IKILIIKKUJA-AKKU.

22 kommenttia

Magneettitoiminen akku jota ei tarvitse ladata.
Tokmanni tavaratalo toi myyntiin maanantaina18.10.2021 polkupyörän vilkkuvatoimisen takavalon.
Magneettitoiminen, ei tarvitse ladata. Ilmaisjakelumainos kertoi.
Olisiko tässä ratkaisu autojen ja muiden koneiden akustoksi.
Magneettiakun kokoa vain kooltaan kasvatetaaan, että se sopii vaikka kuorma-autoon.
Se mitä odotan tältä, tässä, on se että saadaan jatkuvatoiminen polkupyörän etu- ja takavalo. Kaksitoiminen, eli jatkuvasti palava ja vilkkutoiminta.
Tokmannin kassalta vain kansa kysymään.

  
  • @jyrppä kirjoitti:
    Magneettitoiminen akku jota ei tarvitse ladata.
    Tokmanni tavaratalo toi myyntiin maanantaina18.10.2021 polkupyörän vilkkuvatoimisen takavalon.
    Magneettitoiminen, ei tarvitse ladata. Ilmaisjakelumainos kertoi.
    Olisiko tässä ratkaisu autojen ja muiden koneiden akustoksi.

    Taitaapa ihmisiltä kunto loppua ennen kun auton akkuun on poljettu riittävästi virtaa - pyörän valoihin sentään jalkavoimat riittää ihan pyörän liikuttelun ohessa.

    Jos ottaisi sellaisen jättiurakan että joka päivä polkisi auton akkuun 0,5 kWh:n edestä sähköä, niin kuukauden päästä voisi ajaa jo 50-80 km lenkin. Tuohon 0,5 kWh:n polkemiseen taitaisi mennä päivittäin täyden työpäivän edestä aikaa - jos olisi erittäin hyväkuntoinen.

      
  • @jyrppä kirjoitti:
    Magneettitoiminen akku jota ei tarvitse ladata.
    Tokmanni tavaratalo toi myyntiin maanantaina18.10.2021 polkupyörän vilkkuvatoimisen takavalon.
    Magneettitoiminen, ei tarvitse ladata. Ilmaisjakelumainos kertoi.
    Olisiko tässä ratkaisu autojen ja muiden koneiden akustoksi.
    Magneettiakun kokoa vain kooltaan kasvatetaaan, että se sopii vaikka kuorma-autoon.
    Se mitä odotan tältä, tässä, on se että saadaan jatkuvatoiminen polkupyörän etu- ja takavalo. Kaksitoiminen, eli jatkuvasti palava ja vilkkutoiminta.
    Tokmannin kassalta vain kansa kysymään.

    Se tokmannin lamppu on yhtä itselatautuva kuin hybridiauto.

    Kävin tutustumassa aiheeseen ja renkaaseen laitetaan magneetti ja pyörän runkoon vastakappale.
    Kun nämä ohottavat toisensa, niin se synnyttää sähköä.
    Lataus syntyy pyörän pyöriessä.

    "Itselatautuva Energy+-takavalo polkupyörään
    Ei akkua eikä paristoja, valo latautuu magneetin avulla!"
    https://www.tokmanni.fi/itselatautuva-energy-takavalo-polkupyoraan-6419860640570#

    Mutta hauska mainos silti.

      
  • muokattu 05.12.2021 10:29

    Eikö ikivanha keksintö polkupyörän eturengasta vasten nojaava pyörivä nuppi-generaattori perustu yhtälailla magnetismiin. Nimitettiin dynamoksi

    Sähköauton moottori perustuu myös magneettikenttään. Joko sähkön avulla indusoituun ja kestomagneettiin.

    Hmm.... Tuosta tulikin mieleen, että pitääpä lähettää Teslalle kehitysehdotus: ohjelmoidaan etupyörien moottori toimimaan koko ajan generaattorina, koska siinä on kestomagneetti ja ajetaan takavedolla. Näin etumoottorin lataa akkua ja takamoottori liikuttaa autoa. Da-daa: ikiliikkuva-Tesla on syntynyt!

      1
  • @Josef kirjoitti:

    @jyrppä kirjoitti:
    Magneettitoiminen akku jota ei tarvitse ladata.
    Tokmanni tavaratalo toi myyntiin maanantaina18.10.2021 polkupyörän vilkkuvatoimisen takavalon.
    Magneettitoiminen, ei tarvitse ladata. Ilmaisjakelumainos kertoi.
    Olisiko tässä ratkaisu autojen ja muiden koneiden akustoksi.
    Magneettiakun kokoa vain kooltaan kasvatetaaan, että se sopii vaikka kuorma-autoon.
    Se mitä odotan tältä, tässä, on se että saadaan jatkuvatoiminen polkupyörän etu- ja takavalo. Kaksitoiminen, eli jatkuvasti palava ja vilkkutoiminta.
    Tokmannin kassalta vain kansa kysymään.

    Se tokmannin lamppu on yhtä itselatautuva kuin hybridiauto.

    Kävin tutustumassa aiheeseen ja renkaaseen laitetaan magneetti ja pyörän runkoon vastakappale.
    Kun nämä ohottavat toisensa, niin se synnyttää sähköä.
    Lataus syntyy pyörän pyöriessä.

    "Itselatautuva Energy+-takavalo polkupyörään
    Ei akkua eikä paristoja, valo latautuu magneetin avulla!"
    https://www.tokmanni.fi/itselatautuva-energy-takavalo-polkupyoraan-6419860640570#

    Mutta hauska mainos silti.

    Kun ledi ei vie juuri mitään energiaa, eikä tässä magneetin kanssa tule edes perinteisen dynamon mekaanisia vastuksia, niin kyllä tuo väittämä pitää mielestäni paikkansa riittävällä tarkkuudella. Valon akku latautuu polkemisesta otettavalla energialla joka on niin pieni ettei sitä edes huomaa. Itselataavan hybridiauton kohdalla jossa akku ladataan bensalla ja lisäksi kuljetaan mukana painavia akkuja ja sähkömoottoreita väitteen paikkansapitävyys ei ole enää yhtä päivänselvää.

      
  • muokattu 05.09.2022 11:28

    @Mike7777 kirjoitti:

    @Josef kirjoitti:

    @jyrppä kirjoitti:
    Magneettitoiminen akku jota ei tarvitse ladata.
    Tokmanni tavaratalo toi myyntiin maanantaina18.10.2021 polkupyörän vilkkuvatoimisen takavalon.
    Magneettitoiminen, ei tarvitse ladata. Ilmaisjakelumainos kertoi.
    Olisiko tässä ratkaisu autojen ja muiden koneiden akustoksi.
    Magneettiakun kokoa vain kooltaan kasvatetaaan, että se sopii vaikka kuorma-autoon.
    Se mitä odotan tältä, tässä, on se että saadaan jatkuvatoiminen polkupyörän etu- ja takavalo. Kaksitoiminen, eli jatkuvasti palava ja vilkkutoiminta.
    Tokmannin kassalta vain kansa kysymään.

    Se tokmannin lamppu on yhtä itselatautuva kuin hybridiauto.

    Kävin tutustumassa aiheeseen ja renkaaseen laitetaan magneetti ja pyörän runkoon vastakappale.
    Kun nämä ohottavat toisensa, niin se synnyttää sähköä.
    Lataus syntyy pyörän pyöriessä.

    "Itselatautuva Energy+-takavalo polkupyörään
    Ei akkua eikä paristoja, valo latautuu magneetin avulla!"
    https://www.tokmanni.fi/itselatautuva-energy-takavalo-polkupyoraan-6419860640570#

    Mutta hauska mainos silti.

    Kun ledi ei vie juuri mitään energiaa, eikä tässä magneetin kanssa tule edes perinteisen dynamon mekaanisia vastuksia, niin kyllä tuo väittämä pitää mielestäni paikkansa riittävällä tarkkuudella. Valon akku latautuu polkemisesta otettavalla energialla joka on niin pieni ettei sitä edes huomaa. Itselataavan hybridiauton kohdalla jossa akku ladataan bensalla ja lisäksi kuljetaan mukana painavia akkuja ja sähkömoottoreita väitteen paikkansapitävyys ei ole enää yhtä päivänselvää.

    No kukas sen hybridiauton tai tavallisen auton akun lataa, jos ei auto itse? Jos auto lataa itse akkunsa, niin eikö se ole itselatautuva auto? Ja jos hybridi(auto) lataa itse akkunsa, niin eikö se ole itselataava hybridi? Samalla tavalla tuo lamppukin lataa itse itsensä nappaamalla energiaa polkupyörän liikkeestä eli on "itselatautuva", mutta millään tavalla se ei ole ikiliikkuja.

      
  • @HybridRules kirjoitti:
    Tuosta tulikin mieleen, että pitääpä lähettää Teslalle kehitysehdotus: ohjelmoidaan etupyörien moottori toimimaan koko ajan generaattorina, koska siinä on kestomagneetti ja ajetaan takavedolla. Näin etumoottorin lataa akkua ja takamoottori liikuttaa autoa. Da-daa: ikiliikkuva-Tesla on syntynyt!

    Sinähän pöljä mies olet, kun paljastat mullistavan keksinnön ilman patenttisuojaa.😂

      
  • Experiment Free Energy Generator With Copper Wire 100% For New Ideas 2019

      
  • Free Energy Generator with Light Bulb and powerful magnet

      
  • Top 5 Awesome Electric Free Energy For Experiment 2022

      
  • 2021 Free Energy Generator Coil Self Running Using By Speaker Magnet 100%

      
  • Wow Electric Free Energy Generator 100% Using Magnet & Light Bulb 220V

      
  • Free Energy Generator by Using Magnets With Nail 100% At home

      
  • Kuinka keittää vettä magneeteilla

      
  • Free Energy Generator using Neodymium Magnet Activity

      
  • Kotitekoinen aurinkosähköpaneeli☀️⚡💡☀️Vältä suuri sähkökatkos | Ilmaista aurinkoenergiaa

      
  • New free energy brushless motor generator 100% working , science project experiment 2019

      
  • New 100% Free Energy Generator Self Running by Magnet With Light Bulb 220V For Home

      
  • Voi ku kivoja.

      
  • Kidekone on yksinkertainen radiovastaanotin, joka ei tarvitse ulkopuolista virtalähdettä, vaan se saa käyttövoimansa suoraan vastaanottamistaan radioaalloista.

    Tällainen on tullut rakennettua.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:
    Taitaapa ihmisiltä kunto loppua ennen kun auton akkuun on poljettu riittävästi virtaa - pyörän valoihin sentään jalkavoimat riittää ihan pyörän liikuttelun ohessa.

    Mittakaavasi on aivan oikein. Polkemalla saa pyörään valoa mutta ei autoon liikettä.

    Jos ottaisi sellaisen jättiurakan että joka päivä polkisi auton akkuun 0,5 kWh:n edestä sähköä, niin kuukauden päästä voisi ajaa jo 50-80 km lenkin. Tuohon 0,5 kWh:n polkemiseen taitaisi mennä päivittäin täyden työpäivän edestä aikaa - jos olisi erittäin hyväkuntoinen.

    Tämä meni aika huonokuntoisen polkijan lukemille.

    Hyväkuntoinen harrastelija vetää 250 W FTP:lla tuon pariin tuntiin. Minäkin yli kuusikymppinen suunnilleen kolmeen tuntiin kun oma FTP on 180 - 190 W luokkaa. Kolme tuntia olisi minulle kova veto, koska keskitehon pitäisi pysyä inhottavan lähellä omaa maksimia. Kaksi tuntia menee tuolla teholla vielä kohtuudella, mutta kolmannen lisääminen samalla teholla vaikeuttaa tehtävää selvästi, kun tankattu enegia loppuu ja matkalla on pakko lisätä muutakin kuin nestettä.

    Functional Threshold Power, FTP, kuvaa pyöräilijän jatkuvaa tehoa jolla voi pyörittää tunnin tai pari, eli sillä teholla pysytään aerobisella alueella ja lihaksia hapottamatta. Hetkellistä sprinttitehoa reilun 300 W FTP:lla polkeva ponkaisee jo niin paljon että on pakko käyttää vanhoja mittoja kun ukko polkee hevosen voimalla, jopa ylikin. Yli 400 W polkijoille annetaan mumerolappu.

    Pyörää ajetaan tehoa eikä sykettä ja ajonopeutta seuraten, koska maasto ja tuuli ovat harvoin vakiot ja teho ilmaisee tuntien suorituksessa omien rajojen ylittämisen viiveellä ja epälineaarisesti reagoivaa sykettä tarkemmin. Lihakset ehtii vetää välikirissä hapoille ennen kuin syke kertoo että kisa meni jo pilalle liualla intoilulla.

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Taitaapa ihmisiltä kunto loppua ennen kun auton akkuun on poljettu riittävästi virtaa - pyörän valoihin sentään jalkavoimat riittää ihan pyörän liikuttelun ohessa.

    Mittakaavasi on aivan oikein. Polkemalla saa pyörään valoa mutta ei autoon liikettä.

    Jos ottaisi sellaisen jättiurakan että joka päivä polkisi auton akkuun 0,5 kWh:n edestä sähköä, niin kuukauden päästä voisi ajaa jo 50-80 km lenkin. Tuohon 0,5 kWh:n polkemiseen taitaisi mennä päivittäin täyden työpäivän edestä aikaa - jos olisi erittäin hyväkuntoinen.

    Tämä meni aika huonokuntoisen polkijan lukemille.

    Hyväkuntoinen harrastelija vetää 250 W FTP:lla tuon pariin tuntiin. Minäkin yli kuusikymppinen suunnilleen kolmeen tuntiin kun oma FTP on 180 - 190 W luokkaa. Kolme tuntia olisi minulle kova veto, koska keskitehon pitäisi pysyä inhottavan lähellä omaa maksimia. Kaksi tuntia menee tuolla teholla vielä kohtuudella, mutta kolmannen lisääminen samalla teholla vaikeuttaa tehtävää selvästi, kun tankattu enegia loppuu ja matkalla on pakko lisätä muutakin kuin nestettä.

    Functional Threshold Power, FTP, kuvaa pyöräilijän jatkuvaa tehoa jolla voi pyörittää tunnin tai pari, eli sillä teholla pysytään aerobisella alueella ja lihaksia hapottamatta. Hetkellistä sprinttitehoa reilun 300 W FTP:lla polkeva ponkaisee jo niin paljon että on pakko käyttää vanhoja mittoja kun ukko polkee hevosen voimalla, jopa ylikin. Yli 400 W polkijoille annetaan mumerolappu.

    Pyörää ajetaan tehoa eikä sykettä ja ajonopeutta seuraten, koska maasto ja tuuli ovat harvoin vakiot ja teho ilmaisee tuntien suorituksessa omien rajojen ylittämisen viiveellä ja epälineaarisesti reagoivaa sykettä tarkemmin. Lihakset ehtii vetää välikirissä hapoille ennen kuin syke kertoo että kisa meni jo pilalle liualla intoilulla.

    Mutta teeppä tuo joka päivä viikosta toiseen. Silloin pitää ehkä tahtia hidastaa ja pitää polkemistyöpäivän aikana myös ruoka- ja kahvitaukoja.

      
  • Olennaista ei ole se, minkä verran itse kukin joutuu pudottamaan omasta maksimistaan saadakseen tekemisestä niin helppoa, että sitä pystyy jatkamaan päivästä toiseen vaan että se kestävä taso on terveellä hyväkuntoisella ihmisellä tyypillisesti 100 - 200 W haarukassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit