Muistan, kun oli ensimmäinen kierroslukumittarini. Ensimmäisen viikon ihmettelin sitä, että onpa hieno. Nykyisin en enää vuosiin ole mokomaa edes muistanut. Täysin turha laite. Jos sellainen poistettaisiin, niin tuskin huomaisin ollenkaan enkä kaipaamaan jäisi. Joskus silloin katsoin, että millä kierroksilla ja vaihteilla ajetaan 60km/h tai 80km/h tai jotain. Käytännössä kuitenkin ajan niinkuin ajan eikä mitään moottorin huudatuksia tule tai jyristelyä liian isolla vaihteella.
Minullakin oli aikaisemmin sellaisia autoja, joissa moottorin kierrosluvun pystyi vielä päättelemään äänestä. Niin se (joidenkin) autojen äänieristyskin vain kehittyy.
Työmatkaliikenteessä harvoin voi ajaa koko matkaa edes rajoituksen mukaan koska yleensä "törmää nopeusmittariuskovaisiin" jotka ajavat mittarinopeutta joka usein on alle todellisen nopeuden!
Tuon taakse jää sitten letka autoja jotka eivät uskalla ohittaa mahdollisen tilapäisen ylinopeuden takia tai vastaan tuleva liikenne estää ohitukset.
Tuossa sitten joku "hermostuu" ja ohittaa riskillä letkaa!
Jos kaikki ajaisivat edes rajoituksen mukaan olosuhteiden sen salliessa niin riskiohitukset vähenisivät?
ei niillä ainakaan onnetomuudet vähene. Onnettomuudet johtuvat aivan muista syistä kuin pienestä ylinopeudesta
Toivottavasti onnettomuudet vähenevät. Kehä III:lla päivittäin ajavana tiedän, että siellä ajetaan pienten ylinopeuksien lisäksi myös todella suuria ylinopeuksia vilkkaan liikenteen seassa. Lähes pävittäin näkee kuinka jotkut ajavat esim. 80 km/h:n rajoituksella arviolta 110-120 km/h tai jopa enemmän. Suuret nopeuserot ja tietöiden ja ruuhkien aiheuttamat liikennetukokset sitten johtavat peräänajoihin.
Liikenneturvallisuus tuskin parani, mutta 2 vuorokaudessa 200 000, ei ollenkaan huono tuotto sijoitetulle pääomalle ja jos sama tahti jatkuu, niin pöntöillä rahastetaan 35 miljoonaa eeroa vuodessa
ei niillä ainakaan onnetomuudet vähene. Onnettomuudet johtuvat aivan muista syistä kuin pienestä ylinopeudesta
Toivottavasti onnettomuudet vähenevät. Kehä III:lla päivittäin ajavana tiedän, että siellä ajetaan pienten ylinopeuksien lisäksi myös todella suuria ylinopeuksia vilkkaan liikenteen seassa. Lähes pävittäin näkee kuinka jotkut ajavat esim. 80 km/h:n rajoituksella arviolta 110-120 km/h tai jopa enemmän. Suuret nopeuserot ja tietöiden ja ruuhkien aiheuttamat liikennetukokset sitten johtavat peräänajoihin.
niin pääasia olisi saada ne tiet kuntoon, eikä paikata hunosti tehtyjä teitä tolpilla---- ruuhka-aikoina ei varmasti ajeta 120 nopeutta, hyvä jos pystyy 60 ajamaan.
Peräänajot johtuvat kyllä kuljettajien havainnointikyvystä.
Ei ne tolpat siinä auta jos ajetaan toisen perseessä kiinni.
Maanteillä nopeus ilman mitterihin tuijottamista pysyy 1-3km/h rajoissa ihan itsekseen.
Hah hah! Vakkarillakin tekee tiukkaa, mutta ilman vakionopeudensäädintä et pysty tuollaiseen tarkkuuteen edes mittaria jatkuvasti tuijottamalla!
Onko tosiaan näin, että edes mittariin tuijottamalla et kykene sivuuttamaan tolppaa +-1km/h tarkkuudella? Se hieman selittää, miksi jotkut 10km/h yli ajavat jarruttavat alinopeudelle, on se niin vaikeeta varmaan sitten. Jotkut jarruttaa jo pelkän nopeusnäytön kohdalla, kun huomaavat että nopeus on vähän yli, ni sitten jarruttavat. Mitä järkeä? Tänään juuri ohitin nopeusnäytön kohdalla jarruttaneen 50km/h tiellä.
Peräänajot johtuvat kyllä kuljettajien havainnointikyvystä.
Ei ne tolpat siinä auta jos ajetaan toisen perseessä kiinni.
Niin, lähes aina kuljettajien huono havainnointi + väärä tilannenopeus ja ajotapa aiheuttavat kolareita. Jos peltipoliisit laskevat jatkossa ylinopeuksia ja tasaavat nykyisiä joskus huimia nopeuseroja, on kolareiden määrän vähentyminen hyvinkin mahdollista. Kolareita aiheuttaviin rattijuoppoihin - joita KIII:lla ajelee myös käsittääkseni paljon - eivät tolpat tietenkään auta.
pitäisi varmaan nostaa niiden alinopeutta ajavien nopeuksia jotta saadaa ne nopeudet tasattua. Eikai kaikkien tarvitse siitä kärsiä? Ramppeihin voitaisiin asentaa myäs kamerat jotta saadaan sakotettua nämä autoilijat jotka eivät osaa kiihdyttää rampilla oikeaan nopeuteen tai jopa pysähtyvät rampin päässä aiheuttaen erittäin suuria onnettomuusriskejä.
Oliskohan taas 80% kärähtäneistä naisia ratissa? Ei se voi olla niin vaikeaa hidastaa siihen 6km/h ylinopeuteen tolpan kohdalla.
Entä jos sitä tolppaa ei vieraalla tiellä huomaa. Itse väläytin Vihdintiellä kameraa viime kesänä, vaikka tie sinänsä tuttu olikin. Ajatuksissani ohitin "väärässä" paikassa.
Vaan eipä sakosta kuulunut mitään, kun auto on ulkomaan kilvissä. Tietää nyt sitten jatkossakin, että eivät noita kamerasakkoja lähde ulkomailta penäämään.
Minullakin oli aikaisemmin sellaisia autoja, joissa moottorin kierrosluvun pystyi vielä päättelemään äänestä. Niin se (joidenkin) autojen äänieristyskin vain kehittyy.
Onneksi mulla on vieläkin sellainenkin auto.
Ei siitä kauaa ole kun viimeksi ajoin 3-sarjan bemaria. Kyllä siinä 6-sylinterinenkin kuului sisään kuten muissakin saman luokan autoissa.
joo aika tylsäksi menee autoilu siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan siltä että istuu kotisohvalla tv kiinni. Tuollaisia autoja täytyy yrittää välttää viimeiseen asti.
Onko tosiaan näin, että edes mittariin tuijottamalla et kykene sivuuttamaan tolppaa +-1km/h tarkkuudella?
Rätkätin sanoi pystyvänsä pitämään nopeutensa 1...3 km/h haarukassa, muuallakin kuin tolpan kohdalla. Itse en tuota usko, mutta ymmärrän joidenkin omaavan omasta mielestään mahtavat kyvyt auton ratissa.
HS: "Kehä III:n peltipoliisien haaviin tuhat kaaharia päivässä"
Noista 1/2...2/3 ajoi alle 8 km/h ylinopeutta. Varsinaisia kaahareita. Noin 1% ajaa siis sakkoon oikeuttavaa ylinopeutta. Onkohan tuo jotenkin erikoisen huono tilanne, jos rikosten määrää suhteutetaan muuhun elämään?
Noista 1/2...2/3 ajoi alle 8 km/h ylinopeutta. Varsinaisia kaahareita. Noin 1% ajaa siis sakkoon oikeuttavaa ylinopeutta. Onkohan tuo jotenkin erikoisen huono tilanne, jos rikosten määrää suhteutetaan muuhun elämään?
Lehti kertoo myös, että ...
HS:
Yhteiskunnan kassaan kilahtaa ensimmäisiltä päiviltä mahdollisesti jopa yli 100.000 euroa.
Mikäli tuota on uskominen, niin aika kovaa on tuo laskutettava joukko ajanut, että saa noin ison rahakasan aikaiseksi.
1% otettuna 2000:sta on 20 kuskia ja kun rahaa tulee 100.000 niin maksessttavaa tulee keskimäärin 5000 euroa per kuski. Eikös tuo vaikuta melko suurelta määrältä? Varmaankin laskeskelin jossain täysin väärin, vai mitä?
1% otettuna 2000:sta on 20 kuskia ja kun rahaa tulee 100.000 niin maksessttavaa tulee keskimäärin 5000 euroa per kuski. Eikös tuo vaikuta melko suurelta määrältä? Varmaankin laskeskelin jossain täysin väärin, vai mitä?
Kyllä, laskit väärin. Herbert tarkoitti 1% liikennevirrasta.
Toimittajat kirjoittavat usein satuja, mutta US väittää sakkolapun saavia olevan 2vrk 1930kpl.
Hieman epäilinkin. Sitten se onkin vaan 50 per lurjus.
Rikesakko ylinopeudesta 60km/h tai yli olevan nopeusrajoituksen alueella on 100.
Melkein
Jos suurin sallittu nopeus on 10-60 kilometriä tunnissa, enintään 15 km/h ylinopeudesta rapsahtaa 85 euron rikesakko. Ylinopeuden ollessa yli 15 km/h, mutta enintään 20 km/h rikesakko on 115 euroa.
Mikäli suurin sallittu nopeus on 70-120 kilometriä tunnissa, enintään 15 km/h ylitys rangaistaan 70 euron rikesakolla. Rikesakko on 100 euroa, mikäli ylinopeutta on yli 15 km/h, mutta enintään 20 km/h.
Onko tosiaan näin, että edes mittariin tuijottamalla et kykene sivuuttamaan tolppaa +-1km/h tarkkuudella?
Rätkätin sanoi pystyvänsä pitämään nopeutensa 1...3 km/h haarukassa, muuallakin kuin tolpan kohdalla. Itse en tuota usko, mutta ymmärrän joidenkin omaavan omasta mielestään mahtavat kyvyt auton ratissa.
Mielestäni se ei vaadi mitenkään ylimaallisia kykyjä pitää nopeus 5 välillä, esim. 90-95. Mutta ei siihen kaikki pysty, ilmeisesti ei edes vakionopeuden säätimellä, joten ohihan sellaisista tulee sitten lähdettyä. Kehä ykköselläkin saa ihmetellä kun monella laskee nopeus pienessä risteävän tien ylittävässä nousussa 5-10. Siinä kun lähdet ohittamaan ja pääset rinnalle, niin sitten alamäessä tekevät kiusaa kiihdyttämällä alkuperäistä nopeuttaan kovemmalle nopeudelle ja jumittamalla toleranssia kunnioittavan ohittajan vasemmalle kaistalle.
Mielestäni se ei vaadi mitenkään ylimaallisia kykyjä pitää nopeus 5 välillä, esim. 90-95. Mutta ei siihen kaikki pysty, ilmeisesti ei edes vakionopeuden säätimellä, joten ohihan sellaisista tulee sitten lähdettyä. Kehä ykköselläkin saa ihmetellä kun monella laskee nopeus pienessä risteävän tien ylittävässä nousussa 5-10. Siinä kun lähdet ohittamaan ja pääset rinnalle, niin sitten alamäessä tekevät kiusaa kiihdyttämällä alkuperäistä nopeuttaan kovemmalle nopeudelle ja jumittamalla toleranssia kunnioittavan ohittajan vasemmalle kaistalle.
Eivät välttämättä tee kiusaa tarkoituksellisesti, ajavat vain "vakkarilla", sehän vapauttaa kuljettajan ajonopeustarkkailusta.
pitäisi varmaan nostaa niiden alinopeutta ajavien nopeuksia jotta saadaa ne nopeudet tasattua. Eikai kaikkien tarvitse siitä kärsiä? Ramppeihin voitaisiin asentaa myäs kamerat jotta saadaan sakotettua nämä autoilijat jotka eivät osaa kiihdyttää rampilla oikeaan nopeuteen tai jopa pysähtyvät rampin päässä aiheuttaen erittäin suuria onnettomuusriskejä.
Eivät "alinopeutta" ajavat eivätkä myöskään rampeista hitaasti tulijat ole mielestäni suuri ongelma. Erittäin harvoin näkee selvästi alle rajoituksen ajavia. Yleensä liikenne virtaa aika lähellä suurinta sallittua (silloin kun ruuhka ei pakota ajamaan hiljempaa) ja joukosta erottuvat lähinnä selkeää ylinopeutta ajavat.
Etenkin tietöiden 50-60 km/h:n rajoitusten kohdilla ylinopeudet ovat suuria, todella moni ajaa sitä kahdeksaa-yhdeksääkymppiä. En väitä, että tietöiden alhaiset rajoitukset olisivat aina aivan perusteltuja, varsinkaan iltaisin kun töitä ei ole kukaan tekemässä, mutta rajoitukset kuitenkin siellä ovat. Ja kun itse pyrkii niitä noudattamaan, autoja painaa jatkuvasti ohi kovalla vauhdilla.
Tänään juuri ajelin valtatiellä (ei kehä III:lla) 100 km/h rajoitusnopeutta, kun saavutin hiljempää ajelevan audikuskin. Nopeus pysyi tällä aika tasaisena n. 85 km/h. Katselin sopivaa ohituspaikkaa, mutta vastaantulevaa liikennettä oli sen verran tiheään, ettei turvallista ohituspaikkaa löytynyt. Sitten rajoitus muuttui 80 km/h:iin ja audikuski jatkoi luultavasti vakkari päällä edelleen samaa nopeutta. Siinä vaiheessa jäin jo kauemmaksi edellämenevästä, koska tiesin kääntyväni muutaman kilometrin päästä pois valtatieltä. Rajoitus muuttui vielä 70 km/h:iin ja tiesin myös siinä kohtaa olevan kameratolpan (tosin navigaattorikin huomauttelee ystävällisesti ). Audikuski ei sitä ilmeisesti tiennyt koska telkänpöntössä välähti ja vasta sen jälkeen välähti Audin jarruvalot. Sitä se tasainen nopeus joskus teettää.
Rätkätin:
Minullakin oli aikaisemmin sellaisia autoja, joissa moottorin kierrosluvun pystyi vielä päättelemään äänestä. Niin se (joidenkin) autojen äänieristyskin vain kehittyy.
Työmatkaliikenteessä harvoin voi ajaa koko matkaa edes rajoituksen mukaan koska yleensä "törmää nopeusmittariuskovaisiin" jotka ajavat mittarinopeutta joka usein on alle todellisen nopeuden!
Tuon taakse jää sitten letka autoja jotka eivät uskalla ohittaa mahdollisen tilapäisen ylinopeuden takia tai vastaan tuleva liikenne estää ohitukset.
Tuossa sitten joku "hermostuu" ja ohittaa riskillä letkaa!
Jos kaikki ajaisivat edes rajoituksen mukaan olosuhteiden sen salliessa niin riskiohitukset vähenisivät?
Ilmeisesti auto-, bensa-, ym. verot ovat edelleen liian pieniä. Jaksaa aina ihmetyttää tuo autoilijoiden into jakaa rahaa valtiolle:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/keha_iiin_peltipoliisien_haaviin_tuhat_kaaharia_paivassa/
Oliskohan taas 80% kärähtäneistä naisia ratissa? Ei se voi olla niin vaikeaa hidastaa siihen 6km/h ylinopeuteen tolpan kohdalla.
Tai mikä pakottaa ajamaan ylinopeutta? Kehä kolmosella ei saa ainakaan ajallista etua. Miksi on niin vaikeaa ajaa rajoitusten mukaan?
Ei siihen mikään pakota. Se on täysin vapaaehtoista. Joidenkin mielestä vain on kiva maksella liikenteellisiä lisäveroja.
Tuota:
mikä pakottaa asentamaan niitä tolppia? ei niillä ainakaan onnetomuudet vähene. Onnettomuudet johtuvat aivan muista syistä kuin pienestä ylinopeudesta
Rätkätin:
Hah hah! Vakkarillakin tekee tiukkaa, mutta ilman vakionopeudensäädintä et pysty tuollaiseen tarkkuuteen edes mittaria jatkuvasti tuijottamalla!
GTamv:
Toivottavasti onnettomuudet vähenevät. Kehä III:lla päivittäin ajavana tiedän, että siellä ajetaan pienten ylinopeuksien lisäksi myös todella suuria ylinopeuksia vilkkaan liikenteen seassa. Lähes pävittäin näkee kuinka jotkut ajavat esim. 80 km/h:n rajoituksella arviolta 110-120 km/h tai jopa enemmän. Suuret nopeuserot ja tietöiden ja ruuhkien aiheuttamat liikennetukokset sitten johtavat peräänajoihin.
Liikenneturvallisuus tuskin parani, mutta 2 vuorokaudessa 200 000, ei ollenkaan huono tuotto sijoitetulle pääomalle ja jos sama tahti jatkuu, niin pöntöillä rahastetaan 35 miljoonaa eeroa vuodessa
zoso:
niin pääasia olisi saada ne tiet kuntoon, eikä paikata hunosti tehtyjä teitä tolpilla---- ruuhka-aikoina ei varmasti ajeta 120 nopeutta, hyvä jos pystyy 60 ajamaan.
Peräänajot johtuvat kyllä kuljettajien havainnointikyvystä.
Ei ne tolpat siinä auta jos ajetaan toisen perseessä kiinni.
Opelixi:
Onko tosiaan näin, että edes mittariin tuijottamalla et kykene sivuuttamaan tolppaa +-1km/h tarkkuudella? Se hieman selittää, miksi jotkut 10km/h yli ajavat jarruttavat alinopeudelle, on se niin vaikeeta varmaan sitten. Jotkut jarruttaa jo pelkän nopeusnäytön kohdalla, kun huomaavat että nopeus on vähän yli, ni sitten jarruttavat. Mitä järkeä? Tänään juuri ohitin nopeusnäytön kohdalla jarruttaneen 50km/h tiellä.
GTamv:
Niin, lähes aina kuljettajien huono havainnointi + väärä tilannenopeus ja ajotapa aiheuttavat kolareita. Jos peltipoliisit laskevat jatkossa ylinopeuksia ja tasaavat nykyisiä joskus huimia nopeuseroja, on kolareiden määrän vähentyminen hyvinkin mahdollista. Kolareita aiheuttaviin rattijuoppoihin - joita KIII:lla ajelee myös käsittääkseni paljon - eivät tolpat tietenkään auta.
pitäisi varmaan nostaa niiden alinopeutta ajavien nopeuksia jotta saadaa ne nopeudet tasattua. Eikai kaikkien tarvitse siitä kärsiä? Ramppeihin voitaisiin asentaa myäs kamerat jotta saadaan sakotettua nämä autoilijat jotka eivät osaa kiihdyttää rampilla oikeaan nopeuteen tai jopa pysähtyvät rampin päässä aiheuttaen erittäin suuria onnettomuusriskejä.
drive:
Entä jos sitä tolppaa ei vieraalla tiellä huomaa. Itse väläytin Vihdintiellä kameraa viime kesänä, vaikka tie sinänsä tuttu olikin. Ajatuksissani ohitin "väärässä" paikassa.
Vaan eipä sakosta kuulunut mitään, kun auto on ulkomaan kilvissä. Tietää nyt sitten jatkossakin, että eivät noita kamerasakkoja lähde ulkomailta penäämään.
FARwd:
Onneksi mulla on vieläkin sellainenkin auto.
Ei siitä kauaa ole kun viimeksi ajoin 3-sarjan bemaria. Kyllä siinä 6-sylinterinenkin kuului sisään kuten muissakin saman luokan autoissa.
joo aika tylsäksi menee autoilu siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan siltä että istuu kotisohvalla tv kiinni. Tuollaisia autoja täytyy yrittää välttää viimeiseen asti.
drive:
Rätkätin sanoi pystyvänsä pitämään nopeutensa 1...3 km/h haarukassa, muuallakin kuin tolpan kohdalla. Itse en tuota usko, mutta ymmärrän joidenkin omaavan omasta mielestään mahtavat kyvyt auton ratissa.
Taas on hesarin uutisointi mahtavaa liikenteestä:
HS: "Kehä III:n peltipoliisien haaviin tuhat kaaharia päivässä"
Noista 1/2...2/3 ajoi alle 8 km/h ylinopeutta. Varsinaisia kaahareita. Noin 1% ajaa siis sakkoon oikeuttavaa ylinopeutta. Onkohan tuo jotenkin erikoisen huono tilanne, jos rikosten määrää suhteutetaan muuhun elämään?
Herbert:
Lehti kertoo myös, että ...
HS:
Mikäli tuota on uskominen, niin aika kovaa on tuo laskutettava joukko ajanut, että saa noin ison rahakasan aikaiseksi.
1% otettuna 2000:sta on 20 kuskia ja kun rahaa tulee 100.000 niin maksessttavaa tulee keskimäärin 5000 euroa per kuski. Eikös tuo vaikuta melko suurelta määrältä? Varmaankin laskeskelin jossain täysin väärin, vai mitä?
"Mahdollisesti jopa yli" on sen verran epämääräinen ilmaisu, että tuskinpa kannattaa edes vaivautua tuolta pohjalta laskemaan yhtään mitään.
drive:
Herbert jo sinulle selvensikin, että kyse ei ollut tolpan sivuuttamisesta, vaan normaalista ajosta maantiellä.
Rätkätin:
Kyllä, laskit väärin. Herbert tarkoitti 1% liikennevirrasta.
Toimittajat kirjoittavat usein satuja, mutta US väittää sakkolapun saavia olevan 2vrk 1930kpl.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109439-poliisin-uusi-sakkokone-rajaytti-potin
Opelixi:
Hieman epäilinkin. Sitten se onkin vaan 50 per lurjus.
Rätkätin:
Rikesakko ylinopeudesta 60km/h tai yli olevan nopeusrajoituksen alueella on 100.
Opelixi:
Melkein
Herbert:
Mielestäni se ei vaadi mitenkään ylimaallisia kykyjä pitää nopeus 5 välillä, esim. 90-95. Mutta ei siihen kaikki pysty, ilmeisesti ei edes vakionopeuden säätimellä, joten ohihan sellaisista tulee sitten lähdettyä. Kehä ykköselläkin saa ihmetellä kun monella laskee nopeus pienessä risteävän tien ylittävässä nousussa 5-10. Siinä kun lähdet ohittamaan ja pääset rinnalle, niin sitten alamäessä tekevät kiusaa kiihdyttämällä alkuperäistä nopeuttaan kovemmalle nopeudelle ja jumittamalla toleranssia kunnioittavan ohittajan vasemmalle kaistalle.
drive:
Eivät välttämättä tee kiusaa tarkoituksellisesti, ajavat vain "vakkarilla", sehän vapauttaa kuljettajan ajonopeustarkkailusta.
GTamv:
Eivät "alinopeutta" ajavat eivätkä myöskään rampeista hitaasti tulijat ole mielestäni suuri ongelma. Erittäin harvoin näkee selvästi alle rajoituksen ajavia. Yleensä liikenne virtaa aika lähellä suurinta sallittua (silloin kun ruuhka ei pakota ajamaan hiljempaa) ja joukosta erottuvat lähinnä selkeää ylinopeutta ajavat.
Etenkin tietöiden 50-60 km/h:n rajoitusten kohdilla ylinopeudet ovat suuria, todella moni ajaa sitä kahdeksaa-yhdeksääkymppiä. En väitä, että tietöiden alhaiset rajoitukset olisivat aina aivan perusteltuja, varsinkaan iltaisin kun töitä ei ole kukaan tekemässä, mutta rajoitukset kuitenkin siellä ovat. Ja kun itse pyrkii niitä noudattamaan, autoja painaa jatkuvasti ohi kovalla vauhdilla.
Tänään juuri ajelin valtatiellä (ei kehä III:lla) 100 km/h rajoitusnopeutta, kun saavutin hiljempää ajelevan audikuskin. Nopeus pysyi tällä aika tasaisena n. 85 km/h. Katselin sopivaa ohituspaikkaa, mutta vastaantulevaa liikennettä oli sen verran tiheään, ettei turvallista ohituspaikkaa löytynyt. Sitten rajoitus muuttui 80 km/h:iin ja audikuski jatkoi luultavasti vakkari päällä edelleen samaa nopeutta. Siinä vaiheessa jäin jo kauemmaksi edellämenevästä, koska tiesin kääntyväni muutaman kilometrin päästä pois valtatieltä. Rajoitus muuttui vielä 70 km/h:iin ja tiesin myös siinä kohtaa olevan kameratolpan (tosin navigaattorikin huomauttelee ystävällisesti ). Audikuski ei sitä ilmeisesti tiennyt koska telkänpöntössä välähti ja vasta sen jälkeen välähti Audin jarruvalot. Sitä se tasainen nopeus joskus teettää.