VW laatu...

256 kommenttia
12345679»
  • ''kannattaa syynätä se todella tarkkaan, sillä todennäköisesti se ei ole kunnossa ''





    tuohon lisäisin vielä sen verran, että nyt kun oli puhe siitä että autoliike olisi mahdollisesti tiennyt lootan olevan menossa paskaksi, niin



    usein kun auto tulee käytettynä vaihtoautona liikkeeseen, omien kokemuksieni mukaan sitä hädintuskin kokeillaan ( ! ).



    Kerrankin hieroin vaihtokauppaa kiinnostavasta autosta, ja tarjosin autoani vaihdokiksi siihen.



    Myyjä vilkuili TODELLA lyhyesti vain miltä näyttää, ja antoi hyvitystarjouksen. Sitten ennen autojen varsinaista vaihtoa ajoi tyyliin liikkeen pihan ympäri, ei sen kummempaa koeajoa.



    Tuollaisella kokeilulla ei todellakaan orastavia tai jo hieman vaivaavia vikoja huomata. Ja jos automyyjä edes ymmärtää niiden päälle -automyyjänhän ei käytännössä tarvitse autoista mitään ymmärtää, kunhan on hyvä myymään niitä.



    Voihan olla että muualla tarkemmin syynätää ja kokeillaan, mutta tällaisia kokemuksia mulle on sattunut monessakin paikassa.



    Minkälaisia kokemuksia muilla on ko tilanteista?

      
  • petos:

    Minkälaisia kokemuksia muilla on ko tilanteista?




    Vain ja ainoastaan täysin samanlaisia. Paitsi jos vaihdokki on liki 10 vuotias tai vanhempi, myyjä sanoo, ettei ole kiinnostunut siitä.

      
  • petos:



    -ensinnäkin ei se loota paskana ollut kun kaveri sen osti. Ainoastaan vaihdot oli hieman epämukavia, mutta eihän se suoraan tarkoita että jotain häikkää olisi.

    Toiseksi, kaveri ei ole mikään automies joka olisi kovin valveutunut kun autoa koeajaa ja ostaa. Monet meistä eivät ole. Kaveri kuitenkin luotti että vw on luja ja huoleton auto, eikä arvannut että niillä kilometreillä huolia tulisi.





    Kyllä jos automaattivaihteisto vaihtaa jotenkin poikkeuksellisella tavalla, niin kertoo se aika pitkälti lähestyvistä ongelmista. Esimerkiksi Jaguaria en ikipäivänä olisi uskaltanut ostaa jos vaihteisto olisi temppuillut tai vaihtanut epätavallisesti koeajolla.



    Jos ei ole kovin tietoinen autoista, kannattaa ottaa vaikkapa kaveri käyetyn menopelin ostoon mukaan tai jättää se käytetty ostamatta. Käytetyn auton osto on aina uuden auton ostoa suurempi riski. Merkistä riippumatta.



      
  • Pitkästä aikaa... ajattelin että voisi olla hyvä "päivittää" vähän tilannetta, etenkin niille jotka aidosti ovat kiinnostuneet, ei ehkä niille jotka väittävät tarinaa keksityksi:smile:

    On tullut Touranilla ajeltua 13tkm ja auto pelittää aivan loistavasti. DSG toimii todella jouhevasti ja 103kW riittää oikein mainiosti ajeluun Suomessa. Se 2s kiihtyvyysero 125kW verrattuna tuntuu nyt aika pieneltä. Kaikin puolin tyytyväinen autoon!

      
  • ovat toisinaan semmoisia,toisinaan hyviä,laadun vaihtelu on ongelma.

      
  • Minun Golf 2005 116 tkm kuljettajan oven johtosarja taipuillut poikki erittäin huonolaatuisen johtomateriaalin takia.

    Minun mielestäni tämän johdon kuuluisi kestää ainakin kymmenen vuotta normaalia oven aukomista. Minulla on pitkä VW kokemus, ainahan Volkkarin sähköt ovat huonoja olleet, mutta ei näin huonoja. Katso kuvaa, ei ihme jos on häiriöitä.

    http://www.phnet.fi/public/pepih1/golf_ovi_2.JPG

    Tämä VW -korjaamopalvelu on myös täysin alarvoista. Ostin autoni VV-Helsinki, eivät tulleet asiassa yhtään vastaan, eikä tietenkään paikkakuntani Lahtikaan, kuten ei maahantuojakaan. Johan siinä menee pari viikkoa että saa edes asiansa esitettyä. Surullista, täytyy vissiin vaihtaa merkkiä. :frowning:

      
  • Itselläni on Golf 1.6 FSI -04, ajettu vain 40000 ja startti kirjaimellisesti kärähti ja muuttui yhdeksi kappaleeksi ja jumitti koko moottorin, joten korjaamolle vienti onnistui vain vaihde vapaalla hinaamalla...



    Ilmoittamaani vikaa arvottiin lähes kolme viikkoa ja sitten soitettiin, että nyt on auto kunnossa, starttihan siinä oli sökö, eikä maksa kuin 500 e, ei puhettakaan, että esim. maahantuoja osallistuisi kustannuksiin...takuuajan loppuminenhan ei tunnetusti tarkoita virhevastuun loppumista ja startit eivät todellakaan yleensä leviä 40000 km:n jälkeen.



    Tässä vaiheessa jo olin päättänyt, että riitelen tästä ihan periaatteesta loppuun asti ensin maahantuojan kanssa ja sen jälkeen tarvittaessa riitautan asian kuluttavalituslautakunnan kautta, kun ei ainakaan voi mitään hävitä...



    Tänään sitten hain auton ja pääsin 100 metrin päähän, mihin auto sitten sammuikin kertalaakista.

    Kävelin huoltoon ja sanoin, että se auto pitää sitten hakea sieltä pois ennen yötä vorojen armoilta...ennen neljää soitin ja kysyin, onko auto haettu ja siellähän se oli taas verstaalla.

    Ja sitten...vika oli löytynyt..."pojat" olivat unohtaneet kiristää kampiakselin päästä mutterin, joten ainakin venttiilivaurio on todennäköinen... ja tämä kaikki siis tapahtui Suomessa VW:n valtuutetussa merkkihuollossa... TÄLLAISTA EI VAAN KUULU TAPAHTUA !!!!!!!!



    Nyt mielenkiinnolla odottelen, miten "pojat" saavat auton seuraavaksi kuntoon ja pääsenkö yli 100 metrin päähän...sitten onkin vuorossa se maahantuojalle valittaminen ja tietenkin asian riitauttaminen sen jälkeen.



    Katsotaan, mitä maahantuoja asiaan kommentoi...seuraava autoni ei tule todennäköisesti olemaan VW vaikka hajoaahan niitä osia muistakin vehkeistä, huollot vain tuntuvat nykypäivänä olevan jotain aivan muuta kuin laskun perusteella voisi odottaa.. kyseisen liikkeen ovia en tule enää koskaan tämän jälkeen kuluttamaan, se nyt on sanomattakin selvää...



    Tähän väliin pitää tosin todeta, että on se Golf ollut pirun hyvä ajaa, mutta nyt alkaa usko horjua ko. merkkiin jos huolto on tätä tasoa...maahantuoja voi vielä pelastaa jotakin, mutta sen varaan en kyllä laske kovin paljoa.



    Tässähän tämä kokemus, toivottavasti jaksatte lukea, syksyn jatkoja kaikille automerkistä riippumatta :wink:

      
  • Miksi kampuran mutteri pitää löysätä kun tartin vaihtaa?????????????? :open_mouth:

      
  • Olivat varmuuden vuoksi irrottaneet vauhtipyörän ja tarkistaneet, ettei ollut vaurioita... ei ollutkaan vielä silloin mutta nyt sitten on...

      
  • Venttiilivaurioinen Golf on edelleen varikolla, mutta nyt on liikkeen toimesta

    kaikkien korjausyritysten jälkeen päätetty tilata täydellinen uusi moottori, joten loppujen lopuksi olen tyytyväinen lopputulokseen...



    Pitää vielä kertoa, että asentaja/työnjohtaja, joka asiaa on nyt hoitanut on ollut erittäin kohtelias ja asiallinen ja vähän väliä soitellut väliaikatietoja ja pahoitellut viivästystä...eli kaiken harmin jälkeen viivan alle jää mielestäni ihan positiivinen tulos :smile:

      
  • Omien volkkareiden korjauksia teettäessäni olen huomannut, että huollon ja korjauksen laatu on todella paljon kiinni itse kaverista joka sen tekee sekä työnjohtajasta. Jos näistä jompi kumpi on kaveri, jolle laadulla ei ole niin väliä, niin huolto koetaan sitten heikkona. Suoranaista asiakkaan kusetustakin yritetään välillä, ihan merkkihuollossakin. Joko osaamattomuuden tai kusetuksen merkeissä teetetään ylimääräistä korjausta.



    Pystyn todistamaan, että vw:n hyvinkään huolto ehdotti vaihdelaatikon vaihtamista (3000eur+työt) vaihdelaatikkovikaa epäillessään (auto oli ollut talossa pariin otteeseen diagnosoitavana) ja saman putiikin hämeenlinnan toimisto korjasi vian vaihtamalla vetonivelen. (muistaakseni n. 500eur)



    Merkkihuollot ovat olleet minulle aina kalliimpia tai vähintään yhtä kalliita kuin muutkin. Muut sen sijaan joutuvat pärjäämään työnsä laadulla, eikä siinä vielä ainakaan tarvitse juuri ponnistella. Siksipä kauhulla odottelen, jos eu poistaa mahdollisuuden käyttää autoa missä tahansa huollossa takuun kärsimättä.

      
  • "Siksipä kauhulla odottelen, jos eu poistaa mahdollisuuden käyttää autoa missä tahansa huollossa takuun kärsimättä."



    Mikäpä kauhun asia tuo olisi? Moni varmaan vaihtaisi heti firmaa! Mikä sen merkkiliikkeen laadun takaa sen paremmin kuin muunkaan? Osaavatkohan yhtä hyvin sitä kaksoislaskutustakin kun olen joistain merkkifirmoista kuullut?

      
  • Nasse:

    "Siksipä kauhulla odottelen, jos eu poistaa mahdollisuuden käyttää autoa missä tahansa huollossa takuun kärsimättä."




    Eipä sitä tarvitse enää odotella, kauhulla tai muuten.

      
  • En lähde väittelemään kenenkään kanssa, mutta pihassa on -05 vuoden farkku passtti TDI moottorilla ja nelivedolla varustettuna, ja taitaapi muutenkin kaikki herkut automaattia ja kattoluukkua vaille olla. Ajettu autolla on ~180 000km ainoa vika mistä jouduttu huoltoon viedessä sanomaan ollut kojelaudan natina, mikä johtui webaston antennin johdon paikasta(tuli muovin välistä vaan huonosta kohtaa).Tietysti huolloissa ollut jotain esim. vetarin suojakumin vaihto jnejne, mutta ei vikoja. Tukivarret autoon vaihdettiin samaan aikaan kuin seuraavaan autoon.



    Auto 2. Passatti(-00) sekin, sedan koriltaan 1.8t moottorilla, siinä ollut vikana vasemman alatukivarren takimmainen pusla. Vaihdoin koko sarjan vahvistettuja molempiin samalla kertaa. Tällä passatilla oli ajetttu noin 210 000km siinä vaiheessa. Nyt kilometrejä takana 241 000 ja ainoa rikkoutunut osa on hukkaportin kalvo, vaihdoin hukkiksen ja ongelma ratkesi. Muuten menty normaaleilla huolloilla.



    Auto3 VW Touareg v6 tdi dsg -08 vuotinen ajettu 55tkm ja normaali huolloilla menty.





    Itsellä käynyt siis aika hyvä tuuri kun ei näihinkään autoihin yhtään erikoisempaa vikaa sattunut. Tiedän, että joillain ollu enemmän tai vähemmän vikoja näissäkin. Mut täl hetkel mersun huollossa töissä ja kokemusta muistakin merkeistä ja voin kertoa, että VAG-autot, Toyota ja Volvo ovat kärkikastia "viattomuudessa".

    Mitsua ei siihen samaan voi luokitella, mutta Hondaa pitänyt myös erittäin laadukkaana(tällä hetkellä myös niitä välillä työn alla).

      
  • Millä tavalla et usko? Luuletko että tarina on keksitty vain etkö vain usko että tällaista yleisesti tapahtuu?

    Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, niin VW Touran on toiminut moitteetta jos ei oteta huomioon yhtä uusittua etukaiutinta.

      
  • Ok, kiitos tarkennuksesta. Täytyy sanoa että nyt jo naurattaa tämä tarina mutta ei silloin kun tän topicin aloitin :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit