Mikä noissa G30 M Performance Parts -tuning -osissa nyt on ihmeellistä? Ihan hyvällä maulla nuo on tehty, kun vertaa pahimpiin tee-se-itse tuninkeihin isoine lintulautoineen auton perässä. Tuossahan ei ole esim. mitään tyylitöntä mammutti-takaspoileria. Ainut vaan, että valkoisessa autossa nuo mustat osat ylikorostuu, mutta jossain tummassa värissä niihin ei kiinnittäisi noin paljon huomiota. Lasit on jo vähän liikaa tummennettu ja sekin ylikorostuu valkoisessa autossa. Punaiset jarrusatulat taas sopisi johonkin Ferrariin tms paremmin kuin isoon perhesedaniin eli ne itse tuosta jättäisin pois.
Omaan autoon en tuommoista tuning-pakettia tosin huolisi, mutta siitä vaan jos joku muu tuommoisen haluaa. Onpahan ainakin sitten yksilöllinen auto, jonka löytää helpommin parkkipaikaltakin.
Mauton tuo ovien teippaus. Turha lähteä näihin typeriin tuunaus-juttuihin, jos M Sport -paketti ei riitä niin antaa olla. Tuo musta teippi kyljessä on niin typerää teini-tuunausta kuin vaan voi olla.
Jos tarvii erottua, valitse M Sport ja reilusti Individual -kamaa, värit ym., joita ei saa perusmalleihin.
Olen samoilla linjoilla Mp-autoilijan ja WhatCarin kanssa kyseisestä BMW
G30 M Performance Parts versiosta. Valkoisessa autossa korostuu liikaa mustat osat auto olisi yksivärisenä valkoisilla lisukkeilla aivan toisen näköinen kuten tämä BMW F10 joka on sopivan hillittynä erittäin hieno menopeli.
Tämä Tuning-harrastus on aivan oma juttunsa ja joku pitää joku ei. Jakaa aika tasan puoliksi fanit ja ihmettelijät. Autoharrastajien joukossa on niin monenlaista tekijää ja suuntauksia ja tämä on vain yksi harrastusmuoto muiden joukossa. Päitä nämä tuning-autot kääntävät, on tullut muutaman kerran nähtyä kyseisiä autoletkoja eri merkkien harrastajat sulassa sovussa samassa letkassa ja parkissa.
Tekniikan Maailma voisi selventää tätä täyden ilmajousituksen saatavuutta uuteen BMW 5-sarjan G30:een. Disinformaatio toistuvasti väittää, että ei ole saatavissa, mutta esimerkiski kauppalehti uutisoi jo alkuvuodesta näin.
Kauppalehti 8.3 2016
Auton tekniikka ja varustelu edustaa viimeistä huutoa. Ilmajousitus ja nelipyöräohjaus tuovat mukavuutta ja vakautta ajoon.
Säätyvää iskunvaimennusta on kehuttu jopa ajomukavuudeltaan kilpailijoiden ilmajousitusta paremmaksi. Dynamic Damper Control ja Integral Active Steering.
ps. Toivoisin NHB nimimerkiltä aktiivisuuttta myös tähän ketjuun koska tiedät varmasti jotain sellaista jota useat eivät tiedä kun luet aktiivisesti ulkomaisia julkaisuja. Ja esiinnyt huomattavasti puolueettomammin kuin nämä aktiiviset vastustajat jotka mieluusti jakavat disinformaatiota tietämättä mitään.
Tracktest, miten voit sanoa, että tästä jaetaan "disinformaatiota", jos et itsekään varmasti tiedä mikä on totta? Ei kovin asiallista keskustelua henkilöltä, joka vaatii muilta asiallista keskustelua. Muistaakseni olet itse jakanut pari päivää sitten disinformaatiota "tietämättä mitään", esimerkiksi Audin ilmajousitukseen liittyen. Ehkä kannattaisi siis olla arvostelematta muita "disinformaatiosta".
Olen lukenut useasta ulkomaisesta lähteestä, että ilmajousitusta ei ole saatavilla. Toki lehtien tiedot eivät aina pidä paikkansa, koska toimittajat eivät aina ole niin perehtyneitä asioihin. Enemmän kuitenkin epäilisin Kauppalehteä, kuin ulkomaisia suuria autolehtiä. Asian voit tarkastaa myös lisävarustehinnastosta. En ainakaan itse löytänyt ilmajousitusta sieltäkään, kun Bemariin varusteita katsoin.
Bemarin alusta on varmasti todella hyvä ilmankin ilmajousitusta, mutta Mersun ilmajousituksen pehmeyteen ja mukavuuteen sillä ei aivan päästä ja maavaraa ei ainakaan voi säätää.
Käskit minun jokin aika sitten tutustua 5 Bemariin ja totesit, että saatan hämmästyä. En usko että varsinaisesti hämmästyisin. Kyseinen BMW on erinomainen auto, eikä minulla ole mitään tarvetta vängätä asiasta vastaan, ruikuttaa jostain sentin erosta pääntilassa, tai keksiä satuja infojärjestelmän käytettävyydestä ja ovenkahvojen sopivuudesta käsiini, kuten eräs disinformaation levittäjä tekee Volvon suhteen.
Jos saisin 5 Bemarin ilmaiseksi, tai samaan hintaan samoilla varusteilla ja vastaavalla moottorilla kuin Volvon, niin luultavasti valitsisin BMW:n. Todellisuudessa BMW:stä tulee kuitenkin merkittävästi vastaavaa Volvoa kalliimpi, tai toisin sanoen, n. 75-90 tuhannen euron budjetilla saan omiin tarpeisiini ja mielihaluihini paremman auton Volvosta kuin BMW:stä. Volvoon saa samalla rahalla huomattavasti enemmän tehoa ja varusteita kuin Bemariin, joten se vähä jonka Volvo esimerkiksi ajettavuudessa häviää, saan takaisin parempana varusteluna. Pidän myös Volvon tyylistä enemmän, mutta se on puhdas makuasia.
Ihan vain pienenä esimerkkinä mainitakseni, ymmärtääkseni 5 Bemariin (ja ainakaan Audiin) ei saa aktiivista vakionopeudensäädintä, jos ei osta ensin laadukkaampaa navigaattoria. Näin ollen Bemarin (ja Audin) aktiivisen vakkarin hinnaksi tulee muistaakseni n. 5000 €. Volvossa tämä varuste on vakiona ja jos haluaa navin, se maksaa alle tonnin. Vähänkään kun näitä lisävarusteita ruksailee, niin saksalaisten hinnat karkaavat aivan järjettömiksi ainakin minun näkökulmastani.
Tuolla Volvo-ketjussa jo kirjoitinkin, että, kun hakee käytettyjä saksalaisia, niin ei niissä ole ruksittuna lisävarusteisia nykyaikaisia turvavarusteita. Viittaan törmäyksenesto- kaistallapysymis-, kääntymis-, pysäköinti- ym avustimiin ja myös navigaattoriin, joka yleensä on ympätty noihin em. varusteisiin jollain tavoin kytkykauppana. Nuo vaan on niin kalliita, että juuri kukaan ei raaski Suomessa hankkia niitä. Lisäksi tunnettu tosiasia on, että ensimmäinen ostaja maksaa auton lisävarusteet ja niistä ei juuri saa hyvitystä autoa pois myydessään.
Kuinka ollakaan nuo on Volvossa lähes kaikki jo vakiona + varuste jota kellään muulla ei edes ole eli isojen eläinten havaitsemistoiminto, joka jarruttaa automaattisesti esim. hirven tullessa tielle. Mitä olet tracktest mieltä tuosta varusteesta ja milloin uskot sellaisen tulevan BMW:hen?
Auto-m pitkästä aikaa täydellisen asiallinen kommentti tätä juuri keskustelu on parhaimmillaan. Korjasin erheeni kun totesin etten tiennyt ettei Audi A6 Avantin taka-akselilla ole ilmajousitusta vakiona kuten on BMW 5-sarjan Touringissa.
"Toivoisin NHB nimimerkiltä aktiivisuuttta myös tähän ketjuun koska tiedät varmasti jotain sellaista jota useat eivät tiedä kun luet aktiivisesti ulkomaisia julkaisuja. Ja esiinnyt huomattavasti puolueettomammin kuin nämä aktiiviset vastustajat jotka mieluusti jakavat disinformaatiota tietämättä mitään."
Odottelen tässä ensimmäisiä kunnollisia vertailuja, jotka koputtelevat jo ovella. Tämäkin keskustelu on tähän mennessä ollut sitä luokka, että ei tässä oikein ole mitään mielenkiintoista.
Mp-autoilija olen useaan otteeseen todennut Volvon turvallisuuden suhteen edelläkävijäksi ja näin muiden on ollut pakko panostaa turvallisuuteen kuten on käynyt. Kaikki turvallisuuteen edistävästi vaikuttavat toiminnot ovat tervetulleita niin Volvoon kuin tämän kilpailijoihin. Toiminnot pitää vain olla niin hyvin testattuja ettei kenellekkään tule ongelmia uuden tekniikan kanssa. Tekniikan pettäessä ääritilanteissa seuraukset voivat olla kohtalokkaat. Valitsin aikoinaan M-sport alustan siksi koska ääritilanteissa auton pitää reagoida nopeisiin ohjausliikkeisiin terävästi löysän alustan olen kokenut tässä suhteessa riitämättömäksi ääritilanteissa. Onhan tämä alusta mutkateillä paras vaihtoehto ja on näitä muitakin rampit, kiertoliittymät ja ympyrät missä auton kalisstelu löysän alustan takia tuntuu epämiellyttävältä. M-sarjan BMW:n omistaneena tuota ominaisuutta arvostaa aivan toisella tavalla kuin muuten.
2016 tehokkaassa autossa on hyvä myös alustan olla samalla tasolla mitä auton tehot edellyttävät. Liikenneympyrässä on 50 km/h nopeusrajoitus kyllä löysällä alustalla auto kallistelee ikävästi. Kiertoliittymät ovat myös näitä jossa kallistelua näkee usein kun edellä ajavan auton alusta on riittämätön. Alustan kunto ratkaisee myös, toiset eivät vain huomaa asioita kuin vasta sitten kun katsastusmies ilmoittaa, että iskunvaimentimet vaihtoon. Ylinopeudesta en ole saanut sakkoa 29 vuoteen joten nopeusrajoituksia on tullut noudatettua aika hyvin. Kiihdytyksiä on mukava tehdä sallittuun nopeuteen. Radalla voi sitten tarvittaessa nautiskella vauhdin hurmasta ei liikenteessä.
Eipä sitä voi kiistää, etteikö kunnollinen ja tunnokas sportti alusta olisi hyvä ajaa (ja varmasti tositilanteessa jopa turvallinen), kun olosuhteet ovat suotuisat, kuten vaikka Välimeren ympäristön vähemmän routivissa olosuhteissa. Mutta juuri nyt näillä leveysasteilla arvostaa talven ja huonon tienpidon vuoksi aivan erilaisia ominaisuuksia.
Mp-Autoilija: Kuinka ollakaan nuo on Volvossa lähes kaikki jo vakiona + varuste jota kellään muulla ei edes ole eli isojen eläinten havaitsemistoiminto, joka jarruttaa automaattisesti esim. hirven tullessa tielle.
2016 olet ilmeisen yksinkertainen tapaus, kun et näytä ymmärtävän edes yksinkertaisa lauseita ja niiden sisältöä. Onko vaikea käsittää että autossani on tehdaslainen M-sport alusta? Toimiva sellainen ja jos mietityttää edelleen niin älä mieti enempää kun ei ole siihen riittäviä välineitä. Huumoriksi noista ei ole, mutta teet itsestäsi palstan tyhmimmän kerta toisensa jälkeen.
Wannabe M-autoilija: "Bemarin alusta on varmasti todella hyvä ilmankin ilmajousitusta, mutta Mersun ilmajousituksen pehmeyteen ja mukavuuteen sillä ei aivan päästä"
Vertailitko siis G30-mallia DDC-alustalla ja W213-mallia ilmajousilla? Missä?
BMW fanipoju FARwd:
Lukemassani testissä todettiin bemarin alusta erinomaiseksi, mutta aivan uuden E Mersun ilmajousituksen tasoiseen mukavuuteen sillä ei päästä huonompilaatuisella tiellä. Kuitenkin erinomainen mukavuuden ja ajettavuuden "kompromissi" ja yksi parhaimpia alustoja molemmat ominaisuudet huomioiden. Ei ollut parivertailu, vaan maininta BMW:n testissä.
Pudotetaan hieman kierroksia 2016. Kiertoliittymä eroaa liikenneympyrästä lähinnä siinä, että keskisaareke on pienempi. Usein kiertoliittymän mitoitus on sellainen, että se pakottaa käyttämään suhteellisen alhaista nopeutta.
Tracktest, hieman ihmettelen, miksi et puuttunut FARwd:n wannabe-puhutteluun? Hän vastasi noin täysin asialliseen kirjoitukseeni, enkä ole hänen kanssaan edes mistään keskustellut täällä. En mitään puolustelijaa itselleni kaipaa, mutta eikö ennemmin pitäisi antaa huomautus FARwd:lle kuin minulle.
Oikeassa olet huomaustus FARwd:lle on myös paikallaan. Asialliseen keskusteluun tarvitaan kaikkien panos, muuten se ei ole tasapuolinen vaatimus. Auto-m pidä tuo uudistunut linja, keskustelu kanssasi alkaa muistuttaa keskustelua parhaimillaan. Onhan se sitä joskus myös ollut.
Sama täällä, nyt vanha vaihtoon!!!
Mikä noissa G30 M Performance Parts -tuning -osissa nyt on ihmeellistä? Ihan hyvällä maulla nuo on tehty, kun vertaa pahimpiin tee-se-itse tuninkeihin isoine lintulautoineen auton perässä. Tuossahan ei ole esim. mitään tyylitöntä mammutti-takaspoileria. Ainut vaan, että valkoisessa autossa nuo mustat osat ylikorostuu, mutta jossain tummassa värissä niihin ei kiinnittäisi noin paljon huomiota. Lasit on jo vähän liikaa tummennettu ja sekin ylikorostuu valkoisessa autossa. Punaiset jarrusatulat taas sopisi johonkin Ferrariin tms paremmin kuin isoon perhesedaniin eli ne itse tuosta jättäisin pois.
Omaan autoon en tuommoista tuning-pakettia tosin huolisi, mutta siitä vaan jos joku muu tuommoisen haluaa. Onpahan ainakin sitten yksilöllinen auto, jonka löytää helpommin parkkipaikaltakin.
Mauton tuo ovien teippaus. Turha lähteä näihin typeriin tuunaus-juttuihin, jos M Sport -paketti ei riitä niin antaa olla. Tuo musta teippi kyljessä on niin typerää teini-tuunausta kuin vaan voi olla.
Jos tarvii erottua, valitse M Sport ja reilusti Individual -kamaa, värit ym., joita ei saa perusmalleihin.
Olen samoilla linjoilla Mp-autoilijan ja WhatCarin kanssa kyseisestä BMW
G30 M Performance Parts versiosta. Valkoisessa autossa korostuu liikaa mustat osat auto olisi yksivärisenä valkoisilla lisukkeilla aivan toisen näköinen kuten tämä BMW F10 joka on sopivan hillittynä erittäin hieno menopeli.
Tämä Tuning-harrastus on aivan oma juttunsa ja joku pitää joku ei. Jakaa aika tasan puoliksi fanit ja ihmettelijät. Autoharrastajien joukossa on niin monenlaista tekijää ja suuntauksia ja tämä on vain yksi harrastusmuoto muiden joukossa. Päitä nämä tuning-autot kääntävät, on tullut muutaman kerran nähtyä kyseisiä autoletkoja eri merkkien harrastajat sulassa sovussa samassa letkassa ja parkissa.
https://www.netcarshow.com/bmw/2014-5-series/1280x960/wallpaper_0a.htm
Tekniikan Maailma voisi selventää tätä täyden ilmajousituksen saatavuutta uuteen BMW 5-sarjan G30:een. Disinformaatio toistuvasti väittää, että ei ole saatavissa, mutta esimerkiski kauppalehti uutisoi jo alkuvuodesta näin.
Kauppalehti 8.3 2016
Auton tekniikka ja varustelu edustaa viimeistä huutoa. Ilmajousitus ja nelipyöräohjaus tuovat mukavuutta ja vakautta ajoon.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuleva-bmw-5-sarja-lahestyy-luksustasoa/4fzjtVT3
Säätyvää iskunvaimennusta on kehuttu jopa ajomukavuudeltaan kilpailijoiden ilmajousitusta paremmaksi. Dynamic Damper Control ja Integral Active Steering.
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/bmw/bmw-5-series-2017-review/
ps. Toivoisin NHB nimimerkiltä aktiivisuuttta myös tähän ketjuun koska tiedät varmasti jotain sellaista jota useat eivät tiedä kun luet aktiivisesti ulkomaisia julkaisuja. Ja esiinnyt huomattavasti puolueettomammin kuin nämä aktiiviset vastustajat jotka mieluusti jakavat disinformaatiota tietämättä mitään.
Tracktest, miten voit sanoa, että tästä jaetaan "disinformaatiota", jos et itsekään varmasti tiedä mikä on totta? Ei kovin asiallista keskustelua henkilöltä, joka vaatii muilta asiallista keskustelua. Muistaakseni olet itse jakanut pari päivää sitten disinformaatiota "tietämättä mitään", esimerkiksi Audin ilmajousitukseen liittyen. Ehkä kannattaisi siis olla arvostelematta muita "disinformaatiosta".
Olen lukenut useasta ulkomaisesta lähteestä, että ilmajousitusta ei ole saatavilla. Toki lehtien tiedot eivät aina pidä paikkansa, koska toimittajat eivät aina ole niin perehtyneitä asioihin. Enemmän kuitenkin epäilisin Kauppalehteä, kuin ulkomaisia suuria autolehtiä. Asian voit tarkastaa myös lisävarustehinnastosta. En ainakaan itse löytänyt ilmajousitusta sieltäkään, kun Bemariin varusteita katsoin.
Bemarin alusta on varmasti todella hyvä ilmankin ilmajousitusta, mutta Mersun ilmajousituksen pehmeyteen ja mukavuuteen sillä ei aivan päästä ja maavaraa ei ainakaan voi säätää.
Käskit minun jokin aika sitten tutustua 5 Bemariin ja totesit, että saatan hämmästyä. En usko että varsinaisesti hämmästyisin. Kyseinen BMW on erinomainen auto, eikä minulla ole mitään tarvetta vängätä asiasta vastaan, ruikuttaa jostain sentin erosta pääntilassa, tai keksiä satuja infojärjestelmän käytettävyydestä ja ovenkahvojen sopivuudesta käsiini, kuten eräs disinformaation levittäjä tekee Volvon suhteen.
Jos saisin 5 Bemarin ilmaiseksi, tai samaan hintaan samoilla varusteilla ja vastaavalla moottorilla kuin Volvon, niin luultavasti valitsisin BMW:n. Todellisuudessa BMW:stä tulee kuitenkin merkittävästi vastaavaa Volvoa kalliimpi, tai toisin sanoen, n. 75-90 tuhannen euron budjetilla saan omiin tarpeisiini ja mielihaluihini paremman auton Volvosta kuin BMW:stä. Volvoon saa samalla rahalla huomattavasti enemmän tehoa ja varusteita kuin Bemariin, joten se vähä jonka Volvo esimerkiksi ajettavuudessa häviää, saan takaisin parempana varusteluna. Pidän myös Volvon tyylistä enemmän, mutta se on puhdas makuasia.
Ihan vain pienenä esimerkkinä mainitakseni, ymmärtääkseni 5 Bemariin (ja ainakaan Audiin) ei saa aktiivista vakionopeudensäädintä, jos ei osta ensin laadukkaampaa navigaattoria. Näin ollen Bemarin (ja Audin) aktiivisen vakkarin hinnaksi tulee muistaakseni n. 5000 €. Volvossa tämä varuste on vakiona ja jos haluaa navin, se maksaa alle tonnin. Vähänkään kun näitä lisävarusteita ruksailee, niin saksalaisten hinnat karkaavat aivan järjettömiksi ainakin minun näkökulmastani.
Tuolla Volvo-ketjussa jo kirjoitinkin, että, kun hakee käytettyjä saksalaisia, niin ei niissä ole ruksittuna lisävarusteisia nykyaikaisia turvavarusteita. Viittaan törmäyksenesto- kaistallapysymis-, kääntymis-, pysäköinti- ym avustimiin ja myös navigaattoriin, joka yleensä on ympätty noihin em. varusteisiin jollain tavoin kytkykauppana. Nuo vaan on niin kalliita, että juuri kukaan ei raaski Suomessa hankkia niitä. Lisäksi tunnettu tosiasia on, että ensimmäinen ostaja maksaa auton lisävarusteet ja niistä ei juuri saa hyvitystä autoa pois myydessään.
Kuinka ollakaan nuo on Volvossa lähes kaikki jo vakiona + varuste jota kellään muulla ei edes ole eli isojen eläinten havaitsemistoiminto, joka jarruttaa automaattisesti esim. hirven tullessa tielle. Mitä olet tracktest mieltä tuosta varusteesta ja milloin uskot sellaisen tulevan BMW:hen?
Auto-m pitkästä aikaa täydellisen asiallinen kommentti tätä juuri keskustelu on parhaimmillaan. Korjasin erheeni kun totesin etten tiennyt ettei Audi A6 Avantin taka-akselilla ole ilmajousitusta vakiona kuten on BMW 5-sarjan Touringissa.
"Toivoisin NHB nimimerkiltä aktiivisuuttta myös tähän ketjuun koska tiedät varmasti jotain sellaista jota useat eivät tiedä kun luet aktiivisesti ulkomaisia julkaisuja. Ja esiinnyt huomattavasti puolueettomammin kuin nämä aktiiviset vastustajat jotka mieluusti jakavat disinformaatiota tietämättä mitään."
Odottelen tässä ensimmäisiä kunnollisia vertailuja, jotka koputtelevat jo ovella. Tämäkin keskustelu on tähän mennessä ollut sitä luokka, että ei tässä oikein ole mitään mielenkiintoista.
Mp-autoilija olen useaan otteeseen todennut Volvon turvallisuuden suhteen edelläkävijäksi ja näin muiden on ollut pakko panostaa turvallisuuteen kuten on käynyt. Kaikki turvallisuuteen edistävästi vaikuttavat toiminnot ovat tervetulleita niin Volvoon kuin tämän kilpailijoihin. Toiminnot pitää vain olla niin hyvin testattuja ettei kenellekkään tule ongelmia uuden tekniikan kanssa. Tekniikan pettäessä ääritilanteissa seuraukset voivat olla kohtalokkaat. Valitsin aikoinaan M-sport alustan siksi koska ääritilanteissa auton pitää reagoida nopeisiin ohjausliikkeisiin terävästi löysän alustan olen kokenut tässä suhteessa riitämättömäksi ääritilanteissa. Onhan tämä alusta mutkateillä paras vaihtoehto ja on näitä muitakin rampit, kiertoliittymät ja ympyrät missä auton kalisstelu löysän alustan takia tuntuu epämiellyttävältä. M-sarjan BMW:n omistaneena tuota ominaisuutta arvostaa aivan toisella tavalla kuin muuten.
NHB havaintosi on aivan osuva hieman käymistilassa mennään vielä jonkin aikaa.
2016 tehokkaassa autossa on hyvä myös alustan olla samalla tasolla mitä auton tehot edellyttävät. Liikenneympyrässä on 50 km/h nopeusrajoitus kyllä löysällä alustalla auto kallistelee ikävästi. Kiertoliittymät ovat myös näitä jossa kallistelua näkee usein kun edellä ajavan auton alusta on riittämätön. Alustan kunto ratkaisee myös, toiset eivät vain huomaa asioita kuin vasta sitten kun katsastusmies ilmoittaa, että iskunvaimentimet vaihtoon. Ylinopeudesta en ole saanut sakkoa 29 vuoteen joten nopeusrajoituksia on tullut noudatettua aika hyvin. Kiihdytyksiä on mukava tehdä sallittuun nopeuteen. Radalla voi sitten tarvittaessa nautiskella vauhdin hurmasta ei liikenteessä.
Eipä sitä voi kiistää, etteikö kunnollinen ja tunnokas sportti alusta olisi hyvä ajaa (ja varmasti tositilanteessa jopa turvallinen), kun olosuhteet ovat suotuisat, kuten vaikka Välimeren ympäristön vähemmän routivissa olosuhteissa. Mutta juuri nyt näillä leveysasteilla arvostaa talven ja huonon tienpidon vuoksi aivan erilaisia ominaisuuksia.
Mp-Autoilija: Kuinka ollakaan nuo on Volvossa lähes kaikki jo vakiona + varuste jota kellään muulla ei edes ole eli isojen eläinten havaitsemistoiminto, joka jarruttaa automaattisesti esim. hirven tullessa tielle.
Muilla tuo eläinten havaitsemistoiminto on tainnut olla myynnissä jo 2013...
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_night_vision
JEV2:
"Muilla tuo eläinten havaitsemistoiminto on tainnut olla myynnissä jo 2013…"
Kunpa olisikin. Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että tuo olisi ollut jokaisessa autossa jo useamman vuoden.
Vaan totuus on toisenlainen:
http://www.volvoviesti.fi/hirvi-tulee
Sanotaan näin että jos ajaa liikenneympyrän läpi 50 km/h niin kyllä meno on varsin vauhdikasta.
2016 olet ilmeisen yksinkertainen tapaus, kun et näytä ymmärtävän edes yksinkertaisa lauseita ja niiden sisältöä. Onko vaikea käsittää että autossani on tehdaslainen M-sport alusta? Toimiva sellainen ja jos mietityttää edelleen niin älä mieti enempää kun ei ole siihen riittäviä välineitä. Huumoriksi noista ei ole, mutta teet itsestäsi palstan tyhmimmän kerta toisensa jälkeen.
AWC laillisesti sen voi tehdä kun laki sen sallii.
Wannabe M-autoilija: "Bemarin alusta on varmasti todella hyvä ilmankin ilmajousitusta, mutta Mersun ilmajousituksen pehmeyteen ja mukavuuteen sillä ei aivan päästä"
Vertailitko siis G30-mallia DDC-alustalla ja W213-mallia ilmajousilla? Missä?
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/bmw/bmw-5-series-2017-review/
BMW fanipoju FARwd:
Lukemassani testissä todettiin bemarin alusta erinomaiseksi, mutta aivan uuden E Mersun ilmajousituksen tasoiseen mukavuuteen sillä ei päästä huonompilaatuisella tiellä. Kuitenkin erinomainen mukavuuden ja ajettavuuden "kompromissi" ja yksi parhaimpia alustoja molemmat ominaisuudet huomioiden. Ei ollut parivertailu, vaan maininta BMW:n testissä.
Pudotetaan hieman kierroksia 2016. Kiertoliittymä eroaa liikenneympyrästä lähinnä siinä, että keskisaareke on pienempi. Usein kiertoliittymän mitoitus on sellainen, että se pakottaa käyttämään suhteellisen alhaista nopeutta.
Auto-m onko tuo pojuttelu mielestäsi fiksua? Sanoisin melko noloa jos meinaat, että sinut otetaan joskus vakavasti tällä foorumilla.
Tracktest, hieman ihmettelen, miksi et puuttunut FARwd:n wannabe-puhutteluun? Hän vastasi noin täysin asialliseen kirjoitukseeni, enkä ole hänen kanssaan edes mistään keskustellut täällä. En mitään puolustelijaa itselleni kaipaa, mutta eikö ennemmin pitäisi antaa huomautus FARwd:lle kuin minulle.
Oikeassa olet huomaustus FARwd:lle on myös paikallaan. Asialliseen keskusteluun tarvitaan kaikkien panos, muuten se ei ole tasapuolinen vaatimus. Auto-m pidä tuo uudistunut linja, keskustelu kanssasi alkaa muistuttaa keskustelua parhaimillaan. Onhan se sitä joskus myös ollut.