Subaru Legacy automaatti

222 kommenttia
123468
  • Tuolla edellä kun äkisin noista testituloksista, niin ihan oikeasti ois haluttanut nähdä jotain testi (vertailu) tuloksia joissa nuo Subarun voimalijan poikkeavat ominaisuudet tulisi esille. Edelleenkään en ole sellaista lukenut.

      
  • Aeronautti:

    "Built on sportscars technology". Miten tämä näkyy tuotanto-autoissa ? Siis Subarussa ?

    Onko väitteelle perää ?

    -Se on jokaisen omassa harkinnassa, itse olen sitä mieltä että paljon enemmän sille on subarun tapauksessa perää, kuin että jos moni muu merkki väittäisi autoistaan moista.


    Samaa mieltä. Eikai oikeastaan mikään muu merkki voi mainostaa perustavansa malleja urheiluautoihin (poislukien urheiluautot itsessään). Mutta rajaisin mieluusti nuo ominaisuudet nimenomaan alustaan, nelivetotekniikkaan ja voimalinjan symmetrisyyteen.
    Kaikkea muuta tarjoaa periaatteessa kaikki muutkin.




    Mitenkä paljon perus Subarun 4-veto perustuu ralliversion tekniikkaan? Eikös tuo "kehitytynyt" 4-veto ole samanlainen kuin Formula Fercussonin 60-luvun kehitelmä jossa keskustasauspyörästö ja viskolukko. Eli onhan sitä ehditty kehittää melkein 50 vuotta. No ajettiinhan tuolla FF:llä jopa F1-kisaa, joten onhan sillä urheilullinen tausta :wink:

      
  • eikai tuota ''Built on sportscars technology''-mainoslausetta kannata niin sanasta sanaan vakavasti ottaa. Kai nyt jokainen ymmärtää ettei tavan Subarussa käytetyt osat ja jutut ole mitään urheiluautokamaa tyyliin hiilikuitua ja hiteccia jne.



    Impreza Sti:tä on kylläkin kehitetty käsi-kädessä ralliversion kanssa, mitsun tapaan, ja se on saanut massiiviset respectit urheilullisten autojen ystävien parissa, sekä vain 300hevosvoimasta huolimatta sillä on jätetty taakse monia ''ihan oikeita'' urheiluautoja joissa luulisi olevan sitä sportscar tecnologya ilman spekulointia.





    Muutenkin autojen mainokset ovat melko hömppää.



    ''turvallisuutta johon vain volvo pystyy''



    Tai että Volvon farmarimallit ovat Sportswagoneita.



    Volvon ärrät oli mainosten mukaan todellisia rataohjuksia ja ties mitä ''älykästä'' jossa jousitus ym. säätyi automaattisesti optimiin auton tarkkaillessa tuhansia kertoja sekunnissa eri asioita jne, jne -mutta ihan surkeita rakkineita ne olivat.



    Saabejakin mainostetaan ties miksi hävittäjien sukulaisiksi milloinkin, mutta kun tarkemmin syynätään, auto taitaa ollakkin tavan ooppeli.



    Ford transitkin on mainosten mukaan todellinen sporttipaku, kun pannaan shelby-raidat ja aluvanteet alle.



    Eli onhan tätä naurettavaa mainostusta muillakin, mutta toki subarun voi ottaa silmätikuksi.







    Herbert:

    <

    blockquote>



    Voi harmi. Juuri kun olin lyömässä pöytään oikein täyskäden Daihat... ei vaan Justy Sport 1,0 - muodossa...



    -lyö ihmeessä täyskäsi daihatsusta.



    tästä on jauhettu ennenkin, mutta vielä näköjään tuo justy on paha rasti subarulle, kun ei näköjään parempaakaan keksitä.



    En vaan käsitä miksi -pitäisikö justyn kokoisessa ja hintaisessa autossa olla nelivetoa, boxeria, kevennettyjä rakenteita yms. ja vaikka Si-Drive!?



    Älytöntä että tästä tarvii edes jauhaa, eipä joku A-sarjan kuperkeikka-mersukaan ole merkin isompia ja urheilullisia malleja tehnyt tippaakaan vähäisemmiksi.

    Miksi subarun tapauksessa justy romuttaa koko merkin???

      
  • tuo justy tulee toyotan omistamasta daihatsulta...

    jännityksellä odotan kuinka paljon toyota tulee

    vaikuttamaan subarun tulevaisuuteen ns.omilla

    malleilla kun vast ikään nosti omistus osuuden 16%:tiin subarusta

    toivottavasti ei tule näkymään koska muuten saattaa

    hukkua subarun identiteetti...

      
  • petos:

    Muutenkin autojen mainokset ovat melko hömppää.

    ''turvallisuutta johon vain volvo pystyy''

    Tai että Volvon farmarimallit ovat Sportswagoneita.

    Volvon ärrät oli mainosten mukaan todellisia rataohjuksia ja ties mitä ''älykästä'' jossa jousitus ym. säätyi automaattisesti optimiin auton tarkkaillessa tuhansia kertoja sekunnissa eri asioita jne, jne -mutta ihan surkeita rakkineita ne olivat.

    Saabejakin mainostetaan ties miksi hävittäjien sukulaisiksi milloinkin, mutta kun tarkemmin syynätään, auto taitaa ollakkin tavan ooppeli.

    Ford transitkin on mainosten mukaan todellinen sporttipaku, kun pannaan shelby-raidat ja aluvanteet alle.

    Eli onhan tätä naurettavaa mainostusta muillakin, mutta toki subarun voi ottaa silmätikuksi.




    Petokselta asiaa. Ei kai joku ihan oikeasti ota mainoksia vakavasti? Jatkoa vertailuun:

    Audi - Everyone dreams of an Audi

    BMW - The Ultimate Driving Machine

    Toyota - Drive your dreams

    Pontiac - We are driving excitement

    Rover- A class of its own

    Peugeot - Live the pleasure



    Imago tehdään pikkujutuilla tekniikassa, muotoilussa ja loput on markkinointihypeä. Ainakaan omaan sabaan ei ole vielä siivet kasvanut vaikka on kuinka tiirattu. :grin:



    Tosiasiassa nämä joskus naurettavaltakin kuulostavat sloganit muokkaavat asenteita, halusit tai et. Vaikka perusimpresalla on "aika vähän" tekemistä oikean WRC version kanssa, olisi hukkaa jättää tällainen markkinointimahdollisuus käyttämättä. Koska statement on aika bold, se voi kismittää Subaruvihaajaa.



      
  • petos:


    Miksi subarun tapauksessa justy romuttaa koko merkin???




    Ei Justy romutakaan. Ehdottomat mielipiteet romuttaa. Ihan sama kuin toisessa ketjussa, jossa muistaakseni sinä tai putput sanoi, että Subarun hohtoa lisää merkkinä se, ettei malistossa ole mitään pikkukoneita. No, olihan siellä 1,5 l Impreza. Ja että merkillä on vain urheilullisia laitteita. Muuten hyvä yritys nostaa merkin imagoa, mutta onhan siellä se Justykin.



    Ei Subarussa mitään sen kummempaa vikaa ole. Mutta ihan mitä tahansa väitteitä se ei kestä.



    "koko mallistoa leimaa tietty urheilullisuus, autot ovat tyyliltään meneviä ja ajoasentokin on matalan sporttinen.



    Neliveto on vakiovaruste ralliautojen tapaan.



    Moottorityypissä on matala painopiste, ja auton perusrakenne on tehty tasapainoiseksi.



    Mallistoon ei myöskään kuulu mitään saatanan roomstereita ja kangoleita, yms. paikasta a-paikkaan-b- anti-sporttisia tavis-siirtimiä."

      
  • Tuolle "Built on sportscars technology" sloganille ei löydy oikein mitään totuuspohjaa.



    Boxer-koneitahan käyttää tätä nykyä urheiluautoista vain Porsche. Se ei siis ole mitenkään enemmän urheiluautokone kuin I- tai V-koneet. Pikemminkin päinvastoin. Väite on siis tuulesta temmattu.



    Subarunkaltaista nelivetoa ei urheiluautoista löydy. Ei edes sellaista, mikä on WRX STi:ssä. Oikeissa urheiluautoissa on aika usein käytetty viskolukkoa (esim. Lambot, Audi R8, 911 Carrera 4S) tai monilevykytkintä (esim. 911 Turbo).



    Täten Justyyn saatava neliveto on siis ehkä hieman ironisestikin lähimpänä noita urheiluautoja. Volvonkin nelivetojärjestelmä on selvästi lähempänä urheiluautoja kuin WRX Subarun (pikku provo piristää päivää!) :grin:



    Subaru ei siis ole sen urheiluautomaisempi kuin vaikkapa Passat tai Mondeo ainakaan tekniikan puolesta.



    Mutta löytyyhän noita hassuja sloganeita muiltakin merkeiltä.

      
  • Mitä muita syitä olisi ajattaa kallista rallitallia kuin markkinointi? Tietenkin tuota käytetään markkinoinnissa, koska se on alunperinkin ollut syy lähteä mukaan toimintaan.



    Euroopan Fordin johto on avoimesti myöntänyt, ettei nykyisellä rallitoiminnalla ole juuri mitään tekemistä tuotekehityksen kanssa, kyse on markkinoinnista.

      
  • Herbert:



    Ei Justy romutakaan. Ehdottomat mielipiteet romuttaa. Ihan sama kuin toisessa ketjussa, jossa muistaakseni sinä tai putput sanoi, että Subarun hohtoa lisää merkkinä se, ettei malistossa ole mitään pikkukoneita. No, olihan siellä 1,5 l Impreza. Ja että merkillä on vain urheilullisia laitteita. Muuten hyvä yritys nostaa merkin imagoa, mutta onhan siellä se Justykin.






    -En muista että olisin kiistänyt etteikö pikukoneita ole.



    Jos tuota justya ei lasketa, koko mallisto onkin minusta huomattavan sporttinen.



    Tuo justyhan tuli vasta joku aika sitten kuvioihin, olisi hauska tietää miten olisit kommentoinut asiaa ( subarun mallisto )jos tästä olisi puhuttu ennen justya????



    On aivan naurettavaa tuon justyn (joka ei edes ole subaru ) perusteella ruveta subarua hahmottamaan.



    Eihän monet pidä näitä sekasikiö-pikkuvolvojakaan aitoina volvoina, silti volvoa en ole mollannut noiden perusteella.



    Mersumiehetkään eivät tunnusta etuvetoista A-sarjaa kunnon mersuksi, ja suorastaan häpeävät sitä.



    On se vaan kumma jos puhe on vaikka volvosta, aina on tapetilla S80 ja V70, parhailla versioilla. Kukaan ei puhu vahingossakaan pikkuvolvoista pikkukoneilla, ja siitä mikä on esimerkiksi Fordin osuus koko paletissa.



    Tai audi. Ketään tuskin häiritsee että on A3 etuvedolla ja 1.6 koneella.



    Mutta Subarusta kun on puhe, ja pitää löytää jotain huonoa, tuntuu että aina on tapetilla Impreza 1.5 tai justy. Vaikka luulisi valveutuneiden keskustelijoiden ymmärtävän miksi nuo mopot on mallistossa...







    Subaru ei siis ole sen urheiluautomaisempi kuin vaikkapa Passat tai Mondeo ainakaan tekniikan puolesta.



    -tervemenoa urheilemaan rallipätkälle mondeolla... :tongue:

      
  • petos: "Tuo justyhan tuli vasta joku aika sitten kuvioihin, olisi hauska tietää miten olisit kommentoinut asiaa ( subarun mallisto )jos tästä olisi puhuttu ennen justya????"



    Justy on ollut olemassa minun tietääkseni ainakin 80-luvun lopulta alkaen, ehkä kauemminkin. Aluksi taisi olla Subarun oma malli, myöhemmin Suzukista, nyt sitten Daihatsusta tehty malli.



    En minä yritä tai olisi yrittänyt kommentoida Subarun mallistoa noin yhtenäiseksi kuin sinä teet. Minusta sieltä löytyy yhtä sun toista. Justystä ralli-Imprezaan ja melkein kaikkea siltä väliltä.



    Ja vaikka kuinka yrittäisin, en oikein Foresteria ja Tribecaakaan osaa malleina luonnehtia urheilullisiksi. Vaikka tehokkaita varsioita löytyykin. Löytyyhän jostain Corollastakin tehokkaita malleja (Japanissa varmaan jotain yli 200 heppaisia), mutta ei Corolla silti mikään urheilullinen malli ole.



    "On aivan naurettavaa tuon justyn (joka ei edes ole subaru ) perusteella ruveta subarua hahmottamaan."



    Subarun merkin alla sitä kuitenkin myydään, joten Subaru se on. Minkä minä sille voin. En minä ala määrittelemään jotain merkkiä niin valikoivasti, että huomioisin vain osan mallistosta.



    "Eihän monet pidä näitä sekasikiö-pikkuvolvojakaan aitoina volvoina, silti volvoa en ole mollannut noiden perusteella."



    C30/S40/V50 on ihan yhtä aito Volvo kuin muutkin mallit. Jos autot eivät miellytä, minkä sille voi. Ei Volvo mihinkään siitä muutu, että jättää nuo mallit pois laskuista. Paitsi omissa ruusunpunaisissa kuvitelmissa. Mallit ovat olemassa, ihan Volvon omasta halusta. On ollut jo 30 vuotta.



    "Mersumiehetkään eivät tunnusta etuvetoista A-sarjaa kunnon mersuksi, ja suorastaan häpeävät sitä."



    Eivätkä väitä Mersun tekevän vain edustavia takavetoisia autoja tai miten ne isommat mallit halutaankaan määritellä.



    "On se vaan kumma jos puhe on vaikka volvosta, aina on tapetilla S80 ja V70, parhailla versioilla. Kukaan ei puhu vahingossakaan pikkuvolvoista pikkukoneilla, ja siitä mikä on esimerkiksi Fordin osuus koko paletissa."



    Minusta tuota Fordin osuutta on näissä keskusteluissa korostettu aika näkyvästi. Ja väitetty, että esimerkiksi S40 pienimmällä koneella (1.6) on täysin järjetön ajatus. Kovaan hintaan alimittaisella koneella varustettu auto. Tai että 2,4 litrainen perusbensakone isommissa malleissa on vanhanaikainen bensarosvo. D5-mallikin kaipaisi jonkun mielestä päivitystä.



    Tämä tuli ensimmäisenä vastaan, kun aloin selata Volvo-juttuja. Pidemmälle en jaksanut.



    Putput 20.1.08 (Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin) : "Mitä tulee Fordin 'nyhtämisestä konserniavustuksena' niin voisit katsoa mitä jokaisen nykyisen Volvon pinnan alta löytyy: koko auto perustuu Fordiin, ja kaikki laitteisto on vahvasti konsernikamaa."



    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4888#m63882



    Kas kun sattui Putputille vahinko, meni raukka kertomaan Fordin osuudesta Volvossa.



    "Tai audi. Ketään tuskin häiritsee että on A3 etuvedolla ja 1.6 koneella."



    Jostain syystä sinua kuitenkin tuntuu häiritsevän se, että Subarun mallistossa on myös etuvetoisia paikasta a-paikkaan-b- anti-sporttisia tavis-siirtimiä. Ja siksi en voi käsittää, miksi väität, ettei sellaisia olisi.



    "Mutta Subarusta kun on puhe, ja pitää löytää jotain huonoa, tuntuu että aina on tapetilla Impreza 1.5 tai justy."



    Ei se, että mallistossa on 1,5 Impreza tai Justy mikään moite Subarua kohtaa ole. Sinä käännät sen moitteeksi, koska odotat Subarulta vain jotain käsinkosketeltavaa urheilullisuutta tms. jota nuo mallit eivät tarjoa.



    "Vaikka luulisi valveutuneiden keskustelijoiden ymmärtävän miksi nuo mopot on mallistossa..."



    Juu, eipä kai kukaan pikkukoneisen Imprezan tai Justyn olemassaolon merkitystä ole kyseenalaistanutkaan. Ainoastaan sitä, miten mallit sopivat sinun Subaru-määritelmääsi.



    Kuten Jaguarin (X-type) määrittelin, siinä pilataan hyvä auto liian hienolla nimellä. Minusta olet tekemässä jotain samantapaista Subarulle. Esität epärealistisia ajatuksia, joihin Subaru ei pysty vastaamaan. Eipä ole ihme, ettei kaikkea nielaista.

      
  • Herbert:



    Eivätkä väitä Mersun tekevän vain edustavia takavetoisia autoja tai miten ne isommat mallit halutaankaan määritellä.

    -no, väittävät mitä väittävät? :wink:


    Jostain syystä sinua kuitenkin tuntuu häiritsevän se, että Subarun mallistossa on myös etuvetoisia paikasta a-paikkaan-b- anti-sporttisia tavis-siirtimiä. Ja siksi en voi käsittää, miksi väität, ettei sellaisia olisi.

    -ei siellä kyllä ole sellaisia, ihan oikeasti.

    Jos nyt tuo justy on ainoana, niin olkoon, ja minun päälle voi kaataa tervaa ja höyheniä.

    Se on kuitenkin merkin pieni auto, ja ainoa malli joka on etuveto ja ''tavallinen''.

    Joitain tuntuu häiritsevän se. tai pikemminkin harmittavan
      
  • Hieman Off - mutta toukokuun Evossa olivat ottaneet Impreza WR:n long term testeriksi. Samaten toisessa paikkaa kehuskeltiin Foresteria ihan kunnolla, kun joku lukija tiedusteli vinkkiä sopivaksi track-day auton lavetin vetojuhdaksi. Forester tuntui vakuuttaneen Evon pojat. Ja eipä siinä paaljoa ole ihmettelemistä. Edelleen on turbo Forresterin koeajo muistikuvissa aikamoisena kokemuksena.

      
  • No eipä Justyn lisäksi ainakaan Impreza 1.5 ole mitenkään sporttinen. "Taviskuljetin", vaikka neliveto onkin. Ai miksi se ei ole sporttinen?



    Ohjaustunto on selvästi huonompi kuin parhailla kilpailijoilla.



    Kone on patalaiska. Kaasua painaessa kuuluu vain pärinää, mutta mitään ei tapahdu. Yli 13s 0-100km/h. Ei erityisen sporttista?



    Jarrut ovat testien mukaan hieman kilpailijoita huonommat, ja jarrujen poljintuntuma ei oman kokemukseni eikä testien mukaan vastaa parhaita kilpailijoita.



    Vaihteiston välitykset eivät nekään poikkea mitenkään sporttisempaan suuntaan kilpailijoista.



    En kyllä millään keksi, miten Impreza 1.5 olisi sen sporttisempi kuin vaikkapa Focus 1.6.



    Konetta lukuunottamatta tuo listaus pätee pitkälti myös 2.0-malliin. Se on muuten huvittaava, kun puolet noista perussubaruista on jollain ihme Sport-paketilla. Kyllä sitä diffuusoria tarvii, kun auto hädi tuskin kiihtyy sataseen.

      
  • Kevennys:



    Näköjään Subaru-kuskit eivät sitten kuitenkaan ole kovin ylpeitä autostaan, kun koittava muuttaa niitä ikivanhoiksi volkkareiksi:



    http://www.terra2imports.ca/import-japan116526106641050.htm



    http://carscoop.blogspot.com/2007/11/vw-bus-replica-based-on-minuscule.html



    http://www.carandclassic.com/uploads/new/72321.jpg



    http://64.233.183.104/search?q=cache:7IF1q1QFEuYJ:www.terra2imports.ca/subaru/sambar/+Subaru+Sambar+VW+convertion&hl=fi&ct=clnk&cd=2&gl=fi



    Häpeävätkö kuskit Subaruaan vai mikä on? Jokainen Subarukuski haluisi sisimmässään kuitenkin sen volkkarin?

      
  • simppa:




    Konetta lukuunottamatta tuo listaus pätee pitkälti myös 2.0-malliin. Se on muuten huvittaava, kun puolet noista perussubaruista on jollain ihme Sport-paketilla. Kyllä sitä diffuusoria tarvii, kun auto hädi tuskin kiihtyy sataseen.



    -olipas taas kehittävä viesti.

    Noista suorituskykyarvoista on jauhettu NIIN monta kertaa että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun taas pyörität samaa levyä...varsinkin kun aiemmin huomattiin että ero ''laiskan'' kaksilitraisen subarun ja vastaavan etuvetohutun välillä on naurettavan pieni, ja varsinkin talvikelissä näkee sitten mistä puusta nämä autot on tehty :wave:

    siinä saa sitä satasta tosiaan odotella kun liukkaassa kelissä vikuroit Fordin paskalla päätielle...kiinnostaako siinä vaiheessa ne muutamat kymmenykset kuivalla asvaltilla tehdyssä täyskiihdytysmittauksessa? :lol:
      
  • Takaisin ajofiiliksiin:



    Tuli jälleen ajeltua Diesel Legacyllä. Tälläkertaa koikkalaisella oli jo ehditty ajaa liki 10tkm mittariin ja mullakin oli nyt aikaa tutustua autoon paremmin. Auto (tai siis kone) oli muuttunut ensi tuntumalta, tai muisti tekee tepposiaan.

    Jokatapauksessa sammuttaminen ykkösellä ei enää ollut niin helppoa, eli liikkeelle pääsee jos muistaa nostaa kytkimen. Toki väännön puute alle 1500rpm oli edelleen vahvasti läsnä, mutta ajettavuus tuntui hieman aiempaa mielikuvaa paremmalta.



    Eipä tarvi paljoa ennustajan lahjoja väittääkseen, että tuosta voi vielä tulla Subarulle melkoinen myyntimenestys. Myyjä tosin vihjaili jo tulevasta, toisesta Boxer dieselistä. Tehokkaammasta. Mutta ei osannut kertoa mitään tarkempaa, kuten, onko se suurempi tai jotain. Odotan mielenkiinnolla.



    5-vaihteinen vaihteisto ei tunnu ajossa hyvältä. Ajoin juuri ennen Legaa uudella Focuksella ja siihen verrattuna vaihteensiirtomekanismi muistuttaa jostain menneestä ajasta. Samaten sisämateriaalit on valitettavasti halvan tuntuisia,näköisiä ja oloisia.Kojelaudan ilmansäätöritilät jo naarmuilla ja muovin pinnassa todella paljon jälkiä uudeksi autoksi.

    Ei voi mitään, Toyotassakin on laadukkaampaa. Natisee ja räpisee kun routaratkeamia ylittää. Eli jossain se auton hinta/ominaisuudet näkyy.



    Mutta Petoksen kehuma hieno ajettavuus on kyllä vahvasti läsnä. Vahvasti vääntävä diesel antaa autolle jotenkin siihen sopivaa potkua. Itse etuvetoisen ja hyvin vääntävän auton omaavana kiinnitän välittömästi huomiota auton tarkkaan ohjautuvuuteen - vaikka täydellä kaasulla, 350Nm vetoakselin päässä. Oikeasti nautinnollista ajoa.



    Dieselissä huomasin ensimmäisellä koeajolla huomaamatta jääneen resonanssin (?) pakoäänissä noin 2000rpm paikkeilla. Reilulla kaasulla antoi noilla kierroksilla kunnon hörähdyksen joka rämisytti jotain alustassa (putki runkoon?) tai jotain vastaavaa. Aikoivat tarkistaa asian liikkeessä kun mainitsin siitä autoa palauttaessa.



    + Kone, reilu vääntö - pieni kulutus

    + Dieselin ääni hyvin piilossa, ja kaasuttaessa kuulostaa ajoittain jopa hyvältä

    + Ajettavuus ja ohjautuvuus, todella tarkka ja miellyttävä. "Kestää" väännöt hienosti.

    + Hyvä tilankäyttö toisiin nelivetoisiin farkkuihin verrattuna.



    - Materiaalit sisustuksessa, ihan kauttaaltaan KIA/Nissan luokkaa.

    - Penkit - sivuttaistuki huono. Takapenkin selkänoja nykytyyliin kupera?

    - Audio, ainakin kyseisessä autossa etukaiuttimmien ääni surkea.

    - Tieäänet tulee korkealla taajuudella sisään

    - puuttuva automaatti (sopisi dieseliin loistavasti!)



    Eli, loppukaneettina (Huom! vain mun mielipide): Ajajan auto. Ei keskitytä "tois-sijaiseen" vaan ajettavuuteen ja toimivuuteen.

      
  • Aeronautti:



    Samaten sisämateriaalit on valitettavasti halvan tuntuisia,näköisiä ja oloisia.Kojelaudan ilmansäätöritilät jo naarmuilla ja muovin pinnassa todella paljon jälkiä uudeksi autoksi.
    Ei voi mitään, Toyotassakin on laadukkaampaa. Natisee ja räpisee kun routaratkeamia ylittää. Eli jossain se auton hinta/ominaisuudet näkyy.

    ...

    - Materiaalit sisustuksessa, ihan kauttaaltaan KIA/Nissan luokkaa.




    et voi olla tosissasi? 2004--> mallin Legacy/outback on nimenomaan kehuttu laatuvaikutelmastaan ja ohjaamon laadukkuudesta, ihan joka suusta jonka kuullut asiaa kommentoivan. Ja tätä olen kyllä vertaillut muihinkin, tässä kun on autoa vaihdettu viime vuosina kuin sukkia... ja tuo oli yksi valtava plussa kun subaruun siirryin, vertailua kun tuli tehtyä kilpailijoihin..



    Onko niin että tuossa uudessa Dieselissä on sitten jotain erilaista tuon asian suhteen? ei uskoisi, korimallihan on sama... :frowning:



    muuten allekirjoitan kyllä nuo muut kommenttisi.

      
  • En tiedä. Siltä vain autossa tuntui oman Saabin ja testi-Focuksen perään. Saabia on moitittu huonolaatuisesta sisustuksesta. Ja siinäkin materiaalit vois olla paremmat. Mutta tuo sisustuksen materiaalien kokeminenhan on aina hieman yksilöllistä joten joku toinen voi olla asiasta tyystin toista mieltä. Koeajamani auto ritisi turvavöiden aukkojen kohdalta molemmin puolin, sopivasti lähees korvan korkeudelta ja kojelauta ratisi jostain siitä radion yläpuolelta, kun se hiljeni jos painoi sormella vasemmanpuoleisen ilmanohjausritilän vierestä.



    Samaan asiaan liittyy penkkien takaosan lehtitelineet, jotka oli kunnon Lidli-muovia. Tällaiset asiat yhdessä muodostaa halvan vaikutelman. Vaihdfekepin pussin nahkaa ei nahaksi osais ensimmäiseksi epäillä. Kovaa ja sileää. Eli huomioita sais kiinnittää autossa kaikkeen mihin katsotaan ja kaikkeen mihin kosketaan.



    Ja edelleen karmittomat ikkunat korostaa vaikkutelmaa, ei tiedä mistä niitä avaa ja sulkee kun ne notkuu käsissä ja ovi painaa n. puolet normaali Euro ovista.



    Mutta, kuten sanottua, nämä on näitä miten kukakin asiat kokee. Minä koen näin. Muuten, näissä asioissa vaimo on hyvä "mittari". Mun vaimo ainakin kommentoi surutta ilman merkki-ennakko-odotuksia ja haukkuu jos sen mielestä jotain on haukuttavaa. Olisitpa kuullut kun ajettiin Outlanderia...

      
  • Tässä yksi uusi (joidenkin mielestä tietysti jälleen väärin tehty) autovertailu, tosin ketjun otsikosta poiketen manuaaliaskeilla.



    http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=0125552



      
  • Aeronautti:


    Mun vaimo ainakin kommentoi surutta ilman merkki-ennakko-odotuksia ja haukkuu jos sen mielestä jotain on haukuttavaa. Olisitpa kuullut kun ajettiin Outlanderia...




    Itse tyhmänä ylipuhuin vaimon mukaan Boxster S:än koeajolle. Nyt sille ei enää bemari kelpaa, vaan jokapäivä jaksaa muistuttaa siitä avoauton ja Porschen ihanuudesta. Jaguarinkin kuulemma pistäisi myyntiin, kun haluaa avoauton ja nimenomaan Porschen. Menin tyhmänä vielä mainitsemaan, että se S siinä perässä tarkoittaa suurempaa tehoa. Nyt ei edes perus Boxster kelpaisi vaan pitäisi vielä olla ässä! :smirk:



    Ja rakas vaimonihan ymmärtää autoista yhtä paljon kuin sika hopealusikasta tai meikäläinen matematiikasta.

      
  • Ikäänkuin jatkoa diesel koneesta keskusteluun, Subaru otti kolmannen sijan uudella diesel boxerilla International Engine of the year - kisassa, luokassa 1.8 - 2 litraiset.



    Edelle menivät VAG:n 2.0TFSI ja BMW:n 2-litran tuplaturbo diesel. Näiden kahden välillä kilpailu näytti olleen tiukka kun pisteitä katsotaan 256 vs 254. Subarun pisteet 196, mikä on myöskin hieno saavutus.



    2-2.5 litraisten sarjassa Subarun 2.5 turbo otti voiton kotiin BMW:n nenän edestä, yhden pisteen marginaalilla.

      
  • tässäpä tällä juuri palkitun moottorin yhdellä versiolla oleva herkkupala.





    tämmönenhän se pitäisi laittaa, vaikka tuskin tälläkään olisi asiaa citikoiden ja mondeoiden ym. etuvetonallipyssyjen joukossa;



    http://www.autoblog.com/2008/05/15/jdm-goodness-subaru-legacy-sti-s402/



    :xmas:

      
  • No milloin tuota autoa aletaan nähdä taksitolpilla ? Taksikäyttöhän määrittelee sen onko auto rimpula vai ei.



    Toinen kysymys on se, miksi Subaru ei ole erityisen haluttava auto, vaikka sen omistajat ovatkin siihen tyytyväisiä.



      
  • andertz:



    No milloin tuota autoa aletaan nähdä taksitolpilla ? Taksikäyttöhän määrittelee sen onko auto rimpula vai ei.

    Toinen kysymys on se, miksi Subaru ei ole erityisen haluttava auto, vaikka sen omistajat ovatkin siihen tyytyväisiä.


    -Legacyja on kyllä takseinakin, mm. keravalla ja vihdissä. Niillä haetaan kuulema ne kyyditettävät jotka jäisivät näillä rimpuloilla hakematta talvella.

    Kävin juuri venäjällä, ja siellä suorastaan vilisi uudehkoja ja tuliteriä subaruita ( aina siellä Lexuksien ja Infinityjen välissä ).

    Minulle on aivan vitun samantekevää mitä joku tahvo suomessa ajattelee subarusta, lukiessaan myyntilukuja ja markkinaosuuksia, TM vertailuja, ym. tuubaa :wave:


    :no_mouth:
      
  • Se on muuten totta että venäläiset suosii Subarua ja tykkää Subarusta. Kaakkois-Suomessa niitä näkyy jonkin verran Venäjän rekkarissa. Toinen suosittu muuten on Volvo XC 70, heh. Se taidettiin valita lukijaäänestyksessä Venäjän ykkösmaastofarmariksi ennen Subarua !



    Oli ainakin demokraattinen valinta tuo, tosin voihan se olla että kaikki 100.000 vastaajaa olivat väärässä !



    Tuo linkki tuossa, mukana valinnoissa Subaru Legacy Outback.



    http://www.newsdesk.se/pressroom/volvo_personbilar/pressrelease/view/volvo-xc70-fraelser-ryssar-igen-208647

      
  • Otteita Subarun tiedoteesta koskien uutta Foresteria:



    "Kuljettaja ja matkustajat istuvat Foresterissa varsin korkealla."



    "Uusi Forester on ilman kattokaiteita mitattuna edeltäjäänsä 110 mm (nyt 1780 mm) korkeampi."



    "Moottori on sijoitettu edelliseen malliin verrattuna 10 mm alemmaksi ja näin autoon on saatu entistäkin alhaisempi painopiste, mikä parantaa auton vakautta."





    http://www.subaru.fi/news2008n000056.html



    Just joo.

      
  • Petos:

    -Legacyja on kyllä takseinakin, mm. keravalla ja vihdissä. Niillä haetaan kuulema ne kyyditettävät jotka jäisivät näillä rimpuloilla hakematta talvella.




    Saisinko lisätietoja siitä minkälaisissa olosuhteissa kyyditettävät jäävät "rimpuloilla" (=ei-Subaru) hakematta talvella. Itse en ole koskaan Suomessa sellaisiin olosuhteisiin törmännyt, enkä maailmallakaan. Kuulostavat aika erikoisilta olosuhteilta. Nythän kuitenkin puhutaan tavan henkilöautoista eikä mistään maastureista.

      
  • Herbert:

    Otteita Subarun tiedoteesta koskien uutta Foresteria:

    "Kuljettaja ja matkustajat istuvat Foresterissa varsin korkealla."

    "Uusi Forester on ilman kattokaiteita mitattuna edeltäjäänsä 110 mm (nyt 1780 mm) korkeampi."

    "Moottori on sijoitettu edelliseen malliin verrattuna 10 mm alemmaksi ja näin autoon on saatu entistäkin alhaisempi painopiste, mikä parantaa auton vakautta."


    http://www.subaru.fi/news2008n000056.html

    Just joo.






    just joo hyvinkin.



    En minä oikein ymmärrä näitä herbertin avunhuutoja, näistä on jauhettu niin paljon tulematta sen viisaammaksi, mutta samaa levyä tyrkätään näköjään vähän väliä uudestaan.



    Vaikka herbert ei huomaisi omassa ajossa onko painopiste erittäin matalalle sijoitettu vaiko auton katolle, tai mistä pyöristä vetää, tuo purnaaminen ei auta mitään: asia nyt vaan on niin että alhaisesta painopisteestä on hyötyä ajettavuudelle, ja se on ihan yleisesti tunnustettu asia

    - ei minun tai jonkun subarun markkinointiosaston keksintöjä...







    mikä muuten on kun tämä ketju on ollut ilman kommentteja jonkin aikaa, sitten laitan linkin tästä Sti-edition-Legacysta, ja samantien täytyy tiettyjen kirjoittajien alkaa etsiä kissojen ja koirien kanssa mitä vaan materiaalia millä saisi jotain antipatioitansa subarusta läpi... :weary: :lol: ....



      
  • Ei ole mitään antipatiaa ! Miten voisi tosissaan piikitellä semmoista autoa jolla edes ei ole kunnolla ajanut. Subarua olen katsellut Vauhti-Vaunun pihassa, mielestäni kyseessä on varsin huokea auto ominaisuuksiinsa nähden. Siis farmaria kattelin, oliko se nyt Legacy farmari. Melko vaatimattoman näköinen auto sinänsä, mutta ulkopuolen osalta laadukkaan oloinen.



    Tässähän vaan yritetään selvitellä sitä, onko Subaru jotenkin ylivertainen auto muihin nähden. Siis nuo ominaisuudet. Luotettavuushan on todella huippuluokkaa - kärjessä vikatutkimuksissa.



    Niinkuin aiemmin myös kirjoitin, niin Subarun asiakastyytyväisyys on varsin korkeaa tasoa. Suomessa keskustelupalstoilla on kuitenkin varsin paljon Subaru-morkkaajia, mutta TM:n palstalla ei sellaista esiinny. Yleensä kritisoijat taikka kateelliset tulee näistä muista neliveto-leireistä. Vänkäävät että mikä neliveto on paras.



    Sillä, ettei Subarua myydä niin hirveästi Suomessa, ei todellakaan ole mitään tekemistä itse auton/tuotteen kanssa.



    Olen myös aikaisemmin esittänyt sellaisen väitteen, että Subaru saatetaan kokea tekniikaltaan pikkasen eksoottiseksi merkiksi, ja tämä saattaa vaikuttaa ostopäätöksiin kielteisesti. Niinkuin tiedetään, luotettavuus on kuitenkin huipputasoa.



    Voisi kuvitella että dieselmallit nostaisivat myyntiä.

      
  • vaikuttavaa, siinä tuli paljon asiaa Andertzilta.



    ''Tässähän vaan yritetään selvitellä sitä, onko Subaru jotenkin ylivertainen auto muihin nähden. Siis nuo ominaisuudet. ''



    -eikai nyt mikään auto hintaluokassaan ole ylivertainen, vai onko?

    vaikka olen subarua kehunut paljon, ne asiat ovat koskeneet vain tiettyjä asioita, -tiedän hyvin ja olen sen ilmaissutkin että huonoja puoliakin on, esim. kulutus, huolto yms. kulut, tilat, rengasäänet jne. eivät ole aina parhaasta päästä. En minä näinollen sitä ylivertaiseksi ole väittämässäkään.





    ''Sillä, ettei Subarua myydä niin hirveästi Suomessa, ei todellakaan ole mitään tekemistä itse auton/tuotteen kanssa. ''





    -tuosta olen täysin samaa mieltä. Tietynlaisia autojahan myydään siellä missä niille on tarvitsijoita -eli ostajia, ja siellä missä niiden ostaminen ''tehdään helpoksi''.



    Subarulla on suomessa naurettava myynti-huoltoverkosto, ja mainostus, jos verrataan vaikka Toyotaan jonka liike on joka kulman takana, ja mainos viikonloppunäyttelystä aina uutisten jälkeen telkassa.





    Suomi on hyttysen paska automaailmassa, ja minusta autoja pitäisi käsitellä isossa mittakaavassa, eikä vain sen oman auringonpaisteessa uudella asvaltilla ajetulla koti-päiväkoti-duuni-citymarket-koti- ajolla johon se KIA tai Skoda riitti mainiosti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit