Hyundai haastaa BMW:n

63 kommenttia
«13

http://www.canadiandriver.com/testdrives/2009-hyundai-genesis.php



Hyundai Genesis on tullut markkinoille. Muotoilu on melkoisen onnistunut, joskaan ei edusta kovin omintakeista linjaa. Toimittajat näkevät siinä BMW:tä, Infinitiä, Lexusta ja Mercedes-Benziä. Sisusta on tosin paremman näköinen kuin missään näistä.



Autossa on takaveto ja joko V6- tai V8-moottori. Isommalla myllyllä kiidetään sataseen 5,7 sekunnissa. Auto on tietenkin edullinen Hyundain tapaan. Yhden BMW 535:n hinnalla saisi kaksi Hyundai Genesistä. Tai Genesiksen, BMW 3-sarjalaisen ja matkan Hawaijille.



Toimittajan mukaan auto on tasapainoinen ajaa sekä myös mukava. Viimeistely on erittäin laadukas ja auto on luonnollisesti hyvin hiljainen. Hyundai itse mainostaa, että Genesis vastaa kooltaan Bemarin 7-sarjaa, ajettavuudeltaan 5-sarjaa ja hinnaltaan 3-sarjaa.



Tuskin tuo peli on ainakaan heti Eurooppaan tulossa. Syytä kyllä olisi. Jo hinta yksistään varmistaa, että kauppa kävisi. Dieseliä ei tarvita, kuten tämän palstan muussa ketjussa paljastetaan. Imago ei tietenkään ole yhtä vahva kuin vaikkapa eurooppalaisilla. Mitä väliä. Hinta-laatusuhde on niin vakuuttava, että kyllä ostajia löytyisi.



Onhan tuo hintaan katsomattakin houkuttelevampi kuin vaikkapa BMW tai Mersu, jotka ovat köyhemmännäköisiä, huonommin varusteltuja, hitaampia ja luultavasti myös vika-alttiimpia. Näitä on myös joka kadunkulmassa kasoiksi asti. Genesis olisi tuore, raikas ja harvinainen. Nyt vain jonottamaan Hyundai-liikkeeseen.

  
  • Hieno on digitaalikello ainakin :grin:

      
  • Ainakaan tuo ei jätä tielle, niinkuin euroautot. Ja takapaksin verkko on kätsy.



      
  • Mikäs euro se on andertzin jättänyt tielle :warning: ?

      
  • Vuonna 2001 hajosi katalysaattori 220.000 km ajetusta Volvo 440:stä ja jäin Sipooseen taksiasemalle.



    Lisäksi on pari muutakin tapausta, näiden kiinnostavuustaso tosin ei ole järin korkea, kuten ei välttämättä tuon ensimmäisenkään tapauksen . . .







      
  • andertz:

    Vuonna 2001 hajosi katalysaattori 220.000 km ajetusta Volvo 440:stä ja jäin Sipooseen taksiasemalle.

    Lisäksi on pari muutakin tapausta, näiden kiinnostavuustaso tosin ei ole järin korkea, kuten ei välttämättä tuon ensimmäisenkään tapauksen . . .






    Eikös Volvossa ole niin hyvä laatuvaikutelma, ettei sellaisen mahdollisuutta pitänyt olla olemassakaan. Sipoon korvessa uraisilla teillä Volvon olisi pitänyt olla parhaimmillaan, kun siinä on kuulema erinomaisen tunnoton ohjauskin. :smile:

      
  • 440 pikkuvolvo ei kyllä koskaan ole ollut kovin kestävän menopelin maineessa, kuten ei moni muukaan pikkuvolle.

      
  • Anders-Simo, mitä tarkoititi ettei dieseliä tarvita, viitaten johonkin muuhun keskusteluun ? No ei siis varmaan tarvita, niin kauan kuin pysytään jenkkilässä, mutta euroopassa se on elinehto.



    Tuosta hinnoittelusta sen verran, että bemun 530 maksaa täällä rapiat 60 tonnia, ja 540 taisi olla n. 80 tonnia. Eli JOS tänne tuota tuotaisiin, niin niitä ei lähimainkaan saisi kahta bemun hinnalla, tuolla toisella mantereella voi tilanne olla toisin.

      
  • hetkinen hetkinen poijat! eihän VOLVO 440, S40 tai V40/V50 ''ole oikeita volvoja'', joten jos niissä on jotain huonoa/noloa, sitä ei lasketa volvon huonoudeksi:lol:



    harmittaa vain että samaan aikaan kuitenkin justy tai impreza 1.5 romuttaa Subarun maineen, tai 316 Bemarin... :ashamed:



    tervetuloa TM-nettiin.. :tongue:

      
  • Romuttaa sen maineen, jonka itse sopivan värisillä laseilla on rakentanut ja jota ei S40, 316 tai joku muu edusta.

      
  • Herbert:

    Romuttaa sen maineen, jonka itse sopivan värisillä laseilla on rakentanut ja jota ei S40, 316 tai joku muu edusta.






    herbert, mitä mieltä muuten olet parista esimerkistä muualta kuin automaailmasta:



    1) JOS jotain paikkaa, vaikkapa kaupunkia kehutaan yleisesti kauniiksi. Sitten siellä isommassa kokonaisuudessa on jokin paikka joka ei olekkaan niin kaunis.



    Eikö paikkaa saa silloin kehua kauniiksi, tai onko se jotenkin arveluttavaa?



    tai 2) lätkäjoukkuetta hehkutetaan nopeaksi. Joukkueessa on kuitenkin pari pelaajaa jotka ovat surkeita luistelijoita, mutta tekevät arvokasta työtä jollain muulla osa-alueella.



    onko joukkueen kehuminen nopeaksi siis jotain suosikkijoukkueen ''lasien takaa väritystä''?





    Arvaan kyllä että väitteeni Subarujen hyvistä ominaisuksista ja sporttisuudesta närästää, tietäen että samalla on olemassa justy.



    Mutta pysyn kannassani -malliston ''kaupunkikirppu'' tai YKSI alkaen-moottoriversio mainiossa automallissa ei muuta asiaa miksikään.



    Merkin tärkeimmät mallit ja suurimmat valtit ovat ne mistä johtopäätökset vedetään, ja ne ovat subarun tapauksessa Impreza 2.0, WRX ja Sti, Legacy kaikilla versioilla samoin Forester ja lippulaiva Outback.



    Kuten mainitsin joskus, joku voisi väittää AUDIA hulppean hienoksi autoksi koska on R-kasia, RS nelosta ja kutosta loputtomalla väännöllä, mahtidieseliä, ja vaikkamitä -eikä kukaan jaksaisi varmasti kitistä A3:sesta etuvedolla ja veivi-ikkunoilla. tai mistä sitä tietää, kaikenmaailman pilkunnusijoita riittää :innocent:

      
  • andertz:

    Oli hieno auto tuo Subaru BRAT.

    http://www.drive.subaru.com/Fall06_attic.htm








    tänään ohitin motarilla rekkakolonnan jossa oli perkeleesti Subaru Tribecoja, Forestereita, Lexuksia, Touregeja... olivat varmaan tonne laakkoselle menossa...tai sitten jonnekkin muualle :lol:



    Olis ihan mielenkiintosta tutustua tohon Tribecaan; jenkeissä ja venäjällä ja varmaan muuallakin tykätään, mutta TM-netin- Subarun vastaisen-pahan-akselin mukaan sillä ei tee juuri mitään.



    Näin autoa ajamattomana minä taas en voi kuin uskoa että auto olisi mainio ajettava, koska siinä on oikea neliveto ja hieno 3.6 litrainen kutosboxer.

    Kuvissakin näyttää edustavalta peliltä.

      
  • eipä taaskaan mennyt pitkälle tämä keskustelu kun kääntyi aivan ohi aiheen....

    en tiedä miten tuo hyumdai menestyisi euroopassa taisi olla että hinnalla joutuisivat myymään ei sen takia että auto olisi huono vaan

    pinttyneiden ennakko käsitysten takia...

    hyvä esimerkki on vw phaeton mikä on todettu hienoksi autoksi mutta vw merkillä ei voi myydä loisto autoa.....

    tuosta subarusta sen verran että itseäni ihmetyttää se miksi justy on vain etuvetoinen koska daihatsu tekee myös 4veto versiota samasta autosta

      
  • Täytynee pitäytyä asialinjalla, mutta sitä ennen totean ettei kai täällä mitään pahan akselia ole, Subaru on nimittäin Suomessa niin eksoottinen merkki, että harva varmaan ymmärtää Subaru Forresterin ja Subaru Legacy Outbackin välisen eron, itsekään en oikein ymmärrä eroa.



    Subaru Tribeca kai kilpailee Mazda CX-7:n kanssa, kyllä kai Mazda tarjoaa enemmän vastinetta rahalle. On muuten todella upea auto tuo Mazda CX-7, ja kohtalaisen huokeakin vaikka on tuo kateusvero.



    Noniin, tuossa on Hyundai Genesis vastaan Mercedes E550.



    Hintaero noitten välillä lienee suuri. Toisaalta sain sen käsityksen että Hyundai kaipaisi vielä vähän hienoviilausta.



    Kuvien perusteella vaikuttaa olevan todella iso auto, kun vertaa Meseen.



    Keulan muotoilu on taattua korea-tasoa, eli ruma. Ei varmaan maksaisi kovin paljon vaihtaa muotoilijaa pikkasen korkeammalla palkkatasolla ?



    http://www.motivemag.com/pub/feature/versus/Motive.shtml







      
  • näyttäisi viimeinkin hyundai genesis tulevan eurooppaan....

    http://www.automotorsport.se/news/21453/hyundai-genesis--nu-kommer-den/

      
  • finman:

    näyttäisi viimeinkin hyundai genesis tulevan eurooppaan....
    http://www.automotorsport.se/news/21453/hyundai-genesis--nu-kommer-den/


    V8 unohtunut matkalla johonkin? Keppivaihteesta ei varmaan kannata haaveillakaan?

      
  • Vanha uutinenhan tämä on, mutta laitetaan nyt TM:n versio. Genesis saa keulalleen uudistetun kasikoneen. Iskutilavuutta 5,0l tehoa 316kw. Koneen kaverina toimii sama ZF:n kahdeksanvaihteinen, joka löytyy bemareista ja Audeistakin.



    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/hyundaille-uutta-moottoritekniikkaa



    Kyllä kelpaisi tuollainen Hyundai. Varsinkin yhtä kilpailukykyisellä hinnoittelulla kuin amerikassa.



    Erittäin mielenkiintoinen uutuus on myös 1,0l kolmisylinterinen bensaturbo, joka tarjoaa reilu 100 hv. Downsizingia kerrakseen.



    Syytä on vielä muistaa, että Genesis ei ole edes "hienoin" Hyundai. Genesiksen yläpuolelta mallistosta löytyy vielä Hyundai Equus, joka on käsittääkseni saatavilla vain merkin kotimaassa.



    Hyundai/Kia tuntuisi olevan kovassa nousukiidossa. Tuotteet paranevat kokoajan kovalla vauhdilla.

      
  • simppa:

    Vanha uutinenhan tämä on, mutta laitetaan nyt TM:n versio. Genesis saa keulalleen uudistetun kasikoneen. Iskutilavuutta 5,0l tehoa 316kw.


    Hyvät lukemat kyllä tuossa koneessa, selvästi paremmat kuin E60 550i / E63 650i 4,8 litran (N62B48) V8:ssa. Jos vielä on taloudellinen niin mikäs siinä jos vaan tulis Eurooppaankin joskus.

      
  • BMW'n etu kuitenkin on että sellaisen ostaessaan voi olla varma siitä että paketti toimii. Minulla ei ole kokemusta aivan uusimmista Huyndaista, mutta länsieurooppalaiseen fiiniyteen niin laadun kuin toimivuudenkin osalta on vielä matkaa.



    Hyvä että kilpailua tulee, mutta ainakaan vielä Huyndai ei aikuisen oikeasti edusta vaihtoehtoa BMW'lle.

      
  • Luulen, että riski Huyndai/Kia-pakettien toimimattomuuteen on pieni, ja 7-vuotinen takuukin osaltaan tukee sitä.

      
  • Mitähän uutta tai muutenkaan syytä ostaa tuo auto varsinaisesti tarjoaa? Varmaan ihan luotettava ja tekniikaltaan ok, mutta aika mitäänsanomaton ilmestys kaiken kaikkiaan.

      
  • luulo ei ole tiedon väärti.... 85 hv/litra ei kovin kummoiselta kuulosta...

      
  • viltteri valjami:

    Luulen, että riski Huyndai/Kia-pakettien toimimattomuuteen on pieni, ja 7-vuotinen takuukin osaltaan tukee sitä.


    En tietenkään tiedä mitä Bugracer viestissään tarkoitti, mutta luulen että kyse ei nyt ollut BMW:n vähävikaisuudesta tai luotettavuudesta vaan siitä, että auto on kokonaisuudessaan suunniteltu siten että käytetyt ratkaisut ovat käyttäjän kannalta keskimäärin melko toimivia.

      
  • GTAm:

    luulo ei ole tiedon väärti.... 85 hv/litra ei kovin kummoiselta kuulosta...


    Ei tietenkään kuulosta jos vertaa nykyisiin ahdettuihin moottoreihin, isoksi vapaasti hengittäväksi ei-urheiluautoksi tuo on kuitenkin ihan hyvä lukema. Enemmän kuin esim. Porsche Cayenne S:n 4,8 litran V8 tarjoaa. Mersun CLS 350 BE tarjoaa 87 hv/litra ja edustanee aikalailla parasta vapaastihengittävää moottoritekniikkaa tällä hetkellä.

      
  • Kulutuslukemat tietysti kiinnostavat, kilowattejahan saa riittävästi kaikissa nykyisissä isommissa koneissa. Ne eivät kerro vielä paljon mitään itse moottorista.

      
  • AkiK:

    Mitähän uutta tai muutenkaan syytä ostaa tuo auto varsinaisesti tarjoaa? Varmaan ihan luotettava ja tekniikaltaan ok, mutta aika mitäänsanomaton ilmestys kaiken kaikkiaan.




    Ihan sama tuli mulle mieleen Volvojen esittelyjen kohdalla, paitsi vielä paljon vahvemmin. Miinus tietenkin tuo että olisivat kovinkaan luotettavia ja tekniikaltaan ok...

      
  • Teholtaan tuo moottori on jopa se kaikkein paras nykyautoista ahtamaton v8 5.0l sedanissa? Jonkinlainen taidonnäyte kuitenkin. Kyse on kuitenkin perusmoottorista, ilman 10 000km öljynvaihtoja (mutua).



    Jonkin verran joutui googlettaa, että löytyi paremmat lukemat ylipäänsä, mutta esim. f458 italia tarjoaa semmoiset (ei kylläkään sedan): 4,6l ja 570hv



    Mutta kuten sanottua, yksin teho ei ole mitään vaan mitä sillä saadaan aikaan (tehopaino, kiihtyvyysarvot, kulutus, yhteispeli vaihteiston kanssa jne).

      
  • Hyundailla on hyvä meininki, ja on todella hyvä juttu että tulevat näillekin markkinoille kunnolla. Aivan kuten Skoda, on Hyundaikin pian (ellei samantien) oikeasti arvostettu merkki.



    Itse voisin hyvin harkita (takavetoisen) Hyundain ostoa muutoin mutta kun mielummin kuitenkin ostan Eurooppalaista jos erot ovat pieniä haluttavuuden ja hinnan suhteen jne.. Mieluiten Eurooppalaisomisteisen firman EU:ssa valmistamaa. En ole mikään nationalisti mutta mielestäni asioita pitää kuitenkin miettiä kokonaisuuden kannalta, eikä tuijottaa pientä hetkellistä säästöä.



    Toisaalta pitää olla hyvä kuluttaja siinä mielessä että ei hyväksy ylihinnoiteltua ja/tai huonolaatuista kamaa, ja silloin on syytä palkita hyvien tuotteiden tarjoajaa vaikka olisi Pohjois-Korealaista (tai Suomalaista jopa!). Se toivon mukaan saa 'paikallisetkin' parantamaan tuotteitaan, sehän on nähty ja nähdään koko ajan täällä takapajulassa miten käy kun suositaan ylihinnoiteltua ja huonolaatuista vain nationalismin/ideologian/kaverikauppojen takia.



    Aivan kuten Skodan, monien Nissanien (etenkin pian Infinitien), Hondien, Renaultien, Citroënien, Subarujen jne. kohdalla niin arvostan kyllä autoa ja pidän omistajaa fiksumpana (ja originellimpana, mielenkiintoisempana jne.) kuin monien muka-hienojen merkkien kohdalla.

      
  • viltteri valjami:

    Luulen, että riski Huyndai/Kia-pakettien toimimattomuuteen on pieni, ja 7-vuotinen takuukin osaltaan tukee sitä.




    Taas kerran voitaisiin miettiä mitä sana 'laatu' tarkoittaa. Ainakin lauseen: "Minulla ei ole kokemusta aivan uusimmista Huyndaista, mutta länsieurooppalaiseen fiiniyteen niin laadun kuin toimivuudenkin osalta on vielä matkaa." yhteydessä tuskin Bugracer tarkoitti LUOTETTAVUUTTA. Ehkä siksi hän käyttikin sanaa laatu eikä luotettavuus.



    Hassu tämä suomen kieli. Muutenkin sanavarastoltaan aika köyhä, eikä porukka osaa omaa kieltään kovin hyvin käyttää kuten monissa muissakaan maissa. Ajettavuudestakaan ei osaa edes 'autotoimittajat' kuvailla kuin 'jämäkkä', 'sporttinen', 'pintakova', 'mukava', 'pehmeä' ja aika pitkälti siihen rajoittuukin sanavarasto ja kyky kuvailla. Deskriptiivistä tekstiäkään ei osata vääntää käytännössä ollenkaan. Ehkä johtuu siitä etteivät oikein edes ymmärrä ajettavuuden eri osa-alueita, eikä varsinkaan asioita jotka ajettavuuteen vaikuttavat.



    Olen samaa mieltä kuin Bugracer tai vielä vahvemminkin sitä mieltä että ei Hyundai ole lainkaan samassa kategoriassa kuin Bemu läheskään. Mutta se ei varmastikaan tule johtumaan luotettavuudesta, uskoisin että molemmat ovat siinä hyviä.



    Tulee kovat ajat näille täysin perusrakenteisille tavisautoille jotka vain on tehty vähän isommaksi. Hankala enää perustella lisähintaa, mutta onneksi niillä on pitkä etumatka brändinrakentamisessa imagomainonnallaan. Ei montaa autoa muutenkaan ole substanssilla myyty.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit