnostaakin näissä vertailuissa lähinnä autojen erot.

      
  • Nyt voidaan jo julistaa, että Volvo XC90 lyö myyntiluvuillaan ällikällä kaikki. Toukokuussa XC90 on myynyt enemmän, kuin yksikään saksalainen premiumkilpailija USA:n markkinoilla. XC90 on myynyt yli kaksi kertaa niin paljon kuin Audi Q7 ja myös n. 50 % enemmän kuin X5 ja GLE.

    Volvo siis myi USA:ssa yli 6700 kpl XC90:stä toukokuussa, jossa on huomattava kasvu myös aikaisempiin kuukausiin. Tästä päätellen tähän asti autoa ei ehkä olla pystytty toimittamaan niin paljon kuin autoja on tilattu.

    USA:n piti nimenomaan olla se markkina, jossa neloskoneella ei voi pärjätä. Jostain syystä ketjun alkupään kaikkitietävät suunsoittajat eivät ole vähään aikaan kommentoineet mitään. Aikaisemmin asiaa ja mielipidettä kyllä riitti. Mistäköhän johtuu?

      
  • Enpä itse osaa sanoa, onko mikä merkitys jenkkimarkkinoilla tuolla koneella. Mutta ennemminkin tulee mieleen että onko jo tässä vaiheessa suurta syytä riemunkiljahduksiin menestyksestä kun auto on markkinoilla aika uusi. Katsotaan parin- kolmen vuoden päästä asiaa ja julistetaan voittaja. Itse toivon Volvolle menestystä, vaikka nämä nykyiset mallit ei minua puhuttele. Hyvä kuitenkin kun on vaihtoehto saksalaisille. Miten muuten jenkkilässä Lexus hybridin kanssa; kuinka sen kauppa käy tuossa luokassa?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit