Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
1111214161721
  • Volvo on siis lyönyt itsensä läpi USA:n vaativilla markkinoilla ainakin hetkellisesti, kuten vernon hyvin tuossa yllä tokaisi. Ajattelija2015 ylistämä Volvo XC90 on siis BMW X5:n kovin haastaja ja on toki makuasia kummasta pitää enemmän. On huomioitavaa, että Volvon puutteellinen moottorivalikoima riittää USA:n markkinoilla. Oman ajattelun muututtua nelivedon suuntaan voisi BMW X5 olla itselleni kokeilun arvoinen vaihtoehto jos ei BMW 5-sarjasta löydy mitään mielenkiintoista tarpeeni täyttävää menopeliä.

    http://www.autotrader.com/car-reviews/2016-volvo-xc90-vs-2016-bmw-x5-which-is-better-245294

    Audi Q7 (SQ7) taitaa olla ulkona kuvioista se kun ei pysy edes Audin omien testaajien käsissä, kuten tämä video hyvin osoittaa.

      
  • Sen verran meni suunsoittaja-narsisti WhatCar/Experiencen ennustukset taas pieleen että hän voisi jatkossa lupautua syömään hatullisen paskaa jokaisesta aloittamastaan aiheettomasta keskusteluketjusta.

      
  • On XC90 ollut jo useita kuukausia yhtä uuden Q7:n edellä myynnissä, joten mistään muutamasta yksittäisestä kuukaudesta ei ole kyse. Ja kuten totesin, olisiko myynti ehkä ollut jopa kovempaa, mikäli autoa olisi saatu toimitettua enemmän. Toukokuussa myyntimäärä siis syystä tai toisesta lähes tuplaantui aikaisempaan verrattuna. En tosin tiedä, onko esimerkiksi jenkeissä tullut uusia vaihtehtoja saataville.

    Tractest, älä taas kerran tee itsestäsi pelleä. Autoilla ajetaan ulos niin amatöörien kuin ammattilaistenkin toimesta, kun äärirajoilla mennään.

    Q7 ei ole pärjännyt Volvolle uskoakseni tasan yhdestä syystä ja syy on surkea muotoilu. Q7 on lähes kaikissa testeissä kehuttu markkinoiden parhaaksi katumaasturiksi luokassaan, mutta se on niin susiruma, että se ei mene kaupaksi niin hyvin kuin voisi. Muotoilu alkaa olla Audille jo todellinen rasite. Ulkomaisillakin palstoilla on aika paljon mielipiteitä siitä, että ihmiset ovat kyllästyneet tylsiin Audeihin.

      
  • Miten tämä minuun liittyy jos Audista loppuu ajo-ominaisuudet kesken kaiken? Laita viestiä Audin suuntaan siellä ne ongelmat on. Tuossa SQ7 videossa ei suinkaan mennä äärirajoilla.

    BMW X5M videolla mennään äärirajoilla ja silti pysytään radalla.

      
  • Kyllähän sitä moottoriradalla, mutta minun BMW ei millään meinannut hyväksyä Suomen uraisia teitä.

      
  • Iso BMW ei noihin kansanautojen tekemiin uriin sovi. Raideleveys on sellainen, että on viisasta ajaa urien vieressä lähellä reunaviivaa näin ajellessa en ole urista joutunut kärsimään. Hulluahan se on autoa urissa ajaa luulisi sen tyhmemmänkin tajuavan ilman ohjeita. Joskus tulee mieleen, kun katselee tuota menoa uraisilla teillä. Niin joku helvetin pakottava tarve on se, että suuri osa autoilijoista ajaa urissa se on kai niin nautinnollista vaikka mikään auto ei ole tehty urissa ajoa varten.

    Suomessa tuskin päästään koskaan tilanteeseen, että uraisia teitä ei olisi. Nastarenkaat pitävät siitä huolen ja tietenkin teiden kunnossapito, joka on ollut retuperällä liian pitkään. Kunnostustarve on aivan julmettu ajaa enää kiinni. Teiden perusteella arvioituna Suomi on helvetin köyhä maa ei uskoisi, mutta näin vaan on.

      
  • Olipa BMW iso tai pieni, niin se on kilpailijoitaan herkempi vetelemään urissa.

    Eipä se nyt niin iso uutinen ole, jos ison katumaasturin ajo-ominaisuudet loppuvat radalla kesken. Eihän tuollainen tankki mikään rata-auto ikinä voi olla. Se on kuitenkin aivan kamalaa, että BMW-fanipoikien ihannoiman M3:n ajo-ominaisuudet ovat aivan yhtä surkeat kuin Audin katumaasturin. Tuon M3:n pitäisi olla yksi parhaista Bemareista radalle, mutta niin vaan sekin hakeutuu kaiteeseen ja vieläpä ammattilaisen ohjastamana. Tuo ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin sitä, että M3 on täysi paska ajettavuudeltaan ja lähes kaikki muut Bemarit ovat vielä tuotakin paskempia - jos vain mahdollista.
    http://gtspirit.com/wp-content/uploads/2013/09/gtspirit-m3-ring-crashdamage.jpg

    Tuota taustaa vasten ei ole mikään yllätys, että 2-sarjalainen on niin huono, ettei sitä pysty pitämään hallinassa moottoritiellä edes ammattilainen.
    http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2013/06/BMW-2-Series-prototype-crash-autobahn-2.jpg

    No joo, leikki sikseen. Kyllähän nuo Bemarit ovat hyviä ajo-ominaisuuksiltaan, mutta tracktestin epä-älyllinen trollaaminen ei ole pelkästään lapsellista vaan hakee myös typeryydessään vertaistaan koko internetissä.

      
  • Johtuisiko urautuminen siitä että kansanautojen luontevat ajolinjat menee niin.

      
  • NHB koville ottaa taas. Lapsellisuudessa kukaan ei vedä sinulle vertoja. Olet ainutlaatuinen tapaus. VW-konserni on niin rakas, että järkesi sumenee välillä aivan totaalisesti, kuin pahaisella trollilla. Taidat vetää aineita tai juot ilmeisesti rankasti. Trollia ei saisi ruokkia joten antaa olla sanot aina kuitenkin sen viimeisen sanan, kuten arvata saattaa.

    Quu älä ota tätä liian tosissasi, keskustelu avartaa jos ei muuta.

      
  • Tuo sun idioottimainen ulosanti ainoastaan naurattaa. Kovilla tässä ovat ainoastaan nauruhermot. Jatka toki samaan malliin ja sönkötä lisää säkenöivän oivaltavia päätelmiäsi autojen ajo-ominaisuuksien ja testiautojen kolareiden yhteydestä. Noiden viiltävän terävien analyysien lukeminen on niin hyvää viihdettä, ettei tässä ole mitään tarvetta etsiä viihdettä päihteistä.

      
  • "Quu älä ota tätä liian tosissasi, keskustelu avartaa jos ei muuta."

    Minun käsitykseni autoista on avartunut usean automerin kokemuksella aina tarpeen mukaan. Mitään erityisiä tunteita ei ole mihinkään automerkkiin, kaikki on ollut valtion lypsämiä peltikasoja ja se jatkuu ja jatkuu, lypsäminen meinaan.

      
  • "Minun käsitykseni autoista on avartunut usean automerin kokemuksella aina tarpeen mukaan. Mitään erityisiä tunteita ei ole mihinkään automerkkiin, kaikki on ollut valtion lypsämiä peltikasoja ja se jatkuu ja jatkuu, lypsäminen meinaan."

    Omat kokemukseni useammasta merkistä ajoittuvat ajokortin ajamisen jälkeisiin vuosiin. Noin neljä vuotta kaikkiaan autot vaihtui ja kokemuksia tuli Toyotasta, Mazdasta, Saabista, MB:stä, ja Audista. ja muutamasta jenkistä autojen järjestys tässä ei ole aikajanassa. Kokemukset pääsääntöisesti eroista huolimatta positiivisia mitään erityisesti nostamatta esiin.

    Ensimmäinen BMW tuli 1986. Näin jälkikäteen ajateltuna täällä keskusteluissa ei ymmärrystä saa jos ajaa 30 vuotta samalla merkillä. Muuttuu joidenkin silmissä hulluksi fanaatikoksi vaikka kokemus on ollut pelkästään myönteinen ja kokemuksista olen yrittänyt kertoa ilman tunnetta. On käsittämätöntä, että vedetään ihmisestä pitkälle meneviä päätelmiä tuntematta toista muuten, kuin netin ja keskustelun välityksellä.

    Kokemusten puute muista merkeistä korvautuu lukemalla eri merkkien kehityksestä ja uusista autoista ja tietenkin merkkien tyyppivioista joita löytyy jokaisen merkin kohdalla täydellistä autoa, kun ei vielä mikään valmistaja ole pystynyt valmistamaan. Pitkä kokemus BMW merkistä on kuitenkin vahvistanut käsitystä oikeasta valinnasta sillä kokemukset ovat olleet positiivisia ja mukavia ajamisen iloa siis. Ja matka jatkuu seuraavaksi neliveto BMW on sitten taas uusi kokemus jota odotan innolla muuten asiat on koettu pitkällä taipaleella onnistuneesti ja hyvät fiilikset päälimmäisenä mielessä.

    Tunteet kuuluvat autoiluun vahvasti se asia on tullut selväksi näissä keskusteluissa ja eri merkkien kohdalla on suurta vaihtelua. Toyota, Volkswagen, Volvo, Audi merkeillä on vahvasti tunteella olevat fanaatikot joka tulevat vahvasti esille muutaman keskustelijan toimesta siitä ei jää mitään epäilystä. Onneksi muutamat keskustelijat ovat luopuneet fanaattisuudesta lähes kokonaan ja keskustelu näiden kanssa on maltillista ja fiksua. Maltillisia keskustelijoita saisi olla enemmän autojahan nämä kaikki vain ovat. Ajattelija2015 on ehkä erikoisin tapaus Kehuu uusia Volvoja, mutta tuskin vaihtaa koskaan Audia mihinkään muuhun merkkiin. Audin muotoilun haukkuminen on ollut pitkään lempiaiheita, mutta BMW on jäänyt kokonaan ilman mainintaa monessa yhteydessä jo pidemmän aikaa. Mistä se taas kertoo arvostuksen puutteesta ehkä eniten näin ainakin luulen, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

    Haukkuminen mihin yksi fanaatikko syyllistyy usein on erittäin vastemielistä. Pitkä tauko keskittyen näihin muihin foorumeihin olisi luullut tekevän kyseiselle fanatikolle hyvää kuten aluksi tuntui olikin pelkkää luuloa. Sama vanha VW-konserni fanaatikko siellä on edelleen joka pilaa täällä keskustelut jos vaan joku lähtee keskustelu ja ivaamis maratoniin mukaan. Arvostusta ei tule pelkää haukkumista. Fiksua keskustelua ei saa mitenkään aikaiseksi koska asenne on aina se, että olet lähtökohtaisesti täysi idiootti kuten tämä asian lopuksi ilmaisee, kun tunteet vievät tyyppiä kuin huume narkkaria. Ikävää mutta täyttä totta joka toistuu melkein jokaisessa keskustelussa missä tämä kyseinen narsisti on mukana. Täysin toivoton tapaus.

    Mietin tarkoin jatkoa täällä. Onneksi on myös fiksuja ihmisiä keskusteluissa mukana jotka antavat arvoa muiden mielipiteille ja eivät syyllisty milloinkaan toisen aliarvioimiseen vaan kunnioittavat kaikkien mielipiteitä. Virheitä tekee jokainen kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta koitetaan keskustella jatkossa sivistyneemmin eihän tästä toisesta ääripäästä nauti kukaan muu kuin täysin samanlainen yksilö.

      
  • Kuinkahan mones kerta: Autoja ne vaan ovat!
    (paitsi Bemari, jumalani)

      
  • Olen aina pitänyt tracktestiä melko yksinkertaisena, mutta nämä viimeisimmät vuodatukset vetävät kyllä sanattomaksi.

      
  • Jore44 BMW on vain auto aivan siinä missä nämä alituiseen mainitut muutkin merkit.

    Ajattelija2015 valitsit sitten sen helpoimman linjan ja menit solvauksen kautta samalle tasolle, kuin suoli24 pahimmat trollit. Tässä se taitaa tämän palstan taso olla nykyisin, tunteiden vallassaa rypevät solvaajat panevat parastaan kukin kykyjensä mukaan.

    En ymmärrä miten Ajattelija2015 olet vajonnut näin alas voisin solvata sinua samoin, mutta en alennu samalle tasolle. Tätä et tule näkemään vaikka kuinka provosoisit. On pakko kysyä nautitko ajattelija2015 tästä mitä viimeksi kirjoitit? Minusta tämä on ala-arvoista ja alatyylisintä mitä voi olla. Tämä kertoo hyvin minkälaisia ihmisiä netissä meuhkaa, kun omat asiat mättää puretaan kaikki paska muihin.

      
  • Ajattelija2015 tuot esiin kaikenlaisia väitteitä, mutta missä fakta? Väität: "Ulkomaisillakin palstoilla on aika paljon mielipiteitä siitä, että ihmiset ovat kyllästyneet tylsiin Audeihin." Mikä on lähde? Kun puhut myyntimääristä, laita linkki mistä luvut löytyvät. Samoin puhutko Euroopan, jenkkien vai pienen Suomen määristä. Eli voitko laittaa linkit myyntimääriin nyt heti.

      
  • Nimimerkki WhatCar on sama henkilö kuin tämän ketjun aloittaja Experience. What Car/Experience on aloittanut kirjoittelun tälle palstalle viimeistään 15.7.2007 otsikolla "Volvo myydään Kiinaan" (nimimerkillä XWD) ja sama paskanjauhanta on jatkunut tähän päivään saakka. Vaikka nimimerkit ovat vaihtuneet. Eipä ole kirjoittelu kovinkaan hyvää mainosta nimimerkin takana olevan henkilön henkisestä tasosta, lähinnä tulee mieleen joku entinen koulukiusaaja.

    http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&thread=1459099

    Näyte kirjoitustyylistä 15.7.2007:

    "Onko Volvolle käymässä samoin kuin kävi Roverille, eli myydään Kiinaan ? Ford on nyt tehnyt päätöksen, että Vovlosta hankkiudutaan eroon. Jos suunta on Kiina, niin todennäköistä lienee, että Volvot tullaan myös ennen pitkää valmistamaan Kiinan liukuhihnoilla."

    Tämän ketjun puheet pirkka-hinnoista jne. viimeistään paljastivat tämän henkilön samaksi. Ja tosiaan niin autoista kiinnostuneet ovat keskimäärin aika yksinkertaisia.

      
  • mrse: " Ja tosiaan niin autoista kiinnostuneet ovat keskimäärin aika yksinkertaisia."

    Jopas on yleistyksiä. Ketkään tuntemistani autoista kiinnostuneista autoharrastajista eivät ole yksinkertaisia. Jos ihmisiä ruvetaan yleisesti arvioimaan sen perusteella mistä on kiinnostunut mennään yleistyksissä metsään niin että raikaa. Ajattelija2015 on nälvinyt minua kaiken aikaa, kun en ole hänen kanssaan asioista samaa mieltä ja ajelen hänen suuresti vihaamalla BMW:llä. BMW:stä ei saisi mainita mitään saatikka kehua millään lailla. Helvetti on irti saman tien, kun kolme kirjainta edes mainitaan. On se kumma, kun näin pienillä asioilla saa jotkut täysin sekoamaan ja solvaus alkaa ja etenee muihin itseään älykkäänä pitäviin. On tämä kerrassaan hupaisaa, että toiset ylentää itsensä lytäten toiset maanrakoon pelkkien mielipiteiden tähren.

    mrse sinä solvaat estottomasti WhatCaria, kun hän kritisoi Volvoa ja kertoo mielipiteensä siitä, onko tämä sinusta oikein? Kaikilla on mielipiteenvapaus miellytti se sitten tai ei.

      
  • WhatCar, googlen avulla löytää merkkien mallikohtaiset myyntiluvut erittäin helposti. Ja kyseessä USAn myyntiluvut, kuten olen kirjoittanut. Miten tämä voi olla epäselvää?

      
  • Minä en nyt kyllä ymmärrä onko tuo BMW rakkaus enää normaalia? Minä vaan kerroin ettei MINULLA ole mitään erityisiä tunteita mitään automerkkiä kohtaan.

      
  • Olen aina luullut, että BMW M5 on täydellinen ajettavuudeltaan eikä sitä täydellisyyttä mikään muu auto voi saavuttaa - BMW M6:tta lukuunottamatta. Nyt uskoni on kuitenkin kovilla, koska luin, etteivät nuo autot pysy edes BMW:n omien testaajien ja BMW:n ´Ring taksin kuljettajan hyppysissä. Kaikkihan tietävät, että jos testaajat kolaroivat auton, niin tuo auto on ala-arvoinen ajettavuudeltaan. Tuskaani pahentaa vielä se fakta, että BMW:n testaajat ovat kaikkein ahkerimpia kolaroimaan autoja testeissään. Tässä AMS:n listassakin puolet tapauksista on jumalautojani!!!
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/erlkoenige-auf-abwegen-pleiten-pech-und-pannen-2779780.html

    Tässä radalta ulos vikuroinut M5:
    http://performancedrive.com.au/bmw-m5-ring-taxi-involved-high-speed-crash-nurburgring-2900/

    Tässä päreiksi mennyt M6:
    http://gtspirit.com/wp-content/uploads/2011/10/Erlkoenig-BMW-M6-Coup-fotoshowImage-6e543ac0-546490.jpg

    Tarkoittaako tämä nyt sitä, että M5 ja M6 ovat nyt ulkona kuvioista vai joudunko muuttamaan omia sääntöjäni siten, että jos automerkin nimi on kolmikirjaiminen, alkaa b-kirjaimella ja loppuu w-kirjaimeen, niin silloin se on aina parhautta riippumatta siitä, vaikka jokainen testaajien käyttämä auto puskisi itse itsensä suoraan kaiteisiin. Näin tosiuskovana tuo jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu minusta loogisimmalla.

      
  • Quu tule rohkeasti kaapista ulos vain sen jälkeen muut tietävät ketä ja mitä sinä rakastat. Minua se ei tosin kiinnosta oletko perverssi, homo vai hetero tai jotain siltä väliltä. Minulla on vaimo jota rakastan, BMW on vain auto jolla ajan jos se ei sinulle jostain syystä ole vielä valjennut. Ja jos vielä on jotain epäselvää kysy suoraan ja lopeta tuo naurettava vihjailu. Jos ihminen ajaa samalla merkillä vaikka 30 vuotta ei se muutu rakkaudeksi kyllä kohteet on ihan muut. Jottei huumori kokonaan katoaisi niin jokainen rakastakoon mitä hyvänsä vaikka naapurinsa aasia se ei minua liikuta pätkääkään.

      
  • NHB autoa ajaa ihminen ja ei ole varmuutta pysyyköö tietokoneella ohjattukaan auto radalla sillä on monta tekijää ja muuttujaa joka tuohon vaativaan suoritukseen vaikuttaa, kun mennään äärirajoilla. Tämän tiedämme molemmat tästäkin on vännetty moneen kertaan menemättä yksityiskohtiin sen tarkemmin. NHB miten tuo video jonka laitoin Audi Q7S:stä sai sinut noin hiiltymään on kyllä pakko kysyä? Olet postannut niin monta BMW videota sen jälkeen joita en kyllä ainuttakaan ole katsonut, että ihmetyttää suuresti suunnaton tuohtumus yhdestä ainoasta videosta. Ei pahalla.

      
  • Ajattelija 2015, "googlen avulla löytää merkkien mallikohtaiset myyntiluvut erittäin helposti. Ja kyseessä USAn myyntiluvut, kuten olen kirjoittanut. Miten tämä voi olla epäselvää?"

    Löydän merkkien myyntimäärät, mutta en mallikohtaisia tilastoja, voitko laittaa USA-linkin jakoon, kun se sinulla on?

      
  • Eikö WhatCarin pitäisi itse vastata näihin väittämiini yllä ?

    Eikä minkään tracktestin sijaiskärsijänä.

      
  • mrse, väittämiisi on vaikea ottaa kantaa muiden nm:en puolesta. Ja kuten mainitsin, on hinta/laatusuhde Volvossa kohdillaan. Volvon S/V90 voisi verrata hyvinkin Passattiin tai Superbiin. Hintaan nähden saa ison käyttöauton ja paljon varustelua. Ja kun hinta on sama, on Volvo noista varsin houkutteleva, olisi jopa oma valintani.

      
  • http://www.goodcarbadcar.net/2016/06/may-2016-ytd-usa-suv-crossover-sales-by-model.html

    Tässäpä näitä lukuja. Onhan se Volvo siellä jossakin premium-suvien keskikastissa uudella mallillaan. Vielä en ole oikein ymmärtänyt, että mitä hehkuttamisen arvoista tuossa Volvon myynnissä on. Ai niin, XC90 on siis joinakin kuukausina myynyt enemmän kuin Q7. Perinteisesti Jenkkilä on ollut huono markkina Audille ja yksi Volvon vahvimpia markkinoita. Samalla olisi syytä tajuta sekin, että Volvo kilpailee markkinoista hinnalla ja XC90 on hinnaltaan lähempänä Q5:ttä kuin Q7:ää. Lähtöhinnat ovat seuraavat:
    Q5 41 k$, XC90 44 k$ ja Q7 55 k$. Vähemmän yllättäen tuo on myös järjestys myyntiluvuissa.

      
  • NHB on toisaalta hyvä että testaajat ajavat Audien ja BMW:n testiversiot kaiteisiin jotta sillä autojen ostajat välttyisivät samalta kohtalolta. Edellyttäen tietysti etteivät vie autojaan kykyjensä ja fysiikan lakien rajoille. Eiköhän tämä ollut nyt tässä.

      
  • Kiitos NHB. Ja näinhän se menee, että jos väittää jotain myyntilukuja tai kuinka euroopassa kaikki itkee Audin ulkonääölle, on lähde myös laitettava peliin.

    Tämän tilaston mukaan toukokuussa myytiin seuraavasti:

    Audi Q5: 4736
    BMW X5: 4372 (+BMW X6: 712)
    Mercedes GLE: 4003
    Audi Q7: 2663
    Volvo XC90: 2467

    Nyt olisi kiva kuulla "Audi" Ajattelija2015 kommentit myyntilukuihin... Mihin tilastoihin omat väitteesi perustuvat, laitatko linkkiä?

      
  • Experiencelle tiedoksi. (Experience = WhatCar). Kumpaakin näitä nimimerkkiä yhdistää sama röyhkeä, ylimielinen ja muita kuin omia lempimerkkejä väheksyvä keskustelutyyli. Jossa omia mielipiteitä esitetään ehdottomina totuuksina.

    Volvo XC 90 koko vuoden myynti 13.323 autoa, Audi Q7 12.128 autoa. Pientä eroa on myyntiluvuissa.

    Vertailun vuoksi Lexus RX on koko vuonna myynyt 41.367 autoa.

    Tuossa muuten uusi Audi Q5 maskeerattuna. Saatan olla väärässäkin mutta olisikohan auto vähän madaltunut.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit