Putput: oliko sulla jotakin asiaa, tai kysyttävää?
Ei sen kummempaa kuin ihmettelen vain että onko noin paha olo kun tuollaisella raivolla pitää yrittää vakuuttaa että sinulla on asiat ihan yhtä hyvin kuin heillä jotka ostavat autoja jotka ovat käytettyä tai uuttakin Toyotaa kalliimpia.
Vähemmälläkin tajutaan että nyt v***ttaa, ja pitää koittaa ihmeellisillä kehäpäätelmillä todistaa samaan aikaan että Toyotaa kalliimmat eivät ole sen parempia ja että sitä halvemmat ovat sitä selvästi huonompia.
Ei sen kummempaa kuin ihmettelen vain että onko noin paha olo kun tuollaisella raivolla pitää yrittää vakuuttaa että sinulla on asiat ihan yhtä hyvin kuin heillä jotka ostavat autoja jotka ovat käytettyä tai uuttakin Toyotaa kalliimpia. Vähemmälläkin tajutaan että nyt v***ttaa, ja pitää koittaa ihmeellisillä kehäpäätelmillä todistaa samaan aikaan että Toyotaa kalliimmat eivät ole sen parempia ja että sitä halvemmat ovat sitä selvästi huonompia. On kuultu ennenkin.
Jos tämä SINUSTA on tuntunut huonolta ololta, niin toivottavasti itse olet rauhoittunut viime aikojen vaahtoamisiltasi?
Omasta mielestäni en tunne huonoa oloa, tai koe että olisin vaahdonnut.
Tämä on sellaista sinulle täysin vierasta kirjoittelua, eli toisten asemaan asettumista, jolla yritän tuoda merkkifanaatikoille ja "autoasiantuntijoille" toisenlaista näkemystä. Toki toisaalta tietysti omaa näkemystä kanssa.
Minulle auto EI OLE HENKI JA ELÄMÄ. Pidän autoista ja ihailen kauniita sellaisia ja ymmärrän, että parhaimmillaan kokemukset voivat olla orgastisia. MUTTA!
Elävässä elämässä tilastot kertovat totuuden siitä, mitä ihmiset ajattelevat autoista kun niitä hankkivat. Voi nyt voi vielä kerran, jos he hankkivat sinun mielestäsi (esim.) "vääriä autoja" siksi, että esim. varallisuuden puute, elämäntilanne tai kaikista tärkeimpänä ihan näkemykselliset erot johtavat kaikenmaailman preemmmmiumm-keuhkoilijoiden "epäonnistuneisiin ratkaisuihin".
Olen varmaan harvoja, jotka täällä ylipäätään kirjoittaa friikeille ja (negatiivisessakin mielessä ) hurahtaneille jotakin vastinetta!
Olen varmaan harvoja, jotka täällä ylipäätään kirjoittaa friikeille ja (negatiivisessakin mielessä ) hurahtaneille jotakin vastinetta!
Hyvä niin. Kenellä on tarve tai oikeus arvioida toisten hurahtamisen negatiivisuutta?
Joku pitää Bemarista. Syy voi olla mikä tahansa alkaen hanskalokeron valon sävystä päättyen merkin imagoon. Toinen ostaa kovalla rahalla HIFK:n fanituotteita ja seuraa joukkuetta ympäri Suomea huutamassa ja juomassa kaljaa niiden peleissä. Tämän mielestä joukkue on Suomen paras. Samanlaisesta yrityksen tuotteeseen (peli) hurahtamisesta siinäkin silti on kyse kuin BMW:n ihailemisessa. Minä en BMW:stä, jääkiekosta tai kaljasta välitä, mutten moiti niitä, jotka siitä pitävät.
Tämä on sellaista sinulle täysin vierasta kirjoittelua, eli toisten asemaan asettumista, jolla yritän tuoda merkkifanaatikoille ja "autoasiantuntijoille" toisenlaista näkemystä. Toki toisaalta tietysti omaa näkemystä kanssa.
Niin, näkemystä että paremmat autot eivät ole parempia ja nyyhnyyh, voivoi... On tosiaan erilainen näkemys.
Kun kerran puhut toisille eli merkkifanaatikoille ja autoasiantuntijoille niin miksi heidän pitäisi kuunnella katkeraa autoista kiinnostumatonta tyyppiä jonka valitus on se ettei itse saa joka ikistä asiaa mitä muilla on ja valittaa että miksei muut tajua olla ostamatta sitä mitä ei itse osta? Ja vielä siis julistaa ettei autoista saisi keskustella muutoin kuin perusautojen erinomaisuudesta hienompiin ja halvempiin nähden tai ei ollenkaan. Voidaankin varmaan tästä lähin keskustella vain Kumppanin loistavasta autosta ja täydellisistä elämänvalinnoista?
Muut ovat idiootteja kun arvostavat jotain muuta kuin sitä mitä Toyota tarjoaa? Jotkut jopa niin narsisteja tai muutoin itsekkäitä egoisteja kun kehtaavat ostaa auton joka saa epävarman Kumppanin vihreäksi kateudesta? Mitä teemme sitten jos Kumppani luopuu (tai joutuu luopumaan) autosta kokonaan? Entä he jotka unelmoivat hienon, kalliin auton ostamisesta, pitääkö heille tehdä asennekasvatusta jotta tajuaisivat ettei sitä saa haluta, vaan pitää pyrkiä vain samaan kuin Kumppani?
Minulle auto EI OLE HENKI JA ELÄMÄ. Pidän autoista ja ihailen kauniita sellaisia ja ymmärrän, että parhaimmillaan kokemukset voivat olla orgastisia. MUTTA!
LUULET pitäväsi autoista, ja loppuun tärkein sinulle eli MUTTA. Tuo 'mutta' on se oleellinen osoitus että muut asiat ovat kirjoittelusi taustalla kuin autoista kiinnostus.
Elävässä elämässä tilastot kertovat totuuden siitä, mitä ihmiset ajattelevat autoista kun niitä hankkivat.
Elävässä elämässä tilanne on edelleen sama ja tilastot ovat vain tilastoja. Minä en ole mikään Suomalainen juntti jonka täytyy katsoa tilastoista mitä 'muut miettii' ja mitä pitäisi miettiä. Huh, kuinka typerä lause, se on täysin älytön lukemattomalla tavalla.
Voi nyt voi vielä kerran, jos he hankkivat sinun mielestäsi (esim.) "vääriä autoja" siksi, että esim. varallisuuden puute, elämäntilanne tai kaikista tärkeimpänä ihan näkemykselliset erot johtavat kaikenmaailman preemmmmiumm-keuhkoilijoiden "epäonnistuneisiin ratkaisuihin".
Autojen erot eivät ole mitään näkemyseroja ja ainoastaan epävarmat juntit rupeavat itkemään jos heidän autoaan ei pidetä parhaana mahdollisena autona maailmassa. Täytyy näköjään tässäkin Finski-pojan hakea lohtua ja turvaa harmaaseen massaan kuulumisesta. Se kai siinä on taustalla ja Kumppani demonstroi tuota ilmiötä täydellisesti. Plus tietty se että kun ei jaksa ajatella tai tiedä kyseisestä tuotekategoriasta niin turvallista on mennä muiden mukana.
Olen yrittänyt löytää sanat joilla kuvailla mitä olet tekemässä ja varmaan tämä tulee lähelle: vollotat sitä kun kaikki eivät ole kommunistisen 'tasa-arvoisia' ja kaikki eivät elä juuri samalla tavalla. Sinulla on näköjään jokin ongelma sen suhteen että on olemassa haluttavampia autoja ja enemmän paikasta A paikkaan B -pulkkia. Ja ennenkaikkea sinun ongelmasi estävät sinua vain ottamasta iisisti ja keskustelemasta AUTOISTA, ei siitä mikä maailmassa on epäreilua.
Olen varmaan harvoja, jotka täällä ylipäätään kirjoittaa friikeille ja (negatiivisessakin mielessä ) hurahtaneille jotakin vastinetta!
Niin, kai se on kamalaa kun muut pitävät parempia autoja parempina eivätkä ota huomioon sinun tunteita. Harmi jos olet niin umpi'sosialistisen tasa-arvoinen' ettei mikään asia sovi keskusteltavaksi paitsi se mikä sinulla on tai mikä mielestäsi pitäisi olla kaikilla. Sitähän jokainen sosialisti haluaa: että kaikki elävät virallisen totuuden mukaan, ja ennenkaikkea että on itse se joka määrittelee tuon virallisen totuuden. Ja virallista totuutta ei saa häiritä keskustelulla tai faktoilla, eikä missään tapauksessa kilpailulla tai intohimolla!
Ketä muuta kuin epävarmaa junttia edes kiinnostaa mitä autoja keskustelijoilla tai muilla ylipäänsä on, kuin korkeintaan välttääkseen yleisimpiä autoja? Mitä se sinule kuuluu jos jotkut ostavat Toyotaa paljonkin kalliimpia autoja tai haluavat keskustella autoista muutoinkin kuin että millä pääsee parhaiten tehtaan sorvin/Kelan toimiston, alkon ja kodin väliä kulkemaan? Pitääkö kaikilla olla Toyota, ja vielä sinun autoa halvempi jotta sinulla ei napsu? Mitä se sinulle kuuluu mitä muut autoista keskustelevat jos keskustelu niistä ei sinua lainkaan kiinnosta? Lähipubista varmaan löytyy kuuntelijoita vinkumiselle siitä kuinka typeriä ne 'muut' ovat...
Edelleen: ainoa typerä motiivisi noissa vuodatuksissa on haukkua KAIKKIA autoja joita sinulla ei ole, ja heitä jotka muita autoja ostavat. On kai hienoa valittaa siitä että jotkut ovat kiinnostuneita autoista muutoin kuin massaan kuulumisvälineinä ja säästökulkineina.
Osta sitä tilastoista oikeaksi toteamaa tavaraa mitä haluat ja seuraa harmaata massaa tarkasti, sinun tulee kai varmistaa että kaikki keksustelu kaikesta sensuroidaan ja asioiden taso, ominaisuudet ym. määritellään keskusjohtoisesti tai tilastoista. Ehkä pitäisikin poistaa vaihtoehdot ja tarjota maassa vain yhtä virallista, eli autokaupassa on yksi vaihtoehto. Heidät ketkä uskaltavat antaa minkäänlaista häivähdystä yksilöllisyydestä, ajattelemisesta, nauttimisesta tai persoonallisuudesta voidaan lähettää siperiaan. Lisätään vielä muut kommunismin 'hienoudet' niin varmistetaan Kumppanillekin vihdoin hyvä olo: ei voi tippua statukseltaan muiden alapuolelle ja alemmuuskompleksi toivottavasti hellittää.
Tai sitten kenenkään EI pitäisi joutua kärsimään Kumppanin ongelmista... ja voimme jatkaa keskustelua AUTOISTA normaalisti.
Hyvä niin. Kenellä on tarve tai oikeus arvioida toisten hurahtamisen negatiivisuutta?
Voi hyvä Herbert: jos et ole huomannut, niin täällä ei kirjoittajat muuta teekään!
Ehkä sitten olen mukana, kenties, mutta näkökulmani on sitten ainakin eri. Eikö autoista voi sitten keskutella muustakin kuin merkkifanaatikon näkövinkkelistä? Tai täysin muusta kuin teknisestä vinkkelistä? Uskon, että voi.
Tähän ensialkuun, ettei tuolla Putputilla ollut mitään varsinaista asiaa taaskaan, mutta jos tällä kommentoinnilla seuraavassa avaan edes jollekulle muulle näkökantaani, niin OK...
Putput:
Kun kerran puhut toisille eli merkkifanaatikoille ja autoasiantuntijoille niin miksi heidän pitäisi kuunnella katkeraa autoista kiinnostumatonta tyyppiä jonka valitus on se ettei itse saa joka ikistä asiaa mitä muilla on ja valittaa että miksei muut tajua olla ostamatta sitä mitä ei itse osta? Ja vielä siis julistaa ettei autoista saisi keskustella muutoin kuin perusautojen erinomaisuudesta hienompiin ja halvempiin nähden tai ei ollenkaan.
Täytyy sanoa, että Putput on N-I-I-N hakoteillä kuin ikinä voi olla! Sori, sinun tasoiselle en osaa sitten ilmaista itseäni.
Putput:
Muut ovat idiootteja kun arvostavat jotain muuta kuin sitä mitä Toyota tarjoaa? Jotkut jopa niin narsisteja tai muutoin itsekkäitä egoisteja kun kehtaavat ostaa auton joka saa epävarman Kumppanin vihreäksi kateudesta?
Minun näkemykseni on, että täällä ei voi edes KESKUSTELLA tavallista autoista, miten sen sitten kukin näkee. Ei voi esim. sinulle sanoa, että Toyota on HYVÄ auto. Ei "maailman paras", mutta sinulla kihahtaa silti ennemmin tai myöhemmin.
Ja se, mikä sinulta jää A-I-N-A havaitsematta on se, että käytän Toyotaa esimerkkinä ns. taviksista. Ei edes "hipsukat" tai pieni alkukirjain sytytä sinulla yhtään mitään (ja monella muulla)
Putput:
Entä he jotka unelmoivat hienon, kalliin auton ostamisesta, pitääkö heille tehdä asennekasvatusta jotta tajuaisivat ettei sitä saa haluta, vaan pitää pyrkiä vain samaan kuin Kumppani?
Tämä on esimerkki siitä, miten persiilleen voi joku asiat ymmärtää. Olenko antanut ihan oikeasti ymmärtää, etten haaveilisi "kalliin ja hienon auton" ostamisesta.
SINUNLAISILTASI en tosin kysyisi sellaisen hetken tullen kyllä yhtään mitään, ei yhden kirjaimen vertaa en kallista sinun mielipiteisiisi korviani! Päätän asian muutenkin aivan itse.
Putput:
LUULET pitäväsi autoista, ja loppuun tärkein sinulle eli MUTTA. Tuo 'mutta' on se oleellinen osoitus että muut asiat ovat kirjoittelusi taustalla kuin autoista kiinnostus.
Minua kiinnostaa autot, siihen sinulla ei ole nokankoputtamista! Mutta kun auton hankintaan ei liity vai tekniikkaa! Eihän täällä muuten edes puhuttaisi kuin siitä, ei käsitteistä kuten "premiumius", "arvot", "imagot" jne.
Siihen väliin täällä on hyvä iskeä.
En ole väittänytkään tietäväni autoista kaikkea, etenkään teknisesti. Mutta sulle minunlaiseni kirjoittaja onkin "omituisuus", puhun muistakin asioista! Niitä tulee täällä useinkin vastaan, oletkos huomannut? Et vissiin... Tulen sinulle aina puun takaa vissiin?
Putput:
Elävässä elämässä tilanne on edelleen sama ja tilastot ovat vain tilastoja. Minä en ole mikään Suomalainen juntti jonka täytyy katsoa tilastoista mitä 'muut miettii' ja mitä pitäisi miettiä. Huh, kuinka typerä lause, se on täysin älytön lukemattomalla tavalla.
Minun mielestäni olet todella juntti kirjoittelija. Olet ehkä autoasiantuntijakin jollakin tapaa, mutta..... olkoot.
Putput:
Autojen erot eivät ole mitään näkemyseroja ja ainoastaan epävarmat juntit rupeavat itkemään jos heidän autoaan ei pidetä parhaana mahdollisena autona maailmassa.
Ne ovat NIMENOMAAN näkemyseroja ja olet aika kova "henkilö" kyllä pillittämään täällä tuossa tapauksessa. Etkö tosiaan näe sitä itse?
Putput:
Täytyy näköjään tässäkin Finski-pojan hakea lohtua ja turvaa harmaaseen massaan kuulumisesta. Se kai siinä on taustalla ja Kumppani demonstroi tuota ilmiötä täydellisesti. Plus tietty se että kun ei jaksa ajatella tai tiedä kyseisestä tuotekategoriasta niin turvallista on mennä muiden mukana.
Putput:
Olen yrittänyt löytää sanat joilla kuvailla mitä olet tekemässä ja varmaan tämä tulee lähelle: vollotat sitä kun kaikki eivät ole kommunistisen 'tasa-arvoisia' ja kaikki eivät elä juuri samalla tavalla.
Valitettavasti jouduta aloittamaan alusta niiden sanojen etsimisen. Meni kuule JÄLLEEN niin saveen kuin ikinä!
Putput:
Sinulla on näköjään jokin ongelma sen suhteen että on olemassa haluttavampia autoja ja enemmän paikasta A paikkaan B -pulkkia.
Ei vaan sinunkaltaisellasi on ongelma ymmärtää, että jotkut arvostavat kulkineita, joita sinä pidät taviksina. Niitä jopa HALUTAAN ja sen todistaa myyntitilastot.
Ja sulle se on mysteeri, jota yritän avata yleisellä tasolla.
(tosin palstalle kuuluvaan tapaan saan vain leimoja otsaan)
Putput:
Ja ennenkaikkea sinun ongelmasi estävät sinua vain ottamasta iisisti ja keskustelemasta AUTOISTA, ei siitä mikä maailmassa on epäreilua.
(.....ei VOI olla totta...... Putput kirjoittelee iisisti ottamisesta! )
Putput:
Niin, kai se on kamalaa kun muut pitävät parempia autoja parempina eivätkä ota huomioon sinun tunteita. Harmi jos olet niin umpi'sosialistisen tasa-arvoinen' ettei mikään asia sovi keskusteltavaksi paitsi se mikä sinulla on tai mikä mielestäsi pitäisi olla kaikilla.
Mä en ymmärrä mistä sä revit tuota sosialismi paskaa.
Onko sulla NOIN vähissä näkemykselliset termit??
Putput:
Sitähän jokainen sosialisti haluaa: että kaikki elävät virallisen totuuden mukaan, ja ennenkaikkea että on itse se joka määrittelee tuon virallisen totuuden.
Jos minä en täällä kirjoittelisi, virallisen totuuden kirjoittelisivat merkkifriikit. Ja sekö sitten olisi se OIKEA totuus... Sori, kansa on kapinassa sitten, siitä nämä tilastot kertovat.
Putput:
Ja virallista totuutta ei saa häiritä keskustelulla tai faktoilla, eikä missään tapauksessa kilpailulla tai intohimolla!
...ei myöskään tuomalla laajempia käsityksiä esiin. Tämän kolikon kääntäminen ihan pelkästään sinun puheitasi käyttäen osoittaa, että voisit puhua omasta puolestasi. Mutta kun ET NÄE sitä, niin et...
Samalla tavalla voisi kääntää loputkin tuosta Putputin kommentoinnista peilikuvaksi.... Ilman että hän tajuaisi piirun vertaa.
Putput:
Tai sitten kenenkään EI pitäisi joutua kärsimään Kumppanin ongelmista... ja voimme jatkaa keskustelua AUTOISTA normaalisti.
Laskitko itsesi sitten tuohon joukkoon??? En näe ensimmäistäkään = merkkiä!
miten esim. tuo mersu on turvallisempi kuin octavia???
-no, ei minulla mitään varsinaista todistetta siitä ole.
Luotan kuitenkin mersun maineeseen turvallisuuden saralla, varsinkin turvavarusteiden kehittäjänä.
Ja nelivetopuolelta mersulta löytyy kunnollista, skodalta huttua.
------------------------------------------------------------
ainoastaan pitkän aikavälin todellisten kolarien tulosten kautta vertailu onnistuu...
mersu on kulkenut turvallisuudessa edellä mutta erot eivät tänäpäivänä ole enään suuret koska kaikkien on pitänyt panostaa siihen...
mitä mieltä olet uuden glk:n neliveto ratkaisusta???
se onko haldex huttua on ostajan nelivetolle asettamien toiveiden/odotusten/vaatimuksien tekemä valinta mutta monelle aivan riittävä ja haldex tulee lisääntymään moneen eri merkkiin ja myös kalliimpiin malleihin
http://www.automotorsport.se/news/15908/haldex-ska-leverera-till-känd-sportbilstillverkare/ ------------------------------------------------------------
mukavuus ja ajettavuus ovat aika omakohtaisia mielipiteitä ja voivat vaihdella eri henkilöiden välillä paljonkin
-kerro sitten miten Skoda ON parempi ajaa, ja mukavampi?
en lähtenyt väittämään että olisi parempi
kirjoitin yleisellä tasolla
mutta kaikki lähtee siitä millaiseksi saa ajoasennon asennettua, hyväkin auto voi olla ankea jos penkki/ajoasento ei sovellu omalle kropalle...
vaikka olisi rahaa en ostaisi m3 kun 335 malli on lähes 50 000 e halvempi ja riittävän kova tykki sellaisenaan.
omasta mielestä ei ole tuon hinta eron arvoinen, en ole ajanut m3 mutta tuo 335 on kyllä hyvä...
myös tuo subaru wrx/wrx-sti mallien hinta ero 21000e kuulostaa paljolta...
mutta nämä ovat jokaisen henkilö kohtaisesti päättää mitä ostaa ja kuinka paljon haluaa maksaa
-niinpä, mutta koska niitä kuitenkin ostetaan se tarkoittaa että niistä ollaan valmiita maksamaan.
WRX ja Sti ovat melko eri tasoisia pelejä. WRX on mielestäni lähinnä tavallinen impreza höystettynä lintulautaspoilerilla.
-----------------------------------------------------------
eräällä puolitutulla on m5 vm.06 ja sanoi että oli tyhmä ostos kun ei tehoja/ominaisuuksia pääse käyttämään juuri ollenkaan ja jos nytten olisi ostamassa ottaisi 335 mallin kun vastine on niin paljon parempi rahalle...
onhan se hyvä että näitä jotkut ostaa niin saamme teknisesti hienoja autoja liikenteeseen...
tuota keskustelun aloittanutta listaa kun katsoo niin toteasin että suomalaiset ostavat aika järkevän hintaisia autoja,pitkää takuutakin arvostetaan,luotettavuutta ,todennäköistä ruosteen loitolla pysymistä ja hyvää ajettavuutta unohtamatta. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jokin noista lienee ollut kriteeri valitessa autoa.Autot maksaa paljon suomessa ja se myös näkyy listalla.
Melkein yksinäänkö ne fanaatikot keskustelee, kun kerran olet ainoa, joka niille vastaa?
Olet varmaan huomannut, että TM:n Keskustelu-nimisellä palstalla on osioita, kuten Uudet autot, käytetyt autot jne?
Täällä Uudet autot -osiossa ovat vastakkain Volvo ja Bemari yms. En ole ainoa joka asian on havainnut, muuten... Missä on keskustelu johon uskaltaisi tulla mukaan joku muista autoista kuin "paremmista ja kalliimmista" keskusteleva?
Minusta on merkillistä kun täällä ei puhuta suosikkiluokista! Ei farkkumalleista, tila-autoista, pikkuautoista, perheautoista jne. TM ja muut autolehdet kyllä tekee niistä testejä ja tekstiä sivutolkulla. Ihmiset tarvitsevat niitä, joten niitä ostetaan. Ei siis heppoja, vääntöjä, kiihtyvyyksiä tai nahkasisustusta, vaan tilaa, luotettavuutta, käytännöllisyyttä. Niistä esimerkiksi nimim. Putput ei taida tietää hölkäsenpölähdystä? Vai?
"Eikö autoista voi sitten keskutella muustakin kuin merkkifanaatikon näkövinkkelistä? Tai täysin muusta kuin teknisestä vinkkelistä? Uskon, että voi."
Herbert:
Tottahan toki voi. Entä sitten?
Öööööhhhh.... Nii-in, mieti sitä!
Putputin mielestä se ei ole "autoista keskustelemista OIKEIN". Mitäs siihen sanot?
Jostakin syystä tämä keskustelu kyllä käännähti provoaloituksesta (kuten Jorma L tunnusti) vähän periaatetason selvityksiin, "off topic", niinkuin sanonta kuuluu.
Mikä oli pointtisi tässä kohtaa noin muuten?
Sinä kyllä keskustelut mm. TeeCeen kanssa tuolla toisaalla toleransseista ennätysvauhtia (sivumäärällisesti). Ehkä sielläkin voisi kohta vaihtaa jo levyä?
"Entäs sitten", tulee kohta. No ei mitään! Jatka pois vaan, parempaa juttua te siellä saatte aikaiseksi kuin tällä puolen esim. tuo Putputiputput!
Piti vaan sellasta sanoa että BMW ei vissiin aina ole ollut premium, ilmeisesti se on muuttunut premiumiksi vasta viimeisten 10 vuoden aikana. Tähtäimenä on ilmeisesti ollut rakentaa premium-imagoa niin että pääsisi Mercedeksen tasolle premium-arvostuksessa, tai ainakin samalle katetasolle.
Piti vaan sellasta sanoa että BMW ei vissiin aina ole ollut premium, ilmeisesti se on muuttunut premiumiksi vasta viimeisten 10 vuoden aikana. Tähtäimenä on ilmeisesti ollut rakentaa premium-imagoa niin että pääsisi Mercedeksen tasolle premium-arvostuksessa, tai ainakin samalle katetasolle.
Joo, ehkä, en tiedä...
Oli miten oli, mut eikös olekin tylsää kun jengi ei tajua ostaa niitä kumpaakaan tuon enempää? "Tyhmää" tai "köyhää" tämä Suomen kansa?
MB:n A- tai B-malli ei juuri eroa vaikka Corolla Versosta ainakaan parempaan.
Sen arvioikoot ne jotka ovat ko. mallin ostaneet. Epäilen itse, että B-Mersu jossain määrin eroaa Corolla Versosta koska se menee kaupaksi sillä hinnalla millä sitä myydään. Tietysti jos mittaat vain litroja, tehoja, hintaa tms. niin eipä juuri eroa.
Molempia autoja ajaneena voin todeta, että B-Mersun ajettavuus on parempi (myönnän, että arvio on puolueellinen) ja ennen kaikkea laatuvaikutelma on reilusti Verson yläpuolella.
En oikeastaan ymmärrä, miksi B-Mersua yleisesti pidetään ominaisuuksiinsa nähden kalliina. Hintaero Toyota Versoon on paljon pienempi kuin vaikkapa C-Mersun ja Corollan välillä (Corollahan on C:n lähin vastine Toyotalla, Avensis on jo selvästi isompi). Itse asiassa B-Mersu on paljon enemmän kuin hintansa arvoinen (jos nyt Suomen hinnoilla jokin auto voi sellaista olla). Tilat ovat samaa luokkaa E-Mersun kanssa ja monien autoarvostelujen mukaan takapenkin jalkatilat ovat S-Mersun tasoa.
Tässä erään kanadalaisen hienot perustelut B-Mersun valinnalle (ilmeisesi E-Mersun manuaaliversiota ei tuoda Kanadaan):
"The C Class is a joke, a two seat car with jump seats for midgets in the back, so that was out. E-Class: no manual transmission at all, I am not old enough to want that, white patent leather shoes or a retirement home in Florida , so that was out. A3 was for midgets both front and rear, unsuitable for a family of 5."
Hämmästelen myös B:n vähäistä myyntiä Suomessa. Tosin ei se minua haittaa: jos B rupeaa myymään hyvin, joudun varmaankin siirtymään johonkin muuhun malliin, sen verran on erikoisuuden tavoittelijan vikaa...
Minusta on merkillistä kun täällä ei puhuta suosikkiluokista! Ei farkkumalleista, tila-autoista, pikkuautoista, perheautoista jne. TM ja muut autolehdet kyllä tekee niistä testejä ja tekstiä sivutolkulla. Ihmiset tarvitsevat niitä, joten niitä ostetaan. Ei siis heppoja, vääntöjä, kiihtyvyyksiä tai nahkasisustusta, vaan tilaa, luotettavuutta, käytännöllisyyttä.
Tuohan on ihan selvä asia. Yksinkertaisesti nämä pienet "suosikkiautot" ei kiinnosta täällä ketään. Tavismerkkejä ostetaan vain pää-asiassa taloudellisten realiteettejen takia. Varmaan valinnat olisi toisenlaiset jos raha ei tekisi niin paljon kiusaa. Kun auto on valittu em. kriteereiden mukaan, niin eipä varmaan kiinnosta paljoa keskustella ominaisuuksistakaan.
Muista nyt kuitenkin se ettei tila-auto voi kertakaikkiaan olla "premium" ! Vai voiko olla, kysymys on tavallaan retorinen. Ollako vai eikö olla, siis.
Ammensin siis tuon "premiumiin" liittyvän johtopäätökseni TM:n keskustelusta, jossa "premiumille" annettiin liian suppea tunnusmerkistö, tila-autot ilmeisesti pois rajattuna.
Mutta jos Mersun sedan on premium, niin kai B-sarjakin on premium. Ainakin se on tilava auto.
B-Mese -keskustelua jatkaakseni, pistänpä tähän myös toisen linkin BenzWorldiin, kun täällä taitaa olla jonkin verran tuunausta arvostavia teinipellejä (kaiken maailman M3-puheesta päätellen):
No, tuo B200 T juuttuu varmaankin "kuin tikku paskaan" kisassa BMW M3:n kanssa, vaikka olisi kuinka Brabus-tuunattu. Mutta on se ainakin hienon näköinen. Kelpaisi mullekin, vaikken tuunaaja olekaan.
Muista nyt kuitenkin se ettei tila-auto voi kertakaikkiaan olla "premium" ! Vai voiko olla, kysymys on tavallaan retorinen. Ollako vai eikö olla, siis.
Kas siinä pulma. Tämä aihe lienee käsitelty aiemmassa viestiketjussa niin loppuun kuin se voi käsitellä - mihinkään tulokseen pääsemättä.
Piti vaan sellasta sanoa että BMW ei vissiin aina ole ollut premium, ilmeisesti se on muuttunut premiumiksi vasta viimeisten 10 vuoden aikana. Tähtäimenä on ilmeisesti ollut rakentaa premium-imagoa niin että pääsisi Mercedeksen tasolle premium-arvostuksessa, tai ainakin samalle katetasolle.
Premiumista en tiedä, mutta olen sitä ikäluokkaa että muistikuvia autoista on selvänä -70 luvun alunkin malleista.
BMW kuului jo tuolloin vähän parempaan luokkaan. Vanhimman veljeni uusi 2002 oli jo jotain erikoista pikkuisessa tuppukylässä. Autoa tietenkin vähäteltiin esim. pienen kokonsa vuoksi. Silloin oli vielä vallalla antiikkinen asenne; mitä enemmän peltiä,sen parempi auto.
Minusta on merkillistä kun täällä ei puhuta suosikkiluokista! Ei farkkumalleista, tila-autoista, pikkuautoista, perheautoista jne. TM ja muut autolehdet kyllä tekee niistä testejä ja tekstiä sivutolkulla. Ihmiset tarvitsevat niitä, joten niitä ostetaan. Ei siis heppoja, vääntöjä, kiihtyvyyksiä tai nahkasisustusta, vaan tilaa, luotettavuutta, käytännöllisyyttä.
-onhan täällä nytkin ainakin Opel, Skoda, Avensis, henkilöpakut -ketjut.
Perusautot- testejä ruoditaan myös kaikenaikaa.
Ja täällähän ollaan kuin siat pellossa, eli ei kukaan estä avaamasta ketjua siitä mistä haluat puhella.
En minä ainakaan muista että kukaan olisi tullut johonkin tavisauto ketjuun öykkäröimään ettei niistä saisi puhua.
Se on tosiaan sellainen juttu että autot kun ovat teknisiä vempaimia, niin niistä kiinnostuneíta kiinnostaa kaikki hieno ja sivistynyt, tehot ja tekniikat, ja se miltä auto kuulostaa ja tuntuu kun sitä käskee, jne.
Ei heitä kiinnosta jotkut tilojen syynäämiset mittanauhalla tai käytännölliset takakontit, tai maksimaalinen pihistely polttoaineen kulutuksessa.
Ja mitäpä tosta: Ihan sama jos kulinaristi ei innostu maksalaatikosta, ja menisit sitä sille taivastelemaan.
Toivottavasti kannustavia myös muillekin kuin "kulinaristeille".
Ette muuten vissiin ole lukeneet Kauppalehteä, jossa Hans Välimäki arvioi ihan ritirinnan maksalaatikoita, lenkkimakkaraa ja ns. huipputuotteita? Jos tunnustetulle huippukokille kelpaa asettua "alemmalle tasolle", niin...
Niin mitä? Syökö Hans Siwan tarjousmaksalaatikkoa muulloinkin kuin testausmielessä?
En muista, mutta pitää maksalaatikostakin! Ei siis vierasta mitä tavallisimpia ruokalajeja (joista toki löytää eroja niistäkin, sekä arvioitavaa ja ennenkaikkea: on kiinnostunut)
Tavallinen suomalainen ruoka on ihan ok, jos sen tekee hyvin. Ongelma on se, että suomalaiset syövät aivan jumalattoman paljon kaikenlaista einesroskaa, kun itse ei osata kokata. Se on käsittääkseni Hansinkin mielestä ongelman ydin.
Tavismerkkejä ostetaan vain pää-asiassa taloudellisten realiteettejen takia. Varmaan valinnat olisi toisenlaiset jos raha ei tekisi niin paljon kiusaa. Kun auto on valittu em. kriteereiden mukaan, niin eipä varmaan kiinnosta paljoa keskustella ominaisuuksistakaan.
Tuo on erittäin ylimielinen johtopäätös. Ja nostaa varsinkin sinun lausumanasi aina niskavillat pystyyn, kun kuvittelet, että ihmisiin on jotenkin oletuksena sisäänrakennettu tarve ostaa parempi AUTO, jos rahaa sattuisi olemaan. VAIN jos autot kiinnostavat edes sen verran. Mutta sinunkin hämmästykseksi varallisuutta kartuttanut saattaa aivan hyvin ostaa Toyota Avensiksen kaikilla herkuilla ja siihen saa varsin hyvin jo rahaa tosiaan uppoamaan verrattuna alk.-malliin. Tai VW Passatin vastaavan, ettei taas tule leimaa otsaan. Ja vaikka se Putputia varmasti hämmästyttää kummastuttaa myös, niin sellaisten ostajien takia tuo aloitustilasto näyttää sellaiselta kuin on!
Ihmisten voidaan olettaa ostavan auton myös kulkineeksi tarpeeseensa (ei pelkkään tekniseen viilistelyyn) joka voi olla vaikka tilan tarve (hlöitä tai tavaraa). Eikä siinä ole todellakaan mitään "sosialismiin", "tyhmyyteen", tai "köyhyyteen" viittavaa, josta tämän keskustelun pitäisi olla kyse. Ei EDES siihen, etteikö autot voisi kiinnostaa!
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
1 maailmankuulu esimerkki, äärisellainen tietysti, mutta jospa se antaa sinullekin vähän perspektiiviä:
IKEAn perustaja vanhaherra Kampras ajelee tietääkseni edelleen vanhalla 200-sarjan Volvolla vuodelta kivi ja kirves, taisi olla 70-lukulainen.
Muuta yhteistä sinun malliisi ei ole kuin se, että tottakai ko. Volvo oli silloin ostettaessa kalliimmasta päästä (tavis ehkä Ruotsissa muttei todellakaan Suomessa), eikä hän ollut vielä miljardööri, vain varakas. Mutta raha on hänen osaltaan harvinaisen pieni pulma tänä päivänä!
(Volvo on hänen mielestään muuten varmasti yksi, ellei parhaimista autoista, heh)
Tavallinen suomalainen ruoka on ihan ok, jos sen tekee hyvin. Ongelma on se, että suomalaiset syövät aivan jumalattoman paljon kaikenlaista einesroskaa, kun itse ei osata kokata. Se on käsittääkseni Hansinkin mielestä ongelman ydin.
Kyllä, unohtui mainita, koska on hänen testeissään oleellista, liittyi se aiheeseen tai ei.
En muista onko verrannut vielä tuoreesta sisäfilepalasta leikattua ja itse maustetua pihviä kaupan tiskiltä saataviin yksittäispakattuihin, valmiiksi marinoituihin/maustettuihin sisäfilepihveihin. Ellei, siinä olisi seuraava testikohde?
No eipä tuollaisen testin lopputulosta tarvitse arvuutella. Ne kaupan marinadit ovat lisäaineliejua joilla hyväkin liha saadaan pilattua. Itse vältän sellaisia säilytysainemössöjä varsinkin, kun oma marinadi on melkoisen helppo tehdä.
No eipä tuollaisen testin lopputulosta tarvitse arvuutella. Ne kaupan marinadit ovat lisäaineliejua joilla hyväkin liha saadaan pilattua. Itse vältän sellaisia säilytysainemössöjä varsinkin, kun oma marinadi on melkoisen helppo tehdä.
Näinpä! Tosin sinkkutalouksille ja "kokkipeukalon väärässä paikassa" omaavalle ihan hyvä vaihtoehto? Tai kiireiselle? (suosittelisin opettelemaan ko. ruokalajin kohdalla suht. helpon valmistustavan kyllä
Tuo on erittäin ylimielinen johtopäätös. Ja nostaa varsinkin sinun lausumanasi aina niskavillat pystyyn, kun kuvittelet, että ihmisiin on jotenkin oletuksena sisäänrakennettu tarve ostaa parempi AUTO, jos rahaa sattuisi olemaan.
Tuossa se vika taitaakin olla: se perinteinen juttu että niskavillat nousee heti kun luulee pilkahduksenkaan 'ylimielisyydestä'(jota jotkut oikein etsii jotta pääsevät purkamaan...) tai vastaavasta näkevän. Tuttu ilmiö jonka olen nähnyt etenkin kauempana isommista kaupungeista Suomessa. Oikein HAKEVAT sitä että pääsevät haukkumaan muita ylimielisiksi ja että k**i on noussut piähän, luulee ittestään liikoja yms. yms. vaikka tosiasiassa oma itsetunto vain temppuilee ja reagoi siihen kun joku liian pahasti nostaa kateutta.
VAIN jos autot kiinnostavat edes sen verran. Mutta sinunkin hämmästykseksi varallisuutta kartuttanut saattaa aivan hyvin ostaa Toyota Avensiksen kaikilla herkuilla ja siihen saa varsin hyvin jo rahaa tosiaan uppoamaan verrattuna alk.-malliin. Tai VW Passatin vastaavan, ettei taas tule leimaa otsaan. Ja vaikka se Putputia varmasti hämmästyttää kummastuttaa myös, niin sellaisten ostajien takia tuo aloitustilasto näyttää sellaiselta kuin on!
Sitähän ne kaikki sanoo, että voisin ostaa vaikka mitä mutta kun en VIITSI... Hohhoijaa. Jos kerran kyse on vain siitä ettei VIITSI ostaa kalliimpaa niin mitä sitten valitat?
Selitä vaan lisää, selitä selitä. Uskottele vaan itsellesi sitäkin että Suomessa juuri kukaan ostaa yhtään mitään muuta kuin karvalakkiversion, korkeintaan pari välttämätöntä varustetta jotka Suomessa perusvarustelusta puuttuu.
Ihmisten voidaan olettaa ostavan auton myös kulkineeksi tarpeeseensa (ei pelkkään tekniseen viilistelyyn) joka voi olla vaikka tilan tarve (hlöitä tai tavaraa). Eikä siinä ole todellakaan mitään "sosialismiin", "tyhmyyteen", tai "köyhyyteen" viittavaa, josta tämän keskustelun pitäisi olla kyse. Ei EDES siihen, etteikö autot voisi kiinnostaa!
Niin, sellaiset niin varmaan tekevät joita autot eivät kiinnosta. Sellaiset joita autot kiinnostaa kyllä ostavat tai pyrkivät ostamaan edes jollain tapaa nautittavamman auton eikä perus-Kiaa.
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
?
1 maailmankuulu esimerkki, äärisellainen tietysti, mutta jospa se antaa sinullekin vähän perspektiiviä:
IKEAn perustaja vanhaherra Kampras ajelee tietääkseni edelleen vanhalla 200-sarjan Volvolla vuodelta kivi ja kirves, taisi olla 70-lukulainen.
Miksi luulet että hän sellaisella ajaa? Ja ajaako tosiaan, vai kyyditetäänkö häntä todellisuudessa aivan muilla vehkeillä...
Ja hän tuskin rupeaa jauhamaan ja valittamaan muille jotka autoista ja hyvästä ajettavuudesta ym. haluavat keskustella ettei niin saa tehdä ettei tavisautojen omistajille tule paha mieli! Luuletko että hän rupeaa sinun tapaasi itkemään muille että ette saa pitää muita merkkejä parempana tai uudempia autoja nautittavimpana, turvallisempina jne.?
Itseasiassa en edes tajua mitä tarkalleen ottaen valitat jos kerran väität ettet valita kateuttasi ja luulolla siitä että perustavisauto olisi parempi kuin kaikki muut autot, tai että kukaan muu ei vain saisi omistaa sinun autoa parempaa vaikka niitä olisikin olemassa. Mitä tarkalleen haluat sanoa, kerro ihan selkeästi kiitos?!
Ne erittäin varakkaat jotka tunnen joita eivät autot kiinnosta ajavat vaatimattomammilla mutta uutena ostetuilla (ehkä ikää kertynyt mutta ostaa seuraavankin uutena) autoilla eivätkä rupea väittämään mitään ihmeellisiä autostaan. Heistä moni ei omista ihmeempää autoa siksi että useimmiten liikkuvat auton takapenkillä ja/tai asuvat kaupungissa eikä tarvitse juuri omaa autoa käyttää. Heilläkin on useimmiten lukuisia autoja perheessä jotta lukumäärä riittää suht. hyvin perheenjäseniin nähden.
Joitain autoista kiinnostuneita erittäin varakkaitakin tunnen, heillä on ainakin yksi vähän kalliimpi suht. tavallinen vähän ylemmän luokan auto joka on useimmiten vähän urheilullisempi (ei välttämättä uusi, silti vissiin kaikilla uutena ostettu aivan kuten edellisessäkin ryhmässä tai urheilullinen kallis auto SEKÄ harrasteauto tai urheiluauto. Suomessa noita vain on paljon vähemmän, ulkomaisista monilla ei kaupungissa ole kuin 'tavallinen' ylemmän luokan kalliimpi auto mutta kakkosasunnollaan jotain oikein upeata... Vain yhden Suomalaisen taidan tuntea jolla on vain yksi kalliimpi urheiluauto eikä muuta.
Muuta yhteistä sinun malliisi ei ole kuin se, että tottakai ko. Volvo oli silloin ostettaessa kalliimmasta päästä (tavis ehkä Ruotsissa muttei todellakaan Suomessa), eikä hän ollut vielä miljardööri, vain varakas. Mutta raha on hänen osaltaan harvinaisen pieni pulma tänä päivänä!
(Volvo on hänen mielestään muuten varmasti yksi, ellei parhaimista autoista, heh)
...eli häntä ei autot tippaakaan kiinnosta ja vielä antaa niistä typeriä lausuntoja, vain sillä perusteella että halvalla liikkuu ja ilman perusteita että miksei jokin muu liikkuisi vielä halvemmalla. Ei hän Volvoa sen ominaisuuksien takia kehu, vaan ihan muista syistä, älä ole hyväuskoinen!
Tuossa se vika taitaakin olla: se perinteinen juttu että niskavillat nousee heti kun luulee pilkahduksenkaan 'ylimielisyydestä'(jota jotkut oikein etsii jotta pääsevät purkamaan...) tai vastaavasta näkevän. Tuttu ilmiö jonka olen nähnyt etenkin kauempana isommista kaupungeista Suomessa. Oikein HAKEVAT sitä että pääsevät haukkumaan muita ylimielisiksi ja että k**i on noussut piähän, luulee ittestään liikoja yms. yms. vaikka tosiasiassa oma itsetunto vain temppuilee ja reagoi siihen kun joku liian pahasti nostaa kateutta.
Kenestä puhut? Sinulla on varastossasi TODELLA vähän millä yrittää mollata: "sosialisti" tai "itsetunnoton"....ainiin "juntti" vielä.
Oli joku sitten todella varakas, tai umpiköyhä, niin ylimielisyys on siihen päälle mielestäni vastenmielistä.
Sinusta se paistaa jo liikaakin läpi....
Putput:
Sitähän ne kaikki sanoo, että voisin ostaa vaikka mitä mutta kun en VIITSI... Hohhoijaa. Jos kerran kyse on vain siitä ettei VIITSI ostaa kalliimpaa niin mitä sitten valitat?
Sitä, ettet tajua sellaisi todella olevan! Minusta se on ihan luonnollista, kuten sekin, että joku hommaa auton siihen liittyvien itselle tärkeiden asioiden takia.
Sinulle tuosta ensimmäisestä vain pitää vääntää rautalankaa...
Putput:
Uskottele vaan itsellesi sitäkin että Suomessa juuri kukaan ostaa yhtään mitään muuta kuin karvalakkiversion, korkeintaan pari välttämätöntä varustetta jotka Suomessa perusvarustelusta puuttuu.
Etsipäs tilasto joka todistaa jotakin muuta! Mutta en ole väittänyt edes rivien välissä, etteikö varustelu kelpaa suomalaiselle ostajalle. Tapanasi on laittaa käsityksiäsi minun sanomakseni tai ajatuksikseni. Pieleen menee (mutta ei uutta Putputilta...)
Onko varustelu synonyymi automerkkille esim?
Putput:
Sellaiset joita autot kiinnostaa kyllä ostavat tai pyrkivät ostamaan edes jollain tapaa nautittavamman auton eikä perus-Kiaa.
Aivan, he voivatkin ostaa jopa toisen pään Kian, esim. Sorenton.
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
Putput:
?
Juuri niin, olet pihalla!
Putput:
Itseasiassa en edes tajua mitä tarkalleen ottaen valitat jos kerran väität ettet valita kateuttasi ja luulolla siitä että perustavisauto olisi parempi kuin kaikki muut autot, tai että kukaan muu ei vain saisi omistaa sinun autoa parempaa vaikka niitä olisikin olemassa. Mitä tarkalleen haluat sanoa, kerro ihan selkeästi kiitos?!
Aloita tämän ketjun lukeminen alusta, kiitos! Ajatuksella.
Vaikka Jorma L teki provoaloituksen, voisin kuvitella sen sinun tehneen TOSISSASI!
Putput:
Joitain autoista kiinnostuneita erittäin......Suomessa noita vain on paljon vähemmän, ulkomaisista monilla....kaupungissa ole kuin 'tavallinen' ylemmän luokan kalliimpi auto........... Vain yhden Suomalaisen taidan tuntea jolla on vain yksi kalliimpi urheiluauto eikä muuta.
Putput:
...eli häntä ei autot tippaakaan kiinnosta ja vielä antaa niistä typeriä lausuntoja, vain sillä perusteella että halvalla liikkuu ja ilman perusteita että miksei jokin muu liikkuisi vielä halvemmalla. Ei hän Volvoa sen ominaisuuksien takia kehu, vaan ihan muista syistä, älä ole hyväuskoinen!
MOT! ("herra Kampras on luonnollisesti väärässä" )
Vaikka se vanha Volvo olisi legenda, tai huhukin, niin jo periaate kertoo positiivisempaa hänestä kuin yksikään sinun kirjoittamasi kommentti tänne sinusta itsestäsi!
Tai no, olet varmaan maininnut jonkun auton tekniset tiedot PRIKULLEEN oikein. Good for you!
Kumppani:
Ei sen kummempaa kuin ihmettelen vain että onko noin paha olo kun tuollaisella raivolla pitää yrittää vakuuttaa että sinulla on asiat ihan yhtä hyvin kuin heillä jotka ostavat autoja jotka ovat käytettyä tai uuttakin Toyotaa kalliimpia.
Vähemmälläkin tajutaan että nyt v***ttaa, ja pitää koittaa ihmeellisillä kehäpäätelmillä todistaa samaan aikaan että Toyotaa kalliimmat eivät ole sen parempia ja että sitä halvemmat ovat sitä selvästi huonompia.
On kuultu ennenkin.
Putput:
Jos tämä SINUSTA on tuntunut huonolta ololta, niin toivottavasti itse olet rauhoittunut viime aikojen vaahtoamisiltasi?
Omasta mielestäni en tunne huonoa oloa, tai koe että olisin vaahdonnut.
Tämä on sellaista sinulle täysin vierasta kirjoittelua, eli toisten asemaan asettumista, jolla yritän tuoda merkkifanaatikoille ja "autoasiantuntijoille" toisenlaista näkemystä. Toki toisaalta tietysti omaa näkemystä kanssa.
Minulle auto EI OLE HENKI JA ELÄMÄ. Pidän autoista ja ihailen kauniita sellaisia ja ymmärrän, että parhaimmillaan kokemukset voivat olla orgastisia. MUTTA!
Elävässä elämässä tilastot kertovat totuuden siitä, mitä ihmiset ajattelevat autoista kun niitä hankkivat. Voi nyt voi vielä kerran, jos he hankkivat sinun mielestäsi (esim.) "vääriä autoja" siksi, että esim. varallisuuden puute, elämäntilanne tai kaikista tärkeimpänä ihan näkemykselliset erot johtavat kaikenmaailman preemmmmiumm-keuhkoilijoiden "epäonnistuneisiin ratkaisuihin".
Olen varmaan harvoja, jotka täällä ylipäätään kirjoittaa friikeille ja (negatiivisessakin mielessä ) hurahtaneille jotakin vastinetta!
Kumppani:
Hyvä niin. Kenellä on tarve tai oikeus arvioida toisten hurahtamisen negatiivisuutta?
Joku pitää Bemarista. Syy voi olla mikä tahansa alkaen hanskalokeron valon sävystä päättyen merkin imagoon. Toinen ostaa kovalla rahalla HIFK:n fanituotteita ja seuraa joukkuetta ympäri Suomea huutamassa ja juomassa kaljaa niiden peleissä. Tämän mielestä joukkue on Suomen paras. Samanlaisesta yrityksen tuotteeseen (peli) hurahtamisesta siinäkin silti on kyse kuin BMW:n ihailemisessa. Minä en BMW:stä, jääkiekosta tai kaljasta välitä, mutten moiti niitä, jotka siitä pitävät.
Kumppani:
Tämä on sellaista sinulle täysin vierasta kirjoittelua, eli toisten asemaan asettumista, jolla yritän tuoda merkkifanaatikoille ja "autoasiantuntijoille" toisenlaista näkemystä. Toki toisaalta tietysti omaa näkemystä kanssa.
Niin, näkemystä että paremmat autot eivät ole parempia ja nyyhnyyh, voivoi... On tosiaan erilainen näkemys.
Kun kerran puhut toisille eli merkkifanaatikoille ja autoasiantuntijoille niin miksi heidän pitäisi kuunnella katkeraa autoista kiinnostumatonta tyyppiä jonka valitus on se ettei itse saa joka ikistä asiaa mitä muilla on ja valittaa että miksei muut tajua olla ostamatta sitä mitä ei itse osta? Ja vielä siis julistaa ettei autoista saisi keskustella muutoin kuin perusautojen erinomaisuudesta hienompiin ja halvempiin nähden tai ei ollenkaan. Voidaankin varmaan tästä lähin keskustella vain Kumppanin loistavasta autosta ja täydellisistä elämänvalinnoista?
Muut ovat idiootteja kun arvostavat jotain muuta kuin sitä mitä Toyota tarjoaa? Jotkut jopa niin narsisteja tai muutoin itsekkäitä egoisteja kun kehtaavat ostaa auton joka saa epävarman Kumppanin vihreäksi kateudesta? Mitä teemme sitten jos Kumppani luopuu (tai joutuu luopumaan) autosta kokonaan? Entä he jotka unelmoivat hienon, kalliin auton ostamisesta, pitääkö heille tehdä asennekasvatusta jotta tajuaisivat ettei sitä saa haluta, vaan pitää pyrkiä vain samaan kuin Kumppani?
Minulle auto EI OLE HENKI JA ELÄMÄ. Pidän autoista ja ihailen kauniita sellaisia ja ymmärrän, että parhaimmillaan kokemukset voivat olla orgastisia. MUTTA!
LUULET pitäväsi autoista, ja loppuun tärkein sinulle eli MUTTA. Tuo 'mutta' on se oleellinen osoitus että muut asiat ovat kirjoittelusi taustalla kuin autoista kiinnostus.
Elävässä elämässä tilastot kertovat totuuden siitä, mitä ihmiset ajattelevat autoista kun niitä hankkivat.
Elävässä elämässä tilanne on edelleen sama ja tilastot ovat vain tilastoja. Minä en ole mikään Suomalainen juntti jonka täytyy katsoa tilastoista mitä 'muut miettii' ja mitä pitäisi miettiä. Huh, kuinka typerä lause, se on täysin älytön lukemattomalla tavalla.
Voi nyt voi vielä kerran, jos he hankkivat sinun mielestäsi (esim.) "vääriä autoja" siksi, että esim. varallisuuden puute, elämäntilanne tai kaikista tärkeimpänä ihan näkemykselliset erot johtavat kaikenmaailman preemmmmiumm-keuhkoilijoiden "epäonnistuneisiin ratkaisuihin".
Autojen erot eivät ole mitään näkemyseroja ja ainoastaan epävarmat juntit rupeavat itkemään jos heidän autoaan ei pidetä parhaana mahdollisena autona maailmassa. Täytyy näköjään tässäkin Finski-pojan hakea lohtua ja turvaa harmaaseen massaan kuulumisesta. Se kai siinä on taustalla ja Kumppani demonstroi tuota ilmiötä täydellisesti. Plus tietty se että kun ei jaksa ajatella tai tiedä kyseisestä tuotekategoriasta niin turvallista on mennä muiden mukana.
Olen yrittänyt löytää sanat joilla kuvailla mitä olet tekemässä ja varmaan tämä tulee lähelle: vollotat sitä kun kaikki eivät ole kommunistisen 'tasa-arvoisia' ja kaikki eivät elä juuri samalla tavalla. Sinulla on näköjään jokin ongelma sen suhteen että on olemassa haluttavampia autoja ja enemmän paikasta A paikkaan B -pulkkia. Ja ennenkaikkea sinun ongelmasi estävät sinua vain ottamasta iisisti ja keskustelemasta AUTOISTA, ei siitä mikä maailmassa on epäreilua.
Olen varmaan harvoja, jotka täällä ylipäätään kirjoittaa friikeille ja (negatiivisessakin mielessä ) hurahtaneille jotakin vastinetta!
Niin, kai se on kamalaa kun muut pitävät parempia autoja parempina eivätkä ota huomioon sinun tunteita. Harmi jos olet niin umpi'sosialistisen tasa-arvoinen' ettei mikään asia sovi keskusteltavaksi paitsi se mikä sinulla on tai mikä mielestäsi pitäisi olla kaikilla. Sitähän jokainen sosialisti haluaa: että kaikki elävät virallisen totuuden mukaan, ja ennenkaikkea että on itse se joka määrittelee tuon virallisen totuuden. Ja virallista totuutta ei saa häiritä keskustelulla tai faktoilla, eikä missään tapauksessa kilpailulla tai intohimolla!
Ketä muuta kuin epävarmaa junttia edes kiinnostaa mitä autoja keskustelijoilla tai muilla ylipäänsä on, kuin korkeintaan välttääkseen yleisimpiä autoja? Mitä se sinule kuuluu jos jotkut ostavat Toyotaa paljonkin kalliimpia autoja tai haluavat keskustella autoista muutoinkin kuin että millä pääsee parhaiten tehtaan sorvin/Kelan toimiston, alkon ja kodin väliä kulkemaan? Pitääkö kaikilla olla Toyota, ja vielä sinun autoa halvempi jotta sinulla ei napsu? Mitä se sinulle kuuluu mitä muut autoista keskustelevat jos keskustelu niistä ei sinua lainkaan kiinnosta? Lähipubista varmaan löytyy kuuntelijoita vinkumiselle siitä kuinka typeriä ne 'muut' ovat...
Edelleen: ainoa typerä motiivisi noissa vuodatuksissa on haukkua KAIKKIA autoja joita sinulla ei ole, ja heitä jotka muita autoja ostavat. On kai hienoa valittaa siitä että jotkut ovat kiinnostuneita autoista muutoin kuin massaan kuulumisvälineinä ja säästökulkineina.
Osta sitä tilastoista oikeaksi toteamaa tavaraa mitä haluat ja seuraa harmaata massaa tarkasti, sinun tulee kai varmistaa että kaikki keksustelu kaikesta sensuroidaan ja asioiden taso, ominaisuudet ym. määritellään keskusjohtoisesti tai tilastoista. Ehkä pitäisikin poistaa vaihtoehdot ja tarjota maassa vain yhtä virallista, eli autokaupassa on yksi vaihtoehto. Heidät ketkä uskaltavat antaa minkäänlaista häivähdystä yksilöllisyydestä, ajattelemisesta, nauttimisesta tai persoonallisuudesta voidaan lähettää siperiaan. Lisätään vielä muut kommunismin 'hienoudet' niin varmistetaan Kumppanillekin vihdoin hyvä olo: ei voi tippua statukseltaan muiden alapuolelle ja alemmuuskompleksi toivottavasti hellittää.
Tai sitten kenenkään EI pitäisi joutua kärsimään Kumppanin ongelmista... ja voimme jatkaa keskustelua AUTOISTA normaalisti.
Herbert:
Voi hyvä Herbert: jos et ole huomannut, niin täällä ei kirjoittajat muuta teekään!
Ehkä sitten olen mukana, kenties, mutta näkökulmani on sitten ainakin eri. Eikö autoista voi sitten keskutella muustakin kuin merkkifanaatikon näkövinkkelistä? Tai täysin muusta kuin teknisestä vinkkelistä? Uskon, että voi.
Tähän ensialkuun, ettei tuolla Putputilla ollut mitään varsinaista asiaa taaskaan, mutta jos tällä kommentoinnilla seuraavassa avaan edes jollekulle muulle näkökantaani, niin OK...
Putput:
Täytyy sanoa, että Putput on N-I-I-N hakoteillä kuin ikinä voi olla! Sori, sinun tasoiselle en osaa sitten ilmaista itseäni.
Putput:
Minun näkemykseni on, että täällä ei voi edes KESKUSTELLA tavallista autoista, miten sen sitten kukin näkee. Ei voi esim. sinulle sanoa, että Toyota on HYVÄ auto. Ei "maailman paras", mutta sinulla kihahtaa silti ennemmin tai myöhemmin.
Ja se, mikä sinulta jää A-I-N-A havaitsematta on se, että käytän Toyotaa esimerkkinä ns. taviksista. Ei edes "hipsukat" tai pieni alkukirjain sytytä sinulla yhtään mitään (ja monella muulla)
Putput:
Tämä on esimerkki siitä, miten persiilleen voi joku asiat ymmärtää. Olenko antanut ihan oikeasti ymmärtää, etten haaveilisi "kalliin ja hienon auton" ostamisesta.
SINUNLAISILTASI en tosin kysyisi sellaisen hetken tullen kyllä yhtään mitään, ei yhden kirjaimen vertaa en kallista sinun mielipiteisiisi korviani! Päätän asian muutenkin aivan itse.
Putput:
Minua kiinnostaa autot, siihen sinulla ei ole nokankoputtamista! Mutta kun auton hankintaan ei liity vai tekniikkaa! Eihän täällä muuten edes puhuttaisi kuin siitä, ei käsitteistä kuten "premiumius", "arvot", "imagot" jne.
Siihen väliin täällä on hyvä iskeä.
En ole väittänytkään tietäväni autoista kaikkea, etenkään teknisesti. Mutta sulle minunlaiseni kirjoittaja onkin "omituisuus", puhun muistakin asioista! Niitä tulee täällä useinkin vastaan, oletkos huomannut? Et vissiin... Tulen sinulle aina puun takaa vissiin?
Putput:
Minun mielestäni olet todella juntti kirjoittelija. Olet ehkä autoasiantuntijakin jollakin tapaa, mutta..... olkoot.
Putput:
Ne ovat NIMENOMAAN näkemyseroja ja olet aika kova "henkilö" kyllä pillittämään täällä tuossa tapauksessa. Etkö tosiaan näe sitä itse?
Putput:
Putput:
Valitettavasti jouduta aloittamaan alusta niiden sanojen etsimisen. Meni kuule JÄLLEEN niin saveen kuin ikinä!
Putput:
Ei vaan sinunkaltaisellasi on ongelma ymmärtää, että jotkut arvostavat kulkineita, joita sinä pidät taviksina. Niitä jopa HALUTAAN ja sen todistaa myyntitilastot.
Ja sulle se on mysteeri, jota yritän avata yleisellä tasolla.
(tosin palstalle kuuluvaan tapaan saan vain leimoja otsaan)
Putput:
(.....ei VOI olla totta...... Putput kirjoittelee iisisti ottamisesta! )
Putput:
Mä en ymmärrä mistä sä revit tuota sosialismi paskaa.
Onko sulla NOIN vähissä näkemykselliset termit??
Putput:
Jos minä en täällä kirjoittelisi, virallisen totuuden kirjoittelisivat merkkifriikit. Ja sekö sitten olisi se OIKEA totuus... Sori, kansa on kapinassa sitten, siitä nämä tilastot kertovat.
Putput:
...ei myöskään tuomalla laajempia käsityksiä esiin. Tämän kolikon kääntäminen ihan pelkästään sinun puheitasi käyttäen osoittaa, että voisit puhua omasta puolestasi. Mutta kun ET NÄE sitä, niin et...
Samalla tavalla voisi kääntää loputkin tuosta Putputin kommentoinnista peilikuvaksi.... Ilman että hän tajuaisi piirun vertaa.
Putput:
Laskitko itsesi sitten tuohon joukkoon??? En näe ensimmäistäkään = merkkiä!
Kumppani: "Voi hyvä Herbert: jos et ole huomannut, niin täällä ei kirjoittajat muuta teekään!"
Melkein yksinäänkö ne fanaatikot keskustelee, kun kerran olet ainoa, joka niille vastaa?
"Eikö autoista voi sitten keskutella muustakin kuin merkkifanaatikon näkövinkkelistä? Tai täysin muusta kuin teknisestä vinkkelistä? Uskon, että voi."
Tottahan toki voi. Entä sitten?
petos:
tuota keskustelun aloittanutta listaa kun katsoo niin toteasin että suomalaiset ostavat aika järkevän hintaisia autoja,pitkää takuutakin arvostetaan,luotettavuutta ,todennäköistä ruosteen loitolla pysymistä ja hyvää ajettavuutta unohtamatta. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jokin noista lienee ollut kriteeri valitessa autoa.Autot maksaa paljon suomessa ja se myös näkyy listalla.
Herbert:
Melkein yksinäänkö ne fanaatikot keskustelee, kun kerran olet ainoa, joka niille vastaa?
Olet varmaan huomannut, että TM:n Keskustelu-nimisellä palstalla on osioita, kuten Uudet autot, käytetyt autot jne?
Täällä Uudet autot -osiossa ovat vastakkain Volvo ja Bemari yms. En ole ainoa joka asian on havainnut, muuten... Missä on keskustelu johon uskaltaisi tulla mukaan joku muista autoista kuin "paremmista ja kalliimmista" keskusteleva?
Minusta on merkillistä kun täällä ei puhuta suosikkiluokista! Ei farkkumalleista, tila-autoista, pikkuautoista, perheautoista jne. TM ja muut autolehdet kyllä tekee niistä testejä ja tekstiä sivutolkulla. Ihmiset tarvitsevat niitä, joten niitä ostetaan. Ei siis heppoja, vääntöjä, kiihtyvyyksiä tai nahkasisustusta, vaan tilaa, luotettavuutta, käytännöllisyyttä. Niistä esimerkiksi nimim. Putput ei taida tietää hölkäsenpölähdystä? Vai?
"Eikö autoista voi sitten keskutella muustakin kuin merkkifanaatikon näkövinkkelistä? Tai täysin muusta kuin teknisestä vinkkelistä? Uskon, että voi."
Herbert:
Tottahan toki voi. Entä sitten?
Öööööhhhh.... Nii-in, mieti sitä!
Putputin mielestä se ei ole "autoista keskustelemista OIKEIN". Mitäs siihen sanot?
Jostakin syystä tämä keskustelu kyllä käännähti provoaloituksesta (kuten Jorma L tunnusti) vähän periaatetason selvityksiin, "off topic", niinkuin sanonta kuuluu.
Mikä oli pointtisi tässä kohtaa noin muuten?
Sinä kyllä keskustelut mm. TeeCeen kanssa tuolla toisaalla toleransseista ennätysvauhtia (sivumäärällisesti). Ehkä sielläkin voisi kohta vaihtaa jo levyä?
"Entäs sitten", tulee kohta. No ei mitään! Jatka pois vaan, parempaa juttua te siellä saatte aikaiseksi kuin tällä puolen esim. tuo Putputiputput!
Piti vaan sellasta sanoa että BMW ei vissiin aina ole ollut premium, ilmeisesti se on muuttunut premiumiksi vasta viimeisten 10 vuoden aikana. Tähtäimenä on ilmeisesti ollut rakentaa premium-imagoa niin että pääsisi Mercedeksen tasolle premium-arvostuksessa, tai ainakin samalle katetasolle.
andertz:
Joo, ehkä, en tiedä...
Oli miten oli, mut eikös olekin tylsää kun jengi ei tajua ostaa niitä kumpaakaan tuon enempää? "Tyhmää" tai "köyhää" tämä Suomen kansa?
Molempia autoja ajaneena voin todeta, että B-Mersun ajettavuus on parempi (myönnän, että arvio on puolueellinen) ja ennen kaikkea laatuvaikutelma on reilusti Verson yläpuolella.
En oikeastaan ymmärrä, miksi B-Mersua yleisesti pidetään ominaisuuksiinsa nähden kalliina. Hintaero Toyota Versoon on paljon pienempi kuin vaikkapa C-Mersun ja Corollan välillä (Corollahan on C:n lähin vastine Toyotalla, Avensis on jo selvästi isompi). Itse asiassa B-Mersu on paljon enemmän kuin hintansa arvoinen (jos nyt Suomen hinnoilla jokin auto voi sellaista olla). Tilat ovat samaa luokkaa E-Mersun kanssa ja monien autoarvostelujen mukaan takapenkin jalkatilat ovat S-Mersun tasoa.
Tässä erään kanadalaisen hienot perustelut B-Mersun valinnalle (ilmeisesi E-Mersun manuaaliversiota ei tuoda Kanadaan):
"The C Class is a joke, a two seat car with jump seats for midgets in the back, so that was out. E-Class: no manual transmission at all, I am not old enough to want that, white patent leather shoes or a retirement home in Florida , so that was out. A3 was for midgets both front and rear, unsuitable for a family of 5."
- Mike Tee, http://www.benzworld.org/forums/w245-b-class/1402027-reason-you-got-your-b-class.html
Hämmästelen myös B:n vähäistä myyntiä Suomessa. Tosin ei se minua haittaa: jos B rupeaa myymään hyvin, joudun varmaankin siirtymään johonkin muuhun malliin, sen verran on erikoisuuden tavoittelijan vikaa...
Kumppani:
claudius
Muista nyt kuitenkin se ettei tila-auto voi kertakaikkiaan olla "premium" ! Vai voiko olla, kysymys on tavallaan retorinen. Ollako vai eikö olla, siis.
Ammensin siis tuon "premiumiin" liittyvän johtopäätökseni TM:n keskustelusta, jossa "premiumille" annettiin liian suppea tunnusmerkistö, tila-autot ilmeisesti pois rajattuna.
Mutta jos Mersun sedan on premium, niin kai B-sarjakin on premium. Ainakin se on tilava auto.
B-Mese -keskustelua jatkaakseni, pistänpä tähän myös toisen linkin BenzWorldiin, kun täällä taitaa olla jonkin verran tuunausta arvostavia teinipellejä (kaiken maailman M3-puheesta päätellen):
http://www.benzworld.org/forums/w245-b-class/1360202-b-class-gallery-show-off-your-2.html
No, tuo B200 T juuttuu varmaankin "kuin tikku paskaan" kisassa BMW M3:n kanssa, vaikka olisi kuinka Brabus-tuunattu. Mutta on se ainakin hienon näköinen. Kelpaisi mullekin, vaikken tuunaaja olekaan.
andertz:
Kas siinä pulma. Tämä aihe lienee käsitelty aiemmassa viestiketjussa niin loppuun kuin se voi käsitellä - mihinkään tulokseen pääsemättä.
andertz:
Premiumista en tiedä, mutta olen sitä ikäluokkaa että muistikuvia autoista on selvänä -70 luvun alunkin malleista.
BMW kuului jo tuolloin vähän parempaan luokkaan. Vanhimman veljeni uusi 2002 oli jo jotain erikoista pikkuisessa tuppukylässä. Autoa tietenkin vähäteltiin esim. pienen kokonsa vuoksi. Silloin oli vielä vallalla antiikkinen asenne; mitä enemmän peltiä,sen parempi auto.
Kumppani:
-onhan täällä nytkin ainakin Opel, Skoda, Avensis, henkilöpakut -ketjut.
Perusautot- testejä ruoditaan myös kaikenaikaa.
Ja täällähän ollaan kuin siat pellossa, eli ei kukaan estä avaamasta ketjua siitä mistä haluat puhella.
En minä ainakaan muista että kukaan olisi tullut johonkin tavisauto ketjuun öykkäröimään ettei niistä saisi puhua.
Se on tosiaan sellainen juttu että autot kun ovat teknisiä vempaimia, niin niistä kiinnostuneíta kiinnostaa kaikki hieno ja sivistynyt, tehot ja tekniikat, ja se miltä auto kuulostaa ja tuntuu kun sitä käskee, jne.
Ei heitä kiinnosta jotkut tilojen syynäämiset mittanauhalla tai käytännölliset takakontit, tai maksimaalinen pihistely polttoaineen kulutuksessa.
Ja mitäpä tosta: Ihan sama jos kulinaristi ei innostu maksalaatikosta, ja menisit sitä sille taivastelemaan.
Kumppani:
Petos sanoi kaiken sen, minkä olisin tähän vastannut.
Hyviä kommentteja, Petos ja Herbert!
Toivottavasti kannustavia myös muillekin kuin "kulinaristeille".
Ette muuten vissiin ole lukeneet Kauppalehteä, jossa Hans Välimäki arvioi ihan ritirinnan maksalaatikoita, lenkkimakkaraa ja ns. huipputuotteita? Jos tunnustetulle huippukokille kelpaa asettua "alemmalle tasolle", niin...
Niin mitä? Syökö Hans Siwan tarjousmaksalaatikkoa muulloinkin kuin testausmielessä?
Herbert:
En muista, mutta pitää maksalaatikostakin! Ei siis vierasta mitä tavallisimpia ruokalajeja (joista toki löytää eroja niistäkin, sekä arvioitavaa ja ennenkaikkea: on kiinnostunut)
Tavallinen suomalainen ruoka on ihan ok, jos sen tekee hyvin. Ongelma on se, että suomalaiset syövät aivan jumalattoman paljon kaikenlaista einesroskaa, kun itse ei osata kokata. Se on käsittääkseni Hansinkin mielestä ongelman ydin.
MMS:
Tuo on erittäin ylimielinen johtopäätös. Ja nostaa varsinkin sinun lausumanasi aina niskavillat pystyyn, kun kuvittelet, että ihmisiin on jotenkin oletuksena sisäänrakennettu tarve ostaa parempi AUTO, jos rahaa sattuisi olemaan. VAIN jos autot kiinnostavat edes sen verran. Mutta sinunkin hämmästykseksi varallisuutta kartuttanut saattaa aivan hyvin ostaa Toyota Avensiksen kaikilla herkuilla ja siihen saa varsin hyvin jo rahaa tosiaan uppoamaan verrattuna alk.-malliin. Tai VW Passatin vastaavan, ettei taas tule leimaa otsaan. Ja vaikka se Putputia varmasti hämmästyttää kummastuttaa myös, niin sellaisten ostajien takia tuo aloitustilasto näyttää sellaiselta kuin on!
Ihmisten voidaan olettaa ostavan auton myös kulkineeksi tarpeeseensa (ei pelkkään tekniseen viilistelyyn) joka voi olla vaikka tilan tarve (hlöitä tai tavaraa). Eikä siinä ole todellakaan mitään "sosialismiin", "tyhmyyteen", tai "köyhyyteen" viittavaa, josta tämän keskustelun pitäisi olla kyse. Ei EDES siihen, etteikö autot voisi kiinnostaa!
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
1 maailmankuulu esimerkki, äärisellainen tietysti, mutta jospa se antaa sinullekin vähän perspektiiviä:
IKEAn perustaja vanhaherra Kampras ajelee tietääkseni edelleen vanhalla 200-sarjan Volvolla vuodelta kivi ja kirves, taisi olla 70-lukulainen.
Muuta yhteistä sinun malliisi ei ole kuin se, että tottakai ko. Volvo oli silloin ostettaessa kalliimmasta päästä (tavis ehkä Ruotsissa muttei todellakaan Suomessa), eikä hän ollut vielä miljardööri, vain varakas. Mutta raha on hänen osaltaan harvinaisen pieni pulma tänä päivänä!
(Volvo on hänen mielestään muuten varmasti yksi, ellei parhaimista autoista, heh)
simppa:
Kyllä, unohtui mainita, koska on hänen testeissään oleellista, liittyi se aiheeseen tai ei.
En muista onko verrannut vielä tuoreesta sisäfilepalasta leikattua ja itse maustetua pihviä kaupan tiskiltä saataviin yksittäispakattuihin, valmiiksi marinoituihin/maustettuihin sisäfilepihveihin. Ellei, siinä olisi seuraava testikohde?
No eipä tuollaisen testin lopputulosta tarvitse arvuutella. Ne kaupan marinadit ovat lisäaineliejua joilla hyväkin liha saadaan pilattua. Itse vältän sellaisia säilytysainemössöjä varsinkin, kun oma marinadi on melkoisen helppo tehdä.
simppa:
Näinpä! Tosin sinkkutalouksille ja "kokkipeukalon väärässä paikassa" omaavalle ihan hyvä vaihtoehto? Tai kiireiselle? (suosittelisin opettelemaan ko. ruokalajin kohdalla suht. helpon valmistustavan kyllä
Kumppani:
Tuo on erittäin ylimielinen johtopäätös. Ja nostaa varsinkin sinun lausumanasi aina niskavillat pystyyn, kun kuvittelet, että ihmisiin on jotenkin oletuksena sisäänrakennettu tarve ostaa parempi AUTO, jos rahaa sattuisi olemaan.
Tuossa se vika taitaakin olla: se perinteinen juttu että niskavillat nousee heti kun luulee pilkahduksenkaan 'ylimielisyydestä'(jota jotkut oikein etsii jotta pääsevät purkamaan...) tai vastaavasta näkevän. Tuttu ilmiö jonka olen nähnyt etenkin kauempana isommista kaupungeista Suomessa. Oikein HAKEVAT sitä että pääsevät haukkumaan muita ylimielisiksi ja että k**i on noussut piähän, luulee ittestään liikoja yms. yms. vaikka tosiasiassa oma itsetunto vain temppuilee ja reagoi siihen kun joku liian pahasti nostaa kateutta.
VAIN jos autot kiinnostavat edes sen verran. Mutta sinunkin hämmästykseksi varallisuutta kartuttanut saattaa aivan hyvin ostaa Toyota Avensiksen kaikilla herkuilla ja siihen saa varsin hyvin jo rahaa tosiaan uppoamaan verrattuna alk.-malliin. Tai VW Passatin vastaavan, ettei taas tule leimaa otsaan. Ja vaikka se Putputia varmasti hämmästyttää kummastuttaa myös, niin sellaisten ostajien takia tuo aloitustilasto näyttää sellaiselta kuin on!
Sitähän ne kaikki sanoo, että voisin ostaa vaikka mitä mutta kun en VIITSI... Hohhoijaa. Jos kerran kyse on vain siitä ettei VIITSI ostaa kalliimpaa niin mitä sitten valitat?
Selitä vaan lisää, selitä selitä. Uskottele vaan itsellesi sitäkin että Suomessa juuri kukaan ostaa yhtään mitään muuta kuin karvalakkiversion, korkeintaan pari välttämätöntä varustetta jotka Suomessa perusvarustelusta puuttuu.
Ihmisten voidaan olettaa ostavan auton myös kulkineeksi tarpeeseensa (ei pelkkään tekniseen viilistelyyn) joka voi olla vaikka tilan tarve (hlöitä tai tavaraa). Eikä siinä ole todellakaan mitään "sosialismiin", "tyhmyyteen", tai "köyhyyteen" viittavaa, josta tämän keskustelun pitäisi olla kyse. Ei EDES siihen, etteikö autot voisi kiinnostaa!
Niin, sellaiset niin varmaan tekevät joita autot eivät kiinnosta. Sellaiset joita autot kiinnostaa kyllä ostavat tai pyrkivät ostamaan edes jollain tapaa nautittavamman auton eikä perus-Kiaa.
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
?
1 maailmankuulu esimerkki, äärisellainen tietysti, mutta jospa se antaa sinullekin vähän perspektiiviä:
IKEAn perustaja vanhaherra Kampras ajelee tietääkseni edelleen vanhalla 200-sarjan Volvolla vuodelta kivi ja kirves, taisi olla 70-lukulainen.
Miksi luulet että hän sellaisella ajaa? Ja ajaako tosiaan, vai kyyditetäänkö häntä todellisuudessa aivan muilla vehkeillä...
Ja hän tuskin rupeaa jauhamaan ja valittamaan muille jotka autoista ja hyvästä ajettavuudesta ym. haluavat keskustella ettei niin saa tehdä ettei tavisautojen omistajille tule paha mieli! Luuletko että hän rupeaa sinun tapaasi itkemään muille että ette saa pitää muita merkkejä parempana tai uudempia autoja nautittavimpana, turvallisempina jne.?
Itseasiassa en edes tajua mitä tarkalleen ottaen valitat jos kerran väität ettet valita kateuttasi ja luulolla siitä että perustavisauto olisi parempi kuin kaikki muut autot, tai että kukaan muu ei vain saisi omistaa sinun autoa parempaa vaikka niitä olisikin olemassa. Mitä tarkalleen haluat sanoa, kerro ihan selkeästi kiitos?!
Ne erittäin varakkaat jotka tunnen joita eivät autot kiinnosta ajavat vaatimattomammilla mutta uutena ostetuilla (ehkä ikää kertynyt mutta ostaa seuraavankin uutena) autoilla eivätkä rupea väittämään mitään ihmeellisiä autostaan. Heistä moni ei omista ihmeempää autoa siksi että useimmiten liikkuvat auton takapenkillä ja/tai asuvat kaupungissa eikä tarvitse juuri omaa autoa käyttää. Heilläkin on useimmiten lukuisia autoja perheessä jotta lukumäärä riittää suht. hyvin perheenjäseniin nähden.
Joitain autoista kiinnostuneita erittäin varakkaitakin tunnen, heillä on ainakin yksi vähän kalliimpi suht. tavallinen vähän ylemmän luokan auto joka on useimmiten vähän urheilullisempi (ei välttämättä uusi, silti vissiin kaikilla uutena ostettu aivan kuten edellisessäkin ryhmässä tai urheilullinen kallis auto SEKÄ harrasteauto tai urheiluauto. Suomessa noita vain on paljon vähemmän, ulkomaisista monilla ei kaupungissa ole kuin 'tavallinen' ylemmän luokan kalliimpi auto mutta kakkosasunnollaan jotain oikein upeata... Vain yhden Suomalaisen taidan tuntea jolla on vain yksi kalliimpi urheiluauto eikä muuta.
Muuta yhteistä sinun malliisi ei ole kuin se, että tottakai ko. Volvo oli silloin ostettaessa kalliimmasta päästä (tavis ehkä Ruotsissa muttei todellakaan Suomessa), eikä hän ollut vielä miljardööri, vain varakas. Mutta raha on hänen osaltaan harvinaisen pieni pulma tänä päivänä!
(Volvo on hänen mielestään muuten varmasti yksi, ellei parhaimista autoista, heh)
...eli häntä ei autot tippaakaan kiinnosta ja vielä antaa niistä typeriä lausuntoja, vain sillä perusteella että halvalla liikkuu ja ilman perusteita että miksei jokin muu liikkuisi vielä halvemmalla. Ei hän Volvoa sen ominaisuuksien takia kehu, vaan ihan muista syistä, älä ole hyväuskoinen!
Putput:
Kenestä puhut? Sinulla on varastossasi TODELLA vähän millä yrittää mollata: "sosialisti" tai "itsetunnoton"....ainiin "juntti" vielä.
Oli joku sitten todella varakas, tai umpiköyhä, niin ylimielisyys on siihen päälle mielestäni vastenmielistä.
Sinusta se paistaa jo liikaakin läpi....
Putput:
Sitä, ettet tajua sellaisi todella olevan! Minusta se on ihan luonnollista, kuten sekin, että joku hommaa auton siihen liittyvien itselle tärkeiden asioiden takia.
Sinulle tuosta ensimmäisestä vain pitää vääntää rautalankaa...
Putput:
Etsipäs tilasto joka todistaa jotakin muuta! Mutta en ole väittänyt edes rivien välissä, etteikö varustelu kelpaa suomalaiselle ostajalle. Tapanasi on laittaa käsityksiäsi minun sanomakseni tai ajatuksikseni. Pieleen menee (mutta ei uutta Putputilta...)
Onko varustelu synonyymi automerkkille esim?
Putput:
Aivan, he voivatkin ostaa jopa toisen pään Kian, esim. Sorenton.
Olen TASAN yhtä oikeassa kuin sinäkin niiden suhteen, jotka odottavat, että rahaa joskus tulisi. Se katsos on sitä elämän kirjoa...
Putput:
Juuri niin, olet pihalla!
Putput:
Aloita tämän ketjun lukeminen alusta, kiitos! Ajatuksella.
Vaikka Jorma L teki provoaloituksen, voisin kuvitella sen sinun tehneen TOSISSASI!
Putput:
Putput:
MOT! ("herra Kampras on luonnollisesti väärässä" )
Vaikka se vanha Volvo olisi legenda, tai huhukin, niin jo periaate kertoo positiivisempaa hänestä kuin yksikään sinun kirjoittamasi kommentti tänne sinusta itsestäsi!
Tai no, olet varmaan maininnut jonkun auton tekniset tiedot PRIKULLEEN oikein. Good for you!