BMW i4 uudistaa sähkömalliston muotoilua

18 kommenttia

BMW:n i4 Gran Coupe tuo yhtiön sähköiseen mallistoon uudenlaista muotoilua, jossa tyylikkään urheilullinen ulkomuoto yhdistyy neliovisen auton tilavuuteen ja toiminnallisuuteen.

http://www.mynewsdesk.com/fi/bmw_group/pressreleases/bmw-concept-i4-uudistaa-saehkoemalliston-muotoilua-2978032

  
  • BMW:n täyssähköisessä konseptissa on yhdistelty sporttisen sedanin ja coupe-mallin ominaisuuksia. BMW i4 tulee kaupalliseen levitykseen ensi vuoden jälkipuoliskolla. Auto seuraa BMW:n toista suurta täyssähköjulkistusta, iNext-katumaasturia.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2020-i4_concept/800x600/wallpaper_01.htm

      
  • Ja päätämme kaupallisen tiedotuksen tähän.

      
  • Tämä oli keskustelun avaus ei päätös.

      
  • Pari kirjoittajaa tykkaa spämmätä noita mainoksia palstalle, vaikkei kukaan niitä halua nähdä. Bemarin markkinointiosaston mielestä valtavankokoiset feikki-ilmanotot ja muutenkin tuollainen transformers-tyyli on varmasti samalla elegantti, sivistynyt, villi ja urheilullinen. Mainostajat tietenkin kehuvat auton muutenkin maasta taivaisiin, mutta onneksi palstalla tiedämme jo, että tuo soveltuu vain ajotaidottomien äärivihreiden elvistelykäyttöön.

    Onko tuo range nyt minkä normin mukainen?
    ”*Päästö- ja kulutuslukemat sekä toimintamatka on laskettu uuden WLTP-testisyklin mukaan ja mukautettu NEDC:hen vertailtavuuden vuoksi, valitusta renkaasta riippuen.”

      1
  • BMW tai Volvo mitään hyvää ei löydy, positiivista kommenttia on turha odottaa nimimerkiltä NHB. Tämä ei ole kenellekkään epäselvää jotain tässä kyseisessä nimimerkissä tapahtuu kun nuo kaksi merkkiä mainitaan. Alkaa sama trollaus josta on huomautettu mutta mitään ei tapahdu aina sama laulu.

      
  • NHB sekoaa kahdesta merkistä ei mistään mainoksista. Tuo kaikki on vain kiemurtelua ja venkoilua nimimerkiltä NHB.

      
  • Lupaavan kuuloinen paketti, toivottavasti saavat tuotantoon asti edes suunnilleen noilla spekseillä. Näitä konseptejahan on nähty enemmän kuin tarpeeksi eri valmistajilta. Nopean googlauksen perusteella autoon on tulossa 80 kWh akusto, eli 600 km range vaatisi 13,3 kWh/100 km kulutusta, joka on melkoisen alhainen, muttei mitenkään mahdoton. Mutta tuokin siis sillä oletuksellä, että käytettävissä on tuo 80 kWh. Jos tuo on bruttokapasiteetti, niin 600 km jää varmasti haaveeksi jopa ihanneolosuhteissa.

    Ulkonäkö jakaa varmasti mielipiteitä, mutta uskon tuon kesyyntyvän melkoisesti ennen tuotantoonmenoa. Omaan makuun munuaiset voisivat olla selvästi pienemmät, mutta toisaalta muuten näyttää ihan näppärältä, erityisesti myös sisältä.

      
  • muokattu 10.03.2020 07:32

    Kesyyntyy varmasti. Pohjoisessa testissä ollut BMW i4 oli keulastaan normaalimman näköinen. Näppärältä näyttää ja tähänastisista sähköautoista selvästi houkuttelevin paketti.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW:n täyssähköisessä konseptissa on yhdistelty sporttisen sedanin ja coupe-mallin ominaisuuksia. BMW i4 tulee kaupalliseen levitykseen ensi vuoden jälkipuoliskolla. Auto seuraa BMW:n toista suurta täyssähköjulkistusta, iNext-katumaasturia.

    https://www.netcarshow.com/bmw/2020-i4_concept/800x600/wallpaper_01.htm

    Vaikuttaa kuin rintamamiestalo olisi maalattu ja sisälle saatu vihdoin sähköliesi.

      
  • Ei sitä ainakaan ulkonäöllä myydä, ainoa pelastus on kilpailijoita edullisempi hinta.

      
  • Ruuhkamieheltä ainoa asiallinen kommentti kaikki muut ovat täysin asiatonta trollausta.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Ruuhkamieheltä ainoa asiallinen kommentti kaikki muut ovat täysin asiatonta trollausta.

    Älä trollaa asiallista mielipidekeskustelua.

      
  • Trollit ovat erikoishenkilöitä eivätkä näin edusta valtavirtaa. Trollien kommentit voi jättää täysin omaan arvoonsa.

      
  • muokattu 10.03.2020 10:57

    @tracktest kirjoitti:
    Trollit ovat erikoishenkilöitä eivätkä näin edusta valtavirtaa. Trollien kommentit voi jättää täysin omaan arvoonsa.

    Minä tunsi naapurin Karin jolla oli aina niska punaisena jos joku arvosteli esim. heidän Helkama mopoa, oltiinkohan me sen ajan trolleja, ja kun kehuttiin omia Komet merkkisiä mopoja

      
  • @Ruuhkamies kirjoitti:
    Lupaavan kuuloinen paketti, toivottavasti saavat tuotantoon asti edes suunnilleen noilla spekseillä. Näitä konseptejahan on nähty enemmän kuin tarpeeksi eri valmistajilta. Nopean googlauksen perusteella autoon on tulossa 80 kWh akusto, eli 600 km range vaatisi 13,3 kWh/100 km kulutusta, joka on melkoisen alhainen, muttei mitenkään mahdoton. Mutta tuokin siis sillä oletuksellä, että käytettävissä on tuo 80 kWh. Jos tuo on bruttokapasiteetti, niin 600 km jää varmasti haaveeksi jopa ihanneolosuhteissa.

    Ulkonäkö jakaa varmasti mielipiteitä, mutta uskon tuon kesyyntyvän melkoisesti ennen tuotantoonmenoa. Omaan makuun munuaiset voisivat olla selvästi pienemmät, mutta toisaalta muuten näyttää ihan näppärältä, erityisesti myös sisältä.

    600 km range on ihan hyvä ja aikalailla linjassa Tesla M3:n kanssa. Bemarissa raskaampi ja vähän varauskyvyltään suurempi akku, joka antaa vähän tämän päivän Tesla M3:a pidemmän rangen. Normimittauksessa kaupunkiajo näyttelee suurta osaa ja siellä sähköautoilla taitava kuljettaja voi päästä pienellä kulutuksella. Tämä BMW on myös malliltaan aerodynaaminen ja tuossa olisi ison firman näytön paikka näyttää, kuinka isoilla resursseilla ylitetään pienen Teslan suoritukset.

    Bemarilla nuo konseptit ovat perinteisesti esitelleet aika lähellä lopullista muotoilua ja esimerkiksi tuo munuaisten kasvattaminen on ja nähty tuotantomallissakin.

      
  • Munuaisten koko vaihtelee malleittain. Munuaisten kasvua on nähtävissä uusissa tuotantomalleissa. Halutaanko sähköauton erottua selvemmin muusta käyttövoimasta juuri tällä jäänee nähtäväksi.

      
  • Saako NHB nyt kiukuttelun anteeksi. Tääläinen trollaus tähän väliin.

      
  • On muuten tuo kojelauta melkoisen pelkistetty perinteisempään linjaan nähden. Liekkö Model 3:n vaikutteita, mutta hyvältä näyttää joka tapauksessa. Ja onhan tuo selvästi klassisesti tyylikkäämpi interiööri, kuin Teslassa. Hienoa, jos BMW on menossa patteriautoissaan minimalistiseen suuntaan mukaan; ajamani MB EQC ja Audi e-tron olivat järkyttäviä nappulaviidakkoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit