Nissaneista puheen ollen: kyllä ent. Maxima oli varsin edustuksellinen. Niin myös nykyinen Murano. Siinä mahtuisi Mattikin istumaan, vaikka pituutta ei varmaan olekaan takatilassa niin paljon kuin Lang-version A8:ssa tai S:ssä.
Voiko Opel GT:tä sanoa urheilu / urheilulliseksi autoksi, vai onko sekin nimike jo varattu?
VW:n transporter vai mikä sen pikkubussin nimi onkaan, on myöskin todella tilava ja 'edustuksellinen', onko sekin edustusauto?
Miksi ihmeessä pitää väkisin koittaa venyttää 'edustusauto-käsitettä', onko todella niin tärkeä koittaa saada oma Volvo edustusautomääritelmän alle? Ja jos se käsite pitää venyttää, niin miksei sitten S80:n lisäksi myös VW:n pikkubussit, Lanciat, Renaultit, Citroenit, Opelit, Mersun C-sarja jne. jne. ole myöskin edustusautoja, nehän täyttää teidän määritelmät edustusautosta?
Oli sitten kyse tieteestä tai sosiaalisesta kanssakäymisestä tai mistä tahansa, 'sinä aina teet sitä' ja 'sinä et koskaan tee sitä' -tapaiset puheenvuorot ovat täysin hyödyttömiä. Minä olen ainakin pyrkinyt yksilöimään ja perustelemaan mistä puhutaan.
Voit kirjoittaa vaikka kuinka monta kommenttia yleisellä tasolla ja minuun henkilööni kohdistettuna, mutta koskaan niistä ei ole mitään hyötyä ja jäävätkin vain suunsoitoksi. Jos sinulla on oikeasti jotain asiaa tai jokin todellinen pointti jonka haluat ilmaista, siitä vaan yksilöimään ja kertomaan tarkalleen mitä väität.
Riitely on eri asia kuin keskustelu.
Ei minua haittaa se että puolustat bemaria viimeiseen asti.. se on jopa kunnioitettavaa Kaikkihan täällä puolustavat omia mielipiteitään..
Kerrot vaan että olet täällä ainut joka perustelee väitteensä.. Niin.. Mustaa valkoisella löytyy paperilla sekä netissä ihan millaiseen makuun tahansa.. jos pidetään testejä faktoina, sellaisia myös löytyy mihin makuun tahansa.. Jos taas pidät bemarin myyntiesitettä faktana, todennäköisesti siellä sanotaan että bemari on markkinoiden ylioimaisin auto. Harmi vaan että samaa sanovat kaikkien muidenkin automerkkien ja mallien esitteet..
Sitten haukut muita siitä että kaikki täällä eivät ole kanssasi samaa mieltä että bemari olisi millään tasolla edes erinomainen.. ja joku uskaltaa sen myös nimimerkillä kirjoittaa.. Itse vain teet ihan samoin mutta sen koet sitten olevan oikeutettua? Älä vaadi muilta sellaista mitä et itsekään pysty tekemään, äläkä moiti muita sellaisesta mihin itsekin syyllistyt..
...ja sama vanha levy pyörii... Luetko edes mitä muut kirjoittavat kuten juuri tuossa ylläolevassa lainauksessani? Ymmärrätkö että kirjoitat edelleen JUURI kuten sanoin eli tavalla josta ei ole mitään hyötyä tai josta on mahdollista tehdä rakentavaa keskustelua! No, minkäs sille mahtaa ettei ymmärrä... Eihän kukaan olekaan väittänyt että näillä palstoilla on jokin älykkyysosamääräsuodatus. Sitä kuitenkin toivoisi että edes normaaliin keskusteluun pystyisitte.
VW:n transporter vai mikä sen pikkubussin nimi onkaan, on myöskin todella tilava ja 'edustuksellinen', onko sekin edustusauto?
Itseasiassa epäilisin, että jotkut koripajat vääntävät tuosta sellaisia versioita, että niitä voi hyvällä syyllä kutsua myös edustusautoiksi. Tekeehän esimerkiksi Brabus Vitoistakin melko edustavia pelejä.
...ja sama vanha levy pyörii... Luetko edes mitä muut kirjoittavat kuten juuri tuossa ylläolevassa lainauksessani? Ymmärrätkö että kirjoitat edelleen JUURI kuten sanoin eli tavalla josta ei ole mitään hyötyä tai josta on mahdollista tehdä rakentavaa keskustelua! No, minkäs sille mahtaa ettei ymmärrä... Eihän kukaan olekaan väittänyt että näillä palstoilla on jokin älykkyysosamääräsuodatus. Sitä kuitenkin toivoisi että edes normaaliin keskusteluun pystyisitte.
Tämähän on kuin suoraan narsistisen persoonallisuushäiriön omaavan suusta. Jos muut eivät ymmärrä, mitä sanon, niin se on muiden vika. Itsessäni ei koskaan ole mitään pielessä, vaan kaikki muut toimivat väärin!
Olet unohtanut sen, että BMW on ehdottomasti kaikkien tarpeisiin parempi kuin Audi/BMW/mersu. Luulisi tuon olevan itsestään selvää.
Hyvä Simppa! Lisää pökköä pesään, ehkä saatte minut kiusattua pois hiekkalaatikolta!!
On huvittavaa osua niin oikeaan, sinunkin kirjoitus menee NIIN säälittäväksi ja asiaankuulumattomaksi että oikein ihmetyttää. Ja JUURI kuten sanoin eli et osaa edes puuttua mihinkään konkreettisesti vaan pitää turvautua helppoon haukkumiseen kun et muuhun pysty, ja kaikki on vain 'vääräuskoisuuteeni' kohdistettu eikä asioihin!
Missä vaiheessa tässäkin keskustelussa asetin vastakkain Volvon ja Bemun? Puhuinhan vain Volvon edustusautostatuksesta ja siitäkin perustellen, kumma kun siihen ette osaa vastata mitään.
Tämähän on kuin suoraan narsistisen persoonallisuushäiriön omaavan suusta. Jos muut eivät ymmärrä, mitä sanon, niin se on muiden vika. Itsessäni ei koskaan ole mitään pielessä, vaan kaikki muut toimivat väärin!
Eli olen sairas koska oletan tavallisen ihmisen ymmärtävän sen että yleisyksillä ja haukkumisilla ei voi keskustella mistään, vaan pitää tehdä yksilöityjä väitteitä... Hyvä Simppa. Kierroksia sinulta löytyy, ikävä kyllä siihen se tahtoo jäädä.
Itseasiassa epäilisin, että jotkut koripajat vääntävät tuosta sellaisia versioita, että niitä voi hyvällä syyllä kutsua myös edustusautoiksi. Tekeehän esimerkiksi Brabus Vitoistakin melko edustavia pelejä.
...eli jos jokin koripaja vääntää Ladasta tilavan ja hiljaisen niin sekin on edustusauto? Kerro nyt vaan että mitkä ovat ne sinun määritelmäsi edustusautolle, näköjään ehdot ovat täysin löysät joten ihmettelen että mitä rajataan ULKOpuolelle. Vai unohditko sen puolen täysin kun alunperin halusit vain osoittaa Volvon olevan loistoedustusauto?
Minä ole ainoastaan väittänyt, että S80 Volvoa JA muita sen kilpailijoita voidaan kutsua tietyssä määrin edustusautoiksi, ja niitä myös kutsutaan Suomen automedioissa edustuautoiksi aina silloin tällöin. Tässä hieman listaa niistä, jotka ovat tuota edustusautoksi tituleeranneet:
Suomen markkinoilla tuota siis voidaan tituleerata edustusautoksi, vaikka varsinainen edustusluokka onkin S-sarja 7-sarja jne. Ja mistään luokkanostosta tässä on turha puhua, sillä lasken 5-sarjan, eemelin, A6:den jne. tuohon samaan sarjaan. Mielestäni tällaisista näkemyseroista on turha väitellä vain väittelyn ilosta. Samaahan koitit tehdä XC90:sen osalta väittäen, ettei sitä voi kutsua luksusmaasturiksi. Okei, XC90 ei ole sinun mielestäsi luksusmaasturi, mutta monen mielestä se sitä on.
En lähde tässä sinulle yksilöimään, mitä se "edustusautoksi" tituleeraaminen vaatii, sillä sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla (tästä en yksinkertaisesti jaksa enää väitellä). Sanon vaan, että laatuvaikutelmaltaan, hiljaisuudellaan ja takatiloillaan tämän luokan (mm. 5-sarja, A6, S80, GS) voidaan kutsua edustusautoksikin, vaikka ne eivät varsinaisesti sitä ole. Näitä myös käytetään melko yleisesti edustustehtäviin. Esimerkiksi Suomalaisella edustusautopalvelulla on eemeleitä kera kuskin.
Olen surkea ihminen ja mollaan henkilökohtaisuuksilla! En ole yhtä hieno ihminen kuin Putput, joka ei koskaan mene henkilökohtaisuuksiin! Hänen täytyy olla kaikentietävä ja jalo! Todisteet tähän löytyvät näistä TMnetin keskusteluista!
Heh, huvittavaa ja lapsellista kiihkoa puputtajalta, jutut on ihan kuin juuri pärräiästä uloskasvamassa olevalta lippispäältä. On väärä luulo, että bemu herättäisi kaikissa ennennäkemättömän omistushalun. Se on vain auto autojen joukossa. Urheilullisista ominaisuuksista suurin osa autoilijoista vähät välittää luulisin.
Minkä sitten kukin ymmärtää edustusautoksi. Käsite on varmaan muutamassa vuosikymmenessä arkipäivästynyt. Muistan aikoinaan kun paikallisella televisiotehtaalla oli oma Learjet suihkukone ja helikopteri, autoina taisi olla Jaguareja. Nykypäivänä ei enää siihen tyyliin edusteta ja pitkät ja kosteat edustuslounaatkin ovat katoavaa kansanperinnettä.
sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
Minä ole ainoastaan väittänyt, että S80 Volvoa JA muita sen kilpailijoita voidaan kutsua tietyssä määrin edustusautoiksi, ja niitä myös kutsutaan Suomen automedioissa edustuautoiksi aina silloin tällöin. ...ja minä sanonut ettei 5-sarja, E eikä S80 ole edustusauto, ei edes PIDENNETTY 5-sarjan versio!! Siitä nousi hirveä äläkkä, ja minua syytettiin Bemufanaatikoksi taas. Eikä lisäksi kukaan Volvoa edustusautoksi väittänyt ole kommentoinut sitten näistä muista täysin samoin TEIDÄN käyttämin kriteerein edustusautoina pidettavistä! Selvästi pyrkimys on ollut väittää VAIN Volvon olevan Mersun ja Bemun joukossa edustusautona.
Tässä hieman listaa niistä, jotka ovat tuota edustusautoksi tituleeranneet:
Suomen markkinoilla tuota siis voidaan tituleerata edustusautoksi, vaikka varsinainen edustusluokka onkin S-sarja 7-sarja jne. Ja mistään luokkanostosta tässä on turha puhua, sillä lasken 5-sarjan, eemelin, A6:den jne. tuohon samaan sarjaan. Mielestäni tällaisista näkemyseroista on turha väitellä vain väittelyn ilosta. Samaahan koitit tehdä XC90:sen osalta väittäen, ettei sitä voi kutsua luksusmaasturiksi. Okei, XC90 ei ole sinun mielestäsi luksusmaasturi, mutta monen mielestä se sitä on.
Sanon vaan, että laatuvaikutelmaltaan, hiljaisuudellaan ja takatiloillaan tämän luokan (mm. 5-sarja, A6, S80, GS) voidaan kutsua edustusautoksikin, vaikka ne eivät varsinaisesti sitä ole. Näitä myös käytetään melko yleisesti edustustehtäviin. Esimerkiksi Suomalaisella edustusautopalvelulla on eemeleitä kera kuskin.
Jos olet eri mieltä määritelmistä, voisit sitten sanoa mitä määritelmässä pidät vääränä sen sijaan että rupeat rääkymään minun puolueellisuudestani vaikken edes 5-sarjaa mitenkään eri luokkaan laittanut!!!
Kuten sanoin: YLEISESTI, muualla kuin Suomi-nimisessä köyhän taustan omaavassa, sivistykseltään nuoressa TUPPUKYLÄSSÄ, edustusauto on kunnon edustusauto. Se että jossain autossa saatetaan käyttää kuskia EI tarkoita sitä että kyseessä on edustusauto. Suomessa palvelushenkilösötä ei muutenkaan tahdo olla joten mitä tahansa chaffeurin ajamaa pidetään helposti edustusautona. Kuitenkin muualla on yleisempää että ei yksinkertaisesti itse omaa autoa aja, ja silloin käytetään kuskia. Kiinassa on chauffeurit niin yleisiä että mm. Bemu on alkanut myydä 5-sarjastakin pitkää mallia siellä. Se ei tarkoita että se olisi edustusauto. Eli on olemassa tavallisia autoja joiden omistaja ei itse aja, ja sitten EDUSTUSAUTOJA jotka ovat jonkin tahon edustuskäytössä.
Minusta se että jotkin firmat saattavat työntekijöitään ja vieraiden työntekijöitä kuskata taksin sijaan omalla autolla ei tarkoita että se on edustusauto. Se että virkamiehiä kuskataan kuskin ajamalla viraston tms. autolla sen sijaan että käytetään taksia ei tarkoita että ne ovat edustusautoja. Ja kyllä, vaikka joku 'korkea-arvoisempikin' joutuisi kulkemaan 'Volvo-luokan' autolla niin joutuvatpahan joskus kulkemaan taksillakin...
Se että jollain taksi/limusiinifirmalla on myös E-mersuja käytössä ei ole mitään poikkeuksellista. Olen istunut ihan erään ministeriön C-Mersunkin takapenkillä. Minusta se ei tee edustusautoksi. Monestihan ero mustan auton ja taksin tilaamisella on vain kuskin asusteet ja kuvun puuttuminen katolta. Hinta voi olla taksia halvempikin joskus.
En lähde tässä sinulle yksilöimään, mitä se "edustusautoksi" tituleeraaminen vaatii, sillä sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla (tästä en yksinkertaisesti jaksa enää väitellä). Niin, eli tykkäät lukea Volvon haluamiesi joukkoon, muttet halua käyttää samoja kriteerejä niihin joita et halua assosioida Volvoon.
Jos haluat pitää E:tä, 5:sta ja S80:stä edustusautona niin siitä vaan. Mutta jos käytät tiettyjä kriteerejä Volvon kohdalla niin on outoa että sitten muihin ne eivät pädekään?
sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
t: Perheetön perheautoilija
Sanoinkin että Astonit ovat eri hintaluokan autoja, tekninen taso on eri juttu.
sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
t: Perheetön perheautoilija
Juu, tuo on totta. Kirjoittaessani mietin vertausta S80 <-> Laguna. Olisi pitänyt sanoa selkeämmin, siitä pahoitteluni.
"pyrkimys on ollut väittää VAIN Volvon olevan Mersun ja Bemun joukossa edustusautona."
Ja mitenköhän niin? Pitääkö nyt listata lisää merkkejä? Mielestäni mm. Citroen C6 menee samaan kategoriaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisista näkemyseroista on ihan turha vääntää. Tiedätkö muuten millä nimellä viranomainen kutsui Volvo S80;stä, kun aikanaan kahnasivat mersun kanssa? Markkinaoikeuden mielestä sekä E-mersu että S80 ovat edustusautoja. Jenkeissä S80 on mid-size executive car tai mid-size luxury car.
Mielestäni nämä ovat niin turhia juttuja vääntää. Sinulla on tueksesi faktoja ja minulla on tuekseni faktoja. Ei se keskustelu tästä enää tämän hedelmällisemmäksi muutu.
Huhhuh, olin lentää ihan totaalisesti #&%£$!*, kun laskin, mitä C230 A maksaisi varusteilla, jotka ovat omassa autossani. Hintaa tulisi vaivaiset ~73 500 plus lukuisat varusteet, jotka autossani on, mutta mersuun ei saa. Esimerkiksi pirun kätevä Bluetooth jäi pois, samoin kuin takamatkustajien kiittämä takapenkin lämmitys.
tässä esimerkkejä hinnoittelusta
- tekonahkaverhoilu (!!!) 830. Minä kun luulin, että nämä olisivat jääneet vanhoihin jenkkiautoihin. Vertailun vuoksi Volvoon irtoaa oikeat nahat samalla hinnalla.
- handsfree valmius telineellä 940. Volvoon irtoaa Bluetooth "sim access"-toiminnolla (voi selata puhelimeen tallennettuja numeroita) puolet halvemmalla. Business-Volvoissa bluetooth vakiona. Aika tyyris teline...
- nahkaverhoilu päälle 3200 (!!!). Volvoon nahat reilu 4* halvempi.
- ksenonit vaivaiset 1650.
Lisäksi saadakseen mm. nahkaverhoilun on otettava ~3000 hintainen Avantgarde- tai Elegance-paketti. Noita järjettömästi hinnoiteltuja lisävarusteita löytyy lisää vaikka millä mitalla.
[Simppa- muokkasi tätä viestiä 17.05.2007 klo 22:00]
- tekonahkaverhoilu (!!!) 830. Minä kun luulin, että nämä olisivat jääneet vanhoihin jenkkiautoihin. Vertailun vuoksi Volvoon irtoaa oikeat nahat samalla hinnalla.
Onhan se aika mielenkiintoista, että edelleenkin myydään sitä vinyyliä=muoviverhoilua=tekonahkaa ja vieläpä reiluun 800 hintaan. Kyllä se takamus hikoaa jo ihan mukavasti perusnahkapenkissäkin saatikka sitten muovin päällä. Ilmastointu/tuuletettu nahkapenkki taitaisi olla paras, jotta pitkäkin matka taittuisi ilman takamuksen hikoamista.
Huhhuh, olin lentää ihan totaalisesti #&%£$!*, kun laskin, mitä C230 A maksaisi varusteilla, jotka ovat omassa autossani.
Minulla on Hondassa suunnilleen kaikki varusteet, joita S80:een saa. No nelivetoa ei ole, mutta ei ole ilmeisesti sinunkaan Volvossasi. Dieselissä on vakiovarusteena käynti, josta Volvossa voi vain haaveilla. Ja tämä kaikki n. 25.000 halvemmalla kuin vastaava S80.
Minulla on Hondassa suunnilleen kaikki varusteet, joita S80:een saa. No nelivetoa ei ole, mutta ei ole ilmeisesti sinunkaan Volvossasi. Dieselissä on vakiovarusteena käynti, josta Volvossa voi vain haaveilla. Ja tämä kaikki n. 25.000 halvemmalla kuin vastaava S80.
Niin, ja Hondan dieselin ratissa voi vain haaveilla niistä puuttuvista lisähummista (n. 45kpl yhteensä) mitä D5 tarjoaa tai automaatista. Mutta eipä nuo dieselit kiinnosta juurikaan, en ole vielä syttynyt noille kalkattimille.
Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että C on ominaisuuksiinsa nähden erittäin kallis auto.
Niin, ja Hondan dieselin ratissa voi vain haaveilla niistä puuttuvista lisähummista (n. 45kpl yhteensä) mitä D5 tarjoaa tai automaatista. Mutta eipä nuo dieselit kiinnosta juurikaan, en ole vielä syttynyt noille kalkattimille.
Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että C on ominaisuuksiinsa nähden erittäin kallis auto.
Hondassani on noin 170 hv ja 400 Nm. Tehot tulivat kaupanpäällisinä, kun autoa ohjelmoitiin vähän taloudellisemmaksi. Kalkatinpuheet voi unohtaa sen jälkeen, kun tutustuu hyviin dieseleihin. Näin kävi minullekin. Nyt on parista modernista dieselistä kokemusta, eikä voi kuin kehua.
Epäilenpä, että kun bensa aika monien ennusteiden mukaan maksaa heinäkuulla vähän alle tai päälle 1,50 euroa / litra ja diesel vain vähän yli euron, aika moni alkaa miettimään bensasyöpöllä ajon järkevyyttä. Monet "hyvän perheauton" hankkineet V70-kuskit kuuluvat valittavan jo nyt kovasti, voi olla aika surkeaa selittää lapsille kesällä miksi ei lähdetäkään autolla kaikkiin luvattuihin reissuihin....Toki kyllähän niille kilsoille hintaa tulee ottaen huomioon ko. autojen suht ison ominaiskulutuksen ja bonuksena vielä kunnon huoltohinnat ja takuuajan jälkeen iloksi jäävä eurooppalaisessa vertailussakin suht reilu vikatiheys.
Japseihin ei tosiaan saa automaattia dieseliin, harmi mutta en asettanut tätä kynnyskysymykseksi autoa hankkiessani. Ykkösluokkainen taloudellisuus painoi vaakakupissa enemmän. Sinunlaisiasi kulutuksen ystäviä ajatellen Hondalta löytyy bensakoneessa automaatti sekä melkoisen hienostunut kone muutenkin. Pesee Volvon 5-koneet, ei toki pärjää kutoselle. Hinta jää Executive X:nä alle 45.000 euron farmarinakin. Ja jos tämäkään ei riitä, niin Legendin saa 76.000 eurolla, siinä on autoa sen verran paljon että sitä ei Volvosta saa vaikka varustelisi kuinka. Volvosta tosin joutuu maksamaan vastaavana tehoversiona jo saman verran, vaikka muilta osin ei vastaavaa laatua ja luksusta saakaan.
C-sarjan Mersu on kallis auto, tottakai. Mutta onhan se nyt myös aito Mersu. Edeltäjästä hinta on noussut parisen tonnia, se on ominaisuuksiin nähden aika vähän. Huomauttaisin, että edeltäjäkin myi Euroopassa todella paljon. Sanon tämän siksi, että minusta uudessa C:ssä on nimenomaan onnistuttu. Eikä se hintaero lähimpiin kilpailijoihin, eli BMW 3:een ole kovinkaan suuri, joissain malleissa sitä ei juuri edes ole. Ostajan ei tarvitse autoon pettyä. Ominaisuudet autossa on kohdallaan, toki lisävarusteet kalliita. Mutta jos haluaa tänä päivänä maksaa autosta noin paljon, on varmaan valmiutta maksaa lisävarusteistakin jos niitä sattuu tarvitsemaan. Hyviä autojahan ilman Mersun tai Volvon statuslisää saa varusteltuna puolet halvemmallakin.
S80 myöskin on hyvin kallis auto, niin kallis etten itse sellaista noilla ominaisuuksilla hankkisi. Ei autossa mitään vikaa ole, mutta vastaavia saa eri merkkisinä paljon halvemmalla. Ja jopa selvästi parempiakin sillä hinnalla, mitä moni S80:stä varusteineen maksaa (esim. vaikka tuon Legendin). Minulle Volvon merkki ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka pidänkin monista Volvon malleista. Mutta onhan se metkaa, että kun viet Fordin huoltoon, se maksaa puolet vähemmän kuin Volvon huoltaminen, vaikka tekniikka on useissa tapauksissa osittain, jopa täysin, sama. Se on sitä premiumia
Hondassani on noin 170 hv ja 400 Nm. Tehot tulivat kaupanpäällisinä, kun autoa ohjelmoitiin vähän taloudellisemmaksi. Kalkatinpuheet voi unohtaa sen jälkeen, kun tutustuu hyviin dieseleihin. Näin kävi minullekin. Nyt on parista modernista dieselistä kokemusta, eikä voi kuin kehua.
Epäilenpä, että kun bensa aika monien ennusteiden mukaan maksaa heinäkuulla vähän alle tai päälle 1,50 euroa / litra ja diesel vain vähän yli euron, aika moni alkaa miettimään bensasyöpöllä ajon järkevyyttä. Monet "hyvän perheauton" hankkineet V70-kuskit kuuluvat valittavan jo nyt kovasti, voi olla aika surkeaa selittää lapsille kesällä miksi ei lähdetäkään autolla kaikkiin luvattuihin reissuihin....Toki kyllähän niille kilsoille hintaa tulee ottaen huomioon ko. autojen suht ison ominaiskulutuksen ja bonuksena vielä kunnon huoltohinnat ja takuuajan jälkeen iloksi jäävä eurooppalaisessa vertailussakin suht reilu vikatiheys.
Japseihin ei tosiaan saa automaattia dieseliin, harmi mutta en asettanut tätä kynnyskysymykseksi autoa hankkiessani. Ykkösluokkainen taloudellisuus painoi vaakakupissa enemmän. Sinunlaisiasi kulutuksen ystäviä ajatellen Hondalta löytyy bensakoneessa automaatti sekä melkoisen hienostunut kone muutenkin. Pesee Volvon 5-koneet, ei toki pärjää kutoselle. Hinta jää Executive X:nä alle 45.000 euron farmarinakin. Ja jos tämäkään ei riitä, niin Legendin saa 76.000 eurolla, siinä on autoa sen verran paljon että sitä ei Volvosta saa vaikka varustelisi kuinka. Volvosta tosin joutuu maksamaan vastaavana tehoversiona jo saman verran, vaikka muilta osin ei vastaavaa laatua ja luksusta saakaan.
C-sarjan Mersu on kallis auto, tottakai. Mutta onhan se nyt myös aito Mersu. Edeltäjästä hinta on noussut parisen tonnia, se on ominaisuuksiin nähden aika vähän. Huomauttaisin, että edeltäjäkin myi Euroopassa todella paljon. Sanon tämän siksi, että minusta uudessa C:ssä on nimenomaan onnistuttu. Eikä se hintaero lähimpiin kilpailijoihin, eli BMW 3:een ole kovinkaan suuri, joissain malleissa sitä ei juuri edes ole. Ostajan ei tarvitse autoon pettyä. Ominaisuudet autossa on kohdallaan, toki lisävarusteet kalliita. Mutta jos haluaa tänä päivänä maksaa autosta noin paljon, on varmaan valmiutta maksaa lisävarusteistakin jos niitä sattuu tarvitsemaan. Hyviä autojahan ilman Mersun tai Volvon statuslisää saa varusteltuna puolet halvemmallakin.
S80 myöskin on hyvin kallis auto, niin kallis etten itse sellaista noilla ominaisuuksilla hankkisi. Ei autossa mitään vikaa ole, mutta vastaavia saa eri merkkisinä paljon halvemmalla. Ja jopa selvästi parempiakin sillä hinnalla, mitä moni S80:stä varusteineen maksaa (esim. vaikka tuon Legendin). Minulle Volvon merkki ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka pidänkin monista Volvon malleista. Mutta onhan se metkaa, että kun viet Fordin huoltoon, se maksaa puolet vähemmän kuin Volvon huoltaminen, vaikka tekniikka on useissa tapauksissa osittain, jopa täysin, sama. Se on sitä premiumia
Heh, meikäläinen on kyllä ajanut Hondan 2.4l automaattia, eikä se vastaa automaatin kanssa Volvon turboviitosta. Automaatti on Volvoakin huonompi, ja ne puuttuvat 100nm kyllä huomaa, kun vaihtaa ohituskaistalle.
Mikäs se semmoinen diesel on? Hondan diesel ajettu, pökötin tuplaturbodiesel ajettu. Kyllä se niin vaan on, että kaikki nuo kalkattavat enemmän tai vähemmän. Lisäksi manuaaleina v-mäisiä ajaa, kun vääntö loppuu yläkierroksilla kuin veitsellä leikaten (koskee myös Hondaa). Ja noita uudelleenohjelmoituja/lastutettuja koneita voi verrata keskenään. Sen verran sanon, että D5 motista irtoaa reippaasti päälle 200 hummaa, jos niin haluaa. Omaankin saisi lastun, jolla irtoaisi 60 ylimääräistä pollea.
Eipä tarvii selitellä mitään lapsille. Annan meinaan huoltoaseman tädille kortin, jolla saan rajattomasti bensaa. Edellinen S60 oli muuten yhtä tyyppivikaa lukuunottamatta täysin viaton. Ei se yksi huoltokäynti enemmän kuin japseilla maailmaa kaada ainakaan meikäläisen kohdalla.
Legend on niin totaalisen naurettavan näköinen, etten voi sitä harkita. Mitäköhän ne on Hondalla ajatelleet, kun ovat lykänneet spoilerin vakioksi sen perään? Haloo, ei näihin autoihin kuulu lintulauta. Ja enpä tuon Legendin ominaisuuksista tiedä, sillä esim. FifthGear teilaisi kyseisen menopelin ihan totaalisesti.
Mitä se aito mersu tarkoittaa muuta kuin tähteä keulalla? Kyllä tulee aika paljon hintaa sille mummotähtäimelle. Ja mitä noihin kilpailijoihin tulee, niin esimerkiksi A4 irtoaa reilustu yli kymppitonnin halvemmalla. Voin laskea sinulle bemarinkin hinnan, mutta uskallan jo nyt väittää, että se on reilusti halvempi.
Sanopa muuten se auto, joka irtoaa puolet halvemmalla samoilla varusteilla kuin oma Volvo. n. 30 000 pitäisi olla hintaa.
edit: Nyt pyydän sinua laittamaan selvästi paremman auton kuin S80 reilulla varustelulla ja sen pitäisi irrota alle 60 000 hinnalla. Itse en tähän autoa vaihtaessani kyennyt.
Tässä muutama koitettu:
BMW 5-sarja: Pääsi lähimmäs vaihdettaessa. Varustelemalla hintaa tulee tolkuttomasti, eikä sen aikaiset 523i tai 520d vastaa Volvon viitosta millään suorituskyvyn osalta.
A6 2.0T Pro Business: Äänekäs ja jousitusmukavuudessa puutteita. Muutamat ergonomian kannalta kyseenalaiset ratkaisut kiinnostavat vieläkin. Erinomainen automaatti.
Haluaisin kysyä muilta mielipidettä kun monessa paikassa otetaan puheeksi mersuun lisävarusteeksi #&%£$!* tekonahkaverhoilu eli Twin-nahka..
Kaikki puhuvat täällä hikoilusta ja että se olisi niin huono.. Itse olen kuullut "yllättäen" myyjiltä että tekonahka osuus olisi vain takaistuimilla ja silloinkin istuin osa olisi aitoa nahkaa ja reunustat tekonahkaa.. eikä eroa tämän takia olisi??
[Jan79 muokkasi tätä viestiä 18.05.2007 klo 12:41]
Kaikki puhuvat täällä hikoilusta ja että se olisi niin huono.. Itse olen kuullut "yllättäen" myyjiltä että tekonahka osuus olisi vain takaistuimilla eikä eroa käytännössä huomaa oikeaan nahkaan??
Tämän saman ideologian mukaan myös sellaiset laatutuotteet kuin Pertti Palmrothin kengät olisivat #%&¤"!!!, koska niiden joukossa on tuoteperhe joka tehdään ns. jokasäänkestävästä materiaalista, ei siis oikeasta nahasta. Ovat muuten kuulemma himputin hyvät ja mukavat. http://www.palmroth.com/tuotteet_materiaalit_1.html
Voiko Opel GT:tä sanoa urheilu / urheilulliseksi autoksi, vai onko sekin nimike jo varattu?
VW:n transporter vai mikä sen pikkubussin nimi onkaan, on myöskin todella tilava ja 'edustuksellinen', onko sekin edustusauto?
Miksi ihmeessä pitää väkisin koittaa venyttää 'edustusauto-käsitettä', onko todella niin tärkeä koittaa saada oma Volvo edustusautomääritelmän alle? Ja jos se käsite pitää venyttää, niin miksei sitten S80:n lisäksi myös VW:n pikkubussit, Lanciat, Renaultit, Citroenit, Opelit, Mersun C-sarja jne. jne. ole myöskin edustusautoja, nehän täyttää teidän määritelmät edustusautosta?
Voit kirjoittaa vaikka kuinka monta kommenttia yleisellä tasolla ja minuun henkilööni kohdistettuna, mutta koskaan niistä ei ole mitään hyötyä ja jäävätkin vain suunsoitoksi. Jos sinulla on oikeasti jotain asiaa tai jokin todellinen pointti jonka haluat ilmaista, siitä vaan yksilöimään ja kertomaan tarkalleen mitä väität.
Riitely on eri asia kuin keskustelu.
Ei minua haittaa se että puolustat bemaria viimeiseen asti.. se on jopa kunnioitettavaa Kaikkihan täällä puolustavat omia mielipiteitään..
Kerrot vaan että olet täällä ainut joka perustelee väitteensä..
Niin.. Mustaa valkoisella löytyy paperilla sekä netissä ihan millaiseen makuun tahansa.. jos pidetään testejä faktoina, sellaisia myös löytyy mihin makuun tahansa.. Jos taas pidät bemarin myyntiesitettä faktana, todennäköisesti siellä sanotaan että bemari on markkinoiden ylioimaisin auto. Harmi vaan että samaa sanovat kaikkien muidenkin automerkkien ja mallien esitteet..
Sitten haukut muita siitä että kaikki täällä eivät ole kanssasi samaa mieltä että bemari olisi millään tasolla edes erinomainen.. ja joku uskaltaa sen myös nimimerkillä kirjoittaa.. Itse vain teet ihan samoin mutta sen koet sitten olevan oikeutettua? Älä vaadi muilta sellaista mitä et itsekään pysty tekemään, äläkä moiti muita sellaisesta mihin itsekin syyllistyt..
...ja sama vanha levy pyörii... Luetko edes mitä muut kirjoittavat kuten juuri tuossa ylläolevassa lainauksessani? Ymmärrätkö että kirjoitat edelleen JUURI kuten sanoin eli tavalla josta ei ole mitään hyötyä tai josta on mahdollista tehdä rakentavaa keskustelua! No, minkäs sille mahtaa ettei ymmärrä... Eihän kukaan olekaan väittänyt että näillä palstoilla on jokin älykkyysosamääräsuodatus. Sitä kuitenkin toivoisi että edes normaaliin keskusteluun pystyisitte.
VW:n transporter vai mikä sen pikkubussin nimi onkaan, on myöskin todella tilava ja 'edustuksellinen', onko sekin edustusauto?
Itseasiassa epäilisin, että jotkut koripajat vääntävät tuosta sellaisia versioita, että niitä voi hyvällä syyllä kutsua myös edustusautoiksi. Tekeehän esimerkiksi Brabus Vitoistakin melko edustavia pelejä.
Tämähän on kuin suoraan narsistisen persoonallisuushäiriön omaavan suusta. Jos muut eivät ymmärrä, mitä sanon, niin se on muiden vika. Itsessäni ei koskaan ole mitään pielessä, vaan kaikki muut toimivat väärin!
Hyvä Simppa! Lisää pökköä pesään, ehkä saatte minut kiusattua pois hiekkalaatikolta!!
On huvittavaa osua niin oikeaan, sinunkin kirjoitus menee NIIN säälittäväksi ja asiaankuulumattomaksi että oikein ihmetyttää. Ja JUURI kuten sanoin eli et osaa edes puuttua mihinkään konkreettisesti vaan pitää turvautua helppoon haukkumiseen kun et muuhun pysty, ja kaikki on vain 'vääräuskoisuuteeni' kohdistettu eikä asioihin!
Missä vaiheessa tässäkin keskustelussa asetin vastakkain Volvon ja Bemun? Puhuinhan vain Volvon edustusautostatuksesta ja siitäkin perustellen, kumma kun siihen ette osaa vastata mitään.
Eli olen sairas koska oletan tavallisen ihmisen ymmärtävän sen että yleisyksillä ja haukkumisilla ei voi keskustella mistään, vaan pitää tehdä yksilöityjä väitteitä... Hyvä Simppa. Kierroksia sinulta löytyy, ikävä kyllä siihen se tahtoo jäädä.
...eli jos jokin koripaja vääntää Ladasta tilavan ja hiljaisen niin sekin on edustusauto? Kerro nyt vaan että mitkä ovat ne sinun määritelmäsi edustusautolle, näköjään ehdot ovat täysin löysät joten ihmettelen että mitä rajataan ULKOpuolelle. Vai unohditko sen puolen täysin kun alunperin halusit vain osoittaa Volvon olevan loistoedustusauto?
Minä ole ainoastaan väittänyt, että S80 Volvoa JA muita sen kilpailijoita voidaan kutsua tietyssä määrin edustusautoiksi, ja niitä myös kutsutaan Suomen automedioissa edustuautoiksi aina silloin tällöin. Tässä hieman listaa niistä, jotka ovat tuota edustusautoksi tituleeranneet:
-HS (edustuslimusiini)
-TM
-Iltasanomat (edustusmalli)
nuo nyt ainakin.
Suomen markkinoilla tuota siis voidaan tituleerata edustusautoksi, vaikka varsinainen edustusluokka onkin S-sarja 7-sarja jne. Ja mistään luokkanostosta tässä on turha puhua, sillä lasken 5-sarjan, eemelin, A6:den jne. tuohon samaan sarjaan. Mielestäni tällaisista näkemyseroista on turha väitellä vain väittelyn ilosta. Samaahan koitit tehdä XC90:sen osalta väittäen, ettei sitä voi kutsua luksusmaasturiksi. Okei, XC90 ei ole sinun mielestäsi luksusmaasturi, mutta monen mielestä se sitä on.
En lähde tässä sinulle yksilöimään, mitä se "edustusautoksi" tituleeraaminen vaatii, sillä sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla (tästä en yksinkertaisesti jaksa enää väitellä). Sanon vaan, että laatuvaikutelmaltaan, hiljaisuudellaan ja takatiloillaan tämän luokan (mm. 5-sarja, A6, S80, GS) voidaan kutsua edustusautoksikin, vaikka ne eivät varsinaisesti sitä ole. Näitä myös käytetään melko yleisesti edustustehtäviin. Esimerkiksi Suomalaisella edustusautopalvelulla on eemeleitä kera kuskin.
Olen surkea ihminen ja mollaan henkilökohtaisuuksilla! En ole yhtä hieno ihminen kuin Putput, joka ei koskaan mene henkilökohtaisuuksiin! Hänen täytyy olla kaikentietävä ja jalo! Todisteet tähän löytyvät näistä TMnetin keskusteluista!
Heh, huvittavaa ja lapsellista kiihkoa puputtajalta, jutut on ihan kuin juuri pärräiästä uloskasvamassa olevalta lippispäältä. On väärä luulo, että bemu herättäisi kaikissa ennennäkemättömän omistushalun. Se on vain auto autojen joukossa. Urheilullisista ominaisuuksista suurin osa autoilijoista vähät välittää luulisin.
Minkä sitten kukin ymmärtää edustusautoksi. Käsite on varmaan muutamassa vuosikymmenessä arkipäivästynyt. Muistan aikoinaan kun paikallisella televisiotehtaalla oli oma Learjet suihkukone ja helikopteri, autoina taisi olla Jaguareja. Nykypäivänä ei enää siihen tyyliin edusteta ja pitkät ja kosteat edustuslounaatkin ovat katoavaa kansanperinnettä.
Tuossa C-sarjassa on perheelliselle ehkä liian pieni takakontti!
sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
t: Perheetön perheautoilija
Minä ole ainoastaan väittänyt, että S80 Volvoa JA muita sen kilpailijoita voidaan kutsua tietyssä määrin edustusautoiksi, ja niitä myös kutsutaan Suomen automedioissa edustuautoiksi aina silloin tällöin.
...ja minä sanonut ettei 5-sarja, E eikä S80 ole edustusauto, ei edes PIDENNETTY 5-sarjan versio!! Siitä nousi hirveä äläkkä, ja minua syytettiin Bemufanaatikoksi taas. Eikä lisäksi kukaan Volvoa edustusautoksi väittänyt ole kommentoinut sitten näistä muista täysin samoin TEIDÄN käyttämin kriteerein edustusautoina pidettavistä! Selvästi pyrkimys on ollut väittää VAIN Volvon olevan Mersun ja Bemun joukossa edustusautona.
Tässä hieman listaa niistä, jotka ovat tuota edustusautoksi tituleeranneet:
-HS (edustuslimusiini)
-TM
-Iltasanomat (edustusmalli)
nuo nyt ainakin.
Suomen markkinoilla tuota siis voidaan tituleerata edustusautoksi, vaikka varsinainen edustusluokka onkin S-sarja 7-sarja jne. Ja mistään luokkanostosta tässä on turha puhua, sillä lasken 5-sarjan, eemelin, A6:den jne. tuohon samaan sarjaan. Mielestäni tällaisista näkemyseroista on turha väitellä vain väittelyn ilosta. Samaahan koitit tehdä XC90:sen osalta väittäen, ettei sitä voi kutsua luksusmaasturiksi. Okei, XC90 ei ole sinun mielestäsi luksusmaasturi, mutta monen mielestä se sitä on.
Sanon vaan, että laatuvaikutelmaltaan, hiljaisuudellaan ja takatiloillaan tämän luokan (mm. 5-sarja, A6, S80, GS) voidaan kutsua edustusautoksikin, vaikka ne eivät varsinaisesti sitä ole. Näitä myös käytetään melko yleisesti edustustehtäviin. Esimerkiksi Suomalaisella edustusautopalvelulla on eemeleitä kera kuskin.
Jos olet eri mieltä määritelmistä, voisit sitten sanoa mitä määritelmässä pidät vääränä sen sijaan että rupeat rääkymään minun puolueellisuudestani vaikken edes 5-sarjaa mitenkään eri luokkaan laittanut!!!
Kuten sanoin: YLEISESTI, muualla kuin Suomi-nimisessä köyhän taustan omaavassa, sivistykseltään nuoressa TUPPUKYLÄSSÄ, edustusauto on kunnon edustusauto. Se että jossain autossa saatetaan käyttää kuskia EI tarkoita sitä että kyseessä on edustusauto. Suomessa palvelushenkilösötä ei muutenkaan tahdo olla joten mitä tahansa chaffeurin ajamaa pidetään helposti edustusautona. Kuitenkin muualla on yleisempää että ei yksinkertaisesti itse omaa autoa aja, ja silloin käytetään kuskia. Kiinassa on chauffeurit niin yleisiä että mm. Bemu on alkanut myydä 5-sarjastakin pitkää mallia siellä. Se ei tarkoita että se olisi edustusauto. Eli on olemassa tavallisia autoja joiden omistaja ei itse aja, ja sitten EDUSTUSAUTOJA jotka ovat jonkin tahon edustuskäytössä.
Minusta se että jotkin firmat saattavat työntekijöitään ja vieraiden työntekijöitä kuskata taksin sijaan omalla autolla ei tarkoita että se on edustusauto. Se että virkamiehiä kuskataan kuskin ajamalla viraston tms. autolla sen sijaan että käytetään taksia ei tarkoita että ne ovat edustusautoja. Ja kyllä, vaikka joku 'korkea-arvoisempikin' joutuisi kulkemaan 'Volvo-luokan' autolla niin joutuvatpahan joskus kulkemaan taksillakin...
Se että jollain taksi/limusiinifirmalla on myös E-mersuja käytössä ei ole mitään poikkeuksellista. Olen istunut ihan erään ministeriön C-Mersunkin takapenkillä. Minusta se ei tee edustusautoksi. Monestihan ero mustan auton ja taksin tilaamisella on vain kuskin asusteet ja kuvun puuttuminen katolta. Hinta voi olla taksia halvempikin joskus.
En lähde tässä sinulle yksilöimään, mitä se "edustusautoksi" tituleeraaminen vaatii, sillä sinun mielestäsihän lähes kaikki perheautotkin ovat Volvon tasolla (tästä en yksinkertaisesti jaksa enää väitellä).
Niin, eli tykkäät lukea Volvon haluamiesi joukkoon, muttet halua käyttää samoja kriteerejä niihin joita et halua assosioida Volvoon.
Jos haluat pitää E:tä, 5:sta ja S80:stä edustusautona niin siitä vaan. Mutta jos käytät tiettyjä kriteerejä Volvon kohdalla niin on outoa että sitten muihin ne eivät pädekään?
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
t: Perheetön perheautoilija
Sanoinkin että Astonit ovat eri hintaluokan autoja, tekninen taso on eri juttu.
Mitä, eikö Volvokaan ole enää perheauto? Mikäs se sitten oikein on? Minusta esim. V70 on kyllä melkeinpä perheauton synonyymi... Ja eihän se bemarikaan "ihan" Aston Martin ole. Pientä suhteellisuudentajua niiden perheautojenne suhteen...
t: Perheetön perheautoilija
Juu, tuo on totta. Kirjoittaessani mietin vertausta S80 <-> Laguna. Olisi pitänyt sanoa selkeämmin, siitä pahoitteluni.
"pyrkimys on ollut väittää VAIN Volvon olevan Mersun ja Bemun joukossa edustusautona."
Ja mitenköhän niin? Pitääkö nyt listata lisää merkkejä? Mielestäni mm. Citroen C6 menee samaan kategoriaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaisista näkemyseroista on ihan turha vääntää. Tiedätkö muuten millä nimellä viranomainen kutsui Volvo S80;stä, kun aikanaan kahnasivat mersun kanssa? Markkinaoikeuden mielestä sekä E-mersu että S80 ovat edustusautoja. Jenkeissä S80 on mid-size executive car tai mid-size luxury car.
Mielestäni nämä ovat niin turhia juttuja vääntää. Sinulla on tueksesi faktoja ja minulla on tuekseni faktoja. Ei se keskustelu tästä enää tämän hedelmällisemmäksi muutu.
Huhhuh, olin lentää ihan totaalisesti #&%£$!*, kun laskin, mitä C230 A maksaisi varusteilla, jotka ovat omassa autossani. Hintaa tulisi vaivaiset ~73 500 plus lukuisat varusteet, jotka autossani on, mutta mersuun ei saa. Esimerkiksi pirun kätevä Bluetooth jäi pois, samoin kuin takamatkustajien kiittämä takapenkin lämmitys.
tässä esimerkkejä hinnoittelusta
- tekonahkaverhoilu (!!!) 830. Minä kun luulin, että nämä olisivat jääneet vanhoihin jenkkiautoihin. Vertailun vuoksi Volvoon irtoaa oikeat nahat samalla hinnalla.
- handsfree valmius telineellä 940. Volvoon irtoaa Bluetooth "sim access"-toiminnolla (voi selata puhelimeen tallennettuja numeroita) puolet halvemmalla. Business-Volvoissa bluetooth vakiona. Aika tyyris teline...
- nahkaverhoilu päälle 3200 (!!!). Volvoon nahat reilu 4* halvempi.
- ksenonit vaivaiset 1650.
Lisäksi saadakseen mm. nahkaverhoilun on otettava ~3000 hintainen Avantgarde- tai Elegance-paketti. Noita järjettömästi hinnoiteltuja lisävarusteita löytyy lisää vaikka millä mitalla.
Ja kaikki tuon Mersun varusteet löytyy omastasi...?
Onhan se aika mielenkiintoista, että edelleenkin myydään sitä vinyyliä=muoviverhoilua=tekonahkaa ja vieläpä reiluun 800 hintaan. Kyllä se takamus hikoaa jo ihan mukavasti perusnahkapenkissäkin saatikka sitten muovin päällä. Ilmastointu/tuuletettu nahkapenkki taitaisi olla paras, jotta pitkäkin matka taittuisi ilman takamuksen hikoamista.
Kaikki tuon päälle 70 000 maksavan mersun varusteet ovat omassa autossani lukuunottamatta joidenkin varusteiden pieniä toiminnallisia eroja.
Minulla on Hondassa suunnilleen kaikki varusteet, joita S80:een saa. No nelivetoa ei ole, mutta ei ole ilmeisesti sinunkaan Volvossasi. Dieselissä on vakiovarusteena käynti, josta Volvossa voi vain haaveilla. Ja tämä kaikki n. 25.000 halvemmalla kuin vastaava S80.
Niin, ja Hondan dieselin ratissa voi vain haaveilla niistä puuttuvista lisähummista (n. 45kpl yhteensä) mitä D5 tarjoaa tai automaatista. Mutta eipä nuo dieselit kiinnosta juurikaan, en ole vielä syttynyt noille kalkattimille.
Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että C on ominaisuuksiinsa nähden
erittäin kallis auto.
Hintaa tulisi vaivaiset ~73 500 plus lukuisat varusteet, jotka autossani on, mutta mersuun ei saa.
Niin, se voi köyhästä tuntua kalliilta. Ja, katsos kun Volvo ei ole Mersu. Siitä se hintaero tulee.
Ja saahan nuita himmeleitä moniin halvempiinkin autoihin jos haluaa.
Senkun rastittaa.
Niinpä. Jotkut ovat valmiita maksamaan siitä tähdestä keulalla aivan uskomattomia lukuja.
Niin, ja Hondan dieselin ratissa voi vain haaveilla niistä puuttuvista lisähummista (n. 45kpl yhteensä) mitä D5 tarjoaa tai automaatista. Mutta eipä nuo dieselit kiinnosta juurikaan, en ole vielä syttynyt noille kalkattimille.
Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että C on ominaisuuksiinsa nähden
erittäin kallis auto.
Hondassani on noin 170 hv ja 400 Nm. Tehot tulivat kaupanpäällisinä, kun autoa ohjelmoitiin vähän taloudellisemmaksi. Kalkatinpuheet voi unohtaa sen jälkeen, kun tutustuu hyviin dieseleihin. Näin kävi minullekin. Nyt on parista modernista dieselistä kokemusta, eikä voi kuin kehua.
Epäilenpä, että kun bensa aika monien ennusteiden mukaan maksaa heinäkuulla vähän alle tai päälle 1,50 euroa / litra ja diesel vain vähän yli euron, aika moni alkaa miettimään bensasyöpöllä ajon järkevyyttä. Monet "hyvän perheauton" hankkineet V70-kuskit kuuluvat valittavan jo nyt kovasti, voi olla aika surkeaa selittää lapsille kesällä miksi ei lähdetäkään autolla kaikkiin luvattuihin reissuihin....Toki kyllähän niille kilsoille hintaa tulee ottaen huomioon ko. autojen suht ison ominaiskulutuksen ja bonuksena vielä kunnon huoltohinnat ja takuuajan jälkeen iloksi jäävä eurooppalaisessa vertailussakin suht reilu vikatiheys.
Japseihin ei tosiaan saa automaattia dieseliin, harmi mutta en asettanut tätä kynnyskysymykseksi autoa hankkiessani. Ykkösluokkainen taloudellisuus painoi vaakakupissa enemmän. Sinunlaisiasi kulutuksen ystäviä ajatellen Hondalta löytyy bensakoneessa automaatti sekä melkoisen hienostunut kone muutenkin. Pesee Volvon 5-koneet, ei toki pärjää kutoselle. Hinta jää Executive X:nä alle 45.000 euron farmarinakin. Ja jos tämäkään ei riitä, niin Legendin saa 76.000 eurolla, siinä on autoa sen verran paljon että sitä ei Volvosta saa vaikka varustelisi kuinka. Volvosta tosin joutuu maksamaan vastaavana tehoversiona jo saman verran, vaikka muilta osin ei vastaavaa laatua ja luksusta saakaan.
C-sarjan Mersu on kallis auto, tottakai. Mutta onhan se nyt myös aito Mersu. Edeltäjästä hinta on noussut parisen tonnia, se on ominaisuuksiin nähden aika vähän. Huomauttaisin, että edeltäjäkin myi Euroopassa todella paljon. Sanon tämän siksi, että minusta uudessa C:ssä on nimenomaan onnistuttu. Eikä se hintaero lähimpiin kilpailijoihin, eli BMW 3:een ole kovinkaan suuri, joissain malleissa sitä ei juuri edes ole. Ostajan ei tarvitse autoon pettyä. Ominaisuudet autossa on kohdallaan, toki lisävarusteet kalliita. Mutta jos haluaa tänä päivänä maksaa autosta noin paljon, on varmaan valmiutta maksaa lisävarusteistakin jos niitä sattuu tarvitsemaan. Hyviä autojahan ilman Mersun tai Volvon statuslisää saa varusteltuna puolet halvemmallakin.
S80 myöskin on hyvin kallis auto, niin kallis etten itse sellaista noilla ominaisuuksilla hankkisi. Ei autossa mitään vikaa ole, mutta vastaavia saa eri merkkisinä paljon halvemmalla. Ja jopa selvästi parempiakin sillä hinnalla, mitä moni S80:stä varusteineen maksaa (esim. vaikka tuon Legendin). Minulle Volvon merkki ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka pidänkin monista Volvon malleista. Mutta onhan se metkaa, että kun viet Fordin huoltoon, se maksaa puolet vähemmän kuin Volvon huoltaminen, vaikka tekniikka on useissa tapauksissa osittain, jopa täysin, sama. Se on sitä premiumia
Epäilenpä, että kun bensa aika monien ennusteiden mukaan maksaa heinäkuulla vähän alle tai päälle 1,50 euroa / litra ja diesel vain vähän yli euron, aika moni alkaa miettimään bensasyöpöllä ajon järkevyyttä. Monet "hyvän perheauton" hankkineet V70-kuskit kuuluvat valittavan jo nyt kovasti, voi olla aika surkeaa selittää lapsille kesällä miksi ei lähdetäkään autolla kaikkiin luvattuihin reissuihin....Toki kyllähän niille kilsoille hintaa tulee ottaen huomioon ko. autojen suht ison ominaiskulutuksen ja bonuksena vielä kunnon huoltohinnat ja takuuajan jälkeen iloksi jäävä eurooppalaisessa vertailussakin suht reilu vikatiheys.
Japseihin ei tosiaan saa automaattia dieseliin, harmi mutta en asettanut tätä kynnyskysymykseksi autoa hankkiessani. Ykkösluokkainen taloudellisuus painoi vaakakupissa enemmän. Sinunlaisiasi kulutuksen ystäviä ajatellen Hondalta löytyy bensakoneessa automaatti sekä melkoisen hienostunut kone muutenkin. Pesee Volvon 5-koneet, ei toki pärjää kutoselle. Hinta jää Executive X:nä alle 45.000 euron farmarinakin. Ja jos tämäkään ei riitä, niin Legendin saa 76.000 eurolla, siinä on autoa sen verran paljon että sitä ei Volvosta saa vaikka varustelisi kuinka. Volvosta tosin joutuu maksamaan vastaavana tehoversiona jo saman verran, vaikka muilta osin ei vastaavaa laatua ja luksusta saakaan.
C-sarjan Mersu on kallis auto, tottakai. Mutta onhan se nyt myös aito Mersu. Edeltäjästä hinta on noussut parisen tonnia, se on ominaisuuksiin nähden aika vähän. Huomauttaisin, että edeltäjäkin myi Euroopassa todella paljon. Sanon tämän siksi, että minusta uudessa C:ssä on nimenomaan onnistuttu. Eikä se hintaero lähimpiin kilpailijoihin, eli BMW 3:een ole kovinkaan suuri, joissain malleissa sitä ei juuri edes ole. Ostajan ei tarvitse autoon pettyä. Ominaisuudet autossa on kohdallaan, toki lisävarusteet kalliita. Mutta jos haluaa tänä päivänä maksaa autosta noin paljon, on varmaan valmiutta maksaa lisävarusteistakin jos niitä sattuu tarvitsemaan. Hyviä autojahan ilman Mersun tai Volvon statuslisää saa varusteltuna puolet halvemmallakin.
S80 myöskin on hyvin kallis auto, niin kallis etten itse sellaista noilla ominaisuuksilla hankkisi. Ei autossa mitään vikaa ole, mutta vastaavia saa eri merkkisinä paljon halvemmalla. Ja jopa selvästi parempiakin sillä hinnalla, mitä moni S80:stä varusteineen maksaa (esim. vaikka tuon Legendin). Minulle Volvon merkki ei tuo mitään lisäarvoa, vaikka pidänkin monista Volvon malleista. Mutta onhan se metkaa, että kun viet Fordin huoltoon, se maksaa puolet vähemmän kuin Volvon huoltaminen, vaikka tekniikka on useissa tapauksissa osittain, jopa täysin, sama. Se on sitä premiumia
Heh, meikäläinen on kyllä ajanut Hondan 2.4l automaattia, eikä se vastaa automaatin kanssa Volvon turboviitosta. Automaatti on Volvoakin huonompi, ja ne puuttuvat 100nm kyllä huomaa, kun vaihtaa ohituskaistalle.
Mikäs se semmoinen diesel on? Hondan diesel ajettu, pökötin tuplaturbodiesel ajettu. Kyllä se niin vaan on, että kaikki nuo kalkattavat enemmän tai vähemmän. Lisäksi manuaaleina v-mäisiä ajaa, kun vääntö loppuu yläkierroksilla kuin veitsellä leikaten (koskee myös Hondaa). Ja noita uudelleenohjelmoituja/lastutettuja koneita voi verrata keskenään. Sen verran sanon, että D5 motista irtoaa reippaasti päälle 200 hummaa, jos niin haluaa. Omaankin saisi lastun, jolla irtoaisi 60 ylimääräistä pollea.
Eipä tarvii selitellä mitään lapsille. Annan meinaan huoltoaseman tädille kortin, jolla saan rajattomasti bensaa. Edellinen S60 oli muuten yhtä tyyppivikaa lukuunottamatta täysin viaton. Ei se yksi huoltokäynti enemmän kuin japseilla maailmaa kaada ainakaan meikäläisen kohdalla.
Legend on niin totaalisen naurettavan näköinen, etten voi sitä harkita. Mitäköhän ne on Hondalla ajatelleet, kun ovat lykänneet spoilerin vakioksi sen perään? Haloo, ei näihin autoihin kuulu lintulauta. Ja enpä tuon Legendin ominaisuuksista tiedä, sillä esim. FifthGear teilaisi kyseisen menopelin ihan totaalisesti.
Mitä se aito mersu tarkoittaa muuta kuin tähteä keulalla? Kyllä tulee aika paljon hintaa sille mummotähtäimelle. Ja mitä noihin kilpailijoihin tulee, niin esimerkiksi A4 irtoaa reilustu yli kymppitonnin halvemmalla. Voin laskea sinulle bemarinkin hinnan, mutta uskallan jo nyt väittää, että se on reilusti halvempi.
Sanopa muuten se auto, joka irtoaa puolet halvemmalla samoilla varusteilla kuin oma Volvo. n. 30 000 pitäisi olla hintaa.
edit: Nyt pyydän sinua laittamaan selvästi paremman auton kuin S80 reilulla varustelulla ja sen pitäisi irrota alle 60 000 hinnalla. Itse en tähän autoa vaihtaessani kyennyt.
Tässä muutama koitettu:
BMW 5-sarja:
Pääsi lähimmäs vaihdettaessa. Varustelemalla hintaa tulee tolkuttomasti, eikä sen aikaiset 523i tai 520d vastaa Volvon viitosta millään suorituskyvyn osalta.
A6 2.0T Pro Business:
Äänekäs ja jousitusmukavuudessa puutteita. Muutamat ergonomian kannalta kyseenalaiset ratkaisut kiinnostavat vieläkin. Erinomainen automaatti.
Accord 2.4 Executive Tourer (kaverin, menossa vaihtoon):
Viaton. Helisevä sisusta. Laatuvaikutelma aika muovinen. Äänekäs. Vaihtuu tod. näk 3.2 FSI 4motion Passatiin.
Legend:
http://www.topgear.com/drives/B5/A9/
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Honda&mk=&model=1064&x=7&y=7
Haluaisin kysyä muilta mielipidettä kun monessa paikassa otetaan puheeksi mersuun lisävarusteeksi #&%£$!* tekonahkaverhoilu eli Twin-nahka..
Kaikki puhuvat täällä hikoilusta ja että se olisi niin huono.. Itse olen kuullut "yllättäen" myyjiltä että tekonahka osuus olisi vain takaistuimilla ja silloinkin istuin osa olisi aitoa nahkaa ja reunustat tekonahkaa.. eikä eroa tämän takia olisi??
BMW 325iA samoilla varusteilla muuten reilu 58 000. Se siitä, että maksaisivat muka saman verran...
Kaikki puhuvat täällä hikoilusta ja että se olisi niin huono.. Itse olen kuullut "yllättäen" myyjiltä että tekonahka osuus olisi vain takaistuimilla eikä eroa käytännössä huomaa oikeaan nahkaan??
Tämän saman ideologian mukaan myös sellaiset laatutuotteet kuin Pertti Palmrothin kengät olisivat #%&¤"!!!, koska niiden joukossa on tuoteperhe joka tehdään ns. jokasäänkestävästä materiaalista, ei siis oikeasta nahasta. Ovat muuten kuulemma himputin hyvät ja mukavat.
http://www.palmroth.com/tuotteet_materiaalit_1.html