En aja viivojen päällä enkä viivojen yli. Kaistavahti ei ohjaa autoa urissa ajamiseen ja kaistavahti on kytkettävä aina päälle ajoon lähtiessä jos sitä kokee tarvitsevansa. Keskustelenko jonkun sortin hupiukon kanssa häh? Urissa ajaville idiooteille on ihan oma näkyvissä oleva latu.
Mp-autoilija: Joku muotoilullinen yksityiskohta voi jotain ärsyttää, mutta ei se peitä onnistunutta kokonaisuutta. Ja parempi radikaali muotoilullinen uudistuminen kuin BMW:n umpivanhoillinen linja."
Voi tätä kommenttia!!! Vaikeaa ilmeisesti on saada viestiä perille. Volvo v70 (ja myös s80) muotoilu vaati sahaa ja kirvestä, niin perään se oli jäänyt. No nyt on saatu iso muutos ja tämä on todella iso harppaus Volvolle. Jopa maski on jotain aivan uutta Volvolle. Perä myös, mikä on valitettavasti epäonnistunut. Sivuprofiili on hyvä.
Mp-autoilijalle haluaisin heittää kysymyksen: "Pitäisikö BMW:een tehdä täysin radikaaleja muutoksia joka 6. vuosi generation uudistuksessa? Vai hiotaanko jo hyvää aerodynamiikkaa (jossa esim. Volvo Cd (ei edes ilmoitettu) jää kauas perään (BMW: =0,22))?
Minun auto ei urista välitä ja kaistavahti ohjaa ajamaan keskellä kaistaa jos kaistamerkinnät on kunnossa. Näillä mennään gps ohjausta ja varteenotettavaa sähköautoa odotellessa.
t. hupiukko
WhatCarin trollauksiin on turha vastata, mutta sanotaan nyt, että S80 II on edelleen tyylikäs sedan. Juuri tänään, kun olin huoltoasemalla laittamassa ilmaa renkaisiin, niin vanhempi mies tuli juttelemaan S80-Volvosta ja näytti olevan jopa jonkinmoinen Volvo-fani. Kun totesin, että olen harkinnut vaihtamista, niin kehotti vaan jatkamaan kyseisellä autolla ajamista. Että kyllä Volvo herättää Suomessa ihmisissä sympatiaa edelleen.:-)
Ja kyllä se S90 on myös monen mielestä hyvinkin tyylikäs sedan, V90 on omasta mielestäni vielä pykälän tyylikkäämpi. Miksiköhän nuo uudet Volvot on voittaneet muotoilupalkintoja ulkomailla?
S90 ilmanvastuskerroin on 0,28, A6:n on 0,26, jos nuo nyt jotakuta millään tavoin edes kiinnostaa. Ja vastaus on, että kyllä pitäisi joka 6. vuosi tehdä radikaalimpia muutoksia kuin mitä 5-sarjaan nyt tehtiin.
Kun on BMW-silmälasit käytössä niin kaikki BMW:n mallit näyttävät todella hienoilta, vaikka ne eivät todellisuudessa sitä olisikaan. Ulkopuolinen asioiden tarkastelija, joka ei suhtaudu BMW:hen hartaan uskonnollisesti, joutuu hankalaan tilanteeseen kun ei oikein ymmärrä esimerkiksi bemaristien vakuuttelua siitä että uusi 5-sarja olisi jotenkin erityisen hienosti muotoiltu muihin saman luokan autoihin verrattuna.
Mp-autoilija:" Juuri tänään, kun olin huoltoasemalla laittamassa ilmaa renkaisiin, niin vanhempi mies tuli juttelemaan S80-Volvosta ja näytti olevan jopa jonkinmoinen Volvo-fani."
Kertoo kaiken.Vanhempi papparainen on toki jo kaikki nähnyt. Totta puhuen niin on S80 perä sentään tosi tyylikäs verrattuna s90, joka on kyllä katastrofi. Tuosta s90-perästä tulee mieleen jenkkien vanha GM Lumina 10 vuotta sitten.
Lisäksi sisällä s90 keskinäyttö on niin alhaalla, lähes jalkatilassa, että on kuljettajalle turvallisuusriski. Uudessa 5-sarjassa näyttö on niin korkealla kuin mahdolista, eli tuulilasin alareunassa.
"Kertoo kaiken.Vanhempi papparainen on toki jo kaikki nähnyt. Totta puhuen niin on S80 perä sentään tosi tyylikäs verrattuna s90, joka on kyllä katastrofi. Tuosta s90-perästä tulee mieleen jenkkien vanha GM Lumina 10 vuotta sitten.
Lisäksi sisällä s90 keskinäyttö on niin alhaalla, lähes jalkatilassa, että on kuljettajalle turvallisuusriski. Uudessa 5-sarjassa näyttö on niin korkealla kuin mahdolista, eli tuulilasin alareunassa."
WhatCar, olet provoillut tällä palstalla jo yhdeksän vuotta. Oletko saanut huonon kasvatuksen kun et oikein tunnu kunnioittavan mitään ? Yhdeksän vuoden provoilu on melko raskauttava olosuhde,
Jokainen ostaa auton mikä itseä miellyttää tai sitten se perustuu puhtaasti tarpeisiin eikä merkitse mitään. Ei kai kukaan kuvittele, että suomalainen mies rupeaa kehumaan kaverin autoa jos se sattuu olemaan eri merkkinen kuin oma auto. Ja mitään sympatiaa et saa muuta kuin joltakin saman merkkisellä autolla ajavalta merkki-fanilta josta Mp-autoilija antaa esimerkin lauantailta laittaessaan ilmaa renkaisiin. Kateus on sellainen sairaus, että jos siihen alkaa saa kadehtia naapurin vaimoa, autoa lopun elämänsä. Kateushan ilmenee kommetti- osiossa eri tavoin ja on helposti tunnistettavissa. Nämä jotka tähän syyllistyvät eivät edes ymmärrä miten lapsellisia heidän juttunsa ovat. Onhan se tavallaan yksi keino purkaa pahaa oloaan vaikka hoito saattaisi olla monelle paikallaan että mistäs moinen johtuukaan.
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
Nämä premium-merkit mistä täällä väännetään päivittäin ovat niin erilaisia keskenään, että jokainen löytää varmasti omansa mistä pitää ja hyvä niin. On erilaisia ominaisuuksia, varustelua, sisustukset poikkeavat toisistaan vaikka yhtäläisyyksiäkin löytyy, mutta kaikki ovat tunnistettavissa jo pelkistä kuvista pienine ykstyiskohtineen autoja tunteville hyvinkin helposti. Volvo-faneille sanoisin sen että valintanne hyväksytään siinä missä muidenkin mitään yletöntä palvontaa ei merkki edes kaipaa se on merkki muiden joukossa ei sen enempää. Hyväksyntää mielipiteille ja fanitukselle ei tarvitse kukaan rittää hyvin että merkki miellyttää itseä perustuu se sitten pelkkiin tarpeisiin tai vain mieltymykseen se on jokaisen oma juttu ja se riittäköön. Elämä on valintoja hyviä ja huonoja mutta onneksi vanhemmiten on erheistä viisastunut. Fiksu ihminen ottaa opikseen muiden virheistä mutta tyhmä ei harmikseen edes omistaan.
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
WhatCariksi epäilemäni henkilö vastasi 19.9.2008 näin.
"Alentumatta tasollesi lyhyt kommentti edellisiin: Mukaan on päässyt Vollen etanolimallit ja kaasuversio.
Kuten jo aikaisemmin on yleisesti todettu nämä etanoli/kaasuviritykset eivät käytännössä vaadi mitään innovaatioita, sama hyötysuhteeltaan onneton vanhanaikainen Vollen valtava 2.5-litrainen bensakone, polttoaineputket vaihdettu viinankestävään ja moottorisoftaa vähän viilattu. Näillä lippalakkivirityksillä ei maailmaa pelasteta. muutoinkin downsizing is in, jos et tiennyt.
Seuraa linkin takana olevia hybrid, fuel cell, hydrogen -osastoja. Siellä tehdään sitä uraa uurtavaa työtä.
Andertz (nyt nimimerkkinä AntiWhatCar) ymmärrä hyvä että Vollen ja omistajansa FORDin taloudellinen tila on lähellä konkurssia, siitä syystä ei edes ole mahdollisuuksia kehittää ja satsata mullistavaan, Vollelle ja FORDille tämä on selviytymispeliä. Saattaa valitettavasti olla jopa Vollen loppu lähellä? Eli juuri nyt Volleen ostaminen on kuin ostaisi osakkeita kalliiseen hintaan ja myisi ne sitten romahduksen jälkeen.
Samanaikaisesti voitokkaat saksalaiset luovat autotekniikan uusia tuulia massiivisilla kehityshankkeilla. Se vaan on se ero voitollisen ja menestuksellisen yrityksen ja megatappiolliseen tavis FORDiin sekä tyttärensä Vollen puuhasteluun verratuna."
Tässä ketjussa on useita tällaisia ylimielisiä ja halveeraavia viestejä WhatCarilta vaikka WhatCarin aloittaman ketjun varsinaisena aiheena on "premiumvalinta" E-sarjan, Audi A6:n ja 5-sarjan välillä. Eli WhatCarilta meni tämä keskusteluketju siihen tyyliin että hän markkinoi näitä saksalaisautoja ja samalla esitti näkemyksiään ja toiveitaan Ruotsin autoteollisuuden päättymisestä.
Tässä vielä tämä keskusteluketju "Volvo myydään Kiinaan" jossa WhatCar lukuisilla viesteillä pyrkii todistelemaan että Ruotsin autoteollisuus olisi ollut päättymässä. WhatCar on käyttänyt myös paljon energiaa sen todisteluun että Volvojen jälleenmyyntiarvot jostakin syystä olisivat laskussa.
Samantyyppinen provoilu on taas käynnistynyt kun Volvo on lanseerannut uusia malleja. Eli samaa laulua saa taas kuunnella. Nyt WhatCar yrittää repiä otsikoita sillä että Volvo S90:n valmistus siirtyy Kiinaan, vaikka Kiinassa on 27 miljoonan auton vuosittaiset markkinat ja kaikki premiumvalmistajat pyrkivät siihen että Kiinassa valmistettaisiin korkealuokkaisia premium-autoja.
Auto-m: "Minusta uusi BMW 5 sarja on niin totaalisen epäonnistuneen näköinen pappabiili, että ei jaksa kiinnostaa vähäisimmissäkään määrin. Haukotuttaa ajatuskin koko kotterosta."
Ei varmaan yllätä enää ketään, että kun auto kulkee kesäisellä radalla kuin M5 tai talvisella mökkitiellä kuin xDrive, niin minun puolestani se saa näyttää vaikka puhelinkopilta kun homma kerran ilmiselvästi toimii.
Oli hyvä, että ehdit toisessa threadissa selventää näkemystäsi auton ulkonäköön. Muuten olisin ollut ihan hukassa tämän kommenttisi kanssa. Nyt kun ymmärrän sinun tässä arvostelevan puhtaasti ulkonäköä, voin jotenkin ymmärtääkin tuon. Mersu ja BMW ovat yhä selvästi neliovisia vanhanaikaisen näköisiä sedaneita uusien neliovisten coupe-korien rinnalla.
Mielenkiintoista, miten me eri henkilöt omine arvoinemme liimaamme tuon pappa-imagen eri autoihin aivan eri perustein. Itse olisin laittamassa sen edelleenkin kaikkein eniten Mersun E-sarjalle. Perinteisen säleikön takaa maailmaa katsellessaan näkee henkilöauton 130-vuotisen historian symbolin lentävän konepellillä tuulen läpi, mutta nuorekkuuspalkintoja tuolla historiallisella monumentilla ei ansaita. Vielä falskimpi on E isotähtisellä säleiköllä, ikään kuin kuvitellen, ettei katsoja huomaisi nelioviseen koriin päälle liimattua muovista tähteä. Avo-SL illuusio särkyy jo ensi vilkaisulla.
Miksi muuten pappamalli koetaan arvostukseltaan negatiiviseksi? Ei kai kunnialla eletty ikä ole kenellekään häpeäksi? Ei myöskään autoilla, kuten Mini, New Beetle, Jag Type-S, Mustang tai Dodge Challenger. 40 vuoden unen jälkeen juuri herännyt tunnistaisi nuo automallit ensi vilkaisulla. Vai siinäkö se vika onkin, että ne näyttävät perinteisiltä?
"Miksi muuten pappamalli koetaan arvostukseltaan negatiiviseksi? Ei kai kunnialla eletty ikä ole kenellekään häpeäksi?"
Muotoilussa ja kaikessa muussakin taiteessa minulle on tärkeää uuden luominen. Nähdyn ja kuullun toistaminen ei ole taidetta vaan kopioimista. Pitäisi olla uusi visio, jota toteutetaan rohkeasti. Pitkä premium sedan tai farkku on suunnattu niin iäkkäälle ostajakunnalle, että tästä tuotesegmentistä uskallusta ja visiota on turha odottaa. Joskus hyvin harvoin joku uskaltaa luoda jotain mielenkiintoista, mutta viimeistään jo seuraava korimalli normalisoi tilanteen.
Ei se pappamaisuus ole mitenkään isojen sedanien tai farkkujen yksinoikeus. Esimerkiksi VW Golf on melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna pappamainen, vai pitäisikö sanoa mammamainen. Puhumattakaan Jetasta, joka melkein saa Corollankin näyttämään nuorekkaalta. Volkkarit ovat toki teknisesti edistyksellisiä, niin hyvässä kuin pahassakin.
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
tracktest: Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa
Mielipiteen, nimenomaan vastakkaisen, esille tuominen sekoitetaan monesti myös negatiiviseen, mitä se ei ole. Sekin on vain aidosti eriävän mielipiteen esille tuomista joka pitäisi hyväksyä, kuten se ettei kaikki ajattele samoin, eikä pidäkään.
Oma mielipiteeni on edelleen, että mainoksia autoista saa lukea ihan liikaa muutenkin. Ei niitä tarvitse täällä toistaa.
Pappamalli nimitys on tullut käyttöön sedaneista sen jälkeen kun vw golf luokka alkoi yleistymään etenkin nuorten perheiden suosimana helpon muunneltavuuden ja lastauksen helppouden takia.
"Kylä sinulla tracktest on laaja kokemus bmw:n verokeista."
Luettuna joskus jopa fyysisenä kokemuksena. En sulje silmiäni kilpailijoilta ja niiden innovaatioilta, ei eroja muuten tiedä on ne sitten ulkoisia tai tekniikkaan liittyviä. Uudet innovaatiot ovat jollain viiveellä kilpailijan esille tuomina, kuin uusia ainakin mainoksissa.
Innovaatioiden syntyä edeltää pitkä ketju, jonka alkupäässä on syvällistä tietoa, laaja-alaista osaamista ja kykyä yhdistellä niitä mullistavalla tavalla.
En aja viivojen päällä enkä viivojen yli. Kaistavahti ei ohjaa autoa urissa ajamiseen ja kaistavahti on kytkettävä aina päälle ajoon lähtiessä jos sitä kokee tarvitsevansa. Keskustelenko jonkun sortin hupiukon kanssa häh? Urissa ajaville idiooteille on ihan oma näkyvissä oleva latu.
Mp-autoilija: Joku muotoilullinen yksityiskohta voi jotain ärsyttää, mutta ei se peitä onnistunutta kokonaisuutta. Ja parempi radikaali muotoilullinen uudistuminen kuin BMW:n umpivanhoillinen linja."
Voi tätä kommenttia!!! Vaikeaa ilmeisesti on saada viestiä perille. Volvo v70 (ja myös s80) muotoilu vaati sahaa ja kirvestä, niin perään se oli jäänyt. No nyt on saatu iso muutos ja tämä on todella iso harppaus Volvolle. Jopa maski on jotain aivan uutta Volvolle. Perä myös, mikä on valitettavasti epäonnistunut. Sivuprofiili on hyvä.
Mp-autoilijalle haluaisin heittää kysymyksen: "Pitäisikö BMW:een tehdä täysin radikaaleja muutoksia joka 6. vuosi generation uudistuksessa? Vai hiotaanko jo hyvää aerodynamiikkaa (jossa esim. Volvo Cd (ei edes ilmoitettu) jää kauas perään (BMW: =0,22))?
Tervetuloa WhatCar tähänkin keskusteluun mukaan. Helvetin hyvä kommentti.
Minun auto ei urista välitä ja kaistavahti ohjaa ajamaan keskellä kaistaa jos kaistamerkinnät on kunnossa. Näillä mennään gps ohjausta ja varteenotettavaa sähköautoa odotellessa.
t. hupiukko
Ei pahalla 2016. Pitäähän autosi sitten myös etäisyyden edellä ajavaan.
WhatCarin trollauksiin on turha vastata, mutta sanotaan nyt, että S80 II on edelleen tyylikäs sedan. Juuri tänään, kun olin huoltoasemalla laittamassa ilmaa renkaisiin, niin vanhempi mies tuli juttelemaan S80-Volvosta ja näytti olevan jopa jonkinmoinen Volvo-fani. Kun totesin, että olen harkinnut vaihtamista, niin kehotti vaan jatkamaan kyseisellä autolla ajamista. Että kyllä Volvo herättää Suomessa ihmisissä sympatiaa edelleen.:-)
Ja kyllä se S90 on myös monen mielestä hyvinkin tyylikäs sedan, V90 on omasta mielestäni vielä pykälän tyylikkäämpi. Miksiköhän nuo uudet Volvot on voittaneet muotoilupalkintoja ulkomailla?
S90 ilmanvastuskerroin on 0,28, A6:n on 0,26, jos nuo nyt jotakuta millään tavoin edes kiinnostaa. Ja vastaus on, että kyllä pitäisi joka 6. vuosi tehdä radikaalimpia muutoksia kuin mitä 5-sarjaan nyt tehtiin.
Kun on BMW-silmälasit käytössä niin kaikki BMW:n mallit näyttävät todella hienoilta, vaikka ne eivät todellisuudessa sitä olisikaan. Ulkopuolinen asioiden tarkastelija, joka ei suhtaudu BMW:hen hartaan uskonnollisesti, joutuu hankalaan tilanteeseen kun ei oikein ymmärrä esimerkiksi bemaristien vakuuttelua siitä että uusi 5-sarja olisi jotenkin erityisen hienosti muotoiltu muihin saman luokan autoihin verrattuna.
Mp-autoilija:" Juuri tänään, kun olin huoltoasemalla laittamassa ilmaa renkaisiin, niin vanhempi mies tuli juttelemaan S80-Volvosta ja näytti olevan jopa jonkinmoinen Volvo-fani."
Kertoo kaiken.Vanhempi papparainen on toki jo kaikki nähnyt. Totta puhuen niin on S80 perä sentään tosi tyylikäs verrattuna s90, joka on kyllä katastrofi. Tuosta s90-perästä tulee mieleen jenkkien vanha GM Lumina 10 vuotta sitten.
Lisäksi sisällä s90 keskinäyttö on niin alhaalla, lähes jalkatilassa, että on kuljettajalle turvallisuusriski. Uudessa 5-sarjassa näyttö on niin korkealla kuin mahdolista, eli tuulilasin alareunassa.
"Kertoo kaiken.Vanhempi papparainen on toki jo kaikki nähnyt. Totta puhuen niin on S80 perä sentään tosi tyylikäs verrattuna s90, joka on kyllä katastrofi. Tuosta s90-perästä tulee mieleen jenkkien vanha GM Lumina 10 vuotta sitten.
Lisäksi sisällä s90 keskinäyttö on niin alhaalla, lähes jalkatilassa, että on kuljettajalle turvallisuusriski. Uudessa 5-sarjassa näyttö on niin korkealla kuin mahdolista, eli tuulilasin alareunassa."
WhatCar, olet provoillut tällä palstalla jo yhdeksän vuotta. Oletko saanut huonon kasvatuksen kun et oikein tunnu kunnioittavan mitään ? Yhdeksän vuoden provoilu on melko raskauttava olosuhde,
Jokainen ostaa auton mikä itseä miellyttää tai sitten se perustuu puhtaasti tarpeisiin eikä merkitse mitään. Ei kai kukaan kuvittele, että suomalainen mies rupeaa kehumaan kaverin autoa jos se sattuu olemaan eri merkkinen kuin oma auto. Ja mitään sympatiaa et saa muuta kuin joltakin saman merkkisellä autolla ajavalta merkki-fanilta josta Mp-autoilija antaa esimerkin lauantailta laittaessaan ilmaa renkaisiin. Kateus on sellainen sairaus, että jos siihen alkaa saa kadehtia naapurin vaimoa, autoa lopun elämänsä. Kateushan ilmenee kommetti- osiossa eri tavoin ja on helposti tunnistettavissa. Nämä jotka tähän syyllistyvät eivät edes ymmärrä miten lapsellisia heidän juttunsa ovat. Onhan se tavallaan yksi keino purkaa pahaa oloaan vaikka hoito saattaisi olla monelle paikallaan että mistäs moinen johtuukaan.
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
Nämä premium-merkit mistä täällä väännetään päivittäin ovat niin erilaisia keskenään, että jokainen löytää varmasti omansa mistä pitää ja hyvä niin. On erilaisia ominaisuuksia, varustelua, sisustukset poikkeavat toisistaan vaikka yhtäläisyyksiäkin löytyy, mutta kaikki ovat tunnistettavissa jo pelkistä kuvista pienine ykstyiskohtineen autoja tunteville hyvinkin helposti. Volvo-faneille sanoisin sen että valintanne hyväksytään siinä missä muidenkin mitään yletöntä palvontaa ei merkki edes kaipaa se on merkki muiden joukossa ei sen enempää. Hyväksyntää mielipiteille ja fanitukselle ei tarvitse kukaan rittää hyvin että merkki miellyttää itseä perustuu se sitten pelkkiin tarpeisiin tai vain mieltymykseen se on jokaisen oma juttu ja se riittäköön. Elämä on valintoja hyviä ja huonoja mutta onneksi vanhemmiten on erheistä viisastunut. Fiksu ihminen ottaa opikseen muiden virheistä mutta tyhmä ei harmikseen edes omistaan.
http://www.automobilemag.com/news/2017-design-of-the-year-volvo-s90/
Automobile magazinen design -palkinto kertoo paljon Volvon muotoilun arvostuksesta. Artikkelissa on myös monikohtainen design analyysi.
WhatCar: Onko vanhempien ihmisten mielipide jotenkin väheksyttävämpää? Nimenomaan heillä on rahaa ostaakin autoja.
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
Laitoin 19.9.2008 WhatCariksi epäilemälleni henkilölle tällaisen viestin. Ohessa linkki ketjuun.(https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t5212/page/14/).
"Tässä tämän hetken ympäristöystävälliset autot, joukossa on paljon Volvoja.
http://www.greencarsite.co.uk/green-cars.htm"
WhatCariksi epäilemäni henkilö vastasi 19.9.2008 näin.
"Alentumatta tasollesi lyhyt kommentti edellisiin: Mukaan on päässyt Vollen etanolimallit ja kaasuversio.
Kuten jo aikaisemmin on yleisesti todettu nämä etanoli/kaasuviritykset eivät käytännössä vaadi mitään innovaatioita, sama hyötysuhteeltaan onneton vanhanaikainen Vollen valtava 2.5-litrainen bensakone, polttoaineputket vaihdettu viinankestävään ja moottorisoftaa vähän viilattu. Näillä lippalakkivirityksillä ei maailmaa pelasteta. muutoinkin downsizing is in, jos et tiennyt.
Seuraa linkin takana olevia hybrid, fuel cell, hydrogen -osastoja. Siellä tehdään sitä uraa uurtavaa työtä.
Andertz (nyt nimimerkkinä AntiWhatCar) ymmärrä hyvä että Vollen ja omistajansa FORDin taloudellinen tila on lähellä konkurssia, siitä syystä ei edes ole mahdollisuuksia kehittää ja satsata mullistavaan, Vollelle ja FORDille tämä on selviytymispeliä. Saattaa valitettavasti olla jopa Vollen loppu lähellä? Eli juuri nyt Volleen ostaminen on kuin ostaisi osakkeita kalliiseen hintaan ja myisi ne sitten romahduksen jälkeen.
Samanaikaisesti voitokkaat saksalaiset luovat autotekniikan uusia tuulia massiivisilla kehityshankkeilla. Se vaan on se ero voitollisen ja menestuksellisen yrityksen ja megatappiolliseen tavis FORDiin sekä tyttärensä Vollen puuhasteluun verratuna."
Tässä ketjussa on useita tällaisia ylimielisiä ja halveeraavia viestejä WhatCarilta vaikka WhatCarin aloittaman ketjun varsinaisena aiheena on "premiumvalinta" E-sarjan, Audi A6:n ja 5-sarjan välillä. Eli WhatCarilta meni tämä keskusteluketju siihen tyyliin että hän markkinoi näitä saksalaisautoja ja samalla esitti näkemyksiään ja toiveitaan Ruotsin autoteollisuuden päättymisestä.
Tässä vielä tämä keskusteluketju "Volvo myydään Kiinaan" jossa WhatCar lukuisilla viesteillä pyrkii todistelemaan että Ruotsin autoteollisuus olisi ollut päättymässä. WhatCar on käyttänyt myös paljon energiaa sen todisteluun että Volvojen jälleenmyyntiarvot jostakin syystä olisivat laskussa.
http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&thread=1459099&offset=120
Samantyyppinen provoilu on taas käynnistynyt kun Volvo on lanseerannut uusia malleja. Eli samaa laulua saa taas kuunnella. Nyt WhatCar yrittää repiä otsikoita sillä että Volvo S90:n valmistus siirtyy Kiinaan, vaikka Kiinassa on 27 miljoonan auton vuosittaiset markkinat ja kaikki premiumvalmistajat pyrkivät siihen että Kiinassa valmistettaisiin korkealuokkaisia premium-autoja.
Auto-m: "Minusta uusi BMW 5 sarja on niin totaalisen epäonnistuneen näköinen pappabiili, että ei jaksa kiinnostaa vähäisimmissäkään määrin. Haukotuttaa ajatuskin koko kotterosta."
Ei varmaan yllätä enää ketään, että kun auto kulkee kesäisellä radalla kuin M5 tai talvisella mökkitiellä kuin xDrive, niin minun puolestani se saa näyttää vaikka puhelinkopilta kun homma kerran ilmiselvästi toimii.
Oli hyvä, että ehdit toisessa threadissa selventää näkemystäsi auton ulkonäköön. Muuten olisin ollut ihan hukassa tämän kommenttisi kanssa. Nyt kun ymmärrän sinun tässä arvostelevan puhtaasti ulkonäköä, voin jotenkin ymmärtääkin tuon. Mersu ja BMW ovat yhä selvästi neliovisia vanhanaikaisen näköisiä sedaneita uusien neliovisten coupe-korien rinnalla.
Mielenkiintoista, miten me eri henkilöt omine arvoinemme liimaamme tuon pappa-imagen eri autoihin aivan eri perustein. Itse olisin laittamassa sen edelleenkin kaikkein eniten Mersun E-sarjalle. Perinteisen säleikön takaa maailmaa katsellessaan näkee henkilöauton 130-vuotisen historian symbolin lentävän konepellillä tuulen läpi, mutta nuorekkuuspalkintoja tuolla historiallisella monumentilla ei ansaita. Vielä falskimpi on E isotähtisellä säleiköllä, ikään kuin kuvitellen, ettei katsoja huomaisi nelioviseen koriin päälle liimattua muovista tähteä. Avo-SL illuusio särkyy jo ensi vilkaisulla.
Miksi muuten pappamalli koetaan arvostukseltaan negatiiviseksi? Ei kai kunnialla eletty ikä ole kenellekään häpeäksi? Ei myöskään autoilla, kuten Mini, New Beetle, Jag Type-S, Mustang tai Dodge Challenger. 40 vuoden unen jälkeen juuri herännyt tunnistaisi nuo automallit ensi vilkaisulla. Vai siinäkö se vika onkin, että ne näyttävät perinteisiltä?
"Miksi muuten pappamalli koetaan arvostukseltaan negatiiviseksi? Ei kai kunnialla eletty ikä ole kenellekään häpeäksi?"
Muotoilussa ja kaikessa muussakin taiteessa minulle on tärkeää uuden luominen. Nähdyn ja kuullun toistaminen ei ole taidetta vaan kopioimista. Pitäisi olla uusi visio, jota toteutetaan rohkeasti. Pitkä premium sedan tai farkku on suunnattu niin iäkkäälle ostajakunnalle, että tästä tuotesegmentistä uskallusta ja visiota on turha odottaa. Joskus hyvin harvoin joku uskaltaa luoda jotain mielenkiintoista, mutta viimeistään jo seuraava korimalli normalisoi tilanteen.
Ei se pappamaisuus ole mitenkään isojen sedanien tai farkkujen yksinoikeus. Esimerkiksi VW Golf on melkein mihin tahansa kilpailijaan verrattuna pappamainen, vai pitäisikö sanoa mammamainen. Puhumattakaan Jetasta, joka melkein saa Corollankin näyttämään nuorekkaalta. Volkkarit ovat toki teknisesti edistyksellisiä, niin hyvässä kuin pahassakin.
" Joskus hyvin harvoin joku uskaltaa luoda jotain mielenkiintoista, mutta viimeistään jo seuraava korimalli normalisoi tilanteen."
Juuri näin tuo homma menee.
"Volkkarit ovat toki teknisesti edistyksellisiä, niin hyvässä kuin pahassakin."
Viime aikoina pahassa enemmänkin koko konserni. Hyvässä kaikki näytti niin pirun hyvältä ollakseen totta.
Kumppani mikä tuo kopiointi juttu oli?
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa. On vain hyväksyttävä se ettei kaikki ajattele samoin eikä pidäkkään. Erilaisista ajatuksista ja mielipiteistä keskustelu lähtee ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Sehän se on rikkautta että löytyy mielipiteitä omille valinnoille.
tracktest:
Täällä sekoitetaan monesti mielipiteet trollaukseen sitä se ei kuitenkaan ole. Mielipiteen kertominen on aidosti omien mieltymysten esille tuomista ei sen kummempaa
Mielipiteen, nimenomaan vastakkaisen, esille tuominen sekoitetaan monesti myös negatiiviseen, mitä se ei ole. Sekin on vain aidosti eriävän mielipiteen esille tuomista joka pitäisi hyväksyä, kuten se ettei kaikki ajattele samoin, eikä pidäkään.
Oma mielipiteeni on edelleen, että mainoksia autoista saa lukea ihan liikaa muutenkin. Ei niitä tarvitse täällä toistaa.
Pappamalli nimitys on tullut käyttöön sedaneista sen jälkeen kun vw golf luokka alkoi yleistymään etenkin nuorten perheiden suosimana helpon muunneltavuuden ja lastauksen helppouden takia.
Kumppani tervettä rikastusta.
"Kylä sinulla tracktest on laaja kokemus bmw:n verokeista."
Luettuna joskus jopa fyysisenä kokemuksena. En sulje silmiäni kilpailijoilta ja niiden innovaatioilta, ei eroja muuten tiedä on ne sitten ulkoisia tai tekniikkaan liittyviä. Uudet innovaatiot ovat jollain viiveellä kilpailijan esille tuomina, kuin uusia ainakin mainoksissa.
Innovaatioiden syntyä edeltää pitkä ketju, jonka alkupäässä on syvällistä tietoa, laaja-alaista osaamista ja kykyä yhdistellä niitä mullistavalla tavalla.
Juuri näin, tervettä rikastusta tämäkin.
Uusia kuvia BMW 5-sarja G30 M Performance Parts.
https://www.netcarshow.com/bmw/2017-5-series_m_performance_parts/1280x960/wallpaper_01.htm
Wau!! Onpa ärhäkän näköinen peli!
Todella innovaatinen.
Näin on, ei nykynuorisolta puutu mielikuvitusta tuning-touhuissa kyllä!
Tunteet pelissä kuten asiaan kuuluu.
Minä olen ihan lääpällään, pitäisiköhän pistää Auris vaihtoon?
Ei tuohon joulukuuseen vaan= https://tekniikanmaailma.fi/autot/teslalta-tulossa-viela-nykyistakin-arhakampi-model-s/