Uusi BMW 5-sarja G30

1244 kommenttia
1222325272842
  • Tracktest, linkaamasi M5 on kyllä hienosti viimeistelty ja tuon tyyppiseen autoon kuin nenä päähän mutta miksi värimaailma on harmaan sävyjä :-(

    Tämä värien ja ylipäänsä sisustan tylsyydet ei ole mikään saksan premiumien yksinoikeus. Kyllä se sama yksinuottisuus osataan kaikilla mantereilla.

    Tässä on aika kiva väri väri penkeissä http://www.zercustoms.com/news/images/Audi/Audi-A7-4.jpg

    ja tässä on liki täydellinen muuten mutta penkkien väri ehkä vähän liian punertava https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7e/5e/f9/7e5ef9d023c466ec24ba14bb17b78d0a.jpg

    Tässä jälkimmäisessä on selvästi yritystä sekä muotoilussa että väreissä vaikka kojelauta ja verhoilu penkkejä lukuunottamatta onkin jätetty tylsän mustaksi.

    Näissäkin vaan pelkästä värimaailmasta saa maksaa 4-8ke mikä tuntuu järjettömältä hinnalta väristä.
    Ehkä se musta harmaa on ne eniten myydyt sisusvärit koska saksassa nyt vaan ostetaan harmaansävyisiä tavaroita. Ja kun sisusta on joko musta tai harmaa, ei tarvi vaivata päätään valinnalla :-)

      
  • New BMW M5 2018 review!

      
  • Audin 3-vyöhykeilmastoinnin näyttöpaneeli on surkea kun ilman koskematta ei näe millä nopeudella puhallin juuri nyt veivaa.

    Miksi puhaltimen nopeutta ylipäätään olisi syytä nähdä? Sehän vaihteleekin tarpeen mukaan.

    Lyhyt vertailu radioista kertoi samaa kuin aiemminkin. Peruskaiuttimet on kuraa mutta BMWn kura on selvästi audia parempaa. Sanoisin jopa siedettävää. Toki rahalla saa mutta kun tavan mukaan liikkeillä ei ole edes esittelymalleissa muuta kuin perusäänentoisto niin aika paha uskaltaa pistää 3ke sokkona tuohon.

    Saksalaisten Premiumeiden huonoin ominaisuus on tuo: lisävarustelistan äärimmilleen viritetty kate. Vakiokajareiksi esimerkiksi laitetaan täyttä kuraa, jotta voidaan periä satumaisia katteita hieman vähemmän kuraa olevista kajareista.

    Mihin niitä suunnattavia vetoventtiileitä oikein tarvitaan? Talvella ei varmasti kukaan suuntaa kuuma ailmaa kehoon, eikä sen puoleen kesällä kylmää puhallusta.

    Itse suuntaa kehoon kuumaa ja kylmää aina tarvittaessa eli silloin, kun tekee mieli jääähdytellä tai lämmitellä tehokkaasti. Enemmän varmasti tuota tulee tehtyä kesällä kuumissaan.

    Tracktest, linkaamasi M5 on kyllä hienosti viimeistelty ja tuon tyyppiseen autoon kuin nenä päähän mutta miksi värimaailma on harmaan sävyjä

    Aika vaaleahan tuo on, juuri niin kuin pitääkin olla. Itse käyttäisi valkoista kuuvaamaan tuota väriä harmauden sijaan. Itse pidän noita iän ikuisia ruskeita penkkejä huomattavasti valkoisia tylsempinä.

    New BMW M5 2018 review!

    Se sutii. Jee jee.

      
  • Mihin käyttöön melkein superautoa tarvitaan????

      
  • "Mihin käyttöön melkein superautoa tarvitaan????"

    Taitaapi olla kateellisen juttuja? Itselle kyllä kelpaisi tuollainen insinööritaidon äärimmäinen huippunäyttö.

      
  • WhatCar juuri näin. Tämä on todellakin huippunäyte BMW:n insinöörien M-osaston osaamisesta ja mikä parasta tämä melkein superauto on paljon monikäyttöisempi, kuin perinteinen superauto. Nautiskeluväline jolla saadaan nelivedon myötä kaikki hevosvoimat ja vääntö välitettyä tiehen. Tämä takaa jo omituisesti nauravan (videolla) toimittajankin onnistuvan kiihdytyksessä alle valmistajan ilmoittaman kiihtyvyyden 3,4 s päästessään 3,1 sekuntiin 0-100 km/h. Tarvittaessa M5:lla pääsee nauttimaan myös pelkästään takavetoon vannovat joten tämä ei jätä ketään kylmäksi vaan nautinto on taattu jokaiselle.

    Tekniikka

    Moottori: bensiinikäyttöinen ahdettu V8-moottori edessä pitkittäin; iskutilavuus 4 395 cm3, teho 441 kW (600 hv)/5 600–6 700 r/min, vääntömomentti 750 Nm/1 800–5 600 r/min; neljä sylinterikansiin sijoitettua nokka-akselia, neljä venttiiliä sylinteriä kohden, kaksi turboahdinta

    Voimansiirto: neliveto, kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto

    Alusta: edessä kolmiomaisesti sijoitetut erilliset alatukivarret, kolmiomaiset ylätukivarret, olka-akseli, kierrejouset, kallistuksenvaimennin; takana monivarsituenta, kierrejouset, kallistuksenvaimennin; edessä ja takana jäähdytetyt levyjarrut; sähkömekaaninen ohjaustehostin

    Mitat: pituus 4,965 m, leveys 1,903 m, korkeus 1,473 m, akseliväli 2,982 m, raideleveys edessä 1,626 m ja takana 1,595 m; omamassa 1 930 kg, kokonaismassa 2 440 kg; renkaat edessä 275/40 ZR19 ja takana 285/40 ZR19

    Suoritusarvot: huippunopeus 250 km/h tai 305 km/h, kiihtyvyys 0–100 km/h 3,4 s; EU-kulutus (yhd.) 10,5 l/100km, CO2-päästö 241 g/km

    Hinta: 187 256 €

    Autoetu: käyttö 2 675 €/kk, vapaa 2 825 €/kk

      
  • Todella tärkeitä ominaisuuksia Suomen liikenteessä nopeusalue 30-100 km/h talvella, ja matala alusta on kuin luotu Suomen teille.

    Nuo kateuspuheet paljastaakin kaiken teidän lapsellisesta asenteesta autoihin.

      
  • Palstan pahimman trollin (Quu) oma kommentti 10.12.2017, 15:29 "740GLE:n kannanotoista kuitenkin kuulastaa kateus naapurin uutta autoa kohtaan.
    Jospa se naapuri onkin ostanut uutena ostetun autonsa käteisellä, kun tykkää uudesta viimeisimmästä tekniikasta yleensäkin, myös kodin elektroniikka."

      
  • Juuri näin ei siitä normikansalainen ole edes kiinnostunut ostaako naapuri uuden tai käytetyn auton käteisellä tai velaksi.
    Minäkin ajoin vuosikymmeniä hankintahinnaltaan kalliitakin työsuhdeautoja maksamalla vain vapaan autoedun verotusarvon.
    Täytyisi olla aika pölvästi jos laittaisi itsensä velkavankeuteen tuollaisen bmw ämmän kaltaisen leikkikalun takia ja vielä motiivina saada naapuri kateelliseksi.

      
  • Tuostahan trolli juurikin itse vaahtoaa lähes jokaisessa ketjussa. Huomaa ettet ymmärrä näiden autojen ostajista hölkäsen pöläystä oli sitten kyseessä uusi tai käytetty.

      
  • Rauhoitu nyt tämänhän pitäisi olla vapaa keskustelupalsta autoista myös eriäville mielipiteille bmw:n käyttötarkoituksista.

    Teidän teorian mukaan olette erittäin kateellisia Volvon omistajia kohtaan.

    On se trolli aika pölvästi, kun ei ymmärrä bmw ämmän käyttöarvoa edes työsuhdeautona Suomen liikenteessä. (en kyllä ymmärrä minäkään)

      
  • Esität syytöksiä joille ei ole mitään perusteita. Jatkamalla tuota räksytystä teet vain itsestäsi täysin naurunalaisen. Ota vinkistä vaarin ja vaikene.

      
  • Oma epäilykseni on, että tämän nm Quun takana saattaa olla henkilö jolla myös eräs toinen nm palstoilla. Sen verran tutulta kuulostaa.

    Päinvastoin sitä pitäisi olla iloinen sellaisen puolesta, joka tuollaisen M5:n pystyy hankkimaan. Tosin kyllä myös AMG kelpaisi tai miksei R8.

      
  • Mikä syytös? se on jos ei ymmärrä bmw ämmän käyttötarkoitusta ja ylihintaa & tehoa.

      
  • Peruskansanauton tekeminen on noin insinöörityön puolesta paljon haastavampaa kuin tuollaisen ylitehokkaan taksiauton rakentaminen. Noissa halo-malleissa loistaa lähinna markkinointiosasto. Tuollainen M5 sopisi parhaiten matka-autoksi nopeuksille 200-300 km/h, mutta muuhun käyttöön tuollaisen ominaisuudet eivät sovi.

    Suomen hitaissa nopeuksissa tuollainen raskas suuriin nopeuksiin rakennettu auto on tylsä ajaa. Joku keveämpi ja vähemmän suurten nopeuksen vakauden ehdoilla rakennettu sporttimalli on huomattavan paljon tunnokkaampi ajaa kuin tuollainen ylitehoinen taksi. M5:n renkaiden profiili ja alustan säädöt tekevät 520d:tä meluisamman ja kivirekimäisemmän matka-auton. Jos matka-ajoon mukavaa autoa hakee, niin 7er pesee M5:n mennen tullen ollen vieläpä halvempikin. Suomen talveen M5:n renkaat sopivat erityisen huonosti. Nämä perheautojen ylitehomallit toimivat parhaiten brändinrakennukseen. Superautojen kanssa niillä on hyvin vähän yhteistä.

      
  • NHB ei ole mitään mieltä verrata M-sarjan autoa peruskansanautoihin missään mielessä. Näiden lähes superautojen kilpailu on sen verran haastavaa hommaa, että kyllä siinä jokaisen valmistajan M-sarjalaisten, AMG:n ja RS:n insinööritaidot ovat erittäin haasteellisia ja joutuvat kyllä laittamaan parastaan että pysyvät kilpailussa mukana. Vähättely kuulostaa jo hieman naurettavalta tässä yhteydessä. Tämä on pitkällinen prosessi niin testauksen kuin tekniikankin osalta saada kovassa kilpailussa pysyvä malli jalkeille, tämähän on jatkumo jossa ei ole voittajaa aina tulee kovempi malli myyntiin seuraavan sukupolven myötä. Näitä kolmea valmistajaa verrataan aina toisten saksalaisten valmistajien kesken hyvin hartaasti. Toimittajien kiinnostus on myös ymmärrettävää. NHB kokeile joskus M-sarjan autoa niin tiedät että se on kokemisen arvoinen ja aivan oma maailmansa. NHB M-sarjan BMW on kaikkea muuta kuin tylsä ajaa. Tuskin kukaan ostaa nelivetoista M5:sta Suomen talveen suolaveteen uimaan vaikka se nelivedon myötä sinne auratuille teille sopisikin, tosin puolilla tehoilla ehkä hieman paremmin.

      
  • WhatCar takavetoinen M-sarja on kokeiltu, mutta nelivetoinen saattaa olla myös kokemisen arvoinen, juuri tuon voiman välittyminen tiehen nelivedon myötä on varmasti kokemuksena mieleenpainuva. Ajettavuus on tämän myötä myös onnistunut kuten toimittajat ovat asian ilmaisseet.

      
  • Erilaisia M-malleja on koettu ja varmaan juuri siksi mielipiteeni niistä onkin aika selkeä. Kun näitä vertaa kansanautoihin, niin kilpailu noissa ylitehoisissa takseissa on hyvin heikkoa. Lähinnä nuo mainitsemasi kolme valmistajaa ja ja pari muuta puolittaista kilpailijaa. Näiden markkinakin on hyvin pieni eli sen eteen ei liikoja kannata panostaa. Joo takuulla noita testataan, mutta sitä kansanautoa testataan paljon enemmän. Omasta mielestäni Bemarin kovin M-malli oli E30, joka olikin M GmbH:n tekemä ja rakennettu urheiluautoksi. Sellaisen kyllä kelpuuttaisin harrasteautoksi.

    Itse esitin kritiikkini perusteiden kanssa. Sinun vuoro kertoa, mitä perusteissani on kiistanalaista tai millä perusteilla tuollainen on mielestäsi erityisen hyvä suomalaiseen liikenteeseen.

      
  • NHB ei sellaisia perusteita näistä kolmesta valmistajasta josta M-sarjan AMG:n tai RS:n osalta kukaan lähde esittämään. Voin kertoa että kyllä M-sarjalaisella aurattuja teitä ajelee myös talvella tosin säästeliäästi koska suolaa kylvetään Suomen teille käsittämättömät 800 000 tonnia joka vuosi. BMW E30 M3 on todella mielenkiintoinen auto, mutta hinnat ovat vähän ajetuissa yksilöissä 100 tuhannen molemmin puolin. Mitään loppuun ajettuja projekteja en harrasta, mutta tälläisen täysin läpikäydyn hieman edullisemman kelpuutan myös ihan mielelläni. Näitä harrasteautoja jossa kanta-auto on 325, joka on M-sarjalaisen tekniikalla ja voimansiirrolla kuten nykyaikaisilla jarruillla varustettuja on myös myynnissä ja osa tietenkin turboilla höystetty tuottamaan lisää vauhdin hurmaa.

      
  • tracktest:
    ....kuten nykyaikaisilla jarruillla varustettu on myös myynnissä ja osa tietenkin turboilla höystetty tuottamaan lisää vauhdin hurmaa.

    Hämmentävää miten "ainutlaatuiselta" yrität saada kaiken aina kuulostamaan! Mitä on nykyaikaiset jarrut esimerkiksi?! Turbojahan on yhdessä sun toisessa automerkin mallissa, höh!

    Olitkos kokeillut AMG:t ja R(S):t itse?

    Meinaatko ihan tosissasi, etteivät toimittajat vertaile noita kolmea (+ M edellisiin siis) muihin automerkkien "superautoihin", yhdessä tai erikseen?

      
  • NHB ei sellaisia perusteita näistä kolmesta valmistajasta josta M-sarjan AMG:n tai RS:n osalta kukaan lähde esittämään.

    Tuo vahvistaa uskoa siihen, että teknisillä ominaisuuksilla noita ei perustella voi.

    Näitä harrasteautoja jossa kanta-auto on 325 joka on M-sarjalaisen tekniikalla ja voimansiirrolla kuten nykyaikaisilla jarruillla varustettu on myös myynnissä ja osa tietenkin turboilla höystetty tuottamaan lisää vauhdin hurmaa.

    Itse en turboa tuollaiseen kelpuuttaisi.

      
  • WhatCar kerro minullekin mitä siltä Quun takaa löytyy, onko sillä perusteluja bmw:n hankintaan. Perustelut taitaa loppua vaan kesken että minä siirryn takaisin perinteiseen moottoritekniikkaan. Tästä hybridistä seuraava askel on sähkömoottori ilman polttomoottoria.
    ps. Toivelistalla on polttokenno.

      
  • Kumppani putositko juuri puusta? What..

      
  • NHB harrasteautoja on niin monenlaisia että vain taivas on rajana.

      
  • Kardaaniveroiset "harraste autot" on koituneet usean nuoren kohtaloksi.

      
  • Ei vaan ihan luet mitä kysyttiin ja vastaat, tracktest. Ei nuo nyt niin pahoja olleet, kevensin niitä vielä vähän, jopa.

    Ensin tietysti pitäisi ottaa ne värilasit päästä. Taitavat olla liiankin sumentavat.

      
  • Nykyaikaiset jarrut ovat ABS-järjestelmän lukkiutumattomat jarrut, levyjarrut joka nurkassa, monimäntäiset jarrusatulat yksi, kaksi, kolme jne. Tässä uudessa BMW M5:ssa on esimerkkinä keraamiset erikoisjarrut joilla auton kokonaispaino kevenee noin 20 kg. Kuusimäntäiset jarrusatulat ja suuret jarrulevyt. Renkaat edessä 275/40 ZR19 ja takana 285/40 ZR19 ja paljon muuta. TM-ajettua jutusta selviää tarkemmin minkälainen paketti on tämä uusi nelivetoinen suurteho-urheilusedan melkein superauto BMW M5 M xDrive joka on täynnä huippumodernia tekniikkaa ja ajettavuutta ajamisen iloa parhaimillaan. Tämä kaikki ilman värilaseja hyvä Kumppani.

    Kokemusta on kaksipyöräisistä alkaen ja monenlaisesta muusta menopelistä. Valitettavasti en rupea yksilöimään tarkemmin.

    Kumppani älä irroita sanapareja kesken lauseita, jos haluat keskustella asioista etkä sekoittaa keskustelua niin toimi kuten muutkin fiksut keskustelijat tekevät. Et lukeudu suoraan palstan trolleihin ja tuskin siihen haluatkaan. Epämääräisyydellä ei keskustelua synny selvät kysymykset tuottavat varmasti selvät vastaukset. Ymmärrät kyllä halutessasi mitä ajan takaa. Typeriin kysymyksiin joiden tarkoitus on vain sekoittaa keskustelun kulkua en vastaa.

      
  • Nykyaikaiset jarrut ovat ABS-järjestelmän lukkiutumattomat jarrut, levyjarrut joka nurkassa, monimäntäiset jarrusatulat yksi, kaksi, kolme jne. Tässä uudessa BMW M5:ssa on esimerkkinä keraamiset erikoisjarrut... ...BMW M5 M xDrive joka on täynnä huippumodernia tekniikkaa ja ajettavuutta ajamisen iloa parhaimillaan.

    Jos nuo ovat esimerkkejä tuosta huippumodernista tekniikasta, niin ei hyvin mene.

    Development of disc brakes began in England in the 1890s.

    The concept for ABS predates the modern systems that were introduced in the 1950s.

    At the IAA in Frankfurt in 1999, the carbon-ceramic brake disk had its world premiere.

    Edelleenkään kukaan ei ole osannut kertonut sitä, että mikä M5:n ajettavuudessa tarjoasi jotain erityisen hyvää Suomen olosuhteisiin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit