Uusi BMW 5-sarja G30

1240 kommenttia
1363738394042»
  • @tracktest kirjoitti:
    Japanilaiset ja kiinalaiset ovat kautta maailmanhistorian kopioineet saksalaisen edistyksellisen, innovatiivisen tekniikan ja teknologian tätä tuskin kukaan lähtee kiistämään.

    Kopiointi on melko vahva väite. Toki aasialaiset ovat ottaneet mallia mm. Euroopasta ja esimerkiksi mainitut japanilaiset ainakin 60-luvulla ottivat oppia nimenomaan brittiläisestä autoteollisuudesta, jolloin saksalaisia ei kai Mersua lukuunottamatta juuri innovatiivisesta tekniikasta voi kehua. Kautta "autoilun maailmanhistorian" lienee kuitenkin edelleen törkein teko tsekkien Tatra 97:n piirustusten häikäilemätön hyväksikäyttö VW kuplan suunnittelun pohjaksi.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Japanilaiset ja kiinalaiset ovat kautta maailmanhistorian kopioineet saksalaisen edistyksellisen, innovatiivisen tekniikan ja teknologian tätä tuskin kukaan lähtee kiistämään.

    Voisiko arvoisa "tracktest" listata ne nimenomaan saksalaiset edistykselliset tekniikan ja teknologian tuotokset, joita japanilaiset ja kiinalaiset ovat kautta maailmanhistorian kopioineet. Saksalaismerkeittäin kiitos.

      
  • Moottorilehti kehuu kovasti uutta:
    AJONEUVOT | KOEAJO | 17.2.2019
    Koeajo: BMW 320d xDrive – Sporttisedanin paluu?
    BMW lupaa uuden 3-sarjan palaavan luokkansa kärkeen ajettavuudessa. Väitettä tukee merkittävä alustaan tehty hienosäätö. Palaako 3-sarja juurilleen?

      
  • Mitä ihmettä? Eikö BMW ole ollutkaan kaiken aikaa luokkansa kärjessä ajettavuudessa? Milloin viimeksi? Eihän siellä ole joku kopioitu ratkaisu vain ole ollut keulilla?

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Moottorilehti kehuu kovasti uutta:
    AJONEUVOT | KOEAJO | 17.2.2019
    Koeajo: BMW 320d xDrive – Sporttisedanin paluu?
    BMW lupaa uuden 3-sarjan palaavan luokkansa kärkeen ajettavuudessa. Väitettä tukee merkittävä alustaan tehty hienosäätö. Palaako 3-sarja juurilleen?

    ketjun topikki on Uusi BMW 5-sarja G30, ja 3 sarja ei palaa mihinkään kärkeen, tosin onko se siellä ikinä ollutkaan?

      
  • GTamv:

    ketjun topikki on Uusi BMW 5-sarja G30

    No jos ketjun aloittajakin vaihtaa aiheen pois tuosta topiikista, niin...

      
  • Uusi 3-sarja näyttää olevan niissä ulkomitoissa että on vaihtoehto 5-sarjalle. Lapset ovat jo omillaan riittää tämä vallan hyvin kahdelle aikuiselle. Kehuineen mielenkiintoinen tapaus.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    Voisiko arvoisa "tracktest" listata ne nimenomaan saksalaiset edistykselliset tekniikan ja teknologian tuotokset, joita japanilaiset ja kiinalaiset ovat kautta maailmanhistorian kopioineet. Saksalaismerkeittäin kiitos.

    Annetaan vaikka alkuun polttomoottoreista otto-, diesel- ja wankel-moottorit.

      1
  • Tälle uudelle 3 sarjalle (G20) voisi toki oman topiikkinsa laittaa, mutta tuskimpa siitä mitään isoa keskustelua syntyy. Kävin viimeviikonloppuna istumassa kylmätyypit kun oli Oulussa näytteillä, ja ihan ok:lta vaikutti - mittaristo aika hirveä, mutta kaippa siihen ajan kanssa tottuu.
    Positiivista on se, että lataushybridiin 330e saa koukun (1500kg jarrullisen vetopainolla), mutta xdrivea ei ainakaan aluksi ole saatavilla PHEViin.

    ja sitten topikin muikaiseen G30 aiheeseen, eli heinäkuun tuotannosta alkaen saa sitten 530e xdrivena (tämähän on ollut rapakon takana myynnissä alusta saakka) ja on aika paljon aiheuttanut keskustelua/ihmetystä täälläkin.

      
  • @[ZeiMZei] kirjoitti:
    Tälle uudelle 3 sarjalle (G20) voisi toki oman topiikkinsa laittaa, mutta tuskimpa siitä mitään isoa keskustelua syntyy. Kävin viimeviikonloppuna istumassa kylmätyypit kun oli Oulussa näytteillä, ja ihan ok:lta vaikutti - mittaristo aika hirveä, mutta kaippa siihen ajan kanssa tottuu.
    Positiivista on se, että lataushybridiin 330e saa koukun (1500kg jarrullisen vetopainolla), mutta xdrivea ei ainakaan aluksi ole saatavilla PHEViin.

    Toki G20:stä keskustelua on jo käyty:
    https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/898135/uusi-bmw-3-sarja-parasta-luokassaan/p1

    200 kommentin verran.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit