@HybridRules kirjoitti:
Olisithan sinäkin voinut käydä koeajamassa Skodan vaimon kanssa.
Olisin toki. Mutta ei tarvinnut, koska polttis-Skodan datalehdellä on jo vääriä valintoja kuten etuveto ja rautajouset. Koska tavaratilaa ei tule yhtään lisää eikä kulutus putoa lainkaan, Superb lähtee meidän perheen käyttötilanteessa takamatkalta. Sen voisi ehkä sietää alehintaisena, mutta Superb ei ole alehintainen yhtä tilavaan vähän käytettyyn takavetoiseen ilmajousitettuun verrattuna.
Luontaisesti takavetoista Enyaqia ei rasita omituinen voimalinja eikä hinta, joka jää selvästi alle vaikkapa vastaavan kokoisen patteri-Mersun, jota ei saa käytettynä (vielä). Ilmajousista joutunee Enyaqissakin tinkimään, mikä on tietenkin tilavalle autolle miinusta. Toisaalta, sähköauton suuren omapainon vuoksi kuorman paino vaikutta suhteessa vähemmän, joten kokeilemalla voisi selvitä onko näin tilavaa autoa järkevää ajaa rautajousin?
Ja siksi polttis-Skoda ei ole meille vaihtoehto (vaikka ymmärrän kyllä miksi se jollekin muulle on).
Ja siksi patteri-Skoda voisi ollakin, koska sekä vertailuryhmä että verrattava Skoda vaihtuvat vaikka vertailtavat automerkit olisivat samojakin.
Otsikon sisältöön palataksemme, odotan mielenkiinnolla kestääkö valmistajien ison farkun boikotti? Nyt on selvästi osoitettu, että sähköauto voidaan tehdä matalana sedanina (Model S, i4, EQS, EQE, Ioniq 6, jne). Teknistä estettä matalalle virtaviivafarkulle ei siis ole, vaan sellainen puuttuu kaupallisista syistä. Audi on huhunnut siihen suuntaan, että voisivat rikkoa status quon, mutta toisaalta helppoha silloin puhua vaikka mitä kun muut myyvät ja Audin tuotetta ei saa kaupasta ainakaan vielä.
Olisin toki. Mutta ei tarvinnut, koska polttis-Skodan datalehdellä on jo vääriä valintoja kuten etuveto ja rautajouset. Koska tavaratilaa ei tule yhtään lisää eikä kulutus putoa lainkaan, Superb lähtee meidän perheen käyttötilanteessa takamatkalta. Sen voisi ehkä sietää alehintaisena, mutta Superb ei ole alehintainen yhtä tilavaan vähän käytettyyn takavetoiseen ilmajousitettuun verrattuna.
Luontaisesti takavetoista Enyaqia ei rasita omituinen voimalinja eikä hinta, joka jää selvästi alle vaikkapa vastaavan kokoisen patteri-Mersun, jota ei saa käytettynä (vielä). Ilmajousista joutunee Enyaqissakin tinkimään, mikä on tietenkin tilavalle autolle miinusta. Toisaalta, sähköauton suuren omapainon vuoksi kuorman paino vaikutta suhteessa vähemmän, joten kokeilemalla voisi selvitä onko näin tilavaa autoa järkevää ajaa rautajousin?
Ja siksi polttis-Skoda ei ole meille vaihtoehto (vaikka ymmärrän kyllä miksi se jollekin muulle on).
Ja siksi patteri-Skoda voisi ollakin, koska sekä vertailuryhmä että verrattava Skoda vaihtuvat vaikka vertailtavat automerkit olisivat samojakin.
Otsikon sisältöön palataksemme, odotan mielenkiinnolla kestääkö valmistajien ison farkun boikotti? Nyt on selvästi osoitettu, että sähköauto voidaan tehdä matalana sedanina (Model S, i4, EQS, EQE, Ioniq 6, jne). Teknistä estettä matalalle virtaviivafarkulle ei siis ole, vaan sellainen puuttuu kaupallisista syistä. Audi on huhunnut siihen suuntaan, että voisivat rikkoa status quon, mutta toisaalta helppoha silloin puhua vaikka mitä kun muut myyvät ja Audin tuotetta ei saa kaupasta ainakaan vielä.