Apusilmät

6 kommenttia

Ikävä tapaus ja kuljettaja lienee oikeassa, autosta ei näe ulos. Eikö tuollaisessa olekaan konesilmiä, joiden avulla kuski tietäisi missä mennään? Kaikenlaisia apunäköjärjestelmiä kuitenkin mainostetaan ja kameroita pitäisi olla joka kulmassa. Oli tai ei, kuskihan autosta on vastuussa, jos ei näe, ei kannata ajaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

  
  • @Late1969 kirjoitti:
    Ikävä tapaus ja kuljettaja lienee oikeassa, autosta ei näe ulos. Eikö tuollaisessa olekaan konesilmiä, joiden avulla kuski tietäisi missä mennään? Kaikenlaisia apunäköjärjestelmiä kuitenkin mainostetaan ja kameroita pitäisi olla joka kulmassa. Oli tai ei, kuskihan autosta on vastuussa, jos ei näe, ei kannata ajaa.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

    Tässä taisi olla niin, että auto ei ollut liikkeelle lähdettyään saavuttanut vielä sellaista nopeutta, jossa "konesilmät" aktivoituvat. Ei se silti mikään hyvä(ksyttävä) selitys ole.

      
  • Ei taida mersun pysäköintikamerat aktivoitua jos autolla lähdetään eteenpäin? Todella ikävä tapaus. Kuinka moni voi käsi sydämellä sanoa kiertävänsä auton aina ennen liikkeellelähtöä ja varmistavansa ettei mitään jää alle?

      
  • Logiikka kuulostaa erikoiselta, kun huomattavasti halvemmissa (ja vanhemmissa) autoissa räikät huutaa tarpeen mukaan joka kulmalta riippumatta ajonopeudesta ja -suunnasta. Eikö tuossa mersussa ole AEB-järjestelmää, vai vaatiiko sekin maantievauhdin toimiakseen?

      
  • @Ruuhkamies kirjoitti:
    Logiikka kuulostaa erikoiselta, kun huomattavasti halvemmissa (ja vanhemmissa) autoissa räikät huutaa tarpeen mukaan joka kulmalta riippumatta ajonopeudesta ja -suunnasta. Eikö tuossa mersussa ole AEB-järjestelmää, vai vaatiiko sekin maantievauhdin toimiakseen?

    Arvelisin, että AEB vaatii vähintään sen 5 km/h mitä Teslassakin.

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Ikävä tapaus ja kuljettaja lienee oikeassa, autosta ei näe ulos. Eikö tuollaisessa olekaan konesilmiä, joiden avulla kuski tietäisi missä mennään? Kaikenlaisia apunäköjärjestelmiä kuitenkin mainostetaan ja kameroita pitäisi olla joka kulmassa. Oli tai ei, kuskihan autosta on vastuussa, jos ei näe, ei kannata ajaa.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

    kuljettajalta kortti pois, syytteeseen ja sillä siisti.
    jos ei näe niin, ei ajo oikeutta, oliko johtajalla kykyihinsä nähden lian suuri ego, ilmeisesti?

    ja ps. kyllä, oikeissa autoissa etututkat huutaa oli nopeuta yli tai alle 5 ilman aebbiakin

      
  • @pnieminen74 kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:
    Ikävä tapaus ja kuljettaja lienee oikeassa, autosta ei näe ulos. Eikö tuollaisessa olekaan konesilmiä, joiden avulla kuski tietäisi missä mennään? Kaikenlaisia apunäköjärjestelmiä kuitenkin mainostetaan ja kameroita pitäisi olla joka kulmassa. Oli tai ei, kuskihan autosta on vastuussa, jos ei näe, ei kannata ajaa.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

    kuljettajalta kortti pois, syytteeseen ja sillä siisti.
    jos ei näe niin, ei ajo oikeutta, oliko johtajalla kykyihinsä nähden lian suuri ego, ilmeisesti?

    ja ps. kyllä, oikeissa autoissa etututkat huutaa oli nopeuta yli tai alle 5 ilman aebbiakin

    Tuollaisesta autosta on huono nähdä ulos, vaikka kuinka kyvykäs ajaja olisi. Ilman apuvälineitä näkemiseen pitäisi penkki nostaa ylös, pää liki kattoon, että näkisi parhaiten. Yllättävän moni ei niin näytä tekevän, kun katselee vastaantulijoita. Iso osa ajajista katselee paremminkin ohjauspyörän läpi kuin yli. Ja saman huomaa pysäköinnistä, kaksi metriä on ajajien näkökyvyn rajoilla, sitä lähemmäs auto ei mene toista taskuunpysäköinnissä.

    Lapsi liikkuu nopeasti, joten auton kiertäminen ennen lähtöä ei olisi paljoa auttanut. Kumma tosiaan miksi auto ei huutanut tai kuski ei ymmärtänyt varoituksia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit