BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
JULKAISTU 06.08.2018
BMW:n mukaan se on ollut tietoinen ongelmista jo parin vuoden ajan, mutta saaneensa tulipalojen taustalla olleen syyn selville vasta kesäkuussa.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
Hesarin uutisen kommentissa väitettiin, että polttiksia palaa 3500/100000, sähkiksiä 25. Selkeästi uutisointi keskittyy sähkiksiin, kun ne ovat uusia ihmisille. Mutta suurin osa polttispaloista taitaa mennä ohi uutisten ja vain näyttävät BMW-palot uutisoidaan. BMW on myös suosittu TSI-kohde, joten asennukset ovat mitä ovat. Pelkkä tehtaan huono laatu ei taida selittää kaikkia paloja.
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
@Lukija31722 kirjoitti:
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
Minkä ikäisiä tuleen syttyneet bemarit mahtavat olla?
On tietysti niin, että polttiksissa palavaa nestettä voi vuotaa konepellin alle ja imeytyä rasvan kanssa pölyyn yms. epäpuhtauksiin ja altistaa auton syttymiselle. Sähköautossa niin ei voi käydä, ainakaan Tesloissa, koska ei ole konepeltiä.
@Lukija31722 kirjoitti:
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
Minkä ikäisiä tuleen syttyneet bemarit mahtavat olla?
On tietysti niin, että polttiksissa palavaa nestettä voi vuotaa konepellin alle ja imeytyä rasvan kanssa pölyyn yms. epäpuhtauksiin ja altistaa auton syttymiselle. Sähköautossa niin ei voi käydä, ainakaan Tesloissa, koska ei ole konepeltiä.
Valtaosassa autopaloista syttymissyynä on kuitenkin ihan vain 12 V. sähkövika.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Joo, ja Mersu ja Toyota ja etenkin niiden kuskit ovat niin hitaita etteivät ne ehdi edes kolaripaikalle.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
Minulla on pääsy tiettyihin tilastoihin. Ongelma on että en näe syvempää dataa, joten en pysty suhteuttamaan autokantaan, ikään, kilometreihin tai tee se itse virityksiin. Ei kuitenkaan ole erityistä syytä olettaa että autokanta kovinkaan olennaisesti autokannata ylipäänsä.
Alla oleva TOP 5 on osuudet autopaloista
BMW 17%
Mercedes 15%
Volkswagen 11%
Volvo 10%
Toyota 6%
Kuten sanottu, tämä ei ole suhteessa autokantaan tai mihinkään, se vain kertoo että tämän tilaston 100 palaneesta autosta 17kpl on BMW:tä.
Edit: Ja koska en voi tai halua avata tilaston lähdettä, niin tämä nyt menee "trust me bro" -osastolle.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
Minulla on pääsy tiettyihin tilastoihin. Ongelma on että en näe syvempää dataa, joten en pysty suhteuttamaan autokantaan, ikään, kilometreihin tai tee se itse virityksiin. Ei kuitenkaan ole erityistä syytä olettaa että autokanta kovinkaan olennaisesti autokannata ylipäänsä.
Alla oleva TOP 5 on osuudet autopaloista
BMW 17%
Mercedes 15%
Volkswagen 11%
Volvo 10%
Toyota 6%
Kuten sanottu, tämä ei ole suhteessa autokantaan tai mihinkään, se vain kertoo että tämän tilaston 100 palaneesta autosta 17kpl on BMW:tä.
Edit: Ja koska en voi tai halua avata tilaston lähdettä, niin tämä nyt menee "trust me bro" -osastolle.
Jos noita lukuja haluaa käännellä ja väännellä, sekä esittää joitakin spekulaatioita, niin ehkä kyseessä on jokin ajoneuvovakuutustilastoon perustuva tieto. Mikäli autolla ei ole kaskovakuutusta, niin se jää oletettavasti noiden tilastojen ulkopuolelle. Tämä siis omaa intuitiivista arviotani ilman mitään luotettavaa lähdettä. Suuntaa antavia esitetyt prosenttiosuudet varmasti ovat.
@Lukija31722 kirjoitti:
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
Minkä ikäisiä tuleen syttyneet bemarit mahtavat olla?
On tietysti niin, että polttiksissa palavaa nestettä voi vuotaa konepellin alle ja imeytyä rasvan kanssa pölyyn yms. epäpuhtauksiin ja altistaa auton syttymiselle. Sähköautossa niin ei voi käydä, ainakaan Tesloissa, koska ei ole konepeltiä.
Valtaosassa autopaloista syttymissyynä on kuitenkin ihan vain 12 V. sähkövika.
Syttymissyy on yksi asia ja olemassa oleva palokuorma toinen. Sähkäreissä on "piilevä" iso palokuorma ajoakussa, mutta polttiksissa tavanomainen "ullakko täynnä palavaa kamaa" -tyyppinen palokuorma kuorrutettuna syttyvällä nesteellä, jota läträtään konepellin alla. Tämä ei ole millään muotoa tieteelliseen tutkimukseen perustuva arvio vaan ihan hihasta vedetty arvaus. Ei tilastotietoa tueksi minulla antaa.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
Minulla on pääsy tiettyihin tilastoihin. Ongelma on että en näe syvempää dataa, joten en pysty suhteuttamaan autokantaan, ikään, kilometreihin tai tee se itse virityksiin. Ei kuitenkaan ole erityistä syytä olettaa että autokanta kovinkaan olennaisesti autokannata ylipäänsä.
Alla oleva TOP 5 on osuudet autopaloista
BMW 17%
Mercedes 15%
Volkswagen 11%
Volvo 10%
Toyota 6%
Kuten sanottu, tämä ei ole suhteessa autokantaan tai mihinkään, se vain kertoo että tämän tilaston 100 palaneesta autosta 17kpl on BMW:tä.
Edit: Ja koska en voi tai halua avata tilaston lähdettä, niin tämä nyt menee "trust me bro" -osastolle.
Jos noita lukuja haluaa käännellä ja väännellä, sekä esittää joitakin spekulaatioita, niin ehkä kyseessä on jokin ajoneuvovakuutustilastoon perustuva tieto. Mikäli autolla ei ole kaskovakuutusta, niin se jää oletettavasti noiden tilastojen ulkopuolelle. Tämä siis omaa intuitiivista arviotani ilman mitään luotettavaa lähdettä. Suuntaa antavia esitetyt prosenttiosuudet varmasti ovat.
Juu, vakuutetuista autoista on kyse. Lienee myös syytä lisätä että eivät nämä välttämättä ole kokkona palaneet, vaan pienempikin "irti päässyt tuli" riittää.
Eri merkeillä on ollut ongelmia EGR jäähdyttimien kanssa ja konepeltiin palanut reikiä. Perinteinen, bensaletku vuotaa pakosarjan päälle, on nykyään mennyttä maailmaa.
@Late1969 kirjoitti:
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
Joo, ja Mersu ja Toyota ja etenkin niiden kuskit ovat niin hitaita etteivät ne ehdi edes kolaripaikalle.
Ennen Mersut olivat hitaita autoja ja kuskit myös. Nykyään Mersut ovat samanlaisia vilkkaita kiilailijoita kuin erään toisen merkin edustajat. Ohi on päästävä vaikka vilkkaassa ruuhkaliikenteessä, vaikka kääntyykin pois vain satojen metrien päässä.
@Lukija31722 kirjoitti:
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
Sähköautot eivät vain pääse tuohon ikään, kun patterit hyytyy..
En olisi tunnistanut ilman kuvatekstiä.
Tällä kertaa ei ollut Tesla.
Mikä on kaasumäntä? Se voi räjähtää HSn mukaan.
On outoa, että juuri BMW on paloherkkä. Niitä ei parane pysäköidä autotalliin, parkkihalliin eikä varsinkaan autolautoille. Vai miten on?
BMW on tosi kuuma auto, varsinkin nuoremmalle polvelle. Mutta HR saa nyt laittaa palotilastot näkyville, että nähdään kuinka kuumasta kaarasta puhutaan.
Tesla on kuulemma niin pappamalli, ettei se sytytä itseäänkään.
JULKAISTU 06.08.2018
BMW:n mukaan se on ollut tietoinen ongelmista jo parin vuoden ajan, mutta saaneensa tulipalojen taustalla olleen syyn selville vasta kesäkuussa.
Eihän minulla tilastotietoa ole asiasta, mutta BMW on ollut tulessa monissa uutisissa. Jos jollakulla on tilastotietoa, niin mielenkiintoista olisi nähdä.
Hesarin uutisen kommentissa väitettiin, että polttiksia palaa 3500/100000, sähkiksiä 25. Selkeästi uutisointi keskittyy sähkiksiin, kun ne ovat uusia ihmisille. Mutta suurin osa polttispaloista taitaa mennä ohi uutisten ja vain näyttävät BMW-palot uutisoidaan. BMW on myös suosittu TSI-kohde, joten asennukset ovat mitä ovat. Pelkkä tehtaan huono laatu ei taida selittää kaikkia paloja.
Suomessa vai, sehän on hurjamäärä autojen määrään ja nuoreen ikään.
Bensa-autojen keski-ikä Suomessa on 14 v. ja sähköautojen 1,8 v. Kunhan sähkistenkin keski-ikä saavuttaa tuon 14 v. niin voidaan rueta vertailemaan kunnolla syttymisherkkyyksiä polttomoottori- ja sähköautojen välillä.
Minkä ikäisiä tuleen syttyneet bemarit mahtavat olla?
On tietysti niin, että polttiksissa palavaa nestettä voi vuotaa konepellin alle ja imeytyä rasvan kanssa pölyyn yms. epäpuhtauksiin ja altistaa auton syttymiselle. Sähköautossa niin ei voi käydä, ainakaan Tesloissa, koska ei ole konepeltiä.
Valtaosassa autopaloista syttymissyynä on kuitenkin ihan vain 12 V. sähkövika.
Joo, ja Mersu ja Toyota ja etenkin niiden kuskit ovat niin hitaita etteivät ne ehdi edes kolaripaikalle.
Minulla on pääsy tiettyihin tilastoihin. Ongelma on että en näe syvempää dataa, joten en pysty suhteuttamaan autokantaan, ikään, kilometreihin tai tee se itse virityksiin. Ei kuitenkaan ole erityistä syytä olettaa että autokanta kovinkaan olennaisesti autokannata ylipäänsä.
Alla oleva TOP 5 on osuudet autopaloista
BMW 17%
Mercedes 15%
Volkswagen 11%
Volvo 10%
Toyota 6%
Kuten sanottu, tämä ei ole suhteessa autokantaan tai mihinkään, se vain kertoo että tämän tilaston 100 palaneesta autosta 17kpl on BMW:tä.
Edit: Ja koska en voi tai halua avata tilaston lähdettä, niin tämä nyt menee "trust me bro" -osastolle.
Jos noita lukuja haluaa käännellä ja väännellä, sekä esittää joitakin spekulaatioita, niin ehkä kyseessä on jokin ajoneuvovakuutustilastoon perustuva tieto. Mikäli autolla ei ole kaskovakuutusta, niin se jää oletettavasti noiden tilastojen ulkopuolelle. Tämä siis omaa intuitiivista arviotani ilman mitään luotettavaa lähdettä. Suuntaa antavia esitetyt prosenttiosuudet varmasti ovat.
Syttymissyy on yksi asia ja olemassa oleva palokuorma toinen. Sähkäreissä on "piilevä" iso palokuorma ajoakussa, mutta polttiksissa tavanomainen "ullakko täynnä palavaa kamaa" -tyyppinen palokuorma kuorrutettuna syttyvällä nesteellä, jota läträtään konepellin alla. Tämä ei ole millään muotoa tieteelliseen tutkimukseen perustuva arvio vaan ihan hihasta vedetty arvaus. Ei tilastotietoa tueksi minulla antaa.
Juu, vakuutetuista autoista on kyse. Lienee myös syytä lisätä että eivät nämä välttämättä ole kokkona palaneet, vaan pienempikin "irti päässyt tuli" riittää.
Eri merkeillä on ollut ongelmia EGR jäähdyttimien kanssa ja konepeltiin palanut reikiä. Perinteinen, bensaletku vuotaa pakosarjan päälle, on nykyään mennyttä maailmaa.
Ennen Mersut olivat hitaita autoja ja kuskit myös. Nykyään Mersut ovat samanlaisia vilkkaita kiilailijoita kuin erään toisen merkin edustajat. Ohi on päästävä vaikka vilkkaassa ruuhkaliikenteessä, vaikka kääntyykin pois vain satojen metrien päässä.
Sähköautot eivät vain pääse tuohon ikään, kun patterit hyytyy..