Mitä kansa ostaa uutena?

190 kommenttia
123457»
  • Kumppani:


    Ei vaan tässä on kyse siitä, että mummolle mummopuhelin on maailman paras! Siihen sai jopa oman värisen kuorensa, siinä on hyvänkokoiset näppäimet, iso näyttöruutu jne.

    Häntä ei voisi vähempää kiinnostaa sinun tekniikkahimmelipuhelimesi!

    Mutta sinunlaisesi väittävät mummoa "tyhmäksi" ja "köyhäksi".

    Minusta teidänlaisenne voisivat tyytyä siihen, ettei mummo tosiaan tarvitse tekniikkahimmelipuhelinta. Hän on äärettömän iloinen kun voi vain keskustella lastenlasten kanssa. Se riittää ----> tuo puhelin on silloin oikein hyvä!




    Eiköhän nimenomaan ole kyse siitä että esimerkkisi mummo on 'vähemmän kyvykäs' kun pitää hankkia suorastaan 'invapuhelin'... Se mitä et myöskään tajua että edellisen viestini mukaan se puhelin jossa on enemmän ominaisuuksia on parempi ominaisuustarjonnaltaan jne.. Eli näiden osa-alueiden suhteen se on selvästi PAREMPI!!



    Vain umpikujaan itsensä 'väitellyt' voi tosissaan väittää että kalliimman luokan kehittyneempi puhelin olisi samaa tasoa läheskään kuin perus mummopuhelin tai mikään peruspuhelin muutenkaan.



    Se että mummo 'ei tarvitse' (oikeastaan ei ole kykenevä käyttämään tai edes ymmärtämään) 'tekniikkaihmepuhelinta' ei tarkoita sitä että molemmat ovat yhtä hyviä vaan 'tekniikkaihmepuhelin' on edelleen monipuolisempi, kehittyneempi ja tehty laadukkaammin. Siihen ei vaikuta halu tai kyky käyttää/arvostaa ominaisuuksia - ne ominaisuudet ovat silti olemassa.



    Vaikka Toyotalla ajava ei edes tietäisi mitä kaikkea esim. Bemussa onkaan, se ei tarkoita ettei ominaisuuseroja olisi. Se että tunget pääsi puskaan ei tarkoita että maailma ympärilläsi ei olisi yhä TODELLISUUDEN määrittelemä eikä sen määrittelemä mitä SINÄ et suostu huomioimaan.



    Vaikka minulla ei ole Airbus A380 Business Jetiä niin tiedän silti että siinä on aikamoiset ominaisuudet, kasoittain luksusta ja hyödyllisyyttä. Ja että olen liian köyhä sellaista edes harkitsemaan. Minua ei häiritse se että joku aiheesta keskustelisi. Minua ei myöskään haittaa että joku keskustelisi Pininfarina-keittiöstään ja kehuisi sitä aivan eri luokan tasoiseksi kuin tavalliset tai vähän hienommatkaan tavallisemmat keittiöt. Minua ei kiinnosta satsata niin paljon keittiöön, mutta olen sen verran todellisuudessa mukana että tiedän sen olevan parempi kuin minun keittiöni, ja ennenkaikkea pointtihan oli että tunnistan siinä olevan paremmat ominaisuudet kuin minun keittiössäni vaikka päällepäin se on 'vain keittiö kuten muutkin'. Minun ei tarviste yrittää todistella että voisin ostaa sellaisen jos viitsisin tai että minun keittiöni ajaa ihan saman asian. Jos minua ei kiinnosta niin ei kiinnosta, parempi se silti on kuin minun ja olen tyytyväinen että yhä parempia ja upeampia valmistetaan ja kehitetään.



    Olet näköjään vain tarttunut tuohon 'köyhä ja tyhmä' -lausahdukseen joka selvästi oli vitsinä lisätty ja jota en usko muiden edes noteeranneen. Siitä kai koko tilityksesi on lähtöisin, otit nokkiisi kun katsoit sinua haukutun köyhäksi ja tyhmäksi.

      
  • Mitään absoluuttista paremmuuden mittaa ei ole olemassakaan. Jokaisella on ne omat kriteerit mitä painottaa. Mitä tekee kaikilla hienoilla ominaisuuksilla, jos niitä ei tarvitse? Jos tuo em. mummo ei tee puhelimellaan muuta kuin soita, tai korkeintaan lähettää tekstiviestejä, niin silloin hänelle paras on tod.näk. joku 50€ halpis, joka on helppo ja nopea käyttää ja akkukin kestää pidempään kuin uudessa digitvpcmp3kamera-puhelimessa. Ainakin meikäläiselle suurin osa uusien puhelimien ominaisuuksista on vain rahan tuhlausta. Näyttäähän se kivalta kaupassa, mutta kuinka paljon niitä ominaisuuksia tarvitsee kuukauden päästä? Sama pätee osittain autoihin.

      
  • Kumppanille:



    En ymmärrä tuosta Subarun osto-esimerkistäsi kirveen varttakaan.



    Kuten putput tuossa totesi, ei kannata ottaa tosissaan tuota tyhmäksi nimittelyä. Sillä lähinnä ravisteltiin keskustelua käyntiin, ja hyvin onnistui.



    Ei minä ainakaan katso olevani asemassa että voisin nimitellä ketään tyhmäksi autovalintansa kanssa.

      
  • Tällä palstalla ei ilmeisesti ole minkäänlaista moderaattoria? Luulisi nyt TM:n kaltaisen laatulehden sellaista käyttävän. Ihme nahistelua joistakin hilukseista ja mitsu-pitseistä. Mitä ne ovat?

      
  • Tiedä tuosta auton valinnasta, mutta minä ostan itselle minkä haluan ja vaimolle minkä hän haluaa, säilyy perhesopu ainakin tuossa asiassa! :wave:

      
  • akik:

    Sinulla näköjään on mennyt herjaamisen ja niinkö blaablaaa heittojen tasolle tämä keskustelu, joten jatkamisessa ei ole mitään järkeä.




    Oletko tuota mieltä, vai loppuiko vastaukset? En ole kauheasti pitänyt myöskään tavastasi yrittää vängätä minulle ajatuksia päähän, joita siellä ei ole, tai niiden vääntelystä.



    Mutta vedetään tähän viiva ja piste meidän kahden osalta, eli sopii!



    Tuo kommenttisi, johon viittaat oli tosin hyvä!



    Sujut sit vissiin...

      
  • Putput:

    Se mitä et myöskään tajua että edellisen viestini mukaan se puhelin jossa on enemmän ominaisuuksia on parempi ominaisuustarjonnaltaan jne.. Eli näiden osa-alueiden suhteen se on selvästi PAREMPI!!




    Se olit kyllä sinä joka tuon puhelinjutun otit vertauskuvallisesti esiin, joten pyrin sitä hyödyntämään. Se oli näköjään virhe...



    Putput:

    Vain umpikujaan itsensä 'väitellyt' voi tosissaan väittää että kalliimman luokan kehittyneempi puhelin olisi samaa tasoa läheskään kuin perus mummopuhelin tai mikään peruspuhelin muutenkaan.




    Vain Putput voi väittää, että riisutumpi puhelin on automaattisesti huonompi kaikkien ominaisuuksiensa suhteen, kuin varustellumpi, noin niinkuin oletuksena.



    Kuten joku vihjaisi, olisit edes yrittänyt käyttää eri merkkisiä puhelimia, joissa on samat ominaisuudet.



    Mutta kuten yritin kertoa, puhelimena ja mahd. textarien lähettäjänä "mummopuhelin" voi olla jopa PAREMPI kuin tekniikkahimmelipuhelin, jossa toimii vain ne extrahommat hyvin ja vaikka puheääni säröllä. Ennenkaikkea pointti oli se, että mummolle puhelin on HYVÄ, MAAILMAN PARAS, se on vaikkapa premiumtason mummopuhelin, jos ymmärrät paremmin!



    Putput:

    Vaikka xxxx:llä ajava ei edes tietäisi mitä kaikkea esim. yyyy:ssä onkaan, se ei tarkoita ettei ominaisuuseroja olisi.




    Ota sinä se pääsi puskasta ja usko, etten ole väittänytkään, etteikö autossa olisi eroja!



    Putput:

    .......Minun ei tarviste yrittää todistella että voisin ostaa sellaisen jos viitsisin tai että minun keittiöni ajaa ihan saman asian. Jos minua ei kiinnosta niin ei kiinnosta, parempi se silti on kuin minun ja olen tyytyväinen että yhä parempia ja upeampia valmistetaan ja kehitetään.




    Juuri näin ajattelee moni tuon aloittajan listalta kärkipäästä AUTON ostanutkin. Se ei välttämättä tosin tarkoita sitäkään, että hän arvostaisi samoja autoja parempina kuin sinä, eihän?



    Mutta ei täällä ole asiallista edes vahingossa, tai provona aloittaa heidän "köyhinä" tai "tyhminä" pitämistäkään. Se on aika ylimielistä touhua. Kuten edellä totesin: EI SAVUA ILMAN TULTA!



    Putput:

    Olet näköjään vain tarttunut tuohon 'köyhä ja tyhmä' -lausahdukseen joka selvästi oli vitsinä lisätty ja jota en usko muiden edes noteeranneen. Siitä kai koko tilityksesi on lähtöisin, otit nokkiisi kun katsoit sinua haukutun köyhäksi ja tyhmäksi.




    On ihan sama, koskiko lausahdus minua vai ei.



    Kyse on siitä, ettei tuollaisen aloittajat tiedä KETÄ SE KOSKEE! Sinulla ja minulla ja kaikilla täällä kirjoittavilla on autohankintojen ja niiden tekijöiden taustat täysin pimennossa käytännössä.



    Täällä kirjoittaa sen verran harva meistä autonostajista kuitenkin ja itse kukin "avautuu" valikoiden aivan kaikissa tapauksissa.



    Miksi siis edes vahingossa alkaa sorkkimaan asiaa tuosta näkövinkkelistä?

      
  • petos:

    Kuten putput tuossa totesi, ei kannata ottaa tosissaan tuota tyhmäksi nimittelyä. Sillä lähinnä ravisteltiin keskustelua käyntiin, ja hyvin onnistui.




    Ei savua ilman tulta



    petos:

    Ei minä ainakaan katso olevani asemassa että voisin nimitellä ketään tyhmäksi autovalintansa kanssa.




    OK, uskonhan minä!



    Ei kuitenkaan tarvita kummempia lukijanlahjoja huomatakseen, että kyllä sitä täällä tapahtuu, rivien välistä tai suoraan.



    Ei SEN PUOLEEN: vissiin ihan samaa on Tuulilasin ja "Suoli24:n" keskusteluissakin? Enpä ole noita lukenut kuin piipahduksen omaisesti, jos täältä on tullut joku vinkki.

      
  • Putput:

    ....ainoa anti on se että nähdään kuinka typerä, sokea ja autoista tietämätön ihminen voi fanaattisuuden innoittamana suoltaa noinkin paljon väärää informaatiota ja kaikkea muuta...




    (Otsikossa "Volvon vahvuudet" )

      
  • :warning:



    190 kannanottoa viikossa !!!



    Olen tyytyväinen että aloittamallani ketjulla on yksi jos toinenkin saanut sanoa mitä on mielessä.



    Terv.

    Jorma

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit