Subaru Legacy automaatti

222 kommenttia
«1345678

Luin Tuulilasin verkkosivuilta uudesta Subarun dieselmoottorista.

Olen kiinnostunut automaattivaihteistosta, mutta sitä ei dieseliin saada kuin vuonna 2009.



Kun katsoin hinnastoa sivulla 3: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=148787&page=3 jäin ihmettelemään Legacy Sedanin bensiinimoottoristen automaattien CO2 arvoja verrattuna manuaaliin. Automaatin arvot ovat manuaalia pienemmät???



Onko Subarun automaatti todella taloudellisempi kuin manuaali?

Eikä erot ole suuria farmarillakaan.



Yleensä automaatti kuluttaa enemmän kuin manuaalivaihteinen.

  
  • Kokonaisvälitys on automaatissa pidempi suurimmalla vaihteella, ainakin vanhemmissa oli näin. On ne muutkin vaihteet aika "pitkiä", 80 km/h nopeudesta kun lähtee ohittamaan lämä tiskissä, niin laatikko hakee kakkosen silmään. Käytännössä -06 2.0 STW AT kuluttaa minimissään maantieajossa 7,5 l/100km. Mulla tulee niin vähän kaupunkiajoa, että kokonaiskulutus on 8,2-8,5 l/100km vähän vuodenajasta riippuen.



    Eiköhän nuo tekniset tiedot jostain maahantuojan sivuilta löydy, jos kiinnostaa.

      
  • Automaatti-Legacy kuluttaa tosiaan tasaisessa suomalaisessa maantieajossa noin 8 l/100km, jopa allekin.



    Moottoritienopeuksissa, vaikka tasaisestikin ajaen, kulutus nousee selkeästi.



    Oma ajoni työmatkojen suhteen on melkein puhtaasti pääkaupunkiseudun kehillä ja sisääntuloväylillä. Siellä en oikeastaan koskaan pääse alle 10 l/100km:n, vaikkei ruuhkissa seisoisikaan.



    Summa summarum: kiihdyttely nostaa tämän automaatin kulutusta huomattavasti.



    P.S: Tuolta kick-downin (ja aikaisemminkin) yhteydessä ilmenevästä 2-vaihteelle vaihtamiselta välttyy kun käyttää tilanteessa vaihteiston "tiptronicia" vaihtaen itse kolmoselle tai tilanteen mukaan lukitsee laatikon neloselle. Tai ei survo lapikastaan ihan lattiaan saakka.

      
  • Voi olla, että ei vaikuta mitenkään mutta automaatti-lekassa on monilevykytkimellä toteutettu sähköisesti ohjattu neliveto. Ainakin vanhemmissa lekoissa (ilman mitään luistonesto ym. vimpaimia) vetosuhde meni kutakuinkin vaihteen mukaan - 1. vaihteella 50/50, 4. vaihteella 90/10. Voisiko tällä olla vaikutusta tasaisen nopeuden kulutuksiin + pitkät välit kuten yllä todettu. Manuaali-lekahan on aina 50/50 ja välitukset ovat lyhyehköt.

      
  • Haa, Subaru Legacy on siis tällainen kuuluisa "leikkineliveto", kun se on automaatti!

      
  • ei ole leikkineliveto, koska tuosta ratkaisusta huolimatta se toimii, eli sillä pääsee eteenpäin siitä mihin se leikkineliveto jää sutimaan, ja ajaminen on hauskaa eikä kömpelöä puskemista.



      
  • Eiköhän ne leikkinelivedot ole sen yhden Veellä alkavan ruotsalais laatikon ominta alaa, ei pidä sotkea sitä nyt tähän laatuautokeskusteluun, kun kyseinen muka automerkki ei sinne tosiaan kuulu.

      
  • Muutama tarkennus automaatti.Legacysta,



    * Vetosuhde on 90/10 4. vaihteella jolloin nopeutta on siis >80km/h. Ainakaan 2-litrainen pannu automaatilla ei tuosta lähde sutimaan oli vetotapa mikä vain



    * Vetosuhde on sähköisesti ohjattu ja menee kohti 50/50 moodia jos luistoa esiintyy



    * 1. vaihteella vetosuhde on 50/50 joten liikkeellelähdössä ei sutimista tapahdu varsinkin kun automaatti pehmentää lähtöjä



    * Forester -automaatissa vetosuhde vaihtelee välillä 40/60/40 akseleiden välillä joka on oikeampi vertailukohta mikäli nelivedon toteutuksella on jotain tekemistä maastokelpoisuuden ym kanssa. Tuo minimi 40 % voimaa toiselle akselille on enemmän kuin jossain cittareissa maksimivoima. Eli en puhuisi leikkinelivedosta.

      
  • https://www.youtube.com/watch?v=xyfKVHZgKXc&feature=related





    leikkinelivedolla mennään tässäkin. outback-legacythän on järjestään automaatteja? youtuubi on täynnä outback pätkiä, eli automaattisubarujen suoritteita mäennousuista hauskanpitoon.



    noin yhtä jyrkässä/liukkaassa mäessä sain muuten volvon vastineen eli XC70 jumiin, heh.



    Mietin silloin oliko osasyy kuljettajassa, mutta ihan samaa olen kuullut muualtakin; ei sillä tee mitään.



      
  • Petos:



    Kuinka monta kertaa sulle pitää sanoa, että ne nousutestit on tehty sillä edellisellä Haldexilla, josta puuttui tuo 50/50 vetosuhteen lukitus hiljaisilla nopeuksilla. Samanlaisella olet sinäkin koittanut mäkeä nousta. Uusi Volvo siis ei sudi mäennousussa yhtään sen enempää kuin automaatti-Legacy. Koita nyt jo uskoa, että se vetosuhde on Volvossa aivan sama kuin Legacy automaatissa. Siis hiljaisissa nopeuksissa 50/50, toteutettu monilevykytkimellä.



    Esimerkiksi Freelander II menee takuulla maastossa pidemmälle kuin yksikään subbe. Se nelivetojärjestelmä on täysin identtinen Volvojen kanssa



    Rupeaa rautalanka loppumaan kesken...

      
  • simppa:

    ...ne nousutestit on tehty sillä edellisellä Haldexilla, josta puuttui tuo 50/50 vetosuhteen lukitus hiljaisilla nopeuksilla. Samanlaisella olet sinäkin koittanut mäkeä nousta.
    ...
    Koita nyt jo uskoa, että se vetosuhden on Volvossa aivan sama kuin Legacy automaatissa. Siis hiljaisissa nopeuksissa 50/50, toteutettu monilevykytkimellä.






    Testi-Volvosta puuttuu lukitus, mutta silti Volvossa vetosuhde hitaassa vauhdissa on sama 50-50 kuin Legacyssä?



    Tuokaa lisää rautalankaa.



      
  • simppa se ei sitten halua niellä sitä asiaa, että vaikka olisi kolme autoa joissa kaikissa sähkö monilevy-systeemi nelivedossa, EI SE TARKOITA ETTÄ kaikilla pääsee yhtä hyvin pahoista paikoista, tai että ne olisivat yhtä hyviä ajaa. Ja vaikka eri merkeillä on tuo sama toteutustapa, voi toimivuudessa olla käytännössä eroja. Esim. Bmw haldex vs volvon haldex- onko autot muka yhtä hyviä, koska toteutus on 'sama' ?

      
  • Herbert:

    simppa:
    ...ne nousutestit on tehty sillä edellisellä Haldexilla, josta puuttui tuo 50/50 vetosuhteen lukitus hiljaisilla nopeuksilla. Samanlaisella olet sinäkin koittanut mäkeä nousta.
    ...
    Koita nyt jo uskoa, että se vetosuhden on Volvossa aivan sama kuin Legacy automaatissa. Siis hiljaisissa nopeuksissa 50/50, toteutettu monilevykytkimellä.



    Testi-Volvosta puuttuu lukitus, mutta silti Volvossa vetosuhde hitaassa vauhdissa on sama 50-50 kuin Legacyssä?

    Tuokaa lisää rautalankaa.




    Selitin ehkä hieman epäselvästi, pahoittelut.



    Volvossa siis on liikkellelähdettäessä vetosuhde kelistä riippumatta aina 50/50. Vauhdin kasvaessa vetosuhde muuttuu sitten siihen 90/10 jakoon. Ei siis ole mitään nappeja jolla se kytkettäisiin.



    Edellisen sukupolven Haldex oli kytkeytyvä neliveto. Nuo mäennousutestit, joissa Volvo sutii etupyörillä, on tehty näillä vanhemmilla malleilla.

      
  • petos:

    simppa se ei sitten halua niellä sitä asiaa, että vaikka olisi kolme autoa joissa kaikissa sähkö monilevy-systeemi nelivedossa, EI SE TARKOITA ETTÄ kaikilla pääsee yhtä hyvin pahoista paikoista, tai että ne olisivat yhtä hyviä ajaa. Ja vaikka eri merkeillä on tuo sama toteutustapa, voi toimivuudessa olla käytännössä eroja. Esim. Bmw haldex vs volvon haldex- onko autot muka yhtä hyviä, koska toteutus on 'sama' ?




    Bemari ei ole Haldexia nähnytkään. Väitän, että Haldex menee tasan yhtä pahasta paikasta kuin X-drivekin.



    Selitäpä nyt selväsit, miten Volvo sutii automaattisubarua enemmän mäennousussa, kun kummankin vetosuhde on 50/50, kummassakaan ei ole lukkoja, ja kumpikin auto on keulapainoinen. Toki asia muuttuu, jos ei ole pelkästään liukasta, vaan myös maavaralle tarvitaan käyttöä.

      
  • simppa:



    Bemari ei ole Haldexia nähnytkään. Väitän, että Haldex menee tasan yhtä pahasta paikasta kuin X-drivekin.

    -no mistä olet sitten saanut päähäsi että Volvon haldex ja Subarun AWD olisi jotenkin ''sama systeemi eri autoissa'', ja niiden pitäisi toimia KÄYTÄNNÖSSÄ täysin samalla tavalla?

    vaikka automaatti Legacyssa ja volvon systeemissä olisi liikkeellelähdössä sama prosentuaalinen voimanjako eteen ja taakse, kai niissä nyt jotain eroja on ja muutkin asiat vaikuttaa.




    Selitäpä nyt selväsit, miten Volvo sutii automaattisubarua enemmän mäennousussa, kun kummankin vetosuhde on 50/50, kummassakaan ei ole lukkoja, ja kumpikin auto on keulapainoinen. Toki asia muuttuu, jos ei ole pelkästään liukasta, vaan myös maavaralle tarvitaan käyttöä.


    -Kumpa osaisinkin selittää tyhjentävästi. Voin kyllä yrittää, sillä kyllähän jotain eroja täytyy olla kuten linkitin tuon esimerkkivideon, subaru menee automaattinakin siitä mihin ainakin jotkut volvot jäävät sutimaan milloin milläkin pyörillä.

    subarut on tehty alusta alkaen etenemiskykyä silmälläpitäen, volvo suuntavakaavuuden takia voimakkaan etupainoiseksi ja etuvetoiseksi ( ja kone on poikittain ), jossa sitten nelivetoversiossa vedetty vain veto myös taakse.

    Väitän että tuo Subarun symmetrinen tapa sijoittaa jutut autoon tekee siitä kaikinpuolin tasapainoisen eikä painopiste ole poskellaan, josta on hyötyä etenemisessä.
    Onhan tuo ihan yleisesti automedioissakin tunnustettu asia, eikä vain minun höpinää.

    Ja sitten sellainen asia, että kun ollaan jo lähdetty liikkeelle, ja vauhtia on jo jonkun verran, mistäs tiedät mikä on silloin enää volvon voimajako, ja subarun?

    sitten tulee jyrkkenevä mäki -miten voima jakaantuu kun ''auto huomaa'' että voimanjakoa pitää muuttaa?

    aivan, asia ei ole mustaa ja valkoista, ja volvo yhtä hyvä, vain koska volvossakin on liikkeellelähdössä 50-50!



    MUUTEN, olen ihmetellyt myös sitä että miksei volvoja ole myyty nelivetoisina kuin tosi vähän?

    Volvo on ollut kuitenkin kansansuosikki ja luulisi että nelivedon tarvitsija kun menee kokeilemaan, hänelle kelpaisi volvokin.

    luulenpa että nelivedon tositarvitsija kokeilee, esim. sinne himaan tai mökille vievän mäen varsinkin, mutta pettyy nelivedon toimintaan, ja pääty toiseen merkkiin.

    Subaru taas on nelivetoisten henkilöautojen kingi, ja eniten myyty, myös automaattina. Eiköhän tuo kerro oleellisen.


    Tässä on yksi vertailu jossa volvolle käy juuri tyypillisesti.

    Audi voitti.


    https://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q


    niin no, kaikki mäennousu testithän on aina päin persettä testattu, ja kuski on tehnyt milloin mitäkin väärin jos se oma auto on hyytynyt :wink:
      
  • Buhahaa !



    Tuossa videossa Audi voitti, koska siinä oli eniten tehoja ja liikkeellelähtönopeus oli kaikkein suurin. Kai se on selvää että kun tuollainen tykki ampaisee matkaan niin se menee kaikkein pisimmälle. Raskaat maasturit jäi mäkeen, mistäköhän syystä.



    Toki vetotavallakin on varmaan merkitystä.



    BMW:ssä ei ollut X-driveä ja Volvossa se mikä ihme Visko mikä sillä olikaan vuonna 2002.

      
  • niin, tuo käsitteli sitä volvon vanhempaa systeemiä, uudempi ainakin simpan mukaan menee paremmin.



      
  • Petos:



    Miksi ihmeessä laitat videon, joka esittelee Volvon vanhempaa nelikkoa?



    Legacy on kutakuinkin yhtä keulapainoinen kuin S80 TM:n mittausten mukaan. Ei nyt ole tähän linkkiä heittää, mutta enköhän sellaisen löydä jos haluat vängätä. Kumpikin on jokatapauksessa selvästi keulapainoinen. Se siitä painopisteestä.



    Subarun systeemi on käsittääkseni merkin omaa valmistetta. Se vain muistuttaa todella kovasti kolmannen polven Haldexia. Monilevykytkin ja vedot jaetaan aika samalla tavalla kuin Haldexissa. Haldex XWD onkin sitten tuota subben systeemiä huimasti kehittyneempi.



    Sanotaan nyt vielä, että manuaalisubarujen vetojärjestelmä on eittämättä oivallinen ja tarjoaa parasta luokassaan Evon ja Legendin kanssa.



    Sulla meni muuten faktat ihan väärin nelivetoautojen myynnissä. Volvoja myydään nelikkona enemmän kuin Audeja tai bemareita. Se, että sinä et ole nähnyt niitä, ei tarkoita etteikö niitä myytäisi.

      
  • simppa:



    Miksi ihmeessä laitat videon, joka esittelee Volvon vanhempaa nelikkoa?


    -koska se todisti tuota mitä kerroin omana kokemuksenakin.

    on muuten kumma että youtubesta kun etsii sanoilla ''hill''
    ''climbing'' '' volvo'' ''subaru''

    ei volvon suoritteita tahdo löytää millään, subaruista tulee sivukaupalla jos jonkinmoista möyrintää, mäennousua, driftiä, ja kaikenmaailman mudassa ja panssarivaunujen harjoitusradalla ajelua MYÖS AUTOMAATTINA.

    kertoo tuokin jotain näistä...


    Mutta kuten sanoin jo ehkä kymmennettä kertaa, uusin systeemi volvoissa voi olla ihan pätevä liikkeellelähdössä.



    Legacy on kutakuinkin yhtä keulapainoinen kuin S80 TM:n mittausten mukaan. Ei nyt ole tähän linkkiä heittää, mutta enköhän sellaisen löydä jos haluat vängätä. Kumpikin on jokatapauksessa selvästi keulapainoinen. Se siitä painopisteestä.


    -S80 painojakauma on tietääkseni 62/38, en ole varma tuosta kylläkään.

    Legacyn on tietäkseni 59/41.

    Mutta nythän puhutaan akseleiden välisistä painoista, balanssi on paljon muutakin, eli subarun pitkittäin asennettu voimalinja on symmetrinen ja ''yhtä puuta'', kun taas volvon kone on poikittain. Niin, ja Subarun matalasta painopisteestä ja sen eduista puhumattakaan.




    Subarun systeemi on käsittääkseni merkin omaa valmistetta. Se vain muistuttaa todella kovasti kolmannen polven Haldexia. Monilevykytkin ja vedot jaetaan aika samalla tavalla kuin Haldexissa. Haldex XWD onkin sitten tuota subben systeemiä huimasti kehittyneempi.


    -niin no missä volvoissa tuo on? ei ilmeisesti missään vielä?


    joten ei kannata ehkä riehaantua ennenkuin käytännön kokemuksia siitä on.

    joku hieno systeemi jossain autossa on kuin nyrkki silmään, toisenlaisessa autossa välttämättä ei niinkään.

    volvon ärränkin piti olla niin vallankumouksellinen nelivetoineen ja säätyvine alustoineen yms. mutta ihan sudeksi se jäi.

    onhan impreza Stissäkin kaiketi erittäin hyvä neliveto, oli se sitten kuinka kehittynyt tai vanhahtava hyvänsä;
    kello kertoo että suht lilliputtimaisiin hevosvoimamääriin suhteutettuna se ihan perkeleellisen nopea vehje.



    Sulla meni muuten faktat ihan väärin nelivetoautojen myynnissä. Volvoja myydään nelikkona enemmän kuin Audeja tai bemareita. Se, että sinä et ole nähnyt niitä, ei tarkoita etteikö niitä myytäisi.


    -tiesin sen kyllä, että tänä päivänä volvoja myydään enemmän nelikolla kuin koskaan aiemmin. Mutta onko tosiaan aiemmin myyty? sanotaan 90-luvun lopusta johonkin 2000-luvun puoliväliin?

    tuntuu että aiemmin audi quatrolla oli paljon yleisempi kuin volvo awd:llä..








      
  • PropJock:


    Moottoritienopeuksissa, vaikka tasaisestikin ajaen, kulutus nousee selkeästi.




    Selvästi vähiten mulla menee soppaa mäkisellä ja mutkaisella pikkutiellä ilman vakionopeudensäädintä ajaessa. Moottoritiellä talvirajoituksin (= 100-110 km/h) meni joulukuussa 8,5-8,8 l/100km 4 hengen kuormalla. Kaupunkiajon lisäksi kylmästä lähteminen rankaisee myös karulla tavalla. 10km matkaa on turha kuvitella pääsevänsä alle 10 l/100km talviolosuhteissa vaikka koko matkan voisi ajaa pysähtymättä välillä.



    On tuossa yhdistelmässä kai yksi huonokin puoli, ainakin toisenkäden tiedon mukaan ei kannata yrittää peruuttaa perävaunua pehmeässä hiekassa. Siitä ei tule mitään kun automaatti nappaa kiinni liian pienillä kierroksilla eikä pyörät pääse sutimaan. Sama tilanne voinee toistua pehmeässä lumessa, jos sitä nyt jostainpäin Suomea vielä tarpeeksi paljon löytyy. :smile:

      
  • Kyllä Subarussa on parempi järjestelmä. Ei voi mitään. Tämä video kertoo aika paljon. https://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE Uuden 2008 passatin osa näyttää eron. VW konsernin kamat ovat hyviä (VW,Audi ym), mutta ei Subarun voittanutta!

    Uusi diesel Legasy juuri pantu tilaukseen. Koeajolla olin yhtä hymyä! Mahtava kone ja auto! Kaikilla herkuilla 39.200! ei ole paha hinta. Uusi A4 avant samoilla varusteilla, mutta vielä ilman 4 veto +12.000!



    https://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE



    t. Benu

      
  • Passathan selvitti tuon ensimmäisen testin silminnähden kevyemmin kuin Forester! Jos tuo olisi ollut pehmeä alusta, niin Subaru olisi kaivanut siihen kelpo kuopan. Passat ei sutaissut juuri ollenkaan! Ne muut testit Legacy kyllä selvitti Passatia paremmin. Miksi muuten piti kesken testien vaihtaa Forester Legacyyn? Ettei vaan olisi niin, että Legacy oli manuaalivaihteilla ja Forester automaatilla. Ainakin tuo Foresterin roima alkusutaisu viittaisi siihen. Itseasiassa tuon videon perusteella Passatin nelikko toimii selvästi paremmin kuin Foresterin.



    Ja Haldexeista ainakin Xc70 ja Freelande selvittävät ristiriipuntatilanteen vaivatta. (olen nähnyt usealta videolta) Kumma jos Passat ei siihen kykenisi. Luistonestojärjestelmissä on varmaan eroa.



    Epäilyttää kyllä, että miten jatkuvalla nelivedolla (käsittääkseni 50/50) varustettu Highlander ei tuosta noussut.



    Olisi kiva nähdä joku maastotesti, jossa olisi XC70, A6 Allroad ja Legacy Outback. Ainakin Autoexpressin mukaan Volvo olisi etevämpi maastossa kuin Allroad. Itse en tiedä ennen kuin näen faktaa.



    Manuaalivaihteisten Subarujen vetojärjestelmä on toki huomattavan kehittynyt, mutta automaattivaihteisten järjestelmä ei kyllä juurikaan eroa kilpailijoista.

      
  • Benu:



    Uusi diesel Legasy juuri pantu tilaukseen. Koeajolla olin yhtä hymyä! Mahtava kone ja auto!






    onnittelut tyylikkäästä valinnasta!



    SYMMETRY IS BEATIFUL....



    :wave:

      
  • Uusi diesel Legasy juuri pantu tilaukseen. Koeajolla olin yhtä hymyä! Mahtava kone ja auto! Kaikilla herkuilla 39.200! ei ole paha hinta. Uusi A4 avant samoilla varusteilla, mutta vielä ilman 4 veto +12.000!




    Jees! Onnittelut näin etukäteen. Minkälainen oli arvioitu toimitusaika? Koneesta jäi siis ilmeisen hyvä mielikuva koeajolta? Toivottavasti tuon pääsee piakkoin kokeilemaan itsekin.

      
  • Ja Haldexeista ainakin Xc70 ja Freelande selvittävät ristiriipuntatilanteen vaivatta. (olen nähnyt usealta videolta) Kumma jos Passat ei siihen kykenisi. Luistonestojärjestelmissä on varmaan eroa.




    EDS (tai millä nimellä sitä kukin kutsuukaan) elektroninen jarrutus joka jarruttaa sutivaa pyörää voi olla HYVINKIN erilainen eri merkeillä. Vaikka mainostavatkin ikäänkuin se ois joku tarkka ja tietty ominaisuus. Ihan etuvetoisissa jo huomaa melko selviä eroja eri autojen välillä. Toinen selviää syvästä sohjosta aika nätisti ja toinen sutii ja nykii kun veto vaihtelee renkaiden välillä.

      
  • Eikö ole niin että se jolle tärkeintä autossa on sen etenemiskyky, ei edes katso Subaruita tai Volvoja, vaan ostaa jonkun kunnon maasturin, vaikka Pajeron. Eli henkilö joka ostaa nelivetoisen henkilöauton pärjännee varmaankin tuollaisen leikkinelivedon etenemiskyvyllä, mikä on joka tapauksessa aivan eri luokkaa kuin etu/takavetojen. En ainakaan itse autoa valitessa painota juurikaan sitä seikkaa, että en kai häviä 0,3 sekuntia nelivetojärjestelmäni takia jos joudun talvella liukkaalla viivalle yhtä tehokkaan auton kanssa jossa on parempi neliveto.



    En vain käsitä tätä kovaa kinastelua nelivetoHENKILÖautojen etenemiskyvystä.

      
  • Eikö ole kiva, että kinaaminen ei ole pakollista. Eikä edes kinaamisen lukeminenkaan.



    Ei niillä sekunnin kymmenyksillä todellisuudessa mitään merkitystä ole, mutta saadaanpahan vertailla.

      
  • simppa:

    Ja Haldexeista ainakin Xc70 ja Freelande selvittävät ristiriipuntatilanteen vaivatta. (olen nähnyt usealta videolta) Kumma jos Passat ei siihen kykenisi. Luistonestojärjestelmissä on varmaan eroa.

    Epäilyttää kyllä, että miten jatkuvalla nelivedolla (käsittääkseni 50/50) varustettu Highlander ei tuosta noussut.


    Passatin maavaralla vaaditaan kyllä erityisen kekseliästä kuljettajaa, että pääsee yleensä sellaiseen paikkaan että tuollaista voisi kokeilla.



    Ja Highlander näyttää sutivan lähinnä etupäästä.

      
  • Aeronautti:


    Ei niillä sekunnin kymmenyksillä todellisuudessa mitään merkitystä ole, mutta saadaanpahan vertailla.






    mutta kun kysehän ei ole mistään sekunninkymmenyksistä, (mistä jotkut ovat saaneet tällaista päähänsä?! ) vaan siitä millä autolla pääsee perille, ja millä jäädään sutimaan milloin mitenkin päin!



    tai millä autolla on hauskaa viedä nelikkoa liukkaalla, ja millä se on perseestä!



    noilla asioilla on itselleni ainakin niin paljon väliä että ne määräävät autovalintani, vaikka kyseessä onkin henkilöauto.



    sekunnin kymmenyksistä puheenollen;



    jätätin kerran liikennevaloista lähtiessä erään T5 AWD:n oikein huolella.

    kieltämättä se oli todella hauskaa, kun ennen valoihin pysähtymistä seurasin sen ajoa peileistä: kaveri puikkelehti, polki minkä autosta lähti ja kukkoili kaikille 'premiumillaan' ja luuli jätättävänsä minutkin siitä kun valot vaihtuu, mutta hetken päästä joutui nöyrästi vaihtamaan kaistaa ja katselemaan subarun perävaloja :wave:



    siinä puhuttiin jo sekunneista, kuten fift'h gearin muijan ajamassa ratatestissäkin :xmas:









      
  • Vitsi sä olet hieno ihminen kun jättelit Volvon.

      
  • Ettei nyt jo joku hieman vedätä "Petoksen" nimimerkillä?

    Aivan valtavat respectit kun voitti liikennevaloskaboissa. Mutta oliko sulla paalupaikka? Oli varmaan Volvo kuski tosi nöyränä, ja annas kun arvaan.. alahuulikin väpätti?



    Voi voi. Kaikkea se krapula toisille teettää :smirk:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit