Lataushybridejäkin voisi joskus olla talvivertailussa. En muista, onko Voltin jälkeen ollut yhtään mukana? Varsinkin Volvon tyyppiset etuveto polttomoottorilla, takaveto sähkömoottorilla -hybridit voisivat olla vertailussa aika vekkuleita, kun testataan miten auto toimii milläkin energianlähteellä.
(Laitoin tuon kulutussivun tuohon, kun tuo Volt sai suurimmat ja pienimmät bensankulutuslukemat vertailussa riippuen siitä, oliko akku tyhjä vai täysi ja lämmityskään ei aivan pelkällä sähköllä toiminut.)
@FARwd kirjoitti:
Toissa vuonna mukana oli yksi plugari: BMW 530e.
...ja sekin näköjään teki sekä pohjat että huiput kulutuksessa sen mukaan oliko akku ladattu vai ei, kuten Voltkin. Arvosana kuitenkin perustuu vain täyden akun tulokseen, kun taasen Voltin tulos laskettiin keskiarvon mukaan.
Huomioithan, että Bemari oli n. 500-900 kg painavampi, kuin muut autot vuoden 2018 vertailussa. Esim. Volttiin verrattuna 530e painaa n. 14% enemmän, mutta kylmäkulutus bensalla oli yli 7 % pienempi. (Kulutusmittaukset on tehty VTT:n laboratoriossa -7 C-asteen lämpötilassa "kaupunkisyklillä".)
"Toyota Corolla sai TM:n vertailussa kympin arvosanat hallittavuudesta ja myös lämmityslaitteesta. Corollan sarakkeeseen ei kirjattu mitään merkittävän isoja heikkouksia, mutta peilien lämmitys ja jarrutusmatka kitkaerotilanteessa kirjattiin kuitenkin miinuspuolelle."
Mielenkiintoinen tuo maantieajon pisteytys. Pari sähköautoa oli niin hyviä maantieajossa, että arvosteluasteikko jouduttiin säätämään sellaiseksi, ettei polttiksille tippunut kympin arvosanoja.
Lataushybridejäkin voisi joskus olla talvivertailussa. En muista, onko Voltin jälkeen ollut yhtään mukana? Varsinkin Volvon tyyppiset etuveto polttomoottorilla, takaveto sähkömoottorilla -hybridit voisivat olla vertailussa aika vekkuleita, kun testataan miten auto toimii milläkin energianlähteellä.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/04-2013-nakoislehti/talviauto-2013-kylmakulutus-2
(Laitoin tuon kulutussivun tuohon, kun tuo Volt sai suurimmat ja pienimmät bensankulutuslukemat vertailussa riippuen siitä, oliko akku tyhjä vai täysi ja lämmityskään ei aivan pelkällä sähköllä toiminut.)
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/04-2013-nakoislehti/44-80
Risuja tuli loppuarvostelussa huonosta hyötysuhteesta.
Toissa vuonna mukana oli yksi plugari: BMW 530e.
...ja sekin näköjään teki sekä pohjat että huiput kulutuksessa sen mukaan oliko akku ladattu vai ei, kuten Voltkin. Arvosana kuitenkin perustuu vain täyden akun tulokseen, kun taasen Voltin tulos laskettiin keskiarvon mukaan.
Huomioithan, että Bemari oli n. 500-900 kg painavampi, kuin muut autot vuoden 2018 vertailussa. Esim. Volttiin verrattuna 530e painaa n. 14% enemmän, mutta kylmäkulutus bensalla oli yli 7 % pienempi. (Kulutusmittaukset on tehty VTT:n laboratoriossa -7 C-asteen lämpötilassa "kaupunkisyklillä".)
Näköjään talviautotestin voitti Toyota Corolla.
"Toyota Corolla sai TM:n vertailussa kympin arvosanat hallittavuudesta ja myös lämmityslaitteesta. Corollan sarakkeeseen ei kirjattu mitään merkittävän isoja heikkouksia, mutta peilien lämmitys ja jarrutusmatka kitkaerotilanteessa kirjattiin kuitenkin miinuspuolelle."
Toyotan loppuarvosana oli 9,0.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5
Mielenkiintoinen tuo maantieajon pisteytys. Pari sähköautoa oli niin hyviä maantieajossa, että arvosteluasteikko jouduttiin säätämään sellaiseksi, ettei polttiksille tippunut kympin arvosanoja.