Uusi 1-sarjan BMW

170 kommenttia
«13456

En oikein koskaan ihmeemmin lämmennyt tuon nykyisen 1-sarjan muotoilulle, erityisesti keula ja se hassu kaari helmassa olivat mielestäni...no ei nyt niin onnistuneita.

BMW on kuitenkin onnistunut asioiden suhteellisuutta hyödyntäen saamaan nykymallista varsin hyvän näköisen - esittelemällä uuden 1-sarjan. Voi kauhistus että auto voi olla ruma - siis ei pelkästään "ei kovin hyvän näköinen" vaan suorastaan etova.

Amerikkalaiset lajitoverimme eivät myöskään paljoa kehuja jakele :smile:



http://www.insideline.com/bmw/1-series/bmw-1-series-hatchback-debuts.html

  
  • No onpa ilmestys! Toivottavasti uusi 300-sarja ei mene tuollaiseen suuntaan. Bmw:n suunnittelu on Banglen jalkeisessa ajassa. Tosin uusi 500-sarja on erittain kaunis...

      
  • Roikkuva kynnys on saatu korjattua, mutta keulan ilme on kuin jostakin Volgasta.



    I-koppainenkin 1-sarjalainen on hieman ristiriitainen auto. Luukkuperä on ruman ja todella ruman rajamailla, mutta coupe-malli taasen on yksi hienoimmista pikkuautoista. Perä tekee ilmeisesti auton.

      
  • http://www.autoblog.com/photos/2012-bmw-1-series-0/#4190713



    Uusi BMW 1-sarja - rumuus jatkuu!



    Ensin täytyy sanoa, että tämä uusi Ykkönen on moninverroin kauniimpi kuin nykyinen, joka todennäköisesti on kaikkein rumin auto modernilla ajalla.



    Huono puoli on se, että uusikin on Ruma. Varsinkin keulan ja sivuprofiilin puolesta. Ainoa katseenkestävä osa on peräpää, joka sekin on parhaimmillaan vain mielikuvitukseton ja tylsä - ja lainaa VW Golfista.



    BMW on vakavassa kriisissä. Sillä ei noin kymmeneen vuoteen ole enää ollut kykyä muotoilla hyvännäköisiä autoja. Kaksi poikkeusta toki on: X1 ja X6, jotka molemmat ovat hyvännäköisiä autoja. Koko muu malliperhe onkin sitten dramaattisesti epäonnistunut. Uusi 5-sarja on hyvännäköinen takaa ja takaviistosta, mutta keulasta tulee mieleen kampela-kala. Kolmonen on ollut ruma jo vuosia.



    BMW:n tulisi kiireesti hakea ulkopuolista apua, sillä omasta talosta ei taida löytyä ketään, jolla olisi alkeellisintakaan esteettistä tajua.



    Erityiset moitteet saa myös ohjaamo, joka on erittäin halvan ja epämiellyttävän näköinen. Mallia pitäisi ottaa esimerkiksi Jaguarilta, Infinitiltä ja Cadillacilta. Ja vaikka Hyundailta. Tuotteena BMW on varmaankin epämääräistä ohjausta, heikkoa kestävyyttä ja takavetoa lukuunottamatta korkeatasoinen. Siksi onkin häpeä, että hieno tekninen tuote pilataan tällaisilla kelvottomilla kuorilla: on kuin kallis nahkainen laukku olisi peitetty muovikassilla.



    Häpeä, BMW!

      
  • Anders-Simo:

    http://www.autoblog.com/photos/2012-bmw-1-series-0/#4190713

    Uusi BMW 1-sarja - rumuus jatkuu!

    Ensin täytyy sanoa, että tämä uusi Ykkönen on moninverroin kauniimpi kuin nykyinen, joka todennäköisesti on kaikkein rumin auto modernilla ajalla.

    Huono puoli on se, että uusikin on Ruma. Varsinkin keulan ja sivuprofiilin puolesta. Ainoa katseenkestävä osa on peräpää, joka sekin on parhaimmillaan vain mielikuvitukseton ja tylsä - ja lainaa VW Golfista.

    BMW on vakavassa kriisissä. Sillä ei noin kymmeneen vuoteen ole enää ollut kykyä muotoilla hyvännäköisiä autoja. Kaksi poikkeusta toki on: X1 ja X6, jotka molemmat ovat hyvännäköisiä autoja. Koko muu malliperhe onkin sitten dramaattisesti epäonnistunut. Uusi 5-sarja on hyvännäköinen takaa ja takaviistosta, mutta keulasta tulee mieleen kampela-kala. Kolmonen on ollut ruma jo vuosia.

    BMW:n tulisi kiireesti hakea ulkopuolista apua, sillä omasta talosta ei taida löytyä ketään, jolla olisi alkeellisintakaan esteettistä tajua.

    Erityiset moitteet saa myös ohjaamo, joka on erittäin halvan ja epämiellyttävän näköinen. Mallia pitäisi ottaa esimerkiksi Jaguarilta, Infinitiltä ja Cadillacilta. Ja vaikka Hyundailta. Tuotteena BMW on varmaankin epämääräistä ohjausta, heikkoa kestävyyttä ja takavetoa lukuunottamatta korkeatasoinen. Siksi onkin häpeä, että hieno tekninen tuote pilataan tällaisilla kelvottomilla kuorilla: on kuin kallis nahkainen laukku olisi peitetty muovikassilla.

    Häpeä, BMW!




    Tuskinpa BMW kokee olevansa kriisissä tai kärsivänsä osaamisen puutteesta, koska kauppa käy hyvin. Esimerkiksi uusi 5-sarja on otettu vastaan erittäin hyvin. Jaguarin ja Cadillacin tilanne on paljon huonompi.



    Vaikkei tämä 1-sarja nyt mikään muotovalio olekaan, niin itse pidän siitä jossain määrin. Umpitylsän 5-sarjan jälkeen on kiva nähdä hieman uskallusta muotoilussa.



    Tekniikan puolella pienet bensakoneet ovat vihdoinkin tätä päivää. Suorituskyky näyttäisi olevan vanhoja malleja selvästi parempi ja samalla kulutuskin on tippunut. Kuka se inttikään, ettei downsizing tarjoa mitään hyötyä... Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tähän malliin ollenkaan kuusisylinterisiä moottoreita?

      
  • BMW on ollut totaalisesti hukassa muotoilun suhteen jo pitkään. Viimeisen 20 vuoden aikana on tullut vain muutama täysosuma: E36, Z3, alkuperäinen Z4, Banglen 5-sarja, X1 ja X6.



    Muut ovat umpisurkeaa roskaa. Toyotan mallistokin on nykyään rohkeaa ja modernia, verratkaa vaikka Avensis vs. 3-sarja.



    Nämä nykyiset nahkapöksyjen tekeleet ovat kyllä muotoiltu hapankaalit silmillä.



    Baijerin veijarit tekee kohta "Nokiat" jos jatkavat tällä epäseksikkyyden linjalla.

      
  • Varmaan teknisesti erinomainen auto, mutta aivan poskettoman ruma. Jos jo promokuvat näyttävät noin luotaantyöntäviltä, en välttämättä halua nähdä tuota rakkinetta luonnossa ollenkaan. Ihan oikeasti, eikö siellä BMWn johdossa ole ketään, jolla olisi edes pienintä silmää muotoilulle. Ilmeisesti ei, kun tulee tällaisia pökäleitä. Luulin, ettei BMW:ltä tulisi vähään aikaan mitään 5 GT:tä rumempaa. Olin ikävä kyllä väärässä.



    Ja takavalotkin näköjään suoraan VW Polosta.

      
  • Sinänsä mielenkiintoista miten vahvoja kommentteja BMW:n esittelemä uusi malli aiheuttaa. Jos tuo olisi vaikka joku uusi Volkswagen, jota tuo vahvasti muistuttaakin keulasta taaksepäin, niin tuskin tuo herättäisi mitään kommentteja. Autoa onkin oikeastaan mahdotonta tunnistaa Bemariksi kuin keulasta.



    Mutta ei tuo minusta mitenkään ruma ole, tavanomainen nykyauto vaan, joka ei herätä yhtään sen kummempaa omistamisen halua kuin vaikkapa useimmat uudet Volkswagenit. Ehkä Bemarilta odottaisi kuitenkin enemmän muotoilullisesti, mutta uusi 5-sarja on kuitenkin oikein onnistunut. Tuommoinen koirankoppi ei ole edes harkinnassa, joten siksipä tuo ei mitään tunteita herätäkään.

      
  • BMW varmaankin myy hyvin. Se tosin ei todista, etteikö muotoilu olisi kriisissä. Bemuja ostetaan muodoista huolimatta, ei niiden takia. Moni haluaa BMW:n logoa kantavan tuotteen pihalleen, näytti miltä näytti, koska se näyttää rahakkaalta.



    Autona Bemut ovat varmaankin keskitasoa parempia, mutta nykymuotoilu ei saa kauppaan ketään, jolla on vähintäkään esteettistä tajua.



    Tulisipa jo Infiniti Suomeen, niin saataisiin tännekin kaunis ja urheilullinen merkki, joka on myös hyvä ajettava, kestävä ja edustaa premiumia.

      
  • Anders-Simo:

    BMW varmaankin myy hyvin. Se tosin ei todista, etteikö muotoilu olisi kriisissä. Bemuja ostetaan muodoista huolimatta, ei niiden takia. Moni haluaa BMW:n logoa kantavan tuotteen pihalleen, näytti miltä näytti, koska se näyttää rahakkaalta.

    Autona Bemut ovat varmaankin keskitasoa parempia, mutta nykymuotoilu ei saa kauppaan ketään, jolla on vähintäkään esteettistä tajua.

    Tulisipa jo Infiniti Suomeen, niin saataisiin tännekin kaunis ja urheilullinen merkki, joka on myös hyvä ajettava, kestävä ja edustaa premiumia.




    Eiköhän premium-luokassakin riitä kilpailua sen verran, ettei tarvitse ostaa rumaa mallia. Aivan samalla tavalla rahojaan voi esitellä ostamalla jonkin kilpailevan merkin tuotteen.



    Itse en kyllä näy yhtään mitään kunniamainnan arvoista Infinitien muotoilussa. Kun meille tarjotaan Alfoja ja Jaguareja, niin muotoilussa Infinitit eivät kyllä ainakaan muoroilullaan erotu edukseen.



    Liikkuvaa kuvaa uutukaisesta, mielestäni tuo toimii paremmin näin: https://www.youtube.com/watch?v=ebD1nBRiKkQ&feature=player_embedded



      
  • A-utoilija:

    Sinänsä mielenkiintoista miten vahvoja kommentteja BMW:n esittelemä uusi malli aiheuttaa. Jos tuo olisi vaikka joku uusi Volkswagen, jota tuo vahvasti muistuttaakin keulasta taaksepäin, niin tuskin tuo herättäisi mitään kommentteja. Autoa onkin oikeastaan mahdotonta tunnistaa Bemariksi kuin keulasta.




    Välillä pitää oikein tarkastaa, että onko eksynyt jonkin naistenlehden sivuille, kun autoissa ei tunnu olevan ulkonäön lisäksi mitään muuta mielenkiintoista.

      
  • NHB:

    Mielenkiintoista nähdä, että tuleeko tähän malliin ollenkaan kuusisylinterisiä moottoreita?


    Ei kai niitä ole pakko tulla, mutta onko toi konepelti kuitenin aika pitkän näköinen vain lyhyille 4-koneille vai kuvittelenko vain?



    Anders-Simo:

    Tuotteena BMW on varmaankin epämääräistä ohjausta, heikkoa kestävyyttä ja takavetoa lukuunottamatta korkeatasoinen.


    Infiniti ja muut ei tee takavetoja?

      
  • tiedä siitä kumpi on kauniimpi uusi1-sarja vai tuo alla oleva ,mutta molemmissa munuaiset keulilla....

    http://www.dfmuk.com/dfm/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=8

      
  • NHB:

    Välillä pitää oikein tarkastaa, että onko eksynyt jonkin naistenlehden sivuille, kun autoissa ei tunnu olevan ulkonäön lisäksi mitään muuta mielenkiintoista.




    Sotiiko se miehuutta vastaan, että keskustellaan auton muotoilusta? Ilmeisesti tosimiehet keskustelevat mielestäsi vain tekniikasta.



    Itse en suostu ostamaan autoa, mikä ei miellytä silmää, vaikka se olisi luokassaan teknisesti ylivertainen. Tuossa 1-sarjan Bemussa tekniikkapuoli on varmaankin kunnossa mutta muotoilu on sellainen yhdistelmä rumuutta ja tylsyyttä, että eipä tarvitse edes harkita.

      
  • Rumuus tai kauneus ovat aina suhteellisia. Minusta tuo on ihan mukiinmenevä ja sinänsä aika pirteä ilmestys Bemarien joukossa. Pitää tosin odottaa että auton näkee luonnossa koska yleensä kuvista ei saa aina oikeaa käsitystä mittasuhteista.



    Sivuprofiili on aika yhteneväinen esim. pienempien Alfojen kanssa, ei siis huono. Perä on minusta ok, keula nyt edustaa nykylinjaa jossa on ilmeisesti otettu huomioon 5-sarjan tapaan myös jalankulkuturvallisuutta ym.



    Mielenkiintoista minusta on sen sijaan se, että auto on varustettu downsizing-koneilla, jotka tulevat olemaan peruskoneet myös uudessa 3-sarjassa ja muissa pienemmissä Bemuissa. Lukemat ovat ainakin hyviä ja jos pieneen bensaturboon saa myös 8-pykäläisen automaatin lupaa se hyvää uutta 3-sarjaa ajatellen.

      
  • kassu66:



    Sotiiko se miehuutta vastaan, että keskustellaan auton muotoilusta? Ilmeisesti tosimiehet keskustelevat mielestäsi vain tekniikasta.

    Itse en suostu ostamaan autoa, mikä ei miellytä silmää, vaikka se olisi luokassaan teknisesti ylivertainen. Tuossa 1-sarjan Bemussa tekniikkapuoli on varmaankin kunnossa mutta muotoilu on sellainen yhdistelmä rumuutta ja tylsyyttä, että eipä tarvitse edes harkita.




    Lähinnä vain ihmettelen sitä, ettei uudessa automallissa tunnu olevan muotoilun lisäksi mitään muuta mielenkiintoista. Puheiltasi vie pohjaa jo sekin, että kirjoittelin itsekin designista tuossa aikaisemmin.



    Itse ottaisin kyllä milloin vain teknisesti ylivertaisen auton muotoilusta riippumatta. Auto on minulle kuitenkin vain arkinen hyödyke, jonka ulkonäöllä ei ole vaikutusta oikein mihinkään.

      
  • Ja miestenlehdissäkö ulkonäöllä ei ole merkitystä?



    Tuon Pikku Bemin keulasta en pidä ainakaan ensi-istumalla, mutta usein poikkeava/ruma muotoilu paranee ja säilyy mielenkiintoisena pidempään.



    Ja makuja on monia. Mielestäni X6 on huonon maun huipentuma ja järjetön konsepti. Kauneinta bemua ovat IMHO Z4 ja 500-sarja.

      
  • En kyllä itsekään ymmärrä NHB:n jatkuvaa muotoilun vähättelyä! Se on kyllä yksi tärkeimmistä ominaisuuksista minunkin autossani. Kaikki nykyautot ( ainakin länsimaalaiset) ovat tekniikaltaan aivan riittävän hyviä. Jos muotoilu on pilattu ei sitä voi korjata mitenkään! Tuskinpa NHB ottaisi kotiinsakaan rurkeaa ja pökäleen muotoista kahvinkeitintä vaikka keittäisikin huippuhyvää kahvia. Jos toisin väittää hän valehtelee! En koskaan ole tavannut ihmistä jolle muotoilulla ei olisi mitään väliä enkä usko tavanneeni vieläkään. Itseäni taas huvittaa suunnattomasti nykyinen "viekö se desin enemmän vai vähemmän kuin kilpailija" - trendi. NHB:kin tuntuu arvostavan kovasti kulutusta tekniikan edistyksellisyyden mittapuuna. Jos on varaa uuteen autoon niin ei ole kulutuksesta kiinni! Ei voi olla! Toivottavasti ihmiset eivät ole luonteeltaan niin heikkoja, että ostavat taloudellisen auton vain ympäristön painostuksesta. Toivon muuten että tuohon bemuun (susirumaan sellaiseen) tulee edes se kuusisylinterinen kone, tällöin saadaan tuohonkin malliin edes jotain hyvää...

      
  • Pelottaa kovasti, että kaikki hienot koneet korvautuvat tulevaisuudessa näillä kammottavilla pikkuturboilla. Niissä ei ole mielestäni mitään hyvää. Kulutus on prioriteettilistallani viimeisenä, joten luonteeltaan tylsät säästömoottorit ovat minulle kauhistus...

      
  • Nuori autoilija:

    En kyllä itsekään ymmärrä NHB:n jatkuvaa muotoilun vähättelyä! Se on kyllä yksi tärkeimmistä ominaisuuksista minunkin autossani.

    Itseäni taas huvittaa suunnattomasti nykyinen "viekö se desin enemmän vai vähemmän kuin kilpailija" - trendi. Jos on varaa uuteen autoon niin ei ole kulutuksesta kiinni! Ei voi olla! Toivottavasti ihmiset eivät ole luonteeltaan niin heikkoja, että ostavat taloudellisen auton vain ympäristön painostuksesta.




    Poimin tähän kirjoituksestasi kohdat, joista olen hyvin samaa mieltä. Auton muotoilu on minullekin tärkeää ja suurin kuilu hyvien ominaisuuksien ja mitäänsanomattoman muotoilun suhteen vallitsee tällä hetkellä Volkswagenin ja Skodan mallistoissa. Tuo uusi 1-sarjan BMW kävisi ihan uudesta VW:n pikkumallista, paitsi että keulassa on sentään jotain persoonallisuutta eli ainakin tuo VW:n mallit voittaa mennen tullen ja onhan sekin jo jotain.



    Minusta myös tuo desilitrojen kulutuserojen vertailu on jo karannut käsistä. Sen vuoksi moottoreita pienennetään, alustoja madalletaan, asetetaan autoihin matalan vierintäkitkan renkaita ja kaiken maailman start/stop -härpäkkeitä ja jopa tingitään äänieristyksistä ja tuulilasin paksuuksistakin, vaihteitakin on autoissa kohta varmaan kymmenen ja tuskin niiden määrä siihenkään jää.



    Kohtuus kaikessa, mutta monien maiden verotuskäytäntöhän se ohjaa autonvalmistusta tuohon suuntaan. En tiedä sitten moniko lankeaa ympäristön painostuksesta ostamaan jonkin "ekosäästömallin", vaikka mieli tekisi hankkia vähän tehokkaampi auto. Sitten kun pakataan siihen ekoautoon perhe ja kaikki kamat mökkireissulle, niin hammasta purren körötellään jonossa, kun ei sillä ekomallilla pystykään enää täyteen lastattuna ohituksiin.

      
  • Nuori autoilija:

    Pelottaa kovasti, että kaikki hienot koneet korvautuvat tulevaisuudessa näillä kammottavilla pikkuturboilla. Niissä ei ole mielestäni mitään hyvää.




    Ollos huoleti..



    Samanlaista vastustusta saivat osakseen myös moniventtiiliset kannet ja katalysaattorit.



    Essonbaarin tietäjien mukaan 16 venttiilisten moottoreiden remonttikulut kohoavat täysin omiin sfääreihin ja eivätkä kuunaan tule kuulumaan automiesten (tm) valintoihin.



    Samat äijät uhkasivat rälläköivänsä helvetinkoneina pitämänsä katalysaattorit pois, koska metsäpalot lisääntyisivät räjähdysmäisesti ja viimeistään 100 tkm ajettuina koko pönttö olisi kaputt.

      
  • Nuori autoilija:

    En kyllä itsekään ymmärrä NHB:n jatkuvaa muotoilun vähättelyä! Se on kyllä yksi tärkeimmistä ominaisuuksista minunkin autossani. Kaikki nykyautot ( ainakin länsimaalaiset) ovat tekniikaltaan aivan riittävän hyviä. Jos muotoilu on pilattu ei sitä voi korjata mitenkään! Tuskinpa NHB ottaisi kotiinsakaan rurkeaa ja pökäleen muotoista kahvinkeitintä vaikka keittäisikin huippuhyvää kahvia. Jos toisin väittää hän valehtelee! En koskaan ole tavannut ihmistä jolle muotoilulla ei olisi mitään väliä enkä usko tavanneeni vieläkään.




    Voisi sanoa myös niin, että kaikki nykyautot ovat riittävän hyvin muotoiltuja. Ehkä siksi en pidä auton muotoilua kovin tärkeänä, koska se ei vaikuta elämääni oikein millään tavalla. Jos joisin kahvia, käyttäisin sitä mitä todennäköisimmin nautintoaineena. Jos joku keitin tekisi tästä aineesta nautittavamampaa kuin muut keittimet, niin mitä todennäköisemmin juuri tuon keittimen. Jos tuo keitin sattuisi sitten olemaan niin ruma, että silmiä särkee sitä karsellessa, niin voisihan sen laittaa vaikka piiloon. Toki tiettyjen asioiden muotoilu kiinnostaa minuakin. Itsellä ei ole kuitenkaan tapana katsella omaa autoa, niin eipä sen auton muotoilullakaan kovin suurta merkitystä ole.



    Itseäni taas huvittaa suunnattomasti nykyinen "viekö se desin enemmän vai vähemmän kuin kilpailija" - trendi. NHB:kin tuntuu arvostavan kovasti kulutusta tekniikan edistyksellisyyden mittapuuna. Jos on varaa uuteen autoon niin ei ole kulutuksesta kiinni! Ei voi olla! Toivottavasti ihmiset eivät ole luonteeltaan niin heikkoja, että ostavat taloudellisen auton vain ympäristön painostuksesta. Toivon muuten että tuohon bemuun (susirumaan sellaiseen) tulee edes se kuusisylinterinen kone, tällöin saadaan tuohonkin malliin edes jotain hyvää...




    Itse näen alati kasvavan energian kulutuksen kaikkein suurimpana ihmiskunnan ongelmana. Autojen muotoilu ei taas ole mielestäni minkään tasoinen ongelma. Sillä, että pyrin vähentämään kulutusta omalta osaltani, ei ole mitään tekemistä rahojen riittävyyden kanssa.



      
  • NHB.



    Voin aivan hyvin ja rehellisesti sanoa etten ole kovinkaan kiinnostunut energian kulutuksen kasvusta. Olenko siis huono ihminen? En mielestäni, en vain jaksa pilata elämääni jatkuvalla murehtimisella. Ongelmia on ja tulee aina olemaan niin se vain on. Maailma tuskin tuhoutuu energian kulutuksen kasvun vuoksi. Myöskään nykyautojen muotoilu ei todellakaan ole yleisesti ottaen riittävän hyvällä tasolla! On hyviä ja huonoja merkkejä sekä merkkeja joita ei edes ole yritetty muotoilla...



    Katson auton kertovan jotain ihmisestä ja jos ihminen ostaa teknisesti hyvän mutta ruman auton en todellakaan ajattele että onpas viisas mies/nainen kun on ostanut teknisesti hyvän laitteen ulkomuodosta piittaamatta ehei! Katson säälien ihmistä jolla ei ole vähäisintäkään tyylitajua... AUTO TODELLAKIN ON OMISTAJANSA KÄYNTIKORTTI!



    Sjvirt



    En vastusta pieniä turbomoottoreita epäillen niiden toimintaa/laatua/järkevyyttä/pidä niitä helvetinkoneina.



    Vastustan niitä koska niiden ominaisuudet on suunniteltu sellaisten periaatteiden varaan jotka eivät merkitse minulle mitään/juuri mitään. En siis koe niiden olemassaoloa oikeutetuksi... Tylsiä/persoonattomia koneita joissa ei ole luonnetta lainkaan. Yhtä hyvin voisi mennä bussilla mikä olisikin ympäristön kannalta vieläkin parempi ratkaisu.

      
  • Nuori autoilija:

    Pelottaa kovasti, että kaikki hienot koneet korvautuvat tulevaisuudessa näillä kammottavilla pikkuturboilla. Niissä ei ole mielestäni mitään hyvää. Kulutus on prioriteettilistallani viimeisenä, joten luonteeltaan tylsät säästömoottorit ovat minulle kauhistus...




    Eikö se pitänyt olla niin, että kaikki nykyautot ovat riittävän hyviä?



    Kun Bemarikin nyt tässä mallissa siirtyi noihin, niin suorituskyky parani todella paljon. 116i:n luvataan nyt kiihtyvän nyt 1,4 sekuntia nopeammin satasen vauhtiin, kulkevan 6 km/h nopeammin ja luonnollisesti myös muut mittaustulokset ovat parempia. Uusi 118i on suorituskykyisempi kuin vanha 120i ja silti uuden koneen normikulutus on 15 prosenttia parempi.



    Etkö laske parantunutta suorituskykyä ja pidempää käyttösädettä eduiksi?

      
  • NHB



    En halua missään nimessä loukata, mutta puhetyylisi/kirjoitustyylisi on todella erikoinen mielestäni! Esimerkiksi jos joisin kahvia kohta...



    Oletko jotenkin erilainen??? Tarkoitan täydellisyyteen pyrkivä elämälleen maksimaalista merkityksellisyyttä tavoitteleva erittäin terveitä elämäntapoja noudattava paheeton ympäristöä viimeiseen asti suojeleva, järkähtämätöntä logiikkaa elämässään noudattava kaikenlaisia tunnetiloja aliarvostava ihminen??? Puheesi tuovat nimittäin välillä mieleen Mr. Spockin Star Trekistä... Elä pitkään ja menesty!



    En tarkoittanut tätä loukkaukseksi, mutta ihmettelen vaan...

      
  • Nuori autoilija:


    Katson auton kertovan jotain ihmisestä ja jos ihminen ostaa teknisesti hyvän mutta ruman auton en todellakaan ajattele että onpas viisas mies/nainen kun on ostanut teknisesti hyvän laitteen ulkomuodosta piittaamatta ehei! Katson säälien ihmistä jolla ei ole vähäisintäkään tyylitajua... AUTO TODELLAKIN ON OMISTAJANSA KÄYNTIKORTTI!




    Valintoihini ei hirveästi vaikutta muiden ihmisten mahdollinen sääli tai ihailu. Varsinkaan sellaisten tyyppien mielipiteillä ei ole mitään merkitystä, jotka muodostavat kuvansa muista ihmisistä heidän autojensa perusteella. Tuota olen nähty nuorempana aivan riittävästi, kun syrjäkylän jannujen elämä pyöri autojen ympärillä.



      
  • M-sporttina "ihan ok". BMW:n muotoilulinja kaipaa lisää rohkeutta. Jotain alfan giuliettaa yhdistettynä bemarin ikoneihin e36,e39 harmoniaan.

      
  • NHB



    Hyvä! Ei valintoihisi saakaan vaikuttaa muiden mielipiteet! Mutta ei muotoilun tärkeyttä voi vähättelemällä heikentää. Se on erittäin tärkeää jokaisen laitteen/tuotteen/vempaimen tapauksessa. Tärkein asia, joka sinun mielestäni tulisi oppia on se, että kaikkien mielipiteillä on väliä eikä niitä tule vähätellä. Kyseenalaistaa saa ja pitääkin, muttei vähätellä...



    On myöskin virheellistä tehdä johtopäätös, jonka mukaan muodostan kuvani toisista ihmisistä heidän autonsa perusteella. Auto on yksi palanen siinä palapelissä jonka avulla muodostan käsitykseni ihmisestä ei suinkaan ainoa.



    Autot ovat kyllä harrastukseni, mutten koe elämäni pyörivän niiden ympärillä mitenkään erikoisesti. Käytän niihin aikaani tietyn verran siinä kaikki.



    Vaikutat suhtautuvan usein jotenkin ylimielisesti muihin kirjoittajiin kuten minuun nyt. Se on ikävä piirre ihmisessä. Olen usein tavannut ihmisiä jotka pitävät itseään älykkäämpinä kuin muita ja se näkyy heidän, käyttäytymisessään selvästi. He eivät ole lainkaan avoimia uusille asioille tai uusille näkökulmille eivätkä pysty hyväksymään niitä jollei niitä voi perustella "aukottomasti".



    Hyvää jatkoa, toinen toistemme mielipiteitä kunnioittaen



    Nuori autoilija

      
  • Nuori autoilija:

    NHB

    En halua missään nimessä loukata, mutta puhetyylisi/kirjoitustyylisi on todella erikoinen mielestäni! Esimerkiksi jos joisin kahvia kohta...

    Oletko jotenkin erilainen??? Tarkoitan täydellisyyteen pyrkivä elämälleen maksimaalista merkityksellisyyttä tavoitteleva erittäin terveitä elämäntapoja noudattava paheeton ympäristöä viimeiseen asti suojeleva, järkähtämätöntä logiikkaa elämässään noudattava kaikenlaisia tunnetiloja aliarvostava ihminen??? Puheesi tuovat nimittäin välillä mieleen Mr. Spockin Star Trekistä... Elä pitkään ja menesty!

    En tarkoittanut tätä loukkaukseksi, mutta ihmettelen vaan...




    Kahvi maistuu ainoastaan viskin, sokerin ja kerman kera. Ei kai tuo nyt niin kovin erikoista ole. Paheita minullakin varmasti on, mutta toki pyrin pitämään itseni kunnossa ja elämään terveenä. En koe, että tuo estäisi nautiskelun. Pikemminkin näen asian päin vastoin.



    Tunnetilat ovat tietty tärkeitä. Autoista en vain saa oikein irti nautintoja, tunteita tai elämyksiä. Moni muu asia on noissa etevämpi. Aamuruuhkassa työpaikalle ajamisen koen varsin tylsänä suorituksena. Paljon mieluimmin istun julkisessa puuhaillen jotain kiinnostavampaa matkan aikana.

      
  • Nuori autoilija:



    On myöskin virheellistä tehdä johtopäätös, jonka mukaan muodostan kuvani toisista ihmisistä heidän autonsa perusteella. Auto on yksi palanen siinä palapelissä jonka avulla muodostan käsitykseni ihmisestä ei suinkaan ainoa.




    Ei varmaan sitten kannata kirjoittaa muuta. Tuossa aikaisemmin totesit sääliväsi ihmisiä, jotka ostavat (mielestäsi) ruman auton. Säälisi määrä vaikuttaa varmasti myös suoraan siihen, millaisessa hengessä keskustelu etenee. Tuollaiset säälimisreaktiot voisi varmaan tulkita myös siksi ylimielisyydeksi, josta minua syytät.




    Olen usein tavannut ihmisiä jotka pitävät itseään älykkäämpinä kuin muita ja se näkyy heidän, käyttäytymisessään selvästi. He eivät ole lainkaan avoimia uusille asioille tai uusille näkökulmille eivätkä pysty hyväksymään niitä jollei niitä voi perustella "aukottomasti".




    Ei tästä ole kovinkaan pitkä aika, kun ajattelin autoista monessa suhteessa samoin kuin sinä. Kuljin lähes kaikki menoni omalla autolla, julkisia en käyttänyt ollenkaan ja pyöräilin vain baariin. Nyt koko paletti on täysin uusiksi. Tuossa on lienee todiste siitä, ettei uusien temppujen oppiminen ole minulle täysin mahdotonta.

      
  • Minä en kirjoittanut missään vaiheessa muodostavani käsitystäni pelkästään auton perusteella vaan että se on osa kokonaisuutta. Päättelit vain itse niin. Kerroin lisäksi vain mitä minä ajattelen jos se on sääliä niin sille en mitään voi. Siitä tosin voidaan keskustella onko minulla oikeus sääliä ketään? En ollut siis ylimielinen ainoastaan rehellinen. Tyylikkyys on lisäksi vain osittain makuasia. On olemassa laajasti hyväksyttyjä näkemyksiä siitä mikä on tyylikästä ja mikä ei. Loput on sitten makuasioita ei suinkaan kaikki.



    Julkisia en käytä, koska täälläpäin ei ole toimivaa julkisen liikenteen verkostoa.



    Usein autosta saatu mielikuva on muuten osoittautunut paikkansapitäväksi...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit