Opel Amperan 80 kilometrin toimintamatka ja huokea hankintahinta

8 kommenttia
muokattu 18.03.2019 09:15

Kuulemma Opel Amperaa tuodaan paljon Suomeen. Sähkörange on 80 km ja lisäksi on vielä 35 litran tankki.

Hankintahinta jää 15.000 euroon jos tuo ulkomailta.

Lisäksi ulkonäkö on ihan siisti.

Tosin ei koko autoa löydy Ruotsin bytbil.comista esimerkiksi.

https://www.is.fi/autot/art-2000006032155.html

  
  • Blocket.se (ruotsin tori.fi) oli yksi Chevrolet Volt, joka on sama auto. Hintapyyntö juuri tuon 15keur

      1
  • Amperan/Voltin markkinatilanne on melko outo. Nettiauto.comissa on myytävänä yhteensä 65 autoa, kun taas Mobile.de näyttää 62 yksilöä melkoisesti isoimmilta markkinoilta.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=28&makeModelVariant2.makeId=5600&makeModelVariant2.modelId=19&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

    Mallien myyntihän ei uutena missään vaiheessa lähtenyt GM:n toivomalla tavalla lentoon.
    Onkohan Ampera ollut Ruotsissa ollenkaan myynnissä?

      
  • Itsekin vilkaisin joitakin Ruotsin ja Saksan sivustoja ja hämmentävän vähän niitä Saksassakin on tarjolla. Autoscout24-sivuston kovin hintapyyntö 2014-mallisesta - tosin erittäin vähän ajetusta - yksilöstä oli 34.900 Euroa! Ruotsista en löytänyt yhtäkään, eli paljonko on paljon?

      
  • Kun ranskalaiset ostivat Opelin, niin Ampera taisi kompastua siihen. Muistan lukeneeni, että täyssähköversion tuontia Suomeen ei aloitettukaan sen tähden vaikka suunnitelmissa oli.

      
  • Ampera ja Ampera-e ovat täysin eri autot. Hybridin eli Amperan tuotanto on kaiketi loppunut jo 2016. Täyssähkö Ampera-e tuli markkinoille samana vuonna.

    Ja nimenomaan Ampera-e on kaupan yhteydessä kiistan aiheena.

    https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/autokauppa-kaduttaa-psa-vaatii-takaisin-puolta-opel-rahoista/

      
  • muokattu 07.04.2019 16:44

    Amperan ja BMW i3 idea sähköisestä voimalinjasta pienellä polttomoottorilla avustettuna on ihan toimiva ja Amperalla on halpana käytännöllisenä sähköautona suosijansa.

    Vaikka malli on jo vanha, sen ohjaamo tekee yhä tavallista polttista ajavalle Wau-efektin. Ajamisestakaan en osaa antaa moitteita, jos etuvetoinen muuten sopii omaan ajotapaan.

    Vähän vanhempiinkin Volvoihin ja Mersuihin verratessa huomaa selvästi halpaan autoon asennetun kalliin voimalinjan ristiriidan, eli melua on enemmän kuin toivoisi ja vaivatonta suorituskykyä vähemmän kuin toivoisi, mutta molemmat ovat tietenkin jonkin verran vertailukohteestakin riippuvia arvostuskysymyksiä.

    Tilat kuin coupessa, mikä ei päältä katsoen edes yllätä.

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Amperan ja BMW i3 idea sähköisestä voimalinjasta pienellä polttomoottorilla avustettuna on ihan toimiva ja Amperalla on halpana käytännöllisenä sähköautona suosijansa.

    Vaikka malli on jo vanha, sen ohjaamo tekee yhä tavallista polttista ajavalle Wau-efektin. Ajamisestakaan en osaa antaa moitteita, jos etuvetoinen muuten sopii omaan ajotapaan.

    Vähän vanhempiinkin Volvoihin ja Mersuihin verratessa huomaa selvästi halpaan autoon asennetun kalliin voimalinjan ristiriidan, eli melua on enemmän kuin toivoisi ja vaivatonta suorituskykyä vähemmän kuin toivoisi, mutta molemmat ovat tietenkin jonkin verran vertailukohteestakin riippuvia arvostuskysymyksiä.

    Tilat kuin coupessa, mikä ei päältä katsoen edes yllätä.

    Kävitkö siis koeajamassa Amperan?

      
  • Tuttavan auton koeajosta raportoin. Tottahan siihen piti käydä tutustumassa, kun yksi rohkelikko hommasi tuommoisen sähkövispilän.

    Kaveri tuotti Keski-Euroopasta omansa selvästi alle tuon arvioidun 15.000 €:n, ja sillä hinnalla sai tätä Amperaa halvempaan aiempaan E-sarjalaiseensa verrattuna vähän karun ja tiloiltaan pienemmän, mutta käsittääkseni ihan toimivan ja varsin taloudellisen auton.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit